Поради наставника



Скачати 45.67 Kb.
Дата конвертації30.03.2016
Розмір45.67 Kb.
ПОРАДИ НАСТАВНИКА

молодому учителю
У нашій копіткій праці є те, що дається тільки досвідом. Але чи може досвід інших стати надбанням тих, котрі вперше стали на цей шлях? І так, і ні.

Особистість учителя, його інтелект, поводження, манера вдягатися і говорити, вміння розуміти інших, — усе це, безперечно, впливає на створення певної атмосфери в навчальній аудиторії.

Але учні цінують ще й професіоналізм учителя, тобто вміння заці­кавити предметом, його рівень знань і об'єктивність оцінювання.

Перш ніж зайти до класу,

вчитель має відповісти собі на такі пи­тання:


  • Що мені слід знати про учня?

  • Що мені слід знати про роль моєї дисципліни в загальному навчально-виховному процесі?

  • Як мені найвдаліше поєднати ці два аспекти?

Як відомо, ті самі діти по-різному поводяться за різних обставин, з різними людьми, у різних учителів.

Перша помилка учителів-початківців: працювати виходячи зі своїх власних природних даних, тобто «як найцікавіше або зручніше і ви­гідніше мені. Діти ж повинні лише виконувати мої цілком законні вимоги».

Проте існує й інша позиція: «Переді мною — різні люди зі сво­їм сприйняттям світу; моє завдання — допомогти учневі пізнати світ його очима» (те, що у педагогіці називають індивідуальним підходом).

Але в який спосіб здійснити це, якщо і самого себе збагнути не­легко? А вивчити індивідуальні особливості кількох десятків дітей? Чи реально це?

Виявляється — реально, якщо запропонувати школярам різнома­нітні шляхи виконання завдань, дати можливість вибору. Тоді учень сам знайде себе.


Порада 1. Створіть на уроці умови для виконання завдання різни­ми шляхами. Дайте можливість використати малюнок, оповідь, тести, практичну роботу, ігрові моменти тощо.
Порада 2. Створіть психологічний клімат, за якого діти не бояться висловити помилкову думку, знаючи, що то — пошук істини.

Переконуючи учня, доводячи істину, не ображайте його, не зачі­пайте його гідність, самолюбство. Будьте щедрі на похвалу.


Порада 3. Система контролю знань також має враховувати індиві­дуальні властивості учня.
Порада 4. Добираючи методи навчання, не забувайте про їхню різноманітність.……….. Запроваджуючи нові методи, пам'ятайте і про класичну ди­дактику.


Порада 5. Інтелігентність — це вміння зважати на інших. Успіх, хай і не одразу, прийде до вас, якщо ви поважатимете гідність учнів, якщо не вдаватиметеся до крику, гримання, якщо не «стоятимете над ними», а йтимете поруч на шляху до знань і моральної досконалості.
Порада 6. Помітивши в учневі щось властиве лише йому, учитель дістає точку опори для контакту. Завжди і в усьому ставтеся до учня як до особистості. Найнебезпечніше — це вчителева зарозумілість, ілюзія власного всевладдя.
Порада 7. Пояснюючи матеріал і контролюючи знання, викорис­товуйте і поєднуйте різні форми роботи.
Порада 8. Намагайтеся за будь-якої можливості використати за­вдання для формування особистості учня. Спрямуйте його інтерес до самого себе, на поліпшення результатів навчання.
Порада 9. Орієнтуйте школярів, особливо старшокласників, на ви­сокий рівень самостійної

роботи. Недарма Чарльз Дарвін казав, що всім, хоч трохи цінним, чого він навчився, він завдячує самоосвіті.


Порада 10. Пам'ятаючи, що безталанних людей немає, а є зайняті не своєю справою, дайте можливість не лише сильним, а й слабшим учням реалізувати свої здібності.
Порада 11. Хай учень побачить ваше поважне ставлення до його найпершого

у житті відкриття. Переконайте його, що помилки під час творчого пошуку неминучі, отже, не слід їх боятися.


Порада 12. Давайте учням невеличкі цікаві завдання на літо — та­кі, що згодом сприятимуть успішному навчанню.
Порада 13. Відвідуйте уроки колег для вивчення психологічно­го клімату, взаємодії вчителя і учнів — особливо у класі, де у вас іще не все гаразд.
Порада 14. Спершу пославте дитині реальні вимоги, а вже потім поступово «підносьте планку». Розвиток можливий лише якщо вимо­ги відповідають рівневі розвитку учня.
Порада 15. Навчіть учнів звертатися до довідкових матеріалів і працювати з ними, пояснивши, що це допомагатиме їм у навчанні.
Порада 16. Уміння працювати Езоп називав справжнім скарбом. При­вчіть учнів до системи у роботі — це допоможе не лише їм, а й вам.
Порада 17. Під час тематичного контролю уникайте запитань, що надміру деталізують навчальний матеріал. Перевіряйте не лише тео­ретичні знання, а й уміння та загальнонавчальні навички.
Порада 18. Плануючи навчальний матеріал, не забувайте про сис­темний підхід. Будь-який курс ґрунтується на системі, в якій поступо­во розкриваються поняття і закономірності.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка