Потреби людей. Потреби і споживач. Безмежність потреб



Скачати 46.23 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір46.23 Kb.
Урок економіки в 11 класі

Вчитель економіки Туніцька О.М.

Тема: Потреби людей. Потреби і споживач. Безмежність потреб.

Мета: закріпити поняття про потреби людини, їх задоволення за допомогою праці; показати від чого залежать наші потреби; розрізняти потреби раціональні та нераціональні, першочергові та другорядні, обґрунтовувати їх; пояснювати безмежність потреб та обмеженість ресурсів для їхнього задоволення, закономірність невпинного зростання потреб; вміти розраховувати потреби членів родини; розвивати економічне мислення; виховувати допитливість і самостійність думки.

Забезпечення уроку: мультимедійне обладнання.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

(Оголошення теми і мети уроку.)



ІІ.Актуалізація й перевірка знань учнів.

1.З»їв цукерку чи калач-

Ти вже, друже споживач.

І в енергоносіїв

Безліч є споживачів.

Телевізор вмикаємо-

Струм електро- споживаємо.

Заправляєм бак машини -

Споживаємо бензин ми.
-Пригадайте, що означає слово «споживач»?

(Споживачі –це всі ми, оскільки споживаємо товари і послуги та платимо за них.)

(Споживач орієнтується на власні бажання, потреби, фінансові можливості.)

2. -Хто є споживачем - мама, яка купила підгузники для свого двомісячного малюка, чи сам малюк? (Малюк)

-Чи є песик Бобик споживачем, якщо він з»їв 100 грам ковбаси, яку люблячі хазяї купили саме для нього? (Є, оскільки ковбаса була куплена саме для Бобика)

3. -А зараз продовжіть речення.

Отже , споживач це – громадянин який …

(Купує, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити товари для власних потреб.)

4. -Хто такий споживач ми пригадали. А що означає слово потреби ?

(Потреба –це відчуття необхідності в чомусь. Все що ми бажаємо придбати, отримати.)

-На які групи поділяються потреби?

(- За характером виникнення: реальні , надумані;

- за ступенем важливості: першорядні, другорядні;

- за масовістю: індивідуальні, колективні;

- за категорією: духовні і матеріальні).

ІІІ.Визначення проблеми уроку.

-Ми визначили, що таке потреби, якими вони бувають. А тепер будемо дізнаватися від чого залежать наші потреби.

Я мешкаю на острові ,

Потреби маю прості я,

Усе чого бажаю –

Бананів урожаю,

кокосів, ананасів.

З морських дарів прикрас.


Що там острови, індуси.

В місті є свої спокуси.

У кафе я завітаю,

В ігри з друзями пограю.

Отже на потреби вплине

Місце мешкання родини.


Коли в тебе навіть кістки немає,

Щось інше на думку тобі не спадає.

Нехай кожен з вас пам»ятає

що рівень життя на потреби впливає.

-То від чого залежать наші потреби ?

(Місця проживання, рівня життя.)



ІV. Прошук рішень.

Ситуація 1. Які три речі ви взяли б з собою в Арктику? Вода , одяг, житло, гроші, іжа, ваза, квіти, книги. (Одяг, житло, їжа).

Ситуація 2. Уявіть, що у вас у кишені 15 гривень. Ви хочете придбати молока, булочку з маком та диск із кінофільмом. Чи вистачить у вас грошей? Якщо ні, то від яких покупок ви відмовитеся ?

( Булочка і молоко, окільки це першочергові потреби. На диск все одно не вистачить).



Ситуація 3.

Каже батькові Антон:

« В Олі є магнітофон,

Новий самокат у Васі.

Що я - гірший за всіх в класі?

Хочу все, що друзі мають»,

Мама й тато лиш зітхають:

«Потреб ми маємо все більше,

коли ми дивимось на інших».
Доходи сім»ї Петрика на початок місяця -1000грн., а сім»ї Дениса – 2000грн. Петрик просить батьків купити йому новий футбольний м»яч, який бачив у Дениса. А в Петрика нема теплого взуття. До того ж батьки повинні заплатити за квартиру і за їжу.


  • Чи потрібно дивитися на інших ?

  • Які першорядні проблеми слід задовольнити в сім»ї ?

( Звичайно ні, оскільки в кожної сім»ї свої доходи, тому витрати потрібно

планувати відповідно до матеральних статків. Їжа, взуття, квартплата.)

4.Мала дитина.

Потреби в неї невеликі

Була б соска й пелюшки.

Та дуже швидко час минає-

Дитина вже книжки читає.
У батька з матір»ю потреби

Сягають трохи не до неба.

Автомобіль їм треба, й дачу,

І гарну шубу на додачу.

Тож інше правило закріпим –

потреби змінюються з віком.


Вдома ви готували презентацію про потреби людей різного віку та розраховували витрати одного року життя людини вашої вікової групи.

Зараз ви покажете і прокоментуєте свою роботу.

(Учні демонструють презентації і коментують їх)

1-й учень « Вікові потреби дитини від народження до 3 років».

(Здорове збалансоване , харчування, якісні речі, предмети побуту, житло , увага і любов батьків та ін.. Витрати першого року життя - 44 тисячі гривень.)



2-й учень «Потреби дитини віком від 3 до 6 років».

(Батьки, дім, матеріальне забезпечення, інтелектуальний розвиток, спорт, творчість, друзі. Витрати на один місяць- 8100 гривень ).



3-й учень « Потреби людини віком 12 -18 років.»

Охарактеризували потреби кожного року окремо. Це : іграшки, освіта, гарна оцінка в школі, гра з друзями, комп»ютер, скутер, кінотеатр, футбол, спорт, гарний атестат, дівчата, нічні клуби, вступити до університету, автомобіль, гарна робота, хороша дівчина.



4-й учень «Потреби у віці 18-25 років» Спочатку проаналізувала види потреб, потім виділила такі: харчування, освіта, медицина, спілкування, культурний відпочинок, інтелектуальний і фізичний розвиток, хороші друзі, вдале заміжжя, гарна сім»я, власний будинок, народження дітей.)

V.Підсумки уроку.



VІ. Домашнє завдання. Тема 1.3.



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка