Правила безпечної роботи та санітарно- гігієнічні вимоги. Технологія випалювання нескладних візерунків



Скачати 66.37 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір66.37 Kb.
План-конспект уроку трудового навчання

Тема: Правила безпечної роботи та санітарно- гігієнічні вимоги. Технологія випалювання нескладних візерунків

Мета:

Навчальна: ознайомлення з правилами безпеки в майстерні, вивчення технології випалювання, конструктивних особливостей комбінованих верстатів, організацію робочого місця, правила внутрішнього розпорядку, безпеки праці в шкільній майстерні.

Виховна: охайність, культуру праці, любов до знань.

Розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес, просторове, технічне та економічне мислення.

Дидактичні засоби: плакати, стенди, зразки порід деревини, фотографії виробів з деревини.

Обладнання: верстак, лещата.Трудові дії, прийоми  та операції:

Тип уроку: комбінований.

Структура уроку
1. Організаційна частина
2. Актуалізація знань учнів
3. Повідомлення теми, мети, завдань уроку
4. Викладання нового матеріалу
5. Практична робота
6. Заключний інструктаж

7. Завдання для виконання вдома.

8. Прибирання робочих місць.

Хід уроку

1. Організаційна частина.
2. Актуалізація знань учнів.
3. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
4. Викладання нового матеріалу.

Ви прийшли до цієї майстерні, ви зустріли нові для вас інструменти, обладнання. Ви повинні розуміти, що майстерня для обробки деревини відрізняється від майстерні по металу. Тому, перше з чого ми розпочнемо, так це з техніки безпеки в майстерні для обробки деревини, бо для успішного виконання трудових завдань у майстернях треба додержуватись правил безпечної роботи.



1. Загальні положення

1.1. До занять у шкільній майстерні допускаються особи, що пройшли медичний огляд, спеціальне навчання, інструктажі з охорони праці, про безпечні методи роботи.

1.2. Кожен учень зобов'язаний знати й точно виконувати правила безпечної праці в шкільній майстерні, правила пожежної безпеки, санітарно-гігієнічні норми й правила:

• своєчасно приходити на заняття в спецодязі і з дозволу вчителя або чергового по шкільній майстерні займати своє робоче місце, перехід учня на друге робоче місце без дозволу вчителя забороняється;

• коли входить учитель, встати й привітати його, після чого з дозволу сісти на своє закріплене робоче місце;

• якщо необхідно звернутися до вчителя, підняти руку;

• коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно вислухати зауваження, інструктаж;

• виходити зі шкільної майстерні можна тільки після дзвінка і з дозволу вчителя;

• бути охайно одягненим, доброзичливим до товаришів і обслуговуючого

персоналу, дисциплінованим, чітко виконувати всі вказівки й завдання вчителя;

• використовувати навчальний час для виконання завдання і не відволікатися розмовами, своєчасно й високоякісно виконувати доручену справу;

• економно використовувати електричну енергію, матеріали;

• учні, що запізнилися без поважних причин, на урок не допускаються;

• під час перерви всі учні, крім чергових, повинні вийти із майстерні.

1.3. Можливі небезпечні фактори: рухомі частини обладнання, електричний струм.

1.4. Під час виконання робіт у шкільній майстерні необхідно:

• дотримуватися технологічної дисципліни;

• дбайливо ставитися до устаткування, інструменту, матеріалів;

• утримувати в чистоті робоче місце.

1.5. Щоб запобігти травмуванню, виникненню небезпечних ситуацій, слід дотримуватися таких вимог:

• працювати на справному устаткуванні, справним інструментом;

• виявивши несправність, повідомити вчителя;

• не користуватися відкритим вогнем;

• дотримуватися вимог особистої гігієни.



2. Вимоги безпеки перед початком роботи.

2.1. Перевірити спецодяг, застебнути його на всі ґудзики, сховати волосся під головний убір.

2.2. Ретельно підготувати своє робоче місце до роботи.

2.3. Уважно вислухавши вчителя і одержавши завдання на урок, перевірити ще раз справність інвентарю, інструментів особистого користування, наявність матеріалів.

2.4. Підготувати до роботи свій інструмент і пристрої, впевнившись у їх справності.

2.5. Не приводити в дію токарні верстати без дозволу вчителя.



3. Вимоги безпеки під час роботи

3.1. Під час практичної роботи виконувати тільки ті роботи, які доручив учитель.

3.2. Використовувати робочий час тільки для виконання завдання, не відволікатися розмовами, не ходити без діла майстернею і не заважати іншим.

3.3. Утримувати робоче місце в чистоті.

3.4. Дбайливо ставитися до устаткування, верстаків, інструменту.

3.5. У випадку поранення під час роботи негайно звернутися до вчителя за допомогою.

3.6. Стежити за якісним виконанням роботи.

3.7. Інструменти загального користування брати тільки з дозволу вчителя і одразу після користування повертати їх.



4. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1. Прибрати робоче місце, розклавши деталі, матеріал, викинувши сміття, відходи.

4.2. Очистити від бруду токарний верстат, промити, змастити і прибрати у відповідне місце інструмент та пристрої.

4.3. Наприкінці заняття за вказівкою вчителя припинити роботу, здати черговому свої вироби, прибрати своє робоче місце і після дзвоника з дозволу вийти з майстерні.

4.4. Після того, як учні вийшли із майстерні, зробити загальне прибирання майстерні (чергові).

4.5. Про всі помічені несправності повідомити учителя (чергові).

4.6. Зняти спецодяг. Вимити руки і вмитися з милом.

5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. Виявивши несправність під час роботи, негайно вимкнути верстат, повідомити вчителя.

5.2. У випадку травмування, виникнення пожежі негайно повідомити вчителя.

5.3. Надати першу допомогу потерпілому.



Правила  безпечної  праці  під  час  випалювання.
1)  Розігрітий   штамп  або  писак  класти  тільки  на  вогнетривку  підставку.

2)Не  перевіряти  ступінь  нагрівання  приладу  для  випалювання  пальцями  на   дотик.


3)  Не   перегрівати  випалювач.  Своєчасно  зменшувати  ступінь  його  нагрівання  за  допомогою  регулятора  струму.
4)  Випалювання  виконувати  в  провітрюваному  приміщенні  або  за   наявності  вентиляції.
5)  Після  закінчення  роботи  прилади  вимкнути  і  дати  можливість  остигнути  нагрітим  поверхням.

Технологія випалювання

Перед випалюванням заготовку зачищають шліфувальною шкуркою і наносять малюнок. Випалюють малюнок приладом для випалюванням з нагрівальним наконечником (пером), що закріплений у пластмасовій ручці. Ручку з нагрівальним пером тримають у правій руці як олівець. Пером починають працювати, якщо воно розжарилось до темно-червоного кольору. Нагрівання пера регулюють регулятором від положення М (менше) до Б (більше). Поворотом ручки вправо збільшують напругу що подається на перо і навпаки. Слід пам’ятати, що, коли перо розігрівається до яскраво-червоного кольору, воно може перегоріти.

Перш ніж випалювати якийсь малюнок чи узор, треба навчитись нагрівальним пером ставити точки одного розміру, проводити швидким рухом пера тонкі лінії і повільним рухом пера – товсті. Під час випалювання займають зручну робочу позу. Руки повинні вільно лежати на столі або на заготовці.
Працюючи приладом для випалювання, потрібно пам’ятати:
• Прилад вмикати тільки з дозволу вчителя.
• Перед вмиканням приладу все підготувати для випалювання.
• Нагрівати перо тільки до темно-червоного кольору.
• Після 10…15 хв. роботи прилад вимкнути на 2…3хв.
• Періодично провітрювати приміщення.
• Не залишати прилад увімкнутим.
• Після закінчення роботи треба вимкнути випалювач з електромережі і дочекатись, поки голка охолоне.

Вироби розмальовують фарбами по шліфованій поверхні пензлями з білячою шерстю і використовують для цього акварельні, гуашеві та водополімерні фарби. Після нанесення малюнка поверхню треба добре просушити і покрити лаком.

Лаки наносять на поверхню пензлем один або два рази в залежно від потрібної якості оздоблення.

Після кожного нанесення шару лакову плівку просушують. Виріб після лакування повинен мати рівний і однаковий по всій поверхні блиск.


Обробку лаком проводять у добре провітрюваному приміщенні.

5. Практична робота

Оздоблення виробів випалюванням.

Обладнання, інструменти і матеріали: олівець, лінійка із міліметровою шкалою, циркуль, косинець, копіювальний папір, вироби (заготовки), випалювач, випалювальні штампи, паяльники.

Послідовність виконання роботи:

1. Розробити малюнок для оздоблення.

2. Перенести малюнок на поверхню виробу.

3. Виконати випалювання із урахуванням твердості деревини.

4. Проконтролювати якість виконаної роботи.

6. Заключний інструктаж.
1. Підведення підсумків лабораторно-практичної роботи;
2. Повідомлення роботи кожного учня;
3. Аналіз найхарактерніших помилок і недоліків в роботі учнів.
8. Підведення підсумків уроку.

Таким чином сьогодні на уроці ми ознайомились з правилами техніки безпеки, організацією свого робочого місця, будовою верстатів, видами деревини.



7. Завдання для виконання вдома.

8. Прибирання робочих місць і приміщення майстерні; закінчення уроку.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка