Проблеми віл / сніду Тренінг Мета



Скачати 72.87 Kb.
Дата конвертації24.02.2016
Розмір72.87 Kb.
Проблеми ВІЛ / СНІДу

Тренінг

Мета: виявити рівень знань, поінформованос­ті учнів та визначити їхнє ставлення щодо проблеми СНІДу; спонукати учасників до усвідомлення зв’язку між цінностями люди­ни, її поведінкою та наслідками для себе та оточуючих; поглибити знання дітей щодо СНІДу, основні шляхи зараження цією хво­робою та заходи щодо її профілактики; фор­мувати адекватне розуміння про­блеми існування хвороби СНІД, толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих людей.

Тривалість: 1 година.

Поняття: ВІЛ, СНІД, шляхи передачі, ризик зара­ження, толерантність, дискримінація.

Матеріали: маркери, аркуші паперу А4, АЗ, А1; плакати, стікери, клей, ножиці, скотч, журнали, газети, кольоровий папір.

«Поведінкадзеркало, у якому кож­ний показує своє обличчя».

Й. В. Ґете

«Думай гарно, і думки твої визріють гарними вчинками».

Л. М. Толстой

Хід заняття.

Завдання на знайомство

Вчитель пропонує кожному з учасників на арку­шах паперу написати власне ім’я (або як вас лас­каво називають вдома ваші батьки).

Вчитель нагадує, що золота рибка у казках завжди виконує бажання і просить кожного написати своє бажання на час тренінгу на стікері. Далі пропонується кожному учаснику закріпити стіке­ри з написами на малюнку у вигляді рибки та озвучити свої записи.

Анкета «Моє ставлення до ВІЛ-інфекції»

Із перелічених життєвих цінностей виберіть одну, найважливішу для вас:

а) цікава робота;

б) матеріально забезпечене життя;

в) щасливе сімейне життя;

г) здоров’я;

д) свобода у вчинках і діях;

е) свій варіант.

Яка ситуація стосовно ВІЛ-інфекції в Україні:

а) благополучна;

б) неблагополучна;

в) не замислювався.

Чи допускаєте ви для себе можливість зара­ження ВІЛ-інфекцією?

в) іноді.

Назвіть шляхи передачі ВІЛ-інфекції.

Оцініть ризик зараження ВІЛ-інфекцією під час внутрішньовенного введення наркотиків:

а) високий;

б) низький;

в) не знаю.

Де можна обстежитися на ВІЛ-інфекцію?

а) у поліклініці;

б) у медичному пункті навчального закладу;

в) у центрі профілактики СНІДу;

г) у нашому місті немає таких місць;

д) не знаю.

Наскільки важлива для вас інформація про СНІД?

а) Дуже важлива;

б) не завадила б;

в) не замислювався про це;

г) не цікавить взагалі.

Із яких джерел ви одержуєте інформацію про ВІЛ/СНІД?

Чи розмовляли ви з однолітками про проблему ВІЛ/ СНІДу?

в) не знаю.

Хто має говорити про ВІЛ-інфекцію і СНІД?

а) Педагоги;

б) лікарі;

в) батьки.

Як ви гадаєте, з якого віку необхідно давати інформацію з проблеми ВІЛ/СНІДу?

Чи досить у вас знань, щоб уникну­ти зараження ВІЛ-інфекцією?

в) не знаю.

Якщо так, то:

а) завжди;

б) від випадку до випадку;

в) не знаю.

Куди і до кого ви звернетеся за допомогою щодо проблеми ВІЛ/ СНІДу, якщо виникне в цьому необхідність?

Як ви гадаєте, якщо у вас виникне якась особиста проблема, чи захоче ви роз­повісти про неї батькам.

а) Так;

б) ні;


в) не знаю.

Яку інформацію ви хотіли б одержати додат­ково?

Інформаційне повідомлення «ВІЛ/СНІД: достовірно про проблему»

Вчитель розповідає учасникам нову інформацію про ситуацію із ВІЛ/СНІДом в Україні.

Завдання «Міфи й факти про ВІЛ/СНІД»

Учасникам зачитують твердження про ВІЛ, СНІД і пропонують вказати, чи правильні такі твердження (піднімаються картки Ф — факт; М — міф):

ВІЛ — це вірус, що спричиняє СНІД. (Ф)

Можна інфікуватися ВІЛ, випивши зі склян­ки, якою користувався ВІЛ-інфікований. (М)

ВІЛ передається через дружній поцілунок. (М)

Можна інфікуватися ВІЛ під час переливання неперевіреної крові. (Ф)

Людина-носій ВІЛ може інфікувати свого сек­суального партнера. (Ф)

Уживання алкоголю може підвищити ризик інфікування ВІЛ. (Ф)

Комарі можуть переносити ВІЛ. (М)

Використання одноразових шприців може за­хистити від ВІЛ-інфекції. (Ф)

Використання презервативів під час стате­вих контактів може зменшити ризик ВІЛ- інфекції. (Ф)

Можна інфікуватися ВІЛ через сидіння на уні­тазі. (М)

Більшість людей, інфікованих ВІЛ, становить загрозу для суспільства. (М)

ВІЛ — кінцева стадія захворювання на СНІД. (М)

СНІД — це респіраторна хвороба. (М)

Завдання

Учасники поділяються на 3 групи за принципом кольору: червоний, синій, зелений. Кожній групі дається аркуш паперу А-3, маркери, вирізки з га­зет, журналів, клей.

Протягом 7-10 хвилин необхідно ство­рити колаж «ВІЛ — ступінь ризику» (збірний пла­кат). Потім кожна група отримує індивідуальне завдання.

Перша група — шляхи передачі й ступінь зара­ження ВІЛ-інфекцією (100 %, 50 %, 0 %). Друга група — скласти пам’ятку «Як себе вберегти».

Третя група — придумати сценку «Ставлення до ВІЛ-інфікованого в реальному житті».

Потім групи проводять презентацію сво­їх напрацювань. Триває обговорення. Після за­вершення вправи учні одержують пам’ятки.



Пам’ятка

Ти не заразишся, якщо будеш дотримуватися про­стих правил безпеки, навіть якщо у твоїй школі є хтось ВІЛ-інфікований.

Елементарні правила безпеки:

Будь обережний! Ніколи не грайся шприцами, які випадково знайшов на вулиці, й навіть не торкайся їх.

Якщо ти випадково вколовся знайденим шпри­цом, негайно скажи про це дорослим.

Уникай контактів із чужою кров’ю. Якщо все-таки це трапилося, добре промий шкіру проточною водою й негайно скажи про це до­рослим.

Стеж за тим, щоб медпрацівник, який тебе об­слуговує, використовував гумові рукавички й одноразові шприци.

Уникай незахищених статевих контактів.

ВІЛ-ІНФЕКЩЯ НЕ ЗАВАЖАЄ ДРУЖИТИ!

Завдання

Учасники діляться на 3 групи. Кожна група одер­жує ситуацію й аркуш паперу (одна із частин серця).

Необхідно прочитати опис ситуації, об­говорити її у групі, потім на серці написати, яку можна надати допомогу, підтримку. Від групи ви­ступає представник і кріпить серце на дошку. У випад­ку незгоди кожна група може запропонувати свій вихід із ситуації, що склалася. Обмін думками. Наприкінці гри вчитель може проаналізувати запропонова­ні варіанти.

Ситуація 1

Вас запро­сили піти на вечірку до знайомого. Ви не знаєте особисто жодного із запрошених. І це вас непокоїть. Крім того, ви почули, що деякі з них уживають наркотики й у них не дуже гарна ре­путація в школі. Але людина, що запрошує ва­с, вам дуже подобається. Що робити? Як учинити? Поясніть своє рішення.

Ситуація 2

У вас є дуже давній і хороший друг (назвемо його Макс). З певних обставин ви уже давно не спілкувались з ним. Але якось приятель поділився із вами своїми неприємностями.

Нещодавно він зійшовся з однією компанією, де вживають наркотики ін’єкційним шляхом. Коли Макс пробував наркотики вперше, друзі його запев­няли, що нічого страшного не відбудеться. Днями він дізнався, що один хлопець із цієї компанії пі­дозрює в себе ВІЛ-інфекцію. Макс розгублений, не знає, що йому тепер робити. Він прийшов до вас за порадою. Що ви робитиме­те? Що порадите своєму другові в цій ситуації?

Ситуація З

У вас є дуже гарний друг, вас навіть можна назвати «не розлий водою». Ви за­вжди все робили разом: ходили до школи, готу­вали уроки, відвідували басейн, багато часу про­водили у вас удома. Останнім часом ви звернули увагу на те, що друг (подруга) погано себе почуває: у нього (неї) задишка, кашель, утома, пітливість, збільшені лімфатич­ні вузли. Ви підозрюєте, що він (вона) може бути хворий(ою). Ваші дії?



Вправа

Учасники об’єднуються у 2 групи. Кожна група отримує картку із ситуацією і відповідає на зазна­чені запитання, записуючи на аркуш ступінь ри­зику для даної ситуації.

Ризик великий.

Ризик відсутній.

Ризик невеликий.

Ситуація 1

Вадим після школи продає газети. Він почув, що Олексій, який працює поруч з ним, ВІЛ- інфікований. Мати Вадима, дізнавшись про це, вимагає, щоб син залишив цю роботу.

Запитання

Що може розповісти Вадим мамі про шляхи поширення ВІЛ?

Чи повинен він залишати свою роботу? Обґрун­туйте відповідь.

Який ступінь ризику для Вадима інфікувати­ся ВІЛ, працюючи разом з Олексієм?

Ситуація 2

Юрію 15 років, він ВІЛ-інфікований. Хлопець не виглядає хворим, але швидко втомлюється. Він продовжує ходити до школи, але не знає, чи потрібно про це комусь розповідати.



Запитання

На вашу думку, чи повинен Юрій продовжува­ти відвідувати школу?

Обґрунтуйте свою відповідь.

Чи повинен він комусь про це розповісти? Кому саме і чому?

Який ступінь ризику інфікуватися ВІЛ для вас, якщо Юрко сидітиме поруч з ним підчас уроків?

Вчитель наголошує на тому, що кожен учасник має право висловлювати свою думку. Він підводить учнів до усвідомлення того, що кожен оцінюватиме ступінь особистого ри­зику для себе. Якщо хтось з учасників вважає, що ступінь ризику високий, вчитель не може нав’язувати йому свою думку, натомість він повинен пояснити, в яких випад­ках ризик є більшим. Ситуації для обговорення можна взяти на свій розсуд.



Завдання

Учасники об’єднуються в 3-4 групи (щоб у кож­ній було не більше ніж 5 осіб). Кожній групі дають кілька газет, журналів для створення колажу на тему «Будь обережним!». Після презента­ції усі роботи розвішуються у приміщенні.



Запитання для обговорення

У яких випадках ризик зараження ВІЛ для вас висо­кий?



За яких умов можна говорити, що ризик від­сутній?

Підбиття підсумків тренінгу.

Вчитель підсумовує роботу на тренінгу, роблячи акцент на тому, що проблема поширення ВІЛ- інфекції в Україні, на жаль, набирає обертів. Отже, не можна сидіти, склавши руки, тому що бездіяльність ще ніколи не розв’язувала жодної проблеми.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка