Поняття нульової величини



Скачати 45.83 Kb.
Дата конвертації24.02.2016
Розмір45.83 Kb.
Урок математики в 1 класі

за системою розвивального навчання

(Ельконін – Давидов)




Тема: Поняття нульової величини

Мета: познайомити дітей з нульовою величиною, довести, що існує нульова величина. Вдосконалювати розв’язування задач, застосовуючи переставний закон додавання. Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу. Виховувати інтерес до уроків математики.

Тип уроку: розв’язування часткової задачі

Обладнання: ”математичні будинки”, цифри, схеми.
Хід уроку.

I. Організаційна частина
1. Перевірка готовності дітей до уроку

- Який настрій у вас? Покажіть виразом обличчя. Усміхніться самі до себе, до мене, поділіться гарним настроєм з товаришами. За виразом обличчя я бачу, що з вами все гаразд. Я дуже хотіла б, аби такий настрій був у нас усіх до кінця уроку.


II. Створення ситуації успіху.

1. Усний рахунок.

Фронтальна робота

а) порахувати числа;

від 0 до 7, від 4 до 9, від 9 до 12, від 11 до 20.



б) назвати „сусідів чисел”

1,7,10,18,20



в) Гра „Сніжні кульки”

- Діти загадують приклади на додавання та віднімання в межах 10 і кидають кульку, зроблену з паперу, один одному. У кого кульок буде найбільше, той і виграв.


Індивідуальна робота

а) заповнити „математичні будинки”

- „Заселіть жителів” будинку на етажі, але за умовою, що в першому будинку буде не більше шести жителів на етажі, в другому – не більше десяти, а в третьому – не більше дев’яти.




3 *

5 *

0 *

6 *

* 1

* 2



6


10

9



3 *

5 *

* 0

8 *

* 1

* 7



* 8

5 *

2 *

8 *

* 1

* 7 7




б) Порівняти „казкові числа ”


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 0








……. …….. ………


……. ……… ……….

2. Хвилинка каліграфії

- Розв’яжіть задачу - жарт, а відповідь до задачі і буде нашою хвилинкою каліграфії.

Задача - жарт

Коли господар вийшов у садок із рушницею, з одного дерева впало 4 сусіди, а з другого – 3 сусіди. Скільки всього сусідів упало з дерев? (7)

- Чому вчить ця задача?

- Хвилинка каліграфії число 7.

3. Розв’язування задачі (групова робота)

- Оберіть правильну схему до задачі - жарт і розв’яжіть її.

Задача - жарт

Якщо в каструлю з 5 літрами супу вкинути м’яча -1 літр супу вихлюпнеться , а потім, ще раз вкинути. Скільки літрів супу залишиться в каструлі?
А В




В С А С
А А

? В С ? А В С

А-В-С=М


5-1-1=3(л)

Відповідь: 3 літри.



  • Чи виникли у вас труднощі, коли ви обирали схему?


Фізкультхвилинка

На подвір’ї біля школи

Петрик м’ячик кинув Олі.

Один одному кидали

Діти грались і співали.

Раптом м’ячик швидко зник,

І ніхто знайти не зміг.

III. Мотивація учбовою діяльністю. Повідомлення теми та мети уроку.

1. Читання казки вчителем та інсценізування.

Жила – була величина А. Якою вона була, уже ніхто й не пам”ятає: чи тонкою, як дріт, чи рідкою, як вода, чи плоскою, як дошка, чи масивною, як важкий мішок, але була вона не простою, а складеною.

Складалася вона з частин В, С, і D. Добрішої за А не було величини в усьому світі. Попросять у неї частину – вона віддасть: так віддала В, так С подарувала, а тут і D другові знадобилася. Отямилася величина А, а її самої вже й немає, перетворилася вона на іншу, на кругленьку, нульову величину. Ось і казці кінець.

А


О


В


D


С




  • То ж є нульова величина, чи її немає?

  • Як її позначити?

  • Сьогодні на уроці ми будемо працювати з нульовою величиною. А також будемо вдосконалювати розв’язування задач, застосовуючи переставний закон додавання.


IV. Розв’язування часткової задачі.

1. Розв’язування задачі.

Задача


Першого дня в магазин завезли 4 комп’ютера, другого 2, а третього -3 комп’ютера. Скільки комп’ютерів завезли в магазин за три дні?
- Складіть до задачі схему та вираз. Підставте числа і розв’яжіть.
?

А В С
А+В+С=?

В+А+С=?

С+В+А=?


А+С+В=?

В+С+А=?


С+А+В=?
4+2+3=9(к.)

Відповідь: 9 комп’ютерів завезли в магазин за три дні..


2. Складання оберненої задачі.

- А як скласти обернену задачу, що для цього потрібно?

- Що нам повинно бути відомо?

- Складіть схему до задачі, вираз. Підставте числа та розв’яжіть її.


О

С В А
О-С-В-А=?

9-4-2-3=0(к.)

Відповідь: 0 комп’ютерів залишилося в магазині.


3. Творче завдання (робота в парах)

- Придумайте по два приклади, щоб у відповіді була нульова величина.

- На яку дію повинні бути у вас приклади?
- Чи всім вдалося придумати такі приклади? Чи виникали труднощі при цьому?

V. Рефлексія.

- Що ми сьогодні робили на уроці?



- Чи все вам було зрозуміло?

- Чи змогли б ви навчити когось складати такі приклади?


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка