Повторення та узагальнення вивченого про займенник. Творча робота над вживанням займенників



Скачати 52.94 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір52.94 Kb.
Урок української мови

Тема: Повторення та узагальнення вивченого про займенник. Творча робота над вживанням займенників.

Мета: повторити й узагальнити вивчене про займенник;

вправляти учнів у вмінні розпізнавати займенники в усному та писемному мовленні;

закріплювати вміння роздільного написання прийменників із займенниками;

розвивати вміння використовувати займенники у мовленні;

формувати вміння самостійно працювати, працювати в групах;

виховувати інтерес до рідної мови, до джерел народної творчості, старанність, наполегливість.



Обладнання: мультимедійна презентація, роз даткові карти, фішки.

Хід уроку.



1.Організація класу до уроку.

Дорогі гості! Щастя Вам і добра

Всякого гаразду.

Щоб росли, цвіли як квіти

Ваші гарні, чемні діти

Щастя Вам у Вашій хаті

Доброго Вам дня!

Девіз уроку: «Якщо дружить увесь клас – успіх буде повсякчас».

Перш ніж оголосити тему уроку, пропоную відгадати загадку:

ЗАГАДКА:

Є ДОБРИЙ ДРУГ В ІМЕННИКА,

ЧИСЛІВНИКА Й ПРИКМЕТНИКА.

ЯК ЗВУТЬ ЙОГО –СЕКРЕТ,

ТАКА ОСЬ АРИФМЕТИКА.

ЯК ВТОМЛЯТЬСЯ ІМЕННИКИ

У РЕЧЕННЯХ СТОЯТИ,

ДО СЕБЕ ЗВУТЬ ЇХ

ВІД ВТОМИ РЯТУВАТИ.

11. Оголошення теми і мети уроку.

Отже, як ви вже здогадалися темою нашого уроку і буде повторення вивченого і узагальнення знань про займенник.

Мета нашої роботи – вправлятися у вмінні розпізнавати займенники в усному та писемному мовленні і вміти давати характеристику займеннику ( визначати особу, число і відмінок).

111. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Каліграфічна хвилинка

ЯЯЯ яяя ЯЯЯ яяя ЯЯЯ



2 Робота з фразеологізмами.

Прочитайте завдання.

Прочитати записане речення – фразеологізм, пояснити його значення, як ви розумієте, переписати фразеологізми в зошит. Відшукати займенники в реченні, підкреслити і вгорі підписати особу і число займенника.

Працюємо по групам ( ряд – група)

1 ряд: Я не я і хата не моя. - ( Нічого не знаю, ні за що не відповідаю).

2 ряд: Він звалився як сніг на голову. ( З’явився зненацька, несподівано).

3 ряд: В його голосі відчувалася фальшива нота. ( Щось нещире, лицемірне, неправдиве).

Знаходимо займенник, підкреслюємо і вгорі підписуємо: особу, число.

Перевірка по рядам.

Настав час підвести підсумок, що ми знаємо про займенник.

А щоб перевірити наші знання проведемо конкурс.



Бліц – турнір ( технологія «Мікрофон»)

1. Що таке займенник?

2. Які займенники відносяться до особових? Чому вони так називаються?

3. Назвіть займенники 1 –ої особи?

4. Назвіть займенники 2 – ої особи?

5. Назвіть займенники 3 – ої особи?

6. Як пишуться займенники з прийменниками?

7. Як змінюються займенники? (За числами і відмінюються за відмінками).

8. Яку особливість мають займенники 3 – ої особи однини? (мають рід в однині).

9. Якими членами речення виступають?

Молодці, з теоретичними знаннями ви впорались , а зараз побачимо , як ви вмієте застосовувати свої знання на практиці.

Вибірковий диктант

Я читаю речення. Ви, почувши займенник,виписуєте його в зошит. Потім даєте йому характеристику. ( особу, число, відмінок).

Приготувалися.


Почалися дощі, а за ними і весна на порозі. Вона ніби підкрадається до нас. Незабаром прилетять перелітні птахи. Настане весна і ми почуємо спів пташок. Вони будуть весело курликати, повертаючись до рідного краю. Я люблю спостерігати, як пташки лаштують свої гнізда. Ви не повинні чіпати пташиних гнізд.

Перевірка завдання:

Ними – 3 ос., мн., О.в.

Вона – 3 ос., одн., Н.в., ж.р.

Нас – 3 ос.,мн.Р.в.

Ми – 1 ос., мн.,Н.в.

Вони – 3 ос., мн..Н.в.

Я – 1 ос.,одн., Н.в.

Ви – 2 осо.мн.,Н.в.

Отже, робимо висновок: Як змінюються займенники?

Слайд:

В особових займенниках можна визначити особу, число і відмінок
Робота в парах.

В класі три види завдань за номерами груп.

Працюємо парами. У кожного на парті є карточка з загадками і жартами. Але загадки можна відгадати , знаючи добре особові займенники. Це завдання, ви в парі із своїм товаришем маєте виконати.

Записати відгадки лише.



Жарти, загадки.

1 група:

- Які два займенники вкупі руйнують дороги, ще й заважають їздити?

- До якого займенника слід додати одну букву, щоб він перетворився на провалля?

- Які займенники примушують руки тримати в чистоті?



2 група:

- Я – спереду, я – в кінці, а посередині назва породи маленького коня. Разом буде назва країни.

Заглибина в землі.

Орган в порожнині рота.



3 група:

Хижа тварина.

Плід фруктового дерева.

Житель Японії.

(Перевірка). я-ми, я –р, ми-ти.

Японія, яма. язик.

ягуар, яблуко, японець.

Фізкульт хвилинка.

Робота з підручником.

Відкриваємо підручники нс сторінці 39 – 40.

Працюємо за рівнями складності.

Хто бажає потрудитися напружено вибирає високий і достатній рівень – вправу 72 ст.39.

Хто бажає отримати легше завдання виконує вправу 73 на сторінці 40.

Завдання обом групам:

1 група: спиши словосполучення, ставлячи займенники, що в дужках, у потрібній формі.

2 група: визначити, які особові займенники пропущено у поданих реченнях. Списати, вставляючи потрібні займенники.

Просити у нього, згадувати мене, вдячний вам, спілкуватися з нами, дружити з тобою, подорожувати з ними.
Я малюю, ти читаєш, він відпочиває, ми їдемо, ви слухаєте музику, вони повертаються додому.
Завдання всім: підкреслити займенники і визначити особу, число і відмінок.

Після закінчення роботи провели взаємоперевірку( обмінялися зошитами).



1У. Закріплення вивченого. Творча робота.

Ви повторили усно і закріпили письмово ваші знання про займенник. А тепер настав час перевірити як ви можете творчо працювати з текстом.



Конкурс на кращого редактора.

Ваше завдання замінити займенники 1 особи однини на 3 особу однини.



Я навчаюся в четвертому класі. У мене хороші оцінки з усіх предметів. Мені найбільше подобаються уроки математики й природознавства.

Перевірка творчої роботи.

Прочитайте записаний текст від імені 3 особи однини.

- А хто написав по іншому.

Він навчається в четвертому класі. У нього хороші оцінки з усіх предметів. Йому найбільше подобаються уроки математики й природознавства.

Завдання по варіантам:



1 варіант: підкреслити головні і другорядні члени речення в 1 реченні записаного тексту.

2 варіант: підкреслити головні і другорядні члени речення в 3 реченні записаного тексту.

Перевіряємо. Отже, робимо висновок: Займенники можуть виступати головними і другорядними членами речення.

Отже, наш час спливає і треба підвести підсумки нашої роботи:

1. На що вказують займенники? ( займенники вказують на предмет, їх кількість, ознаку, але не називають їх).

2. Які частини мови заміняють займенники? ( заміняють іменники, прикметники, числівники).

3. Які бувають займенники, назвіть їх і схарактеризуйте ( особові 1,2. 3. особи).

4. Яку особливість мають займенники 3 особи однини? ( змінюються за родами в однині).

5. Як пишуться займенники з прийменниками( окремо).

6. Як змінюються особові займенники? ( за числами, відмінками).

Оцінювання:

І на завершення нашої роботи подивіться на дошку і прочитайте вірш, чи у всіх такий настрій. Якщо всі задоволені, тоді означає, що працювали старанно і наполегливо.

ДВАДЦЯТЬ ВІСІМ У КЛАСІ “…”, (нас)

РАЗОМ МИ – ОДНА СІМ’Я

ВСІ СМІЮТЬСЯ НАВКРУГИ –

ВІН, ВОНА , ВОНО, …, (вони)

БО УСМІШКА В ВСІХ ОДНА,

ЖИТИ В ДРУЖБІ ПОМАГА.

Які слова ми вставили в вірш? Що це за слова?

Домашнє завдання диференційовано:

І ВАРІАНТ – ВПРАВА 74 ( 1 )

ІІ ВАРІАНТ – ВПРАВА 74 ( 2)

Підготуватись до мовної теми.



У. Підсумок уроку.

- Яку тему ми розглядали на уроці?



- Які завдання виконували?

- Які завдання найбільше сподобались?


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка