Правила протипожежної безпеки. Написання розповіді за опорами. Робота з деформованими реченнями. Мова мовлення : основи життєдіяльності дітей



Скачати 197.33 Kb.
Дата конвертації24.02.2016
Розмір197.33 Kb.
ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК

Правила протипожежної безпеки.

Написання розповіді за опорами.

Робота з деформованими реченнями.

Мова мовлення : основи життєдіяльності дітей.

Форма проведення уроку : робота учнів в групах .

Мета : повторити, вчити дотримуватися правил протипожежної безпеки;

розвивати усне та писемне мовлення, виробляти навички творчої роботи на основі

роздумів над прочитаним, почутим;

формувати вміння складати тексти-розповіді, будувати речення за опорними

словами, відновлювати деформовані речення, давати відповіді на питання,

збагачувати словник дітей;

грамотно, логічно і послідовно формувати думки і поєднувати їх у зв'язному

викладі, розвивати пам'ять, образне мислення;

розвивати вміння працювати в групі, почуття обов'язку, відповідальності;

виховувати прагнення зберегти своє здоров'я, майно, бажання турбуватися про

життя і здоров'я інших.
Сьогодні до нас на урок прийшли гості.

Привітаємо їх.

Сідайте.

Будемо працювати швидко, старанно,

щоб кожна хвилина не втратилась марно.

Чи готові ви до уроку зараз перевіримо.



Загадка. Живуть в темній темниці

Без страху темноти

Хлоп'ята червоно милі

Вогню малі брати.

І мають душу щедру,

Хоч дерева сини.

Згораючи дощенту

Вогонь дають вони. (Сірники)

А що ви знаєте про сірник ?

Погляньте, діти, на цей сірничок,

Червона голівка, біленький бочок,

На вигляд звичайний: тонкий і малий,

Буває він добрий, буває і злий.

Він може зігріти, зварити обід.

Він плавить метал і розтоплює лід

А може і ліс велетенський спалити.

Майно і будинок, усе спопелити.

Історична довідка. Перша сірникова фабрика з'явилася 170 років тому. Замість коробки

сірників люди носили в кишені невеличку коробочку з трьома предметами : шматочком сталі, невеликій камінець і щось схоже на губку. Щоб з'явилася іскра, від якої загорить губка, потрібно було вдарити сталлю об камінець (сучасна запальничка).

Що дають нам сірники?

Про що ми будемо вести мову на уроці ?

Чи може людина обійтися без вогню ?

Де потрібний нам вогонь ?

Що можна сказати про такий вогонь ?

А коли він ворог ?

З одного боку без вогню не обійтися, він - друг, а інколи може бути ворогом. Тому ми повинні вміти з ним поводитися.

Тема нашого уроку : Вогонь друг чи ворог ? (Записати на дошці).

На уроці складемо розповідь про вогонь, про небезпеку, яку він несе і як з нею боротися.

До нас на урок завітала казка : Т.Коломієць „Козенята та вогонь".

Слухайте уважно, щоб змогли дати відповіді на поставлені питання. (Читання казки в особах). Чим виступає вогонь в цій казці ? Чому він ворог ?

Пояснити значення слова - пожежник. Що ви знаєте про цих людей ?



Фізкультхвилинка.

Давайте повторимо правила протипожежної безпеки. Продовжіть речення.



Діти Учитель Діти
Раз не вмикай на кухні газ

Два не клади за піч дрова

Три в лісі сірників не три

Чотири не лишай вогонь в квартирі

П'ять не лягай при свічці спать

Шість іскра впала на підлогу погасіть

Сім зачиніть вікно, коли в небі грім

Вісім у грозу під деревом не стійте в лісі

Дев'ять сірником не грайтеся. діти
Молодці! Справилися з роботою!

Діти! Нам треба добре попрацювати, щоб складені розповіді були цікавими для учнів 2 класу.

Потрібно щоб вони знали про вогонь все і не потрапили у біду як козенята із казки.

Вдома до своєї розповіді ви намалюєте малюнок.

Готові розповіді-пам'ятки прочитаєте і подаруєте другокласникам.

Пригадайте Яке слово головне на уроці ? Складання асоціативного куща.
\ /
------вогонь -------



v Дошка. На дошці написані опори : осінній дощ, холодно, непривітно, камін, робота, вогонь,червона квітка, мама, пиріжки, татусь, спекла, вечеряти,

як добре, діти.

Чи всі слова вам зрозумілі ?

Де мешкає вогонь ?

З чим його можна порівняти ?

Якої пори ми найчастіше зустрічаємося з вогнем ? Чому ?

Яку роботу допоміг зробити вогонь мамі ?

Що сподобалося дітям ?



Завдання. Складіть розповідь, щоб вогонь був другом.

Увага! Група учнів запише складену розповідь по пам'яті до зошита .

(Учні усно складають речення, використавши опори.



Відтворення розповіді по частинам.

Чи є ця розповідь текстом ? Чому ?

Які речення складають зачин ? Основну частину ? Кінцівку ?

Як запишемо кожну частину тексту ?



Орфографічна робота. Пояснити написання слів : увечері, на дворі.

Фізкультхвилинка. Діти виконують кілька гімнастичних вправ.

Поділ класу на групи. Кожній групі - завдання на картці. Діти їх виконують. Презентація робіт.

Оцінювання робіт.

Підсумок. Ми довели, що вогонь - це дуже серйозно. Він не любить гри і залежно від того, як до

нього ставляться, він може бути другом і ворогом. Люди з давніх давен боялися вогню,

приписували йому чудодійну силу і вірили, що є бог „вогню", який захищає людей від

пожеж. А як називається цей бог, ви дізнаєтесь, коли розгадаєте головоломку.

(журнал „Барвінок" № 4, 2000 р., ст. 17)

Чи була у вашому житті така хвилинка, коли вам подобалось як горить вогник ? Де ?

(Вогник рідної хатинки у вікні, вогник свічечки у церкві, свічечка на святковому торті)

А ще кажуть, що життя людини подібне до свічки, що повільно згорає.

Тому хай свічечка кожного з нас горить довго-довго!

Мандрівка в казку.

Тема: Ліплення казкових персонажів. Казка „Колобок"

Мета: Удосконалювати навички та уміння працювати з природним матеріалом, кольоровим папером, пластиліном. Розвивати уяву, фантазію, спостереження. Вчити розуміти казку та її мову. Виховує естетичні смаки та любов до праці. Повторити правила техніки безпеки при роботі з ножицями.

Обладнання: пластилін, інструменти для роботи з пластиліном, клей, папір, ножиці, природний матеріал, дощечки.

Хід

1. Організація класу.

-Тихіше діти!

- Ви нічого не чуєте?

Мені здається, що в класі хтось ходить. Мабуть ще хтось, крім гостей, завітав до нас на урок.

- Ану прислухайтесь?

Я вам трішечки підкажу. На урок ще я запросила казку. Вона так тихо зайшла, що ви навіть не почули.

- Діти ви любите казки? А знаєте їх?

(Вікторина казок)

Молодці! Добре знаєте казки. Ви їх зможете прочитати в книжках, які бачите на стенді.



(Виставка книжок)

Є люди, які складають казки. Це поети, письменники. А є такі, які хочуть, щоб ви не тільки їх прочитали, а й побачили.



Дошка, (фото). Ось художник намалював вам пензлем і фарбами казку. А ось майстриня із фабрики „Дитячі іграшки" виготовила іграшки із гуми та пластмаси (тканини), щоб ви гралися в казку.

А тепер перегляньте ілюстрації і скажіть, яку казку запросила на урок? (Колобок)

Асоціативний кущ. Які слова можу пов’язати з цією казкою.

- Хто головний герой казки?

- Ось так починається казка (Учитель зачитує початок казки) Ви знаєте, діти, людські руки ніколи не відпочивають, вони завжди за роботою.

Давайте і ми попрацюємо.

2. Тема уроку. Сьогодні на уроці за допомогою пластиліну, паперу, клею, відтворимо епізод казки. (Бо всю казку щоб відтворити треба багато часу)


Доберіть відповідні

прикметники і дієслова
Щоб вам легше було працювати, на допомогу я покликала вашу товаришку „книжку". Відкрийте її на стор.40.

- Як завдання вона вам пропонує?



(Діти розглядають малюнок і вибирають, що їм буде потрібно на урок)

- Для швидкого виконання (і правильного) роботи складемо план роботи. Що будемо робити і в якій послідовності.

- Якщо ви все зробите, то буде така композиція (Зразок роботи).

План

1. Лісова галявина (доріжка).



2. Пеньок.

3. Колобок.



З.Фізкультхвилинка.

Крім матеріалу, для роботи візьмемо прислів'я. Воно навчить нас якісно

виконати роботу.

Дошка. Хто поспішить, той людей насмішить.

(Під керівництвом учителя діти виконують роботу)

Під час виконання роботи діти вивчають пісеньку колобка.

Я по коробу метений,

На яйцях спечений.

Я від баби та діда втік.

Так і од тебе утечу.



  1. Презентація робіт.

Гра „В театрі".

Учитель читає казку (слова автора), а діти співають пісеньку Колобка.



  1. Оцінювання робіт.

Дорослих людей, які відмінно виконують свою роботу називають „майстер

золоті руки". Зараз ми ще раз переглянемо роботи і побачимо хто в нас майстер.



(Гості і вчитель відмічають найкращі роботи)

Дуже ви були старанні

Отже, всі ви учні грані

І за труд ваш на уроці

Вам подякувати хочу.

- Положіть на голівку долоньку, погладьте себе і скажіть золоті слова:

Я сьогодні молодець!"

ДОБРЕ РОБИ, ДОБРЕ Й ТОБІ БУДЕ.

М. Слабошпицького „Хлопчик Валь".



Мета. Удосконалювати технікуч читаний ^розових творів, насичених діалогами; виробляти навички чіткої й виразної вимови;\вчитй rosjoco^, штонацією передавати настрій дійових осіб; виховувати любов до братів наших мещпих.



Обладнання. Картки для розширення поля читання.
Хід уроку.

1.Організація класу.

2. Перевірка домашнього завдання.

3. Мовна розминка.

1. Гра „ Знайди зайве слово".

Діти з дошки читають „ланцюжки" слів, вибирають „зайве" (його підкреслюють на дошці), пояснюють свій вибір.



Собака, кіт, мавпа, кінь, корова.

Вчитель, лікар, продавець, сестра, директор.

Добрий, байдужий, хороший, сердечний, щирий.

Веселий, солодка, смачний, розумний, чарівний.

- Якими словами можна доповнити кожний „ланцюжок"?

2. Читання гнізд споріднених слів.



Добро друг
Добрий друзі
Доброта дружний
Добріший дружити
Добродушний дружелюбний
- Які із слів ховають у собі два слова? (Добро + душа, дружити + любить).

II. Підготовка до вивчення нового матеріалу. Повідомлення теми уроку.

  • Послухайте текст про тварину. Впізнайте її, визначте, який цей текст - науково-популярний чи художній.



Бу ло сві ті

Шу каю від тодв

Рай дуга схо жими

Тер пець само тній

Кривд ник шану йтися


„ На думку вчених, усі породи цієї тварини, які є зараз на Землі, походять від свого дикого предка - вовка. 10, а може і 15 тисяч років тому, люди почали ловити вовченят. Спочатку для того, щоб з'їсти, коли підростуть. Поступово окремих вовченят залишали і приручали. Можливо тому, що людям подобалися ці сильні, сміливі і розумні звірі. Завдяки доброму нюху, слуху і спритності ці приручені тварини допомагали людям полювати. Пройшли сотні років, і цих приручених вовків стали називати по-іншому, бо вони стали уже свійськими. Вони охороняли житло людей, стерегли посіви і стада, возили вантажі у снігах, служили на кордоні, були вірними і відданими друзями. Людиною виведено більше 300 порід цих тварин: великих і маленьких, волохатих і майже голих, мисливських, службових, кімнатних. І усі вони дарують нам те, що є найдорожчим у світі - свою дружбу і відданість, приносять нам багато радості. Хто ці тварини? (Собаки.)

- А сьогодні на уроці ми прочитаємо казку Михайла Слабошпицького про двох друзів-нерозлийвода: хлопчика і собаку.

III. Опрацювання казки М.Слабошпицького „Хлопчик Валь".

1. Словникова робота.

а) Вправа на розширення поля читання.

б) Читання слів, поданих аналітико-синтетичним способом.
заповітніше


най ста ріший

доб.

кращи
. Читання казки учнями мовчки.

Читаючи, учні відмічають незрозумілі слова, значення яких з'ясовується після читання.

3. Перевірка розуміння самостійно прочитаного тексту у вигляді тестування.

Тест.

1) Яке найзаповітніше бажання було у хлопчика?

а) Мати цікаву книжку; б) мати розумного собаку; в) мати багато друзів.

2) Кого зустрів хлопчик у лісі?

а) Собаку; б) диких тварин; в) Гнома-чарівника.

3) Яким був собака, котрий з'явився перед хлопчиком?

а) великим і волохатим; б) маленьким і волохатим; в) великим, чорним.

4) Чому собака жив самотньо у лісі?

а) Він любив бути самотнім; б) утік від жорстокого хлопчика; в) заблудився і

не міг повернутися до господаря.

5) Як склалися відносини між хлопчиком Валем і собакою?

а) Вони стали грати у футбол; б) вони інколи зустрічалися у дворі; в) вони стали

друзі-нерозлийвода.

6) Що засуджується в казці?

а) Неслухняність; б) байдужість; в) жорстокість до тварин.

Відповіді: 1) б; 2) в; 3) а; 4) б; 5) в; 6) в.

4. Повторне читання казки вголос. Складання учнями запитань до змісту казки, відповіді на них (робота в парах).

5. Вправи на розвиток швидкості читання.

а) Вибіркове читання.

- Що хлопчик знав про собак?

- Як Гном пояснив, для чого він живе?

- Прочитайте розповідь Гнома про собаку, який самотньо жив у лісі.

- Що Гном розповів собаці про хлопчика?

- Прочитайте, як стали жити Валь і собака.

б) Гра „ Закінчіть порівняння".

- Знайдіть у тексті продовження порівнянь.

Зелений вус, схожий ...(на лісову траву). Яскравий, мов ...(райдуга). Очі світилися, як ...(два маленьких ліхтарики). Ніс схожий ...(на гриб).

- Кого стосуються ці порівняння?

6. Характеристика дійових осіб (групова робота).

Учитель прикріплює малюнки дійових осіб казки (хлопчика, Гнома, собаки). Складання сенкану про героїв казки. Можна використовувати слова з казки.

Гном.


Добрий, старий.

Зустрів, познайомив, виконав.

Хочу зустріти доброго гнома.

Чарівник.

Хто з дійових осіб казки вам сподобався найбільше? За що?

- Чи є у казці негативна дійова особа? (Тільки згадка про жорстокого хлопчика.)

7. Визначення головної думки казки.

- Що у цій казці автор схвалює, а що - засуджує?

- Яка головна думка твору? Чи можна цю казку назвати чарівною? Доведіть свою думку. IV. Підсумок уроку.

- Які епізоди казки вам особливо сподобалися? Коли ви хвилювалися, а коли - раділи?

- Своїм твором М.Слабошпицький усім нам ще раз нагадав, що ми, люди, повинні турбуватися про своїх чотириногих друзів, любити їх. Це те, що ми можемо їм дати за їхню працю і відданість.

Урок - дослідження (2 клас)

Тема: Велика буква у назвах міст, сіл, вулиць, річок.

Мета. Формувати в учнів навичку писати з великої букви назви міст, сіл, вулиць, річок; вчити знаходити ці назви у тексті і пояснювати їх написання.

Удосконалювати навички каліграфічного та грамотного письма; розвивати зв'язне мовлення, збагачувати словник дітей.

Розвивати вміння працювати з книгою, робити висновки. Закріплювати знання з вивчених тем та готувати дітей до вивчення нової теми „прикметник".

Виховувати любов до рідного краю, бажання вчитися.



Обладнання. Карта України, фото та книги про рідне місто, місто Київ, малюнок солов'я, картки із текстами, загадками, прислів'я, картки - повідомлення з історії міст, сіл.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою щирою.

(Діти вітають гостей і займають робочі місця)

- Сьогодні йдучи на роботу я почула такий вислів:



Людина без Вітчизни, як соловей без пісні.

- Що це за вислів? (прислів'я)

- Без чого не може жити соловей? Чому?

(Якщо соловей не буде співати, то буде звичайною сірою пташкою. Бо саме спів відрізняє його від інших птахів).

- Без чого не може жити людина?

- Яким словом, близьким за значенням можна замінити слово

Вітчизна? (Батьківщина)

- А як називається наша Батьківщина? ( відгадування загадки).

Загадка.

- Відгадайте загадку - добавлянку.

Красивий, щедрий рідний край І мова наша солов'їна

Люби, шануй, оберігай

Наш край, що зветься ... (Україна)

II. Каліграфічна хвилинка. (Робота зі словом Україна)

- Назви перший звук у слові.

- Який він? Чому?

- Назви слова, у звучанні яких зустрічається звук [у].

- Якою буквою на письмі позначається цей звук?

Літера у сьогодні іменинниця і тому я її запишу на дошці.



(Учитель нагадує з яких елементів складається літера і прописує її на

дошці. Діти прописують у зошиті).

Гра „Мовний вінегрет" - Що таке вінегрет?

(На дошці розкидані букви, склади, слова).

Ук на жа край ра дер люблять ва діти свій ї

- Назви букви? Склади?

- Утвори слова. (Україна, держава)- утворені слова записують до зошита діти, а вчитель на дошці.

У У У у у у Україна держава

- Що означає слово держава?

- Як називається наша держава?

Увага! Слово держава написано з малої літери! Слово Україна з великої. Чому?

- Які держави ви знаєте? (Білорусь, Литва, Росія)

(їх дуже багато, тому слово - держава пишемо з малої букви, а Україна -одна. Це назва держави тому слово пишемо з великої літери. Це треба добре пам'ятати)

- Що ще написано на дошці? (слова)

- Що можна скласти із слів? ( Речення - Що виражає речення? (Закінчену думку) (Діти складають речення . Учитель записує його на дошці)

Діти люблять свій край.

- Про кого іде мова в реченні?

- Назви головні члени речення.



Хвилина відпочинку, (легкий масаж пальців)

Я вважаю, що кожна людина, в якій би вона державі не жила, повинна любити і захищати її, поважати її закони.

Свою любов до рідного краю Т.Г.Шевченко виражав у віршах.

- Хто такий Т.Г.Шевченко?

- Як напишете прізвище, ім'я поета? - Молодці! Добре вдома вивчили правило. Послухайте уривок вірша і виконайте завдання.

- Назвіть іменники що запам'ятали.

- Доведіть, що названі слова - іменники.

... Сонце заходить, гори чорніють

Пташечка тихне, поле німіє,

Радіють люди, що одпочинуть

А я дивлюсь ... і серцем лину В темний садок на Україну.

(Діти називають іменники і доводять, що дані слова означають назву предмета і відповідають на питання (хто?) або (що?).

Кожна держава має головне місто, свою столицю. (На дошці записаний текст).

- Прочитай уважно оченятами текст і дай відповідь на мої запитання. Текст. Столиця України - місто Київ. Воно велике та красиве.

Центральна вулиця Києва - Хрещатик.

- Яке місто є столицею?

- Яке правило сховане у слові Київ? ([ї] - дає два звуки)

- З якої букви написане слово? Чому?

- Чому слово місто написане з малої букви?

- Які міста ви знаєте? Як будете писати їх назви?

- Яка назва центральної вулиці?

- Поясни написання цієї назви?



Молодці! Ваші оченята були уважні і помітили все.

III. Тема уроку.

Сьогодні ми будемо вчитися правильно писати:

- назви міст (сіл), вулиць, річок;

- відгадаємо, яке місто повзає;

- вияснимо, чому слово вулиця живе у синьому будинку;

- знайдемо речення, яке живе у червоному будинку;

- подумаємо, кого можна вважати справжнім українцем, (план уроку у малюнках вивішується на дошці).

- А щоб найбільше пізнати я запрошую у подорож по Україні (карта України на дошці).

- Пройдемось по рідній землі пішки, щоб більше та краще роздивитися все, що зустрінемо на своєму шляху, розпитати, послухати цікаві розповіді. Мандри - це не просто гра і відпочинок, а це робота за девізом:

Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уваленим будь!

І про кмітливість не забудь!

IV. Мотивація навчальної діяльності.

Почнемо подорож із рідного міста. (На дошці виставка фото про Ніжин)

- Як називається місто де ми живемо?

- Що ви знаєте про рідне місто?



Доповнення учителя.

Ніжин входить до списку міст України. Воно набагато менше за розмірами від Києва, але за віком старше. Виник Ніжин 1500 років тому і називався „Уненеж" - дике поле. У Ніжині побували Т.Шевченко, О.Пушкін, гетьман Богдан Хмельницький.

Сьогодні місто це... (подорож по фотоальбому).

Наше місто невелике, але воно заслуговує на те, щоб бути на карті.

Спробуємо скласти твір - мініатюру про рідне місто. Хтось його прочитає і приїде до нас у гості.

Дошка. (Текст та опорні слова) (Робота в групах).

Завдання. Підберіть опорні слова, щоб утворилася зв'язна розповідь.

Ніжин -.......

Воно стоїть над ...

Найкрасивіша вулиця...

На ній зеленіють...

Опори: синім Остром^ красиве місто, імені Миколи Гоголя, каштани, імені Т.Г. Шевченка, тополі, нове місто, спокійним Остром.



(Учні зачитують твір)

- Поясни написання великою букви у словах.

- Чи є у тексті слово, що живе у синьому будиночку? (вулиця)

- Які слова живуть у синіх будиночках? (словникові) - Отже, слово вулиця, це словникове слово і правопис його треба запам'ятати. Пропишіть слово у зошиті.

- На якій вулиці ви проживаєте?

- Як напишете назву вулиці?

Гра „Подумай, як можна сказати?"

Місто (яке?)...

(підбір прикметників до іменника місто)

Цікаво! До яких міст ми потрапимо, коли відкриємо книгу на сторінці

17 і прочитаємо вправу 222.



V. Опрацювання нового матеріалу.

Робота з книгою.

Вправа 222. (Діти самостійно читають завдання до вправи)

- Що нам треба зробити у вправі? Читання тексту вправи.

1 речення. Назвіть слова, написані з великої букви. Поясніть їх написання.

2 речення. Як зветься річка у Полтаві? З якої букви написана її назва?

3 речення. На берегах якої річки стоїть Київ? Як написати назву цієї річки?

Завдання (по групах)

1 групах записує до зошита 2 речення, а 2 групи - 3 речення.

Назву річки підкреслити.

Письмо під диктовку.

Ніжин стоїть над синім Остром.

З якої букви написали слово Остер? Чому?



Повідомлення (учитель).

На території України протікає приблизно 73000 річок. Наші предки любили мандрувати, займалися торгівлею. Це вони робили на човнах по річках, бо поїздів ще не було. Тому більшість міст розташовані та берегах річок.



Молодці! Ви справились із завданням.

Тепер трішечки відпочинемо.



Фізкультхвилинка. (кілька елементів гімнастики)

Загадка „Яке місто повзає?" (ребус) (Ужгород)

- На березі якої річки воно побудоване? (р.Уж) (Робота з картами)

Як можна сказати? Річка (яка?)... Підсумок виконаної роботи.

- Пригадай, як писали слова Ніжин, Чернігів, Київ, Десна, Остер, Дніпро, Хрещатик?

Чому?


- Знайдіть у книзі червоний будиночок і прочитайте речення. Що там живе?

- Як воно називається (правило) Завдання. Правило вивчити.

- Чи правильно ми міркували? Молодці!

Сядьте рівненько, послухайте уважно і скажіть куди запрошує нас Леся Українка.

„Там хати садами вкриті,

Срібним маревом повиті

Коло сіл стоять тополі

Розмовляють з вітром в полі", (у село).

- Знайдіть вправу 223. Прочитайте завдання до вправи?

- Прочитайте вголос текст вправи.

- Поясніть розділові знаки у реченнях.

- В які села можна потрапити на вареники?



(діти називають назви сіл)

Завдання. Цей текст дуже великий. Я перевірю чи уважно ви його читали. Запишіть у зошит речення з дошки, вставивши замість крапок потрібні назви, які ви зустрічали у вправі.

Самостійна робота.

Українські села - це ...,..., ..., .... (Вибіркове зачитування речень).

- З якої букви написали назву кожного села? Чому?

- Утвори словосполучення? Село (яке?)...

Повідомлення. Назва сіл пов'язана з природою, яка переважає в даній місцевості; працею людей, яку виконують люди названого села. Існують назви, які прийшли до нас із сивої давнини, (історичні назви)

Дуже довго діти ми подорожували. Багато дізналися цікавого. Хочу закінчити нашу подорож такими словами:

Нашим мандрам мить остання

Й ми шепочем на прощання:

Будь здоровий, милий краю,

В Бога ласки ми благаєм,

Щоб у щасті та на волі

Ти розцвів як квітка в полі.

- Як людина може висловлювати краю такі побажання? ( Та як його любить і ним пишається)

VI. Підсумок уроку.

Ось і повернулися ми із подорожі до класу.

- Чи сподобався вам рідний краї?

- Пригадайте речення, яке ми склали на початку уроку?



(Діти люблять свій край) Поміркуй! Перебудуй речення так, щоб воно звучало як побажання. (Діти, любіть свій край!)

- Знайдіть звертання. Поясніть розділові знаки. Спишіть речення в зошит.

- А чого ви вчилися на уроці?

Гра „Виправ помилки" (на дошці написано завдання, діти виправляють допущені помилки і пояснюють чому вони так зробили) Місто Вулиця Шевченка, річка десна, село Тепле.

VII. Подяка дітям.

Дуже ви були старанні. Отже, всі ви учні гарні. І за труд ваш на уроці Вам подякувати хочу!



- Положіть на голівку долоньку, погладьте себе і скажіть золоті слова:

Я сьогодні молодець!"


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка