Про проведення ІІІ всеукраїнського



Скачати 150.16 Kb.
Дата конвертації09.03.2016
Розмір150.16 Kb.





НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК УКРАЇНИ

УНІВЕРСИТЕТ МЕНЕДЖМЕНТУ ОСВІТИ





04053 м. Київ, вул. Артема, 52-а тел. (044) 484-10-96; факс 481-38-00

E-mail: rector@umo.edu.ua



28.02.2014 р. 01-02/111

На №_________від____________


Ректорам (директорам) інститутів

(академій) післядипломної педагогічної освіти

Про проведення ІІІ Всеукраїнського

методичного турніру «Моє покликання – методист»

в межах Консорціуму закладів післядипломної

освіти в 2014 році та рекомендації

Всеукраїнського «круглого столу»

(10 жовтня 2013 р.)



Шановні колеги!

Надсилаємо інформацію про проведення Всеукраїнського методичного турніру «Моє покликання – методист» у межах Консорціуму закладів післядипломної освіти в 2012 – 2013 рр. та умови його організації і проведення в 2014 р. (додаток 1).

Відповідно до наданої інформації просимо подати матеріали щодо участі у ІІІ Всеукраїнському методичному турнірі «Моє покликання – методист» педагогічних працівників інститутів (академій) післядипломної педагогічної освіти, які обіймають посади методистів, керівників та методистів Р(М)МК(Ц), до 05 вересня 2013 р. у Науково-методичний центр ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України.

Також надсилаємо до відома та використання в роботі рекомендації Всеукраїнського «круглого столу» за темою «Проектування процесу навчання педагогічних працівників з андрагогічних позицій регіональної школи новаторства» (10 жовтня 2013 р.) (додаток 2).

Контактні телефони: (044) 481-38-48 (К. В. Тараненко), (044) 482-09-76 (Н. В. Любченко), e-mail: nadiya-lub@ukr.net  

Щиро дякуємо за взаєморозуміння та сподіваємося на плідну співпрацю у важливій справі розвитку післядипломної педагогічної освіти.

З повагою,

Перший проректор – проректор

з наукової та науково-методичної роботи Є. Р. Чернишова
Н.В. Любченко, (044) 482-09-76

Додаток 1

до листа від 28.02.2014 р. № 01-02/111

Про проведення Всеукраїнського методичного турніру

«Моє покликання – методист» у межах Консорціуму закладів післядипломної освіти в 2012 – 2014 рр.
Всеукраїнський методичний турнір «Моє покликання – методист» започаткований державним вищим навчальним закладом «Університет менеджменту освіти» НАПН України у 2012 році й проводиться з метою підтримки творчої діяльності педагогічних працівників інститутів (академій) післядипломної педагогічної освіти, які обіймають посади методистів, керівників та методистів районних (міських) методичних кабінетів (центрів. Організаційно-методичний супровід цього започаткування забезпечує Науково-методичний центр Університету. Інформаційну підтримку заходу здійснюють: «Педагогічна газета» видавництва «Педагогічна преса», науково-педагогічний журнал «Рідна школа», Всеукраїнський науково-практичний журнал «Директор школи, ліцею, гімназії», Всеукраїнський науково-практичний освітньо-популярний журнал «Імідж сучасного педагога».

Всеукраїнський методичний турнір проводиться впродовж 2012–2014  років поетапно: I етап – 2012 рік – за участю керівників та методистів інститутів (академій) післядипломної педагогічної освіти, Р(М)МК(Ц) з питань організації виховної роботи та позашкільної освіти; IІ етап – 2013 рік – з питань управління навчальним закладом (ДНЗ, ЗНЗ, ПНЗ); IІІ етап – 2014 рік – з питань викладання предметів освітніх галузей.

І Всеукраїнський методичний турнір проходив у межах науково-методичного комплексу «Консорціум закладів післядипломної освіти» у два тури. За підсумками заочного туру, на який було представлено 21 конкурсну роботу з регіональних закладів післядипломної педагогічної освіти, членами журі, до складу якого ввійшли члени науково-методичної ради Університету менеджменту освіти, було визначено 6 лауреатів для участі в очному турі змагання в номінації «Виховна робота та позашкільна освіта».

Переможцями заключного туру І Всеукраїнського методичного турніру «Моє покликання – методист» стали: Надія Валентинівна Ємець, методист з виховної роботи Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (Головний приз); Анжела Михайлівна Романенко, методист відділу методики виховання Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені  М. В. Остроградського; Галина Іванівна Ломакіна, завідувачка центру національного виховання та Олексій Олексійович Заріцький, методист центру національного виховання Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти; Лариса Анатоліївна Волочаєва, завідувачка районного методичного кабінету Тростянецького району Сумської області; Клара Борисівна Голдобіна, методист центру позашкільної освіти Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти; Валерій Юрійович Гаврилюк, завідуючий навчально-методичного кабінету позашкільної освіти Київського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Журі також внесло пропозицію відзначити двох учасників заочного туру Всеукраїнського методичного турніру окремо за оригінальність та неповторність: Петра Сергійовича Старовойта, завідувача науково-методичного центру виховної роботи Чернівецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, та Віру Єгорівну Харагірло, завідувачку відділу педагогічних технологій Інституту післядипломної освіти інженерно-педагогічних працівників (м. Донецьк) Університету менеджменту освіти.

За підсумками заочного туру ІІ Всеукраїнського методичного турніру, на який було представлено 47 конкурсних робіт з 23 регіональних закладів післядипломної педагогічної освіти, членами журі, до складу якого ввійшли члени науково-методичної ради Університету менеджменту освіти, було визначено 9 лауреатів для участі в очному турі змагання в трьох номінаціях: «Управління ДНЗ», «Управління ЗНЗ», «Управління ПНЗ». Переможцями ІІ Всеукраїнського методичного турніру «Моє покликання – методист» стали:

• у номінації «Управління ДНЗ»: Валентина Олексіївна Бурак, методист інформаційно-методичного центру Славутської міської ради Хмельницької області (Гран-прі); Інна Василівна Стеценко, методист Лутугинського методичного кабінету освіти Луганської області; Світлана Олександрівна Капштикова, методист міського методичного кабінету управління освіти Костянтинівської міської ради Донецької області;

• у номінації «Управління ЗНЗ»: Людмила Анатоліївна Мозгова, завідувачка міського методичного кабінету управління освіти і науки Бориспільської міської ради Київської області (Гран-прі); Оксана Іванівна Сахно, завідувачка Путивльського районного методичного кабінету Сумської області; авторський колектив: Марина Юріївна Малиця та Лілія Федорівна Федоренко, методисти методичного кабінету відділу освіти Комсомольської міської ради Полтавської області;

• у номінації «Управління ПНЗ»: Галина Леонідівна Вороніна, методист-викладач кафедри виховання й розвитку особистості Харківської академії неперервної освіти (Гран-прі); Ольга Олександрівна Сокур, методист Кіровського Палацу дитячої та юнацької творчості Донецької міської ради; Наталія Олександрівна Цвікова, методист міського методичного кабінету відділу освіти Білгород-Дністровської міської ради Одеської області.

У 2014 році ІІІ Всеукраїнський методичний турнір «Моє покликання – методист» проводитиметься за участю педагогічних працівників інститутів (академій) післядипломної педагогічної освіти, які обіймають посади методистів, керівників та методистів Р(М)МК(Ц) з питань науково-методичного забезпечення викладання предметів освітніх галузей Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р. № 1392) і Державного стандарту початкової загальної освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 20.04.2011 р. № 462) за такими номінаціями: «Науково-методичне забезпечення початкової загальної освіти», «Науково-методичне забезпечення профільного навчання в старшій школі», «Науково-методичне забезпечення формування предметних компетентностей відповідно до освітніх галузей Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти та навчальних програм».

Ураховуючи вищезазначене, просимо Вас:



  1. Провести перший (обласний) тур Всеукраїнського методичного турніру «Моє покликання – методист» за положенням та у формі, що визначаються та розробляються кожним закладом післядипломної педагогічної освіти з урахуванням наявних регіональних конкурсів, турнірів, інших заходів з науково-методичної роботи (лютий – червень 2014 р.). Рішенням обласного інституту (академії) післядипломної педагогічної освіти та за його рекомендацією троє переможців обласного туру (по одній особі з трьох номінацій: «Науково-методичне забезпечення початкової загальної освіти», «Науково-методичне забезпечення профільного навчання в старшій школі», «Науково-методичне забезпечення формування предметних компетентностей відповідно до освітніх галузей Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти та навчальних програм») надсилають конкурсні матеріали для участі у другому (всеукраїнському) турі Всеукраїнського методичного турніру.

  2. Надіслати до Науково-методичного центру координації закладів ППО, регіональних та міжнародних зв’язків ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України до 05 вересня 2014 р.:

    • заявку на участь у Методичному турнірі трьох педагогічних працівників (загалом за трьома номінаціями) інститутів (академій) післядипломної педагогічної освіти, які обіймають посади методистів, керівників та методистів Р(М)МК(Ц) за номінаціями «Науково-методичне забезпечення початкової загальної освіти», «Науково-методичне забезпечення профільного навчання в старшій школі», «Науково-методичне забезпечення формування предметних компетентностей відповідно до освітніх галузей Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти та навчальних програм» (на паперовому та електронному носіях) за формою, що додається;

    • презентацію – творчий портрет працівника інституту (академії) післядипломної педагогічної освіти, Р(М)МК(Ц) за темою «Моє покликання – методист», що висвітлює важливі професійні події життя працівника, його педагогічне кредо та родзинки роботи з обраної науково-методичної проблеми (на паперовому й електронному носіях – до 12 слайдів);

    • витяг із рішення науково-методичної ради інституту (академії) післядипломної педагогічної освіти з рекомендацією до участі у другому турі Всеукраїнського методичного турніру одного – трьох учасників;

  • науково-методичну, навчально-методичну розробку, яка не подавалася на інші конкурси, не була ще надрукована, не має грифу МОН України (конкурсні матеріали – методичні рекомендації, навчально-методичний посібник, електронні ресурси навчання, проекти, спецкурси, програми, опорні конспекти тощо), до якої додати:

  • анотацію, де автори коротко формулюють основні ідеї та зміст поданої на конкурс науково-методичної розробки;

  • рекомендацію відповідного наукового чи науково-методичного органу (містить інформацію про актуальність розробки, можливості та результати її використання у навчально-виховному процесі, посилання на контингент, який може нею користуватися, установу, що здійснює наукове керівництво);

  • відомості про автора (авторський колектив): прізвище, ім'я, по батькові, місце роботи, посада, кваліфікаційна категорія, звання, адреса (адреси) закладів (установ), де працює (працюють) автор (автори), контактні телефони, факс, e-mail (на паперовому та електронному носіях).

Проведення другого (Всеукраїнського) туру ІІІ Всеукраїнського методичного турніру здійснюється Університетом менеджменту освіти в два етапи:

  • заочний (конкурс методичних розробок) – червень – вересень 2014 р.;

  • очний (змагання-турнір) – 13 листопада 2014 р.

Заключний етап Всеукраїнського методичного турніру проводитиметься Університетом менеджменту освіти 13 листопада 2014 р. на базі Харківської академії неперервної освіти в формі очного змагання-турніру переможців, визначених за підсумками заочного етапу членами журі зі складу науково-методичної ради Університету менеджменту освіти.

Конкурсні матеріали переможців та лауреатів Всеукраїнського методичного турніру заносяться до інформаційно-аналітичного банку даних та каталогу досягнень педагогів системи післядипломної педагогічної освіти України відповідно до вимог чинного законодавства щодо збереження авторських прав.



Заявка на участь

у другому турі ІІІ Всеукраїнського методичного турніру

«Моє покликання – методист» ______________________________ (інституту (академії) післядипломної педагогічної освіти, Р(М)МК(Ц)


  1. Прізвище, ім'я, по батькові учасника (членів авторського колективу).

  2. Місце роботи, посада, вік, стаж педагогічної роботи.

  3. Номінація: ______ («Науково-методичне забезпечення початкової загальної освіти», «Науково-методичне забезпечення профільного навчання в старшій школі», «Науково-методичне забезпечення формування предметних компетентностей відповідно до освітніх галузей Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти та навчальних програм»).

  4. Назва науково-методичної, навчально-методичної розробки для участі в конкурсі.

  5. Контактні телефони, e-mail.

  6. Додаткова інформація (за бажанням).

Додаток 2

до листа від 28.02.2014 р. № 01-02/111

Про рекомендації Всеукраїнського «круглого столу»

«Проектування процесу навчання педагогічних працівників

з андрагогічних позицій регіональної школи новаторства»
У сучасних умовах модернізаційних змін у галузі освіти актуальним завданням системи післядипломної педагогічної освіти є вирішення проблем оновлення змісту, технологій сучасного науково-методичного супроводу розвитку професіоналізму керівних, науково-педагогічних і педагогічних працівників, розроблення сучасних моделей науково-методичного забезпечення ефективності процесів фахового зростання педагогічних кадрів в умовах інноваційного розвитку національної освіти й науки. Виконанню цих завдань сприяє діяльність створеної з ініціативи Університету менеджменту освіти у складі науково-методичного комплексу «Консорціум закладів післядипломної освіти» Всеукраїнської школи новаторства керівних, науково-педагогічних і педагогічних працівників. Сьогодні на засадах творчої співпраці вона об’єднала практично всі регіони країни і стає рушійною силою у виробленні оптимальних інноваційних моделей і шляхів модернізації системи неперервного фахового зростання працівників галузі, залучення творчих педагогів до участі в інноваційних проектах з розроблення нового формату підготовки конкурентоспроможного фахівця системи освіти.

Аналіз проведеної роботи Університетом та регіональними закладами ППО в межах Всеукраїнської школи новаторства керівних, науково-педагогічних і педагогічних працівників (далі – ВШН) з 2011 р. засвідчив її спроможність вирішувати актуальні питання з розвитку післядипломної освіти відповідно до сучасних запитів освітян. Отже, за підсумками засідань групи координаторів ВШН у рамках Літньої школи під час Червневих педагогічних студій у 2012 р. та І Інтернет-конференції «Всеукраїнська школа новаторства керівних, науково-педагогічних і педагогічних працівників системи ППО як форма підвищення фахової майстерності» у грудні 2012 р., Науково-методичним центром Університету менеджменту освіти ініційований та проведений під головуванням першого проректора Є. Р. Чернишової 10 жовтня 2013 р. на базі Полтавського ОІППО ім. М. Остроградського Всеукраїнський «круглий стіл» за темою «Проектування процесу навчання педагогічних працівників з андрагогічних позицій регіональної школи новаторства». Учасниками цього заходу обговорено питання, яке ініційоване саме групою координаторів ВШН від регіональних закладів ППО щодо створення Регіональних та Зональних шкіл новаторства в рамках Всеукраїнської школи новаторства, за підсумками якого підготовлено рекомендації зазначеного Всеукраїнського «круглого столу». Сьогодні ВШН вийшла на наступний етап розвитку – створення Регіональних і Зональних шкіл новаторства. Спільно з Полтавським ОІППО підготовлено спецвипуск «Новаторський рух у післядипломній педагогічній освіті України» Всеукраїнського науково-практичного освітньо-популярного журналу «Імідж сучасного педагога» № 8–9 (137–138) 2013 р.

Сподіваємося, що й надалі наша спільна наполеглива робота з розвитку, вдосконалення і підвищення професійної майстерності керівних, науково-педагогічних і педагогічних кадрів, активізації їхнього творчого потенціалу буде гідним внеском у розвиток закладів післядипломної педагогічної освіти.


РЕКОМЕНДАЦІЇ

Всеукраїнського «круглого столу»

«Проектування процесу навчання педагогічних працівників

з андрагогічних позицій регіональної школи новаторства»

10 жовтня 2013 року

10 жовтня 2013 року в рамках Всеукраїнської школи новаторства керівних, науково-педагогічних і педагогічних працівників системи післядипломної педагогічної освіти (ВШН), яка започаткована у межах науково-методичного комплексу «Консорціум закладів післядипломної освіти ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, проведено засідання Всеукраїнського «круглого столу» за темою «Проектування процесу навчання педагогічних працівників з андрагогічних позицій регіональної школи новаторства».

Інформаційна підтримка заходу здійснювалася «Педагогічною газетою» видавництва «Педагогічна преса», журналом «Рідна школа», всеукраїнським науково-практичним журналом «Директор школи, ліцею, гімназії», всеукраїнським науково-практичним освітньо-популярним журналом «Імідж сучасного педагога». Під час «круглого столу» обговорювалися актуальні питання новаторського руху в системі післядипломної педагогічної освіти:

1) оновлення форм і методів роботи з педагогічними працівниками в контексті Національної стратегії розвитку освіти на період до 2021 року;

2) впливи глобальних змін ХХІ століття на розвиток професійної майстерності педагогічних працівників;

3) проектування процесу навчання педагогічних працівників з андрагогічних позицій;

4) формування Регіональних і Зональних шкіл новаторства в межах Всеукраїнської школи новаторства керівних, науково-педагогічних і педагогічних працівників та інші.

Під час дискусії учасниками піднято комплекс проблем, пов’язаних із підготовкою нової генерації педагогічних працівників, здатних позитивно впливати на суспільний розвиток в умовах інноваційних змін, із проектуванням процесу їхнього навчання, зокрема: основні напрями мережевої взаємодії методичних служб в умовах новаторського руху; сучасний підхід до управління професійним розвитком методистів в умовах регіональної безперервної педагогічної освіти; нові підходи до підвищення професійної майстерності керівників шкіл; новаторські тенденції до формування професійної компетентності науково-педагогічних кадрів; індивідуально-творчий підхід до розвитку методичної культури педагога, його інноваційної поведінки; стимулювання педагогів до впровадження в освітню практику інноваційних педагогічних технологій; визначення напрямів мережевої взаємодії інститутів ППО в рамках Школи новаторства та інші.

Тематика і зміст виступів свідчать про актуальність порушених проблем, необхідність перезавантаження науково-методичних служб різних рівнів і мобілізацію на співпрацю, пошуки ефективних шляхів науково-методичного супроводу професійного розвитку керівних, науково-педагогічних і педагогічних працівників у системі післядипломної педагогічної освіти, створення єдиного інформаційно-освітнього середовища, яке забезпечуватиме можливість професійного росту кожному педагогічному працівнику та педагогічній спільноті закладів післядипломної педагогічної освіти.

Учасники «круглого столу» відзначають, що проектування процесу навчання педагогічних працівників у системі післядипломної педагогічної освіти має здійснюватися відповідно до концептуальних засад освіти для сталого розвитку, компетентнісно зорієнтованої парадигми, сучасних підходів, насамперед андрагогічного, через розширення напрямів та визначення подальшої стратегії діяльності Всеукраїнської школи новаторства керівних, науково-педагогічних і педагогічних працівників, створення Регіональних та Зональних шкіл новаторства.

Зважаючи на потребу у створенні в Україні сприятливих умов для підготовки нової генерації педагогічних працівників, здатних позитивно впливати на суспільний розвиток в умовах інноваційних змін, учасники «круглого столу» рекомендують:

1. Створити інноваційний Всеукраїнський банк даних «Інноваційні форми науково-методичної роботи з керівними, науково-педагогічними і педагогічними працівниками» з метою обміну досвідом у межах Консорціуму закладів післядипломної освіти.

2. Передбачити у системі післядипломної педагогічної освіти функціонування Регіональних і Зональних шкіл новаторства керівних, науково-педагогічних і педагогічних працівників, спрямованих на реалізацію принципів освіти дорослих, модульного проектування навчального процесу, забезпечення науково-методичного супроводу, інформаційної повноти і доступності, режиму саморозвитку, партнерських взаємин між суб’єктами навчання в системі закладів післядипломної педагогічної освіти.

3. Ураховувати творчі досягнення членів Регіональних та Зональних шкіл новаторства керівних, науково-педагогічних і педагогічних працівників як кредитний залік у міжкурсовий період у системі післядипломної педагогічної освіти.

4. Розробити інструментарій для здійснення моніторингу ефективності діяльності Регіональних і Зональних шкіл новаторства з метою відбору найкращих новаторських ідей і творчих напрацювань для занесення у Всеукраїнський банк даних.

5. Створити систему (модель) мережевої взаємодії інститутів ППО в рамках Всеукраїнської школи новаторства з метою координації дій методичних служб щодо реалізації основних напрямів діяльності, мобілізації на співпрацю, пошуків ефективних шляхів науково-методичного супроводу професійної діяльності педагогічних працівників, мережевого консультування, обміну досвідом, взаємодії з формування готовності педагогів до інноваційної діяльності.

6. Для підвищення якості підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників із питань розвитку інноваційної діяльності в закладах ППО Університету менеджменту освіти НАПН України спільно з інститутами (академіями) післядипломної педагогічної освіти розробити тезаурус педагога-новатора системи післядипломної педагогічної освіти.

7. Творчій групі координаторів Всеукраїнської школи новаторства керівних, науково-педагогічних і педагогічних працівників розробити проект «Віртуальна лабораторія Всеукраїнської школи новаторства» та організувати його обговорення для подальшого впровадження в межах Всеукраїнської школи новаторства.

8. Науково-методичному центру координації закладів післядипломної педагогічної освіти, регіональних та міжнародних зв’язків ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України спільно з координаторами ВШН:

8.1. розробити програму курсу «Педагоги-новатори в системі ППО» та її змістове наповнення із метою впровадження під час курсів підвищення кваліфікації в системі післядипломної педагогічної освіти;



8.2. започаткувати рубрику «Зустрічі з педагогами-новаторами» у фахових виданнях, які є інформаційними партнерами Всеукраїнської школи новаторства керівних, науково-педагогічних і педагогічних працівників.



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка