Повторення вивченого матеріалу з теми



Скачати 64.06 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір64.06 Kb.
Харцизький міський відділ освіти

Харцизький міський методичний кабінет

Харцизька українська гімназія з класами

загальноосвітньої школи І ступеня





Предмет математика
Тема уроку Повторення вивченого матеріалу з теми

«Числа першого десятка. Дії над

числами». Складання і розв’язування

прикладів і задач.


Підручник М.В.Богданович. Математика:

Підруч. для 1 кл. К.: Освіта, 2007.


Розробку уроку підготувала

учитель вищої категорії

Харцизької української гімназії

Левада Галина Василівна

2009 – 2010 н.р.



Тема уроку. Повторення вивченого матеріалу з теми «Числа першого

десятка. Дії над числами». Складання і розв’язування

прикладів і задач.
Мета уроку: - виявити обсяг і якість знань учнів з теми «Числа першого

десятка. Дії над числами»;

- удосконалювати навички швидкої лічби в межах 10;

- закріплювати уміння і навички складати і розв’язувати

приклади, задачі;

- розвивати обчислювальні вміння, логічне мислення,

кмітливість, пам'ять та увагу;

- виховувати любов до книги, зокрема до жанру казки,

бажання більше читати.
Тип уроку: урок-казка, узагальнюючий.
Обладнання: демонстраційний матеріал: фігурки героїв казки «Ріпка»,

картки-завдання, підручник «Математика».


Структура уроку.

І. Організаційна частина уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІІІ. Основна частина уроку.

1. Усна лічба.

2. Робота з підручником. Складання та розв’язування задач.

ІV. Фізхвилинка.

V. Розвиток математичних знань.

1. Каліграфічне письмо.

2. Розв’язування прикладів.

3. Робота з геометричним матеріалом.

4. Творче завдання.

V. Підсумок уроку.




Зміст уроку.

І. Організаційна частина уроку.

Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Працюватиме старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти – просто молодці!


ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Діти. Я знаю, що ви любите казки.

  • А які казки ви вже знаєте?

  • Яка казка є вашою улюбленою? Чому?

- Сьогодні ми відправляємось в дивовижну подорож до казки. А казка ця незвичайна, а математична, а її герої дуже люблять рахувати.

Тут є приклади, задачі,

Ігри, жарти, все для вас!

Побажаю вам удачі –

За роботу, в добрий час.
ІІІ. Основна частина уроку.

1. Усна лічба.

Посадив дід ріпку (на дошці з’являється малюнок діда та ріпки). Виросла ріпка велика-превелика. Пішов дід на город, став ріпку із землі тягти. Тягне-потягне – витягнути не може. Та раптом говорить ріпка людським голосом:

- Якщо, дід, ти дуже хочеш витягнути ріпку, то спробуй відповісти на мої питання.


- Діти, а ви хочете допомогти діду витягнути ріпку?

- Тоді дайте правильні відповіді на питання.



Завдання для діда

  1. Назвати числа від 7 до 10.

  2. Назвати числа від 8 до 5.

  3. Назвати «сусідів» числа 6; числа 9.

  4. Яке число наступне за числом 9; за числом 1; за числом 7?

  5. Яке число передує числу 5; числу 7; числу 10?

  6. Перший доданок – 4, другий – 1. Чому дорівнює сума?

  7. Закінчи речення:

6 – це 4 і …

7 – це 3 і …

8 – це 5 і …

- Молодці, діти! Ви дуже допомогли дідусю. Але ріпка сидить у землі та не ворухнеться.


Покликав дідусь на допомогу бабусю (малюнок із зображенням бабки).

2. Робота з підручником. Складання та розв’язування задач.

Бабуся за дідуся, дідусь за ріпку: тягнуть-потягнуть – витягти не можуть.

Каже ріпка:

- Якщо ви дуже хочете витягнути мене, то спробуйте скласти та розв’язати задачу.

Нікуди діду та бабі діватись, відкрили вони підручник на с.49, уважно прочитали завдання №1 та нічого не зрозуміли. Старенькі вже вони!


  • Давайте, діти, допоможемо діду та бабі.(Діти складають за малюнком задачу про овець та розв’язують її).



Це потрібно знати!(додаткова інформація)

Навіщо вирощують овець?

Найбільше значення має шерсть, з якої виробляють тканину, трикотаж, килими та інше. Всім відомі харчові продукти (м'ясо, сало, молоко) отримують і від овець. З молока овець виробляють сири.

ІV. Фізхвилинка.

Знову дід з бабою ріпку тягнуть, але нічого у них не виходить. Покликала бабуся внучку (малюнок із зображенням внучки). А внучка у них була весела, любила співати та танцювати.

- Давайте, діти, потанцюємо разом із внучкою.

(Діти виконують фізхвилинку «Якщо весело живеться»).

V. Розвиток математичних знань.

1. Каліграфічне письмо.

2. Розв’язування прикладів.


Ось ріпка і говорить:

  • Як ти добре танцюєш, дівчино! А чи вмієш ти розв’язувати приклади?

  • Звичайно вмію, - відповіла дівчина. І цифри при цьому пишу правильно, каліграфічно.

Та прийнялась за роботу.

- А щоб внучка не відчувала себе самотньою, давайте і ми з вами виконаємо це завдання, чим і допоможемо казковим героям.



  • Давайте, діти, і ми з вами виконаємо завдання для внучки.

  • Скільки ріпок виросло у діда на городі? (Прописують цифру 1).

  • Скільки героїв казки тягнули ріпку? (Прописують цифру 6).



(Самостійне розв’язування прикладів, колективна перевірка з поясненням.)


2 + 3 – 0 7 + 1 – 4

5 + 1 – 2 8 – 3 + 2

6 + 0 – 3 9 – 4 – 5
- Молодці! Постарались на славу. Але ріпка так і залишилась в землі.

Внучка за бабку, бабка за діда, дід за ріпку: тягнуть-потягнуть – витягнути не можуть. Покликала внучка Жучку. Прибігла Жучка (малюнок із зображенням Жучки).


3. Робота з геометричним матеріалом.

Ріпка її й питає:

- А чи вмієш ти, Жучко, виміряти довжину відрізка?

Нічого не відповіла Жучка, бо цьому її ніхто не вчив.


  • Давайте допоможемо, Жучці!

  • За допомогою чого виміряють довжину відрізка?




( Діти працюють в парах, виміряють довжини даних відрізків).

- Діти, Жучка вдячна вам за допомогу.


Жучка за внучку, внучка за бабку, бабка за діда, дід за ріпку: тягнуть-потягнуть – витягнути не можуть. Покликала Жучка кішку Мурку. Прибігла Мурка (малюнок із зображенням кішки).

Ріпка її й питає:



  • Мурко, а які геометричні фігури ти знаєш?

  • Трикутник, чотирикутник, відрізок, промінь, круг, пряма, точка,

ламана, крива!

- Молодець! Тоді, якщо ви дуже хочете витягнути ріпку, назви та полічи

геометричні фігури, які ти бачиш на малюнку.

























- Давайте, діти, і ми з вами виконаємо це завдання. Можливо киці знадобиться наша допомога.

(Діти працюють в групах. Співвідносять свої відповіді з відповідями

учнів інших груп.)

- А яке світло горить на світлофорі, якщо машина їде? – спитала ріпка.

(Відповіді дітей).


- Про що «повідомляє» світлофор, коли горить червоне світло? А жовте?

(Відповіді дітей).



- Дякую, вам діти! – сказала ріпка. Але мені здається, що треба позвати ще когось на допомогу.


4. Творче завдання.

Покликала Мурка мишку. Прибігла мишка на допомогу( малюнок із

зображенням мишки). Ріпка їй говорить:

- Ось вам останнє завдання. Якщо його не виконаєте, не витягнути вам мене ніколи! Розв’яжіть задачу.



Летіло 6 качок. Мисливець вистрелив з рушниці,

але не влучив. Скільки качок залишилось?

  • А можна я попрошу допомоги у дітей?, - спитала мишка у ріпки.

  • Можна, - дозволила ріпка. Але, якщо вони зможуть!

  • Діти, зможемо розв’язати цю задачу?

(Діти висловлюють свої думки).

Мишка за Мурку, Мурка за Жучку, Жучка за внучку, внучка за бабку, бабка за діда, дід за ріпку: тягнуть-потягнуть – та й витягнули ріпку!



- Але, діти, без вашої допомоги вони б цього зробити не змогли.
V. Підсумок уроку.

- Діти, чому герої казки «Ріпка» змоги витягти ріпку?


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка