Поважай старих людей, як батьків рідних! Мета



Скачати 38.06 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір38.06 Kb.
Поважай старих людей, як батьків рідних!

Мета : Продовжити знайомити дітей з життєвим шляхом та творами В. О. Сухомлинського, пробуджувати інтерес до читання цих творів, вчити висловлювати своє ставлення до героїв творів; розвивати мислення , мовлення учнів; виховувати почуття доброти, любові та поваги до старших.

Обладнання : портрет В.О. Сухомлинського, картки з прислів’ями , ілюстрації до творів, виставка книжок, посібник «Позакласне читання»

Хід уроку

І. Установчо-мотиваційний етап

1. Учитель. Народна мудрість говорить: «Поважай старих людей, як батьків рідних!», або «Хто не знав із малку діда, той добра не звідав.» Діти, я пропоную розпочати наш урок вашими розповідями про дідусів і бабусь, які ви підготували вдома.

2. Розповіді дітей про своїх дідусів та бабусь з демонстрацією фотографій.

ІІ. Оголошення теми та завдання уроку.

Сьогодні ми поговоримо про те, як потрібно шанувати і берегти стареньких людей. Ми познайомимося з окремими оповіданнями Василя Сухомлинського, в яких автор розповідає про ставлення дітей до дідусів і бабусь.



ІІІ. Повідомлення учнів про життєвий і творчий шлях В. О. Сухомлинського.

Ім'я Василя Сухомлинського уже відоме нам. Ми неодноразово читали, переказували твори , схвалювали, або засуджували вчинки героїв. А що ми знаємо про цю людину?

1.Створення асоціативного куща

Портрет письменника

Школа педагог

Добра, чуйна учасник війни

людина директор

учений

2. Повідомлення учнів.

3. Слово вчителя.

Так, Василь Олександрович Сухомлинський своє життя присвятив дітям. Був спочатку шкільним вчителем, згодом – директором школи. Але він не просто навчав і виховував учнів. Маючи талант Творця, написав для дітей понад півтори тисячі казок і оповідань, багато творів для дорослих, що містять поради вчителям, батькам, як виховати справжню людину.



іV.Опрацювання теми уроку.

Готуючись до уроку, ви читали оповідання В.О. Сухомлинського. І я впевнена, що вони вам сподобались.



  1. Виразне читання вголос учнем оповідання «Чому дідусь такий добрий сьогодні».

  2. Завдання : перекажіть оповідання за опорними малюнками.

3. Бесіда за змістом оповідання.

-Чому Андрійко не схотів злазити з дерева?

- За що дідусь пригорнув і поцілував Андрійка?

- Чи можна стверджувати, що Андрійко має добре серце?

4. Читання та опрацювання оповідань

І ряд – «Іменний обід»

ІІ ряд- «Тихо, бабуся відпочиває»

Завдання: Учням прочитати про себе оповідання, підготувати переказ цього оповідання за опорними словами, скласти характеристику героїв.

5. Робота над оповіданням «Іменинний обід»

А) переказ тексту;

Б)бесіда з класом.

- Чому Ніна не схотіла, щоб її бабуся була за святковим столом?

- Чому іменинний обід не відбувся?

6. Робота над оповіданням «Тихо, бабуся відпочиває»

А)переказ тексту ;

Б)бесіда за змістом

- Чому всі розмовляли пошепки?

- Чому бабуся плакала уві сні?

7. Порівняльна характеристика Ніни і Галинки



Ніна Галина

Байдужа добра

Недобра доброзичлива

Егоїстична розумна

невихована вихована

- Які риси характеру ви взяли б собі?



V. Закріплення та узагальнення знань.

1. Гра « Чи гостре око?»



Робота в групах. Прочитати прислів’я і полічити слова.

Хтобабусюмаєтойпотіхузнає.

Тамбабусинірукидеонуки.

  1. Вікторина за творами В. О. Сухомлинського.

  1. «Бабуся місила тісто. Тісто було пишне, м'яке, біле…(«Чорні руки)

  2. «Дівчинка дивилася на маму широко відкритими очима.

(«Як же все це було без мене?»)

  1. «Бабусю, - пошепки запитав Петрик, - невже вона по волосинці носила і збудувала таке велике гніздо?» («По волосинці»)

  2. «До класу зайшов директор школи з маленькою дівчинкою. Тридцять п’ять очей впилися у незнайому дівчинку.» («Горбатенька дівчинка.»)



  1. «Сів під грушею. Думає : «Ось посиджу ще трохи й почну.»

Потім пішов у садок, ягоди їв, за метеликом ганявся, потім знову під грушею сів.»

(«Прогаяний день.»)



  1. Хвилинка поезії.

Діти читають напам'ять вірші про дідусів і бабусь

VІ. Підсумок уроку.

1. - Пригадайте, хто із дітей має добре серце?

-Чому ви не назвали імені Ніни ?

- Мама побажала своїй доньці «Бути справжньою людиною». А що б ви хотіли побажати Ніні у її день народження?



(Метод «Мікрофон»)

2. Заключне слово вчителя.

«Бабуся усміхнулась, пригорнула Галинку. В її очах світилася радість.»

Так закінчується оповідання « Тихо, бабуся спить». Ця радість в очах бабусі від того , що її онучка має світлу люблячу душу і турботливе серце. Я хочу побажати , щоб в очах ваших бабусь і дідусів завжди світилася радість , щоб ваші душі надійно зігрівали їхню старість теплом і любов'ю .



c:\documents and settings\admin\рабочий стол\64615891_suhomlinskiy_vasilaleksandr.jpg

Сухомлинський О. В.



c:\documents and settings\admin\рабочий стол\image_60231_1.jpgc:\documents and settings\admin\рабочий стол\дідусь19d.jpg

c:\documents and settings\admin\рабочий стол\бабуся і внучка.jpg


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка