Прислівник. Узагальнення знань і вмінь з вивченої теми



Скачати 62.41 Kb.
Дата конвертації23.02.2016
Розмір62.41 Kb.

Конспект уроку в 4 класі

з української мови

на тему:




Тема: Прислівник. Узагальнення знань і вмінь з вивченої теми.

Мета: Закріпити знання учнів про прислівник як частину мови. Формувати

вміння розпізнавати прислівник серед інших частин мови, аналізувати

його за будовою та зв’язками у реченні. Вчити правильно вживати у



мовленні, використовувати прислівники у самостійно складених

текстах. Розвивати у школярів критичне мислення. Виховувати любов

до природи, рідної мови, бажання бути корисними.

Хід уроку:

І. Організаційний момент

Знову день почався, діти,

Всі зібрались на урок.

Тож пора нам поспішати –

Кличе в подорож дзвінок.

ІІ. Каліграфічна хвилинка

-Любі мої діти, традиційно урок ми починаємо з каліграфічної хвилинки. Сьогодні нам допоможе в її проведенні загадка. Уважно слухайте:



Привітанням журавля

Я пробуджую поля,

Небеса і ручаї

Та заквітчую гаї.

І усякий мене зна.

Відгадали? Я…(весна)

Вв, ве, ес, на, весна.

Весняний день рік годує.

- Як ви розумієте зміст цього прислів’я?

- Усно встановіть зв’язок слів у ньому.

-Зробіть письмово звуковий розбір слова годує.(1учень працює біля дошки)

ІІІ. Актуалізація опорних знань. Усний тест. Побудова асоціативного куща

1.Незмінна частина мови, що характеризує ознаку дії або пояснює, де, коли відбувається дія, куди вона спрямована, називається:

А) Дієсловом;

Б) Прислівником;

В) Прийменником.



2. Прислівник відповідає на питання:

А) Який? Яка? Яке? Які?

Б) Скільки? Який? Котрий?

В) Де? Куди? Коли? Як?



3. Прислівники у реченні пов’язані з:

А) Іменниками;

Б) Прикметниками;

В) Дієсловами.



4. У реченні прислівники виконують роль:

А) Головних членів;

Б) Другорядних членів.

5.Прислівники утворюються від прикметників зо допомогою:

А) Суфікса;

Б) Префікса;

В) Кореня



















V.Оголошення теми і мети уроку

- Отож, мої любі, на уроці ми повторимо все, що знаємо про прислівник, виконаємо багато цікавої роботи. А ще ми будемо говорити про актуальне питання збереження довкілля. Тому наш урок ми присвячуємо Дню Довкілля, який відзначається у травні місяці.



VІ. Робота над темою уроку

1. Прийом «Займи свою позицію»

Проблема: «Чи можемо ми назвати людину і навколишнє середовище друзями?»

________________________________________________________________________

Так Не знаю Ні

2.Вибіркове списування (Робота в парах)

-Полями і ярами, лісами і луками в зеленому одязі йде по рідній землі весна-красна. То посіє дрібненький теплий дощик, то погладить всі дерева і кущі легеньким вітерцем. А то прикрасить все навколо чарівним килимом із прекрасних квіточок. Ось перше завдання й буде присвячене першим весняним квітам. Перед вами вірші-загадки. Уважно прочитайте їх і випишіть прислівники за групами:



Де? Як? Коли?

Я – кульбабка, гарна квітка,

Всюди квітну рясно влітку.

Ось корона золота,

Вся дівоча в ній краса.

Я – квіточка, блакитні очі маю,

Здавна проліском зовусь.

В лісі першим розцвітаю,

Навіть снігу не боюсь.

Рано підбіл зацвітає,

Іншу дивну назву має.

Мати-й-мачуха звуть ще ті квіти,

Знизу листочки в них здатні зігріти.

Зверху холодні, гладенькі вони,

Горять золотисті вогні навесні.

Взимку листя моє не замерзає,

Навесні синіми квітами рясно землю вкриває.

Я – улюбленець українського народу,

Я – «переможець», бо зеленію в негоду.

3.Інформаційна хвилинка

- Хочеться сказати, що і підсніжник, і пролісок, і мати –й- мачуха знаходяться під охороною в Червоній книзі, але на різних сторінках. Пригадайте, будь ласка, що ви пам’ятаєте про цю книгу. (Йде робота в групах)



Червона книга – це сигнал небезпеки. Сама назва подібна до червоного кольору світлофора. Вона застерігає людей: «Будьте обережні! Зупиніться! Надайте допомогу природі!» Книга побудована так, що за кольором сторінки можна дізнатися про долю рослини, птаха, тварини. Вперше Червона книга України з’явилась у 1966 році. Вона має чорні, червоні, жовті, зелені сторінки. Подумайте, що вони означають?

- зниклий вид (дикий кінь, біла куріпка). СУМНО!

- видові загрожує загибель (лісовий кіт, підсніжник) АКТИВНО!



- ще не зникає, але його мало в природі (шафран) ОБЕРЕЖНО!



- записані назви рослин і тварин, кількість яких збільшилась

завдяки турботі людей(зубр) РАДІСНО!

4.Вправа на творення прислівників від прикметників

-Пригадайте, від якої частини мови найчастіше утворюється прислівник?

-Перед вами записані весняні прикметники. За допомогою суфіксів утворіть від них прислівники, які б відповідали на питання ЯК?

Гарний – гарно

Голосний – голосно

Ясне – ясно

Чиста – чисто

Ніжна – ніжно.

- Утворені прислівники розберіть за будовою.(Робота індивідуальна, перевірка фронтальна)

5.Творення синонімічних і антонімічних пар від поданих прислівників за народознавчим матеріалом(за варіантами)

-Український народ дуже спостережливий, кмітливий. Спостерігаючи за природою, він склав власні прислів’я, прикмети, які стосуються навколишнього середовища і нас, людей. І варіант читає уважно прикмети, виписує прислівники і добирає письмово до них антоніми. ІІ варіант читає уважно, виписує прислівники і добирає до них синоніми.



І варіант

  • Білка багато стрибає – гарна погода ще не зміниться(мало).

  • Якщо влітку ліс шумить і гуде – буде злива(взимку).

  • Туман уранці падає на землю – на суху погоду(увечері).

  • Коли цвіте черемха, часто буває холодно(рідко).

ІІ варіант

Якщо сонце біле і світить ясно – буде дощ(яскраво).



  • Скрипить під ногами сніг чутно – погода поліпшиться(голосно).

  • Якщо бузок приємно пахне – чекайте дощу(ароматно).

  • Горобці на дерева щебечуть весело – гарна погода триватиме(гамірно,голосно)

6.Творча робота. Написання есе за опорними словосполученнями. (Робота в групах)

Опорні словосполучення: ласкаво світить, лагідно повіває, ніжно колише, величаво крокує, весело співають.

- Перед вами опорні словосполучення. За ними потрібно скласти есе «Весна ». Але у мене є одна умова. Вам треба ввести в текст спонукальне речення.



Зразок:

Весна. Співуча, весела, яскрава.

Вона лагідно повіває нам в обличчя теплом. На голубому небі ласкаво світить усміхнене сонечко. Теплий вітерець ніжно колише трави і квіти. Зеленою травичкою густо вкрилася земля. Весело співають свої пісні пташки.

Люди, любіть і оберігайте природу!

VІІ. Підсумок уроку

- Щохвилини у світі знищується 50 га лісу і 50 тонн родючого грунту, щогодини зникають 5-6 видів тваринного чи рослинного світу. Як вижити? Яким буде наше майбутнє? Давайте звернемось до ваших наліпок. Думки ваші розділились. Але всі ми прекрасно розуміємо, що окремо від природи люди жити не можуть, бо є її частиною і повинні стати друзями. Я пропоную вам виконати останню вправу і довести, що ми цінуємо довкілля. Давайте усно складемо сенкан до слова природа.



  1. Природа.

  2. Навколишня, оточуюча.

  3. Навчає, виховує, оберігає.

  4. Природа – це колиска життя.

  5. Навколишнє середовище, довкілля.

VІІ. Домашнє завдання

- Я хочу, щоб в домашній роботі ви продовжили тему нашого уроку і склали пам’ятку про правила збереження довкілля, використовуючи при цьому прислів’я.





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка