Правила гри Вихователь: Навчальні правила



Скачати 172.78 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір172.78 Kb.
Інтелектуальна гра-квест «Україна- моя країна»

Навчально-пізнавальні цілі:

- перевірити , збагатити знання школярів про Україну;

- виховувати бажання пізнавати свою історію, зберігати національно-культурні традиції українського народу;

- розвивати почуття гордості за рідний край.

 

Ігрова мета: щоб одержати перемогу, діти повинні набрати для своєї команди найбільшу кількість балів у кожному із запропонованих раундів.

 

                                                                  Правила гри



Вихователь:

Навчальні правила:

Гра «Я люблю Україну» проходить у формі змагань між двома командами. За кожне правильно виконане завдання або правильну відповідь команда одержує 1 бал.

 

Організаційні правила:

Діти повинні швидко відновити свої знання, виконати завдання або дати правильну відповідь.

 

Дисциплінарні правила:

Не можна розпочинати гру, поки кожен гравець не засвоїв її правил.

Кожен учень повинен додержуватися своєї черги, не заважати товаришам, бути дисциплінованим.

Не можна допускати образ і глузувань. Програвати, та й вигравати, треба вміти гідно.

 

Підсумки гри

 

Гра «Я люблю Україну» вважається закінченою тоді, коли гравці пройшли всі станції. Журі підводить підсумки, підраховуючи кількість одержаних командами балів, визначає команду-переможницю Учитель-ведучий з учнями класу аналізує хід гри та її результати.



 

          Вихователь:

                                                                Хід гри

          Зараз , люба дітвора,

          В нас цікава буде гра.

          І дівчатка, і хлоп’ята

         Дуже люблять мандрувати.

          Вирушаємо ми нині

          В подорож по Україні.

 

А у подорож зібралися дві команди: «Калинонька» і «Вербичка». Адже усім вам відоме прислів’я  «Без верби і калини нема України». Сьогодні наші команди покажуть,як вони люблять Україну.



Учень:

Слайд 3

Є на світі моя країна

Де червона цвіте калина.

Гори, ріки і полонина -

Це моя Україна.

Є на світі моя країна,

Найчарівніша, як перлина
       Учень:

Слайд 4
       Є багато країн на землі,

        В них озера,річки і долини…

        Є країни великі й малі,

        Та найкраща завжди – Батьківщина.

        І тому найдорожчою нам

        є і буде у кожну хвилину

        серед інших країн лиш одна –

        дорога нам усім Україна!

 

І станція «Подорожуємо Україною»

 

Кожне місто має своє історичне минуле і славне сучасне.



Завдання 1 «Відгадай місто»

Презентація:

 Увага на екран!

-  Назва якого міста пов’язана з іменем відомого українського поета?  (Івано-Франківськ)

- Назва якого міста пов’язана з назвою царя звірів? (лев-Львів)

- Місто,що знаходиться за порогами Дніпра? (Дніпропетровськ)

-Місто знамените своєю площею Свободи (12 га) –найбільшою площею в Европі та третьою за розмірами в світі

 - Назва якого міста походить від назви річки? (р.Уж-Ужгород, р.Донець-Донецьк,

р.Дніпро-Дніпропетровськ)

-  З пари слів утворіть назву міста. Їв-Микола(Миколаїв),мир-жито (Житомир)

Пам’ятки культури є в різних куточках України. Кожна місцевість своєрідна і має на своїй території пам’ятки сивої давнини. До цих пам’яток крокують туристи.

 

Завдання 2 «Ми – туристи»



 Презентація :

Увага на екран!

Ведучий показує і називає культурно-історичну пам’ятку,а учні називають місто або область,в якому вона знаходиться.



Софіївський собор (Київ)

Серед збережених на теренах Східної Європи пам’яток архітектури всесвітньо відомий собор Святої Софії у Києві є найстародавнішим. Заснована на візантійських традиціях робота майстрів, які зводили цей собор та прикрашали його стіни мозаїками і фресками, своєю досконалістю та красою й сьогодні вражає кожного, хто переступає поріг Софії Київської

Національний академічний театр опери та балету імені Соломії Крушельницької  (Львів)

Збудований на початку минулого століття за проектом архітектора Зиґмунта Ґорґолевського Великий театр у Львові порівнювали з Паризькою та Віденською оперою. Стоячи перед величним фасадом цієї фантастичної споруди відчуваєш всепоглинаючу потугу мистецтва, його вічність у контрасті зі швидкоплинністю людського життя. Це споруда, у якій можна знайти різні архітектурні стилі європейських країн, втілені з пишномовною імпозантністю.

Потьомківські сходи (Одеса)

Народженні за довго до початку будівництва Одеси (у 1764) сходи служили сполучним мостом між вершиною пагорба, увінчаного турицею Ені-Дунья(Новий світ), і берегом Чорного моря. Спочатку вони становили єдине ціле з пагорбом, піщана основа якого і послужила будівельним матеріалом для створення.



Почаївська Лавра (Тернопільська обл..)

Другий за статусом (після Києво-Печерської лаври) православний монастир в Україні. Величні і в той же час витончені храми лаври зведено на високому пагорбі. До наших днів дійшла легенда про те, як на Почаївській горі двом ченцям і пастухові Івану Босому з'явився образ Божої Матері у вогняному стовпі. На скелі, де, за переказами, бачили Діву Марію, віддрукувалася її стопа, а з цього місця пробилось джерело. Нині Почаївська ікона Матері Божої і відбиток стопи Богородиці є головними святинями монастиря.



Острів Хортиця (Запорізька обл..)

є найбільшим островом на Дніпрі, унікальність якого в рідкісному поєднанні на одній території різноманітних природних комплексів – цілинних степів, байрачних та плавневих лісів, наскальної рослинності, рідкісних та зникаючих видів рослин, пам’яток геології...

Актом, украй потрібної, проте дещо запізнілої, справедливості стало надання цій землі статусу пам'ятки природи місцевого значення (1958р.). Далі – пам'ятка природи республіканського значення (1963р.). Природна (разом із декоративними, на острові знайшли притулок більше 1000 видів рослин) та історична (тут зафіксовано близько сотні історико-археологічних об'єктів) винятковість Хортиці дала підстави для  оголошення її Державним історико-культурним заповідником (1965р.). Нині  увесь острів є Національним заповідником (з 1993р.).

Золоті ворота (Київ)

 Унікальна пам’ятка оборонної архітектури Київської Русі – Золоті ворота. Як і Софія Київська, Золоті ворота належать до найдавніших споруд Східної Європи першої половини XI cт.

Золоті ворота були не тільки найпотужнішою ланкою в системі укріплень стародавнього міста, але й парадним в'їздом до Києва. Через них в'їжджали посли з Візантії та інших держав Європи й Сходу. Під цими склепіннями входили до міста зі славою й здобиччю учасники воєнних походів.

Луцький замок (Луцьк)

Історія замку налічує близько шестиста років – ще у 1340-1384 роках великий литовський князь Любарт розпочав будівництво цієї фортеці. Однак повністю задум був втілений лише у 1430-1452 рр. за часів правління князя Свидригайла. Незважаючи на те, що будівництво здійснювалося за єдиним задумом, навіть сьогодні можна прослідкувати як готика змінюється пануючим на той час у Європі ренесансом.

Кожна команда може заробити додатковий бал,розказавши вірша про Україну.

Учень :

В.Сосюра

Любіть Україну, як сонце, любіть,


як вітер, і трави, і води...
В годину щасливу і в радості мить,
любіть у годину негоди.
Любіть Україну у сні й наяву,
вишневу свою Україну,
красу її, вічно живу і нову,
і мову її солов’їну.
Без неї — ніщо ми, як порох і дим,
розвіяний в полі вітрами...
Для нас вона в світі єдина, одна,
як очі її ніжно-карі...

Учень:

Т.Г.Шевченко



Нема на світі України, 
Немає другого Дніпра, 
А ви претеся на чужину 
Шукати доброго добра, 
Добра святого. Волі! волі! 
Братерства братнього! Найшли, 
Несли, несли з чужого поля 
І в Україну принесли 
Великих слов велику силу 
Та й більш нічого. Кричите, 
Що бог вас создав не на те, 
Щоб ви неправді поклонились!.
Немає мови без народу і народу без мови нема. А рідна мова наша милозвучна.

ІІ станція «Наша мова солов’їна»

 

Завдання 1. Промовити слово по буквах.



1 команді слово   мільйон                                             2 команді слово   апельсин

 

Завдання 2. Пояснити значення вислову



            1 команді                                                                      2 команді

 Ловити ґави  (бути неуважним )                            Тане в роті  (про дуже м’яку або

смачнуїжу)

Світ за очі (куди забажається,куди                        Ясно як божий день(цілком зрозуміло)

завгодно – йти,їхати)

 

 Завдання 3. Пояснити прислів’я.



 

I команді                     Задер носа, що кочергою не дістанеш.

Говориться як характеристика гордовитої людини, яка не помічає нічого навколо себе. Деякі люди переоцінюють себе, завжди вихваляються, хоча насправді нічого не варті. Характеристика хвальків. Синонім. Роздайся, море, — жаба лізе. Розступись, море, — тріска пливе.

    


ІІ команді                      Наука для людини — намисто.

Кажуть як підтвердження того, що освічена людина цікава, яскрава, успішна. Синонім. Наука людині, як крила пташині.



Учень :

Слайд19

Красивий, щедрий рідний край,

І мова наша – солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься Україна

 «Розминка»



Вихователь:

Ведучі по черзі читають загадки. Час на роздуми та обговорення не відводиться . Якщо хтось із учасників команди знає правильну відповідь, піднімає руку.

Право відповідати отримує та команда, гравець якої першим підняв руку. За правильну відповідь команді присуджується один бал. Якщо відповідь виявилась неправильною, запитання переходить до команди суперників.

Загадки до конкурсу :

І червона, й соковита,
Та гірка вона все літо.
Припече мороз – вона
Стала добра й смачна. 
(Калина)

На городі нога стоїть,
На нозі голова висить.
Куди сонце повертається,
Туди голова нахиляється.
(Соняшник)

Квітка пишна, квітка гожа,
На троянду трішки схожа.
На кущах вона зростає.
Хто із вас цю квітку знає?
(Шипшина)

Грушка – не грушка,
Вушка та дужка,
Порожнє бриньчить,
Повне – мовчить.
(Відро)

Сонечко в траві зійшло,
Усміхнулось, розцвіло,
Згодом стало біле-біле
І за вітром полетіло.
(Кульбаба)

Ніде не купиш,
На вагах не зважиш,
Сам здобуваєш,
У комору складаєш.
(Знання)

Торох, торох,
Розсипався горох.
Почало світати – 
Нема що збирати.
(Зірки)

Не ставок і не ріка,
Мох росте і осока.
Там земля – неначе тісто,
Що воно за дивне місце?
(Болото)

Журі підраховує кількість балів кожної команди й оголошує рахунок



Вихователь :Що ж, початок добрий Можно впевненно сказати, що гравці команд- дуже кмітливі хлопчики і дівчатка.

III станція

«Народознавча вікторина»

Ведучі по черзі читають Запитання. Час на роздуми та обговорення не відводиться . Якщо хтось із учасників команди знає правильну відповідь, піднімає руку.

Право відповідати отримує та команда, гравець якої першим підняв руку. За правильну відповідь команді присуджується один бал. Якщо відповідь виявилась неправильною, запитання переходить до команди суперників.


  1. Назвіть двох українських письменників, яких називають Кобзарем та каменярем України(Тарас Шевченко та Іван Франко)

У поезії "Каменярі" Франко змалював символічний образ невтомних працівників-каменярів, серед яких був і сам автор. У поезії усі каменярі скуті залізними ланцюгами, стоять перед високою залізною скелею. Це був символ старого суспільного експлуататорського ладу, який на свої очі бачив Франко. А каменярем Франка називають за цей високопіднесений твір, де він піднімає тему гноблення українського народу, але в той же час має надію, що : "І щастя всіх прийде по наших аж кістках".

  1. У Т.Г. Шевченка було три таланти. Перші два всім відомі: талант поета і художника. А який був його третій талант? (Талант співака)

  2. Назвіть твір, з якого взяті ці рядки і його автора :

І смеркає, і світає,

День божий минає,

І знову люд потомлений,

І все спочиває.

Тілько я, мов окаянний,

І день і ніч плачу

На розпуттях велелюдних,

І ніхто не бачить,

І не бачить, і не знає —

Оглухли, не чують;

Кайданами міняються,

Правдою торгують…..


(І МЕРТВИМ, І ЖИВИМ, І НЕНАРОЖДЕННИМ ЗЕМЛЯКАМ МОЇМ В УКРАЙНІ І НЕ В УКРАЙНІ МОЄ ДРУЖНЄЄ ПОСЛАНІЄ Т.Г. Шевченко )


  1. Цього князя літописці називали переможцем половців. Він знищив половців так, що вони відтоді служили вже руським князям. Не дозволяв, щоб свої князі сварилися або билися між собою. Щоб злучити всі українські сили проти ворогів, він двічі скликав усіх князів на з’їзд. На тих з’їздах князі присягали на Євангеліє і цілували хрест, що будуть жити в згоді між собою, а це дуже зміцнило державу. За нього Київ пережив період піднесення: збудовано нові храми, наповнилась державна скарбниця. Слава про нього йшла по всіх краях. Грецький цісар Константин прислав йому дорогі дарунки, між якими був і золотий вінець з хрестом зверху, що зберігся до наших днів. Це була велика честь для Київської Русі. Він був онуком Ярослава Мудрого. Назвіть цього князя. (Володимир Мономах. А золотий вінець з хрестом зверху називався «шапкою Мономаха»)


Назвіть три стародавніх українських міста (Київ, Львів, Чернігів)



Назвіть Найбільшу річку України (Дніпро)

  1. Як називається розповідний твір про вигадані, незвичайні події, героями якого іноді стають фантастичні особи ? (казка)

  2. Як називається народне сказання про якісь історичні події чи людей ? (легенда )

Вихователь:

IVстанція "Забавлянки бабусі Мар’янки”

Червоний ящик

У червоному ящику лежать три “яблука”. Перше “яблуко” було завезено до Росії у XVII ст. із Голландії за наказом Петра І, а в Голландію потрапило з Америки. Його називали “земляне” або “чортове яблуко”. Друге яблуко було завезене з Південної Америки. Французи та італійці називали його “яблуком кохання”, “золотим яблуком”. Перша згадка про це “яблуко” в Росії датована 1718 роком. У цей час його вирощували тільки в приватному ботанічному саду. Третє “яблуко” – китайське, батьківщина його – Південно-Східна Азія. Воно так і називається “китайське яблуко”. Назвіть яблука, що лежать у червоному ящику. (1– картопля, 2 – помідор, 3 – апельсин)


V станція. «Славетні Українці»

Наша рідна Батьківщина – Україна. Багата і гарна наша земля. Милозвучна пісенна мова нашого народу, щирі працелюбні люди живуть на ній. І ми повинні знати,пам’ятати і гордитися своїми предками і нинішніми славними українцями,які своїми подвигами прославляють Україну в цілому світі.


             I команді

- Князь,який охрестив Київську Русь (Володимир Великий)

- Автор «Кобзаря» (Тарас Шевченко)

- Прізвище укр.чемпіонки з плавання.(Яна Клочкова)

- Перший український космонавт незалежної України (Леонід Каденюк)
         ІІ команді

- Гетьман України, ім’ям якого названа вулиця вашого села(Богдан Хмельницький)

- Ім’я першого президента України (. Михайло Грушевський)

- Київський князь,який заснував першу бібліотеку (Ярослав Мудрий)

- Прізвище славетних боксерів України (Кличко)

- Видатний укр..композитор,який написав дитячі опери «Коза-Дереза», «Пан Коцький»,«Зима й весна».( Микола Лисенко)



Кожна команда може одержати додатковий бал,коли відгадає назву укр. нар.пісень

 

ІV станція“Символи України»

Кожен народ ,маючи свою історію,має  і свої національні символи,які люди повинні  знати,шанувати і  берегти. Про це записано у ст..65 Конституції України.

А чи знаєте ви символи України?

 

 

                                                             Розгадування кросворда.



 

      1

 

 

 

с

 

 

 

                                

2

 

 

 

 

и

 

 

 

 

 

 

 

3

4


 

 

м

 

 

 

 

 

в

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

о

 

 

            6

 

 

л

 

 

 

 

      7

 

 

 

и

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 



 

                  8

У

 

 

 

 

 

 

9

 

 



 

 

14



 

 

 

к

 

   10

 

 

р

 

 

         11 

 

а

 

 

 

 

 

 

   12

 

 

ї

 

 

         13

 

н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

и

 

 

 

 

1.Київський князь. (Ярослав)

2.Композитор,автор Гімну України. (Вербицький)

3.Урочиста пісня.(Гімн)

4.Великий український поет-пророк.(Шевченко)

5.Символ держави. (Прапор)

6.Кущ – народний символ України.(Калина)

7.Поет,автор Гімну                 України.(Чубинський)

8.Предмет – символ спільного шляху і долі для молодят. (Рушник)

9.Символ молодості і дівоцтва.(Вінок)

10.Символ держави.(Герб)

11.Рослина – символ нев’янучої молодості.(Барвінок)

12.Місто – символ України.(Київ)

13.Ріка – символ України. (Дніпро)

14.Острів,символ козацтва та України.(Хортиця)

 

Кожна команда може  одержати додатковий бал,коли заспіває пісню про Україну. 

Україна – це отча земля,рідний край,де ви народилися. Це ваше місто і село. Це куточок,де вам найкраще. Недарма каже прислів’я «Всюди добре, а вдома – найкраще».

 

Vстанція  « Рідний край»

Гра «Вірю,не вірю»

                         І команді

- Наша країна святкує День незалежності 24 серпня.(вірю)

- Область,у якій ми живемо,розташована в центрі України. (не вірю)

- У місцевості,де ти живеш водяться крокодили. (не вірю)

- У твоєму районному центрі знаходиться пам’ятник Тарасу Шевченку.(вірю)

- У місцевих водоймах водяться карасі,щуки,соми,окуні. (вірю)                     

                         ІІ команді

      - Область, у якій ми живемо, називається Волинська.(не вірю)

      - У місцевості,де ти живеш, є родовища кам’яного вугілля.(вірю)

      - У моєму краї вирощують картоплю. (вірю)

      - У моїй місцевості переважають такі природні угрупування,як водойми,болота.(не вірю)

     - У місцевих лісах водяться  лисиці,зайці, кабани,білки. (вірю)

І на завершення нашої  Інтелектуальної Гри «Я люблю тебе Україно»



Давайте всі разом заспіваємо чудову пісню Тараса Петрененка «Україна


Підведення підсумків турніру та нагородження переможців


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка