Проект Підготовка до сімейного життя



Скачати 41.36 Kb.
Дата конвертації29.03.2016
Розмір41.36 Kb.
Херсонська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №39

Херсонської міської ради


Проект

Підготовка до сімейного життя

Автор


Дунаєва Н.Ф.

м. Херсон – 2005р.



Підготовка до сімейного життя
Багатьох вчених-педагогів та і нас учителів школи сьогодні хвилюють проблеми підготовки молодих людей до створення сім’ї. Чому у наш час такі неміцні сім’ї, чому так багато розлучень.

Сухомлинський твердив, що зміцнення сім’ї, вдосконалення родинного виховання – одна з найважливіших соціальних проблем, від розв’язання якої залежатиме майбутнє нашого суспільства, моральне обличчя молоді. Сухомлинський вважав, що діти продовження не тільки нашого роду, а й нашого ладу, наших завоювань і благородних намірів.

Сім’я – це найменша клітина нашого суспільства, в якій, як у фокусі відображається все життя нашої країни.

Ой, як необхідно ввести в зміст загальноосвітньої школи мінімум педагогічних знань, зокрема „Батьківської педагогіки”, виховувати майбутніх батьків, морально готувати їх до великої відповідальної батьківської місії. Безвідповідальне ставлення молодих батьків до виховання своїх дітей дорого обходиться для суспільства.

Морально не підготовлені до народження і виховання дітей батьки є великим нещастям для суспільства. Слід відзначити, що останнім часом стало досить помітне таке явище – невідповідність між фізіологічною готовністю до народження дітей і морально-психологічною зрілістю молодих батьків та усвідомлення їх батьківської місії і ролі, величезної відповідальності перед суспільством за виховання своїх дітей. Велике горе приходить тоді, коли такі дорослі діти приводять на світ дітей — біда і суспільству, і дітям. Частина з таких батьків не обізнана з елементарними правилами виховання дітей у сім’ї. Сімейні конфлікти, ненормальні відносини призводять до розлучення молодих пар і як результат – важкі діти, трагедія для дітей і батьків.

Молоді батьки повинні розуміти, що шлюб розпочинається з готовності до великої і відповідальної соціальної ролі – виховання дітей, успіх якої залежить передусім від духовного багатства, вірності коханню, взаємної поваги і спілкування, педагогічних знань і умінь.

Своїх вихованців ми повинні вчити, що моральне право на кохання має той, хто вміє відповідати за майбутнє, за своїх дітей.

Мета та завдання проекту :



  • забезпечити засвоєння учнями основних філософських категорій в їх історичному та логічному розвитку;

  • домогтися розуміння необхідності формування здорового способу життя як комплексу фізіологічних, соціальних, психологічних аспектів поведінки;

  • здійснювати гігієнічне та статеве виховання в нерозривному зв’язку з моральним вихованням;

  • підготувати відповідальне ставлення до подружнього життя;

  • домогтися розуміння практичного значення знань про шлюб та сім’ю в майбутньому житті.

Проект включає такі розділи:
І Філософське осмислення кохання в історичній перспективі.

ІІ Основи сексології.

ІІІ Психологія особистості.

ІV Психологія взаємодія.

V Шлюб. Сім’я. Діти.
Кожен розділ має теми

І У розділі „Філософське осмислення кохання в історичній перспективі” охопить такі теми:

1) Перші цивілізації і кохання.

2) Ренесанс – епоха відродження культури та духовності.

3) Від любові божественної до кохання земного.
4) Кохання у сучасному світі.

І Другий розділ матиме свої теми:





  1. Предмет сексології Історія сексології.

  2. Стать. Становлення статевої свідомості.

  3. Що означає „стати дорослим”

Щоб розкрити розділ

Психологія особистості

Я зупиняюся на таких темах:

1) Індивід. Індивідуальність. Особистість.

2) Риси особистості. Темперамент.

3) Я – концепція та її формування.

4) Психологія юнацького віку.

Наші учні – старшокласники живуть у суспільстві, тому необхідно вказати на взаємовідносини, з чого напевно, і народжується дружба, кохання, тому у розділі „Психологія взаємовідносин” я розкрию такі теми:



  1. Психологія спілкування.

  2. Юнацька субкультура. Дружба – соціальна моральна цінність.

  3. Феномен кохання.

  4. Юнацьке кохання.

І тільки, опанувавши попередні теми, перейдемо до фінішу, до розкриття тем:

1) Дошлюбне залицяння.

2) Шлюб. Готовність до шлюбу.

3) Сім’я. Функція сім’ї у суспільстві.

4) Подружня сумісність

5)Молода сім’я.

6)Тенденції у розвитку сім’ї. Демографічна ситуація в Україні.

7)Правові питання шлюбу і сім’ї.

8)Сімейні конфлікти. Діти та розлучення.

Для розкриття тем використовую лекції, конференції, дискусії, бесіди, тренінги, семінари, рольові ігри, інтерв’ю, цікаві зустрічі, театралізовані години спілкування.

Крім навчального матеріалу використовую статистичні дані, підсумки досвіду населення, що торкаються теми, публікації, художні твори.

Магістральним завданням проекту є допомога підростаючому поколінню в формуванні подружніх та батьківських ролей;



допомога у навчанні ставити, виявляти та вирішувати пов’язані з сімейним життям проблеми.


Учні повинні вміти :

  • оцінювати якості своєї особистості, писати самохарактеристику ;

  • визначати ступінь самоповаги ;

  • визначати свій рівень конфліктності.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка