Природні зони Південної Америки



Скачати 258.06 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір258.06 Kb.
Урок – подорож з географії

на тему: «Природні зони Південної Америки» (7 клас)
Учитель географії

Ріпинецької ЗОШ І-ІІ ст.

Бучацького району

Тернопільської області

Андрушків Дарія

Степанівна

Тема: Своєрідність органічного світу Південної Америки. Грунти. Природна зональність. Висотна поясність в Андах. 3міна природних комплексів людиною. Сучасні екологічні проблеми.

Мета: Формувати знання про особливості прояву широтної зональності природних комплексів на рівнинах Південної Америки та з’ясувати їх причини. Ознайомити з основними зональними типами ґрунтів, характерними представниками рослинності та тваринного світу кожної з природних зон материка. Ознайомити учнів з висотною поясністю природних комплексів в Андах, з принципами раціонального використання природних ресурсів, зміною природних комплексів людиною, сучасними екологічними проблемами материка.

Формувати пізнавальну активність учнів, вміння самостійно здобувати знання, працювати з картою, аналізувати, робити висновки; розширювати кругозір учнів.

Виховувати почуття відповідальності, зацікавлене ставлення до навчання, розвивати інтерес до географії. Сприяти екологічному вихованню школярів на основі матеріалу про зміну природних комплексів Південної Америки людиною та необхідністю для всієї планети їх охорони.

Основні поняття: сельва, савани та рідколісся, льянос, кампос, пампа, пустелі і напівпустелі, , висотна поясність, антропогенний комплекс, заповідник, національний парк.

Обладнання: Карта «Географічні пояси та природні зони світу», фізична карта Південної Америки, презентація до уроку, довідкова література, підручники,атласи.

Тип уроку : урок формування нових знань, умінь і навичок

Форма ypoку: урок- подорож.

Хід уроку

І. Організаційний момент(2 хв.)

Вчитель: Доброго дня! Сідайте. Подивіться один на одного, посміхніться і подумки побажайте успіхів один одному на уроці.. А я усім бажаю доброго настрою, творчої праці, взаєморозуміння, хорошого спілкування.

Девізом нашого уроку є слова відомого географа М.Пржевальського. « … Життя прекрасне ще й тому, що можна мандрувати »

І щоб переконатися в справедливості цих слів сьогоднішній урок ми проведемо у формі мандрівки.



  • Діти, а з чого починаться будь - яка мандрівка?

(учні дають відповіді – пропозиції )

На мою думку, нашу мандрівку розпочнемо зі збору рюкзака. Нам потрібно зібрати до рюкзака необхідні речі ( в нашому випадку ) - це ваші знання. Від наповнення рюкзака залежать успіхи та результати наших знань на уроці . ( На дошці висить рюкзак, який поступово наповнюється виконаними завданнями учнів)



c:\users\admin\desktop\backpack.jpegНа сьогоднішньому уроці ми продовжимо вивчення неповторної природи Південної Америки. А зараз перевіримо, як ви засвоїли попередній матеріал про р цей неповторний материк.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів ( 8 хв.)

  1. Прийом "Рекорди Південної Aмepики"

  • Найвологіший на землі материк (Південна Америка)

  • Найбільша низовина світу ( Амазонська).

  • Найдовший гірський ланцюг (Анди)

  • Найвищий вулкан (Орісаба).

  • Нaйвищий водоспад (Анхель)

  • Найповноводніша річка(Амазонка).

  • Найсvхіша пустеля (Атакама)

  • Найменший тггах (колібрі)

  • Найкровожерливіша риба(піранья).

Із завданнями ви впоралися і наповнюємо рюкзачок вашими географічними знаннями. ( виконані завдання вкладаються в рюкзачок).

  1. Вікторина «Юний кліматолог»

  • В якому кліматичному поясі знаходяться Орінокська низовина і Гвіанське нагір'я? (субекваторіальний)

  • Взимку і влітку висока температура (+25° +27°С) , опади бувзють протягом року?(екваторіальний)

  • Літо жарке (+22° +24°). зима тепла (+13° +l6° ) опади бувають взимку (600-800мм) (субтропічний середземноморський)

  • Різниця між літніми і зимовими температурами повітря незначна, зима cvxa, літо вологе? (субекваторіальний)

  • 3имa тепла (+9° +17°) , літо жарке (+22° +25°) опади бувають протягом року(субтропічний морський).

  • Знаходиться Амазонська низовина і Північні Анди? (екваторіальний)

  • Чітко виражені пори рокv, опадів не багато (3OОмм). температура протягом року не змінюється. (помірний континентальний)

  • В якомv КП знаходиться найсvхіша пvстеля Атакама дe пo кілька років не буває дошу?'(тропічний континентальний)

  1. Інтелектуальна гра «Річки Південної Америки»

Прийом «Мікрофон»

  • .Найповноводніша річка. (Амазонка)

  • Протікає по Ла-Платській низовині. (Парана)

  • Судноплавна протягом 400 км.( Оріноко)

  • Під час повені на річці утворюється внутрішнє море. (Оріноко)

  • Має більше 500 приток. (Амазонка)

  • На цій річці знаходиться найвищий водоспад. (Оріноко)

  • Повінь на цій річці з грудня по березень. (Парана)

  • Максимальна глибина - 185м. (Амазонка)

  • Куди впадає річка Парана?(Атлантичний океан)

Наповнюючи далі рюкзак знань ми ці завдання теж покладемо в нього. Південна Америки нас постійно дивує своїми рекордами, а чи зможете Ви здивувати рекордом: пройти навколо Південної Америки за 2 хв. ( учень контролює час )

  1. Картографічна хвилинка: « Навколо Південної Америки за 2 хвилини »

( географічний ланцюжок)

Завдання: за дві хвилини пройти навколо Африки не обминаючи і не пропускаючи жодного географічного об’єкта, що має відношення до цього материка. ( по черзі).

м. Гальїнас – Карибське море – Панамський канал – Тихий океан – о-ви Галапагос - м. Париньяс – Перуанська течія - протока Магелланова – о.Вогняна Земля – м. Фроуерд – протока Дрейка – Атлантичний океан – Фольклендська течі – Фольклендські острови – затока Ла-Плата – Бразильська течія – м. Кабу-Бранку – Гвіанська течія – Малі Антильські острови.

Отже, ви зрозуміли: знаючи географічну номенклатуру, ви зможете помандрували в любий куточок світу.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу (25 хв.)


  1. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

«Країною чудес» називав у своєму романі «Загублений світ» пишні ліси Південної Америки відомий письменник-фантаст А. Конан-Дойл. Однак «країною чудес» заслужено можна назвати не тільки ліси Амазонії, але й весь материк Південна Америка.

  1. Оголошення теми та плану уроку

Вчитель : Сьогодні в нас особливий урок. Ми вже з вами багато дізналися про Південну Америку -- про її гeографічне положення, рельєф, гори і рівнини, річки і озера, особливості клімату. A сьогодні ми помандруємо пo просторах цього дивовижного материка, щоб більше дізнатися про його неповторну природу, рослинний і тваринний світ, грунти, піднімемось на вершину Анд, дізнаємось, чи змінилась природа під впливом гoсподарської діяльності людини.

План уроку:



  1. Закономірності поширення природних зон в Південній Америці.

  2. Вологі екваторіальні ліси (амазонська сельва).

  3. Савани та рідколісся (кампос, льянос).

  4. Степи (пампа).

  5. Напівпустелі та пустелі.

  6. Висотна поясність Анд.

  7. Зміна природних комплексів людиною.

  1. Прийом «Проблемне питання»

Учитель. Поширення природних зон у рівнинній частині материка відбувається так само, як і на інших материках — за законом широтної зональності. Деякі природні зони ми вивчали при знайомстві з Африкою та Австралією. Але надмірна вологість клімату Південної Америки зумовила наявність у них своїх особливих рис. Які це риси? Нам треба з’ясувати відповідь на це запитання протягом уроку.

  1. Прийом «Географічний практикум»

• Що таке природні зони?

(Природні зони – це великі ділянки земної поверхні, які відрізняються кліматом, грунтами, рослинами, тваринами)

  • За допомогою карт атласу визначте назви та кількість природних зон Південної Америки.(вологі екваторіальні ліси, савани і рідколісся, степи. пустелі і напівпустелі,)

• Від чого залежить зміна природних зон на материку?

( Розміщення природних зон на материку зумовлюється географічною широтою, а також висотою над рівнем моря, впливом морських течйі, перерозподілом опадів в зв’язку з рельєфом. Тому широтна зональність інколи порушується й природні зони витягуються вздовж меридіанів. )

• Проаналізуйте закономірності розташування природних зон в Південній Америці та порівняйте їх з розташуванням природних зон в Африці.



(Для рівнин Південної Америки (як і Африки) характерне чітке чергування природних зон від екватора в бік полюсів, тобто спостерігається широтна зональність. Але на відміну від Африки , яку екватор перетинає майже навпіл, екватор перетинає Південну Америку у північній її частині. Тому дзеркальне повторення від зони гілей (вологих екваторіальних лісів) спостерігається лише до зони саван та рідколісь. Всі інші природні зони майже широтно змінюються на південь материка: степи (пампа), напівпустелі та пустелі.

• Що таке висотна поясність? Чому в Андах спостерігається велика кількість висотних поясів?

(Це зміна природних комплексів з висотою, що пов’язано із географічним розташуванням гір та їх висотою )


  1. Гра – подорож «Країною чудес» Робота в групах.

Учні класу об’єднуються в п’ять експедиційних груп, кожна з яких отримує завдання і за допомогою тексту підручника, додаткової літератури, атласу, підготовлених презентацій дає характеристику кожній природній зоні Південної Америки:.

Вчитель : Сьогодні ми побуваємо на п’яти станціях. Що ж , вирушаймо в цікаву подорож. Свою подорож ми розпочнем від екватора. Mu будемо подорожувати літаком.

(Прикріплюю аплікацію літака на карту в районі вологих екваторіальних лісів).



c:\users\admin\desktop\risunok_azhirnov_passazhirskiy_samolet_kb_tupoleva_aeroflot_sssr_2048x1141.jpg

Учні виступають із повідомленнями, підготовленими до уроку, відповідно до плану характеристики природної зони. Слухаючи звіти експедиційних груп, учні класу заповнюють таблицю в зошитах.(таблиця в додатку)



План характеристики природної зони (на дошці і перед учнями).

  1. Географічне положення.

  2. Клімат.

  3. Ґрунти.

  4. Рослинність.

  5. Тваринний світ.

  6. Зміна природних комплексів людиною.

Перша станція «Сельва»

Mи з вами знаходимось над вологим екваторіальним лісом Південної Амeрики , який називають "сельвою", що в перекладі означає «ліс».Сельва знаходиться на заході Амазонської низовини, вона розташована в межах екваторіального кліматичного поясу, де весь рік жарко і багато опадів.

Це найбільший екваторіальний ліс на землі - зелена оранжерея нашої планети, одне із неповторних чудес (планети) природи. Тут нараховується дo 40 тис. рослин, бля 880 видів пальм. Ha червоно-жовтих грунтах буйна рослинність росте ярусами. Особливо багато ліан, що стеляться по землі і переплітають дерева, а також орхідей, що чудово цвітуть. Дерева утворюють понад десять ярусів. Окремі з дерев досягають 80-100 м. Тут поширені цінні породи дерев - гевеї, із соку яких добувають каучук. Індіанці басейну Амазонії почали носити гумове взуття раніше за європейців. Виготовляли вони його дуже просто – підставляли ногу під сік гевеї, що стікає по корі. Застиглий каучук набував форми ступні. Трапляються і такі екзотичні рослини, як важке залізне і легке бальзове дерева, а також пуїзейро — рослина, що поселяючись на іншому дереві, згодом задушує його, обвиваючи немов мотузками.

Сельва є батьківщиною какао, з плодів якого виробляють шоколад, червоного деревоа (пay бразил) - яке дaло назву Бразилії, хінного дерева. Ростуть тут ананаси, квітучі орхідеї,молочне дерево із солодким соком, динне дерево, хінне , кора якого використовується для боротьби з малярією, кругле гігантське листя - вікторія -регія (2м в діаметрі) витримує вантах до 50 кг, а квітка до 40 см в діаметрі. Із кори деякuх видів ліан індіанці одержують сильний яд кураре, яким вони намащують наконечники стріл.

Тваринннй світ сельви дуже багатий і різноманітний. Більшість тварин живе на деревах. Тут налічується 38 видів мавп. Трапляються деревні жаби, які завдяки липкпм подушечкам на лапах вільно рухаються навіть гладенькою поверхнею листка. Майже все життя зависають на дереві лінивці. Господарями сельви є два хижаки: кішка ягуар та найдовша змія світу - анаконда. B Амазонці водиться невелика риба піранья, яка ненажерливістю перевищує акул. Дуже багатий світ птахів: від великого хижака гарпії дo найменшого птаха на землі - колібрі (мaca 2 г). У Південній Америці водиться найбільший гризун на Землі – водосвинка – капібара. Його вага – до 50 кг.

. Це справжнє царство комах та павуків. Кожного року вчені відкривають все нові й нові їх види. Тут комахи досягають великих розмірів. Так, у сельві живе найбільший в світі жук-титан з родини вусачів, що досягає 18 см, найбільша зелена сарана – 15 см, найбільший метелик великий блакитний морфо з розмахом крил 20 см. Проте унікальними є велетенські мурашки, що мають довжину тіла до 7 см. Рухаються вони ланцюжком, спустошуючи все навкруги. Після них лишаються лише пір’я, кістки птахів та змій, оболонки від яєць. В амазонській сельві відомий павук-птахоїд, що сягає 12-20 см. Має отруту небезпечну навіть для людини. Небезпечними є й мертві павуки: їх тіла вкриті волосками, що зберігають отруйні речовини кілька років.

Основне заняття населення сельви – використання лісових багатств, особливо вирубка лісів. Амазонські ліси дають більше, ніж третину всього кисню. Ось чому сельву називають легенями планети.. Щорічно площа сельви скорочується на 1%. Ліси знищують з метою розширення пасовищ для великої рогатої худоби. Значної шкоди завдало природі будівництво Трансамазонської автомагістралі завдовжки 5000 км, що перетнула Амазонію з заходу на схід.

Друга станція – «Савани і рідколісся»

Цю природну зону я пропонvю проїхати на джипі (Прикріплюю аплікацію джипa на карті.в районі поширення саван).



c:\users\admin\desktop\how-to-draw-a-jeep-wrangler_1_000000001814_5.jpg

Зона саван та рідколісь займає Гвіанське і Бразильське плоскогір'я та Орінокську низовину.Савани північної та південної частини материка відмінні між собою. В саванах північної півкулі, які дістали назву льянос, що з іспанської означає «рівнина», клімат більш вологий, вони розташовані в межах субекваторіального поясу. Савани південної півкулі, які дістали назву кампос, що з португальської мови означає «поле», більш посушливі, оскільки вони розташовані не тільки в субекваторіальному, а й в тропічному поясах.

Грунти тут червоні та червоно-коричневі. Вони утворюються за умов перемінного зволоження. В посушливий сезон в них накопичується перегній

Mи їдемо саванами північної частини материка. Вона нагадує нам африканські савани, але заамість баобабів між травами тут височать окремі пальми.. Найціннішою є маврикієва пальма, плоди їі їдять, із серцевини і стовбура виробляють борошно, листя використовують для покриття лаків.

Савана на півдні більш посушлива, тому дерев тут немає. Тут ростуть чагарники та деревоподібні кактуси. Савана є батьківщиною арахісу (земляного горіха). Тут зvстрічає:ться дерево кебрачо з дуже щільною деревиною. яке тоне у воді, але не гниє. Його ще називають «зламай сокиру».

Тваринний світ є досить своєрідний. Ha відміну від африканских саван тут мало копитних. Водяться тільки тапіри, невеликі дикі свині пекарі, на яких полює пума. Дуже багато комах, термітів, які будують високі міцні споруди. У ці башти може проникнути тільки мурахоїд за допомогою довгого і клейкого язика. Роль санітарів тут виконують броненосці, який швидко знищує загиблих тварин.

Савани Південної півкулі дуже змінені діяльністю людини. На зміну рослинності саван прийшли плантації кави та арахісу, батьківщиною якого саме і є місцеві савани. Також великі площі займають міста та райони видобутку корисних копалин.

На місці природної рослинності розташовані плантації культурних рослин та пасовища.



Третя станція - «Пампа».

Дальше їдемо на південь і спостерігаємо, що кількість опадів зменшується. Mи проїжджаємо трав'янистими степами - пампою, що мовою індіанців означає «рівнина». Пампа розташована в субтропічному кліматичному поясі Величезний безлісий степ настільки одноманітний, що у мандрівника складається враження, ніби він заблукав, кружляє на одному місці. Східна і західна частини пампи розрізняються лише кількістю опадів. У західній частині дощів менше, і тут пампа досить жарка, є місця, де зовсім відсутня рослинність. На сході у пампі більше опадів й багатша рослинність.

Грунти пампи червоні, дуже родючі. Рослинний світ багатий, в основному представлений трав’янистими рослинами - злаки, ковила. пампасова трава. Природна рослинність дуже мало збереглася через безсистемне розорювання та випасання худоби. Тут добре почувають себе безгорбі верблюди гуанако. Є кілька видів оленів. Дуже багато гризунів, броненосців, трапляються пампаська кішка і схожа на ховрашка тварина — урон. Пампа — місце зимівлі численних північноамериканських птахів, але зимують тут і птахи з півдня. Подекуди трапляється й нанду. Найбільшими травоїдними тваринами пампи є здичавілі коні мустанги, що були завезені ще конкістадорами у XVI ст.

.В річках водиться нутрія. Саме вона була розселена по всьому світу. Під впливом людини знищені численні тварини, знижується родючість грунтів через велику розораність. Тут вирощують пшеницю, льон, кукурудзу, займаються скотарством.



Четверта станція «Пустелі і напівпустелі»

Тепер ми з вами знаходимось на крайньому півдні материка у напівпустелях та пустелях помірного поясу,що дістала назву Патагонії.

Пустелі тут поширені через сухість клімату . Ha сіроземних і бурих грунтах окремими плямами розкидані трави, кактуси, чагарники. Тваринний світ бідний. Численні лише гризуни та плазуни. По берегах річок трапляється хутровий гризун — нутрія. Є дрібні броненосці, лама гуанако, нанду. Серед хижаків водяться пума, гривастий вовк. Живе тут і патагонська сіра лисиця, яка споживає рослинну їжу і вміє лазити по деревах.

На узбережжі Тихого океану простягаються вvзькою смугою найсухіша пустелrя Атакама. Поверхня ії вкрнта пісками. Зрідка трапляються кактуси. Атакама є полюсом сухості. Окремі ії ділянки не одержують опадів упродовж багатьох років. Через виняткову сухість повітря і вітрів страшніших, ніж самуми Сахари, в пустелі майже немає рослинності. Величезні її території вкриті солончаками на пустельних грунтах.

Тільки одна річка Лоа тече через Атакаму і досягає Тихого океану, всі інші водотоки пересохли.

Патагонські пустелі та напівпустелі нині є найбільшим районом вівчарства у Південній Америці.



П’ята станція «Висотні пояси Анд»

Розповідь на фоні звучання мелодії з відеофільму «Гори»

У Південній Америці спостерігається зміна висотних поясів у Андах В Андах у районі екватора вологі екваторіальні ліси піднімаються до висоти 1500 м над рівнем моря. Вище екваторіальні ліси змінюються поясом гірських лісів, де температура не перевищує +15 ... +20 °С, а опадів буває до 3000 мм. Тут ростуть деревовидні папороті, бамбуки, ліани, хінне та інші дерева. Вище 3000-4000 м, де панують холодні вітри і температура знижується до +10 °С, лежить пояс криволісся з низькорослих дерев і чагарників. На плоскогір'ях високо в горах розташовані сухі холодні степи і напівпустелі, які називають парамос. У парамосах переважають посухостійкі дерновидні злаки і подушкоподібні рослини. На висотах понад 5000 м поширені багаторічні сніги і льодовики.

Тваринний світ Анд порівняно бідний. Тут досить поширеними є лами — гуанако, вігонь і власне лама, а також свійська лама — альпака, яку розводять заради вовни та використовують як в'ючну тварину. З-поміж великих тварин трапляються андський (очковий) ведмідь, сніговий баран, серед гризунів — шиншила. На них полюють пуми, гірські лисиці та найбільший хижий птах — кондор. Розмах його крил досягає трьох метрів.

В Андах проявляється вплив людини у двох напрямах : вирубка лісів та видобування корисних копалин



  1. Прийом «Творча лабораторія»

Завдання. На схемі цифрами позначені пояси рослинності в Андах. Знайдіть відповідність між цифрою й описом поясу рослинності.

рис 35

а) гірські ліси з деревовидних папоротників, бамбука;

б) високогірні луги (парамос);

в) голі скелі;

г) вологі екваторіальні ліси;

д) вічні сніги, льодовики;

е) високогірні ліси (чагарники).

Відповідь: 1-г, 2-а, 3-е, 4-б, 5-в, 6-д.



  1. Прийом «Роблю передбачення»

Сучасні екологічні проблеми материка.

a) Щорічне скорочення плоші сельви на 1% з метою розширення пасовищ, орних зеуrель під плантації бавовника, цукрової тростини, кави, добування корисних копалин.

6) Значної шкоди сельві завдало будівниитвоТрансамазонської автомагістралі.

в) Забруднення внаслідок добування нафти.

г) Розорювання значних площ саван та степів під плантації с/г рослин, виснаження грунтів, ерозія грунту.

д) Знищення численних тварин материка, цінних поріл дерев в нижніх висотних поясах Анд.

е). Забруднення води та повітря численними промисловими підприємствами.

Програма заходів з охорони природи

а) У багатьох природних комплексах створені заповідники, національні парки та інші природоохоронні території.

б) Розробляються природоохоронні заходи, щоб припинити знищення екваторіальних лісів, які продукують кисень для всієї планети.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу (6 хв.)


  1. Цифровий диктант «Вгадай природну зону»

Вологі екватор ліси

1

Савани і рідколісся

2

Степи

3

Пустелі

4

У якій природній зоні:

  1. Росте дерево, яке за свою міцну деревину дістало назву «зламай сокиру». ?

  2. Ростуть вічнозелені, різноманітні за видовим складом багатоярусні ліси, що ростуть і плодоносять протягом року.

  3. Росте дерево, з соку якого дістають каучук.

  4. Ростуть галерейні ліси.

  5. Водяться невеликі свині – пекарі, броненосці, пума.

  6. Росте велетенське латаття – вікторія – регія.

  7. Ростуть високі трави, лиш подекуди – пальми.

  8. Ростуть ковила, пампасова трава.

  9. Поверхня вкрита пісками, трапляються кактуси?

  10. Зрідка трапляються гуанако, памтпасовий олень, страус нанду ?

Відповідь : – 2 1 1 2 2 1 3 3 4 3

  1. Напиши «есемес» учителю (продовжити фразу)

  • Мені найбільше запам'яталось...

  • Головне, що я хочу сказати...

  • Для мене цей час...

  • Для чого потрібно вивчати сьогоднішню тему?

  1. Прийом «Роблю висновок»

Порівняйте природні зони Південної Америки та Африки. Знайдіть спільне і відмінне.

• У Південній Америці налічується більше природних зон, ніж в Африці ї. Найбільшу площу займають вологі екваторіальні, савани та рідколісся, степи та напівпустелі.

• Найбагатші рослинність і тваринний світ у вологих екваторіальних лісах. Савани та рідколісся Південної Америки бідніші за видовим складом рослин і тварин, ніж савани Африки.

• Для Анд характерна висотна поясність. Кількість висотних поясів залежить від висоти гір і природної зони у їх підніжжі. У Африці високих гір немає.



V Підсумок уроку (3 хв.)

  1. Перегляд фрагменту відеофільму «Вологий екваторіальний ліс»

Перегляньте фрагмент, навіть природну зону.

  1. Оцінювання учнів

VІ Домашнє завдання ( 1 хв.)

  1. Опрацювати текст підручника.

  2. Підготувати матеріал про країни материка.

  3. Скласти міні-твір «Подорож до сельви»



Додаток

Природні зони Південної Америки.

Назва природної зони

Клімат

Грунти

Рослинність

Тваринний світ

1.Вологі екваторіальні ліси (сельва).

Екваторіальний пояс.

ЕП весь рік: жарко+ волого



Червоно-жовті фералітні


40 тис.видів рослин

12 ярусів дерев:

сейба, пальми (200 видів), гевея (каучук), какао, молочне дерево, хінне дерево (від малярії), залізне дерево, динне дерево, ананас, банан.

Ліани. Орхідеї.

Латаття вікторія-регія.

Сельва – «легені планети».



На деревах: мавпи (38 видів), ревун, лінивці, деревна жаба.

Хижаки: ягуар, кайман,

анаконда (10м) – водяний удав.

Птахи: гарпія, колібрі (2гр), папуги, тукани.

Водосвинка-капібара (50кг). Піранья.

Комахи: хижі мурахи (3см), москіти, павуки-птахоїди (12см), жуки-геркулеси (15см), жуки-ліхтарі, метелики (30см).



2.Савани

а) на півночі – льянос

б) на півдні кампос

Субекваторіальний пояс


Субекваторіальний і тропічний пояси

(клімат більш посушливий).



Червоні і червоно-коричневі



Трави, пальми, акації, чагарники, деревоподібні кактуси, кебрачо («зломай сокиру»).



Тапір, дикі свині-пекарі, пума, броненосець (санітар), терміти, мурахоїд.



3.Степи

(пампа).


Субтропічний пояс.

Червоні (родючі)

Трави: пампасова трава, бородач, тонконіг, ковила.

Пампаський, гуанако, пампаська кішка, нутрія, страус-нанду.

4. Напівпустелі і пустелі:

на півдні материка - Патагонія;

на зх. узбережжі

- пустеля Атакама



Помірний пояс (континентальний клімат)

Тропічний пояс (пустельний клімат)




Сіроземи


(малоро-дючі)

Злаки, кактуси, подушкоподібні чагарники

Гризуни (віскача), плазуни, дрібні броненосці.

5.Висотна поясність в Андах








  • вологі екваторіальні ліси,

  • гірські ліси(деревовидні папороті, бамбуки, ліани, хінне дерево)

  • криволісся

  • гірські луки ( парамос)

  • багаторічні сніги і льодовики.




Очковий ведмідь, шиншила, кондор, лама, альпака, вікунья.



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка