Проект «Сучасні підходи до організації Днів здоров ’ я в дошкільному закладі!»



Скачати 415.54 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір415.54 Kb.




Проект



«Сучасні підходи до організації Днів здоровя в дошкільному закладі!»


Вихователь-методист Петриченко Ю.А.




Принципи та доцільність проведення Днів здоровя

За моніторинговими дослідженнями, однією з ефективних форм організації рухової активності дітей в умовах ДНЗ є проведення Днів здоров’я, які потребують добору оригінальних комплексів фізичних вправ, фізкультурних занять, широкого застосування ігор-естафет, розваг, свят тощо.

Дні здоров’я організовуємо з першої молодшої групи один раз на місяць. До участі задіємо весь педагогічний, медичний персонал, помічників вихователя, які беруть на себе ролі казкових персонажів.

Протягом цього дня всіх дітей охоплюємо різними організаційними формами фізичного виховання:



  • ранок – ігри середньої рухливості (підчас прийому дітей);

  • ранкова гімнастика – з одним із казкових героїв (переодягнений педагог) з несподіванками в кожній віковій групі;

  • заняття з фізкультури – на основі казки, оповідання, подорожі (інші навчальні заняття в цей день не проводяться);

  • прогулянка – спортивна розвага або спортивне свято, розвага атракціон (за вибором), різні змагання в іграх та вправах, спортивного характеру, іграх-естафетах (спортивний вік), фізичні вправи (біг, стрибки, метання, лазіння).

Організовуючи Дні здоров’я обов’язково враховуємо сезонні особливості та можливість використання природничих факторів

Хоча навчальні заняття з дітьми не проводяться однак дозвілля дітей на протязі дня заповнюється бесідами, читанням художньої літератури, театралізаціями, самостійною художньою діяльністю на теми здорового способу життя.

Підготовка до Днів здоров’я ведеться ретельно і заздалегідь, обговорюється сценарій, розподіляються ролі, проводиться репетиція дорослих.

Неодмінно звертаємо увагу на оформлення спортивного залу, груп, спортивного майданчика, музичний супровід, плакати.

Для того, щоб з самого ранку підняти настрій батькам та дітям, заохотити їх до активної участі, викликати позитивні емоції.

Дні здоров’я спрямовані на зміцнення здоров’я дітей, загартування, покращення фізичного розвитку та виховання у дітей прагнення бути здоровими, сильними, витривалими, підняти настрій, викликати позитивні емоції, налаштувати дітей і їх батьків на здоровий спосіб життя, активно займатись спортом.




Етапи проведення Днів здоровя

І. Підготовчий.

ІІ. Визначення мети.

ІІІ. Хід:



  1. Ранкова гімнастика.

  2. Фізичне заняття.

  3. Спортивне свято, розвага.

  4. Туристичний похід

  5. Ігри-естафети, ігри-змагання,спортивні.

  6. Бесіди, спостереження, експерементально - дослідницька робота.

  7. Перегляд різних видів театру, СХД, ігри-забави.

  8. Робота з родиною (бесіди, консультації, тренінги).

ІV. Очікуваний результат.


Програма Днів здоровя


Вересень:

  1. Проведення занять на валеологічну тематику: «Осінь і наше здоров’я» (молодші та середні групи); «Я і моє здоров’я» (старші групи).

  2. Спортивні розваги за планом фізкерівника.

  3. Розваги на повітрі, ігри за планами вихователів.

  4. Показ вистави «Мийдодир».


Жовтень:

  1. Проведення занять на валеологічну тематику: «Культурно-гігієнічні навички» (молодші та середні групи) «Здоров’я і охайність людини» (старші групи).

  2. Спортивна розвага за планом фізкерівника.

  3. Ігри, розваги на повітрі за планами вихователів.

  4. Музична розвага: «Щедра осінь».


Листопад:

  1. Проведення занять на валеологічну тематику «Наші очі – для чого вони» (молодші та середні групи); «Очі та моє здоров’я» (старші групи).

  2. Спортивні розваги за планом фізкерівника.

  3. Ігри, розваги на повітрі за планами вихователів.

  4. Лялькова вистава «Про легковажного Петрика, розумну Наталочку і злу відьму Цигарочку»


Грудень:

  1. Проведення занять на валеологічну тематику: «Мій ротик» (молодші та середні групи); «Шкіра і моє здоров’я» (старші групи).

  2. Спортивні розваги за планом фізкерівника.

  3. Ігри, розваги на повітрі за планами вихователів.

  4. «Впізнай героя» – ігри розваги.


Січень:

  1. Проведення занять на валеологічну тематику: «Наша шкіра» (молодші та середні групи); Дихання і наше життя» (старші групи).

  2. Спортивні розваги за планом фізкерівника.

  3. Ігри, розваги на повітрі за планами вихователів.

  4. Заняття – інсценізація «Цілюща вода».


Лютий:

  1. Проведення занять на валеологічну тематику: «Дихання і наше життя» (молодші та середні групи); «Все про харчування» (старші групи).

  2. Спортивні розваги за планом фізкерівника.

  3. Ігри, розваги за планами вихователів.

  4. Розвага «Ігротека лікаря Пігулкіна».


Березень:

  1. Проведення занять на валеологічну тематику: «Будь обережним» попередження нещасних випадків (молодші та середні групи); «Весна та моє здоров’я» (старші групи).

  2. Спортивні розваги за планом фізкерівника.

  3. Ігри, розваги на повітрі за планами вихователів.

  4. «Весело гратися разом» рухливі ігри з казковими героями.

Квітень:

  1. Проведення занять на валеологічну тематику: «До нас у гості прийшов дідусь Сон» (молодші та середні групи); «Сон та здоров’я» (старші групи).

  2. Спортивні розваги за планом фізкерівника.

  3. Ігри, розваги на повітрі за планами вихователів.

  4. Музична розвага «Оленчина школа».


Травень:

  1. Проведення занять на валеологічну тематику: «Природа та моє здоров’я» користь свійських тварин, користь та шкода комах (молодші та середні групи); «Світ рослин у моєму здоров’ї» що потрібно знати про ліки та лікарські рослини, отруйні рослини (старші групи).

  2. Спортивні розваги за планом фізкерівника.

  3. Ігри, розваги на повітрі за планами вихователів.

  4. Ляльковий театр з елементами гри «В гостях у казки».




День здоровя




«Літо-літечко ти таке барвисте!»


Мета: розширити знання дітей про сезонні зміни в природі з приходом літа. Створити настрій і бажання активно відпочивати, брати участь в іграх, перемагати, співпереживати за друзів. Розширити діапазон знань рухливих ігор та естафет.

Познайомити з правилами безпеки в природному оточенні влітку.

Виховувати самоконтроль, товарискість , спритність,, швидкість та витримку. Активізувати батьків до організації Дня здоровя та участь у ньому, як вболівальників та спонсорів.

Пропаганда здорового способу життя з метою її популярізації висвітлити хід Дня здоровя на сторінках місцевої преси.
Дійові особи свята:

Метелик

Бджілка

Дощова краплинка ролі виконують дорослі



Жабка

Ведуча
Хід Дня здоровя:



Ранок: Прийом дітей проводять казкові герої.

І молодші групи – Метелик.

ІІ молодша група – Сонечко.

Середня «А» група – Жабка.

Середня «Б» група – Бджілка.

Старша група – Дощова краплинка.

Бесіди, малорухливі ігри, досліди-експерименти.
І молодші групи:

Спостереження за квітами . Гра-забава «Прилетів метелик»



Я чудові крильця маю,

По квітках собі літаю.

Бджілки, коники, джмелі –

Друзі вірні всі мої.

Разом квіти доглядаємо,

В різні квіти з ними граємо.
Ранкова гімнастика з метеликом

«Квіти прокидаються»

Атрибути: квіти надіваємо на ручки дітям.


1. РАНОК ( Д – 6 р.)

В.п.: о.с.

1 – 3 – настає світанок, наші квіти розплющують оченята, посмішкою вітаються одна до одної. Повороти голови вправо та вліво.

2 – 4 – в.п.

2. КВІТИ ТЯГНУТЬСЯ ДО СОНЦЯ (Д – 5р.)

В.п.: о.с.

1 – 3 – ось перші промінчики сонця, і квіти потягнулися до нього. Піднімання рук вгору.

2 – 4 – в.п.

3. СТРУШУВАННЯ РОСИНОК (Д – 6р.)

В.п.: о.с.

1 – 3 – квіточки струшують росинки. Піднімання рук в сторони.

2 – 4 – в.п.

4. ВІТЕРЕЦЬ (Д – 4р.)

В.п.: о.с.; руки вгору.

1 – 3 – налетів маленький вітерець, заколихав квіточки. Нахил тулуба вправо, вліво.

2 – 4 – в.п.

5. ЗІЩЮЛЮВАННЯ (Д – 8р.)

В.п.: о.с.

1 – 3 – квіточкам прохолодно від вітру тому вони зіщулились. Присісти, руки вперед.

2 – 4 – в.п.

6. ВПРАВА НА ДИХАННЯ.

В.п.: о.с.

Квіточки наповнились чудовим ароматом. Вдихнули його носиком, видихнули ротиком.


Рухлива гра «Хоровод з метеликом»

Мета: закріпити вміння ходити по колу, взявшись за руки повторюючи за метеликом окремі словосполучення («крильця маю», «по квітках літаю»).
Сніданок з Метеликом.
І Прогулянка.
В гості приходить коза з казки «Коза і козенята»
Вихователь – атрибут кози

Діти – атрибути козенят.



Мета:продовжувати формувати поняття про значення міцного здоровя; формувати вміння та навички щодо виконання рухів. Привчати ходити правильно, природно рухаючи руками, тримаючись прямо. Розвивати вміння бути організованими,підтримувати дружні стосунки, веселий настрій.

Підготовча робота: читання казки «Коза і козенята», розглядання ілюстрацій до казки, заучування віршів. Виконання фізкультпауз та фізкультхвилинок під час малорухливих занять.
Обладнання: палиці, мотузка, гімнастична лава, наголівники – «ріжки».
Хід :

Ведуча: Добрий ранок. Діти, сьогодні ми з вами пограємо в казку «Коза і козенята». Я буду коза-мама (одягає ріжки). А ви мої дітки-козенята. (одягає ріжки дітям). І як всі діти, ви ніби заховались від мене. (Діти присідають). А я вас буду шукати.

Іде коза рогата,

Шукає козенят.

Де мої маляточка,

Сірі козеняточка? (Підходить до козенят).
Ось мої маленькі,

Ось мої гарненькі!

Ви вже прокинулись? – Так!

Рано-вранці ви встали,

Дружно руки підіймали.

1. В.п.: руки опущені, ноги разом.

1 – піднімають руки вгору (вдих)

2 – опускають руки у в.п. (видих)


Гарно ліжка поправляли.

2. В.п.: о.с., ноги на ширині плечей, руки опущені.

1 – нахил тулуба вперед з прогинанням спини, руки вперед (вдих).

2 – випрямити спину, руки опустити вниз (видих)


Ковдру рівно застеляли.

3. В.п.: о.с.; руки опущенні вниз.

Змахи руками, зігнутими в ліктях і зімкненими в кулак.

Подушечку підбивали.



Коза: Ой, які ви гарні всі,

Мовби квітоньки.

Дуже рада я за вас мої дітоньки.

А зараз ставайте один за одним, ми з вами підемо гуляти в гай.

Ходьба на місці. Легке просування вперед.

В.п.: о.с.; руки опущені вниз.

1 – 4 – ходьба з високим підніманням коліна, руки стиснуті в кулаки, енергійні змахи.



Коза: З фізкультурою ми дружим, різні вправи любим дуже!

Ідуть до гаю переступаючи «пеньочки».

Хто тихесенько іде

Той ніколи не впаде.

А хто швидко побіжить!

Може носика розбить!

Побачили сороку: вона скрекоче «скре-ке-ке» (сидить на дереві).

Коза: Давайте привітаємо сороку: «ме-ме-ме» - дихальна вправа.

Пограємо як сороки?

Станем струнко, руки в боки.

Пострибаєм, як сороки

Як сороки- білобоки,

Стрибу-стрибу, скоки-скоки. (стрибки на двох ногах, руки на поясі, дихання вільне.).

Діти сорока мені проскрекотала, що у гаї захворів наш друг – їжачок. Він не знає, як лікуватися. Допоможемо йому? Давайте пошукаємо його домівку. Попрощайтеся з сорокою.

Ме-ме-ме. (дихальна вправа).

Ось стежиночка біжить ми пройдем її за мить.

Ходьба по стежинці (мотузка, покладена змійкою). Зустрічають стільчика – мандрівника.



Коза:Хто тупає, малята, по нашій стежині?

Це наш стільчик – мандрівник,

Що у чора від нас втік.

Розкажи нам, мандрівничок, що ти бачив, чого навчився?



Стільчик:Сідайте, діти гуртом, хочу вам розповісти, чого навчився стільчик. (Діти сідають на гімнастичну лаву).

Коза: Не хворіти щоби нам,

В ліжку не лежати,

Дужим щоб рости,

Треба вправи знати!



Вправи на лаві

1. Рухи головою вперед – назад, праворуч – ліворуч.

В.п.: ноги разом руки на поясі.
2. Обхопити плечі.

В.п.: руки вниз.

1 – розвести руки в сторони;

2 – обхопити плечі.
3. Повороти.

В.п.: руки на поясі.

1 – повернутись вліво,

2 – в.п.

3 – повернутись вправо,

4 – в.п.
4. Пограємо ніжками.

В.п.: руками обхопити лаву.

1 – 4 – гойдати ногами, витягнутими вперед. (дихання вільне).


5. Стрибки біля лави.

Коза: Чудові вправи показав нам стільчик – мандрівник. Але нам треба поспішати., нас чекає їжачок!

А ось наш хворий їжачок! Як ти себе почуваєш?



Їжачок: Ой, у мене горечко,

Захворіло горлечко!

Допоможіть мені, козенятка!

Коза: Ми не любимо хворіти.

Ми цілком здорові!

Правда, діти?

Ми тебе навчимо лікуватися без ліків. Ось так, дивись! (стають у коло).



1. Пострибаєм як зайчата.

В.п.: руки перед грудьми, зігнуті в ліктях.

1 – 2 – стрибки на двох ногах на місці, дихання вільне.


2. Політаєм як пташата.

В.п.: о.с.; руки в сторони.

1 – 4 – змахи руками вгору – вниз.


3. Потанцюємо ще трішки.

В.п.: о.с.; руки на поясі.

1 – виставити ніжку вперед.

2 – притупнути.
Щоб не хворіли ручки і ніжки.

Всі здоровими будем,

Хоровод свій заведем.

Діти стають у коло разом з їжачком.

Колючий їжачок

Скрутився на бочок (по колу)

Крутився, повертався,

На місце не вертався. (повернутися навколо себе).

Носить, носить їжачок(нахили вперед, руки протягнути вперед)

Сотні гострих голочок. (поворот тулуба вправо - вліво).

Коза: Одужав наш Їжачок – хитрячок.

Він зрозумів: Щоб не хворіти діти, нам,

В ліжку не лежати,

Щоб здоровими рости,

Спортивні вправи треба знати.
Ти все зрозумів, Їжачок?
Довго в гаю ми гуляли

Там здоров’я набирали

А тепер додому час,

Там обід чекає нас.


Ігри з піском і водою.

Спостереження за горобчиками.

Мета: поспостерігати за горобцями. Звернути увагу на зовнішній вигляд, як стрибають.
Гра – забава «Летів горобчик»

  • Жив, жив, жив!

  • А де мені сісти?

  • На печі.

  • А що мені їсти?

  • Калачі.

  • Гам!

Рухлива гра «Горобчики»

Мета: стрибки на двох ногах з просуванням вперед.
ІІ половина дня.

Гімнастика пробудження.

М’ячик – кругленький бочок

Гарно потягнувся, покотився на лужок,

Потім повернувся.

В усі боки нахилявся,

Своїх друзів видивлявся.

Ось який, ось який,

М’яч веселий, чарівний!



В.п.: лежачи на спині.

1 – підняти руки вгору, потягнутися.

2 – в.п.

В.п.: лежачи на спині.

1 – 2 – повернутися зі спини на живіт.

3 – 4 – в.п.

В.п.: сидячи, руки в боки.

1 – 2 – нахилитись уперед (вліво – вправо).

3 – 4 – вирівнятись.

В.п.: лежачи на спині, довільно змахи ногами та руками.

ІІ Прогулянка

Гра – забава з руховим супроводом «Горобець».

По стежинці навпростець.

Скаче спритний горобець.

Що шукає він? Зернят.

Для своїх горобенят.
Сенсорна гра «Зернятка»

Мета: вчити розбирати зерна кукурудзи та пшениці.
Дидактична гра «Нагодуємо горобчика»

Мета: вчити виконувати нескладні доручення.
Перегляд лялькового театру «Лялька Катруся робить зарядку».


Молодший та середній вік

Ранок з Сонечком та Жабкою

Ранкова екскурсія до міні – парку та штучного водоймища садка.

Гра «Дивне поряд»



Мета: вчити помічати нове, незвичайне, дивне в природі.

  • Чи всі квіти розкрилися?

  • Куди дивиться соняшник?

Спостереження зо сонцем.

Мета: дати поняття про рух сонця, залежність від нього живої природи.

Психогімнастика «Я сонечко»

Прихід в гості Дощової Краплинки

Міні – гра «Сонечко і Краплинка»

Бесіда на тему для чого нам дощ?


  • Чи потрібний дощ?

  • Для чого?

  • Який дощ в літку?

  • Як себе поводити під час дощу.

Гра – забава «Іди, іди дощику!»

Ранкова гімнастика з Жабкою.

«Жабенята»

Якось вранці на болоті

Жабенята позбирались,

На зарядку шикувались.

Добрий день, мої маленькі!

Всі гарненькі, зелененькі,

Ква-ква-ква – відповідають,

Значить, добре почувають.

Жабенята молодці

Всі крокують, раз, два, три.

Гарно ніжки підіймають, Бо зарядку полюбляють.


  • Шикування в колону один за одним.

  • Ходьба звичайним кроком, легкий біг.

  • Ходьба один за одним звичайним кроком.

  • Ходьба з високим підніманням колін.

Зупинились жабенята,

Вирівняли ноженята.

Всі голівки підняли,

Вправо, вліво, похитали.

Подивились: що? І Як?



В.п.: основна стійка. Повороти голови вправо – вліво ( вухом торкнутися плеча). Повернутися у в.п. Дихання вільне, темп повільний. (Д – 6р.)
Жабенята всі маленькі:

І кругленькі, й зелененькі.

Щоб ви росли швиденько,

Підтягніться всі гарненько.



В.п.: ноги нарізно, руки вздовж тулуба. Стати навшпиньки. Піднімання рук вгору через сторони. (Д – 6р.)
Полягали жабенята,

Швидко взяли ноженята.

Покачалися швиденько,

Розім’ялися гарненько.



В.п.: лежачи на животі, руки відведені назад,ноги зігнуті в колінах. Руками взяти ноги за гомілку і покачатися вперед – назад.
Жабенята повставали

І на спину полягали,

Будем ніжки ми згинати

І повільно розгинати,

Щоб грудей могли дістати.

В.п.: лежачи на спині, руки вздовж тулуба. Підняти коліна до грудей – видих, випрямити ногу – вдих. Темп повільний, кожну ногу піднімають по черзі. (Д – 6р.).
Щоб болото перейти,

Треба мостика знайти.

Тут я мостика не бачу.

Як болото перейти?

Спритні наші жабенята,

Стрибають, як козенята,

І ніхто не хоче з них

Замочить в болоті ніг.



Стрибки на обох ногах, просуваючись вперед.
Жабенята всі сміливі

Нахилились вправо – вліво,


щоб ніхто не міг злякати, Будем ще і присідати,

Ніжки вправно розминати.



В.п.: основна стійка. Повороти тулуба вліво – вправо, руки на поясі. Дихання вільне. (Д – 6р.)

В.п.: основна стійка. Присідання на всю стопу, руки за головою.

Нахилялись, присідали,

Гарно ніжки розминали

І голівку повертали.

Досить вправи вже робити,

Прийшов час нам відпочити.


Сніданок з Сонечком і Жабкою.
І Прогулянка
Фізичне заняття на повітрі.


Спритні козенята

ІІ молодша група

Завдання: вдосконалювати вміння дітей стрибати з обруча в обруч; пролізати в обруч грудьми вперед; метати торбинки з піском в ціль. Розвивати у дітей спритність, окомір, орієнтацію в просторі, координацію рухів. Продовжувати розучувати комплекс вправ механо-тренування органів і тканин порожнини рота.
Інвентар: обручі, торбинки з піском для кожної дитини, вертикальна ціль, наголівники козенят, маски Кози та Вовка (для вихователя)
Хід:

Вихователь організовує дітей.

Інструктор:

Ви сьогодні не малята,

А маленькі козенята

Щоб здоровими зростати

Треба вправи різні знати

Вихователь вдягає дітям наголівники козенят, а сам бере маску кози.
Коза:

Станьте в ряд мої синочки,

А за ними стануть дочки.

(Діти шикуються).

Гей, за мою всі гуртом –

Кроком, підстрибом, бігом

Обережні будьте, дітки:

Не пошкодьте часом ніжки

(Вільна ходьба в чергуванні з бігом до 1,2 хв, діти рухаються за інструктором).

Ну, а зараз козенята

Всі заходьте швидше в хату

(прорізання в обруч грудьми вперед)

Будьте чемні та слухняні

Відчиняйте тільки мамі.

(інструктор вдягає маску вовка).

Вовк:

Дітки – кізоньки любенькі

Відчиняйте двері ненькі

Всі ви спритні, добре знаю,

А хто ж краще всіх стрибає?

(діти стрибають з обруча в обруч, Вовк показує як це правильно робити)

Вовк:

Козеняточка гарненькі,

Ой, які ж ви всі тепленькі!

На обід сьогодні я

З’їм маленьке козеня.

(біг зграйкою, тікають від Вовка, проводиться механотренування. Інструктор одягає шапочку кози, бере кошик із торбинками з піском).

Коза:

Любі дітки – козенята!

Чула, був тут Вовк у хаті

Вам метати треба вчитись,

Щоб від Вовка захиститись.

(виконується метання торбинок у ціль).

Вовк:

Що за бій оце, малята,

Влаштували ви у хаті?

Та не бійтеся маленькі –

Добрий я як ваша ненька

В гру цікаву будем грати:



Гра «Вовк і козенята»

(після гри).

Коза:

Станьте вряд, мої синочки,

А за ними стануть дочки

Ми походимо тихенько

І побігаєм швиденько

Покрокуємо як слід

І підем понюхать квіти

Носом аромат вдихаєм

Через ротик видихаєм.

(інструктор знімає свою маску, діти – наголівники)

Інструктор:

Знову ви, мої малята

Діти, а не козенята.


Йдемо в гості з Вінні - Пухом


Комплексне фізкультурне заняття

Середня група

Мета: закріплювати різні способи ходьби по колу, удосконалювати вміння ходити по мотузку, покладеному на підлогу зигзагоподібно,

по гімнастичній лаві, стрибати з обруча в обруч, метати у вертикальну ціль. Виховувати організованість, уміння узгоджувати свої дії з діями товариша, почуття товариськості.



Обладнання: набір штучних фруктів, мотузок, гімнастична лава, кубики, гімнастична стінка,

Хід:

(діти граються у своїй групі. Чути стукіт у двері. До кімнати заходить Вінні – Пух (вихователь в костюмі) тримає у руках кошик, де – штучні яблука – 5 шт., груші – 4 шт., абрикоси – 3 шт. сливи – 2 шт., персик.

Вінні – Пух: Добрий день, діти. Ви впізнали мене? А тепер здогадайтеся куди я зібрався. Зібрався я до свого друга. Пригадайте як його звуть? Так, мій друг – П’ятачок. Ось до нього я йду, бо ми разом зібралися на день народження до Віслючка. Хочете зі мною? Тоді гляньте, які подарунки я пропоную вам взяти. (показує кошик). Як називаються ці фрукти? Полічіть скільки тут чого. (Діти розглядають, що є в кошику, називають, лічать фрукти, знову складають їх у кошик). Усе правильно, молодці! Вирушаємо до П’ятачка.

(Гуртом ідуть до спортивної зали, стукають у зачинені двері. Їм відчиняє Пятачок. (інструктор у костюмі) вітається, запрошує до своєї хатинки. Діти заходять до спортзалу).

П’ятачок: Поки я вас чекав, ледь не заснув. Давайте-но, щоб збадьоритись, потанцюємо трохи. (Виконується гімнастика під музику «Урок зоології» вправи з образами тварин: кота, змії, чаплі, мавпи тощо. Діти рухаються по колу). Вінні, а який ти подарунок приготував Віслючкові?

Вінні: Хотів принести йому ось цей горщик з медом, але дорогою ненароком увесь мед з’їв. Що тепер робитимемо з порожнім горщиком?

П’ятачок: Не хвилюйся друже, діти тобі допоможуть. Як будемо йти до Віслючка, дорогою збиратимемо усе цікаве, що знайдемо, та складемо у горщик. Рушаємо!

(Діти за Пятачком проходять по зигзагоподібно покладеному мотузку, потім – по гімнастичній лаві з переступанням через кубики, зістрибують на мат і виконують перекидання через голову. Підходять до ділянки, на якій «росте» морква.).

Вінні: ой! Яка чудова діляночка! Що росте на ній? А скільки тут рядків? (2) Скільки морквин росте на кожному рядочку? (по 3). Полічіть скільки усього тут морквин?

ятачок пропонує зібрати моркву для Віслючка, бо той її дуже любить. Діти збирають морквини у горщик і прямують до обручів, де виконують стрибки з обруча в обруч. Вінні звертає увагу дітей на гімнастичну стінку.)

Вінні: Подивіться, які гарні дзвіночки висять. Давайте і їх також дістанемо для Віслючка, щоб йому було чим бавитись.

(Діти виконують лазіння по гімнастичній стінці; знімають з верхнього щабля дзвіночки, складають їх у горщик.).

П’ятачок: Перепочинемо трішки, пограємо у якусь гру «Передавай сусідові».

А ось мій подаруночок для Віслючка. (Піднімає коробочку, з якої викочуються різнокольорові кульки для метання).



Вінні: А що з ними можна робити?

П’ятачок:Ось ми зараз покажемо Вінні, як цими кульками гратися. Насамперед їх можна полічити (Діти рахують). А потім – влучно метати он у ті обручі. (Діти виконують метання кульок в обручі, а Вінні у цей час зводить два будиночки з буд. Матеріалу. В одному ставить іграшкового Віслючка, а в другому – Песика. Біля першого будиночка – буквосполучення «АВ», біля другого – «ІА».)

Вінні: П’ятачок, а ось і мета нашої подорожі. Тільки у якому ж із цих будиночків живе Віслючок? А як ви здогадалися?

(Діти пояснюють, кличуть Віслючка. Вінні виносить іграшку, діти складають перед нею свої подарунки. Потім кличуть на іменини Віслючка також і Песика. Хоровод «Іменини».

Діти прощаються з іграшками та Пятачком і разом з Вінні – Пухом ідуть до своєї групи.


Школа надзвичайних ситуацій


Розвага для молодшого, середнього віку

Завдання: сприяти оздоровленню дитячого організму шляхом виконання загально розвиваючих вправ та основних рухів під час розваги. Удосконалювати навички з основних рухів в умовах майданчика.

Розвивати у дітей витривалість, орієнтацію в просторі, спритність, окомір.

Виховувати самоконтроль, дружелюбність, турботливе ставлення до інших, вміння співпереживати з однолітками за команду.

Обладнання: 2 телефони, 2 дуги, 6 обручів, 2 куба, 2 гімнастичних лав, іграшки, 2 відерця, 8 кеглів, медичний набір.

Хід:

Інструктор:

Доброго вам дня,

Доброго здоров’я любі діти!

Хай вам ясне сонце світить у вікні щодня.

Хай вам всміхається мирне небо і дивує всіх,

А земля нехай дарує вам барвистий цвіт,

Бо життя й здоров’я – в світі головне.

І здорових діток щастя не мине.



  • Що в світі найголовніше для всіх людей на Землі?

  • Та різні випадки можуть трапитися у житті людини. І зараз ми перевіримо, чи знаєте ви, до яких служб потрібно звернутися у таких випадках.

1. Вивчить правила пожежні,

Будьте завжди обережні

Знає хай дитина кожна:

Жартувать з вогнем не можна!

І якщо ти сам удома

І побачиш раптом дим,

То мерщій по телефону

Набери ти «101»



2. Коли всілякі негаразди

Заважають жити.

І ситуація виходить

З-під контролю, Будь певен, є кому

Нас захистити –

Міліція завжди напоготові.

Коли в твоє життя постукає біда –

Дзвони «102».


3. Якщо у вас температура,

Застуда, нежить чи бронхіт,

Ви не вагайтесь, поспішайте

І допомогу викликайте!

Добрий лікар Айболить

Швидко – швидко примчить,

Допоможе він завжди

Викликай мерщій «103»


4. Як почуєш запах газу,

Вікна, двері відчиняй,

Світло також не вмикай

І газ ніколи не вдихай,

Бо він сухий шкідливий.

Довго ти не зволікай,



Аварійну викликай –

«104» набирай!

Інструктор: Молодці, впорались з цим завданням. А чи зможете ви викликати допомогу по телефону.

Гра – естафета «Хто швидше викличе допомогу»

Команди шикуються у дві колони. Напроти кожної на відстані знаходяться телефони.

Завдання: необхідно добігти до телефону, взяти картку, швидко оцінити ситуацію, набрати номер служби виклику, коментуючи її в голос.

Інструктор: Усім відомо, що пожежники й інші рятівники дуже вправні, вони швидко збираються на виклик.

Гра – естафета «Хто швидше добереться до пожежі»

Команди шикуються у дві колони. Пролізають через тунель, стрибають з обруча в обруч, пробігають навколо куба, передають естафету іншому.

Інструктор: Щоб допомагати людям треба бути сміливими, хоробрими, прудкими. І сьогодні ми з вами будемо рятувати іграшки від пожежі.

Гра – естафета «Хто швидше добереться до потерпілого»

Команди шикуються у дві колони, проповзають по гімнастичній лаві, перестрибують із обруча в обруч рятують іграшку та передають естафету.

Інструктор: А зараз ми перевіримо чи засвоїли ви провила по техніці безпеки.

Гра «Хто швидше відповість!»

  1. Для чого нам потрібен вогонь?

  2. Які причини виникнення пожежі ви знаєте?

  3. Як рятуватися з приміщення, охопленого полум’ям?

  4. Чому не можна ховатися у кімнаті під час пожежі?

  5. Що потрібно робити, якщо вода з чайника загасила газ?

  6. Чому не можна вмикати електроприлад та запалювати вогонь, якщо в приміщені відчувається запах газу?

  7. Чому полум’я гасне, якщо його накрити важкою тканиною?

  8. Навіщо драбина на пожежній машині?

Інструктор: Врятованих людей завжди оглядають лікарі, тільки для цього їм потрібна медична сумка.

Гра – естафета «Хто швидше збере медичну сумку!»

Діти збирають у сумку тільки медичні речі: бинт, вата, тощо серед різноманітних предметів та речей.

Інструктор: Настав час для заключного іспиту в нашій школі.

Гра – естафета «Загаси вогонь!»

Діти біжать змійкою між кеглями з відром в руках, імітують гасіння вогню, повертаються назад і бігом передають естафету.

Інструктор: Ну от і закінчились ваші тренування в нашій «Школі надзвичайних ситуацій». Ви багато тренувались, час відпочити. Всі завдання ви виконали на відмінно, і тому кожен отримує медаль за навчання. Сьогодні ви були справжніми героями.

Нагороджується кожна дитина за навчання.

ІІ Половина дня
Гімнастика пробудження

ІІ молодша група

«Вітерець»

Вітерець – пустунець

Прокидайся накінець!

Він прокинувсь , полетів,

З нами гратись захотів!

Все літав, пустував,

Весело бешкетував,

А коли стомився,

До хмарки притулився.

В.п.: лежачі на спині, плавні помахи рук під музику. (Д – 8 р.).

В.п.: лежачі на животі, плавні рухи ногами і руками. (Д – 8 р.).

В.п.: лежачі на спині, перекочування зі спини на живіт. (Д – 4 р.).

В.п.: лежачі на спині, подушку тримати руками на животі, обійняти подушку руками й ногами (Д – 8 р.) потім спокійно полежати.

Гімнастика пробудження

Середня група

«Журавлик»

Ти журавлику літаєш

Кожен день із краю в край.

Може любий друже знаєш,

Який буде урожай?

Потрудились добре люди

Урожай багатий буде!

В.п.: лежачі на животі, розведення в сторони рук і ніг.

В.п.: сидячи, руки козирком над очима, повороти вправо – вліво.

В.п.: сидячі, руки на поясі, розведення рук в сторони.
Самостійно – художня діяльність з керівником гуртка декоративно – ужиткового мистецтва

Тема: Орігамі «Журавлик для мами»
Малорухлива гра «Знайди, де заховано!»

Мета: виховувати спостережливість, витримку, орієнтування в просторі.
Рухлива гра «Жабки й Журавлі».

Мета: удосконалювати навички стрибка на обох ногах і швидкого бігу. Виховувати увагу, кмітливість.
Перегляд мультфільму «Кіт Леопольд і мишенята!»

Бесіда за мультфільмом.



  • Який був Леопольд?

  • Які мишенята?

  • Чи є в нашій групі діти схожі на мишенят?

  • Що говорив Леопольд мишенятам?

  • Як треба вести і гратися?

Розгляд плакату і малюнку до нього в роздягалці для батьків.


(«Діти давайте жити дружно»

Кіт Леопольд»).


Старший дошкільний вік


Ранок: з Дощовою Краплинкою

Атрибути:басейн з водою, вітрячки, іграшки: мешканці водойми.

Вихователь:

Годі лише мріяти –

Будемо ми діяти!

До лісу мандрувати,

Пригоди шукати.

Спостереження за квітами.



Мета: розвиток сенсорних еталонів (колір, запах, форма)
Спостереження за вітром.

  • Чи вітряний день?

  • Як дізнатися? (діти роблять різні припущення).

Вправа з вітрячками на дихання.

Дощова Краплинка: Підводить до басейна, пояснює, що вона наповнила його водою.

  • Для чого, як видумаєте? (припущення дітей).

Гра біля басейну з іграшками, мешканцями водоймища.

Малорухлива гра «Скаче жабка по доріжці».



Мета: вправляти в стрибках на двох ногах з просуванням перед, тримаючи рівновагу.
Ранкова гімнастика

Старша група

Весела зарядка з Дощовою Краплинкою
Піднімання рук вгору

В.п.: ноги нарізно, руки опущені.

Руки в сторони та вгору.

На носочки піднялись.

Підніми голівку в гору

Й на долоньки подивись.

Руки в сторони розводим

Й опускаєм плавно вниз.
Нахили вперед

В.п.: сидячі на підлозі, ноги розведені, руки на поясі.

А тепер вперед нам треба нахилятись

Й долоньками до пальців ніг дістати!
Присідання

В.п.: о.с., руки на поясі.

Присідати ми почнемо,

Наші ноги розімнемо:

Раз – присіли руки прямо!

Встали й знову все так само!

Ми колі на розведемо,

А голівку піднімемо.
Нахил тулуба в сторони.

В.п.: ноги на ширині плечей, руки на поясі.

Вправу дружно почали:

Нахил вліво – раз, два, три!

На «чотири» рівно станьте

Й вправу вправно починайте!
Повороти в сторони.

В.п.: сидячі на підлозі, ноги разом, руки на поясі.

Повертаємося вправно,

Все виконуємо гарно

Вліво – вправо повернулись

І сусіду усміхнулись.

А тепер тихенько встали

І колонки підрівняли.
Стрибки

В.п.: ноги разом, руки зігнуті в ліктях, ніби уявно тримаємо скакалку.

Наші хлопчики й дівчатка

Дуже люблять пострибати.

Ось скакалки ми візьмемо

І стрибати розпочнемо:

Всі стрибаємо тихенько,

На носочках, ще й легенько,

Ледь торкаємось підлоги –

Не стомити б наші ноги.

Ось розминці вже й кінець.

Хто ж старався – молодець!
І Прогулянка


Здоровя всьому голова!


Розвага – КВК на майданчику

Старша група

Мета: формувати у дітей свідоме ставлення до власного здоровя; виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.

Хід:

Інструктор:

Головне – здоровим бути –

Це потрібно всім збагнути!

Бо як є здоров’я й сила,

То весь світ людині милий.

Й думка в неї веселенька,

І тоді вона жвавенька.

Все їй хочеться робити,

І сміятись, і радіти.

А як тільки захворіє –

Зразу й сонечко тускніє.

Тому це запам’ятайте

Й про своє здоров’я – дбайте!

Дозвольте КВК «Здоров’я» розпочати.

Запрошуємо команди

Команда «Майдодир» - старша «А» група;

Команда «Здоров’ятко» - старша «Б» група.

(Команди розташовані одна напроти одної. В кожній команді своя емблема).

Наш КВК почнемо з «привітання команд», яке оцінюється в 5 болів.


1. Конкурс

Привітання команди «Майдодир».

Наш девіз:

Щоб здоровим довго жити,

Воду треба всім любити

Мило, пасту, гребінець –

Будеш справжній молодець.
Привітання команди «Здоровятко».

Наш девіз:

Якщо хочеш бути здоровим,

Про своє здоров’я дбай.

Своє тіло завжди вміло

І ретельно доглядай.
2. Конкурс – естафета.

«Хто швидше принесе води до умивальника».

(Діти пролізають через тунель, пробігають навколо куба, повертаються назад стрибають з обруча в обруч, передають естафету наступному). переможець отримує 2 бали.
3. Конкурс капітанів.

(Кожен капітан повинен назвати прислівя про здоровя) кожне прислів’я оцінюється в 2 бали.


  • Здоровя за гроші не купиш.

  • Здоровя побажаєш – щастя зустрінеш.

  • Здоровя – всьому голова.

  • Бережи одяг, доки новий, а здоровя – доки молодий.

  • Здоровому все здорово.

  • Праця – здоровя, а лінь – хвороба.

  • У здоровому тілі – здоровий дух.

  • Здоровя дорожче за багатство.

  • Найбільше багатство – здоровя.


4. Конкурс – естафета.

«Хто швидше наведе порядок в кімнаті».

(Діти проповзають по гімнастичній лавці, проходять по кубах, зістрибують беруть іграшку і повертаються кладуть в кошик, передають естафету). Оцінюється в 2 бали.

5 Конкурс – вікторина.

(Діти відповідають на питання вікторини. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал). Будьте уважні.

  • Чому потрібно мити руки перед їдою?

  • Чому потрібно обрізати нігті?

  • Чому потрібно їсти в одні й ті самі години?

  • Чому вранці обов’язково потрібно відкривати вікна?

  • Які лікарські рослини ростуть у нашій місцевості?

  • Навіщо потрібно їсти овочі, фрукти, ягоди?


6. Домашнє завдання.

«Рекламний ролик»

Оцінюється за 10 бальною системою



(Кожна команда повинна прорекламувати: мило, зубну щітку, пасту; за вибором команди).
Інструктор: Поки журі підводить підсумки всіх конкурсів, оголошуємо музично – танцювальну паузу.
Інструктор: А зараз надаємо слово нашому журі.

(Підводять підсумки, оголошується переможець. Вручаються нагороди).
ІІ Половина дня.
Гімнастика пробудження

Старша група

«Сонячна сопілочка»

Ясне сонце в небі угорі

Змайструвало з променів сопілку,

В гай її принесло й на зорі

Почепило на зелену гілку.

Це пташина вгледіла мала

І заграла на сопілку ясну.

Мов потічки ясного срібла

Задзвеніла в гаї пісня красна.

В.п.: лежачи на спині;

1 – підняти руки через сторони вверх,

2 – 3 – умовно пограти на сопілці,

4 – в.п.


В.п.: сидячі руки на поясі, повороти тулуба в сторони з підніманням рук угору в повільному темпі.

В.п.: лежачи на животі, прогинання спини з рухами рук і ніг.

В.п.: лежачи на спині, довільні змахи ногами і руками в різному темпі.
Робота художньої студії «Веселка».

Малювання за технікою монотипія «Веселка та Дощик»


Перегляд музичної казки.

Муха Цокотуха.


Бесіда за музичною казкою.



  • Що купила Муха – Цокотуха?

  • Навіщо Муха купила сметану, сир, муку?

  • Хто пограбував Муху?

  • А хто був сміливим ы врятував Муху?


Бесіда та поради батьками


Консультація лікаря травматолога «Особливості формування хребта дитини».

У дітей дошкільного віку тіло хребців ще формуються, кісточка тканини э у центрі хребця. Апофізи хребців представлені активною зоною росту м’якої хрящової тканини. М’язи спини ще не розвинуті, щоб тривалий час утримувати хребет у правильному положенні. Тому за 5 – 7 хв. Пасивного сидіння корсетні м’язи тулуба дитини починають розслаблятися, виключається протидія осьовому навантаженню і хребет поперекового відділу стискається під вагою тіла, що сприяє функціональну компресію хребетно – рухомих сегментів хребта. Це призводить до порушення кровообігу безпосередньо у тканинах хребта та корсетних м’язів зони, порушення обміну речовин у тканинах та органах нервових пучків з формуванням вертеброгенних захворювань.

Ком пенсійне травмування викликає захисну реакцію організму у вигляді патологічної зміни постави, щоб зменшити подразнення нервових рецепторів. Це рідкісний випадок, коли захисна дія організму формує в подальшому захворювання. На укріплення тканини та захисних корсетних м’язів хребта можна позитивно впливати, якщо врахувати чинники травмування у дітей та вчасно вдатися до профілактичних заходів.
Чинники порушення постави

Набуті порушення постави у дітей зумовлені такими чинниками:



  • нераціональне харчування ( у період росту організм росту не отримує достатньої кількості структурних компонентів для синтезу кісткової та хрящової тканини);

  • недостатній рівень загальної рухової активності дітей та відсутність у сучасному способі життя навантажень, що тренували б тканини хребта і корсетні м’язи;

  • неврахування спеціальних фізичних вправ для профілактичного зміцнення хребта і корсетних м’язів при організації фізичного виховання дитини вдома й у дитячому садку;

  • сидіння дитини у травмонебезпечному пасивному положенні понад 10 – 20 хв;

  • дитячі пустощі, що можуть стати причиною травм: стрибки з висоти, що перевищує зріст дитини; стрибки з приземленням на одну ногу; значні прогини хребта; піднімання дітьми одне одного, піднімання важких речей.


Правила профілактики порушень постави

Щоб попередити порушення постави дитини, необхідно пам’ятати про таке:



  • статичне навантаження дітей у положенні сидячи не має бути тривалим. Під час занять (у середині і наприкінці) необхідно організувати фізкультурну паузу тривалістю 1,5 – 2 хв., для виконання вправ на артикуляцію корсетних мязів, розтягування хребта і відновлення гемодинаміки.

  • рівень рухової активності має становити до 15 тисяч кроків на добу для дітей 5 - 6 річного віку. У дошкільному закладі необхідний рівень рухової активності має забезпечувати цілеспрямованість впровадження ранкової гімнастики, фізкультурних хвилинок і пауз, занять фізкультурою та проведення рухливих ігор;

  • організацію харчування слід здійснювати з урахуванням вікових потреб дитячого організму. Для синтезу кісткової та хрящової тканин потрібна достатня кількість структурних компонентів, зокрема кальцію, фосфору, вітамінів Д, С, А, В6 тощо;

  • обов’язковим для профілактики порушень постави є виконання спеціальних фізичних вправ на зміцнення корсетних мязів. Це потребує додаткового навчання персоналу дитячого садка, просвітньої роботи з батьками.


Консультація – порада медичної сестри

Оздоровчі заходи для дітей які часто хворіють у дошкільному закладі та вдома.

Система оздоровчих заходів для дітей які часто хворіють (ДЧХ) складається з трьох основних напрямів:



  • відновлюванні (реабілітаційні) заходи;

  • етіопатогенетична терапія у період ГРЗ;

  • вакцинотерапія і профілактика ГРЗ.

До відновлювальних (або реабілітаційних) заходів, які необхідно проводити як у дошкільному закладі, так і вдома, належить:

  • організація раціонального розпорядку дня дитини;

  • повноцінний сон;

  • попередження перевтоми і перезбудження;

  • прогулянки на свіжому повітрі;мінімальне відвідування місць великого скупчення людей;

  • навчання дітей правил особистої гігієни;

  • повноцінне та збалансоване харчування з урахуванням вікових особливостей, схильності до алергічних захворювань;

  • загартовування (обливання прохолодною водою, сон на свіжому повітрі, ванни, душ, лікувальна гімнастика тощо)

Етіопатогенетична терапія – це комплексний метод лікування, що містять противірусну та протизапальну терапію, а також місцеву чи системну антибактеріальну терапію.

На бактеріальну природу респіраторної інфекції вказують:



  • тривала температура (вище 38,5˚);

  • поява гнійних нашарувань на мигдаликах, гнійних чи слизиво-гнійних виділень з носа;

  • виражена інтоксикація;

  • за відсутність вираженої інтоксикації – основним проявом якого є стійкий непродуктивний кашель.

Вітамінна недостатність у дітей та її причини виникнення.

Недостатнє надходження вітамінів з їжею чи порушення їх засвоєння сприяє появі вітамінної недостатності у дітей. Зокрема, до причин виникнення вітамінної недостатності відносяться:



  • низький вміст вітамінів у добовому раціоні харчування;

  • порушення оптимального співвідношення між окремими вітамінами;

  • втрату і руйнування вітамінів у процесі технологічного та кулінарного оброблення продуктів харчування;

  • порушся всмоктування у кишківнику;

  • порушення синтезу вітамінів групи В і К кишківнику;

  • руйнування вітамінів лікарськими засобами;

  • глистяні інвазії;

  • інфекційні захворювання;стрес

Нині найбільш розповсюджена форма вітамінної недостатності – це полі гіповітаміноз, ознаками якого є:

  • значне зниження стійкості організму дітей до дії інфекційних і токсичних чинників;;

  • уповільнення одужувати хворих дітей;

  • зниження розумової працездатності, ознаками якого є погіршення пам’яті;

  • відстанню дитини у розумовому та фізичному розвитку;

  • погіршення адаптації до збільшення фізичних навантажень;

  • загострення хронічних захворювань верхніх дихальних шляхів, шлунково-кишкового тракту;

  • дратівливість, головний біль;

  • кровоточивість ясен (через брак вітаміну С);

  • сухість шкіри (через брак вітамінів А, В2 );

  • блідість шкіри (через вітамінозалізодефіцитний стан).


ДОДАТОК














База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка