Повторення відомостей про звичайні дроби. Звичайні дроби з однаковими знаменниками



Скачати 270.39 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації03.03.2016
Розмір270.39 Kb.
  1   2
Урок математики у 6 класі
Тема: Повторення відомостей про звичайні дроби. Звичайні дроби з однаковими знаменниками.

Мета: Повторити та узагальнити знання учнів по звичайних дробах. Формувати вміння порівнювати дроби з однаковими чисельниками та однаковими знаменниками, додавати та віднімати дроби з однаковими знаменниками, перетворювати мішаний дріб у неправильний дріб.

Розвивати логічне мислення учнів, пам’ять, обчислювальні навички, вміння зосереджувати та концентрувати увагу.

Виховувати ставлення до товаришів з граничною пошаною, залучення до спільної діяльності та допомозі один одному, інтерес та зацікавленість до предмету математики та бажання вчитися та вміння застосовувати знання на практиці.

Обладнання: картки з рефлексією, таблички з підписами для кожної групи «Відмінні діти» (учні з високим рівнем знань), «Добрі діти» (учні з достатнім рівнем знань), «Золоті діти» (учні з середнім рівнем знань), «улюблені діти» (учні з низьким рівнем знань), телевізор, відеомагнітофон, стереомагнітофон, диски з мультфільмом та аудіодиктантом, картки з різноманітними завданнями, ілюстрації, картинки, картки відповідей, кольорові олівці, аркуш оцінювання для кожної групи, вирізані з картону дроби, музика Вівальді «Чотири пори року».

Тип уроку: Урок застосування знань, умінь і навичок

Методичні прийоми використання на уроці

Структура уроку

Методичні прийоми

Хронометраж

I. Організація класу до уроку

Гра «Пароль»

3 хв.

II. Актуалізація опорних знань

а) бліцопитування;

б) математичний диктант;

в) «Втрачена інформація»


6 хв.

III. Мотивація навчальної діяльності

«Картинна галерея»

9 хв.

IV. Повідомлення теми і мети уроку

«Очікувані результати»

3 хв.

V. Виконання завдань під контролем

вчителя


а) бліцтест;

б) дидактична гра «Відповідність «Відповідь – буква»;

в) «Натхнення»


10 хв.

VI. Фізхвилинка

«Іван-покиван»

2 хв.

VII. Узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок

а) математичний диктант

б) взаємоперевірка

в) заповнення аркушів оцінювання


7 хв.

VIII. Підсумок уроку. Домашнє завдання

а) «Шерлок Холмс»;

б) «Сторінка щоденника»



5 хв.

I. Організація класу до уроку.

Привітавшись, учитель не пропонує сісти, а просить всіх підняти з парт рефлексію готовності до уроку.


Потім учням пропонується зіграти в гру «Пароль». Назвати не повторюючись (ланцюжком) всі терміни суттєві для теми «Дроби». Тільки застосовуючи слово-пароль, учні по черзі сідають за парти (чисельник, риска дробу, знаменник, звичайні дроби, десяткові дроби, кома, правильні дроби, неправильні дроби, мішаний дріб…).

Учні розсаджені в чотири групи так, що в I групі сидять учні — візуали — це діти, які сприймають матеріал за допомогою зору, їх команда отримала назву «Відмінні іти», так як сюди ввійшли учні, які мають високий та достатній рівень знань. В II команді сидять учні — аудіали — це діти, в яких сприймання матеріалу відбувається через слух, до цієї команди я посадила учнів з достатньо-середнім рівнем знань, їх група отримала назву «Добрі діти». В III групі теж працюють учні — аудіали, але в цій групі вже розміщені учні з середньо-достатнім рівнем знань. Їх команда отримала назву «Золоті діти». До IV групи я посадила учнів — кінестетів — це діти, які краще сприймають матеріал, коли діють з об’єктом вивчення. Для учнів-кінестетів дуже важливо, щоб в їх адресу було сказано велика кількість гарних слів, похвала перед всім класом. Але в цій групі розмістилися учні з середньо-низьким рівнем знань. Тому їх групу я назвала «Улюблені діти».
II. Актуалізація опорних знань.

1. Бліцопитування. Максимальна кількість зароблених балів — 3 б.

Завдання для групи «Відмінні діти»

а) Запишіть дріб, яка частина кожної із зображених на рисунку фігур заштрихована



б) Замалюйте відповідну частину кожної з фігур на рисунку























































в) При якому значенні х дріб буде правильним?



х =




,




,




,




,




,




,






г) Як подати число 8 у вигляді дробу?

1) ; 2) ; 3) ; 4)

Відповіді до бліцопитування:

а) ; ; .

б)
в) х = 1, 2, 3, 4, 5

г) 1) 8; 2) 16; 3) 56; 4) 40.



2. Математичний диктант.

Завдання для груп «Добрі діти» та «Золоті діти». З кожної групи викликається по одному учневі за дошку.

Інші під диктовку вчителя записують дроби в зошитах.

; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; .

Кожний правильно записаний дріб оцінюється 0,25 б.

В кінці диктанту учні міняються в групі зошитами і, відкривши обидві частини дошки, де працювали представники з кожної групи йде перевірка.

3. Прийом «Втрачена інформація».

Учням IV групи «Улюблені діти» роздано картки з завданнями, в яких потрібно в пусті кишеньки розмістити цифри. В кожної картки з лицьової сторони є кишенька з цифрами, в якій, крім потрібних цифр є ще й декілька зайвих.

а) Доставити пропущені цифри:



















б) Зафарбувати відповідну частину кожної з фігур на рисунку.








































в) Запиши частину у вигляді дробу.

а) 5 : 8 = ; б) 6 : 11 = ; в) 7 : 3 = ; г) 24 : 3 = ; ґ) 13 : 45 =

Відповіді до прийому «Втрачена інформація»:

а








































) 4; 6.

б)
в) ; ; .



4. Перевірка та занесення результатів до аркушу оцінювання власних знань.
III. Мотивація навчальної діяльності.

Піднімаючись уявними сходами — «сходами знань», ми повторимо, систематизуємо й узагальнимо все, що вивчили в 5 класі щодо звичайних дробів.

А щоб ви зрозуміли важливість даної теми, пропоную переглянути мультфільм «Уявлення про звичайні дроби» (урок 65).

Учні переглядають мультфільм, в якому головні герої: хлопчик і дівчинка, перенесені в часі і опинилися в старовинному замку з привидами, які лякають їх і бажають назавжди залишити дітей у себе. Тікаючи від привидів, діти в підземеллі наткнулися на інструкцію, за допомогою якої вони можуть зварити чарівне зілля, яке допоможе їм стати невидимими і непомітно пройти повз привидів і повернутися додому. Але тут нова проблема, продукти, які потрібні для виготовлення зілля: половина червоного яблука, третина дині, четверта частина жовтого яблука.

І лише власні знання зі школи допомагають їм в даній ситуації.

— Постає питання: Чому саме цей матеріал необхідно вивчати?

Вчитель включає магнітофон і пропонує один із найкращих зразків барокової музики «Чотири пори року» Вівальді.

Підніміть рефлексію, щоб я зрозуміла, як ви відноситесь до даної музики.




Піфагор уперше математично описав звук. Тому його цілком можна називати «прадідом» акустики. Його октава стала виражатися так:

1

до ре мі фа соль ля сі до

Звичайно, на сучасну гаму це не схоже, проте дроби ; ; ……, показують розміри музичного твору. Різні твори мають різні розміри. Наприклад, вальс має розмір , марш або .

Як багато в музиці математики — і розміри, і тривалість нот… Та це ще не все, бо існує в музиці і «музичне множення», «музичне додавання».

Математика допомагає майстрам виготовляти музичні інструменти. Найпростіша сопілочка, наприклад, створюється так: на половині довжини свердлять дірочку — це «до», на третині — «ре», на чверті «мі».

Отже, якщо з науки математики вирізати знання про «Звичайні дроби», то зникне і музика, яку ви так любите, зникнуть і музичні інструменти, ноти.

Метод «Картинна галерея».

Учитель звертає увагу на вивішені на дошці картини, малюнки, які містять ознаки поняття звичайні дроби. Ілюстрація поділу пирога на шматки, сопілка, розрізаний кавун, половинна нота, чверті, восьми, шістнадцяті ноти.

— А зараз спробуйте згадати, де в вашому житті ви застосовуєте дроби? (поділись по-братньому, візьми собі половину…).

— Підніміть рефлексію, чи вважаєте ви важливим вивчення даного матеріалу в школі?




IV. Повідомлення теми і мети уроку.

— Отже, як ви вже зрозуміли, на сьогоднішньому уроці ми повторюємо відомості про звичайні дроби.

— То що ж ми чекаємо від цього уроку?

На дошці записані очікувані результати:



  • згадати та удосконалити свої вміння та навички під час виконання завдань з теми «Звичайні дроби»;

  • удосконалити техніку додавання, віднімання, порівняння дробів та розв’язування задач на дроби;

  • вміння заробляти оцінку, спираючись лише на власні знання;

  • розвиток соціальних компетенцій: вміння робити вибір, приймати рішення, брати на себе відповідальність і безконфліктно спілкуватися в колективі.

V. Виконання завдань під контролем вчителя.

а) Бліцтест для I групи «Відмінні діти».

Кожен учень отримує картку відповідей, що має такий вигляд:







А




Б




В




Г




Прізвище, ім’я,

Варіант


1














































2














































3














































4
























Поставити хрестик

під буквою правильної відповіді


Завдання для бліцтесту

1. Укажіть неправильну відповідь

I-в. II-в. III-в.

а) <; б) ; а) 1>; б) ; а) ; б) ;

в) ; г) в) ; г) в) ; г)

IV-в. V-в.

а) ; б) ; а) ; б) ;

в) ; г) в) ; б)

2. Знайдіть корінь рівняння

I-в. II-в. III-в. IV-в. V-в.

; ; ; ;

а) ; б) ; а) ; б) ; а) ; б) ; а) ; б) ; а) ; б);

в) ; г) . в) ; г) . в) ; г) . в) ; г) . в) ; г) .

3. Обчисліть значення виразу

0,7 + 3,15 – 0,8 – 2,3 – 2,7 –

а) ; б) 0,8; а) 2,08; б) ; а) ; б) 0,1; а) 0; б) ; а) 2,2; б) 2;

в) ; г) 0,1. в) 2,09; г) 1,45. в) 0,2; г) 0,15. в) 0,3; г) 0,03. в) 0,7; г) 2,1.



4. Значення якого дробу дорівнює 1.

а) ; б) ; а) ; б) ; а) ; б) ; а) ; б) ; а) ; б);



в) ; г) . в) ; г) . в) ; г) . в) ; г) . в) ; г) .

Відповіді до бліцтесту:

I-в. II-в. III-в. IV-в. V-в.




А




Б




В




Г







А




Б




В




Г







А




Б




В




Г







А




Б




В




Г







А




Б




В




Г

1



















Х




1













Х










1













Х










1



















Х




1

Х























































































































































2

Х






















2







Х
















2







Х
















2



















Х




2













Х











































































































































3







Х
















3

Х






















3







Х
















3

Х






















3







Х

















































































































































4













Х










4

Х






















4



















Х




4







Х
















4













Х






Після виконання завдань вони обмінюються картками з відповідями між членами групи і вчитель роздає відповіді до бліцтесту і товариші звіряють і виставляють відповідну кількість балів своїм товаришам по групі і аркуш оцінювання знань.



б) Дидактична гра «Відповідь — Буква».

Завдання для II групи «Добрі діти» та III групи «Золоті діти».



Спосіб гри:

1. Учні отримують такі таблиці:



80

9



30

36

27

150

8

160
























2. Учитель оголошує завдання: треба розташувати букви відповідно до відповідей, які отримаються. Якщо відповіді будуть правильними, то в таблиці отримається прізвище таджикського вченого з ХIII ст., який першим ввів риску для дробу.

3. Вчитель включає магнітофон, де з диска звучать умови задач і букви до них. Умова задачі читається повільно і двічі, а також називається буква, яку вони розташовують в таблиці під знайденою відповіддю до задачі.

1. На гілці сиділо 12 пташок, з них полетіли. Скільки пташок полетіло? (а)

2. В класі 36 учнів, з них катались на лижах. Скільки учнів катались на лижах? (с)

3. На сторінці 2000 букв, усіх букв складає літера «а». Скільки разів зустрічається літера «а» на даній сторінці? (а)

4. Було 350 грн., витратили усіх грошей. Скільки грошей залишилось? (с)

5. В зошиті 24 сторінки, на всіх сторінок виконані записи. Скільки сторінок

чистих? (л)

6. Сину 8 років. Його вік становить віку батька. Скільки років батькові? (а)

7. Скільки грошей становить вся сума, якщо всіх наявних грошей — це 120 грн.? (р)

8. Яка довжина відрізка, якщо його мають довжину 18 см? (х)



Правильна відповідь (інформація для вчителя): ал-Хассар.

в) Методичний прийом «натхнення».

Кожен учень IV групи отримує приблизно по три ось такі таблички з різною кількістю поділу.
























































Виконати дію:

Вчитель підсідає до учнів-кінестетів і пояснює, що ось у вас є такі таблички. цієї таблички ви зафарбовуєте червоним олівцем, а — синім олівцем.

Давайте порахуємо все зафарбоване відносно ось цієї таблички: що ж за дріб утворився? ().

А тепер спробуємо відняти. зафарбуйте жовтим олівцем, а з них — синім олівцем. Скільки поділок, крім утворених зелених, залишилося? Отже, .

А тепер кожен з вас виконайте самостійно роботу з вашими завданнями. Ви справитесь! Будьте лише уважні, старанні та наполегливі! Я вірю, що у вас все отримається!



I-в. II-в. III-в. IV-в. V-в.





В-дь: I-в. ; ; . II-в. ; ; . III-в. ; ; . IV-в. ; ; . V-в. ; ; .

  1   2


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка