Правила безпечної поведінки в школі. Конфліктні ситуації серед дітей та їх вирішення



Скачати 165.8 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір165.8 Kb.
Тема уроку: Правила безпечної поведінки в школі. Конфліктні ситуації серед дітей та їх вирішення.
Мета: Продовжувати формувати уявлення про вплив поведінки на власне життя та здоров’я і оточуючих людей. Сприяти розвитку культури спілкування з друзями, однокласниками, рідними. Виховувати повагу до самого себе, культурного та ввічливого поводження на вулиці, в школі, громадських місцях.
Обладнання: прислів'я, д/ігри, мікрофон, ситуації, підручник, зошит.
Хід уроку.

I. Організаційний момент.

Хто здоровий той не плаче, жде його в житті удача. Він уміє працювати, вчитись і відпочивати.

II. Актуалізація опорних знань.

1. Об'явлення теми і мети уроку.

2. Словникова робота.

Прислів'я: Конфлікт-це суперечка, яка може призвести до бійки.

3. Відповіді на питання.

- Спостерігаючи за Вами свого я помітила, що Ваш настрій постійно змінюється. Чому?

- А Ваш настрій від кого залежить? (від оточуючих)

- А як ви себе почуваєте, коли у Вас хороший настрій?

- поганий?

4. Розгляд ситуації:

а) зустріч вчителя і учня;

б) зайдіть до клусу (2 хлопчика,2 дівчинки)

Настрій (хороший, поганий)

Настрій людини залежить від того, як вона виконує правила.

А які правила Ви знаєте?

- на перерві;

- на уроці;

- у їдальні;

- на вулиці (ігровий майданчик);

- у транспорті;

- театрі, музеї, магазині.

5. Практична робот ( у групах):

- згадати правила.

6. Д/гра «Так чи ні».

7. Прислів'я: Ніщо не коштує так дешево і не цінується так дорого, як ввічливість.

8. Ввічливі слова.(с.54 фіз.хв.) «Про Оленку»

- Чи можна назвати Оленку ввічливою дівчинкою? (називають діти)

9. Мікрофон. (вислови думку)

-Я не люблю коли мене ображають. Чому? Тому, що.

-Я люблю, коли мене ображають

-Я люблю ображати інших

-Я люблю дивитися, коли когось ображають

Фіз. хвилинка.

10.Робота з підручником.

- малюнки (с.64-65)

- правила, щоб уникнути конфлікту(с.66-ситуація)

11.Ситуації (с.55 4кл. осн. здоров'я)

Підручник с.67( сам-но, прислів'я, обговор.)

12.Робота в зошиті с.20(1,2), с.21(1,а,б,в) с.54(осн. здор. 4 кл.) вірш.

13.Підведення підсумків.

- Що вчили на уроці.

- Оцінки.

Гра «Дружба»

« Я кружусь, кружусь, кружусь з ….. швидко подружусь».

Д/з с.64-67, з.с.20№3,с.21№2. Загадки, вірші про дружбу.

Тема уроку: Безпека пішоходів. Правила безпечного переходу вулиць доріг у місцях з обмеженою оглядовістю.
Мета: Формувати уявлення про пішоходів, що таке оглядовість. Ознайомити учнів зі знаками «Рух пішоходів», з правилами переходу дороги з обмеженою оглядовістю. Виховувати спостережливість, уважність, дисциплінованість.
Обладнання: вірші, ігри, знаки, малюнки, тести, зошит, підручник.
Хід уроку.

I. Організація класу.

Вже дзвінок наш дав сигнал

Працювати час настав.

Тож і ви часу не гайте,

Працювати починайте

Щоб урок минав не марно,

Вам сидіти треба гарно

Не крутитись на уроках,

Як папуга чи сорока.

-Діти, давайте працювати дружно, бути уважними і активними.
II. Актуалізація знань і умінь.

1.Послухайте вірш і скажіть

- Що було далі?

Чим кінчається сварка.

Хлопчик цей – велика злюка,

Він мене шарпнув за руку,

Обізвав «Всезнайка, соня,

І бабусина тихоня,

Мямля, чапля із поліна

І зануда, як Мальвіна

Я сказала: «Ти на вроду, -

Мов опудало з городу».

Він сказав …

І я сказала …

Він замовк. І я мовчала.

- Як можна було уникнути конфлікту?

- А які ви знаєте правила, щоб уникнути конфлікту? (с.66 підр.)

2. Правила згадаємо поведінки (фронтально)

а) на уроці;

б) перерві;

в) їдальні;

г) спортивному залі;

д) техніка безпеки на уроці праці.

Прислів'я: «Мир будує, війна руйнує»

3.Загадки, вірші (сцен. 3 кл. с.2,4 с.84)

4. Гра «Дружба»

« Я кружусь, кружусь, кружусь з ….. швидко подружусь.

5. Тести с.20(1,2,3,4 самоперевіряйка)(по варіантам)

Фіз. Хвилинка (с.41 3кл.)

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Оголошення теми.

- Сьогодні на уроці ми розглянемо тему «Безпека пішоходів. Ознайомимось із правилами переходу дороги з обмеженою оглядовістю, щоб не стати причиною аварії на вулицях і дорогах». А ще ознайомимося із деякими дорожніми знаками.

2. Словникова робота.

Обмежена оглядовість заважає (будинки, дерева, бачити повороти, дорогу, транспорт, сугроби тощо.

3. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

- Уявіть, що ви – пішоходи

- Чи завжди ви знаєте, як треба поводитися, щоб уникнути небезпеки на дорозі?

- Давайте поміркуємо, яких правил треба важливо дотримуватись на дорозі.

Таблиця.

а) пішохідний перехід (нерегульований);

б) регульований пішохідний перехід (світлофор);

в) підземний перехід;

г) надземний.
Вірш на дошці (с.87 3 кл.)

Д/гра «Червоний, жовтий, зелений».


4. Дорожні знаки (таблиця).

Робота з підручником.


5. Обмежена оглядовість.

а) треба знайти безпечне місце для переходу, якомога далі від повороту. Дорога в цьому місці має добре оглядатися з обох сторін;

б) заважають проглядати дорогу транспортні засоби, треба зачекати поки дорога звільниться;

в)- Чи можна виходити на проїжджу частину дороги з-за перешкоди (дерева, кущі, будівлі, машини);

Ні – зачекати, відійти.

6. Слухання оповідання (с.87) обговорення.

Висновки учнів: «Не можна виходити на проїжджу частину дороги із-за перешкоди. Ти не бачиш машини, що рухаються, а водій не бачить тебе».
7. Робота в зошитах.

1. Завдання самостійно.

2. Завдання в мікрофон.

IV. Підведення підсумків.

1.- Які знаки вчиш?

- Як треба переходити вулицю, коли є світлофор?

- Що означає біла розмітка?

- Як переходимо з обмеженою оглядовістю?

2. Виставлення оцінок.

3. Д/з. На альбомнім листі намалювати дорожній знак і вміти його пояснити (виставка знаків).

4. Виставка книжок.

Тема уроку: Правила переходу вулиць, доріг за несприятливих умов.
Мета: Закріпити, уявлення про пішоходів, про дорожні знаки, вести поняття регулювальник. Ознайомити з дорогою за несприятливих умов і з правилами переходу дороги за несприятливих умов, за умови активного руху транспорту. Розвивати уважність. Виховувати бережливе ставлення до свого життя і життя інших.
Обладнання: підручник, зошит, загадки, знаки, гра «Склади знак». «Регулювальник, оповідання(с.87 3 кл.)
Хід уроку.

I. Організація класу.

Хто здоровий, той не плаче,

Жде його в житті удача.

Він уміє працювати,

Вчитись і відпочивати.

- А ми з Вами попрацюємо.

II. актуалізація знань і умів.

1. Відгадаємо кросворд.


1













з







1.Прийшла біда тече вода (Сльози)

2.Стоять вилка на вилках - брилко, на брилку – клубок, на клубку лісок (Людина)

3.Два брати ніколи, один одного не бачать (Очі)

4.На одному камені дві завої лежать (Брови)

5.У вовні, а не вівця, ніби й зиму труситься (Борода)





2







д



















3

о

















4




р



















5




о






















6

в































я

7










7.Ношу їх багато років, а ліку їх не знаю (Волосся)
2. – Ми зараз повторимо правила пішоходів на дорозі і знаки, щоб берегти своє життя і здоров'я.

3. Дорожні знаки (на дошці вчитель показує, діти називають).

4. Д/гра «Склади знак».

5.Загадки.

Від садочка до містечка, від криниці до криниці,

Від порога до порога, всюди нас веде…(Дорога)


Якщо рухатися треба, вздовж дороги тобі пішки

То існують спеціальні пішохідні доріжки.(Тротуар).

6. Робота з таблицею.

- покажіть дорогу

- тротуар

- пішохідну доріжку

- знаки.

7. Загадка.

Хто стоїть на мостовій

І лиш руку занесе –

Всі навколо знають: «стій!»

Підкоряє собі він все?

(Регулювальник)

- Підберіть слова близькі за значенням.

Регулювальник – постовий, державний автоінспектор, працівник ДАЇ.

- Де стоїть регулювальник?

- Яку роботу він виконує?

- Що допомагає йому зупинити машини чи пішоходів? (Жезл)

Показ рухів.

8. Гра: «Будь уважним!» (з жезлом)

9. Оповідання (с.87)

Висновок: Не можна виходити на проїжджу частину дороги із-за перешкоди. Ти не бачиш машин, що рухаються й водій не бачить тебе.

- Так як же переходити дорогу з обмеженою оглядовістю?

Фізхвилинка.

Треба дружно всім нам встати

Фізкультуру почати.

Руки вгору підняти

І на місце всі пішли

Присіли, встали

Присіли, встали

І на місці пострибали.

II. Мотивація.

1. Об'явлення теми уроку.

Дорога за несприятливих умов.

2. Словникова робота(щоб знати, як вести в такій ситуації)

Несприятливі-негативні умови, які можуть впливати на самопочуття людини.

3. Які несприятливі умови на дорозі ви знаєте:

- вечірня пора, ніч;

- снігопад;

- дощ, град;

- ожеледиця;

- туман;


- завірюха;

- курява;

- спека.

Чому у складну погоду рухатися небезпечно?(не видно, впасти, машина не встигне загальмувати).

4. Розповідь вчителя (с.88)

5. Знак «Слизька дорога»,- для пішоходів і пасажирів.

6. Робота за малюнками.

7. Робота з підручником:

- с.72 II абзац зачитайте;

- малюнок;

- с.73 (правила).

8. Зошити с.23(1,3)- робота в парах

- 3- мікрофон.

III. Підведення підсумків.

1. Що вчили?

2. Виставлення оцінок.

3. Книга Юрій Лигун «Країна без правил» (гра «Перехрестя»)

Тема уроку: Безпека пасажирів. Ти – пасажир.
Мета: Формування в учнів явлення про те, хто такі пасажири, громадський транспорт, його види. Ознайомити учнів зі знаками, який позначають зупинки, з безпечною в салоні під час посадки, висадки. Виховувати культуру поведінки в різних видах транспорту.
Обладнання: зошит, підручник, таблиці, монітор, знаки.

Хід уроку.

I. Організація класу.

Щоб міцне здоров'я мати

Треба правила всі знати.

Бо здоров'я – це прекрасно,

Здорово, чудово, ясно.

І доступні для людини

Всі дороги і стежини.

Навіть дороги за несприятливих умов.

II. Актуалізація знань і умінь.

1. Бліц – турнір «Як ти вчиниш, якщо…

- під час переходу вулиці пустився сильний дощ…(Закінчу перехід, магазин, аптека)

- ти виходиш з аптеки і почалася курява…(Перечекаю)

- загорілося зелене світло, а здалека чути сирену «швидкої допомоги» (почекаю коли проїде)

- кого називають пішоходом?

- почати перехід і почули гальмовий звук автомобіля (поверну на тротуар)

- якщо побачиш знак «слизька дорога»(обережно)

2. Розповідь вчителя (с.114 4 кл.)

- Чому так багато нещасних випадків трапляється на дорозі?

- правила дорожнього руху

- переходу пішоходів

- дорожні знаки

- порушують правила

- не знають, в несприятливих умовах.

3.Монітор.

а) які несприятливі умови ви побачили? (снігопад, вітер, ожеледиця)

- Чи правильно поводять себе пішоходи? (гальмовий шлях не встигне загальмувати)

б) які непогодні умови, порушення ви побачили (злива, блискавка, грім)

- велосипедисти ( з14 років)

- які ми ще несприятливі умови не згадали

- як поводити.

4. Робота в зошитах (в парах) (с.24;5,6,8)

5. Загадки, вірші про транспорт (якщо час)


Фізхвилинка.

III. Вивчення нового матеріалу

1. Об'явлення тема.

- Безпека пасажирів. Ти пасажир.

( Щоб знати правила користування громадським транспортом).

Пасажири – це люди, які користуються громадським транспортом.

2.Загадки (с.91)

Маленькі будиночки по місту біжать.

Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять. (Трамвай)

Полотно, а не доріжка

Кінь біжить сороко ніжка.(Поїзд)


Одним словом Транспорт.

- Які ви ще знаєте види громадським транспорту

- тролейбус, літак

- таксі


- автобус

- метро


- Яким транспортом дозволяють батьки.

Розповідь с.91 на слід. уроці.

3. Знаки зупинок.

4. Робота групами

- Оцініть поведінку дітей. Вірш «Читанка» с.40

5. Робота з підручником.(с.77-I, II абзац – зачитати.)

с.79 Не можне все

с.80 Малюнки.

6. Робота за таблицями по таблицям (дошка за варіантами розповідь)

- Що може статися у кожному з випадків

- Яких правил не дотримуються пішоходи

- Що може статися?

7. Робота в зошитах

(с.26-27 I ряд – 1,2

II ряд – 3,4; III ряд – 5,6] перевірка.

8.Мікрофон (зошит с.27 №7)

9.Обговорення ситуацій (с.93) – 3 кл.

IV. Підведення підсумків.

1.Продовж речення:

- Люди, які їдуть у транспорті називають …

- Сідати у транспортний засіб пасажири повинні на…(зупинках)

- Коли заходиш у транспорт чи виходиш з нього…(не штовхатися)

- Не забувай поступитися місцем…(зі старшими)

- В автобус, тролейбус, трамвай заходь через (задні), а виходь через (передні)

- Які види громадського транспорту ви знаєте.

2.Д/з Ι ряд правила – на зупинці

ΙΙ ряд правила в салоні транспорту

ΙΙΙ ряд перехід під час посадки.

3.Оцінювання.

Тема уроку: Метро – підземний вид транспорту. Правила поведінки на екскурсіях.
Мета: Закріпити знання дітей, поняття пасажир, види транспорту. Формувати уявлення про метрополітен. Ознайомити з правилами користування ним. Виховувати культуру поведінки в різних видах транспорту.
Обладнання: зошит, підручник, малюнки, вірші, знаки, загадки.

Хід уроку.

I. Організаційний момент.

Ось дзвінок нам дав сигнал –

Працювати час настав

Тож і ми часу не гаймо

Урок швидко починаймо
II. Актуалізація знань.

1.Д/г «Продовж речення»

- Людей, які їдуть у транспорті називають …(пасажирами)

- Сідати у транспортний засіб пасажири повинні на спеціальних …(зупинках)

- Я бачу на дошці зупинки…

- Коли заходиш у транспорт чи виходиш з нього…(не штовхатися)

- Не забувай поступитися місцем…(зі старшими)

- В автобус, тролейбус, трамвай заходь через (задні), а виходь через (передні)

- Автобус і тролейбус обходь…(позаду), а трамвай…(попереду)

- Я бачу на дошці види …(громадського) транспорту

2. Робота в зошиті с.27 №6 (колективна).

3.Ι ряд – правила на зупинці, ΙΙ ряд – в салоні транспорту, ΙΙΙ ряд –

перехід під час висадки.

4. Вірші, загадки про транспорт.

ΙΙΙ. Вивчення нового матеріалу.

Фізхвилинка.

1.Тема : Метро – підземний вид транспорту. Правила поведінки на екскурсії.

Загадка зошит с.28

Екскурсія – колективний вихід, з будь якою метою.

Ескалатор – механічні сходинки, які піднімаються нагору і опускаються вниз.

2. Знак – метро, метрополітен – підземний вид транспорту.

Щоб зручно почуватися в метро або метрополітені, треба знати і виконувати правила.

3. Робота з підручником (с.81, колективно)

4. Розповідь вчителя з елементами бесіди.

- Чи любите ви ходити, їздити на екскурсії?

- Де ви були з вчителем, класом?

- Які правила вам відомі?
Екскурсія м. Синельникове

Запам'ятайте:

- супроводжують дорослі

- йдуть за руки в колоні по два

- один дорослий – попереду, другий – позаду

- якомога менше переходити проїжджої частини

- рухатися транспортом, пішохідною доріжкою

- перед переходом зупинитися, згрупуватися, не відставати.


5.Робота з підручником (с.82-83)

6.Зошит с.28 (2,4 – мікрофон)

ΙV. Підведення підсумків.

1. – Що таке метро, ескалатор?

– Які правила користування ним ви запам'ятали?

- Правила безпечної поведінки під час екскурсії?



2.Оцінки.

3. Вірш (с.95)


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка