Портфоліо вихователя васищівського днз (ясла-садок)



Скачати 355.78 Kb.
Дата конвертації10.03.2016
Розмір355.78 Kb.


http://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/4/78/682/78682082_r435.gifhttp://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/4/78/682/78682082_r435.gif

http://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/4/78/682/78682082_r435.gif


http://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/4/78/682/78682082_r435.gif


http://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/4/78/682/78682082_r435.gif



ПОРТФОЛІО
ВИХОВАТЕЛЯ
ВАСИЩІВСЬКОГО
ДНЗ (ясла-садок)


http://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/4/78/682/78682082_r435.gif


http://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/4/78/682/78682082_r435.gif
Кириченко

Людмили Дмитрівни


http://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/4/78/682/78682082_r435.gifhttp://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/4/78/682/78682082_r435.gif


http://museumlit.org.ua/wp-content/uploads/2013/01/1324501158.jpg


http://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/5/92/198/92198960_kalina1.jpg


c:\users\home\desktop\2015 вих року\театрализация фото\dscn1510.jpg


Відомості про учасника

Прізвище, ім’я, по батькові (повністю)

Кириченко Людмила

Дмитрівна 



Дата народження

03.07.1973 

Домашня адреса, телефон, е-mail

Безлюдівка, вул. Огородня 48-а 

Освіта (зазначити назву всіх навчальних закладів, що закінчив, рік закінчення)

Харківське педагогічне училище,1992

ХДПУ ім. Г. Сковороди,1997 



Місце роботи (повна назва закладу), контактний телефон

Васищівський ДНЗ (ясла-садок)

749-10-67,0973385229 



Загальний педагогічний стаж

7 років 

Стаж роботи в цьому навчальному закладі

1,5 року 

Кваліфікаційна категорія, звання (для музичних керівників)

спеціаліст 

Підвищення кваліфікації за останні

5 років (для музичних керівників)



Жовтень 2014 

Нагороди, відзнаки



Ваша відмінна риса як педагога

Увесь світ належить допитливим і це не перебільшення. Якщо ви допитливі, життя ніколи не буде сірим і нудним.

Найважливіша якість, яку б Ви хотіли бачити у своїх вихованцях

Допитливість, прагнення знати більше

Ваше педагогічне кредо

«Все через гру, все через творчисть» 

Опубліковані статті, методичні рекомендації, брошури (вкажіть вихідні дані)

 -

Участь у роботі РМО, в методичній роботі ДНЗ

 Проведення занять, розваг

Інноваційні технології, що застосовуєте в роботі

 Технологія розвитку творчої особистості

Г.Альтшуллера (ТРВЗ)



Наявність творчих інтересів поза педагогічною діяльністю

Музична діяльність, англійська мова, шахи. 

Моє життєве кредо



Увесь світ належить допитливим і це не перебільшення. Якщо ви допитливі, життя ніколи не буде сірим і нудним.

МОЄ ПЕДАГОГІЧНЕ КРЕДО

«Все через гру,

все через творчість»

Моє педагогічне есе1246449659_pero

Тисячі професій народжуються і вмирають. Та серед вічних професій виховательська справа посідає особливе місце - вона початок усіх інших. Головне призначення педагога – навчити маленьку людину бути Людиною.

Кожен з нас проходить через чарівний, чудовий, казковий світ дитинства. І дуже важливо, хто поведе нас дивними стежками до пізнання світу. Мені пощастило. Моїм першим провідником у відкритті таємниці знань була перша вчителька, яка назавжди залишила свою частку в нас, дітях, вклавши в наші душі найбільші скарби – душевність, людяність, порядність. Вона віддала дітям понад 40 років свого життя і є взірцем педагогічної діяльності. Саме перший вчитель допоміг мені знайти своє покликання, ствердитися в ньому.

Педагогічна діяльність – це нелегка праця і обрати шлях вихователя не кожен наважиться. Головним помічником та порадником мені слугує любов до дітей. Саме тому, відношення до професії з роками не зникає, а тільки стає мудрішим та глибшим. Скільки віддано справі за ці роки, а скільки, ще треба віддати…

В пам’яті згадуються слова В.О. Сухомлинського «Любити можна те, чому уже віддав частину душі». Я люблю своїх вихованців, я відчуваю їх довіру до мене, надію на мої поради та підтримку. Я задоволена їхньою цікавістю, подивом, адже розумію – від мене залежить, якими вони виростуть.

Намагаючись достукатися до серця кожної дитини, відчуваю свою відповідальність за її майбутнє. А головне своє завдання вбачаю в тому, щоб допомогти кожній дитині повірити в себе, в свої сили та свої можливості.
ТЕМА ДОСВІДУ

«Формування творчої особистості в процесі театральної діяльності»

МЕТА ДОСВІДУ

Створення умов для формування творчих здібностей дошкільника

засобами театрального мистецтва

ЗАВДАННЯ

1.Використання в роботі з дітьми різних видів театрального мистецтва, оволодіння дітьми технікою показу різних видів театрів;

2.Створення предметно-просторового середовища;

3.Формування у дітей інтонаційної виразності мовлення, збагачення словникового запасу, розвиток діалогічного мовлення;

4.Формування у дітей уміння передавати емоційний стан, настрій, почуття мовою жестів, рухів, міміки.


АНОТАЦІЯ

У розмаїтті засобів впливу на формування особистості дитини дошкільного віку важливе місце посідає театр. Це особливий – синтетичний вид мистецтва органічно поєднує в сої художнє слово, драматичну дію, поетику, живопис, музику та літературу. Він допомагає дитині глибше пізнати себе, внутрішній світ, спонукає її до самовдосконалення. Викликаючи естетичні почуття та емоції в ході театралізованого дійства.

В своєму досвіді я висвітлила особливості роботи над розвитком індивідуальних здібностей, таланту дітей та забезпечення умов для їх реалізації. Формування життєво - мистецької активності як складової особистості культури кожної дитини, спрямованої на сприйняття і творення прекрасного.


ПЕРЕДМОВА
http://nakleyko.at.ua/_ph/104/2/613762987.jpg

Цікавим і доступним дітям видом мистецької діяльності є театралізація. Вона природно випливає із сюжетно-рольової гри і відкриває малятам широкі можливості для прояву їхніх творчих здібностей, моральних рис, ціннісних ставлень.

Кожен рік в дитячий садок приходять різні діти: кмітливі, тямущі і не дуже, контактні і замкнуті... Але їх об'єднує одна, з моєї точки зору, проблема - вони дивуються і захоплюються все менше і менше, інтереси їх одноманітні: ляльки Барбі, моделі машинок - трансформерів, пакімони, бакугани, комп'ютери, ігрові приставки... Та наше суспільство, як ніколи потребує активних і творчих людей. Як же пробудити в дітях цікавість до світу і до самих себе? Як примусити їх душу “працювати”? Як зробити творчу діяльність потребою, необхідною часткою життя?

Розмірковуючи над цим питанням, прийшла до висновку: допомогти може театр та театралізовані ігри.

Беручи участь у театралізованих іграх, дитина входить в образ, перевтілюється в нього, живе його життям. Тому драматизація та театралізація є найбільш розповсюдженим видом дитячої творчості. Це пояснюється такими основними моментами : драма, що основана на діях які виконує сама дитина, найбільш близько, дієво і безпосередньо поєднує художню творчість з особистими переживаннями. В драматичній формі здійснюється цілісне коло уяви, в якій образ, створений з елементів дійсності, втілює і реалізує знову в дійсність, хоча б умовну. Таким чином, прагнення до дій, до втілення, до реалізації яке закладено в самому процесі уяви, саме в театралізації знаходить повне здійснення.

Одним із кращих засобів розвитку творчої особистості дошкільнят є театр. Він сприяє естетичному вихованню дітей, прилучає їх до мистецтва, розвиває вміння бачити, чути, розуміти красу слова, дії. Театралізоване мистецтво близьке й зрозуміле дітям, адже в його основі лежить гра, а це для малюків найголовніше. Театр акумулює життєву мудрість, оптимізм, позитивно впливає на емоційну сферу дитини, сприяє розвитку її пізнавальних інтересів, удосконаленню психічних процесів, надає унікальну можливість для самовираження особистості.

Я тільки рік як почала працювати на цією темою. В своїй групі молодшого дошкільного віку знайомлю дітей з різними видами театру, читаю казки, потішки, невеличкі віршовані твори, вчимо вірші, даю оперувати ляльками різних видів театру (настільний, пальчиковий, ляльковий), приділяю увагу рухам пантоміми, пальчиковій гімнастиці, дітям дуже подобаються заняття з використанням казкових персонажів.




МЕТОДИЧНИЙ ФАЙЛ
http://nakleyko.at.ua/_ph/104/2/613762987.jpg

Театралізована діяльність базується на провідній, природній діяльності дітей- грі.

Для дитини основною діяльністю, в якій виявляється її творчість, є гра. Але гра не лише створює умови для такого вияву. Як свідчать дослідження психологів, вона в значній мірі сприяє розвиткові творчих здібностей малюка (стимулює його). У самій природі дитячих ігор закладені можливості розвитку гнучкості й оригінального мислення, здатності конкретизувати та розвивати як свої власні задуми, так і пропозиції інших дітей. У процесі гри у дитини з’являється потреба активно впливати на речі, предмети, що її оточують. Вона розвиває та формує інтелектуальні, емоційні, вольові якості особистості.

Ще одна винятково важлива властивість ігрової діяльності — це внутрішній характер її мотивації. Діти граються тому, що їм подобається сам ігровий процес. І в своїй роботі я використовую цю природну потребу для поступового залучення дітей до більш складних творчих форм ігрової активності. Адже для розвитку їх творчих здібностей важливіше значення має сам процес, експериментування, а не прагнення досягнути якогось конкретного результату гри.

Гра - велике світле вікно, через яке в духовний світ дитини вливається потік уявлень, понять про оточуючий світ. «Гра - іскра, яка запалює вогник допитливості», - стверджував В.А.Сухомлинський.

В грі дитина не тільки отримує інформацію про оточуючий світ, про закони суспільства, про красу людських відносин, але й вчиться жити в цьому світі, будувати свої відносини, а це потребує творчої активності особистості (уваги, уяви, логіки, емоційної пам'яті, добре розвинутої мови, міміки), тобто вміння триматися в суспільстві.

Все життя дітей насичене грою. Кожна дитина хоче зіграти свою роль. Але як же це зробити? Як навчити малюка грати, брати на себе роль і діяти? Цьому допоможе театр.

Театр – один з самих демократичних видів мистецтва для дітей, він дозволяє вирішити безліч актуальних проблем сучасної педагогіки і психології, пов'язані з:



  • художньою освітою та вихованням дітей;

  • формуванням естетичного смаку;

  • моральним вихованням;

  • розвитком комунікативних якостей особистості;

  • вихованням волі, розвитком пам'яті, уяви, ініціативності, фантазії, мови

(діалогу і монологу);

  • створенням позитивного емоційного настрою, зняттям напруження,

вирішенням конфліктних ситуацій через гру.

А головне, театр розкриває духовний і творчий потенціал дитини і надає реальну можливість адаптуватися їй в соціальній сфері.

Для того, щоб дитина проявила творчість, необхідно збагачувати її життєвий досвід яскравими художніми враженнями, надати необхідні знання і вміння. Чим багатше досвід малюка, тим яскравішими будуть творчі прояви в різних видах діяльності. Тому так важливо з самого раннього дитинства заохочувати дитину до музики, театру, літератури, живопису. Адже (період 3 - 7 років – дошкільний), у цьому віці відбувається бурхливий психічний, фізичний розвиток дитини, формуються основи її особистості.

Про мистецьку активність як важливу складову особистісної культури старшого дошкільника можна говорити за умов, якщо:



  • дитина виявляє активність у музично-естетичній атмосфері театралізованої діяльності;

  • вміє співпрацювати з дітьми і дорослими в процесі музичної діяльності;

  • співвідносить індивідуальне музично-театральне виконання з виконанням інших;

  • радіє з власних і спільних театрально-музичних успіхів;

  • дістає задоволення від спілкування з музикою, від спільного переживання з іншими дітьми та дорослими культурно-мистецьких подій.

Такі якості успішно формуються в усіх видах музично-естетичної діяльності, різних формах музичного виховання – зокрема в театралізованих дійствах.

Театралізована діяльність у дошкільному віці усвідомлюється педагогами як один із найефективніших засобів педагогічного впливу на розвиток особистості дитини, що використовується з певною метою і спонукається мотивами. Педагог має на меті розвивати в дошкільників: уміння «входити в образ» і «утримувати» його впродовж усієї театралізованої діяльності; усвідомлення мовленнєвих та виконавчих дій; уміння передавати характерні особливості будь-якого художнього образу; переносити отримані уявлення в самостійну ігрову діяльність; виявляти зацікавленість до театру як виду мистецтва; усвідомлення змісту, ідеї, художніх образів літературних творів.

Водночас театралізована діяльність виступає як специфічний вид дитячої активності, один із найулюбленіших видів творчості. Ще С.Русова довела природність «драматичного інстинкту малюків». Діти охоче залучаються до театралізованої діяльності завдяки літературним, ігровим, особистісним мотивам. У них з’являються різноманітні потреби у грі, що виникають під впливом літературного твору. А також бажання самовираження, спілкування, пізнання себе через відтворення різних образів. У відвертому, щиросердечному ставленні до художнього образу, втіленні його в різних формах театралізованої діяльності дитина виявляє рівень художньо-естетичного сприймання, мовленнєву компетенцію, певні знання, вміння, навички, здобуті нею раніше в умовах спеціально організованого навчання.

Відтворення змісту художнього твору або власного сюжету в грі-драматизації чи імпровізованій грі, виявлення особистісного ставлення до свого героя та вистави в цілому становить зміст ігрового компонента. Видатний режисер та актор К.Станіславський зазначав, що гра дитини відрізняється вірою у правдивість вигадки. Дитина лише скаже «нібито», і вигадка вже живе в ній. При цьому малюк знає те, чому можна вірити, і те, що потрібно не помічати. Такий характер гри відокремлює її від усіх інших видів дитячої діяльності. Творчий характер ігрової діяльності проявляється в тому, що дитина, ніби перевтілюється в того, кого вона зображує, і, вірячи у правду гри, створює особливе ігрове життя й щиро радіє та засмучується під час гри. Саме у процесі ігрової діяльності, а також завдяки спеціальному навчанню діти здобувають необхідні для сценічного виступу навички. Здобуті знання і уявлення збагачують ігрову діяльність дошкільнят. Сценічний (або артистичний) компонент містить підготовку та показ вистав для глядачів, влучне передавання сценічних образів через спеціально організовану підготовчу роботу, що обов’язково включає вправи та репетиції.

Такий підхід до усвідомлення змісту театралізованої діяльності вчені співвідносять з оцінкою її як видовища, ефективного впливового засобу наочного навчання й виховання; як специфічного виду сюжетно-рольової гри, , в якій діти відтворюють власні враження, уявлення; і як театральної вистави – способу вправляння дошкільників у виразному мовленні, розвиток їхніх творчих здібностей . Пріоритетним напрямком роботи є поетапне формування та розвиток творчих здібностей дошкільнят засобами театральної діяльності. Для забезпечення творчих проявів дитини в різних видах діяльності потрібно збагатити її життєвий досвід яскравими художніми враженнями, сформувати необхідні знання та вміння. Саме тому так важливо змалку залучати дітей до літератури, театру, музики.

Починаючи з молодшої групи, діти послідовно знайомляться з різними видами театру. Паралельно навчаються азів акторської майстерності, вчаться відтворювати людські емоції, настрої, окремі риси характеру.

Знання з акторської майстерності включають, оволодіння дітьми своїми психофізичними можливостями, сприйманню: театрального образу як живого акторського дійства, вміння співвідносити свої дії з діями партнера, перебувати в певному образі, творчому стані. Заняття, які я провожу в ігровій формі, передбачають формування певних якостей особистості, розвивають фантазію, уяву, спостережливість, увагу і пам'ять, артистизм, самовираження. Невід’ємною складовою театралізованих ігор є музичний супровід . Музика допомагає дітям передавати характер дійових осіб, підказує зміну дій, появу іншого персонажа. Під неї герої співають і танцюють.

В своїй роботі, для розкриття дитиною свого природного потягу до гри, наслідування того, що вона бачить і чує, я використовую різноманітні координаційні завдання:

1. Ритмічно-мовні вправи без мелодизації, які формують почуття ритму на віршах (розвивають слух, голос дитини й створюють під час навчання ігровий момент). Це мовленнєві ігри і фонопедичні вправи; 2. Вправи на розвиток рухів і рухової фантазії. Наприклад :
Гілочки тягнуться до сонця,

Легенький вітерець їх погойдує,

А ось почався сильний вітер,

А тепер вітер стихає,

Настав вечір, і листочки згорнулись.

( Діти імпровізують)

3. Пластичні вправи на виразність емоцій ( етюди журби, радості, суму ,



гніву)

4. Музично – театральна діяльність.

Робота над художнім словом спрямована на розвиток мовленнєвих навиків: володіння силою, темпом голосу, його інтонацією; виправлення мовленнєвих недоліків.

У динамічних міні - етюдах я пропоную дітям скласти розповіді на запропоновані теми, розіграти їх з допомогою ігрового театру, настільного, лялькового, пальчикового.

У процесі роботи над виразністю реплік персонажів, їхніх характерних висловлювань, непомітно активізується словник дитини, удосконалюється звуковий склад мови. Нова роль, особливо діалоги персонажів, ставить малюка перед необхідністю ясно, чітко, зрозуміло висловлюватися. У нього поліпшується діалогічна мова, її граматична будова, він починає активно користуватися словником, який, у свою чергу, теж поповнюється.

Ці заняття сприяють зняттю невпевненості у собі, умінню триматися перед глядачем, погоджувати свої дії з діями партнера, володінню голосом в залежності від характеру персонажу.

Таке поступове залучення дошкільників до театрально-ігрової діяльності дає позитивні результати. У шість років вони уже можуть бути не лише її учасником і виконавцем певних ролей, а й «режисером», який розробляє власні сценарії, самостійно показує виставу «театру іграшок» або лялькового. Можуть бути ініціатором і організатором гри – драматизації серед однолітків за сюжетами знайомих художніх творів, можуть передавати характерні особливості певного сценічного образу і головне — реалізувати потреби в самовираженні, спілкуванні, виявленні особистісного ставлення до свого героя.

В результаті, діти стають більш розкутими психічно та емоційно, більш усвідомлено демонструють позитивні емоції (самі вигадують «озвучені жести» одразу по ходу знайомства з сюжетними піснями). Завдяки пластичним вправам на виразність емоцій діти краще відчувають пластику твору і розуміють єдність характеру і сюжету. Участь у музично-театральних іграх, костюмованих дитячих виставах вчить дитину володіти собою, відчувати себе членом колективу й отримувати емоційну насолоду від виступів перед глядачами.

Діти старшого дошкільного віку стають митцями легко й природно. Вони з радістю сприймають можливість самостійно імпровізувати в оркестрі з партитурами, самостійно озвучувати фонопедичні вправи, створювати власні танцювальні образи шляхом свідомого поєднання, комбінування вже знайомих танцювальних елементів, а також вигадування нових. Діти проявляють ініціативу у самостійному виборі ролей, аргументуючи своє рішення. Володіють силою, темпом, ритмом голосу. Вміють легко перевтілюватися в певний образ, знаходять вдале місце на сцені під час діалогів, контролюють свої рухи. Формуються у дітей і естетичні смаки. Дошкільнята часто висловлюють своє бачення зовнішнього вигляду героя, вносять зміни у деталі костюму. Творчо підходять до використання декорацій, аксесуарів, реквізиту. Виявляють себе емоційними та естетично чутливими глядачами. Співпереживають персонажам, розуміють зміст дійства вистави, усвідомлюють колективний характер дієстворення. Театральний образ сприймають як живу акторську дію з використанням засобів мовлення, мі мі к и , рух і в , м у з и к и , т а н ц ю, співу для передачі образу. У процесі перевтілення в сценічний образ демонструють особистісну позицію, запам'ятовують сюжетну послідовність, одержують задоволення від процесу та результату творення. Варіанта «правильно — не правильно» не існує, тому що існує точка зору кожної дитини, будь-який варіант приймається як можливий.

Високу результативність духовного становлення особистості забезпечують інноваційні форми організації навчання та виховання, що вдало поєднуються з театралізованою діяльністю. Серед них найбільш ефективними є ігри та вправи з використанням ТРВЗ.

Працюючи з дітьми, вихователі наголошують на здатності мистецтва радувати, відволікати від проблем, навіть лікувати. Тому діти знають, що невеличкий цікавий етюд у їхньому виконанні може розважити сумного товариша, стати чудовим подарунком до будь-якого свята у колі своїх друзів.

Ми виховуємо у дітей бажання дарувати радість своєю творчістю.



Висновки

Як показує досвід театралізована діяльність слугує для розвитку естетично-емоційної сфери, уяви, рухових, комунікативних, пізнавальних, образотворчих, музичних здібностей, становлення грамотного та багатого мовлення, виховання культури поведінки, артистизму, позитивного емоційно-ціннісного ставлення до навколишнього, активності, ініціативності, почуття гумору, впевненості у собі, акуратності та дбайливості.

Виконавська діяльність базується на вміння актора вжитися в образ, максимально точно відтворити його риси, а також передати стан персонажа, його настрій та відчуття. Опановуючи ці вміння, малята розвивають свою спостережливість, емоційне сприйняття, вчяться співпереживати, коректно висловлювати власні емоції, застосовуючи доречні інтонації, жести та міміку.

Театралізовані ігри являються основним видом діяльності в дошкільному закладі, в якому діти можуть розкрити свій творчий потенціал, креативність. Людські можливості – здібності, почуття, воля, особливості характеру – величини не постійні, а змінні, які посилюються із розвитком людини. Моя мета — спонукати дітей до творчого самовираження, конструктивної творчості, довіритися природним здібностям дитини і дати їй розвиватися найбільш зручним для неї шляхом.

Театрально-ігрова діяльність спонукає малят шукати відображення казкових подій у поведінці людей, переносити у реальне життя засвоєні з інсценівки способи розв’язання проблем, ненав’язливо підводить дитину до самостійних висновків, формує вміння диференціювати добро і зло, бажання робити добрі вчинки.

Заняття з театралізованою діяльністю дуже впливає на виконання завдань з розвитку мовлення. Адже у дітей розвивається уміння інтонувати різні типи речень, дотримуватись пауз в кінці речень, діти навчаються робити логічний наголос, виділяючи потрібне слово голосом, привчаються говорити чітко, виразно, необхідною силою голосу. У процесі занять формується мовна етика, збагачується словник дітей синонімами, прикметниками, прислівниками, що характеризують зовнішність, риси, поведінку людей і тварин. Своїм голосом, інтонацією висловлюють ставлення до того чи іншого героя, розігруючи народні та авторські казки, інсценізуючи оповідання та вірші. Діти розрізняють жанри художніх творів, запам'ятовують незнайомі до цього часу слова, отримують елементарні знання українського фольклору, у них формується оцінне ставлення до будь-якого художнього твору.

Для підвищення інтересу дітей до театру включаю самостійне виготовлення дітьми атрибутів і декорацій на заняттях з художньої праці та конструювання. З великим задоволенням діти самі придумують елементи для прикрашення фігурок. Кожну вільну хвилину ми намагаємось використати для закріплення знань, умінь, навичок з театралізованої діяльності. На вулиці, наприклад, зручніше всього відпрацьовувати жести, рухи, міміку. В групі проводимо індивідуальну роботу по удосконаленню техніки володіння різними видами театрів , вивчаємо та відпрацьовуємо ролі, працюємо над силою голосу та інтонаційною виразністю.

Дитина не повинна пасивно спостерігати оточуючий світ, вживати готову інформацію і копіювати її. Саме від творчих людей залежить розвиток суспільства. Перші творчі здібності особистості проявляються в дошкільному віці. Перед вихователем стоїть задача знайти шляхи своєчасного прояву у кожної дитини інтересів, природних задатків, здібностей, створити оптимальні умови для їх розвитку і визначити конкретні сфери творчого потенціалу.

Як відомо, музика - вид мистецтва, який суттєво впливає на становлення особистості. Вона збагачує почуття дитини, сприяє оволодінням вмінням відчувати ритм, і мелодію твору, формує здібності адекватно реагувати на них своїм голосом і рухами, розвиває інтерес до різних музичних інструментів і бажання на них грати.

Ефективними видами занять, які дозволяють дитині розкритися повніше і яскравіше як особистості, являються розвивальні, домінуючи, комплексні, тематичні заняття.

Розвиток особистості дитини, сприяють театралізовані ігри. Основою їх є гра. Викликаючи емоції радості, заняття закріплюють знання дітей про оточуючий світ, розвивають мову дитини, творчу ініціативу та естетичний смак.

Підводячи підсумок скажу, що театралізація займає особливе місце у вихованні дошкільників. Головний принцип-це оптимальне співвідношення навчання та творчості.



Бібліографія

1.Програма виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина»

2 . Артемова Л.В . Театралізовані ігри дошкільників .

М. : Просвещение ,1991

3. Клименко В.В., Кочерга О.В. Перші кроки у творчість. – К., 1999

4. Драматизація у дитячому садку Тернопіль - Харків .,

Видавництво Ранок ,2010

5. Вихователь методист дошкільного закладу № 8 – 2009.

6. ДНЗ вихователю « Тематичні тижні в ДНЗ » Левченко Т.Г.

Харків. Видавнича група « Основа » 2008.

7. Дошкільне виховання № 9 – 2002. ,№ 2 – 2009.

8. Борщаговська Т. Театралізовані ігри як засіб розвитку творчих здібностей

дошкільнят // Палітра педагога. – 2003. – № 1.

9. Гаврилюк С. Театр і казка // Дошкільне виховання. – 2003. – № 5.





ПРАКТИЧНИЙ

ФАЙЛ
http://nakleyko.at.ua/_ph/104/2/613762987.jpg


Конспект інтегрованого заняття з елементами театралізованої діяльності

« Рукавичка»

Мета: Вчити дітей впізнавати казку або казкового героя за загадкою. Розвивати діалогічну та монологічну мову, логічне мислення, пам’ять, фантазію, уяву, слухову увагу, інтерес до сценічного мистецтва. Вчити запам'ятовувати і вимовляти слова казки відповідно до обраної ролі. Розвивати уміння малят погоджувати свої дії з діями інших дітей - героями казки. Розвивати координацію рухів, спонукати дітей до активної участі в театралізованій грі. Виховувати у дошкільнят дружні взаємини, доброзичливість, бажання прийти на допомогу. Сприяти створенню у дітей радісного емоційного настрою. Продовжувати вчити дітей оздоблювати площинні зображення, прикрашаючи аплікацією, розвивати дрібні мязи кісті рук, естетичне сприймання, емоційне задоволення від виконаної роботи.

Обладнання: Костюм Зими, дзвоники, чарівні  санчата, мішечок, ширма – рукавичка, кукли Бі-Ба-Бо до казки «Рукавичка», ілюстрації до пори року «Зима», музичний супровід, площинні зображення рукавичок, клей, пензлик, серветки, підкладки для аплікації.

Попередня робота: Створення в групі умов для спільної театралізованої діяльності вихователя з дітьми, показ дітям різних видів театру, народних казок, їх драматизації , розгляд ілюстрацій , обговорення змісту казок , пальчикові ігри, рухливі ігри, заняття з театралізованої діяльності, перегляд і прослуховування українських народних казок на відео та аудіозаписах .

Хід заняття

Сюрпризний момент: З’являється Зима (вихователь)

Добрий, ранок!

Ви мене впізнали? (підказка-загадка)

Чудо- сані налетіли,

Скакуни везуть їх білі.

У санях сидить цариця,

Білокоса, білолиця,

Рукавом махає, сріблом все вкриває.

Я – Зима. Сідайте на санчата, проїдимося лісом.

(Діти стають один за одним, тримаючись за мотузку.Звучить фонограма пісні «Санки- саночки бегут», в руку кожної дитині дається дзвоник)

(По дорозі трапляється мішок)

Вихователь: На санчатах їхали, до мішка доїхали.



А мішок-то не простий, він чарівний-ось який!

Вихователь: Діти, а хочете дізнатись, що в мішечку? Давайте поглянемо.

ЗАГАДКИ :

1.Маленьке, сіреньке, а хвостик, як шило. (Миша)

2.Довгі вуха, куций хвіст. І морквину ласо їсть.

Так біжить, немов стрибає: задні ноги довші має. (Заєць )

3.У зеленому жакеті галасує в очереті,

Хоч і плавати мастак, а не риба і не рак. (Жаба )

4.Сірий, злющий і голодний у зимові дні холодні.

Пісню тягне, знай свою з завірюхою: - у-у-у… (Вовк )

5. Я руда, низького зросту, хитра я і довгохвоста. (Лисиця )

6. Влітку медом ласував, досхочу малини мав.

А як впав глибокий сніг, позіхнув і спати ліг.(Ведмідь )

Вихователь: Молодці, малята, загадки ви відгадувати вмієте, а чи здогадалися ви з якої казочки ці герої? Правильно, «Рукавичка»! 



Вихователь: То ж поїхали далі. Аж бачимо - рукавичка!

Хтось її загубив. Хто саме?



Вихователь: Зі звичайної рукавички вона перетворилася на хатинку для лісових мешканців.

Ця хатинонька маленька,

Усіх прийме зимувать.

Тільки гостеві потрібно

Голосно себе назвать!

Вихователь: Малята, а ви хочете перетворитись на героїв казки «Рукавичка»? Так? Але для цього нам потрібно пригадати зміст казки, і у цьому ви мені допоможете.

У казці, діти, звірі мову мають

І розмовляють мов живі.

Добро і правда завжди зло долають

Тому і люблять казку діти всі.

Вихователь: Молодці, малята! Зараз ми з вами пограємо в казку.

Вихователь: Діти, а що робили герої нашої казки?

Діти: Хотіли попасти в рукавичку.

Вихователь: А як же вони просилися в рукавичку? Що казали? Що питали?

Діти: Хто, хто в рукавичці живе?

Вихователь: Правильно. І так казка починається.

Вихователь: Ішов дід лісом та загубив рукавичку. От біжить мишка, побачила рукавичку, здивувалась та й питає?

Дитина: - Хто, хто в рукавичці живе?

Вихователь: Ніхто їй не відповів. І тоді мишка стала там жити. Коли це жабка плигає побачила рукавичку та й каже:

Дитина:- Хто, хто в рукавичці живе?

Дитина:- Я мишка-шкряботушка, а ти хто?

Дитина:- Я жабка-скрекотушка. Давай разом жити?

Дитина: Давай.

Вихователь: Ось їх уже і двоє. Коли біжить зайчик. Побачив рукавичку та й питає:

Дитина: - Хто, хто в рукавичці живе?

Дитина: Я мишка-шкряботушка, я жабка-скрекотушка, а ти хто?

Дитина:- Я зайчик – побігайчик. Давайте жити разом?

Дитина: Давай.

Вихователь: Ось їх уже і троє. Коли це біжить лисичка-сестричка, побачила рукавичку та й питає:

Дитина: - Хто, хто в рукавичці живе?

Дитина: Я мишка-шкряботушка, я жабка-скрекотушка, я зайчик-побігайчик, а ти хто?

Дитина:- Я лисичка-сестричка. Давайте разом жити?

Дитина: Заходь.

Вихователь: Ось їх уже і четверо. Коли це суне вовчок-сірий бочок, побачив рукавичку та й питає:

Дитина: - Хто, хто в рукавичці живе?

Дитина: Я мишка-шкряботушка, я жабка-скрекотушка, я зайчик-побігайчик, я лисичка-сестричка, а ти хто?

Дитина: - Я вовчок-сірий бочок. Давайте разом жити?

Дитина: Давай.

Вихователь: Ось їх уже і п’ятеро. Коли це тріщать кущі, вилазить ведмідь. Побачив рукавичку та й питає:

Дитина: - Хто, хто в рукавичці живе?

Дитина: Я мишка-шкряботушка, я жабка-скрекотушка, я зайчик-побігайчик, я лисичка-сестричка, я вовчок-сірий бочок, а ти хто?

Дитина: - А я, ведмідь-набрідь. Пустіть і мене!

Діти: Куди ж ми тебе пустимо, коли і так тісно!

Вихователь: Так, ведмедику, рукавичка розірветься. Ад же ти повинен взимку спати в барлозі. Де твоя барлога?

Вихователь: Діти, виходьте до мене, допоможемо ведмедю знайти місце, де б він спав взимку. Давайте спробуємо уявити себе ведмедиками.

Вихователь: Слухайте мене, та повторюйте за мною:



Мишка косолапый по лесу гулял.

Для своей берлоги место выбирал.

Под сосной высокой землю стал копать,

Выкопал берлогу и улегся спать.

Звездочки-снежинки падали с небес,

Снег покрыл дорожки , и поля, и лес.

И всю зиму ветер в том лесу гудел,

И всю зиму мишка под сосной храпел.

Вихователь: Ведмедик спить, інші звірі живуть у рукавичці, а як же наш Дідусь? Але ж він залишився без однієї рукавички.

Вихователь: Діти погляньте на нашу рукавичку, вона вам подобається? А мені не дуже. Якась вона не казкова. Я вам пропоную зробити дідусеві подарунок – рукавичку.

Вихователь: Підходьте до столу, тут у нас є все для того щоб прикрасити рукавичку.



(На столі лежать площинні зображення рукавичок, клей, пензлики, серветки, хутро і пропонує дітям їх прикрасити)

Вихователь: Молодці, діти! Погляньте , які ви гарні рукавички зробили.

Вихователь:

Закінчилась вистава-гра,

Вам було цікаво, дітвора?

Працювали ви завзято,

Дуже гарні ви малята.

Ви скажіть тепер мені

Що сподобалось, що ні?

Що новенького дізнались?

З ким сьогодні зустрічались?

Відповіді дітей.






Етюд «Як Огірочок став сміливим!?»

Мета:- розвивати у дітей образні уявлення.

- розвивати виразність і емоційність рухів.

- виховувати у дітей сміливість.

 

Обладнання: костюм Огірочка, покривало-листочок.



 

Хід етюду.

Педагог (дитина) надягає костюм Огірочка, лягає на килим. Діти накривають його з головою покривалом-листочком. Дитина зображає страх, тремтить. Діти звужують круг, гладять Огірочка, обіймають його, говорять ласкаві слова: «Не бійся, ми з тобою, ти- сміливий» і т.д. Огірочок встає, скидає листочок, говорить бадьорим, гучним голосом: «Я - сміливий! Я - не боюся темноти!» Після цього роль Огірочка виконують інші діти. Етюд розігрується кожною дитиною.





Етюд «Хто як ходить»

Мета:- закріплювати уявлення дітей про диких і свійських птахів.

- вчити дітей імітувати рухи, характерні для різних тварин, під музичний супровід.

- розвивати виразність рухів.

- вчити дітей дружно грати.

 Обладнання: іграшки: курчатко, курочка, кіт, півень, жаба; костюми героїв.

 Хід етюду.

Дорослий пропонує дітям перетворитися на героїв казки К.И.Чуковского «Курча» і показати, як вони уміють ходити, імітуючи рухи курчати, курочок і т.д.

У групі розставлені іграшки, що зображають героїв казки. Діти вибирають будь-який персонаж і йдуть до нього у супроводі певної музики, імітуючи рухи.

Педагог пропонує дітям перетворитися на героїв казки і пограти. Дорослий допомагає дітям розподілити ролі стати курочкою, курчатами, котом і т.д.








Интегрированное занятие по развитию речи

"Курочка Ряба и ее друзья"

с элементами театрализованной деятельности

Цель: вызвать интерес, эмоциональный отклик к занятию, желание участвовать в общем действии. Развивать связную речь детей, интонационную выразительность речи, творческое воображение, мышление.


Воспитывать интерес к литературе и словесному творчеству.
Задачи:развивать слуховое и зрительное внимание, память, побуждать детей к активному общению, развивать диалогическую и монологическую речь, развивать интонационную выразительность речи, развивать коммуникативные способности детей, развивать эмоциональное воображение.
Цели и задачи, реализуемые в интеграции образовательных областей: воспитывать интерес к театральной-игровой деятельности, желанию выступать, согласовывать свои действия с действиями партнеров, воспитывать дружеские отношения между детьми, развивать умение драматизировать небольшую по объему сказку с использованием кукольного театра, продолжать учить детей согласовывать движения с характером музыкального произведения.
Виды и формы детской деятельности:
Двигательные: подвижная игра, физкультминутка;
Коммуникативная: беседа, театрализация, просмотр мультфильма;
Познавательно-исследовательская: наблюдение, рассматривание следов;
Чтение художественной литературы: пересказывание, рассказывание сказки.

Ход занятия



Дети сидят на ковре.
Воспитатель предлагает детям закрыть глаза и расслабиться.
"Ко-ко-ко" произносит педагог и спрашивает "Кто так кричит?". Показывает игрушку курочки и говорит "Ребята, к нам сегодня пришла Курочка Ряба в гости" (Дети открыли глаза). Воспитатель рассказывает о том, что курочки бывают разные: по цвету, по размеру. Курочки бывают белые, цветные, пестрые, черные. Курочки живут в курятнике, спят сидя на насесте - специальной палочке.
"Ребята, а какая семья у Курочки Рябы?"
Петушок, как он кричит? Какого он цвета? Какого цвета цыплята? (Ответы детей)
Игрушка петушок, цыплята
Еда курочки: "Ребята, а что ест курочка?" Показать банки с зерном.
"Ребята, а что дает нам курочка?" (пух, перо, яйца, мясо)
В этот момент дети подходят к мини-музею Курочки Рябы, в котором воспитатель показывает банки с зерном, макеты яиц, перьевых подушек.
"Музыкальная пауза - физкультминутка ("Танцующие утята") - Танец под музыку.
Воспитатель: "Ребята, а утята друзья курочки?"
"А какую сказку про Курочку Вам рассказывала мама?"
"А сейчас Федя (Вероника) расскажет и покажет нам сказку Курочка Ряба"
Показ театрализованной сказки Курочка Ряда с использованием кукольного театра и декораций.
"А теперь посмотрите, и отгадайте, чей это след." (Воспитатель показывает лист, на котором нарисован отпечаток следа курицы и цыпленка) Ответы детей.
Игра с детьми.
Воспитатель: "А теперь мы поиграем с Вами в игру"
"Вышла Курочка гулять, свежей травки пощипать,
А за ней ребятки, желтые цыплятки.
Ко-ко-ко, ко-ко-ко, не ходите далеко,
Лапками гребите, зернышки ищете.
Шли мы по дорожке, встретили мы кошку.
Кошка глазки открывает и цыпляток догоняет.
Мяу! (дети убегают от кошки - она их ловит. Игра повторяется два раза).
Воспитатель: Вот, Курочка, какие ловкие твои цыплятки, никого кошка не поймала. Какие молодцы!
Курочка-красавица у меня жила, ах какая умница курица была!
Соберет ребяток, сядет у ворот, сказочку расскажет, песенку споет.
Ребята, Курочке понравилось, как вы убежали от кошки.
Воспитатель: Ребята, а теперь мы с вами посмотрим мультфильм "Курочка Ряба".
Мультфильм "Курочка Ряба".
Сегодня мы с вами на занятии узнали какого цвета бывают курочки, где живут, чем питаются. Повторили под музыку танец "Танцующие утята", послушали и посмотрели сказу "Курочку Ряба", поиграли в игру.
Спасибо за занятие! Ребята, вам понравилось наше занятие?
Итоговый образовательный результат: 
сформирован интерес к театральной игровой деятельности, желанию выступать;
дети активно общались, использую диалогическую и монологическую речь;
повышены коммуникативные способности детей;
повышен уровень эмоционального воображения детей, произвольности и регуляции их поведения.

«Мы построим теремок».


игры с элементами театрализации для дошколят

ПРОГРАММНОЕ СОДЕРЖАНИЕ:

 1. Задачи по развитию связной речи:

 — Составлять небольшие описательные рассказы о диких животных;

 — Развивать интонационную выразительность речи: чтение потешек, проведение пальчиковых игр.

 — Побуждать у детей интерес к театрально-игровой деятельности, создавая условия для её проведения.

 2. Словарная работа:

 — Обогащать словарь детей новыми словами, словосочетаниями, образными выражениями через загадки.

 — Закреплять названия цветов (красный, зеленый, желтый, синий, оранжевый, белый).

 3. Звуковая культура речи:

 — Развивать речевое дыхание, чувство ритма.

 — Упражнять в чётком произношении звуков.

 4. Задачи на развитие познавательных способностей:

 — Расширять представление о диких животных.

 — Упражнять в отгадывании загадок.

 — Продолжить знакомить с русскими народными сказками и их героями.

 5. Воспитательные задачи:

 — Создать радостно-эмоциональное настроение.

 — Средствами загадок, сказок, потешек формировать любовь к народному творчеству.

 — Воспитывать целеустремлённость и настойчивость в поисках решения возникающих проблем.

 

ЦЕЛЬ:

 — Развивать речь детей посредством приобщения их к народному творчеству с использованием элементов театрализации;



 МЕТОДИЧЕСКИЕ ПРИЁМЫ:

 Наглядные: куклы «би-ба-бо»,цветик-семицветик, маски сказочных героев.

 Словесные: художественное слово, загадки, беседа

 Игровые: Д/и «Хитрая лиса», П/и «Зимующие — перелётные», русская народная игра «Мыши», пальчиковая игра «Кот на печи», игра с элементами театрализации «Строим дом».

 ПРЕДВАРИТЕЛЬНАЯ РАБОТА: повторение сказки «Теремок», беседа с детьми о том, как ведут себя лиса, волк, медведь, лягушка, мышка, кот (что умеют делать, что любят кушать и т. д., повадки этих зверей, их особенности).

 ОБОРУДОВАНИЕ:

 Цветик-Семицветик

 Кубики для строительства.

 Ларец с масками по сказке «Теремок»

 Куклы «би-ба-бо»(заяц, лиса, волк, медведь, лягушка, мышка, кот)  в корзине.

 Ход занятия

 Приходит Бабушка Загадушка(Воспитатель).

 — Здравствуйте, дети! Какие вы хорошие, какие вы пригожие! Дети, покажите мне свои глазки. Какие они красивые, добрые. Сколько в них добринок. Улыбнитесь друг другу, поделитесь своими добринками.

 Загадушка: Детки вы любите сказки? Назовите сказки, которые вы знаете. А в сказочных героев вы умеете превращаться? Давайте представим, что Даша превратилась в лисичку-сестричку? А как хитрая лиса улыбается? А Дима как волк по лесу рыщет? Он злой, голодный и воет. Какой голос у волка, Алёша? Как он воет?

 А вот по лесу идёт медведь Артём — косолапый и пугает зверей. А весёлые лягушки Маша, Катя как скачут у болота?

 — Молодцы, дети! Настоящие герои сказок.

 Загадаю вам загадку



 Попробуйте её отгадать.

 — О какой сказке рассказывается?

 Если верной будет отгадка

 К нам сказка придёт:

 — Стоит домик расписной,

 Он красивый такой.

 По полю зверюшки шли,

 Остались в доме жить они.

 Дружно жили, не тужили.

 Печку в домике топили.

 Мишка домик развалил.

 Чуть друзей не раздавил.

 Загадушка: Правильно, это сказка «Теремок». Сказка уже ждёт ребят. Только отгадайте, кто же герои этой сказки.

 Принесла я с собой Цветик-Семицветик. А на каждом лепестке загадка. Если правильно отгадаете загадки, то герои сказок придут к нам в гости. Хотите поиграть с Цветиком-Семицветиком?

 Отрываем первый лепесток. Какого он цвета?

 Слушайте загадку:

 Комочек пуха,

 Длинное ухо.

 Прыгает ловко,

 Любит морковку.

 — Кто это? Как вы догадались, что это Зайчик. Зачем зайчику нужны длинные уши? Чем питается зайчик?? А вот и наш Зайчик. Хотите с ним поиграть? (показ куклы «би-ба-бо»)

 Вставайте, отойдите от своих стульчиков, чтобы вам было не тесно, и будем играть.

Игра «Зайка».

 Сидит зайка на опушке

 Поднимает зайка ушки.

 Зайка серый скачет ловко

 Зайка кушает морковку.

 Я поставлю зайку, чтобы ему было видно как мы играем.

 — А вот ещё загадка. Какого цвета лепесток я сорвала?

 Послушайте загадку.

 Маленький рост

 Длинный хвост

 Остренькие зубки.

 Как вы догадались, что это мышка? Что есть у мышки?

 Стать в круг и предложить поиграть в игру.

 Русская народная игра «Мыши».

 Вышли мыши как-то раз

 Посмотреть, который час.

 -Раз, два, три, четыре,

 Мышки дёрнули за гири.

 Вдруг раздался страшный звон

 Убежали мышки вон.(Бегите ко мне.)

 — А нас ждёт ещё загадка. Какой лепесток у меня в руках? Что бывает такого цвета?



 Послушайте загадку.

 Он в берлоге спит зимой

 Под большущею сосной

 А когда придёт весна

 Просыпается от сна.

 Отгадали? Где спит медведь?

 А когда мишка просыпается?

 — Дети, посмотрите, сколько лепестков у меня осталось? (2) Кто хочет сорвать лепесток? Какого цвета ты сорвал лепесток?

 — Дети, посмотрите, здесь кто-то нарисован. Это загадка-схема.

 Как вы думаете, кто это? Как вы догадались, что это волк?

 Приглашаем и волка в свою сказку.

 — Кто хочет сорвать еще один лепесток? Какого он цвета?

 Это тоже загадка-схема. Как вы догадались, что это лиса? Какая она? Хотите поиграть с лисой?

 Игра на развитие слухового внимания «Хитрая лиса».

 Мы по кругу идём

 Мы лисичку зовём

 Ты глаза не открывай,

 А по голосу узнай

 Хитрая лиса, кто я?

 — Дети, посмотрите, последний лепесток остался. Слушайте загадку:

 Скачет, скачет по траве,

 А глаза на голове,

 Скользкая и мокрая,

 Зеленая квакушка,

 А зовут ее — …( лягушка)

 Какая она? Где живёт? Чем питается? Вот и все звери из сказки в теремок собрались.

 Подойди Полина…оторви следующий лепесток. Какого он цвета?Что еще такого цвета вы знаете?

 Послушайте загадку:

 Этот зверь живёт лишь дома

 С этим зверем все знакомы.

 У него усы как спицы

 Он, мурлыча, песнь поёт.

 Только мышь его боится

 Угадали, это…кот!

 — Правильно, это котик. А где живёт кот? Это домашнее животное или дикое? Покажите, какие усы у кота. А как котик облизывается и мурлычет?

 Игра с языком.

 Вот и все звери из сказки в теремок собрались.

 — Ой, смотрите, кто-то лишний! Кто попал к нам из другой сказки? (Котик)

 — Котик хочет мне что-то сказать. Он очень расстроился, что забыл, из какой он сказки. А чтобы ему стало веселее, давайте поиграем с ним.

 Пальчиковая игра «Кот на печи».

Кот на печи сухари толчёт

 Кошка в окошке полотнище шьёт

 Маленькие котята на печке сидят (2 раза)

 Да на котика глядят

 Все на котика глядят

 И сухарики едят.

 — Понравилось вам играть с Котиком? Дети, а давайте возьмём Котика к себе в сказку «Теремок».

 Раз, два, три, четыре, пять,

 Пора сказку показать.

 Вокруг три раза повернись

 И в героя сказки превратись.

 — А бабушка Загадушка вам что-то принесла. Ой, что это? Ларец. А что же в ларце? Да это же маски для сказки! Наряжайтесь-ка поскорей! Ой, какие вы все красивые. Я в настоящую сказку попала.

 — Покажите-ка себя! Ты кто? А ты кто?



 Дети рассказывают про себя.

-Дети, а что случилось с теремком в сказке? Кто его сломал? Что же нам делать? Давайте новый теремок построим!

 Игра с элементами театрализации «Строим дом».

Воспитатель:

 Артистами ребята побывали

 И сказку вы, ребята, показали

 Артисты, зрители, все были хороши.

 Похлопаем друг другу от души!

 — Дети, вам понравилась сказка? А кем бы вы хотели быть в этой сказке?

 Дети рассказывают кем они хотели бы быть и почему.



 Загадушка: Мне тоже очень понравилось у вас. Вы такие добрые, заботливые, умные, а ещё настоящие артисты. Вот вам от меня гостинцы.

c:\users\home\desktop\p1070209.jpgc:\users\home\desktop\p1070170.jpgc:\users\home\desktop\p1070173.jpg


c:\users\home\desktop\p1070203.jpgc:\users\home\desktop\p1070199.jpgc:\users\home\desktop\p1070201.jpg



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка