Повторення i закріплення вивченого. Додавання i віднімання в межах 20



Скачати 110.46 Kb.
Дата конвертації23.02.2016
Розмір110.46 Kb.
Урок математики у 1 класi (вчитель — Колеснікова Л.О.)

Тема: Повторення i закріплення вивченого. Додавання i віднімання в межах 20.

Мета: повторювати нумерацію чисел в межах 20; закріплювати навички додавання i віднімання в межах 20; вміння розв'язувати задачі;

розвивати логічне мислення, кмітливість, обчислювальні навички; творчі здібності;

виховувати почуття дружби, взаємодопомоги, любов до природи.

Форма уроку: урок-казка.

Обладнання : казкові герої, сигнальні картки «+» i «-», віяла, картки для самостійної роботи, малюнок до задачі.

Хід уроку :

I. Організація класу.

- Bci сідайте, діти, тихо, домовляймось — не шуміти, руку гарно піднімати, на уроці не дрімати, а знания мерщій хапати. Тож гаразд, часу не гаємо i урок розпочинаємо.

II. Вступна бесіда вчителя. Мотивація навчальної діяльності.

- Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Ми вирушимо на екскурсію, а

куди, ви зараз дізнаєтесь по перших буквах назв кожного малюнка.

(Казка)


- А ви любите казки?

- А в яку казку ми вирушимо, ви зараз дізнаєтесь. Я вам прочитаю віршик, а ви здогадаєтесь, про кого йде мова.

Я на засіку метений,

Я із борошна печений,

Я від баби втік, я від діда втік,

То й вiд тебе втечу!

- Хто ж це пісеньку співає? (демонструється зображення Колобка) - Яка з ним трапилась пригода?

III. Повідомлення теми i мети уроку.

- Тож ми з вами будемо брати участь у цій казці, будемо закріплювати вміння розв'язувати приклади на додавання i віднімання, розв'яжемо задачу, повторювати нумерацію чисел в межах 20; будемо допомагати нашому казковому герою змінити кінець цієї відомої казки на щасливий.

- А щоб подорож Колобка мала успішний кінець, допоможемо йому виконати всі завдання i тоді добро переможе зло.

- Але нам потрібно добре працювати, бути уважними, активними, дружними. Домовились?

IV. Повторения вивченого матеріалу.

- Тож вирушаймо в подорож до казки.
- Спекла баба Колобка, поклала на вікно, щоб прохолонув. Колобок, на диво, вийшов незвичайним. Мало того, що непосидючий, але ще й допитливий. Лежить на вікні, дивиться у віконечко i рахує. Давайте йому допоможемо. Приготуйте віяла.

1. Усний рахунок. Задачі-вірші.

А) На березі, біля криниці, їло зерня три синиці

Та ще дві маленькі птиці, скільки птиць біля криниць? (3+2=5) Каже мати-квочка : «В мене два синочки i чотири дочки».

Скільки діточок у квочки? (2+4=6)

- Молодці! Допомогли порахувати~. Колобкові. Але вiн порахував, а потім утік від баби i діда, та помандрував собi у ліс.

- Дорогу ми не знаємо, але повинні скоріше знайти Колобка, щоб з ним нічого не трапилось.

2. Каліграфічна хвилинка.

- Щоб швидше знайти дорогу, нам потрібно записати пропущені цифри (по 1 учню по черзі до дошки, інші — в зошиті).

- Покладемо зошити похило, сядемо рівненько, записуємо старанно, калiграфiчно.

1 ...... 4 ... 6 7 ... ... 10 ... 12... 14 ...... 17 ... 19

- Тож ми вже зробили перші кроки до зустрічі з Колобком.

3.Робота в парах (на картках).

- Діти, а хто перший зустрінеться Колобку по дорозі ?(Зайчик, демонструється зображення цього казкового героя).

- Але вiн чогось схлипує i просить допомоги. Якщо ми йому допоможемо розв'язати приклади, то вiн нам підкаже, в яку сторону покотився Колобок. Працюємо в парах.

*-3=1 *-2=8 *+7=10 4+*=9 10-*=5 3+*=4

(Перевірка здійснюється індивідуально за вивішеним зразком за допомогою віял-світлофорів : зелений колір — вірно, червоний — ні).

- Молодці! Ми разом допомогли Зайчику. Тепер вiн хоче вас

попрохати :

Поводьтеся в лici тихо i не койте в ньому лиха!

Ліс не любить пустотливих, метушливих i крикливих. Вітів прошу не ламайте i травинок не займайте,

I тоді в казкове диво ви потрапите можливо!

— Тож як потрібно поводити себе в лici?

V. Фізхвилинка. Гра «Долоньки».

VI. Вправи на закріплення навчального матеріалу.

1. Завдання з помилками.

- Рухаємося далі. Кого ми потім зустрінемо? (Вовка, демонструється малюнок).

Вовк до школи не ходив, вовк уроків не учив,

Не читав i не писав, i по нотах не співав.

Тож нічого вiн не знав.


- Пропоную вам завдання з помилками від Вовка :

3+6 4+5 4+6

6+5____ 9_____ 8-2

10-1 5+4 2+7

- Нам потрібно знайти потрібні вирази, сума чи різниця яких дорівнює 9. ~.

Молодці !

- А тепер до вашої уваги - приклади з помилками , їх необхідно записати i правильно розв'язати.

4+6=9 (10) 6+5=9 (11) 8-2=9 (6)

- Молодці! Навчили Вовка виправляти помилки. Які ви дружні! - Тож рухаємося далі швидко, щоб Колобок не потрапив у біду!

VI. Фізхвилинка. Гра «Так чи ні».

5 пальців на руці (так),

2 вогника у світлофора (ні),

у веселки -6 кольорів (ні),

тиждень - це 7 днів (так),

у трикутника -4 сторони (ні),

за першою партою сидять 2 учні (так).

VII. Творча робота.

- Далі нам на шляху зустрівся ... Ведмідь (демонструється малюнок з його зображенням). Він приготував нам цікаве завдання : 4 розв'язання до задачі про гриби i лісових мешканців. Вам необхідно самостійно скласти власну задачу до будь-якого варіанту на вибір (кому складно - користуються малюнками-схемами):

6-2=4 4-2=2 4+2=6 6-4=2

- Молодіг! Нарешті ми дібралися до Лисички! Ми перші її зустрінемо i не дамо з'їсти Колобка, так? Що ж приготувала ця хитра тварина? Вона пропонує гру «Покажи дію», i допоможуть нам наші сигнальні картка «+» i «-». Готові ?

1) На стоянці було 8 автомобілів. Під'їхало ще 2 машини. Скільки залишилось? (-)

2) Дятел з'їв 8 комашок, а потім ще 2. Скільки комах він з'їв? (+)

3) До годівниці прилетіли 9 снігурів, а синичок на 4 менше. Скільки синичок прилетіло? (-)

4) На столі лежало 4 зошита, а підручників на 3 більше. Скільки підручників лежало? (+)

- Дякую вам. Лисичка також задоволена вашою роботою i дотримала свого слова - не з'їла Колобка. Щасливий Колобок з вдячністю прибіг до нашого класу (демонструється зображення Колобка).

VIII. Підсумок уроку.

- Тож чим закінчується справжня казка? Чому вчить нас?

- А чи задоволений Колобок вашою роботою, зараз ми про це дізнаємось. Але він забув, як правильно треба розмістити цифри по порядку від найбільшого до найменшого. Допоможемо йому?

О М Л О Ц Д I

6 7 5 4 2 3 1


Iнтерактивна вправа « Мікрофон»

- Чи сподобалась вам екскурсія в казку? Що саме?

- Хто з героїв приготував найлегше завдання? А найскладніше?

- Ви добре попрацювали. Активними були...



- Дякую за співпрацю. Вірю, що у кожному з вас є маленьке сонечко-доброта. Бо саме вам Колобка на нашому уроці було врятовано, i в нашій казці добро перемогло зло. Тож i надалі допомагайте один одному, зігрівайте інших своєю добротою i у вас буде багато друзів, які також завжди прийдуть вам на допомогу.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка