Про затвердження міської програми «Освіта. Тернопіль. 2012-2016»



Сторінка1/7
Дата конвертації26.03.2016
Розмір1.3 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7
6/16/20 16.12.2011

Про затвердження міської програми «Освіта. Тернопіль. 2012-2016»

До рішення внесено зміни відповідно до рішень міської ради від 17.05.2012р. №6/21/12, від 20.12.2012р. №6/27/4, від 24.12.2013р. №6/42/11, від 27.02.2015р. №6/57/13, від 22.12.2015 р. №7/3/17

Відповідно до Законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про освіту", "Про дошкільну освіту", "Про загальну середню освіту", "Про позашкільну освіту", враховуючи проект національної стратегії розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки, з метою приведення системи освіти міста до вимог сучасного інформаційно-технологічного суспільства та європейських стандартів, забезпечення її доступності, якості і ефективності, постійного оновлення на основі об’єднання зусиль органів місцевого самоврядування і громади, з врахуванням надбань у розвитку регіонального шкільництва, духовних і національних традицій, соціально-економічних умов, враховуючи висновок постійної комісії міської ради з питань освіти, науки, культури, міська рада ВИРІШИЛА:

1.Інформацію начальника управління освіти і науки О.П. Похиляк про виконання міських програм «Освіта. Тернопіль. 2007-2011», «Програма дослідно-експериментальної роботи за темою: «Формування розвивального соціально-педагогічного простору загальноосвітнього навчального закладу «Школа-місто» в умовах регіональної освіти» на базі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 24 м. Тернополя на 2008-2015 роки», «Програма видавництва журналу «Освітянин» на 2008-2011 роки», «Читаюча дитина – майбутнє України на 2008-2012 роки», «Програма національно-патріотичного виховання молоді на період до 2012 року», «Програма правової освіти населення м. Тернополя на 2010-2014 роки», «Міська цільова програма «Здоров’я дітей» на 2009-2012 роки», «Програма розвитку психологічної служби в системі освіти м. Тернополя на період до 2012 року», «Програма «Вчитель» на 2002-2012 роки», «Програма розвитку української мови, української культури та історичної свідомості громадян України в м. Тернополі на 2010-2014 роки» взяти до відома (інформація додається).

2.Затвердити міську програму «Освіта. Тернопіль. 2012-2016», згідно з додатком (додається).

3.Рішення Тернопільської міської ради від 22.05.2008 року № 5/17/9 «Про затвердження Програми дослідно-експериментальної роботи за темою: „Формування розвивального соціально-педагогічного простору загальноосвітнього навчального закладу „Школа-місто” в умовах регіональної освіти” на базі загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №24 м.Тернополя на 2008-2015 роки», від 27.11.2008р. № 5/22/23 «Про міську програму «Читаюча дитина – майбутнє України» на 2008-2012 роки», від 30.03.2011р. № 5/33/7 «Про міську програму національно-патріотичного виховання молоді на період до 2012 року», від 17.06.2010р. № 5/36/2 «Про затвердження міської програми правової освіти населення м.Тернополя на 2010-2014 роки», від 30.04.2009р. № 5/26/30 «Про міську цільову програму «Здоров’я дітей» на 2009-2012 роки», від 18.12.2008р. № 5/23/79 «Про програму розвитку психологічної служби освіти м. Тернополя на 2008-2012 роки», від 14.11.2002р. № 4/5/14 «Про затвердження міської програми «Вчитель», від 10.07.2010р. № 5/37/135 «Про Програму розвитку української мови, української культури та історичної свідомості громадян України в м. Тернополі на 2010-2014 роки» вважати такими, що втратили чинність.

4.Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань освіти, науки, культури.

Додаток 1

до рішення міської ради

від 16.12.2011 р. №6/16/20
Внесено доповнення відповідно до рішення міської ради від 24.12.2013р. №6/42/11

ІНФОРМАЦІЯ

про виконання міських програм галузі освіти

Освіта є пріоритетним напрямом державної політики України. Держава виходить з того, що освіта – це стратегічний ресурс соціально–економічного, культурного і духовного розвитку суспільства, поліпшення добробуту людей, забезпечення національних інтересів, зміцнення міжнародного авторитету й іміджу нашої держави, створення умов для самореалізації кожної особистості.

За звітний період зазнала змін мережа навчальних закладів міста. На даний час функціонують: 21 загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, 5 спеціалізованих шкіл, 2 гімназії, 2 ліцеї, 3 навчально-виховних комплекси І-ІІІ ступенів: «Школа –ліцей № 6 ім. Н. Яремчука», «Школа –ліцей № 13» та «Школа –колегіум Патріарха Йосифа Сліпого», 2 спеціалізовані початкові школи повного дня, вечірня спеціальна школи, школа допризовної підготовки; 6 навчально-виховних комплексів «Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітній навчальний заклад І ступеня», Галицький коледж ім. В. Чорновола, 32 дошкільні навчальні заклади, 4 позашкільні та 3 спортивні школи.

На даний час у 44 загальноосвітніх навчальних закладах функціонує 975 класів, у яких навчається 24750 учнів, що у порівнянні з 2007-2008 навчальним роком на 3 заклади менше і відповідно на 69 класів та 2146 дітей.

За 2007 -2011 роки реорганізовано:


  • Тернопільську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів № 13 та Тернопільський педагогічний ліцей у Тернопільський навчально-виховний комплекс «Школа-ліцей № 13»;

  • Тернопільську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів № 6 ім. Н. Яремчука у Тернопільський навчально-виховний комплекс «Школа –ліцей №6 ім. Н. Яремчука»;

  • Тернопільську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів № 12 та Християнський колегіум Йосифа Сліпого у Тернопільський навчально-виховний комплекс «Школа-колегіум Патріарха Йосифа Сліпого»;

  • Тернопільську спеціалізовану школу І-ІІІ ступенів № 18 з поглибленим вивченням іноземних мов у Тернопільську загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів № 18;

  • Галицький інститут ім. В. Чорновола у Галицький коледж ім. В. Чорновола.

За звітний період дитячо-юнацька спортивна школа олімпійського резерву з греко-римської боротьби, дитячо-юнацька спортивна школа олімпійського резерву з футболу та дитячо-юнацька спортивна школа «Екстрім» передані у підпорядкування управління сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму Тернопільської міської ради.

Зменшилась кількість закладів та відповідно і дітей, у яких навчання ведеться у дві зміни: з 14 закладів (2241 дитина) у 2007-2008 навчальному році до 8 закладів (1443 дітей) у 2011 -2012 навчальному році.

Управління освіти і науки Тернопільської міської ради забезпечує проведення моніторингу охоплення дітей дошкільного освітою. Проводиться роз’яснювальна робота серед мешканців міста щодо обов’язковості дошкільної освіти. Станом на 01.07.2011 року дитяче населення міста складає 11032 дітей віком від 2 до 6–ти років. В дошкільних навчальних закладах та навчально-виховних комплексах виховується 8878 дітей дошкільного віку. Суспільним дошкільним вихованням охоплено 2581 дитина 5-ти річного віку, що становить 99,6% дітей цієї вікової категорії.

Повністю збережена мережа дошкільних навчальних закладів. Враховуючи запити та потреби населення за звітний період додатково відкрито 24 групи для дітей переддошкільного та дошкільного віку.

У 524 гуртках, які працюють у позашкільних закладах та спортивних школах займаються 6811 вихованців.

Розроблені заходи щодо впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій

У всіх 43 шкільних бібліотеках ЗНЗ м. Тернополя реалізується проект зі створення єдиної системи централізованого електронного обліку підручників та іншої навчальної літератури (на основі комп’ютерної програми електронного обліку навчальної літератури «Шкільний підручник»). 28 бібліотек із 43 комп’ютеризовані (65% ), у 6-ти - встановлено Інтернет.

Відповідно до рішення виконавчого комітету Тернопільської міської ради від 25 липня 2007р. №977 «Про рейтингову систему комплексної оцінки діяльності загальноосвітніх навчальних закладів м. Тернополя» щорічно визначаються переможці у номінаціях: школа педагогічного пошуку, школа сучасних освітніх технологій, школа-ерудит, школа-олімпієць, школа-турист, школа громадянського становлення, школа-естет. Нагородження переможців проходить під час святкування Дня працівників освіти.

Для забезпечення участі випускників ЗНЗ у зовнішньому незалежному оцінюванні у м. Тернополі на базі ТНВК «Школа-ліцей №6 ім. Н.Яремчука», ТНВК «Школа-ліцей №13», ТСШ №17, 29, ТЗОШ № 9, 11, 14, 16, 22, 24, 26, 27, 28 створено мережу пунктів пробного та основного ЗНО.

Пункти тестування забезпечено персоналом у кількості близько 600 осіб (відповідальні за ПТ, помічники відповідальних за ПТ, старші інструктори, інструктори, чергові).

На базі ТЗОШ № 4 та ТСШ № 5 створено пункти перевірки відкритих тестових завдань з української мови і літератури та англійської мови. Пункти перевірки забезпечено персоналом у кількості близько 150 осіб (старші екзаменатори та екзаменатори).

До випускників ЗНЗ та їх батьків протягом року оперативно доводилась необхідна інформація з питань організації та проведення ЗНО.

За період з 2008 по 2011 роки випускники ЗНЗ м. Тернополя отримали 200 балів з таких предметів загального незалежного оцінювання:

2008 - українська мова і література, історія України, математика, географія;

2009 – українська мова і література, історія України;

2010 - українська мова і література, історія України, математика;

2011 - українська мова і література, математика, біологія, фізика.

З метою підвищення інтересу школярів до Біблії, виховання духовно-багатої, національно-свідомої особистості, залучення школярів до вивчення курсів духовно-морального спрямування, інформування педагогічної громадськості, батьків про предмети духовно-морального спрямування було проведено шкільний та міський етапи Всеукраїнської олімпіади з основ християнської етики «Юні знавці Біблії». Переможцями ІІ етапу стали: учень 5-го класу Федчук Ростислав (ТЗОШ №12 ), а учень 6-го класу Жидик Ярослав (ТЗОШ №16), став переможцем ІІ та ІІІ етапів олімпіади, яка проходила в м. Острог Рівненської області. Особисту першість здобули: учень 5-го класу Шишковський Андрій (ТЗОШ № 19), учениця 6-го класу Івкіна Олександра (ТЗОШ № 21) та учень 6-го класу Сопіга Симеон (ТЗОШ № 20).

У 2011 році конкурс «Учитель року» з предметів духовно-морального спрямування в м. Тернополі проходив вперше і мав на меті привернути увагу суспільства до вчителя, який викладає предмети духовно-морального спрямування, сприяти його професійному становленню, обміну досвідом, зростанню професійної майстерності. Переможцями стали вчителі ОХЕ ТЗОШ №28 Пацерковська О.А. та ТЗОШ №4 Медюх Л. М., яка представляла свій досвід роботи в м. Острог на Всеукраїнському конкурсі.

Виховним відділом ІМЦО організовано та проведено щорічний міський конкурс духовної пісні «Святе причастя - цвіт надії», фестиваль вертепних ватаг.

Особлива увагу звернено на поступовий перехід учнів до профільного навчання у старшій школі та апробацію різних моделей його організації, зокрема розвитку і розширенню форм допрофільної підготовки. Постійно збільшується кількість класів з профільним навчанням та класів з поглибленим вивченням окремих предметів

У загальноосвітніх навчальних закладах повністю використовується і стовідсотково фінансується варіативна частина робочих навчальних планів.

Виходячи із потреб громади освітніх округів, у ЗНЗ м.Тернополя відкрито профільні класи. Так, однопрофільним навчанням охоплено учнів 10 ЗНЗ, багатопрофільним – 13.

У загальноосвітніх навчальних закладах міста 3326 школярів навчаються за 14 профілями, які інтегровані у 6 напрямків. Найбільш чисельними щодо охоплення є суспільно-гуманітарний, технологічний та природничо-математичний напрями.

З метою ефективності профільного навчання проводиться моніторингове дослідження стану реалізації Концепції профільного навчання у старшій школі. Відслідковуються проблеми, які виникають в учнів, педагогів, батьків, враховуються пропозиції, висловлені ними щодо покращення профільного навчання.

Профільне навчання

загальноосвітніх навчальних закладів м. Тернополя

за 2008-2011 роки



з/п




Напрями


2008 р.

2009 р.

2010 р.

2011 р.

1.

Природничий-математичний

472

14%

389

14%

513

14%

534

17%

2.

Суспільно-гуманітарний

881

25%

1121

40%

1090

31%

1137

35%

3.

Філологічний

869

25%

380

13%

831

23%

489

15%

4.

Технологічний

1064

30%

792

28%

948

27%

920

29%

5.

Спортивний

219

6%

130

5%

160

5%

118

4%
Щорічно поповнюється банк даних обдарованих дітей та випускається альманах «Сузір’я обдарованої молоді».

Кожного року учні м. Тернополя беруть участь у ІІІ та ІV етапах Всеукраїнських олімпіадах з базових навчальних дисциплін.



Результати ІІІ етапу Всеукраїнських олімпіад

з базових навчальних дисциплін

Зайняті місця

Кількість учнів

2006-2007 н.р.

2007-2008 н.р.

2008-2009 н.р.

2009-2010 н.р.

2010-2011 н.р.

І

28

24

24

25

30

ІІ

30

31

23

26

23

ІІІ

20

17

21

22

25

Всього взяло участь

92

107

111

109

114

Результати ІV етапу Всеукраїнських олімпіад

з базових навчальних дисциплін

Зайняті місця

2007-2008 н.р.

2008-2009 н.р.

2009-2010 н.р.

2010-2011 н.р.

Кількість переможців

4

4

8

8

Всього взяло участь

26

26

23

28

Щорічно школярі міста беруть участь у ІІ та ІІІ етапах Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України.

Результати ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких

робіт учнів-членів Малої академії наук України

Зайняті місця

Кількість учнів

2006-2007 н.р.

2007-2008 н.р.

2008-2009 н.р.

2009-2010 н.р.

2010-2011 н.р.

І

9

10

10

13

16

ІІ

12

15

15

14

11

ІІІ

11

11

15

13

22

Всього взяло участь

39

41

42

40

53

Результати ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких

робіт учнів-членів Малої академії наук України

Роки

2008 рік

2009 рік

2010 рік

2011 рік

Кількість переможців

11

13

9

12

Всього взяло участь

20

20

19

16

Активну участь учні м. Тернополя беруть у Міжнародному конкурсі з української мови ім. П.Яцика.

Переможці ІІІ етапу Міжнародного

конкурсу з української мови ім. П. Яцика

Роки

2007 рік

2008 рік

2009 рік

2010 рік

2011 рік

Кількість переможців

6

6

7

6

6

Всього взяло участь

9

9

9

9

9

Всі переможці ІІІ етапу є учасниками ІV етапу.

Переможці ІV етапу Міжнародного

конкурсу з української мови ім. П. Яцика

Роки

2007 рік

2008 рік

2009 рік

2010 рік

2011 рік

Кількість переможців

2

1

2

1

1

Всього взяло участь

6

6

7

6

6

Також учні міста беруть участь у Міжнародних конкурсах «Кенгуру», «Левеня», «Колосок», «Соняшник», «Бобер», «Лелека», «Мовно-літературний конкурс ім. Т.Шевченка» та Міжнародному Чемпіонаті з розв’язування логічних математичних задач, а також в турнірах з математики, біології, хімії, географії.

Роботу з обдарованими та талановитими школярами спрямовано на підвищення ефективності дії наукових товариств, філій МАНУ на базі гімназій, ліцеїв, спеціалізованих шкіл.

Так, в Українській гімназії ім. І.Франка діє НТУ «До глибин», класичній гімназії – «Docendo discimus» («Навчаючись вчимося»), технічному ліцеї – «Світло». Всі учні старших класів названих ЗНЗ є учасниками НТУ, а кожен випускник зобов’язаний написати та захистити науково-дослідну роботу.

Відрадно те, що серед 53 призерів ІІ етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів - членів МАНу – 29 представники Української гімназії ім. І.Франка, по 8 – класичної гімназії та технічного ліцею, що становить 85% від загальної кількості.

Із 12 переможців ІІІ Всеукраїнського етапу 11 школярів - це гімназисти та ліцеїсти (ТУГ – 8, ТТЛ – 3).

Всі призери ІІ та ІІІ етапів захисту науково-дослідницьких робіт нагороджені грошовими преміями та цінними подарунками, а переможці ІІІ етапу одержують Президентську стипендію.

Для розвитку і навчання обдарованих учнів у 2010-2011 н. р. було створено «Лігу юних математиків».

Однією з ключових умов сталого розвитку України є зміцнення її міжнародних позицій.

Головна мета діяльності міжнародного співробітництва шкіл міста Тернополя спрямована на формування позитивного міжнародного іміджу освіти, підтримку та розвиток зарубіжних відносин в освітньо-наукових, соціальних, культурних сферах.

Навчальні заклади міста №3,4,5,6,7,8,11,12,14,17,18,19,20, ТКГ, ТУГ, Християнський колегіум ім. Й.Сліпого на сьогоднішній день співпрацюють із закордонними навчальними закладами, товариствами, спільнотами та організаціями. У їх числі гімназії, школи Польщі, коледж Німеччини та ін.

Прикладом плідної співпраці є співробітництво з:


  • Гімназією № 10 м. Хожув, Польща (ТУГ);

  • Ліцей ім. А.Фріца Морджевсалого у м.Влодава, ІХ загальноосвітній ліцей імені Ходофманової, м.Варшава, Польща, Грейвні Скул м.Лондон, Велика Британія, Американський університет в м. Благоєвград, Болгарія, гімназія імені Ю.Шпейдельберга, м.Фехельде, Німеччина (ТСШ № 3);

  • Спілка загальноосвітніх шкіл № 1 м.Хожув, Польща, Загальнопольське товариство родинне шкіл Словацького м.Хожув, Польща (ТЗОШ № 4);

  • Міжнародна асоціація молодіжних культурних обмінів, представник Фінляндії (ТСШ № 5);

  • Гімназія ім. Вінсента Поля, с.Радавчик-Другий, Польща (ТНВК «Школа-ліцей № 6 ім. Н.Яремчука»);

  • Початкова школа в м. Лондоні, Англія (ТСШ № 7);

  • Школа подставова № 6 м.Тихи, Польща (ТЗОШ № 8);

  • Школа № 20, м.Гожув-Великопольський, Польща (ТЗОШ № 11);

  • Клуб «Ротарі», м.Бостон, США, Організація «Книжки з-за кордону», Шотландія (ТЗОШ № 12);

  • Загальноосвітній ліцей ім. Ципріана Каміля Норвіда, м.Радзим, Польща (ТЗОШ № 14);

  • Гімназія м.Шмалькальден, Німеччина (ТСШ № 17);

  • Школа № 29 ім. Королеви Ядвіги в м. Ченстохова, Польща, ліцей ім. Шарля де Фуко м. Брест, Франція (ТСШ № 18);

  • Кантональна школа м.Волена, Швейцарія (ТЗОШ № 19);

  • Гімназія №24 м. Краків, Польща (ТЗОШ № 20);

  • Школа святого Франциска, м. Відень, Австрія (Християнський колегіум ім. Й.Сліпого);

  • Гімназія № 1 м. Тарнов, Польща, Гете-Інститут м .Берлін, Німеччина (ТКГ).

20 травня 2011 року на базі ТСШ № 29 вперше проведено Форум шкільних Євроклубів міста, участь в якому взяли Євроклуби ТСШ № 3, 5, 29 ТЗОШ № 18,19, 23, 24, ТУГ, ТКГ. Під час форуму відбулася презентація шкільних Євроклубів; виставка конкурс постерів про країни Європи; вікторина «Що ми знаємо про Європейський союз», яка проводилась громадською організацією «ТИДИВИ».

Команда Євроклубу «Єднання» ТСШ №5 стала фіналістом Всеукраїнського конкурсу для старшокласників «Чи знаєш ти Європу? Допоможи Європі дізнатися про тебе!».

Євроклуб ТСШ № 29 взяв участь у проекті Британської ради «Активні громадяни». Керівник Євроклубу Харчук Мирослава в липні 2011 року в рамках проекту відвідала Великобританію. ТСШ №29 в числі 30 українських шкіл в цьому навчальному році за підтримки Міністерства освіти і науки, молоді та спорту та управління освіти і науки Тернопільської міської ради візьме участь у проекті «Навчаймося разом».

Видано методичні рекомендації «Назустріч партнерству школи, сім’ї та громадськості» (2011р.)

Вивчено питання залучення учнів ЗНЗ до громадських організацій, співпрацю ЗНЗ та ПНЗ з громадськими організаціями. Створено відповідні банки даних.

Представників громадських організацій «Пласт», «Фортеця» було залучено до проведення семінарів-практикумів для заступників директорів з виховної роботи, педагогів-організаторів (семінари: для заступників директорів з виховної роботи з «Виховна робота як діалог поколінь» – 2008 рік, для педорганізаторів «Учнівське самоврядування як засіб соціалізації школярів» – 2009 рік), до проведення занять «Школи лідерів» для представників міського учнівського парламенту «Наснага» (щорічно).

Видано методичні рекомендації інформаційно-методичним центром освіти: «Створення програм виховного простору навчального закладу» (2010 р.), «Методичні рекомендації щодо організації виховної роботи» (видається щорічно), «На шляху до успіху» (2009р.), проведено засідання методичного об’єднання заступників директорів з виховної роботи з питання створення програм виховної роботи навчальних закладів та використання в них досвіду роботи за авторськими виховними програмами «Людина – суспільство – держава», «Добро і честь», «Тіло – храм Святого Духа» (2009-2011роки).

На основі програм «Людина – суспільство – держава», «Добро і честь», «Тіло – храм Святого Духа» розроблено програму «Створення виховного простору у загальноосвітніх навчальних закладах м. Тернополя в контексті модернізації освіти» (2010 р.) (авт. Хома С.О., Ріжок А.Б., методисти ІМЦО).

Розроблено та затверджено програми виховної роботи усіх навчальних закладів м.Тернополя ( листопад 2011 р.)

Видано методичні рекомендації для педагогів-організаторів, заступників директорів з виховної роботи - «Учнівське самоврядування як засіб соціалізації школярів» (2009 р.), «Пам’ятка педагогу-організатору» (2009 р.), «Кімната школяра» (2010 р.)

Проведено міський конкурс «Кімната школяра - 2011» (переможців конкурсу нагороджено грамотами управління освіти і науки Тернопільської міської ради). Зібрано матеріали з досвіту роботи кращих кімнат школяра ЗНЗ м. Тернополя, підготовлено презентаційні матеріали.

Сформовано електронні банки даних керівників гуртків військово-патріотичного виховання. Станом на 01.11.2011 р. функціонують 34 гуртки військово-патріотичного виховання у 29 навчальних закладах. Організацію роботи у навчальних закладах забезпечують 34 керівники гуртків.

Затверджено заходи щодо виконання обласної Програми національно-патріотичного виховання молоді на період до 2012 року (наказ управління освіти Тернопільської міської ради від 31.08.2010 р. №324 «Про заходи щодо виконання обласної Програми національно-патріотичного виховання молоді на період до 2012 року»).

Заходи з військово-патріотичного виховання передбачено у річних планах роботи усіх загальноосвітніх навчальних закладів. На їх основі сплановано роботу заступників директорів з виховної роботи, класних керівників, педагогів-організаторів, керівників військово-патріотичного виховання, що свідчить про системність їх роботи.

З метою покращення роботи з допризовної підготовки та військово-патріотичного виховання, забезпечення єдності виховання, розвитку та психологічної підготовки молоді до захисту Вітчизни, формування у неї патріотичної свідомості, національної гідності, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку щорічно проводяться дитячо-юнацькі патріотичні ігри Всеукраїнського масштабу «Сокіл» («Джура»).

Щорічно проводяться: міський фестиваль-конкурс патріотичної пісні та поезії, творів образотворчого мистецтва «Дай, боже, вільними бути!» (жовтень), фестиваль етнографічних колективів «Від Катерини до Стрітення» (грудень-січень), фестиваль танцювальних колективів «Український танець-увиванець» (лютий), фестиваль-конкурс дитячих театральних колективів (лютий-березень), фестиваль хорових колективів «Молитва за Україну» (березень-квітень), фестиваль дитячої та юнацької творчості «Таланти твої, Україно!» (квітень-травень), загальноміське свято «Випускник» (травень). Міський конкурс на кращий вишиваний український костюм у рамках загальноміського свята випускників шкіл.

Краєзнавчо-пошуковою роботою охоплені усі загальноосвітні та позашкільні навчальні заклади. У рамках Всеукраїнського руху учнівської молоді «Моя земля – земля моїх батьків» проведено міські підсумкові конференції по результатах конкурсу серед педагогічних працівників навчальних закладів на кращу розробку народознавчої розвідки національно-патріотичної тематики «Слава України», туристсько-краєзнавчої експедиції учнівської молоді – «Краса і біль України», туристсько-краєзнавчого екологічного конкурсу серед ЗНЗ та ПНЗ «Посади калину», краєзнавчо-народознавчої експедиції учнівської молоді «Любіть Україну вишневу свою», заочного конкурсу на кращу спортивно-туристську подорож учнівської та студентської молоді в рамках Першості України (ВЗК), конкурсу серед вчителів і педагогічних працівників ПНЗ на кращий методичний матеріал туристсько-краєзнавчої тематики, конкурсу педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів на кращу розробку місцевих туристських і екскурсійних маршрутів для школярів «Пізнай свій край», історико-етнографічної експедиції учнівської молоді «Україна вишивана», історико-географічної експедиції учнівської молоді «Історія міст і сіл України».

Щорічно від м. Тернополя на обласний та Всеукраїнський етапи подаються звітні матеріали переможців ІІ (міського) етапу Конкурсу в рамках Всеукраїнського руху учнівської молоді «Моя земля – земля моїх батьків».


  1   2   3   4   5   6   7


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка