Повторення таблиць множення і ділення. Використання таблиці для розв’язування задач і знаходження значень виразів



Скачати 53.43 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір53.43 Kb.
Урок 15 Клас 3 Дата______________________

Тема: Повторення таблиць множення і ділення. Використання таблиці для розв’язування задач і знаходження значень виразів.

Мета: Закріплювати знання учнів з табличного множення і ділення, удосконалювати обчислювальні навички, правила порядку виконання арифметичних дій різного ступеня; формувати вміння використовувати вивчений матеріал для розв’язування задач. Вміння розв’язувати задачі вивчених видів. Вміння складати і розв’язувати рівняння. Розвивати логічне мислення, математичне мовлення. Збагачувати знання учнів цікавинками про природу. Виховувати любов до математики, до природи.

Обладнання: карточки з прикладами та буквами, рівняння на кожного учня, короткий запис до задач, таблиця з видами ліній, презентація слайдів (сторінки усного журналу).

Хід уроку

І. Організація класу.

Продзвенів уже дзвінок

Всім пора нам на урок.

Станьте всі рівненько,

Привітаємось гарненько.

« Добрий день!»

Щоб робота в нас кипіла

Працювати будем

Швидко! Дружно! Вміло!

ІІ. Повідомлення теми уроку.

Тема сьогоднішнього нашого уроку:

Повторення таблиць множення і ділення. Використання таблиці для розв’язування задач і знаходження значень виразів. На сьогоднішньому уроці ми будемо розв'язувати приклади, задачі, рівняння. Повторимо таблиці множення і ділення

ІІІ. Актуалізація опорних знань.


  1. Мозковий штурм.

Гра «Назви одним словом»

- Результат при множенні - це...

- Результат при діленні - це...

- Зменшити числа в кілька разів - це ...

- Друге число при діленні - це...

- Збільшити число в кілька разів – це…

- Перше число при діленні – це…

Молодці!


  1. Математична розминка.

Гра «Ніч і день»

Ніч - 36 поділити на 6. День -...

Ніч - 4 збільшити у 6 разів. День

Ніч - знайти третину числа 15. День

Ніч - ділене 20 дільник 5. День

Ніч - перший множник 5 другий 9. День




  1. Математичний диктант.

Скільки очей у морського їжака, якщо в нього на 3 ока більше, ніж у звичайного.

2 + 3 = 5

2. Довжина дзьоба лелеки 19 см, а чаплі на 6 см менше. Яка довжина дзьоба чаплі?

19 – 6 = 13 см

3. Змія анаконда має довжину 9 м. Якої довжини буде „стрічка” із 7 таких змій, якщо їх довжина однакова?

9 * 7 = 63 см

4. 48 карасів наловили ми усі. А нас всього було 6. Скільки рибок кожен з’їсть?

48 : 6 = 8

5. 8 яблук у корзині приніс їжак своїй дитині. І сказав він: „На мій сину, з’їж четверту з них частину”. Хто тепер з вас відповість. Скільки яблук їжак з’їсть?

8 : 4 = 2

6. Мишка на зиму запаси робила. По 3 зернини в комірку носила. В поле вона вже сходила 6 раз. Скільки зернин в неї є про запас?

3 * 6 = 18

- Молодці, діти, ви добре справились із завданням.

4. Хвилинка каліграфії.

- Діти, ми маємо робити все, щоб наша держава була найкраща в світі. Який внесок можете зробити ви?

Пропоную повторити правопис цифри 24. Як пов'язані наші числа з нашою Україною? (24 серпня - День незалежності України).

Фізкультхвилинка

( Мелодія. Спів пташок”)

Приємний спів пташок допоможе вам розслабитись. Схиліть голівки на руки, закрийте оченята. Подумки повторюйте за мною.

Я прийшов до школи вчитись…

У мене все вийде…

Треба бути уважним…

Треба бути спокійним…

В класі в мене друзі…

Вони мене люблять…

Мені приємно…

Я легко дихаю…

В класі сонце, сонце…

Я добре працюю…

Закріплення вивченого матеріалу. (Кожному учневі дається карточка з рівнянням. 2 учні розв’язують на дошці, а інші -  в зошитах. Потім зачитують розв’язані рівняння)

х * 7 = 28                   b + 5 = 45

х * 3 = 15                   х + 5 = 25

6 * х = 18                   13 + х = 20

b * 5 = 45                   20 + х = 100

а * 5 = 35                   х + 15 = 50

4 * х = 16                   с + 19 = 20



Розв'язування задач.

  • Діти, давайте розв’яжемо задачу 1, що на ваших столах.

  1. У будинку проживає 97 осіб.

Серед них 29 чоловіків, 33 жінки, а решта – діти.

Скільки дітей живе в цьому будинку.

(Задачу читає вчитель, потім учні самостійно; вчитель вивішує скорочений запис задачі).

Чоловіків -  29 ос.

Жінок – 33 ос.                                  97 ос.

Дітей - ? ос.

Про що йде мова в задачі? ( Про жителів будинку: чоловіків, жінок, дітей).

Скільки всього осіб проживало в будинку? (97)

Скільки серед них було чоловіків? (29)

Скільки серед них було жінок? (33)

Що сказано про кількість дітей? (Решта діти)

Про що запитується в задачі? (Скільки дітей живе в будинку?)

Повторіть ще раз задачу.

То скільки чоловіків проживає в будинку? (29)

Скільки жінок проживає в будинку? (33)

Всі вони проживають в цьому будинку. Знаючи це, про що можемо дізнатись? (Скільки чоловіків і жінок разом проживає в будинку)

Якою дією? (Додавання: 29 + 33)

Скільки всього осіб проживає в будинку? (97)

Хто сюди входить? (Жінки, чоловіки і діти)

Якщо ми знаємо кількість чоловіків і жінок разом, то про що ми можемо дізнатися далі? (Скільки проживає дітей)

Отже на скільки дій задача? (На дві)

Про що дізнаємося в першій дії? (Скільки чоловіків і жінок разом проживає у будинку)

Що дізнаємося в другій дії? (Скільки проживає дітей)

(Записуємо задачу з коментуванням на дошці і зошитах).

1) 29 + 33 = 62 (ос.) – проживає в  будинку чоловіків і жінок.

2) 97 – 62 = 35 (ос.)

Відповідь. В будинку проживає 35 дітей.


  1. Гончар виготовив 30 глечиків. Чотирьом покупцям він продав по 3 глечики. Скільки глечиків залишилося у гончара?

Виготовив - 30 гл.

Продав - 4 п. по 3 гл.

Залишилося - ? гл.

Розв'язання

1)3 4 =12 (гл.) продав гончар.

2) 30 - 12= 8 (гл.)

Відповідь: у гончара залишилося 8 глечиків.
Геометричний матеріал


  1. – А зараз пропоную виконати задачу 3, що на вашому столі.

Як називається кожна лінія?

Пряма


Крива

Ламана


Тож саме про ламану лінію йтиме мова в задачі.

Прочитайте задачу.

Знайти довжину ламаної, що складається з відрізків завдовжки 3 см, 2 см, 7 см.

Як знайти довжину ламаної?

Довжина І відрізка – 3 см

Довжина ІІ відрізка - 2 см              ? см

Довжина ІІІ відрізка – 7 см

(Учні записують скорочений запис і розв’язання задачі на дошці і в зошитах)

3 + 2 + 7 = 12 (см)

Відповідь. Довжина ламаної – 12 сантиметрів.

ІV. Підсумок уроку.

Сьогодні на уроці ми розв’язували приклади на закріплення таблиці множення і ділення, рівняння та задачі.

Більшість з вас були активними, дисциплінованими, тому і досягли успіху на уроці.

Швидко спливають хвилинки,

От і прощатись пора.

Я на прощання вам зичу



Щастя, здоров’я, добра.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка