Привіт! Я – конфлікт” Дорогі діти! я вітаю вас на годині спілкування „Привіт! Я – конфлікт.”



Скачати 267.44 Kb.
Дата конвертації06.03.2016
Розмір267.44 Kb.
Привіт! Я – конфлікт” 
Дорогі діти! я вітаю вас на годині спілкування „Привіт! Я – конфлікт.” А епіграфом до неї будуть слова психолога Гілфорда
Жити – значить мати проблеми.
Вирішувати їх – значить рости інтелектуально.

                                                               (Дж. П. Гілфорд, психолог)

І. Вступне слово вихователя

Відомий французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері назвав людське спілкування найбільшою розкішшю на світі. Спілкування людей – досить складний і тонкий процес. Кожен з нас вчиться цього все життя, здобуваючи досвід, часто за рахунок помилок і розчарувань. І на жаль, досить часто ми потрапляємо в ситуації, які визначаємо як конфліктні. Яку роль відіграють конфлікти у нашому житті? Як їх розпізнавати і попереджувати, розв’язувати. Про це ми з вами і поговоримо на сьогоднішній годині спілкування „Привіт! Я – конфлікт!”

Проблема ця досить серйозна. Існує навіть наука, котра безпосередньо займається цим – конфліктологія. Що ж таке конфлікт?

Підсумуємо. Конфлікт – це процес різного загострення протиріч і боротьби двох чи більше сторін.

1) Чи були ви коли-небудь учасником якогось конфлікту?


2) Де у вас виникають конфлікти?
3) Час минає. Конфлікт проходить. Що ви відчуваєте,
коли згадуєте якийсь конфлікт? (Вам неприємно про це згадувати? Ви про це згадуєте із задоволенням? Вам однаково? Ви хотіли б про це забути?)
ІІ. Формула конфлікту.

Яка ж формула конфлікту? (Спільне обговорення.)

Конфлікт складається із:
проблеми;
учасників;
конфліктної ситуації;
інциденту.

А зараз я пропоную вам згадати будь-яку конфліктну ситуацію з свого життя і визначити складові конфлікту.


Існує такий термін „конфліктна особистість”. Як би ви визначили риси характеру такої особистості, її ознаки?
(Обговорення)
Підсумок. У такої особистості:
1. Бажання домінувати за будь-яких обставин.
2. Бути занадто принциповим.
3. Надмірна прямолінійність у висловлюваннях і судженнях.
4. Поганий настрій, роздратованість.
5. Несправедлива оцінка вчинків і дій інших.

Чи подобається вам спілкуватися з конфліктною особистістю. Чому?


А чи не буваєте Ви інколи такими особистостями?
ІІІ. Розв’язання конфліктних ситуацій.
На яких рівнях (з ким ) у Вас може виникнути конфлікт? ( Учень-учень, учень-педагог, учень-батьки)
Рольова гра „Розв’яжи проблему”
Поділити учасників на 3 групи (витягти однакові кольори карток).
І. група „учні” – зелені;
ІІ. „педагоги” – сині;
ІІІ. „батьки” – червоні.
Завдання 1.
Написати кожній групі перелік проблем, які можуть призвести до конфліктних ситуацій. (Зачитують учні)
Завдання 2.
Кожна група обирає одну „найболючішу” проблему. Групи пропонують шляхи вирішення даної проблеми відповідно до своїх ролей.

Дейл Карнегі писав: „У суперечці не можна перемогти. якщо ви програли – значить програли, якщо перемогли – теж програли”.Чому? (Обговорення)

(здобувши перемогу, ви почуваєтесь чудово. А ваш співрозмовник? Ви змусили його відчувати вашу перемогу. Ви зачепили його самолюбство. Він гнівається. Чи приємно вам про це згадувати?)


Якщо ти прагнеш чогось досягти у житті, ніколи не витрачай часу на сварки, які псують настрій. Єдиний спосіб виграти у суперечці – це уникнути її.
Гра „Твоя візитка”
Кожен говорить про себе два – три речення. Називає рису яка, на його думку притаманна лише йому. Наприклад: „ Я дуже люблю котів, збирати календарики і звичайно читати книги.” (Обговорення)
Бачите ви всі маєте різні захоплення, смаки. Ми всі різні та неповторні особистості але рівні у правах на життя, щастя, здоров`я.
Чи погоджуєтеся ви з думкою, що кожен з Вас має право на повагу та терпимість з боку оточуючих?
(На листку терези . Над однією чашею пишеться теза: „Я маю право на повагу та терпимість з боку оточуючих”)
Але повинна бути рівновага. Як її домогтися? (Обговорення)
Треба на іншу чашу записати тезу: „Оточуючі мають право на повагу і терпимість з мого боку”.
Тепер ми маємо рівновагу. Перед вами формула терпимості нормального співіснування в колі вашого спілкування: в сім`ї, в школі, серед друзів. Пам’ятайте: не можна розраховувати на повагу та розуміння від інших, якщо ви особисто не є такими для оточуючих. Терпимості потрібно вчитися. Ми всі – різні. Але потрібно бути толерантними один до одного. Але чи означає толерантність терпимість до всього ( хіба можна терпіти, якщо хтось затіває бійку, ображає інших, краде і т. д. )
Саме тут і існує мета. ми маємо багато прав, але не маємо права порушувати права інших. Як говорив американський філософ Емерсон „Моя свобода розмахувати руками завершується там, де починається ніс мого сусіда”.

ІV. Емоції. Керування емоціями.
Під час конфлікту людина перебуває у стані емоційного збудження. Які ж емоції супроводжують конфлікт? (Виступи)
(негативні: гнів, злість, роздратування, розчарування).
Учені виявили, що жодна конфліктна ситуація не проходить для організму безслідно.
Регулює емоційний стан людини насамперед нервова система. У свою чергу емоції впливають на стан і функціонування внутрішніх органів. Будь-який емоційний струс, будь-яка конфліктна ситуація не минають для людини безслідно. Образа, сварка, горе, гнів, заздрість або прагнення помститися – усе це знижує захисні сили організму і скорочує життя. Негативні емоції спричиняють глибокі зрушення в серцево-судинній системі. Вони не рідко супроводжуються завмираннями серця, болем або неприємними відчуттями в ньому, підвищенням артеріального тиску.
Учені всіх країн докладають нині багато зусиль для боротьби з тим, що руйнує людський організм, – зі старінням і передчасною смертю. якщо узагальнити здобутки науковців у цьому напрямі, то можна зробити висновок, що віддалення старості на пізніший строк, а отже продовження активного довголіття залежить від сукупності багатьох факторів, одним із найголовніших серед яких , поряд з генетичною запрограмованістю та раціональним харчуванням, є вміння контролювати свої емоції і керувати ними.
Як же вийти із стану який виник під впливом негативних емоцій? (Учні пропонують способи виходу із такого стану. Як подолати негативні емоції.)
1. Фізична праця.
2. Рух.
3. Прогулянка.
4. Почитати літературу.
5. Послухати улюблену музику.
6. Поспівати.
Тобто будь-якими шляхами увійдіть у світ мистецтва, де інший темп і ритм.

І порада. Не ображайтеся і не обурюйтесь критикою на вашу адресу, шукайте в ній відправні точки для самовдосконалення.

V. Способи подолання конфліктів і вихід з них.

Сьогодні психологами пропонується безліч способів подолання конфліктних ситуацій: для дітей і дорослих, для жінок і чоловіків, для представників різних професій. Усі ці способи в чомусь схожі і переслідують єдину мету: навчити людину правильно поводитися в конфліктній ситуації, максимально вирішивши проблему і при цьому зберегти своє здоров`я.


Зараз проведемо роботу в групах, щоб з`ясувати як уникати конфліктів. Об’єднайся за принципом „на перший, другий, третій розрахуйся. Перші номери – котики, другі номери – собачки і треті номери – жабки. Заплющили очі і подаєте звуки характерні для цих тварин і так із заплющеними очима об’єднуйтесь в 3 групи. Кожній групі пропонується ситуації, в який іде мова про конфлікт між персонажами.

А зараз „Тест на дратівливість”

Якщо на всі запитання ти дав відповідь „ні” то ти не дратівлива людина. Саме дратівливі люди найчастіше стають учасниками конфлікту. Аби уникнути конфлікту намагайся діяти так:
(Дати комусь хай прочитає)

(Випереджувальне завдання. Всім знати українські народні мирилки)


Зараз їх розповісти.

Процес подолання конфлікту можна розбить на кілька стадій, використавши їх ви знайдете вихід із ситуації, що утворилася:



1 стадія
Спробуйте висловити проблему, що лежить в основі конфлікту, однією фразою, тобто чітко сформулюйте, через що стався конфлікт.

2 стадія
Визначте основних учасників конфлікту, тобто тих людей, що були втягнені в конфліктну ситуацію.

3 стадія
Визначте проблемні точки, зіткнення в інтересах конфліктуючих сторін, тобто безпосередньо причину конфлікту.

4 стадія
Визначте точки зору обох конфліктуючих сторін на дану проблему, тобто з`ясуйте, чого домагаються конфліктуючі сторони.

5 стадія
Спільними зусиллями знайдіть шляхи виходу з конфліктної ситуації.

А зараз я пропоную вам послухати слова німецького поета Гетте „Перед великим розумом я схиляю голову,


Перед великим серцем я стаю на коліна.”

Вправа „Я бажаю тобі!”


А тепер давайте встанемо, візьмемося за руки і побажаємо тому хто знаходиться ліворуч від нас, всього найкращого, доброго, теплого, лагідного і самого-самого.

В.В.Срібна - ЗДНВР

http://zemlynki-school.ucoz.ua

Гра-конкурс «Чарівний світ природи»


Мета: сприяти формуванню розвитоку пізнавального інтересу дітей;

стимулювати до пошукової діяльності;

сприяти повноцінному, цікавому проведенню вільного часу;

виховувати бережне ставлення до навколишнього середовища.

 

 

Хід гри.



Ведучий. Діти, що таке екологія? (Діти відповідають. Ведучий доповнює). Правильно! Екологія - це наука про відносини тваринного і рослинного світу з навколишнім середовищем. Світ навколо нас прекрасний і дивний, і ми - часточка цього незвичайного світу. І щораз відкривати для себе щось нове, дивуватися і захоплюватися. Хіба це не чудо - розмаїтість форм і незвичайна палітра фарб нашої природи? Й одне з дивовижних творінь природи - це квіти. Від малюсіньких квіточок водоростей, що плавають, до величезної квітки пустелі Вельвічія мірабіліс.

 

Діти, давайте сьогодні згадаємо, які ми знаємо квіти, що ростуть на нашій планеті. Наш перший конкурс називається «Квіти».



 

I. Конкурс «Квіти» .

 

Ведучий. Від кожної команди прошу вийти на сцену трьох представників. Учасники повинні стати в шеренгу один з кожної команди. Передаючи квіти одне по черзі, кожний повинен назвати одну квітку. Затримку ходу більш ніж на три секунди або в разі відсутності відповіді учасник виходить із гри. Той, хто залишається останнім, одержує три бали, передостанній - один бал.

 

II. Конкурс «Веселий зоопарк».

Ведучий. Ми згадали багато квітів. Квіти є прикрасою садів, парків, скверів, зоопарків. А зараз я запрошую усіх вас у «Зоопарк». Вам пропонуються тварини, перераховані на бланку, яких ми повинні розмістити по клітках. Коли всі клітинки будуть заповнені, ви зможете по пронумерованих клітинках прочитати, яка тварина ще є в нашому зоопарку, її назву впишіть у нижній ряд клітинок. Команда, що здала в журі свою роботу першою, одержить 1 додатковий бал.

А от чи добре ви розбираєтесь у тваринах визначить наш наступний конкурс «Угадай тварину».

 

III. Конкурс «Відгадай тварину».

Ведучий. Від кожної команди прошу вийти по 1 учаснику, що має художню уяву й артистичні дані. По черзі кожному я буду показувати список тварин, а вся команда повинна відгадати цих тварин за 30 секунд. Кількість відгаданих тварин - зароблені вами бали.

Список тварин

1.

Чапля

1.

Страус

1.

Орел

2.

Слон

2.

Жираф

2.

Крокодил

3.

Комар

3.

Змія

3.

Курка

4.

Кінь

4.

Заєць

4.

Мавпа

5.

Лев

5.

Корова

5.

Олень

ІV. Конкурс «Дерева».

 

Ведучий. Прошу вийти по 3 чоловіки від кожної команди. Набиваючи м'яч об підлогу, кожен учасник повинен називати дерева. Скільки ви назвете дерев доти, поки не зіб'єтеся, стільки й одержите балів.

 

V. Конкурс «Ромашка».

 

Ведучий. Перед вами - незвичайна ромашка. На кожній пелюстці цієї ромашки - питання, яке ви вибираєте собі самі. Команда відриває одну пелюстку і протягом 1 хвилини повинна дати правильну відповідь. За кожну правильну відповідь - 2 бали.

 

Питання.

1.     Цілюща рослина, назва якої в перекладі з китайської означає «корінь життя» (Жень - шень).

2.   З деревини якого дерева виготовляють сірники? (Осика).

3.   На гербі Мексики зображена рослина, розповсюджена в мексиканських пустелях. Яка? (Кактус).

4.     У якій країні хризантема є символом нації і вищої нагороди: «Орден хризантеми»? (Японія).

5.   Назвіть цілющу траву, що має таку ж назву, як і один з творів Фенімора Купера (Звіробій).

6.     Волокнами бавовни здавна користується людство для своїх потреб. А для якої мети тонке, шовковисте волокно бавовнику служить самій рослині? (Волокно є парашутом, що розносить насіння).

7.     Для визначення міграції птахів їм надягають металеве кільце на лапку. Як для цього мітять метеликів? (Нешкідливою стійкою фарбою на крилі наносять смужки: у Німеччині - зелені, Швейцарії - червоної), Австрії - жовтої).



8.     На яку довжину крокодил може висунути свій язик? (узагалі не може, тому що він приріс до дна рота).

9.     Птах, що може ходити по стовбуру вниз головою. (Повзик).

10.                       Співочий птах, що може поринати на дно водойми і ходити по дну. (Оляпка).

11.                       Який птах називається прізвищем великого російського письменника, що жив на Україні? (Гоголь).

12.                       Який птах може літати хвостом уперед? (колібрі).

13.                       Чому кенгуру назвали кенгуру? (Так відповіли аборигени - австралійці на питання «Що це таке?», що переводиться як «Я не розумію»).

14.                       Дикобрази не вміють плавати. Чому ж вони не тонуть у воді? (їхні пустотілі голки, як рятувальний жилет, наповнені повітрям).

15.                       Комахоїдний птах, що ніколи не робить собі гніздо. (Зозуля).

16.                       Птах, що своїм співом увесь час запитує: «Чиї ви? Чиї ви?» (Чибіс).

 

V. Конкурс «У світі тварин»

Ведучий.У цьому конкурсі усі тварини сховалися в ребусах. Команда повинна розшифрувати ці ребуси, а відповідь намалювати на листі паперу за 5 хвилин.

 

Правильні відповіді:

1.     Корова

2.     Заєць

3.     Крокодил

4.     Слон

5.     Собака

6.     Вовк

7.     Лелека

 

Підбиття підсумків.

 

Ведучий. Наш конкурс добіг кінця. Усі ви прекрасно розумієте, що природу треба берегти. Ви можете зробити свій внесок у цю шляхетну справую. Нехай це буде маленька шпаківня навесні або годівниця для птахів узимку, нагодоване щеня, посаджене дерево або вирощені квіти. Бережіть наш прекрасний світ!



  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

Категорія: Класні виховні заходи | Додав: [ADM]Irina (25.07.2011)

Бесіда «Шкідливість нікотину, алкоголю та наркотичних речовин»


Мета: сформувати в учнів поняття про шкідливі звички, паління, алкоголь, наркотики та їх вплив на організм людини;

викликати в учнів негативне ставлення до куріння, алкоголю та нікотину, які завдають шкоди здоров’ю.



Обладнання: плакати, художня література, таблиці.

Хід бесіди

I.Вступне слово

Учитель. Хто не знає про доктора Фауста та його супутника Мефістофеля? Проте мало хто знає, що в легенді про Фауста був такий цікавий епізод.

Після відкриття Америки, Фауст у супроводі чорта побував у Новому Світі. Вони виявили там багато цікавого, зокрем небачені рослини і поміж ними тютюн.

Мефістофель заявив:

Корисна травичка, не лопух якийсь! Вона ощасливить Старий Світ! Хто хоч раз закурить не покине цієї забави. Більше не говоритимуть про нас, чортів, що тільки ми вдихаємо дим і випускаємо його ніздрями. Чи не натоптати вам тютюном люльку, шановний доктор?



Не треба. Забава це для дурнів,- рішуче відповів Фауст. Про цю несерйозну забаву ми й поведемо нашу серйозну розмову.

II.Історія завезення тютюну

Учень. Справді, тютюн родом з Америки. І хоча на старовинних китайських вазах трапляються малюнки із зображенням курців, проте до колумбового відкриття тютюну в Старому Світі не знали. Історія прилучення європейців до куріння почалася так.

Учень. 12 жовтня 1492 матрос Родріго Тріана з корабля «Піхета» флотилії Христофора Колумба вигукнув:»Попереду земля!». Колумб вважав, що перед ним східний берег казкової Індії. Серед подарунків, які принесли остов’яни Колумбу, було сушене листя рослини петум. Це згорнуте в трубочку листя вони курили. 28 жовтня Колумб зійшов на берег Куби. Мешканці зустрічали прибулих з головешками в руках і з травою для куріння, яку вони називали сигарою. Дим цієї трави за образним висловом Колумба, вони »пили». Під час куріння вони 3-4 рази затягувалися і випускали дим через ніздрі.

Учень. Широкому поширенню тютюну сприяла дивовижна його властивість – виробляти в людини потяг до куріння, який дуже важко перебороти. Наприкінці XVI століття куріння проникло до Іспанії, Португалії.

III. То чому ж люди курять?

Учень. На основі статистичних даних різних країн можна зробити висновок, що тепер на нашій планеті до 60% чоловіків і 20% жінок курять.

Учень. Однією з головних причин є цікавість. За даними опитування учнів курити з цікавості почали 25%. Інша причина – наслідування дорослих. Частина дітей починає курити дуже рано, у 5-7 класі. Половина з них наслідує товаришів по школі, двору. Ще значна частина починає курити, прагнучи надзвичайного, таємничого, адже потрібно дістати сигарети і сірники, заховатися у безлюдному місці, а це так схоже на маленьку пригоду.

Учень. Чому паління так поширене у сучасному світі, і чому люди палять? Ми живемо в складному світі, який постійно випробовує нас на міцність. Здорова, сильна духом людина розуміє, що життя – це боротьба і по-філософськи ставиться до тимчасових труднощів. Емоційно слабка і духовно незріла людина панікує перед проблемами, відчуває тривогу, невпевненість, а тютюн як і алкоголь і наркотики є універсальними протекторами: залежно від потреби розслабляють або стимулюють нервову систему, підвищують судинний тонус, дають почуття задоволення, при цьому не вимагаючи жодного напруження, вольової боротьби, цілеспрямованої, тривалої праці над собою та своїм життям. Здорова, сильна духовно та інтелектуально людина одержує задоволення від життя через серце, мозок, через боротьбу і перемогу. Вона не потребує ніякої «хімічної радості».

Учень. Людина стає дорослою, не потрібно ховатися. Куріння стає звичкою багатьох людей, які і раді були б закинути це нікчемне заняття, та не можуть себе перебороти. нікотин, що міститься в сигаретах, це надзвичайно сильна отрута, яка діє переважно на нервову систему, травлення а також дихальну та серцево-судинну систему.

Учень. Опис впливу куріння на організм людини буде неповним якщо не сказати про дуже несприятливі наслідки паління для жіночого організму. У жінок, які палять, спостерігається значно раніше згасання організму, ніж у тих, які не курять.

Особливо такого негативного впливу зазнає організм дівчини.



IV. Як кинути курити?

Учитель. Кинути куріння може кожен. Для цього слід поставити собі за мету. Адже запеклий курець скорочує собі вік на 8-9 років. Чи варта щоденна сигарета такого скорочення вашого життя. Замисліться над цими фактами.

Протягом кількох днів чи тижнів аналізуйте, коли і чому хочеться курити. Призначте день відмови від цієї шкідливої звички.



V.З чого починається пияцтво?

Учень. Приклади першого прилучення до алкоголю дуже різноманітні. До 11 років перше знайомство з алкоголем відбувається або випадково, або його дають «для апетиту», лікують вином,або ж дитина сама з цікавості куштує спиртне.

У дещо старшому віці мотивом першого вживання алкоголю стають традиційні приводи: свято, день народження, гості.



Учень. З 14-15 років з’являються такі приводи, як «незручно відставати від хлопців», «друзі умовили», «за компанію», «для хоробрості». Вживаючи алкоголь, підлітки вважають себе дорослими, не задумуючись про наслідки.

Учень. Для питущих підлітків характерні нещирість, розв’язність, хвастощі, які легко змінюються пригніченістю, безпорадністю, пасивною схильністю до підкорення.

Алкоголь призводить до безпричинних змін настрою, вибухів радості і люті. Особливо важко доводиться дітям, які ніяк не можуть зрозуміти причину буйної поведінки свого батька.



Учень. У здорової дитини не може бути потягу до спиртного. Навпаки, смак і запах алкоголю викликають у неї огиду. До вживання спиртних напоїв дітей штовхає цікавість. Діти випивають у гостях суто з цікавості. Алкоголь, потрапляючи в організм дитини, швидко розноситься кров’ю по всьому тілу, доходить до мозку. Це викликаю тяжкі симптоми отруєння.

Учитель. Тож не забуваймо про сумні сторінки історії паління, пияцтва. Я сподіваюсь, що кожен з вас задумався над цим складним запитанням. І я впевнена, що ви зробите правильний вибір. Пам’ятайте, що здоров’я потрібно берегти змолоду. Дякуємо за увагу.
Круглий стіл «Вплив алкоголю та куріння на організм людини»

 

Мета: дати загальне уявлення про шкідливий вплив нікотину на організм людини, звернути увагу учнів на його згубний вплив на органи травлення, дихання, серце, мозок, нервову систему; виховувати морально і фізично здорових дітей.



Хід заходу

Христофор Колумб. Важко собі уявити ту благотворну зміну, яка сталася б у житті людському, аби люди перестали одурманювати себе горілкою, вином, тютюном і опіумом.
Л.Н.Толстой: «Высадившись на берег, мы отправились в глубь острова. Нас встретило множество почти голых людей, очень стройных и сильных, которые шли из своих деревень с горящими головешками в руках и травой, дым которой они пили. Иные несли одну большую сигару и при каждой остановке зажигали ее. Затем каждый делал из нее 3 – 4 затяжки, выпуская дым через ноздри».
Христофор Колумб. Тубільці пригощали мандрівників тютюном, причому спочатку палили самі, потім передавали трубку гостям. Відмову від «трубки миру» господарі розглядали як недружелюбні дії. Іспанці ж не хотіли псувати відносини з тубільцями. Ймовірно, ці іспанці й були першими європейцями, що приохотилися до куріння.
На тих, що повернулися в Іспанію моряків дивилися з підозрінням: людина випускає з рота і носв дим, значить сплуталася з нечистою силою.
Курці завезли насіння тютюну і стали його культивувати.
Поширення тютюну зустрічало в країнах сильну протидію. У Туреччині куріння тютюну розглядалося як порушення законів Корану, і винуватих садили на кіл. Персидський шах Аббас наказав спалити торговця, який завіз тютюн у військовий табір. Римський папа Урбан VІІ відлучав від церкви тих, хто палив або нюхав тютюн, а одного дня за куріння сигар ченців живими замурували в стіну.
До Росії тютюн, мабуть, потрапив в кінці ХVІ століття і теж був зустрітий не дуже привітно. За куріння встановлювалось вельми серйозне покарання – від паличних ударів і прочуханки багатьом до відрізування носа і вуха і засланням до Сибіру. Торговців тютюном чекала страта. Але поступово заборони на куріння відмінялися в країнах одна за одною. З роками до шкідливої звички залучилися чоловіки, жінки, молоді люди, підлітки і навіть діти. Виникла мода на куріння: сигарети, мовляв, дівчатам особливу елегантність, а хлопцям мужність. Обов’язковою приналежністю теле- і кіногероїв стала сигарета.

Ведучий. А як лікарі? То хіба вони не боролися проти куріння?
Учень. Безумовно, так. Але не дуже успішно. І ось чому. Про те, що тютюн шкідливий для здоров'я знали давно. Бачили, що курців мучить надсадний кашель, знали, що в накуреному приміщенні важко дихати, що тютюн заважає розумовій роботі. Досліди показали, що тварини гинуть під дією нікотину. Тоді і народилася фраза: «Капля нікотину вбиває коня». Якщо бути точним, то краплею чистого нікотину можна убити не одну, а цілих три коні. Але курці лише сміялися: видно, я міцніший за коня, стільки нікотину спожив, а живий ! Утішали себе, тютюновий дьоготь залишається на фільтрі.
Учень. Лікарі також з'ясували, що зростання числа тих, що палять паралельно збільшує кількість небезпечних хвороб. Починаючи з початку 1960 років, почали публікувати в газетах і журналах результати наукових досліджень. І люди зжахнулися! Виявляється: якщо людина палить в день від 1 до 9 сигарет, то скорочує своє життя ( в середньому ) на 4,6 року в порівнянні з некурящими; якщо палить від 10 до 19 сигарет, то на 5,5 року; якщо викурених від 20 до 39 сигарет - на 6,2 року.
Учень. Встановили, що люди які почали палити до 15 літнього віку, вмирають від раку легень в 5 разів частіше, ніж ті, які почали палити після 25 років.
Учень. Ті, які палять тривалий час і багато палять в 13 разів частіше хворіють стенокардією, в 12 - інфарктом міокарду, в 10 разів - виразкою шлунку і в 30 разів раком легень.
Учень. Немає такого органу, який би не страждав від тютюну: нирки і сечовий міхур, статеві залози і кровоносні судини, головний мозок і печінка.
Учень. Учені з’ясували, що куріння в два рази небезпечніше для підростаючого органіму, ніж для дорослого. Смертельна доза для дорослої людини міститься в одній пачці сигарет, якщо її викурити відразу, а для підлітків півпачки. Були навіть зареєстровані випадки смерті підлітків від підряд викурених двох0трьох сигарет через різке отруєння життєво важливих центрів, в результаті якого наступала зупинка серця та припинялося дихання.
Учень. Серце в того, що палить робить за добу на 15 тисяч скорочень більше, а живлення організму киснем та іншими необхідними речовинами відбувається гірше, оскільки під впливом тютюну кровоносні судини у підлітка стискуються. Ось чому у хлопців, що палять, слабіє пам'ять, ось чому серед них частіше зустрічаються ті, які погано вчаться.
Христофор Колумб. Учені з'ясували, що в тютюні міститься маса отруйних речовин. Серед них найбільш відомий нікотин: за своєю отруйністю він дорівнює синильній кислоті.
Окисел вуглецю (чадний газ) вступає в з'єднання з гемоглобіном, який є переносником кисню. При курінні відбувається різке зменшення вмісту кисню в крові. А це дуже важко переносить головний мозок підлітка. Аміак дратує слизисту оболонку рота, гортані, трахеї, бронхів. Ось чому у курців не рідкість рихлість ясен, виразки в роті, часто заповнюється зів, що призводить до виникнення ангін. Від тривалого куріння походить звуження голосової щілини, з'являється сиплий голос.
Ведучий. Останніми роками вчені приділяють пильну увагу речовинам, що викликають рак. До них насамперед, відносяться бензопірен і радіоактивний ізотоп полоній-210. Якщо курець набере в рот дим, а потім видихне його через хустку, то на білій тканині залишиться коричнева пляма. Це і є тютюновий дьоготь. У нім особливо багато речовин, що викликають рак. Якщо вухо кролика ;'І кілька разів змастити тютюновим дьогтем, то у тварини утворюється ракова пухлина.
Важко навіть перерахувати шкідливі речовини, що містяться в тютюні, адже їх налічили майже 1200!

Ведучий. Протягом декількох років учені проводили спостереження над 200 курцями і 200 школярами, які ft не палять. А тепер поглянемо, якими виявилися порівняльні результати.

                                         Ті, що не палять                          Курці



Знервовані                                1%                                        14%
Зниження слуху                        1%                                        13%
Погана пам’ять                         1%                                        12%
Поганий фізичний стан            2%                                         12%
Погана розумова діяльність     1%                                         18%
Нечистоплотні                          1%                                         12%
Погані оцінки                            3%                                         18%
Повільно міркують                   3%                                         19%

Ведучий. Виявилося, що на організм дівчинки тютюн діє набагато сильніше: «в’яне шкіра», з’являється сиплий голос. За останні десятиліття учені з'ясували, що у людей тих, що не палять почали виявлятися
хвороби, властиві курцям. Причина? Люди, що не палять, тривалий час знаходилися в приміщенні разом з курцями. При курінні в організм людини проникає 20-25% отруйних речовин, а 50% разом з димом, що видихається, поступають в повітря. А повітрям дихають всі - люди, що оточують. Виходить, що ті, які не палять - «курять». З'явився навіть спеціальний термін - «пасивне» куріння.
Навіть у США, при всьому засиллі тютюнової реклами, десятки мільйонів американців кинули палити. Теж саме відбувається і в Англії, Швеції і Фінляндії. Норвегія твердо вирішила стати
некурящою нацією до нового століття. У багатьох країнах ухвалені закони, що забороняють підліткам палити.

У нашій країні не можна палити в Палацах спорту, басейнах, спортзалах, учбових і медичних закладах, санаторіях і курортах, в транспорті.

Ведучий. Так чому ж все таки продають сигарети в кіосках?
Учень. Та тому, що на жаль, категоричними заборонами не завжди вплинеш на завзятого курця. Всякого роду саморобки, сурогати куди шкідливіші, ніж тютюн, приготований у фабричних умовах. Просто заборонити людям палити, напевно, ще не можливо, а ось переконати кинути палити можна.
Шкода тютюну доведена, багато людей кинули палити, йде боротьба проти «пасивного «куріння»... Прихильники ж тютюну часто посилаються на те, що багато видатних людей, наприклад, Дарвін, Ньютон, О.М.Горький, композитор С.В.Рахманінов і навіть учений-терапевт С.П.Боткін - палили. Значить, куріння не заважало їм досягти успіхів?
Ведучий. Хочу - привести тут деякі вислови відомих діячів культури і науки.
Учень. Письменник А.Дюма - молодший: «...я відклав свою сигарету і присягнувся, що ніколи не палитиму. Цю клятву я твердо стримав і цілком переконаний, що тютюн шкодить мозку так само, як і алкоголь».
Учень. Л.М.Толстой, кинувши палити сказав так: «я став іншою людиною. Просиджую до п'яти годин підряд за роботою, встаю абсолютно свіжим, а раніше, коли палив, відчував втому, запаморочення, нудоту, туман в голові ...».
Учень. Великий лікар С.П.Боткін був завзятим курцем. Вмираючи, ще порівняно не старим (57літ), він сказав: «Якщо б я не палив, то прожив би ще 10-15 років». Скільки б ще він зробив для науки, для порятунку людей, але, на жаль не зумівши позбавитися від своєї згубної звички, не зміг врятувати і себе.
Учень. А ось думка найбільшого шахіста А.Альохіна: «.. .никотин діє на пам'ять, руйнує нервову систему і послабляє силу волі - здатність, настільки необхідну для шахового майстра. Я можу сказати, що сам отримав упевненість вигравти матч за світову першість лише тоді, коли відучився від пристрасті до тютюну».
Ведучий. Так говорили про шкоду куріння для розумової роботи дорослої людини видатні люди. Якщо ж вести мову про учнів, то потрібно заявити категоричніше: РОЗУМОВА ПРАЦЯ І

КУРІННЯ - НЕСУМІСНІ!


Багатократний чемпіон країни по ковзанах І.Аніканов писав: «вважаю, що мої спортивні досягнення неабиякою міроб пов’язані з повною відмовою від куріння. Моя гаряча порада всім - відмовитися від цієї шкідливою звички». Прислухайтеся до цієї поради.
При першому курінні дере в горлі, прискорено б'ється серце, в роті з'являється осоружний смак. Всі ці неприємні відчуття, пов'язані з першою сигаретою, не випадкові. Це захисна реакція організму, і треба нею скористатися - відмовитися від наступної цигарки. Поки не настала година, коли зробити це буде не так легко. Погляньте уважно на дівчину, що палить, на колір її обличчя, шкіру, пальці, зуби, зверніть увагу на її голос.

Деякі вважають, що сигарета додає дівчатам елегантності. Швидше, вона додає їй вульгарності.
Тож давайте не будемо віддавати дань моді і вдватися до шкідливих звичок.
Життя таке коротке і прекрасне, не руйнуйте його!

Діти: злочин і кара


Мета: розширювати знання учнів про негативний вплив шкідливих звичок на здоров’я дітей; виховувати позитивне ставлення до людської гідності, краси та добра.

 

Хід години спілкування



Учитель. Сьогоднішню годину спілкування я хочу розпочати словами відомого філософа Демокріта:

Не кажи і не роби нічого поганого,

Навіть тоді, коли ти наодинці з собою.

Учись надто більше соромитись самого себе, ніж інших.

Закон можна вважати якісним тоді,

Коли смисл його є точним,

Якщо він формує чесноти у громадян.

Вступне слово вчителя.

Злочин і кара – досить актуальна тема.

У вашому віці ви повинні знати, які права дає вам закон, як слід діяти в тих чи інших випадках.



Гете писав: «Поведінка – це дзеркало, у якому кожен показує своє обличчя». Давайте й ми спробуємо розгледіти себе у дзеркалі своїх дій і вчинків.

Учень. Людина – складний, таємний, багатогранний світ. Її серце – вмістилище Всесвіту, зосередження емоційної енергії й сукупність ставлень до дійсності. Хто я? Навіщо прийшла (ов) у цей світ? Чи правильно чиню? Здавалося, це прості запитання, але дати відповідь на них важко.

Учень. Можна по-різному визначати мету свого існування, але її треба мати – інакше то буде не життя, а животіння. Сьогодні ми розмовляємо про підступних ворогів підлітків: тютюн, алкоголь, наркотики, крадіжки, хуліганство. І ми з’ясуємо, що таке шкідливі звички – хвороба чи щось інше?

Учень. Звичка – це певна дія яка набута людиною у процесі життя. Але звичка може перерости у хворобу, яка може мати різні наслідки. Отже людина має контролювати свої вчинки. А що таке вчинок? Він є одиничним, відносно завершеним актом поведінки. Він реалізує моральну спрямованість поведінки  Думаю, що всі ви знаєте або чули влучний крилатий вислів: « Посієш учинок – пожнеш звичку, посієш звичку – пожнеш характер, посієш характер  - пожнеш долю». Що ж спонукає підлітків до певних вчинків . Насамперед , виховання дітей у неповній сім’ї, бажання прославитись, прагнення повелівати ( я-це сила, влада), прагнення до самостійності. Звісно, це основні причини вчинків. Давайте розглянемо конкретні вчинки і спробуємо їх проаналізувати.

Учень. На мою думку найпоширенішим серед підлітків є тютюнопаління. Нажаль, цією звичкою захоплюються не лише підлітки, а й діти 9 років. Як одні, так і інші навіть не усвідомлюють, що завдають шкоди своєму організму. А звідси виникають такі захворювання, як рак горла, легень.

Учень. Паління переслідувалося в давні часи дуже суворо. В Англії курців страчували, у Туреччині їх саджали на палю, в Італії Римський папа відлучав курців від церкви. У Росії цар Олексій Романов заборонив ввіз тютюну, а курців карали батогами. Ще хочеться сказати, про тютюн з біологічного погляду. Тютюн – трав’яниста рослина сімейства пасльонових. Є приблизно 60 видів тютюну. Із нього виготовляють хімічний продукт – нікотин-сульфат, який використовують у сільському господарстві для захисту рослин від шкідників. Понад 80% випадків захворювання раком легень припадає на долю курців-підлітків. На Русі курців засуджували до страти, та ми живемо з вами не у 12 столітті, а у 21 столітті, і не слід судити одне одного, а слід допомагати, підтримувати. Прохання до вас буде таке, що побачивши таку ситуацію, допоможіть, розтлумачте їм, що це погана звичка.

Учень. Давайте розглянемо інші згубні звички: пияцтво, алкоголізм. Пияцтво – велика загальна біда. Миритися з нею не можна, бо дуже дорого вона нам обходиться. За даними вчених, перше знайомство з алкоголем і формування позитивного ставлення до його вживання у більшості випадків ( 60-82%) відбувається в сім’ї,  у компанії. У цьому випадку, як свідчать численні дослідження, неповнолітнім, щоб стати алкоголіком, достатньо вживати спиртні напої не менше разу на тиждень. Доза алкоголю при цьому невелика: 100-грам горілки або 200-250 г. міцного вина чи склянка пива – але це згодом переросте у звичку. А що несе за собою ця звичка, ми знаємо.

Учень. Алкоголізм – захворювання, причиною якого є вживання алкоголю. Він впливає на мозок, серцево-судинну систему, печінку, систему травлення. Характеризується наявністю психічної фізичної залежності. Алкоголік – хвора людина, що виявляє не переробну пристрасть до вживання алкоголю. У Єгипті та Китаї алкоголь виготовляли і вживали як святковий і повсякденний напій. У стародавніх греків пили вино лише в свята Діоніса – бога вина. Від греків потім виноробство прийшло і до римлян. Щоб випити келих вина, був спеціальний ритуал. У Росії цар Іван Грозний жорстоко карав тих, хто таємно займався виноробством і продавав горілку. Другий російський цар Олексій Михайлович 1652 року заборонив торгівлю горілкою по середах, п’ятницях і неділях, а також у Різдвяний і Петровський піст.

Учитель. Суспільство мусить дбати про здоров"я своїх дітей та підлітків, адже вони майбутнє цього суспільства. З перших днів життя дитину в нашій країні супроводжує увага і піклування спеціальних дитячих закладів - лікувальних, виховних, навчальних, спортивних, розважальних та ін. Ось ціла армія лікарів, вихователів, вчителів, інструкторів докладають масу зусиль, щоб захистити дитину від хвороб, від фізичних та психологічних травм. Але кожен повинен пам’ятати, що "Здоров’я – це вершина, яку кожен долає сам».

 
Режим дня. Суворий і мудрий порадник

 

Мета: пригадати поняття «режим дня», основнi режимнi моменти; переконати учнiв у необхiдностi дотримання режиму дня; розвивати санiтарно-гiгiєнiчнi навички: вмиватися, загартовуватися, дотримуватися чистоти тiла.

Обладнання: сюжетнi малюнки, що вiдображають основнi режимнi моменти.

 

Хід години спілкування

 

І. Органiзащя классу

 

ІІ. Основна частина уроку



1. Читання та обговорення вiрша О.Орача «Галя-Невстигаля»

Галю, вставай, умивайся -

Та швидше до столу!

Галю, мерщiй убирайся,

Бо спiзнишся в школу!

Галя вилежує,

Нiжиться i позiхає,

Довго з портфелем вовтузиться

І — не встигає.

В школi дзвiнок продзвенiв,

давно почалися уроки.

А коридором — чиї-то

Лунають поспiшливi кроки?

Клас уже знає:

Це знову свiзнилася Галя.

Нi, недаремно прозвали її:

Невстигаля.

2. Робота над змiстом вiрша

— Чому Галя завжди запiзнюється?

— Як можна їй допомогти?

 

3. Розповiдь учителя

— 1 вересня ви одразу подорослiшали на один рiк. Вам подобається ваша школа, вчителi, уроки. Проте, виникають i труднощi. Iнколи так хочеться погратись, просто побiгати. Але цього не можна. Потрiбно уважно слухати пояснення вчителя, писати або читати.

Пiсля урокiв ви приходите додому. Хочеться подивитися телевiзор, погратись, але потрiбно вивчити вiрш чи прочитати книгу. І нерiдко буває так, що ви не встигаєте. Як же бути? Як встигнути все зробити?

Правильно розподiлити свiй час вам допоможе режим дня. Якщо ви будете дотримуватися розпорядку дня — спати, їсти гуляти, читати, готувати уроки завжди в один i той же час,— вашому органiзмовi буде легко працювати, i ви почуватимете себе здоровими та бадьорими.

 

4. Ознайомлення з режимом дня

7.00—пiдйом

7.05 — ранкова зарядка



(Пам’ятайте!Робити зарядку можна лише в провiтренiй кiмнатi)

7.15 — вмивання та воднi процедури

7.30 — снiданок

8.30 — 13.30 — занятгя в школi

13.30 — обiд

14.00 — 15.30 — пiсляобiднiй вiдпочинок

15.30 — 17.00 — самопiдготовка.

17.00 — пiдвечiрок

17.30 — 19.00 — прогулянки, iгри на свiжому повiтрi

19.00 — вечеря

19.30 — 2 1.00 — читання художньої лiтератури, домашнi iгри

2 1.00 — воднi процедури, сон.

 

5. Проведення бесіди та робота над віршем А. Костецького

«А що в портфелi?»

У класi багато речей: парти, дошка, книжки, зошити, якими користуються всi учнi. Про них необхiдно дбати так само, як і про свої особистi речi.

Послухайте уривок з вiрша А. Костецького «А що в портфелi?»

 

Нумо, глянемо, що в ньому,



Поки йде завзята гра.

Бо ж портфель — усiм вiдомо! —

Є обличчям школяра!

Ось книжки.

Та що це з ними?!

Чом вони у плямах синiх,

Пошматованi, бруднi?

Страшно глянути на них!

Подивися на сторiнку:

Не сторiнка, а «картинка»,

Помальована така!

А обкладинка — ну, й горе! — Нiби побувала вчора

В людожерових руках.

 

-         Що можна сказати про господаря цього портфеля?



-         Подумайте, чи все гаразд у ващому портфелi?

 

6. Гра «Хто акуратнiше складе речi до портфеля?»

 

7. Складання i обговорення правил

• У класi пiдтримую чистоту.

• Бережу свою парту та свої книжки.

У класi не бешкетую i не граюся.

• Стiни в класi та коридорi не для того, щоб я на них вчився писати. Для цього є дошка. Стежу, щоб вона завжди була чистою.

• Моя книжка завжди чиста й обгорнута.

• Вчасно книжку «лiкую».

 

— Чи виконуєте ви цi правила?



— Яке з них найважче виконувати i чому?

—    Подивiться уважно на речi, якi є в вашому класi. Чи все ви робите для того, щоб вони виглядали гарно?

 

8. Твоє робоче мiсце вдома

— Як ви розумiєте прислiв’я: «Потрiбну рiч далеко не клади»?

Щоб потрiбна рiч завжди була пiд рукою, потрiбно виконувати наступнi правила.

 

• Домовся з батьками про свiй постiйний робочий куточок. Обладнай його. Столик постав бiля вiкна.



• На столi розташуй речi так, щоб вони не заважали тобi пiд час пiдготовки до урокiв.

• Книжки склади окремо. Якщо є поличка, прикрiпи її бiля столу i поклади туди книжки.

• Зошити складай в папку.

• Ручки, олiвцi, гумку тримай в пеналi.

• Одяг та взуття теж повиннi мати своє мiсце. Якщо верхнiй одяг вологий, необхiдно його просушити на спинцi стiльчика бiля батареї.

• Черевики теж тримай у вiдповiдному мiсцi. Завчасно їх просуши i почисти щiткою.

• Сам складай на своє мiсце iграшки.

• На твоєму робочому мiсцi завжди повинен бути порядок.

 

ІІІ. Підсумок уроку

-         Що нового довідався?



-         Які правила взяв для себе?


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка