Правопис відмінкових закінчень іменників у множині. Таблиці відмінювання іменників у множині



Скачати 33.99 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір33.99 Kb.
Українська мова 4 клас

Тема: Правопис відмінкових закінчень іменників у множині. Таблиці відмінювання іменників у множині.

Мета: познайомити учнів з відмінюванням іменників у множині, учити правильно ставити питання і визначити відмінок; розвивати спостережливість, інтерес до вивчення мови; виховувати старанність.

Обладнання: картки поточного контролю знань, індивідуальні картки відмінків, таблиця відмінювання іменників у множині.

Хід уроку

І. Організація класу.

Любі діти, у наш клас

Завітали гості щирі.

Привітайте в добрий час

Ви їх посмішкою й миром.

Учень: Ми вам раді, люди добрі

І вітаємо вас щиро.

Повторення вивченого матеріалу.

Вправа «Мовний бій».


  1. Іменник – частина мови…

  2. Іменники – бувають …

  3. Іменники – змінюються …

  4. Іменники жіночого роду на –а, -я мають в О. в однині закінчення…

  5. У Р. в. однини іменники жіночого роду на –а, - я мають закінчення…

  6. Іменники жіночого роду з нульовим закінченням в О. в. однини мають закінчення…

  7. В О. в. однини іменники чоловічого роду мають закінчення…

  8. Іменники чоловічого роду в О. в. з основою на –р мають закінчення…

  9. Іменники чоловічого роду у Д. в. і М. в. однини мають закінчення …

ІІ. Робота з картками.

  1. Провідміняй іменники. Виділи закінчення.

Н. в. гуска, бік.

ІІІ. Постав подані іменники в орудному відмінку.

Н. в. печаль, молодь, блакить, радість, якість, любов.

Усі учні класу працюють за варіантами з картками поточного контролю.

Завдання: добери іменник, визнач відмінок.

1 варіант 2 варіант

Сидить (на чому?) Літав (над чим?)

Побачив (кого?) Грався (з ким?)

Малює (чим?) Несе (кому?)

Читає (що?) Кличе (кого?)

Подарував (кому?) Думає (про що?)

Милуюся (чим?) Їде (на чому?)

Написав (що?) Перескочив (через що?)

ІV. Повідомлення теми і завдання уроку.


V. Первинне сприйняття та усвідомлення матеріалу.

1). Спостереження за новим матеріалом

Вправа 173, с.86.

а). прочитайте вірш. Доберіть заголовок;

б). назвіть іменники, які вжито в однині та множині;

в). чи всі іменники мають форми однини і множини?

- мають форму однини іменники: листя, Вітчизна, небо, пшениця.

2). Самостійна робота.

(запис на дошці).


Автомобіль, граблі, валянки, вили, гирі, ворота, шахи, цифри, сіялки, ножиці, штани.

  1. Робота з таблицями відмінювання.

  • розгляньте три таблиці. За яким принципом іменники розподілені на три таблиці;

(отже, рід в однині впливає на відмінювання у множині).

  1. Закріплення та осмислення знань.

  2. Тренувальний диктант. Вчитель читає текст диктанту. Бесіда за змістом.

Запишемо два речення. Підкресліть іменники і визначте відмінок.

Колись наші предки жили в печерах. Тоді вони прикрашали малюнками стіни, кам’яні сокири і палиці. Давні люди читали ці малюнки так, як ми читаємо книжку. Сонце вони часто позначали кружечком чи квадратиком, зерно – прямими або хвилястими лініями. З цих малюнків поступово виник орнамент.

Фізкультхвилинка.


  1. Хвилинка каліграфії.

К кл км тр ме кілометр (записати транскрипцію слова, скласти з цим словом речення).

  1. Самостійна робота з підручником. Списування із завданням. Вправа №175.

а). читання тексту вправи;

- Яка тема тексту?

б). знайти іменники. Познач закінчення. Над кожним надпиши рід, число і відмінок. (користуйся таблицями).

Є на Поділлі ліси – вздовж і в поперек на десять, а то й більше кілометрів. Розкинулись по ярах та балках. Над струмками й урвиськами, поміж болотами і ставками.



  1. Підсумок уроку.

  • Про що говорили сьогодні на уроці?

  • Виставлення оцінок.

  1. Домашнє завдання.

Вправа 176, вивчити словникове слово.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка