Пояснювальна записка цикл уроків, запропонованих в роботі, об’єднується темою «Впровадження здоров’язберігаючих технологій у навчальний процес»



Скачати 423.49 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір423.49 Kb.
изображение 040изображение 051


f:\методобъединение\открытый урок ивженко о.г\изображение 019.jpg

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Цикл уроків, запропонованих в роботі, об’єднується темою «Впровадження здоров’язберігаючих технологій у навчальний процес» і обмежуються рамками одного навчального дня за таким розкладом занять:



  1. Читання

  2. Українська мова

  3. Математика

  4. Основи здоров’я

  5. Позакласний захід у групі продовженого дня

Матеріал кожного уроку, методи та форми його організації спрямовані на формування в учнів здорового способу життя, виховання відповідального ставлення до власного здоров’я, на підвищення розумової активності дітей, зміцнення дитячого організму.

Ця робота продовжується у другій половині дня у групі продовженого дня.

На уроках та заняттях застосовуються різні способи і прийоми роботи:


  • Фізхвилинки з музичним супроводом;

  • Зорові мітки;

  • Сенсорно-моторний тренаж;

  • Робота із зоровим тренажером;

  • Кольоротерапія;

  • “Музична аптека”

  • Психорелаксація;

  • Пальчикова гімнастика та самомасаж ніг;

  • Зорова гімнастика

Вони спрямовані на створення передумови для інтенсивного зорового зосередження удалину та зняття напруги з очних м’язів, на розширення зорово-рухової активності дітей, на підвищення фізичної і психічної активності, покращення кровообігу, активізації мозкової діяльності, на коректування поведінки та реакції на уроках, на зняття стресів, запобігання емоційним розладам у дитини через зняття психічного напруження, підвищення засвоєння матеріалу, на естетичне виховання, розвиток кращого розуміння себе та інших, створення можливостей для самовираження особистості.

ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я
Тема: ВІЛ/СНІД. Шляхи зараження.

Мета: дати уявлення учням про ВІЛ/СНІД, про шляхи зараження ВІЛ; вчити толерантно ставитися до ВІЛ-позитивних людей; формувати переконання, що здоровий спосіб життя – це умова збереження й зміцнення здоров'я; шляхом впровадження здоров'язберігаючих технологій виховувати відповідальне ставлення до власного здоров'я.

Тип уроку: пояснення нового матеріалу.

Обладнання: килимки з ґудзиками; картки для роботи в групах; картки-

скорочення ВІЛ, СНІД; зошити друковані.



Хід уроку:
І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми уроку.

ІІІ. Робота над темою уроку:


  1. Повідомлення вчителя:

Давайте пригадаємо, який день відзначався 1 грудня? (відповіді дітей)

Так, це День боротьби із СНІДом. Саме про те, як виникає ця хвороба і про що треба пам’ятати, щоб не захворіти на СНІД, ми сьогодні і поговоримо.



  • У 70-ті роки ХХ століття з’явилося нове інфекційне захворювання – синдром набутого імунодефіциту людини (СНІД).

  • СНІД є смертельно небезпечним захворюванням, яке сучасна медицина поки що неспроможна вилікувати.

  • Збудник хвороби – специфічний вірус, що отримав назву вірусу імунодефіциту людини (ВІЛ). В організмі людини він руйнує імунну систему, яка покликана захищати організм від різних інфекцій.

  • Як розшифровуються скорочення ВІЛ і СНІД?

СНІД :

С – синдром

Н – набутого

І – імунного

Д – дефіциту

Синдром – ряд ознак, що вказують на наявність якоїсь хвороби або стану;

набутий – такий, що з'явився протягом життя, а не від народження;

імунний – стосується імунної системи;

дефіцит - відсутність чого-небудь, у даному випадку – захисної реакції імунної системи людини на наявність в організмі шкідливих бактерій.

ВІЛ:

В – вірус

І – імунодефіциту

Л – людини

Вірус – збудник захворювань;

імунодефіцит – відсутність захисної реакції системи організму, яка забезпечує захист від мікроорганізмів, що спричинюють хворобу;

людини – цей вірус є тільки у людини.

  • Необхідно звернути увагу на те, що ВІЛ і СНІД – це різні речі: ВІЛ – інфекція, СНІД – стан або хвороба.

  • СНІД може з'явитися тільки після інфікування вірусом імунодефіциту.

  1. Повідомлення учнів:

  • Деякі учні на сьогодні підготувалися і хочуть повідомити нам важливі факти про СНІД.

1 учень: 70% інфікованих – молодь віком від 15 до 29 років. Особливістю поширення ВІЛ-інфекції в Україні є те, що понад половина інфікованих заразилися, користуючись спільним шприцом під час введення наркотиків. Шляхами зараження цією інфекцією можуть бути ігри з використаними медичними інструментами, зокрема голками, шприцами; користування чужими предметами особистої гігієни; потрапляння через ранки або подряпини крові (зараженої) людини; порушення норм стерилізації інструментів під час переливання крові, від хворої матері до дитини у період вагітності і годування груддю.


Демонстрація малюнка із зображенням вірусної клітки.

2 учень: Як відбувається впровадження кліток вірусу в організм людини? Вірусна частка носить назву віріон. Збільшена у багато разів, вірусна клітка за своєю формою нагадує загадкову квітку. Але це дуже небезпечна «квітка». Потрапляючи в організм, віріон прикріпляється до кліток організму за допомогою маленьких щупалець, які знаходяться на його оболонці. Потім проникає в клітку, ніби зростаючись з нею оболонками. Усередині білої кров'яної клітки утворюються нові віруси. В результаті біла кров’яна клітка розривається. Коли віруси виходять назовні, вони починають шукати собі нові жертви. Так інфікуються вірусом все нові і нові клітки.http://i072.radikal.ru/1004/48/10b9db6d4507.jpg

3 учень: Потрапляючи в кров людини, ВІЛ поступово знижує лімфоцити – дуже важливі тіла, які відповідають за імунну систему людини. Повністю руйнується імунітет і людина стає беззахисною. Після цього ВІЛ переходить у СНІД.

  1. Робота за підручником: стор.32 , читання статті.

  2. Відповіді на питання:

  • Кого може уразити захворювання СНІД? (кожного, хто недбало ставиться до свого здоров'я, не знає, як убезпечитися від хвороби)

  • Яким вірусом спричиняється СНІД?

  • Що робить вірус ВІЛ?

  • Як передається ВІЛ?

  • Як цей вірус не потрапляє в організм?

  • Чи можна заразитися ВІЛ через потиск руки?

  • Де можна заразитися?

  • Чи можна брати чужі шприці для ін’єкцій?

Висновок: дозволяйте робити собі ін’єкції лише одноразовим шприцом!

  • Які поради лікарів ви запам’ятали?

  • Чому не можна піднімати із землі шприці та голки?

  • Що слід робити у разі травмування, що спричинило появу крові?

  • Чому треба рішуче відмовлятися від пропозицій незнайомців спробувати будь-які ліки?

  • Чому особливо небезпечним є введення ліків у кров?

  • Чому треба бути милосердним до хворих на СНІД та ВІЛ-інфікованих?

  1. Фізкультхвилинка на килимках з ґудзиками.

Ви вже знаєте, що на наших стопах дуже багато точок, які є відповідальними за різні органи. Давайте дамо відпочинок нашому організму і про стимулюємо точки на стопах.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.



  1. Робота за картками:

  • Візьміть картки, які лежать у вас на партах. Розгляньте малюнки №1. Розкажіть, як можна заразитися на ВІЛ.

Запам’ятайте!

  • Користуйтеся тільки одноразовими шприцами і медичними інструментами.

  • Користуйтеся тільки власними предметами особистої гігієни.

  1. Обговорення толерантного ставлення до людей, хворих на СНІД.

  • Кожну хвилину в світі не менше 11 чоловік заражаються вірусом імунодефіциту людини. Одночасно багато хто з них усвідомлює крах свого життя і похмуро вдивляється в невизначене майбутнє. Кожну хвилину ці нещасні стикаються не лише з власним страхом, але і з нерозумінням з боку родичів, друзів, колег по роботі. Та і суспільство починає відноситися до них не як до звичайних людей, а як до хворих. Давайте разом складемо правила спілкування з ВІЛ-інфікованими людьми.

  1. Робота в групах: діти діляться на дві групи

  • Попрацюйте з малюнками й обговоріть у групах можливість зараження ВІЛ. Свою думку обґрунтуйте.

  1. Звіт команд.

  2. Розповідь вчителя:

Міжнародним символом боротьби із СНІДОМ прийнято вважати червону стрічку. Її може носити будь-яка людина, якій небайдужа боротьба з цією бідою, навислою над людством. 1 грудня ви теж можете прикріпити до грудей червону стрічку на знак підтримки всіх людей, постраждалих від СНІДУ, на знак надії, що коли-небудь ця страшна хвороба буде переможена.http://www.newsprom.ru/photo/121872895827682.jpg

V. Підсумок уроку. Оцінка роботи учнів на уроці.



  • Як розшифровуються скорочення ВІЛ і СНІД?

  • Яким вірусом спричиняється СНІД?

  • Як вірус ВІЛ потрапляє усередину організму?

  • Як діє вірус ВІЛ?

  • Як передається ВІЛ?

  • Чи можна спілкуватися з ВІЛ-інфікованими дітьми?

  • Як убезпечити себе від ВІЛ?



изображение 046

Пояснення вчителя.

изображение 044

Повідомлення, яке підготували діти за даною темою.изображение 050
Робота із зоровим тренажером.

Гімнастика для очей

изображение 040

Пальчикова гімнастика на килимках з ґудзиками

изображение 051



изображение 052

Робота з картками в групах

изображение 054изображение 053

Захист проектів, за якими працювали групи.

МАТЕМАТИКА
Тема: Нумерація шестицифрових чисел. Розкладання чисел на розрядні до данки.

Мета: вправляти учнів у читанні, запису шестицифрових чисел; закріпити знання теми «п'ятицифрові числа»; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати увагу та мислення; шляхом впровадження на уроці здоров'язберігаючих технологій сприяти створенню психологічного клімату та зміцненню дитячого організму.

Тип уроку: закріплення матеріалу

Обладнання: таблички з числами; таблиця розрядів; зоровий тренажер;

кольорові круги.



Хід уроку:

І. Привітання. Організаційний момент.

Уже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо.

Роботу швидше починаймо.


  • Сьогодні в нас на уроці присутні гості. Привітайтеся з ними, діти.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  • Яким було домашнє завдання? Відкрийте зошити та покажіть мені виконане завдання.

  • № 208

  • Назвіть приклад, у відповіді якого 8 десятків (240 : 3 = 80)

  • Назвіть приклад, у відповіді якого 4 сотні та 90 одиниць (70 · 7 = 490)

  • Назвіть приклад, у відповіді якого 5 десятків (500 : 10 = 50)

  • Назвіть приклад, у відповіді якого 2 сотні, 5 десятків, 0 одиниць (500 : 2 = 250)

  • Назвіть приклад, у відповіді якого 16 десятків (720 : 9 · 2 = 160)

  • Назвіть приклад, у відповіді якого 18 десятків та 7 одиниць (60 · 3 + 7 = 187)

  • Назвіть приклад, у відповіді якого 7 сотень (280 : 4 · 10 = 700)

  • Назвіть приклад, у відповіді якого 6 сотень, 3 десятки (620 + 80 : 8)

  • Назвіть приклад, у відповіді якого 2 десятки та 7 одиниць (972 : 36 = 27)

  • Назвіть приклад, у відповіді якого 8 одиниць (288 : 36 = 8)

ІІІ. Контроль і закріплення знань учнів.

    1. Усна лічба:

  • Назвати число (Числа надруковані на картках)

  • Діти, назвіть числа, записані на картках та визначте загальну кількість десятків у п’ятицифрових числах: 6845, 10600, 15089, 70502, 143003, 5127.

  • Розв’яжіть приклад:

100 000 + 50 000 + 4 000

100 000 + 5 000

100 000 + 800

ІV. Розвиток математичних умінь учнів.


    1. Повідомлення теми уроку:

  • Діти, сьогодні на уроці ми потренуємось читати і записувати шестицифрові числа, закріпимо вміння називати п’ятицифрові числа.

  1. Колективна робота за таблицею (№213)




КЛАС ТИСЯЧ

КЛАС ОДИНИЦЬ

Сотні тисяч

Десятки тисяч

Одиниці тисяч

Сотні

Десятки

Одиниці

1

4

7

1

2

5

2

7

8

8

4

0

3

7

5

0

0

0

2

8

0

0

0

0

9

0

0

0

0

1




  1. Прочитай числа, записані в таблиці

  2. На якому місці справа в числі пишуться одиниці, десятки, сотні, одиниці тисяч, десятки тисяч, сотні тисяч?

  3. Прочитай числа і визнач, скільки в кожному з них всього тисяч: 23 400, 210 175, 5 253, 945 000, 735 428, 17 405.

  1. Виконання вправи «Гімнастика для хребта» №214

  • Запиши цифрами числа та знайди таблички з цими числами у класі: П’ять тисяч сімсот п’ятдесят шість; вісімдесят тисяч сто двадцять; триста десять тисяч дев'яносто; сто три тисячі вісімсот одинадцять; сімдесят дві тисячі; двісті тринадцять тисяч триста п’ять.

5 756 – покажіть це число правою рукою

80 120 – покажіть це число лівою рукою

310 090 – покажіть це число лівою рукою

103 811 – покажіть це число правою рукою

72 000 – покажіть це число лівою рукою

213 305 – покажіть це число правою рукою



  1. Розкладання шестицифрових чисел на розрядні доданки (№216 с.32)

  2. Активізація мозкової активності

  • А зараз нам необхідно розв'язати задачу. Тож, приготуємось та зосередимось. Кожен подивиться на той кольоровий круг, який йому потрібен.

  1. Розв’язання задачі №217

А чи знаєте ви, що їстівні гриби мають чудову здатність укріплювати ослаблену імунну систему. У китайській медицині гриби використовуються як універсальний засіб від багатьох хвороб, починаючи від кашлю до серйозніших захворювань.phalloides

Гриби, як і люди, можуть виробляти вітамін D, важливу живильну речовину для організму і кісток, коли вони знаходяться під впливом сонячного світла.

Але не всі гриби їстівні. Існує більше 100 видів грибів, які можуть убити людину. Найотрутніший гриб в світі – це бліда поганка. Цей гриб став причиною найбільшого числа смертельних отруєнь, ніж який-небудь інший гриб. Якщо будете з батьками десь збирати гриби, будьте дуже уважними.



  1. Зарядка для очей за допомогою зорового тренажера.

  2. Самостійна робота за № 215 з перевіркою.

V. Підсумок уроку.

  • Давайте заспокоїмо свій зір та нервову систему. Подивимось для цього на круг зеленого кольору.

  • Нумерацію яких чисел ми сьогодні повторили?

  • Які ще завдання ми виконували з цими числами? (порівняння, розкладання на розрядні доданки)

  • Ви молодці, дуже гарно попрацювали під час уроку і отримали такі оцінки. (оцінювання роботи учнів)

VІ. Домашнє завдання С.33 № 219, № 220

изображение 014изображение 016

изображение 027

Робота на уроці:

робота над задачею, робота за таблицею розрядів, розв’язування прикладів.

изображение 048

Гімнастика для очей за допомогою «зорового тренажера»

изображение 019изображение 021

Робота із зоровими мітками. Гімнастика для хребта.изображение 007

Робота із табличками

Самоаналіз уроку

Урок - математика.

Тема уроку: Нумерація шестицифрових чисел. Розкладання чисел на

розрядні доданки.



Тип уроку: закріплення матеріалу

Клас – 4-Б.

За своєю структурою урок мав такі етапи:

І. Привітання. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Контроль і закріплення знань учнів.

ІV. Розвиток математичних умінь учнів.

V. Підсумок уроку.

VІ. Домашнє завдання

Урок належить до теми «Нумерація шестицифрових чисел». Цей урок є третім з вивчення теми.

В даному класі учнів з високим математичним рівнем – 6, з достатнім рівнем – 5, із середнім рівнем – 3. Під час підготовки до цього уроку мною були враховані особливості щодо успішності учнів класу. Завдання добиралися з урахуванням індивідуальних можливостей учнів.

Мета: вправляти учнів у читанні, запису шестицифрових чисел; закріпити

знання теми «п'ятицифрові числа»; вдосконалювати обчислювальні навички;

розвивати увагу та мислення; шляхом впровадження на уроці

здоров'язберігаючих технологій сприяти створенню психологічного клімату

та зміцненню дитячого організму.

На етапі розвитку математичних знань використовувала наступні форми та методи роботи:



  • Колективна робота

  • Математичний диктант

  • Мозковий штурм

  • Міжпредметний зв'язок (математика + природознавство , математика + основи здоров’я)

  • Самостійна робота

  • Творча робота над задачею

  • Взаємоперевірка.

Під час уроку використовувала різноманітну наочність:

  1. Таблиці

  2. Схеми

  3. Картки

  4. Демонстраційний матеріал.

  5. Аудіозапис

Доброзичлива психологічна атмосфера на уроці сприяла активній роботі учнів, кращому засвоєнню матеріалу.

Протягом всього уроку:



  1. дотримувалася валеологічних вимог до проведення уроку:

  • Освітлення;

  • Повітряний режим;

  • Зміна видів діяльності

  • Зміна динамічних поз

  • Дозування часу

  1. Впроваджувала здоров’язберігаючі технології:

  • Гімнастика для хребта

  • Зарядка для очей за допомогою зорового тренажера

  • Валеологічний зміст навчального матеріалу

Мети уроку досягла, поставлені задачі реалізувала. Планую і далі на кожному уроці впроваджувати здоров’язберігаючі технології.
УКРАЇНСЬКЕ ЧИТАННЯ
Тема: Літературні казки. М.Слабошпицький «Хлопчик Валь».

Мета: Удосконалювати техніку читання; виробляти навички чіткої і виразної вимови; вчити стежити за логікою описуваних подій, орієнтуватися у структурі тексту; виховувати любов до братів наших менших, повагу до сміливих людей. Шляхом впровадження на уроці здоров’язберігаючих технологій сприяти створенню психологічного клімату та зміцненню дитячого організму.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: портрет М.Слабошпицького; таблиці Шульте; таблиці зі словами-пірамідами; картки.

Хід уроку:

І. Організація класу.

ІІ. Вправи для вдосконалення читацьких навичок:


    1. Вправи для розвитку мовленнєвого апарату. Робота зі скоромовкою: Кричав Архип, Архип охрип. Не треба Архипу кричати до хрипу!

    2. Читання слів-пірамід

    3. Читання слів-анаграм: Ятдел (дятел), айрудаг (райдуга), бааксо (собака)

ІІІ. Перевірка домашнього завдання:

  • Яке було домашнє завдання?

  • Читання за особами «Лисичка-кума» Івана Франка.

  • Відповіді на запитання.

  • Скільки дійових осіб в казці?

  • Якою автор зображує лисичку? А вовчика?

  • Скільки разів лисичка бігала «на хрестини»?

  • Як її витівки пов’язані з іменами удаваних похресників?

  • У тексті треба було роз’єднати слова. Знайдіть у тексті цей уривок та прочитайте.

ІV. Підготовка до вивчення нового матеріалу:

  • Пригадайте, який розділ ми почали вивчати минулого уроку?

  • Зазирніть у «Словничок читача» наприкінці підручника і на 154 сторінці знайдіть визначення, що ж таке казка?

  • Нещодавно ми закінчили розділ «Народні казки». Як ви розумієте цей вислів?

  • Які іще бувають казки?

  • Що таке літературна казка? Як її ще називають?

  • Сьогодні ми познайомимось із творчістю Михайла Слабошпицького і прочитаємо його казку «Хлопчик Валь».

Демонстрація портрета М.Слабошпицького

  • Михайло Слабошпицький (народився 28 липня 1946 року, у селі Мар'янівка Черкаської області) – український прозаїк, китик, літературознавець, громадський діяч. Закінчив факультет журналістики Київського університету ім. Шевченка, працював кореспондентом. Написав багато книжок як для дітей, так і для дорослих.

Гімнастика для хребта:

  • Перед тим, як ми почнемо працювати над казкою,знайдемо, покажемо та пояснимо значення деяких слів.

Знайдіть табличку із словом: найзаповітніше та покажіть це слово лівою рукою

Знайдіть табличку із словом: кривдник та покажіть це слово правою рукою

Знайдіть табличку із словом: найдобріший та покажіть це слово лівою рукою

Знайдіть табличку із словом: замшілий та покажіть це слово правою рукою



  • А тепер позначимо значення цих слів.

V. Опрацювання казки М.Слабошпицького «Хлопчик Валь»

    1. Читання казки учнями, які гарно читають.

Самостійно розділити слова.

    1. Перевірка розуміння тексту:

  • Яке найзаповітніше бажання було у хлопчика?

  • Кого зустрів хлопчик у лісі?

  • Чому собака жив самотньо в лісі?

  • Яким був собака?

  • Як склалися стосунки між Валем і собакою?

  1. «Музична хвилинка»

  2. Читання казки «буферним читанням»

  • Де хлопчик Валь вирішив шукати собаку?

  1. Читання за особами

  • З чим автор порівнює ніс та вуса Гнома? Знайдіть у тексті та прочитайте.

  • Ще раз повторимо, що означає слово замшіле?

  1. Читання ланцюжком

    1. Відновлення послідовності тексту. Робота за картками.

V І. Підсумок уроку.

  • Яку казку ми сьогодні прочитали?

  • Хто написав цю казку?

  • Яка головна думка цієї казки?

  • Що таке літературні казки?

  • Який епізод вам більш за все сподобався?

Оцінювання роботи учнів на уроці.

V ІІ. Домашнє завдання: с. 96 – 99 читати, відповідати на питання.




УКРАЇНСЬКА МОВА

Тема: Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Пряме і переносне значення

іменників.


Мета: актуалізувати знання дітей про синоніми, антоніми, багатозначні іменники, пряме і переносне значення слів, вчити добирати іменники-синоніми й антоніми, визначати пряме і переносне значення; використовувати у мовленні названі категорії іменників, вчити робити морфологічний аналіз іменників, розвивати й збагачувати мовлення дітей; виховувати любов до рідної мови.
Обладнання: картки індивідуального опитування, схема морфологічного розбору іменника.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку:
І. Перевірка домашнього завдання:


      1. Робота із вправою 102


Море стемніло, змінилось. Дрібні хвилі зливались докупи і підкрадались до берега, падали на пісок і розбивались на піну. Під човном клекотіло, кипіло, шумувало.


  • Що треба було зробити у вправі? (Відповіді дітей: треба було виписати з тексту іменники і позначити в них рід і число.)

  • Назвіть іменники середнього роду в однині. (Море)

  • Назвіть іменники чоловічого роду в однині. (Берег, пісок, човен)

  • Який іменник стоїть у множині? (Хвилі)Чи можна визначити рід в цьому слові? Чому?

  • Який іменник не назвали? (Піна, іменник жіночого роду в однині)




      1. Усна розповідь про іменник.

Учні аналізують і доповнюють відповіді товариша.


      1. Робота за картками:


Картка №1

Прочитай текст. Випиши іменники, що вжиті в однині, в один стовпчик, а у множині – в другий.

ХМАРИНКИ, ХМАРИНКИ…
Хмаринки, хмаринки, небес кораблі –

за ними я піснею лину.

Безсмертя достойний лиш той на землі,

хто любить свою Батьківщину.

Хто їй віддає свої дні молоді

і зве її сонцем, зорею,

хто з нею навік нерозривний в труді,

хто в горі і в радості з нею.

А вітер тополі на самому тлі

хитає, і далі він лине.

Безсмертний, безсмертний лиш той на землі,

хто любить свою Батьківщину.


Картка №2

Випиши іменники, що вживаються лише в множині.


Автомобілі, граблі, валянки, вила, гирі, проводи, ворота, цифри, вершки, сіялки, ножиці.
Картка №3

Кожний учень отримує картку із завданням. Діти читають текст, знаходять в ньому іменники, визначають їх рід.


МУЗИКА ЛІКУЄ
Про сприятливий вплив музики на стан здоров’я людини знали ще в давнину. Приємна мелодія прискорює навіть ріст рослин. А що говорити про людей з тонкою і складною нервовою системою? Приємна музика покращує настрій і самопочуття людини. Бо звук – це енергія, що спрямована на збереження.
Усі діти класу діляться на три групи – 1, 2, та 3 варіанти. Вчитель повільно читає текст. Діти, які сидять на 1 варіанті підводяться, почувши іменники жіночого роду, 2 варіант – іменники середнього роду, 3 варіант - іменники чоловічого роду.
ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання:


  • З’єднай слова та їх пояснення (на дошці).

СИНОНІМИ слова, що мають декілька значень


АНТОНІМИ слова з різними коренями, але близькі за

значенням.


БАГАТОЗНАЧНІ СЛОВА слова, протилежні за значенням.


  • Наведіть приклади (усно).


ІІІ. Оголошенні теми та мети уроку


  • Сьогодні ми поговоримо про іменники-синоніми, іменники-антоніми, багатозначні слова, будемо вчитися визначати пряме й переносне значення іменників.


IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу


    1. Диференційована робота

  • Клас заздалегідь поділений на групи за типами темпераменту. Учні-сангвініки самостійно опрацьовують вправу 105 (1,2), готуються до прес-конференції.

  • Учні-холерики, меланхоліки та флегматики разом із вчителем опрацьовують вправу 104, та готують питання для прес-конференції.

2. Прес-конференція

  • Сангвініки займають місця біля дошки – вони відповідають на питання.

  • Холерики – «журналісти», ставлять питання, які підготували під час виконання вправи.

  • Меланхоліки та флегматики (в даному класі 2 учні) формулюють висновок про те, що таке багатозначні слова і записують цей висновок на дошці.

3. Виконання вправи №103

- Прочитай речення і знайди в кожному з них іменники-антоніми.



- Випиши іменники-антоніми парами.
Зима без снігу – літо без хліба. Батьківщина – мати, чужина – мачуха. Згода будує, незгода руйнує. Що в порядку лежить, само в руку біжить, а в безладді й коня знайти важко. Правдою цілий світ зійдеш, а неправдою ані до порога. Лиха на радість, по котрій сум наступає. Геть, привиди війни! Хай буде славен мир!
Коментоване письмо. Діти називають антоніми та записують їх парами.
Гра «Знайди та покажи» (ЗАРЯДКА ДЛЯ ХРЕБТА)


  • Знайдіть антонім до слова літо і покажіть його правою рукою;

  • Знайдіть антонім до слова мати і покажіть його лівою рукою;

  • Знайдіть антонім до слова незгода і покажіть його правою рукою;

  • Знайдіть антонім до слова порядок і покажіть його лівою рукою

  • Знайдіть антонім до слова правда і покажіть його правою рукою;

  • Знайдіть антонім до слова радість і покажіть його лівою рукою

  • Знайдіть антонім до слова війна і покажіть його правою рукою;

V. Закріплення та систематизація знань


    1. Колективне виконання вправи №106

    2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання

  • Прочитайте завдання до вправи 107.

  • Складіть два речення із словом орел у різних значеннях.

  • Удома ви будете працювати аналогічно.


VI. Підсумок уроку


  • Розкажіть, з якими групами іменників ми працювали.

  • Які слова називаються синонімами (антонімами, багатозначними словами)?

  • А тепер поміркуйте, для чого в реченні нам потрібні ці слова.

  • Після того, як діти висловляться, зробити висновок за правилом на с. 51


Синоніми й антоніми використовуються як засоби увиразнення мовлення. Іменники-синоніми дають можливість вибрати найточніше, найвиразніше і найдоречніше слово. Українська мова багата на синоніми. Уживання іменників-антонімів допомагає яскравіше відобразити протилежні явища довкілля.

VII.Домашнє завдання
С. 51, правило; вправа 107

Година спілкування

«У хворобі щастя не буває, лише в здоров’ї щастя є»




Мета: ознайомити дітей з умовами, що сприяють формуванню, збереженню та зміцненню здоров’я; формувати бажання вести здоровий спосіб життя; сприяти розвитку спостережливості, вміння аргументувати власну точку зору, стимулювати бажання її висловити; виховувати гігієнічну культуру, ціннісне ставлення до свого здоров’я; створити позитивну атмосферу під час спілкування.

Наочне оформлення


  1. Ілюстрації за темою години спілкування.

  2. Смайлики для кожної дитини.

  3. Сигнальні картки-яблучка.

  4. Квітка здоров’я.

  5. Алфавіт із шифром.

Обладнання

  1. Ширма для лялькового театру.

  2. Магніти.

Аксесуари для гри

  1. Паперові ляльки (Замазурко, Котик, Мікробище, Баба Яга).

Хід години спілкування
І. Організація класу. Привітання.

Діти: Доброго дня, сонечко ясне,

Доброго дня, земле прекрасна.

Доброго дня, гості милі,

Доброго дня, діти щасливі.


Вчитель: Сідайте, любі, у дружнє коло.

На годині спілкування

Зібрались ми знову

Й про найдорожче, що є у людині,

Сьогодні ми поведемо розмову.
Але спочатку про ваш настрій

Я б хотіла знати,

Щоб, за потреби, змогла і я, і друзі

Вам допомагати.


(Діти показують свій настрій за допомогою смайликів – усміхненого та сумного)

http://c5.nrostatic.com/sites/default/files/uploaded/sad-smiley-face-6.pnghttp://www.smile-day.net/wp-content/uploads/2012/02/emotion-smiley-faces1.jpg
Гра “Усмішка по колу”

Звучить музика. Учні по колу, починаючи з учителя, передають один одному посмішку
ІІ. Основна частина


Розповідь учителя: Дорогі діти, зараз ми вирушаємо в подорож до чарівної казкової країни. Там світить лагідне сонечко, повіває вітерець-пустунець, чисте прозоре повітря, не їздять машини, немає великих заводів, жителі радісні, бадьорі і щасливі ...

Чому? Тому що живуть вони дотримуючись одного правила. Спробуємо і ми його прочитати.



Гра «Шифрувальники»

На дошці запис теми “ У хворобі щастя не буває, лише в здоров’ї щастя є” із зашифрованими окремими словами.

Завдання учням: користуючись пронумерованим українським алфавітом (цифровим кодом 26,3,19,21,19,2,12 і 10,6,19,21,19,3,13) прочитати зашифровані слова (“хворобі”, “здоров’ї).


а

б

в

г

ґ

д

е

є

ж

з

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

и

і

ї

й

к

л

м

н

о

п

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

р

с

т

у

ф

х

ц

ч

ш

щ

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

ь

ю

я






















31

32

33























Бесіда

  • За яким же правилом живуть жителі чарівної країни? («У хворобі щастя не буває, лише в здоровї щастя є»)

Сьогодні ми дізнаємося, що роблять жителі країни, щоб бути здоровими, і, звичайно, зустрінемося з ними.

  • Як ви вважаєте, чому без здоров’я не матиме людина щастя? (Аргументовані відповіді дітей)

  • Жителі казкової країни починають свій день, як і всі люди, як і ви.

  • Як саме? (Можливі варіанти: прокинулися, прибрали ліжко, зробили зарядку, вмились)

  • А хто сьогодні зробив все саме так? ( Учні піднімають руки)

  • Як ви вважаєте, чи всі такі чемні і слідкують за чистотою?

  • На занятті «Світ театру» ви були поділені на дві групи. Кожній групі я роздала сценарій міні-вистави. Ви повинні були підготувати та показати нам, що з цього вийшло.



Презентація вистави Лялькового театру І групи
Дійові особи: дівчинка Ганнуся, Замазурко, Котик.

Вибігає дівчинка Ганнуся.

Ганнуся: Ой! Як прекрасно навколо!

Сонечко світить; настрій чудовий!

Доброго дня всім!

Відгадайте, що у мене?



(Загадує загадку)

Мию, мию без жалю,

Мию там, де брудно.

А купатись не люблю,

Бо від нього худну.

(Діти відгадують загадку)

Ганнуся (співає):

Хто здоровим хоче буть, хоче буть, хоче буть,

Умиватись не забудь, не забудь, ось!

Ти ранесенько вставай, ти вставай, ти вставай!

Ручки й личко умивай, умивай, ось!

Зявляється за завісою Замазурко

Замазурко: А я веселий Замазурко,

У багнюці вся фігурка.

Я сто років не вмивався,

За зубну щітку не брався,

Жоден раз не причесався...

Ганнуся (здивовано):

Як? Це жах! Чому?


Замазурко (з гордістю): Бо ніколи не бажав...

А ти що робиш, Ганнусю?



Ганнуся (повчально):

По-перше, доброго дня, Замазурко!

По-друге, я вмиваюся і мию руки з милом.

Замазурко: А навіщо ти це робиш: ти ж зовсім не брудна!

Ганнуся: Невже ти не знаєш? На руки і обличчя потрапляє багато мікробів, які є причиною виникнення хвороб. І тому, щоб не захворіти, всі повинні бути чистими, бо чистота – запорука здоров’я.

Замазурко: А як же звірі – вони не бояться захворіти, чи теж з милом вмиваються?

Котик (ліниво): Няв, няв, няв!

Я вже встав.

Тепер час вмитися,

Щоб причепуритися.



Замазурко:

Котику, привіт!

Дам тобі водички,

Щоб умити личко!



Ганнуся: Замазурко, не сміши,

По водичку не спіши!



Котик: Я, як і всі киці,

Вмиваюсь без водиці,

Полижу лапку, потру нею вушка,

Мордочку і спинку.

Як я вмиваюсь,

знає кожна дитинка.



Коли говорить Котик, Замазурко геть засумував

Ганнуся: Замазурко, не сумуй!

Ми з Котиком і з учнями нашого класу тобі допоможемо і вмитися, і зубки почистити, і розчесатися, поки ти не захворів від бруду.



Котик: Так. Чистота – основа здоров’я.

Замазурко: Ходімо мерщій. Друзі, до зустрічі!

Герої прощаються з дітьми
Вчитель: Діти, то що є запорукою здоров’я жителів чарівної країни?

Давайте трішечки розімнемося та напишемо вислів: чистота –



запорука зоровя, але не ручкою, а... носиком і плечима.

Учні “пишуть” в повітрі носиком слово “чистота”, а плечима – “запорука здоров’я”


Вчитель: Ми не тільки запам’ятали перше правило здоров’я, але й згадали друге правило.


Учень: Кожен день по розпорядку


Маємо робить зарядку.

Для здоров’я вона – плюс,

Намотай собі на вус.
Вчитель: А хто сьогодні зробив зарядку? Мені приємно, що ви дружите зі спортом. А я бачила, як котик поводиться після сну: спершу підтягується, витинає передні лапки, потім задні (така в нього зарядка). І тільки тоді починає новий день.

Вчитель: Давайте і ми розімнемося.

Діти піднімаються і, разом з учителем, виконують рухи

Фізкультхвилинка


  1. Якщо сьогодні гарно виспались – пострибайте.

  2. Якщо забули вмитися – присядьте.

  3. Якщо почистили зуби – посміхніться і потріть носика.

  4. Якщо не розчесали волосся – погладьте себе по голівці.

  5. Якщо вам прикро, погано, коли бачите бруд навколо – покладіть руку на серце.

  6. Якщо зарядка і заняття спортом допомагають бути здоровим і додають вам бадьорості – обійміть себе міцно.


Бесіда

То яке ж друге правило здоров’я жителів країни? (Очікувані відповіді учнів: робити зарядку, займатися спортом)

На вашу думку, що дає людині силу для праці , заняттям спортом? (Очікувані відповіді: правильне харчування, дотримання режиму дня)

Так, щоб бути сильним і здоровим, потрібно їсти і пити. А чи буде правильно, коли я їстиму лише, наприклад, овочі та фрукти? Чому? (Аргументовані відповіді учнів)


Гра “Корисно чи ні” (в парах).

Перед вами два яблучка – червоне та зелене. Коли ви почуєте правильне твердження, піднімайте зелене яблучко, а якщо неправильне – червоне. Тож, починаємо!

Твердження:


  1. Корисно їсти багато разів на день.

  2. Корисно пити свіже молоко.

  3. Корисно з’їсти з цим молоком безліч смачних тістечок.

  4. Корисно сідати до столу з хорошим настроєм.

  5. Корисно їсти дуже швидко.

  6. Корисно їсти різноманітну їжу.

  7. Корисно вживати вітаміни.

  8. Корисно з’їсти велике, смачне..., але немите яблучко.

  9. Корисно їсти в один і той же час.

  10. Корисно знати, як правильно харчуватися.

Підбиття підсумків гри

Вчитель. Що ж, любі, продовжується наша подорож чудовою країною, де господарює Здоров’я. Після того, як жителі зроблять зарядку, смачно поїдять, дотримуючись правил чистоти, вони підуть ... погратися. На вашу думку, весела гра і хороший відпочинок зміцнюють здоров’я?

Гра “Квітка здоров'я”


З паперу вирізано окремі частини квітки. Діти “збирають ” її, виконуючи завдання вчителя

Завдання учням:

Щоб отримати для нашої квітки пелюстки, виконайте такі завдання:



  1. Які ви знаєте цілющі трави?

  2. Скажіть, чи впливають на здоров’я наші емоції та почуття? Які з цих почуттів надають позитивний вплив на здоров’я? Чому? А негативний? Чому?

  3. Гра «Вірю – не вірю».


Вчитель розповідає маленькі небилиці. Діти усі разом відповідають “Вірю” або “Не вірю”


Небилиці:

  • Заздрість та гнів – це позитивні емоції.

  • Щоб не хворіти, треба одягатися по погоді.

  • Щоденне виконання фізичних вправ погіршує здоров’я.

  • Лягати спати можна в будь-який час, це справа кожного.

  • Необхідно тримати в чистоті своє тіло, регулярно чистити зуби.

  1. Відгадайте загадки :

  • Кулю шкіряну ганяють,
    Лиш одну на полі мають!
    По ногах не б’ють — це фол!
    Називають гру… футбол.




  • Дві команди, як в футболі,
    Та на крижаному полі,
    І дорослих, і дітей
    Позбирав на лід… хокей.




  • З нетерпінням зиму ждуть,
    Лід малюють — іскри йдуть!
    Гострі та стрімкі вони.
    Мають назву… ковзани.




  • Покатають нас вони,
    Але це не ковзани!
    Білі, чорні, сині, рижі…
    Дощечки ці звуться.. лижі.




  • Бокс, хокей, бобслей, футбол,
    Сноуборд і волейбол…
    Стадіон, басейни, корт -
    Об’єднало слово… спорт.

Щоб отримати для квітки листочки, виконайте наступне завдання:



  1. Творча робота у парах «Плутанина»

Завдання: Збери прислів’я та поясни їх зміст.
Хто праці не боїться… здоровий дух.
Твоє здоров’я - … того хвороба сторониться.
У здоровому тілі - … найбільший скарб у житті.
Вчитель: Чи піднявся у вас настрій після гри?

Хороший настрій також допомагає зберігати здоров’я.

А тепер час дати висловитися другій групі акторів.

Презентація вистави Лялькового театру ІІ групи
Дійові особи: Мікробище, Баба Яга.

Несподівано з’являється Мікробище

Мікробище: Що притихли, не чекали?

Чи мене ви не впізнали?

Я – великий повелитель,

Я – хворобище, мучитель.



До нього приєднується Баба Яга

Баба Яга: Так мікробчик, так хворобчик,

Ти до всіх чіпляйся.

Перевір, чи дітки з класу

Годяться в компанію нашу.



Мікробище (хитро):

Слухайте, мої друзі.

Ви руки з вулиці помили? (Відповіді учнів)

А вмивались?



Баба Яга: Спорт любите?

Мікробище: Завжди веселі?

Баба Яга: І в ігри граєте?

Мікробище: Дорослих поважаєте?

Баба Яга: Грипом не хворієте?

Мікробище: Веселитись вмієте?

Баба Яга і Мікробище (разом):

Не годяться дітки з 2-А класу

У таку хорошу компанію нашу.

Мікробище: А я без хвороби страждаю,

Без ангіни – помираю.

Здоров’я для мене – жах!

Наводить сильний страх!



Баба Яга: А відгадайте, кого ми боїмося найбільше?

Мікробище: Веде він прийом і у вашій школі,

Турбується, щоб всі були здорові.



Баба Яга: Лікує хвороби: кір, свинку, бронхіт,

Скажіть нам, будь ласка, хто він? (Айболить)



З’являється Айболить

Лікар: Доброго дня, друзі! Сюди не заповзав Мікробище? Давно я полюю на нього. Він так підступно входить у довіру до вас, що потім ви хворієте. Але я у своїй валізі маю те, чого він боїться.

Айболить загадує загадки

Ой, порізала пальчик Оленка,

І у друзів стільки турбот:

І промити ранку гарненько,

І залити у ранку... (йод)

Мікробище: Ай-ай! Не треба! Що я зробив поганого?

Лікар: Хоч великі зуби маю,

Та нікого не кусаю.

Як мене хто вкусить,

То заплакати мусить.

Я до цього звик.

Звуть мене... (часник)

Друзі, якщо у квартирі є хворий, досить почистити дві зубки часнику і поставити біля ліжка, щоб прогнати мікроби.

Мікробище: Ой, рятуйте...(Зникає)

Лікар: Діти! Я повинен вас оглянути. Попрошу всіх встати і команди виконувати:

Всі дихайте...

Не дихайте...

Ви в порядку, спочивайте...

Дружно руки піднімайте...

Все прекрасно... Опускайте...

Нахиліться... Розігніться...

Станьте прямо... Усміхніться.

Так, я оглядом задоволений,

Бо ніхто з дітей не хворий,

Всі веселі і здорові,

До навчання всі готові!


Вчитель: Дякуємо, лікарю. Дуже приємно, що учні нашого класу здорові, бо вони знають, що для цього потрібно робити. Ми були з вами у подорожі до казкової країни, де усі щасливі і здорові, там світить яскраве чарівне сонечко. Тільки промінці загубилися від сонечка, яке завжди своїм теплом усіх зігріває і також дарує здоров’я. Давайте сонечку намалюємо промінчики таким кольором, який нагадує ваш настрій зараз.

Звучить музика. Учні виконують завдання: малюють різнокольорові промінці сонечку.

ІІІ. Заключна частина

Вчитель: Я сподіваюсь, що сьогоднішня подорож усім нагадала, що здоров’я кожної людини – в її руках.

Вчитель: Любі діти, пам’ятайте, що найбільше багатство людини – здоров’я! Робіть зарядку, вмивайтеся, стежте за чистотою вашого тіла, більше бувайте на свіжому повітрі.

І тоді чистота вашого тіла в поєднанні з чистотою вашої душі дасть добрий результат – здоров’я і людяність.



f:\учитель года\фотографии\thpn4pzof9w.jpg

f:\учитель года\фотографии\fc8osxta8ag.jpg

Виступ першої групи.

f:\учитель года\фотографии\gxoakvhd41g.jpg

f:\учитель года\фотографии\uon157skyxe.jpg

Виступ другої групи

f:\учитель года\фотографии\jvui-fob-ja.jpg


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка