Про підсумки розвитку галузі освіти Любешівського району



Сторінка1/4
Дата конвертації08.03.2016
Розмір0.56 Mb.
  1   2   3   4


Про підсумки розвитку галузі освіти

Любешівського району

у 2014-2015 навчальному році та завдання

на 2015-2016 навчальний рік
Доповідь начальника відділу освіти

Любешівської райдержадміністрації Куха В.І.

Шановні учасники конференції!

СЛАЙД 1


СЛАЙД 2

Зміни в політичному, соціально-економічному житті нашої країни, зростаючі вимоги суспільства до якісної освіти спонукають як до радикальних реформ в українській освіті, так і до поступових кроків до її удосконалення.

Кожна родина сподівається дати своїй дитині якісну освіту, що дасть їй змогу ствердитися у житті, бути корисною своїй країні.

Дарувати знання і набувати їх – це нелегкий труд, який вимагає віддачі душевних сил, значного напруження, проникнення у велику скарбницю, надбану людством.

На сьогодні триває реформування освітньої галузі нашої держави, мета якої стати розвиненою європейською державою, нарощувати свій науково-освітній потенціал.

Освіта є основою прогресу людства.

Перед освітянами стоять завдання формування в молодих українців таких якостей, як прагнення до навчання впродовж життя, постійний пошук найкращих шляхів розв’язання життєвих проблем.

Робота відділу освіти райдержадміністрації, загальноосвітніх навчальних закладів була спрямована на задоволення освітніх потреб громадян щодо здобуття повної загальної середньої освіти, забезпечення рівного доступу до якісної освіти, реалізацію пріоритетних напрямків розвитку освіти, визначених серпневою конференцією педагогічних працівників 2014 року, подолання наявних проблем, вирішення перспективних завдань.

У районі здійснюється реалізація Комплексної програми розвитку освіти Любешівського району на 2014-2018 роки. Поліпшено матеріально-технічну базу закладів освіти. Є здобутки й перемоги учнів та педагогів на районному та обласному рівнях.

Усі напрацювання в галузі освіти стали можливими завдяки глибокому розумінню учасниками навчально-виховного процесу необхідності оновлення освіти. Нові кроки в розвитку освіти будуть пов’язані з посиленням ролі місцевих органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, із залученням громадян до вирішення назрілих питань.

Реалізація Комплексної програми розвитку освіти Любешівського району на 2015 рік по розділу ІІ «Вчитель» дозволяє щорічно подавати кандидатуру педагогічних працівників для визначення преміями районної ради та райдержадміністрації за значний внесок у розвиток освіти, вагомі здобутки у справі навчання і виховання.
Охоплення дітей навчанням

Відділом освіти райдержадміністрації виконуються вимоги законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку» від 12.04.2000 р. № 646 в частині охоплення дітей шкільного віку навчанням. За звітний період в районі навчанням охоплюється 100% дітей зазначеної вікової категорії. З 1 вересня 2015 року в районі приступлять до навчанняу 5509 чнів. ( 2014-2015 н.р.- 5354)

Всі діти і підлітки шкільного віку в районі 100-відсотково охоплені навчанням. Поновлено та затверджено склад районної координаційної ради з питань охоплення дітей шкільного віку різними формами здобуття загальної середньої освіти. На контролі відділу освіти знаходиться виконання Інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку. В ЗОШ району відповідним наказом призначено відповідальну особу за ведення обліку дітей і підлітків шкільного віку.

У навчальних закладах району постійно здійснюється облік і контроль за поведінкою та навчанням неповнолітніх осіб, схильних до правопорушень. Класні керівники ведуть облік у журналі та спеціальному зошиті, де записуються причини пропусків занять та пояснення батьків. За кожним учнем «групи ризику» закріплений громадський вихователь, який допомагає надолужити пропущений матеріал, проводить систематичну індивідуальну роботу, звітує про виконання кожного семестру.
Дошкільна освіта

Майбутнє України визначається рівнем освіченості її найменших громадян – дітей дошкільного віку. Знання та вміння, набуті в дитинстві. – це коріння. Чим воно міцніше, тим впевненіше почувається людина в житті. саме тому триває постійний пошук шляхів творчого зростання дітей з урахуванням їхніх індивідуальних особливостей та можливостей зростати здоровими, вільними та щасливими.

Діяльність дошкільних навчальних закладів здійснюється відповідно до вимог Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», Базового компоненту дошкільної освіти, Концепції Національно-патріотичного виховання дітей та молоді, інших нормативно-правових актів та Районної соціальної програми розвитку дошкільної освіти до 2017 року.



Упродовж минулого року проведено комплекс заходів щодо розвитку дошкільної освіти району:

  • створення умов для доступності дошкільної освіти;

  • збільшення охоплення дітей дошкільною освітою ( на один відсоток в порівнянні з минулим роком);

  • підвищення якості освіти.

СЛАЙД 3

На сьогодні мережа дошкілля Любешівщини складається із двадцяти п’яти дошкільних навчальних закладів, у тому числі – 9 з короткотривалим режимом перебуванням дітей, та 1 НВК, у складі якого функціонує 4 дошкільні групи. Дошкільною освітою охоплено 39 відсотків (1188 дітей), в сільській місцевості – 32 відсотка ( 816 дітей), міській – 73 відсотка ( 372 дитини) у віці від одного до шести років від загальної кількості дітей.

СЛАЙД 4

З 01.08.2015 року відповідно до рішення сесії районної ради від 30.07.2015 року № 36/4 «Про передачу дошкільних навчальних закладів району та майна, що знаходяться у власності територіальних громад сільських рад у спільну власність територіальних громад сіл, селища Любешівського району» дошкільні навчальні заклади , окрім Любешівських № 1,2,3 та Лобненського, передані на баланс відділу освіти.

Ефективно діє в районі система організованої підготовки старших дошкільників до навчання в школі.

Поряд з дошкільними закладами при школах функціонують групи з підготовки дітей п’ятирічного віку до навчання в школі в тих селах, де відсутні дитячі садки.

Упродовж року здійснено заходи щодо модернізації матеріально-технічної бази дошкільних навчальних закладів району. Зокрема, силами батьків та працівників дошкільних установ протягом літнього періоду проведені поточні ремонти. Сьогодні хочу висловити слова вдячності всім керівникам дошкільних установ, які налагодили тісну співпрацю з батьками, спонсорами з питань підготовки дошкільних закладів до початку нового навчального року. В більшості дитячих садках прогулянкові майданчики постійно поновлюються нестандартним ігровим обладнанням, зробленим спільно з батьками. В цьому напрямку слід відмітити роботу Любешівських №1,2,3, Бихівського, Великоглушанського, Любешівськоволянського, Бірківського, Підкормільського, Березичівського, Седлищенського дошкільних закладів, Залізницький НВК (дошкільний підрозділ).

Діяльність педагогічних колективів дошкільних навчальних закладів району спрямована на всебічний гармонійний розвиток дітей та своєчасне виявлення і розвиток природних нахилів, задатків, здібностей маленьких вихованців.

СЛАЙД 5


Сьогодні приємно відзначити роботу педагогічних колективів Любешівських дошкільних навчальних закладів та Залізницького НВК (дошкільний підрозділ) з фізкультурно-оздоровчої роботи. Педагогічний колектив Любешівського ДНЗ №3 у підсумках обласного огляду - конкурсу «Рух заради здоров’я» на краще проведення ранкової гімнастики серед дошкільних закладів області з нагоди Всесвітнього дня здоров’я зайняв ІІ місце.

Тісна співпраця всіх служб дошкільного навчального закладу, батьківської громадськості, їх націленість на досягнення спільної мети є запорукою успішної організації освітньої роботи з дітьми дошкільного віку.

Важливим чинником у зміцненні здоров’я дошкільнят є організація збалансованого харчування.

Організація харчування дітей в дошкільних навчальних закладах району здійснюється відповідно до статті 35 Закону України „Про дошкільну освіту” від 11.07.2001 р. № 2628-111 (із змінами), Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 р. №298/227, інших нормативно-правових актів, що регулюють порядок організації харчування у дошкільних навчальних закладах.

СЛАЙД 6

В дошкільних закладах встановлений триразовий режим харчування дітей.

Планова вартість харчування на одну дитину в день у 2015 році становила 14.00 грн. у дошкільних закладах смт. Любешів та 11.00 грн. у сільських садках,

(в т.ч. батьківська плата відповідно становить 40 відсотків у сільській місцевості та 60% - в селищі від вартості харчування на одну дитину в день). Такою ж вона залишається і надалі.



Завідувачі ДНЗ систематично проводять роботу щодо поліпшення якості та організації харчування дітей.

Аналіз виконання норм харчування за перше півріччя 2015 рік показав, що в цілому харчування вихованців дошкільних закладів здійснювалось наближено до норм. Проте середній показник виконання фізіологічних норм на одну дитину значно знизився в порівнянні з минулим роком в зв’язку з підвищенням цін на продукти харчування та продовольчу сировину.

В середньому за перше півріччя він становить близько 49% ( в минулому році – 67%).

Стан матеріально-технічного забезпечення харчоблоків дошкільних закладів задовільний. Майже усі ДНЗ у достатній кількості забезпечені кухонним обладнанням, посудом.

Наслідки вивчення засвідчили, що продукти харчування та продовольчої сировини протягом 2015 року постачались підприємцями та торгівельними організаціями згідно укладених угод з урахуванням вимог санітарного законодавства. М’ясо, овочі (картоплю, буряк, моркву, капусту), молоко заготовляють від населення за договірними цінами.

Питання організації харчування дітей на постійному контролі і відділу освіти, і завідувачів ДНЗ.

Поряд з позитивними напрацюваннями в дошкільній освіті є ряд проблем. Вони такі як і скрізь: недостатнє фінансування, невідповідність штатного розпису до штатних нормативів дошкільних закладів.

СЛАЙД 7


Початкові класи

Третій рік поспіль українська початкова школа працює за новим Державним стандартом, що покликаний піднести початкову освіту на якісно новий рівень.



Від початкової освіти, яка закладає фундамент для успішного розвитку особистості та розкриття її потенціалу, значною мірою залежить ефективність функціонування основної та старшої школи, а також загальна результативність навчальних досягнень школярів.

Свою діяльність учителі початкових класів освітніх закладів Любешівщини спрямовують на пошук наукових новинок, модернізацію форм, методів і засобів навчання та виховання дітей, а головне - на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем й учнем. Адже сьогодні основне завдання, що стоїть перед класоводами, - не просто оволодіти методиками роботи за новими підручниками і виконати навчальні програми, а навчитися працювати по-новому, змінити своє ставлення до дитини, позицію щодо неї. Адже держстандарт, продовжуючи лінії гуманізації навчання та його інтегративності, проголосив принципово нові підходи – забезпечення компетентнісної та особистісно орієнтованої освіти.

СЛАЙД 8

Аналізуючи думки та спостереження вчителів району, можна зазначити, що сьогоднішні четвертокласники, які навчалися за новими програмами та підручниками, стали відповідальнішими та подолали перші сходинки в Країну знань легше, ніж їхні однолітки в попередні роки.

Отож, маю надію, що новий Державний стандарт початкової освіти і надалі успішно реалізовуватимется педагогами району з використанням новітніх технологій, набутого досвіду, власного творчого потенціалу.

СЛАЙД 9

Мережа денних загальноосвітніх шкіл Любешівського району налічує 36 установ, з них 6 загальноосвітніх шкіл І ступеня, 15 шкіл І-ІІ ступенів, 13 шкіл І-ІІІ ступенів, 1 навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія», 1 навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок». У 346 класах району навчалися 5354 учні. У 8 навчальних закладах двозмінне навчання, у НВК смт Любешів організовано 1 група продовженого дня для 30 учнів 1-4-х класів.

Відповідно до прогнозних показників у 2015-2016 н.р. у ЗНЗ району навчатиметься 5509 учнів. Успішно здійснено набір до перших класів - 657 учнів вперше сядуть за парти у школах району.


Видатки на одного приведеного учня становлять 8 619, 5 грн., вихованця ДНЗ – 9 086, 061 грн. Відділ освіти, керівниками шкіл здійснено ряд заходів щодо оптимізації мережі класів, їх наповнюваності, додатково введених годин, посад у 2015-2016 навчальному році.
На виконання заходів Комплексної програми розвитку галузі освіти Любешівського району на 2014-20118 роки продовжується оптимізація мережі загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості для більш ефективного використання матеріально-технічних, фінансових та кадрових ресурсів, що є одним із резервів забезпечення якості освіти.

Відповідно до рішення районної ради від 12.08.2015 року № 34/17 з 1 вересня поточного року буде ліквідована Хутомирська ЗОШ І ступенів. Оскільки на території Бихівської сільської ради функціонувало 2 ЗНЗ. ЗОШ І-ІІІ ст. с. Бихів є опорною школою Бихівського освітнього округу.

Оптимізація мережі ЗНЗ є одним із резервів забезпечення доступності та якості освіти.

Різке зменшення народжуваності дітей вплинуло і на наповнюваність навчальних закладів, і на середню наповнюваність класів, і на збільшення кількості ЗНЗ із малою чисельністю учнів. Найбільш гостро ця ситуація позначилася на сільських школах.

Оптимізація мережі загальноосвітніх навчальних закладів дасть можливість перерозподілити фінансовий ресурс та спрямувати його на зміцнення навчально-матеріальної бази закладів, оскільки утримання таких малочисельних та малокомплектних шкіл у 1,5 – 2,5 рази перевищують норматив бюджетної забезпеченості на 1 учня.

СЛАЙД 10



З вересня 2015р. відбулися деякі зміни в структурі освітніх округів. Відділ освіти подав на затвердження до районної ради список освітніх округів у новій редакції в зв’язку:

- зі зміною назв окремих суб’єктів (це стосується реформування медицини);

- перенесенням окремих опорних закладів (перейменовано Великокурінський ОО в Люб’язівський, де опорним закладом стала ЗОШ І-ІІІ ступеня с.Люб’язь-це зв’язано з побажаннями керівників ЗНЗ, що входять до даного округу, з метою кращої організації(доїзду) всіх учасників н-в процесу до даної школи);

- та можливістю переходу суб’єктів з одного освітнього округу в інший на майбутнє.

А в основному, як показує досвід роботи ОО, успішно працюють окружні методичні об’єднання, психологічна служба, організовуються спортивні змагання, виховні заходи, перерозподіл книжкового фонду, координується виховна робота, учнівське самоврядування, функціонують міжшкільні факультативи з довузівської підготовки. Саме через ці факультативи проводиться підсилення профілів, ведеться підготовка до зовнішнього незалежного оцінювання і вступу в вузи.

Кожен ОО працює над ідеєю «знаходження свого обличчя», згуртовує колективи та досягає результатів в розвитку освітнього простору своєї території.

Профільне навчання

Відповідно до Концепції профільного навчання учнів старшої школи в районі належним чином організована дана робота. Профілізація освіти в школі ІІІ ступеня є одним із пріоритетних напрямків розвитку освітньої галузі на сучасному етапі.



Невід’ємним аспектом успішного впровадження профільного навчання та допрофільної підготовки є психолого-педагогічний супровід, який забезпечують практичні психологи навчальних закладів та освітніх округів. Педагоги, практичні психологи вивчають запити школярів, їх батьків, проводять психолого-педагогічну діагностику (бесіди, анкетування, психологічне й дидактичне тестування).

Щорічно здійснюється моніторинг системи профільного навчання в загальноосвітніх школах міста.

Систематично проводяться психологічні дослідження щодо вибору учнівською молоддю напрямів і форм профільного навчання.

СЛАЙД 11

У 2014/2015 н.р.у загальноосвітніх школах району 555 учнів охоплені профільним навчанням, а саме:

Природничо-математичний напрям - 157

математичний профіль – 46 учнів;

біолого-хімічний профіль – 95 учнів;

біотехнологічний – 16 учнів.

Суспільно-гуманітарний напрям - 82

історичний – 66;

правовий – 16;

Філологічний напрям - 233

українська філологія – 208;

іноземна філологія – 25;

Технологічний напрям – 44

інформаційно-технологічний – 44;

художньо-естетичний напрям -39

Спортивний напрям – 39.

Для учнів 8-9 класів введено курси за вибором, спецкурси з метою поглибленого вивчення предметів: математика (1 заклад) – 114 учнів; українська мова і література (1 заклад) – 33 учні; Іноземна мова (1 заклад) – 110 учнів.

Відділ освіти співпрацює з районним центром зайнятості. За участю учнів старших шкіл проводяться „Ярмарки професій”, де учні мають змогу ознайомитись з потребою району у спеціальностях та професіях.

Всі ЗОШ району забезпечені кваліфікованими педагогічними кадрами.

Систематично проводиться вивчення потреб учнів, батьків, педагогів з питань організації профільного навчання.

Інформація про результати участі випускників ЗОШ району в

ЗНО-2015

Ступінь освіченості молодої людини визначає її подальшу долю. Тому забезпечення високої якості освітиодин із пріоритетних напрямів роботи сучасної школи.

Упровадження ЗНО в освітню систему держави дає змогу реалізувати принцип «рівний доступ до якісної освіти». Незалежне тестування дає можливість побачити якість знань випускників, результати навчальної діяльності кожної школи та її педагогів. А отже, виконує функцію одного з інструментів моніторингу стану шкільної освіти взагалі та якості освіченості випускників навчальних закладів з основних предметів.

Упровадження обов’язкового зовнішнього незалежного оцінювання з української мови в 2014/2015 навчальному році і зарахування його результатів як державної підсумкової атестації з предмету, незважаючи на всі його «за» і «проти», що так активно обговорювалися в засобах масової інформації, дали в основному реальну картину знань випускників, здобутки і прорахунки у викладанні предмету, ставлення учнів та їхніх батьків до такої форми ДПА та ролі ЗНО у визначенні подальшої долі випускників.

СЛАЙД 12

У районі ЗНО з української мови під час основної сесії здавали 318 випускників із 320, це 99,4%. Усім випускникам результати ЗНО зараховані як результати ДПА за освітнім рівнем повної загальної середньої школи. Результати показані в діаграмі.

СЛАЙД 13

Як бачимо, за результатами ДПА (а це витяг із відомостей результатів ЗНО) найбільша кількість випускників засвоїла курс української мови на середньому рівні, 32% мають достатній рівень, 7% високий. Якість знань випускників за результатами ДПА становить 39% , хоча , як бачимо, майже ¼ всіх випускників (23%) не здали ЗНО з рідної мови.

СЛАЙД 14

Виникають питання і до об’єктивності оцінювання знань випускників у загальноосвітніх навчальних закладах, тому що розбіжність між результатами річних оцінок і результатами ДПА наявна, особливо значна вона в початковому рівні (19%), у високому рівні (15%), а в достатньому (11%)

Розбіжність у 19%, 15% відсотків в оцінюванні знань учнів початкового та високого рівнів ставить під сумнів об’єктивність оцінювання знань учнів у школах, і, мабуть, при умові збереження минулорічного формату ДПА дані учні мали б завищені оцінки.

Різниця між цьогорічною якістю знань (39 %) за результатами ЗНО і минулорічною (70 %) за результатами ДПА, що проходила в школах, говорить на користь цьогорічної форми ДПА, коли результати ЗНО водночас є і результатами ДПА.

СЛАЙД 15

ДПА, медалі

Якість загальної середньої освіти забезпечується через реалізацію інваріативної та варіативної частин навчального плану. Результативність навчання - основна складова освітнього процесу. З метою вивчення рівня засвоєння учнями загальноосвітніх навчальних закладів навчального матеріалу, передбаченого Державним стандартом базової загальної середньої освіти у 4-х,9-х,11-х класах проводиться державна підсумкова атестація.



Протягом року в навчальних закладах здійснювався контроль за дотриманням вимог нормативно-правових документів з організованого закінчення 2014-2015 навчального року, підготовки до ДПА, обгрунтованості нагородження медалями випускників 11-х класів та випускників 9-х класів свідоцтвами з відзнакою.

На виконання нормативних документів у кожному навчальному закладі видані накази про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах, розроблено циклограму управлінської діяльності директорів ЗНЗ з питань закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації.

У всіх загальноосвітніх навчальних закладах ДПА проведено без порушень чинного законодавства. Керівниками відвіданих навчальних закладів забезпечені належні умови для проведення ДПА.

Перевірка класних журналів за 2013-2014 та 2014-2015 навчальні роки засвідчила, що забезпечується належне дотримання вимог Інструкції з ведення класного журналу, Положення про золоту медаль «За високі досягнення у навчанні» та срібну медаль «За досягнення у навчанні», Інструкції про переведення і випуск учнів (вихованців) навчальних закладів системи загальної середньої освіти у ЗНЗ І-ІІ та І-ІІІ ступенів району.

За результатами аналізу, який здійснювався упродовж 2014-2015 навчального року претендентів на вручення свідоцтв з відзнакою 42.

СЛАЙД 16


Державній підсумковій атестації у 4 класі підлягало 521 учень. 6 учні звільнені від ДПА за довідками ЛКК. Проходили ДПА 521 учнів 4-х класів.

Високий рівень навчальних досягнень з української мови у 2014-2015 навчальному році підтвердив 173 учні, з українського читання – 202 учнів, з математики – 166 учнів. Початковий рівень з предметів, що виносилися на ДПА тільки з математики – 7(1 %).

СЛАЙД 17

Державною підсумковою атестацією у 9 класі охоплено 495 учнів при загальній їх кількості – 499. Звільнені від ДПА за довідками ЛКК 4 учнів.



Державну підсумкову атестацію у цьому навчальному році з біології – 193 учні, з історії України проходили 105 учнів, з української літератури – 104, з англійської мови – 66 дитини, з англійської 66 учні, 18 учнів з правознавства. Найменша кількість учнів 9 класів проходила ДПА із світової літератури (9).

Аналіз результатів проведення державної підсумкової атестації свідчить, що 93 % учнів мають високий та достатній рівні навчальних досягнень - з англійської мови ( у порівнянні з минулим роком - 76%), учні мають високий та достатній рівні навчальних досягнень з 73% української мови (75 %), 76% - з української літератури (74%), 67 % - з математики (61%), 77 % - з біології (77%), 93 % - з англійської мови (76%), 79 % - з історії України (69%). 8,4% випускників отримали свідоцтво з відзнакою.

СЛАЙД 18

321 випускник 11-х класів та 24 випускники 12-х класів (заочна форма навчання) навчальних закладів району пройшли обов'язкову державну підсумкову атестацію з української мови та профільних предметів: математики, історії України, української літератури, біології, географії, інформатики. 5 учнів 11-х та були звільнені від ДПА за довідкою ЛКК. Серед предметів за вибором учнів домінують біологія та українська література. Якісний показник навчальних досягнень учнів з української мови становить 39%, з історії України – 82%, з біології – 76%, української літератури 72%, математики 82%, географії 90%. 14

8,4% випускників отримали медалі (14 золотих, 13 срібних).

  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка