Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль Мета



Скачати 42.67 Kb.
Дата конвертації21.03.2016
Розмір42.67 Kb.
Бєлова Олена Вікторівна,

учитель української мови і літератури

ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 м. Харцизька

Донецької області


Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки,

синтаксична роль
Мета: поглибити знання учнів про прислівник як самостійну частину мови, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;

формувати вміння знаходити прислівники в тексті, характеризувати їх (визначати значення, синтаксичну роль), розвивати зв’язне мовлення учнів, увагу, логічне та творче мислення, пізнавальні інтереси;

виховувати інтерес до вивчення мови, до пізнання навколишнього світу.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: мультимедійний проектор, демонстраційний екран, комп’ютер, підручник, дидактичний матеріал.

Очікувані результати: учні розпізнають прислівники в тексті, ставлять до них питання, наводять приклади, правильно використовують їх у мовленні, застосовують набуті знання при виконанні практичних завдань.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

- вітання учнів;

- перевірка готовності до уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учні за допомогою кольорів визначають свій емоційний стан.

Мотивація навчальної діяльності шляхом використання творчих завдань

(учні отримали випереджувальне завдання: скласти вдома кросворд з використанням прислівників).

Перевірка кросвордів.

ІІІ. Оголошення теми, мети та завдань уроку

Учитель.

- Отже, темою нашого уроку є прислівники. Запишіть, будь ласка, її в зошити. Ця тема частково вам уже знайома з початкових класів. Сьогодні на уроці ви поглибите свої знання про загальне значення, морфологічні ознаки

та синтаксичну роль прислівників, дізнаєтеся від яких частин мови вони утворюються, також будете вчитися правильно спілкуватися.









ІV. Актуалізація опорних знань учнів

Давайте з вами пригадаємо все, що ми знаємо про цю частину мови.



Завдання: з’ясувати основні питання теми.

Метод мозкового штурму

- Що ви пам’ятаєте про прислівник? СЛАЙД 3.



  • Яка частина мови називається прислівником?

- Що вона означає?

- На які питання відповідають прислівники?

- Синтаксична роль.


  • Наведіть приклади прислівників.



Метод бесіди застосовуємо, щоб з’ясувати відоме з теми і те, що потрібно вивчити.

V. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя про прислівник як частину мови з використанням СЛАЙДІВ 4 – 7.





Первинне закріплення матеріалу

Учні виконують завдання в зошитах.



1. Пошуково-вибіркова робота.

СЛАЙД 8.



2. Дослідження – зіставлення. (Робота біля дошки)

Зіставити речення. Проаналізувати синтаксичну роль виділених прислівників.

Справи у мене пішли добре. – Мені було добре. Ми весело захитали головами. – У класі весело. Тихо шелестів низовий вітер. – Надворі тихо.

Пояснення вчителя про способи творення прислівників.

СЛАЙД 9.

Учні записують схему в зошити.



3. Робота в парах ( взаємоперевірка)

Утворити і записати від поданих слів прислівники.

Зима, останній, коло, сила і міць, сніг, стояти, мій, гарний, гора, що,четверо, веселий.

(Учитель перевіряє 1 зошит, коментує вголос, учні здійснюють взаємоперевірку).



Проблемне питання.

Подумайте і визначте, яким способом утворені прислівники:

тут, там, тоді, як, де, сюди, куди, досі, доки, поки, скрізь.
Запишіть і запам’ятайте прислівники.

СЛАЙД 10.



VІ. Закріплення вивченого матеріалу

4. Творча робота ( в зошитах). СЛАЙД 11.



5. Робота в групах.

Вибірковий диктант.

Завдання. Виписати словосполучення з прислівниками.

1 група. Прислівник позначає ознаку дії.

2 група. Прислівник позначає ознаку предмета.

3 група. Прислівник позначає ознаку ознаки.

Стояти поруч, трохи сором’язливий, широко розстилатися, таємничо кружляючи, ніколи не забувати, зупинка на півдорозі, падіння сторчака, так далеко, зовсім інший, перекинутий догори,вічно молодий.


6. Вправа «Редактор». СЛАЙД 12.



7. Гра « П’яте зайве». СЛАЙД 13.


8. Тестування на комп’ютері

Група учнів виконує тестові завдання з теми на комп’ютері.



9. Культура мовлення.

Складіть словосполучення із прислівниками необхідно, треба, потрібно.

Звірте свої міркування із матеріалом підручника с.122.

VІІ. Підведення підсумків

Метод мозкового штурму

Дати відповіді на запитання:



  1. Яка частина мови називається прислівником?

  2. З якими частинами мови можуть пов’язуватися прислівники?

  3. Яка морфологічна ознака прислівника є основною?

  4. Яку синтаксичну роль можуть виконувати прислівники в реченні?

  5. Наведіть приклади прислівників.

Оцінювання учнів

Домашнє завдання

1.Вивчити теоретичний матеріал підручника на с.110.

2.Виконати вправу 202 ( на 9 балів).

3.Творче завдання (на 12б.) – написати міні-твір «Цей дивовижний світ природи», використовуючи прислівники.



Рефлексія

(поєднання методів «вільний мікрофон» та «незакінчені речення»)

І ряд - «Сьогодні на уроці я дізнався…»

ІІ ряд - «Сьогодні на уроці я навчився…»



ІІІ ряд - «Сьогодні на уроці я зрозумів…»


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка