Програма «Дитина України»



Скачати 46.36 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір46.36 Kb.
ЖИТТЯ ЛЮДИНИ – НАЙВИЩА ЦІННІСТЬ

( класна година із застосуванням інтерактивних

технологій для учнів 7 класів )

Обладнання:

  1. виставка літератури: Конституція України, Конвенція ООН про права дитини, Закон України «Про охорону дитинства», Національна програма «Дитина України»;

  2. плакати:

«Бережи час – це полотнина,

з якої виткане життя»

( К. Річардсон )

«Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра»

( Л. Забашта )

«Пам’ятай! Життя – це подарунок, великий подарунок. І хто його не цінує, той цього подарунка не заслуговує».

( Леонардо да Вінчі)

  1. картки із висловами про сенс життя; пелюстки квітки;

  2. музичні записи (вмикаються, коли учні виконують колективну роботу);

  3. чистий аркуш ватману на дошці.

У незліченному нашому багатстві

Слова дорогоцінні є:

Батьківщина,

Вірність,

Братерство.

А є ще:


Совість,

Честь…


Ах, якби всі розуміли,

Що це не просто слова,

Яких би ми лих уникли,

І це не просто слова!



Учитель. Ми не випадково почали наш захід із цих рядків. З античних часів людство у своєму житті користується правилом, сформульованим філософом Протагором: «Людина – міра всіх речей», а цінність людського життя – це найвища суспільна цінність. Людина – частина суспільства, вона має свої права та обов’язки. Основне право людини – це право на життя. Захист цього права – найважливіший пріоритет цивілізації.

(Називаються державні документи соціально-правової охорони життя людини, прав дитини. Вони представлені на виставці.)



Учитель. Сьогодні ми з вами поговоримо про цінності життя, подумаємо над питаннями:

  • Для чого живе людина на Землі?

  • Що потрібно зробити, щоб життя було в радість?

  • Які ідеали і цілі в житті можна вибирати?


1. Технологія « Мозковий штурм ».

Ставиться проблема. На дошці записуються всі запропоновані варіанти рішення, обговорюються, вибираються кращі.

- Що для кожного з вас найцінніше в житті? ( родина, здоров’я, щастя, гроші, друзі і т.д.)

Малюється сонце життя, вибираються основні поняття


Слово «життя»багатозначне. Воно охоплює різні сторони дійсності:



  • Суспільне, індивідуальне життя;

  • Матеріальне, духовне;

  • Щасливе, багате, праведне і т.д.

Життя людини неповторне і звичайне, радісне і смутне, повне переживань. Людей – мільйони, усі вони неповторні і не схожі. Вони, як зірки на небі, що горять незвичайним світлом. Їхнє життя гірке, як полин, і солодке, як мед. Життя кожного – це дорога, якою тільки йому призначено пройти. І якою буде ця дорога залежить… Від кого?

«Не витрачай час на міркування про те, що і заради чого робиться, тому що життя – це спектакль, план якого складений Богом і не доступний людському розумові», - сказав Марк Аврелій. Але драма укладена не в неминучості долі для людини, а в силі або в слабості характеру, здатності або нездатності реалізувати життєві можливості.


2. Технологія «Вільний мікрофон».

Кожен бажаючий швидко і чітко висловлює свою думку.

Обговорюються питання. Після кожного робиться висновок.

- Чи може людина жити так, як хоче? Що для цього потрібно?

Висновок. Людина може жити так, як хоче, тобто запланувати своє життя, поставити мету, вибрати шлях для її реалізації. Усе залежить від її характеру, сили волі. Необхідно вміти переборювати труднощі, мало одного бажання. Необхідна праця, боротьба, сила волі, щоб досягти чого-небудь.

- Чи справедливе твердження: «Моє життя, як хочу, так і живу»?

Висновок. Потрібно пам’ятати, що живеш серед інших людей, поважати їхнє право на життя.

- Що важче: будувати життя чи пристосовуватися до нього?

Висновок. Простіше пристосовуватись, але чи цікавіше…


3.Технологвя «Захист ідей».

Робота проводиться в парах або групах. Роздаються картки з висловленнями про значення, мету життя. 2-3 хвилини йде обговорення, потім учні зачитують висловлення, пояснюють, як їх розуміють.


Можливі завдання

  1. Світ належить оптимістам, песимісти – тільки глядачі. ( Ф. Гізо )

  2. Жити – це означає дихати, це означає – діяти. ( Ж.-Ж. Руссо)

  3. Наше життя – це те, що ми думаємо про нього.( Марк Аврелій )

  4. Найвища із книг – книга життя, яку не можна не закрити, ні знову відкрити за своїм бажанням. ( А. Ламартін )

  5. Жити – означає не тільки задовольняти матеріальні запити організму, головне розуміти свою людську необхідність. ( Жуль Верн )

Людське життя – це найвища цінність, щастя можливе, але воно залежить від людини.

Праця – на користь інших людей, країни.

Боротьба - повинна мати гуманну мету.

Любов – не повинна бути егоїстичною.

Дружба – повинна бути чесною.

Людина повинна зрозуміти свою життєву мету, намітити шляхи її досягнення і іти до неї, поважаючи оточуючих, не залишаючи за собою руїни, тобто «за будь-яку ціну». Якщо є час, можна торкнутися проблеми: екології, терор, війна.

Пошук сенсу життя, свого місця в ньому – дуже складна робота. Давайте спробуємо виробити правила, яких ми будемо дотримуватися у житті. Адже потрібно завжди починати влаштовувати світ із себе: з життя в класі, у родині, спілкування з друзями, родичами, учителями, з власного відношення до своїх прав і обов’язків.

( У процесі обговорення виробляються загальні правила, записуються на аркуші ватману, прикріпленого до дошки. )



ПРАВИЛА

  1. Адекватно приймати дійсність.

  2. Приймати себе і навколишніх такими, як вони є. поважати усіх.

  3. В усіх і всьому шукати лише гарне.

  4. Вірно дружити, вибирати вірних друзів.

  5. Розвивати почуття «добра» і «зла».

  6. Думати не тільки про себе, але й про те, як іншим поруч з тобою.

  7. Вести здоровий спосіб життя і фізичний , і духовний.

  8. Турбуватися про навколишній світ (природу).

  9. Нести відповідальність за всіх і все.


Підведення підсумків

    • Що з почутого вам запам’яталось?

    • Що ви взяли для себе з сьогоднішнього заходу?

    • Що сподобалось, що ні?

Учні малюють оцінку уроку – один із трьох виразів обличчя.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка