Позакласна робота г. М. Дудар, старший вчитель зош І ііі ст. №19 м. Тернопіль



Скачати 118.25 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір118.25 Kb.
ПОЗАКЛАСНА РОБОТА

Г. М. Дудар, старший вчитель ЗОШ І – ІІІ ст. №19

м. Тернопіль

Математичний КВК для учнів 5 класів

Ведучий. Доброго дня, дорогі друзі!

Ведуча. Привіт усім!

Ведучий. Усім, хто любить математику!

Ведуча. Усім, хто терпіти її не може і вважає, що це нудна - пренудна наука !

Ведучий. Сьогодні ми спробуємо вас переконати, що це зовсім не так.

Ведуча. Усіх запрошуємо на свято!

Ведучий. Це свято незвичайне! Це свято – змагання!

Ведуча. Змагатись вийдуть до нас …

Разом. … 5-А і 5-Б клас!

Ведучий. Але, перш, ніж на сцену вийдуть команди, я розкажу вам маленьку історію.

Одна із шкіл у Тексоні, що в США, йдучи назустріч побажанням тих, кого занадто обтяжують уроки математики, організувала для експерименту так званий день без математики.



Ведуча . Як? Хіба це можливо?

Ведучий. Зачекай, дослухай! Учням не можна було називати жодної цифри, вдаватися до математичних дій, звертатися до календаря. Того дня в їдальні страви розподіляли випадково, дзвінок дзвонив, як хотів. учні не знали, як відшукати завдання в підручниках… Школярі зіткнулись з безліччю незручностей. Ці незручності так їм дошкулили, що надвечір вони організували маніфестацію з гаслом…

Ведуча. Яким?

Ведучий. Ну, а ти як гадаєш?

Ведуча. Я собі знаю, а про це ми запитаємо глядачів-болільників. А найкмітливіший одержить приз!

Ведучий. Свої версії гасла передавайте в журі.

Ведуча. Настав час запросити команди на сцену! Зустрічайте – команда 5-А класу " Круг" і команда 5-Б класу "Квадрат"!

У супроводі веселої мелодії на сцену виходять команди.

Ведучий. Як у всякому солідному КВК , у нашому також є солідне журі. Отже, сьогоднішню гру оцінюватимуть…

Ведучий представляє журі.

Ведуча. Капітани команд запрошуються для жеребкування.

Ведучий. Я ознайомлю вас із конкурсами, які є сьогодні у нашому змаганні.

Перший – традиційний – привітання , далі – розминка, третій – конкурс капітанів, наступний – домашнє завдання, а останній – музичний.



Привітання команди "Круг"

1. Готувались ми до зустрічі сім днів,

І займались КВК усі, кому не лінь.

2. За цю справу взялись ми у перший раз,

Адже ми поки що тільки 5-й клас.

3.Як назвати нам команду

Вирішити не могли…

Може, "Ромб" або "Квадрат",

А може, "Два кути"?

4."Прямокутником" назвем або "Квадратом"…

5.Годі сперечатись,

давайте вже рішати!

6.Пропоную "Круг".

Це – найдосконаліша фігура.

7.Кругле сонце, Круглий смачненький апельсин…

8.Круглий місяць, що на ту пору

із хмар де-інде виглядав…

9.Кругла в учня голова…

10.І круглий нуль –

начало всіх начал…

1.Кругла медаль, яку так хочеться за перемогу всім здобути…

2.Кругла монетка…

3.Круглий сир…

4.Ну, досить! Вирішено!

Назвемося "Круг"!

5.Ми кмітливі, розумні, уважні

І готові у КВК зіграти.

6.Ми кмітливі?



Всі. Кмітливі!

7.Розумні?



Всі. Розумні!

8. Уважні?



Всі. Уважні!

9.І завжди до бою готові?



Всі. Готові!

10. Отже, вирішено! Назвемо команду "КРУГ"!



Капітан. Візьмемось за руки, станьмо в круг!

І поряд з другом хай стане друг!



Співають пісню.

Якщо друзі стануть в круг, (2 р.)

То команду маєм.

Зліва – друг і справа друг. (2 р.)

В КВК ми граєм.

Приспів


Кожен з нас, кожен з нас –

Це гравець – просто клас,

Бо "Круг" об’єднує всіх нас! (2 р.)

1.Суперники у нас достойні, розумні, кмітливі.

Та й ми – не промах,

теж не ликом шиті.

2.Бажаємо вам грати і вигравати!

А як програєте, то не сумуйте!

Адже програти треба вміти гідно!

3.Журі шановне!

Ви справедливі й чесні.

То ж будьте справедливі до кінця!

4.Комусь докиньте бал, а комусь і два,

Кому круглесеньку п’ятірку чи шестірку,

Щоб сума вийшла гарненька і кругленька,

Щоб вийшов справедливий круглий результат!

5.А щоб не помилитись

І балів не кидати навмання,

Позичимо (а не даруємо) вам цей лічильний

Стародавній агрегат – абак!

6.Ну, а наостанок круглесенький привіт шлемо вболівальникам.

7.За нас вболівайте від душі,

Животів не шкодуйте,

Смійтесь разом з нами ви усі,

Своїх долонь не шкодуйте,

Команді своїй щиро аплодуйте!


Після виступу команд із привітаннями обидві команди запрошуються на сцену для проведення конкурсу "Розминка".

Ведуча. Ви, напевно, читали казку "Квітка-семицвітка"? Пам’ятаєте, як головна героїня відривала пелюстки і загадувала бажання? Ось і в мене є така чарівна квітка. Щоправда, пелюсток у неї вісім. А на кожній пелюстці – запитання для команди. Пелюстки чарівні, адже кожна правильна відповідь приносить команді один бал. А якщо команда дає правильну відповідь на запитання суперника, то одержує пів-бала.

Ведучий. Час на роздуми – 30 секунд. Команди відповідають почергово.

Запитання "Квітки - семицвітки"

  1. Коли частка дорівнює діленому?

  2. Добуток у 14 разів більший за множене. Чому дорівнює множник?

  3. Скільки буде десятків, якщо два десятки помножити на два десятки?

  4. Журналіст виїхав у відрядження 24 жовтня, а повернувся 31жовтня. Скільки днів він був у відрядженні?

  5. Як змінилась сторона квадрата, якщо його площа збільшилась у 25 раз?

  6. Два сини і два батька з’їли три яйця. По скільки яєць дісталося кожному?

  7. Коли у Тараса спитали, скільки років його батькові, він відповів:

  • Я утричі молодший за тата, але втричі старший за сестру.

  • Нам з татом півсотні років, – сказала сестра, – так мені тато сказав.

Скільки років батькові Тараса?

  1. Скільки чотирикутників є на малюнку? ( див. рис. 1 )

Ведуча. Доки шановне журі підраховуватиме бали після перших двох конкурсів, ми з вами трішки відпочинемо.

Звучить загадкова східна мелодія, і на сцену у супроводі двох танцівниць-асистенток виходить факір.

Ведуча. Хто ви, загадковий госте?

Факір. Я – фокусник. Усі звуть мене Ібн-Топологікус. Я прийшов, щоб здивувати цю шановну публіку.

Ведучий. Ой, і чим же, дозволь спитати?

Факір. А ось чим.

У супроводі мелодії демонструються топологічні фокуси:

1. Чарівна стрічка (стрічка Мебіуса )

2. Вивертання застебнутого жилета навиворіт

3. Відгадування задуманого числа

Фокус "Відгадування числа"

Задумайте двоцифрове число, додайте до нього 5 Збільшіть результат у 3 рази.

Від одержаного числа відніміть 15.Повідомте одержаний результат. Ви задумали число… (Факір, почувши відповідь, називає задумане число. Воно дорівнює третині одержаного результату.)

Останній фокус проводиться із бажаючими болільниками.

Ведуча. Спасибі, вам, факіре! Настав час надати слово шановному журі. Прошу!

Оголошуються результати перших двох конкурсів.

Звучать позивні конкурсу капітанів " Капітан, капітан, посміхнися…"

Ведучий. Ви вже здогадались, що зараз у нашому клубі конкурс капітанів. Запрошуємо капітанів на сцену!

Ведуча. Ну, що ж, капітани, готуйтеся. до бліц-турніру, до дуелі! На роздуми 30 секунд. Про свою готовність дати відповідь сповіщатимете гонгом!

Запитання для капітанів


  1. Кравець має 18 м тканини і щодня відрізає від нього 3 м. Якого дня він зробить останній відріз?

  2. Чи можна стверджувати, що коли о 12 год. іде дощ, то через 38 год. буде сонячна погода?

  3. Маємо число 86. Як, не виконуючи ніяких записів, збільшити це число на 12?

  4. У якому трикутнику сума двох кутів дорівнює третьому?

  5. За 30 секунд написати якомога більше чисел, використовуючи лише цифру 2 і знаки арифметичних дій.

  6. Скільки квадратів зображено на малюнку? ( див. рис.2 )

Ведучий. А зараз ми помандруємо у казку. Ви здивовані? Справа у тому, що наступний конкурс " Домашнє завдання" незвичайний. Кожна команда повинна була придумати математичну казку і тут, у цьому залі показати її нам. Що ж, давайте разом подивимось і послухаємо, що з цього вийшло

Домашнє завдання команди "Круг"

Пригода, яка сталась з Прямокутником і Квадратом

Автор. Жили-були на світі

Двоє друзів нерозлучних –

один Квадрат

а другий Прямокутник.

Один поважний був

і на всі боки однаковий, як не крути,

а другий – то худий. то товстий, то високий, то низький.

Прямокутник ( сумно) .Такий я незугарний, незграбний і негарний. Якщо піднімусь на весь зріст, то стану довгим і вузьким. Ось таким, як зараз. А якщо ляжу на бік ( лягає), то буду низьким і товстим. Ось так. А ти завжди лишаєшся однаковим. І сидячи, і лежачи.

Квадрат ( поважно). Авжеж. У мене всі сторони рівні. Не те що в деяких: то дилда – дилдою, то пляцок – пляцком ( сміється і перевертається з боку на бік ).

Автор. Але ось одного разу сталась пригода. У лісі заблудилося дівчатко, і друзям показати себе трапилась нагода.

Прямокутник і Квадрат ( разом ). Чого ти плачеш, дівчинко?

Дівчинка. Ой, ви хто? Як ви мене злякали! Хоча на вигляд ви зовсім не страшні. Як звати вас, панове?

Квадрат. Мене – Квадрат, а Прямокутник – друг мій і брат.

Дівчинка. А я – Оленка. Блукаю я від ранку і не можу стежину додому віднайти. Допоможіть мені, будь-ласка!

Квадрат ( випнув груди вперед ).Ну ,звичайно, я допоможу. Залазь мені на плечі. Можливо, побачиш свою хатину вдалині.

Дівчинка залазить на плечі, Прямокутник допомагає їй.

Дівчинка. Ой, за деревами нічого не видно ( злазить )!

Квадрат ( лягає на бік ). А спробуй так.

Дівчинка ( залазить ). Все одно не видно. Щ о ж робити?

Прямокутник ( несміливо ). Може, я допоможу тобі?

Дівчинка ( зраділа ). А й справді, давай. Ой, бачу! Он мій будиночок! Спасибі, Прямокутнику, спасибі любий! Спасибі, друзі, вам обом! Прощавайте!

Прямокутник і Квадрат ( разом ). Прощавай, Оленко!

Квадрат. А ти, Прямокутнику, виявляється, корисна фігура!

Прямокутник ( усміхається ). Ну, що ти! Просто мої сторони мають різну довжину: дві довгі, а дві – короткі. Іноді це буває зручно.

Квадрат. Пробач мені, друже, за те, що я насміхався з тебе. Тепер я зрозумів, що і ти, і я дуже корисні фігури. То що – мир?

Прямокутник. Мир – назавжди.

Співають пісню, беручись за руки, на мелодію "Усмішки" із мультфільму "Крихітка Єнот".

Від усмішки стане веселіш

Прямокутнику, Трикутнику, Квадрату,

Бо однаково потрібно всім

Ці фігури в математиці вивчати.

Знати має кожен з вас,

Перейшовши в п’ятий клас,

Що із точок всі складаються фігури.

Вміти кожен мусить з вас

Креслити охайно нас

І обчислювати площу й кубатуру. 2 рази

Ведуча. Шановне журі, прошу оцінити домашнє завдання.

Журі оголошує оцінки за домашнє завдання.

Ведуча. Поки команди готуються до музичного конкурсу, пропонуємо взяти участь у змаганні болільникам. Перемігши, в ньому, ви принесете додатковий бал своїй команді. Запрошую по одному болільнику від команди. За моєю командою ви по черзі починаєте говорити прислів’я чи приказку, у якій зустрічається числівник. Виграє той, хто останнім скаже свою , чи то пак , народну мудрість. Гра триває одну хвилину. Отже, почали!

Ведучий. Настала черга останнього конкурсу нашого КВК. Отже, музичний конкурс. А саме, вашій увазі пропонуються математичні коломийки.

Ведуча. Ми маємо змогу переконатись ще раз, що математики таки зовсім не нудні, що вони люблять жартувати!

Виступи команд.

Виступ команди "Круг": "Українські бабусі"

Ми бабусі українські

Вмієм рахувати.

Що нам варто поділити,

Множити й додати?

Ми поділим шість курчат

Між п’ятьма дворами.

Боже, що то за мара

Тільки-но з ногами?

А моя онука Люба

Так ся добре вчиться,

Математику так любить,

Що мені то сниться.

На уроці вчора Люба

Коло й круг вивчала.

Потім вдома ті знання

Та й застосувала.

Взяла нову скатертину

Квадратну новеньку

Та по колу спанахала,

Зробила кругленьку.

А до гривень як добралась,

Ми й розбагатіли,

Дописали по нулю –

Гроші ся збільшили.

Ой, як добре, Марусино,

Ту науку знати.

Математика – то сила,

Що там вже й казати.

Якби були ми у школі

Добре все те вчили,

То були би нині пави



Отакі ходили.

Далі виступ другої команди.

Ведуча. Шановне журі підводить підсумки гри. А тим часом юні артисти шкільного театру покажуть вам фрагмент вистави за повістю А. Ліндгрен "Пеппі Довга панчоха". Лише один урок у школі.

Виступ учасників театру.

Дзвенить дзвінок. Томмі та Аніка сідають за парту. Заходить Вчителька. За нею, захекавшись. влітає Пеппі і гепається з розгону на парту.

Вчителька. Добрий день, діти. Сідайте. Скажи-но мені, дівчинко, як тебе звати. щоб я могла записати тебе у класний журнал.

Пеппі. Мене звати Пеппілота Віктуалія Гардина Рута, дочка капітана Єфраїла Довга панчоха, колишнього постраху морів. а тепер негритянського короля. А . крім того. Пепсі моє здрібніле ім’я, бо тато вважав, що повне Пеппілота. вимовляти надто довго.

Вчителька. Зрозуміло, ну той ми будемо тебе звати Пепсі. А тепер побачимо, що ти знаєш. Скажи мені, Пепсі, скільки буде 7 плюс 5?

Пеппі (вражено).Ну, якщо ти сама не знаєш цього, то чого я маю за тебе рахувати?

Вчителька. Пеппі, у школі так не відповідають і до вчительки звертаються на "ви", кажуть "пані вчителько".

Пеппі. О, вибачте, я цього не знала і більше так не казатиму

Вчителька. Думаю, що не казатимеш. Ти за мене не хотіла рахувати, а я за тебе порахую. Якщо до 7 додати 5, буде 12.

Пеппі. Ти диви! Якщо ти знаєш сама, то навіщо було мене питати? Ой, лихо, я знову сказала "ти"! Пробачте!(Смикнула себе за вухо)

Вчителька. Ну, Пеппі, а скільки по-твоєму буде 8 плюс 4?

Пеппі. Рівно 67!

Вчителька Та ні. 8 плюс 4 буде 12.

Пеппі. Отакої! Це вже занадто, моя люба. Ти ж сама щойно казала, що 12 вийде, коли до 7 додати 5. Повинен же бути якийсь лад навіть у школі! А, крім того, коли тобі так хочеться гаяти час на ці дурні рахунки, то стань собі у куток і рахуй. скільки завгодно. а нас відпусти гратися у квача. Ну от, я знову сказала "ти". Вибач мені востаннє. Я спробую поводитися краще.

Вчителька. Ну, добре, Пеппі. Я вибачаю тобі. Томмі. скажи мені ось що. Коли Аксель має 7 яблук. а Ліса 9, то скільки яблук у них разом?

Пеппі. Атож, скажи, Томмі. І ще скажи, чому в Ліси болить живіт дужче, ніж у Аксеня і в чиєму садку вони накрали яблук.

Вчителька. Ну добре. А тепер будемо вчитись читати. Ось, Пеппі. я тобі покажу щось цікаве. Це їжак. А літера зветься Ї.

Пеппі(довго дивиться на малюнок).Так? Зроду б не повірила. Мені здається, що Ї – це паличка з двома цятками, наче мухи наслідили. А до чого тут їжак? Хіба він лишає такі сліди?

Вчительці увірвався терпець.

Вчителька. Пеппі, кожну дівчинку, яка так поводиться. відразу виганяють із школи.

Пеппі. А я погано поводилась? А я й не знала (зажурено). Розумієш. пані вчителько, коли в тебе мама ангел, а тато негритянський король. а сама ти ціле своє життя плавала по морях, той не знаєш до пуття, як треба поводитись у школі серед цих яблук та їжаків.

Вчителька

. Я розумію тебе, Пеппі, і більше не гніваюся на тебе.

Пеппі. Ти дуже добра . пані. Сьогодні такий гарний день. що не випадає вчити табличку додавання, множення. Лише один предмет на "ння" треба вчити.

Вчителька Це ж який?

Пеппі. Веселе змагання –КВК!

Звучить весела мелодія.

Ведучий. А тепер слово надається журі! Команди, на сцену!

Оголошуються результати гри. нагороджується команда, яка перемогла.

Ведуча. Дорогі друзі! Зовсім не важливо, чи виграли ви , чи програли. Адже і програвати треба гідно. Головне, що сьогодні ви стали громадянами веселої чудової країни КВК!

Усі разом співають пісню ’КВК – любов моя’. Слова Г.Дудар і Г.Бутрин на мелодію із кінофільму ’Кавказька полонянка’.

Знають дорослі й діти

на світі що є одна

країна весела й чудова,

прикольна і смішна.

Там не сумують ніколи,

і сльози лиш з радості ллють,

жарти дотепні й приколи

там на десерт дають.

Приспів

КВК – країна ця,

КВК – чудова гра,

КВК усіх збира,

КВК – любов моя.

Виграти чи програти

у долі усе в руках,

та головне - не втрачати

надію у серцях.

Навіть коли вам сумно, всміхайтеся, і тоді



зникнуть вмить хуртовини, припиняться дощі.

Приспів-


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка