Правила співжиття. Повага до оточуючих. Взаємодопомога. Підтримка. Невдача товариша моя невдача



Сторінка1/4
Дата конвертації19.02.2016
Розмір0.84 Mb.
  1   2   3   4
Тема: Правила співжиття. Повага до оточуючих. Взаємодопомога.
Підтримка. Невдача товариша — моя невдача ,

Мета: вчити учнів основним правилам співжиття в колективі; розкривати поняття свідомої дисципліни; розвивати вміння бути коректними, пунктуальними, співчутливими; виховувати бажання дотримуватися шкільних норм поведінки.

Обладнання: матеріал до гри «Квітка-семицвітка», картки з прислів'ями.

ХІДУРОКУ


I. Організація класу

Учитель


Треба всім нам привітатись:

  • Добрий день!

Дружно, весело сказати:

  • Добрий день!

Вліво - вправо повернемось.

Туди-сюди усміхнемось.

— Добрий, добрий, добрий день!!!

II. Актуалізація отриманих знань

1. Робота над віршем Наталі Забіли «Стояла собі хатка».

Стояла собі хатка —

Дірявий чобіток.

А в ній жила бабуся,

Що мала сто діток.

Така була сімеєчка,

Сімеєчка мала!

Ніяк із нею впоратись

Бабуся не могла.

Пішла бабуся на город

По моркву й буряки,

Пішла вона до пекаря

По хліб та пиріжки.

А сто дітей — не ледарі,

Пішли збирати хмиз.

Усі взяли по гілочці

Й назбирали цілий віз!

Води взяли по крапельці —

І повний казанок!

I наварили борщику

Бабуся й сто діток.

А потім сто цеглинок

Вони принесли вмить,

І склали з них будинок,

I стали в ньому жить.

А потім сто зернинок

Поклали в землю в ряд,

І виросли з них квіти,

I став квітучий сад!

Якби ж ота бабуся

Не мала сто діток,

Була б і досі хатка —

Дірявий чобіток!



  • Про кого розповідається у вірші?

  • В якій хатці жила бабуся?

  • Скільки у неї було діток?

  • Чи легко було бабусі впоратися із своїми дітьми?

  • Чи допомагали вони бабусі?

  • Як ви вважаєте, чому «хатка — дірявий чобіток» стала чудовим будиночком?

III. Повідомлення теми уроку

—Сьогодні на уроці ми поговоримо про правила співжиття в колективі. \



IV. Робота над темою уроку

1. Вступне слово вчителя.

— Саме дружні, згуртовані дії приносять нам бажаний результат.


Успішна діяльність колективу можлива лише тоді, коли кожний відповідально ставиться до покладених на нього обов'язків.

Основний труд школяра — навчання. У вашому шкільному колективі повинна панувати організованість, згуртованість, повага до товаришів, взаємодопомога. Тільки разом можна подолати усі труднощі. Недарма говорять: «Всі за одного, один за всіх — будь-яка справа має успіх».

2. Робота над текстом В. Сухомлинського «Чому?»

Три тижні не був у школі Сергійко — хворів. Скучив за товаришами й за вчителькою. Радісний, збуджений прийшов хлопчик до школи. Ось і його парта, ось і товариші. Думалось йому, що в очах товаришів він побачить радість і привітність. Та їхні очі були спокійні та не зворушливі.

— А ти виконав сьогодні завдання? — тільки й запитав його сусіда по парті.

- Виконав, — тихо сказав Сергійко і заплакав.



  • Про кого розповідається у тексті?

  • Чому Сергійко не ходив до школи?

  • Як зустріли хлопчика його однокласники?

  • Чому заплакав Сергійко?

  • Як би ви вчинили у цій ситуації?

3. Робота над текстом «Сашко захворів».
Сьогодні не прийшов до школи Оксанчин сусід. Щось, напевно, сталося. Сумно дівчинці, тому що Сашко — хороший товариш. На уроці завжди допоможе, а на перерві розповідає смішні історії.

— Наш Сашко захворів і деякий час не зможе відвідувати школу, —


Повідомила вчителька. — Можливо, хтось захоче його провідати?

— Це ж як йому скучно! — подумала Оксанка. — Він так любить


Школу. Я обов'язково його провідаю. Треба приготувати для нього щось
Приємне. О! Знаю! Я йому намалюю метелика, ластівку і свого котика
Пушка. А може, разом із Пушком його провідаємо.

Бесіда за текстом.



  • Діти, подобається вам Сашкова сусідка?

  • А ви провідуєте своїх хворих друзів?

— В якому колективі ви хотіли б вчитися: в класі, де вчився Сашко,
або в класі, де вчився Сергійко? Чому?

4. Гра «Вгадай, хто це?»

Діти об'єднуються в групи. Кожна складає характеристику певного

єна їхнього шкільного колективу. Потрібно відгадати, про кого з товаришів склалась така думка.



V. Фізкультххвилинка

Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Нумо, дружно присідати.

Сонечко розвеселяти.

Встали — сіли!

Встали — сіли!

Бачте, як розвеселили!

Стало й сонце танцювати,

Нас до кола припрошати.

Нумо — разом! Нумо — всі!

Потанцюймо по росі!



VI. Закріплення отриманих знань .

Робота над прислів'ями. Скласти прислів'я, частини якого записані на картках. і Поводься з людьми так, як би ти хотів, щоб поводилися з тобою.




  • Дерево міцне коріннями, людина — друзями.

  • Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже.

  • В гурті і комар — сила.

  • Скажи, хто твій друг, і я скажу, хто ти.


2. Гра «Квітка-семицвітка».

Утворіть квітку, враховуючи правила співжиття в колективі.

— Чи є тут зайві пелюстки?

VII. Підсумок уроку

Тема. Добро і зло

Мета: ознайомити дітей з поняттями добра і зла, ласки, байдужості, жорстокості; формувати моральні уявлення і почуття; розвивати духовно-моральне мислення; сприяти вихованню бажання творити добро; засуджувати брехунів, пліткарів, жорстоких, байдужих.



Обладнання: твори В. Сухомлинського, картки з малюнками, дитячі малюнки, картки для складання слів.

ХІД УРОКУ



I. Організація класу

Учитель


  • Доброго ранку, — мовлю за звичаєм.

  • Доброго ранку, — кожному зичу я.

  • Кому дозволимо сісти першими? (Дівчаткам)

  • Так, спочатку — краса, а потім — сила.

II. Актуалізація опорних знань
1. Оголошення теми і мети уроку.

— Діти, до нас у гості завітав Добродій. Завжди такий веселий, а сьогодні — засмучений. Сталося лихо. Злі сили — Жорстокість і Байдужість — захопили у полон Добро і Ласку, заховали їх у підземелля і не випускають. Невже ми залишимо цим злюкам наших друзів? Необхідно негайно їх визволяти. Але для того, щоб допомогти, необхідно виконати завдання. .



Девіз уроку.

Сказав мудрець: живи, добро звершай.


Та нагород за це не вимагай!
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізняє від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара:
І Людина починається з добра!

ІІІ. Розкриття теми уроку

2. Уявне малювання.

Якими кольорами ви б зобразили добро? (Світлими: сонце, квітка, хліб)



  • А зло? (Темними, чорними кольорами: хмара, підземелля, зброя.)

  • Давайте виженемо зло з наших сердечок, щоб воно ніколи не Оселялося в наших душах.

3. Розглядання малюнкових виразів обличчя.

— Знайдіть, який вираз підходить до ваших злих персонажів. Поки дообро — у неволі, у нього — ось такий вираз, адже воно знає, що люди без нього не можуть жити.

— Який настрій? (Сумний)

— Коли ми його визволимо, а добро і ласка переможуть зло, наче в Казці, - настрій зміниться на такий... (Радість)

— А станеться це тоді, коли ви працюватимете з таким виразом. Яке це людина? (Уважна) Складання слів із розсипанок.

Зі складів необхідно скласти слова: добро, ласка, ніжність, зло, байдужість, жорстокість.





Молодці! Добре справились.


  1. Фізкультхвилинка.

  2. Розповідь вчителя «Зростайте добрими дітьми».

— Не поводьтеся, діти, як сороки або комарі. Вчіться доброті і ніжності. Вчіться піклуватися про інших, співчувати тим, хто знаходиться у скруті, допомагати їм і словом, і ділом.

Є багато людей, в яких можна цього навчитися. Це — батьки, вчителі, інші люди. Чимало є і казок. Згадайте казку «Кривенька качечка», чуйне ставлення героїні до стареньких. Чого зовсім не скажемо про Сороку, яки літає лісами і плітки розносить. Чи можна любити таких, як Сорока, як Комар, що так і хоче кого-небудь вкусити.

Люди кажуть, що повагу і добро заслуговує той, хто сам уміє поважати, робити добро іншим.

6. Опрацювання оповідання В. Сухомлинського «Добре слово».
Читання оповідання.

Подумайте над змістом прочитаного, дайте відповіді на питання, тоді Жорстокість, Зло, Байдужість випустять на волю Добро і Ласку.



  • Хто є героями оповідання?

  • Чому захворіла дівчинка?

  • Що приносили їй родичі?

  • Чи стала здоровою дівчинка?

  • Чого їй не вистачало?

  • Чи видужала Оля? Що їй допомогло?

IV. Узагальнення матеріалу

Опрацювання пам'ятки.

На дошці:


  • Стережися злого, чини добре.

  • Добро, яке ми чинимо, збагачує всіх.

  • Не роби іншому того, чого собі не бажаєш.

  • За добро добром платять.

  • Добро далеко розходиться, а лихо — ще далі.

— А ось і наш Добродій. На його обличчі — усмішка, тому що Добро і Ласка завдяки нашим учням вийшли з підземелля. Вони забули про жорстокість і байдужість і щиро всміхаються сонечку.

V. Підсумок уроку

Бесіда з учнями. Вручення їм пам'яток.

Ти добро лиш твори всюди,

Хай тепло тобі повнить груди.

Ти посій і доглянь пшеницю,

Ти вкопай і почисти криницю,

Волю дай, нагодуй пташину,

Народи і зрости дитину!

Бо людина у цьому світі

Лиш добро повинна творити.



Тема. Чому поганим бути легко, а добрим — складно?

Мета: поглибити знання про добро і зло; розвивати вміння визначати прояви добра і зла; виховувати доброзичливість та людяність; розширити світогляд; розвивати зв'язне мовлення; збагачувати словниковий запас.

Обладнання: картки з висловлюваннями відомих людей про добро І зло, альбоми для малювання, фарби, фломастери, опорна схема на допомогу учням, скринька ключових слів.

Скринька ключових слів

Добро — одне із понять моральної свідомості.

Зло — те, що комусь завдає болю, викликає страждання, поняття протилежне добру.

Лагідність та милосердя — прекрасний прояв людського характеру.

Жорстокість та грубість — протилежні поняття щодо лагідності та милосердя.

Людяність моральна якість, яка характеризується повагою до людей, і співчуттям, і добротою до них.

ХІД УРОКУ



I. Активізація школярів до сприймання нової теми

Проблема: Чому добро і зло в житті завжди поряд? Відповіді учнів.

II. Пояснення нового матеріалу

1. Розповідь учителя.

Добро і зло є провідними поняттями моральної свідомості.

На різних етапах суспільного розвитку уявлення про добро були різні. Спершу говорили, що це — достаток матеріальних благ, майна. І Потім доводили, що це — доброзичливість і взаємодопомога, милосердя і повага.

Отже, добро є одним із найзагальніших понять моральної свідомості. До морального зла належить все те, що перешкоджає єднанню людей. Це — насильство, злочинність, скупість, грубість, байдужість до інтересів І людини та суспільства, підлість.

Зло є одним із основних понять моральної свідомості. У ньому відбиваються негативні сторони суспільного і морального життя людей та спілкування між ними.

Боротьба добра і зла становить головний зміст морального розвитку суспільства.

2. Практичне закріплення почутої від учителя інформації.
Робота з текстами.

Учитель розподіляє клас на дві групи. Кожна група отримує відповідний текст і працює над ним протягом 10 хвилин.



Завдання: прочитати тексти; придумати до них заголовки; виявити н текстах старе і нове; подумати над тим, що стверджує нове; сказати, яке враження справив текст.

Текст 1

Біг якось городом хлопчик. Дивиться — росте клиночок. Такий


кумедний, ледь від землі видно, усього два листочки. Біля нього кури
порсаються, їжу вишукують.

«Ще зламають кленочок!» — подумав хлопчик. Він почав відганяти курей. «Необхідно врятувати деревце, — вирішив Сергійко. — Неподалік від городу є посадка. Я знайду дрючечок та огороджу кленочок».

Через деякий час деревце було огороджене. «Мабуть, тепер воно ростиме на радість людям», — сказав сам собі Сергійко.

(За В. Сухомлинським)

Запитання до тексту.


  • Як ви оцінюєте вчинок Сергійка?

  • Чому хлопчик вирішив огородити кленочок?

  • Дії Сергійка добрі чи погані?


Текст 2

Увечері батько запитав своїх дітей: «Розкажіть мені, як ви прожили сьогодні день?» Юрко відповів: «Я сьогодні посадив дерево». Батько сказав: «Ти добре прожив день». Микола відповів: «Я зайчика намалював.» «Ти теж добре прожив день», — сказав батько. Петрик відповів: «Я сьогодні в м'яч грав... і морозиво їв». «У тебе сьогодні втрачений день», — сказав батько.



(За К. Ушинським)

Запитання до тексту.

  • На кого з хлопчиків ви хочете бути схожими і чому?

  • Що б ви відповіли на запитання батька?

Вислухавши спікерів груп, учитель знову звертається до дітей:

— Діти, аналіз текстів, ваші висловлювання свідчать про те, що ви вмієте розрізняти добро і зло, знаєте чому ж поганим бути легше, а добрим — складніше. А тепер пограємо у гру «Що буде далі?» Я прочитаю вам початок казки «Заєць і Лисиця», а ви, продовжуючи роботу в групах, придумаєте кінець.

ЗАЄЦЬ І ЛИСИЦЯ

Якось Заєць і Лисиця йшли лісовою дорогою. Вони дуже зголодніли, а навкруги не було нічого живого, тільки мороз потріскував.

— Ой-ой-ой!— заскиглила Лисиця. — Мабуть, задубію від холоду, і сил немає, щоб погрітися.

Похнюпившись, вони йшли дорогою. Аж бачать — сільське дівча із кошиком іде назустріч. Лисиці та зайцеві захотілося подивитися, що там у кошику. Вітерець доніс запах свіжого хліба.



  • Зайчику, — каже Лисиця, — треба щось придумати. Щоб той хліб став наш.

  • Згода! Тільки скажи що, я все зроблю.

  • Лягай посеред дороги і прикинься мертвим, — мовила Лисиця. — Дівчинка поставить на землю кошик, нахилиться до тебе, а я тим часом схоплю кошик і втечу. Потім поділимося.

  • Добре! — радісно вигукнув Заєць.

Він ліг посеред дороги, вдаючи мертвого, а Лисиця заховалася за дерево.

Дівчинка, побачивши Зайця, поставила кошик на землю, нахилилася. Лисиця вискочила зі схованки, схопила кошик і дременула в ліс. Заєць побіг слідом...



Фізкультхвилинка.

Після короткого відпочинку вчитель пропонує учням Опору схему на допомогу учням.



  • Нумо, тепер поділимося...

  • Не базікай, дай мені спокійно доїсти...

  • Тут недалечко є озеро...

  • У Лисиці аж слина стекла...

  • Допоможи мені, Зайчику...

  • Не бійся, весною лід розтане...

Учні продовжують казку, усі разом обирають кращий варіант, а потім відповідають на запитання:

  • Хто є носієм добра у казці, а хто є носієм зла?

  • Хто є хорошим, а хто — поганим?

III. Закріплення отриманих знань

Можна провести конкурс на кращого оповідача. Учні по черзі впродовж півхвилини розповідають про свої добрі вчинки або згадують щось погане зі свого життя.

На окремих аркушах вони записують погані слова і складають їх до спеціально виготовленого конверта «Раз і назавжди».

Увага! До кінця навчального року другокласники заповнюватимуть конверт поганими словами, а в кінці року вчитель підіб'є підсумок, чи підвищився рівень духовності учнів. Критерій оцінювання: чим менше папірців із поганими словами, тим вищий критерій культури.

- Сьогодні ми маємо можливість збагатити свій словниковий запас новими словами. Дістаньте ці слова зі скриньки, прочитайте їх значення ще раз і відтворіть зміст цих слів.

Отже:


Честь — це...

Людяність — це...



IV. Робота за малюнками

Мшюнок. Дівчинка малює аквареллю котика, собака образився й повернувся спиною до юної художниці...

— Чи може дівчинка виявити доброчинність у цій ситуації?



V. Запитання і завдання для самостійного обмірковування

  • Що є спільного і відмінного між добром та злом?

  • Чому добро вважають поняттям моралі?

  • Яку роль у житті людей відіграє Зло?

  • Намалюйте Добро, на голові якого є віночок, а на кожній квітці запишіть якості, що притаманні Добру.

VI. Робота над крилатими висловами та прислів'ями

  • Життя таке коротке. Поспішайте робити добро. (О. Довженко)

  • Будеш творити добро — щасливим будеш.

  • Добре діло роби сміло.

  • Від добра добра не шукають.

  • Все добре переймай, а злого уникай.

VII. Підсумок уроку

— Після усієї роботи, яку ми сьогодні провели, у наших голівках залишаються тільки добрі слова, і ми будемо робити тільки добрі справи.



Тема. Відповідальність за свої вчинки. Обов'язок. Відповідальність. Дисципліна. Емоції та почуття. Вчинок і порядність. Доручення. Слово і діло

Мета: закріплювати уявлення дітей про такі етичні норми як обов'язок, відповідальність, дисципліна і т. ін.; вчити відповідально ставитися до навчання, виконувати доручення; привчати цінувати своє слово; розвивати вміння аналізувати свої вчинки; виконувати почуття правової самосвідомості.

Обладнання: ситуативні малюнки, ребуси, прислів'я, завдання для груп, оповідання В. О. Сухомлинського «Як важко бути людиною».

ХІД УРОКУ



І. Організація класу

Учитель


  • Доброго ранку! – мовлю за звичаєм.

  • Доброго ранку! – кожному зичу я.

  • Доброго ранку!- людям бажаю.

І усміхаються у відповідь люди:

Добрі слова ж бо для кожного любі!



II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ми поговоримо про те, що означає поводитись гарно. Тема нашого уроку — це слова можна і не можна, правильно і неправильно.



III. Вивчення нового матеріалу

1. Слово вчителя.

— Людина починається з добра...

Добре слово і добрий вчинок завжди підтримають і допоможуть. Навіть можуть вилікувати. За багато років існування люди намагалися жити так, щоб усім було добре, тобто справедливо. Завжди цим поняттям добре і справедливо ми можемо оцінити дії людей, їх вчинки.

Справжня людина — це людина добра і мудра, щедра та сердечна, яка вміє любити і співчувати, захистити та приголубити, поважати і порадити, людина з добрим серцем та світлою душею, яка вміє відповідати за свої вчинки, дисциплінована та порядна.

Вміння бути такою людиною вчать слова можна та неможна. З'ясуємо, що можна робити, щоб стати людиною і залишитися нею назавжди.

2. Завдання для групової роботи.

1 група. Виберіть із запропонованих речень ті, в яких вчинки дітей приносять користь, тобто так чинять добрі люди, складіть із них пам'ятку добрих і корисних справ.


  • Допомагати мамі мити посуд.

  • Робити комусь зло, якщо цього ніхто не бачить.

  • Допомагати друзям у біді.

  • Ділитися тим, що є у тебе.

  • Спати на уроках.

  • Красти.

  • Захищати слабшого.

  • Ображати тварин.

  • Берегти рідну природу та охороняти її.

  • Шанувати працю інших людей.

  • Завжди виконувати тільки добрі справи.

• Галасувати, коли хтось відпочиває.
2 група. Продовжте прислів'я.

  • Хто людям добра бажає, ...

  • Все добре переймай, ...

  • Якщо слово дав, ...

  • Добре діло втіха, ...

3 група. Продовжте речення.

Бути дисциплінованим учнем означає ...



4 група. Розгляньте малюнки.

Дайте пораду дітям на коленому малюнку, чому не слід так себе поводити.

3. Презентація виконаних завдань.

— Сьогодні ми з'ясуємо, що таке правильний вчинок, обов'язок, порядність та дисципліна. Ми знаємо, що необхідно допомагати нещасним, знедоленим. Поділитися шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити слабшого, порятувати хворого.

Кажімо більше добрих слів Знайомим, друзям і коханим. Нехай комусь тепліше стане Від зливи наших почуттів.

4. Гра-конкурс «Чия група швидше впорається?»


1) Прочитайте прислів'я, поясніть їх значення.



  • Сьогодні на урок я вам принесла оповідання В. О. Сухомлинського «Як важко бути людиною». Послухайте його, будь ласка. (Вчитель читає оповідання.)

  • Як би ви вчинили на місці дітей?

  • Як ви вважаєте, чи легко завжди залишатися людиною? Що для цього потрібно?

IV. Визначення результатів навчання

І— Сьогодні ми говорили про добрий вчинок, намагалися розібратися, що це таке. Чому бувають добрі і погані вчинки? Як діяти, щоб вчинки приносили лише користь тобі та оточуючим? Закінчуючи урок, хочу побажати вам стати насправді красивими людьми. Нехай ваші вчинки, ваше ставлення до людей завжди викликають у них позитивне, добре, шанобливе ставлення до вас.



V. Домашнє завдання

— Опишіть добру справу, за яку ви комусь вдячні.



Тема. Щастя поруч із тобою. Чи можна всіх людей зробити щасливими? Щастя і задоволення. Щастя і добробут

Мета: з'ясувати щодо можливості зробити людей щасливими; поясни-поняття щастя і задоволення, щастя і добробут; розвивати словниковий рас; виховувати бажання створювати атмосферу щастя навколо себе.

Обладнання: малюнки, плакат.

ХІД УРОКУ



I. Організаційна частина

II. Актуалізація опорних знань

І. На дошці висить плакат зі словами: «Кожен прийшов у цей світ, щоб

стати і бути щасливим». І. Бесіда з учнями.


  • Як ви розумієте ці слова?

  • Що означає бути щасливим?

  • Що потрібно робити, щоб бути щасливим?

ї. Сьогодні ми з вами помандруємо в країну, а щоб знати, як вона називається, розв'яжемо кросворд.

— Отже, ми з вами помандруємо у країну Щастя. Протягом нашої подорожі ми здійснимо декілька зупинок. А саме:



Зупинка 1. Навчись бачити себе щасливим.

Зупинка 2. Зроби щасливими рідних і близьких.

Зупинка 3. Щастя і задоволення.

Зупинка 4. Щастя і добробут.

III. Мотивація навчальної діяльності

— Мандруючи у цю країну, ми візьмемо з собою усмішку, гарний настрій та серце, наповнене добротою.



Зупинка 1. Навчись бачити себе щасливим.

— Вам часто доводиться чути: «Щаслива людина» або «Він не мав щастя у житті», Що ж таке щастя? Сядьте зручно і уважно послухайте одну історію.

Оленка і Марійка гралися у дворі. Оленка була дуже засмучена. Щоб навести порядок у думках, дівчинка вирішила порадитися із подружкою.


  • Марійко, чи почуваєшся ти коли-небудь щасливою?

  • Звісно. А ти що, ні? — здивувалася дівчинка.

  • Не так, щоб ні, але я не впевнена, чи то було справжнє щастя. От скажи, коли ти щаслива?

  • Що тут мудрувати? Я була щаслива, коли мені купили нову ляльку. Дуже щаслива, коли бабуся купила мені нову сукню. Щаслива, коли з батьком ходимо у ліс, на поле, до річки.

  • І це все? — запитала Оленка.

  • Так, — відповіла дівчинка, посміхаючись.

  • А я хочу, щоб були здорові мама і тато, дідусь і бабуся. Хочу, щоб були щасливі всі люди.

Марійка замислилася. Відповіді на питання.

  • Як кожна дівчинка бачила своє щастя?

  • З чим пов'язувала своє щастя Оленка?

  • Про яке щастя мріяла Марійка?

  • Чи можете ви бути щасливими від якоїсь дрібниці?

Зупинка 2. Зроби щасливими рідних і близьких.

  • Давайте поміркуємо над прислів'ям: «Не родись багатим і вродливим, а родись при долі та щасливим».

  • Яким хочуть бачити батьки своїх дітей?

  • Що потрібно робити дітям, щоб їхні батьки почували себе щасливими?

Зупинка 3. Щастя і задоволення.

— Попрацюємо з деформованим текстом.

Життя, щоб, щасливим, треба, дрібниці, повсякденні, зробити, любити. (Щоб зробити життя щасливим, треба любити повсякденні дрібниці.)

Діти записують у словнички слова: щастя, задоволення, добробут.



IV. Фізкультхвилинка

Встало вранці-рано сонце.

Заглянуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Стало сонце танцювати,

Нас до танцю припрошати.

Нумо, разом, нумо, всі,

Потанцюємо у класі.

Зупинка 4. Щастя і добробут.

— Послухайте оповідання В. Сухомлинського «Чого заплакав Мишко?»


У гості до Мишка прийшов однокласник Федько. Прийшов і роз повідає радо:

— Мій тато учора їздив до міста. Привіз мені подарунки — нові ковзани і ліхтарик.

Слухав його розповідь мовчки Мишко і дивився у вікно. Федько запитав:

— Може, принести ковзани, подивишся?

— Ні, не треба, — відповів Мишко і заплакав.
Здивувався Федько. Прийшов додому і питає маму:


  • Чого Мишко заплакав, коли я йому про татів подарунок розповів?

  • Бо тато Мишка покинув сім'ю. Твоя радість ще раз йому про горе нагадала. Не можна нещасній людині своїм горем хвалитися.

Запитання до тексту.

  • Чому заплакав Мишко?

  • Чому Федькова мама назвала його нещасним?

— Чи завжди люди, які в житті мають все, щасливі?
V. Підсумок уроку

  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка