Програма педагогічної практики студентів IV курсу фізико-математичного факультету



Скачати 87.15 Kb.
Дата конвертації21.03.2016
Розмір87.15 Kb.

I.ПРОГРАМА ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ СТУДЕНТІВ IV КУРСУ
ФІЗИКО-МАТЕМАТИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ



Спеціальності: "математика та інформатика", "математика та фізика", "фізика та математика", "фізика та інформатика", "інформатика, англійська мова", "інформатика, математика" та "математика та інформатика" заочного факультету.

В програмі визначені мета, задачі і зміст діяльності студентів під час педагогічної практики в школі.

Педагогічна практика на є головною ланкою в удосконаленні підготовки студентів до професійної роботи в школі.

Практика повинна сприяти поглибленню і закріпленню інтересу до професії вчителя математики, фізики, інформатики, забезпечувати умови для вивчення передового педагогічного досвіду, виробляти творчий підхід до педагогічної діяльності.


    1. МЕТА І ЗАДАЧІ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ СТУДЕНТІВ IV КУРСУ

      ОСВІТНЬО-КВАЛІФІКАЦІЙНОГО РІВНЯ «БАКАЛАВР»

      (8 СЕМЕСТР, 5 тижнів)

Педагогічна практика переслідує такі цілі:



  1. Поглиблення і закріплення теоретичних знань, набутих студентами у вузі, формування вмінь та навичок педагогічної праці.

  2. Розвиток у студентів умінь та навичок самостійного проведення навчально-виховної роботи з учнівським колективом та окремими учнями.

  3. Спонукання студентів до професійного самовдоволення, педагогічної творчості й науково-дослідницької діяльності.
  1. ЗАВДАННЯ ПРАКТИКИ.


  • Застосування теоретичних знань на практиці.

  • Подальший розвиток навичок спостереження і аналізу навчально-виховної роботи.

  • Сформування вмінь проводити уроки різного типу із застосуванням різноманітних методів, які активізують пізнавальну діяльність учнів, а також проводити позаурочну роботу зі спеціальності.

  • Ознайомлення з роботою класного керівника, дитячими організаціями, проведення індивідуальної роботи з учнями і батьками.

  • Закріплення інтересу до педагогічної професії.

Під час практики студент повинен придбати вміння та навички, що дозволяють йому:



  • Вивчати досвід роботи вчителів школи, проводити методичний аналіз його роботи.

  • Методично вірно визначити організаційні форми, методи і засоби проведення уроків у відповідності з метою та завданням.

  • Спостерігати за практичними прийомами роботи в шкільному комп’ютерному класі.

  • Оволодіти навичками проведення уроків або окремих частин уроку із застосуванням інформаційних технологій (ІКТ).

  • Адаптувати необхідні для роботи в школі комп’ютерні навчальні програмні засоби.

  • Оволодіти навичками організації і проведення позакласної роботи з предмета з використанням ІКТ.

  • Вірно визначити освітньо-виховну мету уроку і засоби для її досягнення.

  • Підготувати дидактичні матеріали до уроків.

  • Оволодіти навичками виховної роботи, вивчення досвіду роботи класних керівників.

  • Вміти стимулювати інтерес й активність учнів до вивчення математики, інформатики, фізики.

  • Вміти проводити методичний аналіз уроків та позакласних заходів.
  1. СТУДЕНТ-ПРАКТИКАНТ ПОВИНЕН:


    1. Вивчити сучасний стан навчально-виховної роботи в школі.

    2. Вивчити зміст системи та особливості роботи вчителя математики, фізики, інформатики і класного керівника.

    3. Спостерігати за практичною роботою у комп’ютерному класі.

    4. Вивчити і проаналізувати фонд навчально-методичної літератури, навчальних програмних засобів, що є в школі.

    5. Готувати дидактичні матеріали до уроків, перевіряти зошити учнів, проводити додаткові заняття з невстигаючими учнями, проводити позакласну роботу з предметів.

    6. Вивчати методи проведення виховної роботи в школі.

    7. Вести роботу з батьками.

    8. Відвідувати уроки та позакласні заняття практикантів з активною участю в їх обговоренні.

    9. Адаптувати навчальне програмне забезпечення, необхідне для проведення окремих уроків з математики, фізики і інформатики.

    10. Підготувати і провести уроки з математики, фізики, інформатики та позакласні заходи.

    11. Своєчасно планувати і документально оформляти матеріали педагогічної практики.

    12. Вести дослідницьку педагогічну діяльність.

    13. Приймати участь у конференціях з педпрактики.
  2. ЗМІСТ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ


    1. Настановча конференція, в ході якої студенти знайомляться з метою та змістом педпрактики, індивідуальними завданнями та формами звітності.

    2. Ознайомлення студентів з системою роботи навчально-виховного закладу (школи та класу, за якими вони закріплені).

  • Ознайомлення із специфікою діяльності даного навчального закладу.

  • Ознайомлення з системою виховної роботи класного керівника, вивчення плану його роботи.

  • Ознайомлення з системою роботи вчителів-предметників, вчителів-новаторів, відвідування їх уроків.

  • Знайомство з шкільними кабінетами та їх обладнанням.

    1. Вивчення учнівського колективу, в якому буде працювати практикант:

  • Вивчення вікових та індивідуальних особливостей учнів, їх нахилів та інтересів, рис характеру, взаємовідносин у класі в ході навчально-виховного процесу, шляхом вивчення документації, бесід з учнями, спостереження.

  • Бесіди з класним керівником, вчителями, які працюють в даному класі, батьками.

  • Складання психолого-педагогічної характеристики особистості учня.

    1. Виконання функцій та обов’язків помічника класного керівника, здійснення позакласної виховної роботи:

  • Складання індивідуального плану роботи з класом у відповідності з планом роботи класного керівника і інтересами учнів даного класу.

  • Проведення поточної організаційно-педагогічної роботи (контроль за відвідуванням уроків, організація чергувань тощо).

  • Організація постійного спілкування з учнями, проведення індивідуальної роботи з учнями.

  • Підготовка та проведення позакласних виховних заходів.

  • Ведення класного журналу, оформлення іншої документації, перевірка щоденників тощо.

  • Участь в роботі з батьками учнів, підготовці та проведенні батьківських зборів.

    1. Навчально-методична робота:

  • Вивчення навчального процесу на основі відвідування уроків різних вчителів з метою вивчення вимог до учнів, різноманітних методів організації пізнавальної діяльності і виховання учнів на уроках, виявлення міжпредметних зв’язків і можливостей їх використання на уроках з свого предмета.

  • Відвідування всіх уроків і позаурочних заходів з предмету.

  • Підготовка та складання планів-конспектів уроків всіх типів із застосуванням різних методів активізації інтелектуальної діяльності учнів.

  • Проведення уроків в середніх класах.

  • Психолого-педагогічний аналіз проведених уроків методистом, вчителем, студентами, їх самоаналіз.

  • Організація індивідуальної роботи з учнями в позаурочний час: заняття з невстигаючими, перевірка зошитів, контрольних робіт.

  • Ознайомлення з проведенням факультативів, гуртків з свого предмету, участь в їх роботі.

  • Проведення предметних тижнів з наданням їм виховної спрямованості.

  • Виготовлення наочних посібників та дидактичних матеріалів, оформлення кабінету.

  • Ознайомлення з методичною роботою з спеціальності, участь в роботі методоб’єднання.

    1. Регулярні відвідування уроків і позакласних виховних заходів, які проводяться студентами групи, участь в їх обговоренні.

    2. Оформлення звіту та необхідної документації.

    3. Підсумкова конференція, в ході якої студенти звітують групами про систему виховної роботи школи, дослідницьку проблему, над якою працює навчальний заклад, а також про результати виконання дослідницького завдання.

Зміст практики розкривається в індивідуальному плані практиканта.

Перший тиждень практики відводиться на відвідування уроків та позакласних занять у класах, за якими закріплені студенти-практиканти.

В цей час студент оволодіває практичною роботою у комп’ютерному класі, знайомиться з фондом навчальних програмних заходів, що є у школі, вивчає досвід використання інформаційних технологій вчителями школи. Вивчає план роботи на третю чверть вчителя математики, фізики, інформатики, класного керівника. (Реалізація пунктів 2.1.-2.4.).

В кінці тижня індивідуальний план студента-практиканта затверджується керівником практики.

Другий тиждень практики відводиться на реалізацію завдань п.п.2.5-2.7.

На цьому тижні починається підготовка до самостійного проведення уроків, виховних заходів і позакласних занять з предмету.

Розробляються або адаптуються необхідні для роботи навчальні програмні засоби, необхідні для проведення уроків з математики, фізики та інформатики, на комп’ютерній техніці, що є в школі.

Починаючи з другого тижня, реалізуються задачі п.п.2.8.-2.11. Студент разом з вчителями і методистами розробляють плани-конспекти уроків і проводять самостійно 6 уроків з основної спеціальності (фізика, інформатика, математика), а також 4 уроки з другої спеціальності (інформатика, фізика, математика, англійська мова), а також уроку з застосуванням ІКТ та позакласного заходу з основної спеціальності.


  1. ЗАВДАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОГО ХАРАКТЕРУ НА ЧАС ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ 4 КУРСУ


  1. Виконати: системний аналіз уроку математики, фізики, інформатики учителя (студента) і дати оцінку ефективності уроку; самоаналіз власного уроку.

  2. Вивчити:

  1. Досвід учителів з організації і проведення лабораторних і практичних робіт на уроках математики, фізики, інформатики. Висвітлити результати вивчення.

  2. Досвід учителів з використанням ефективних форм організації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках математики, фізики, інформатики та в позаурочний час.
  1. ОЦІНКА ПРОФЕСІЙНИХ УМІНЬ СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ


І. Фахова підготовка:

  • Знання математики, фізики, інформатики, англійської мови в відповідності з шкільною програмою, підручниками.

  • Володіння матеріалом для організації і проведення позакласної роботи з предметів.

  • Уміння організовувати власну дослідницьку діяльність та дослідницьку діяльність дітей під час вивчення математики, фізики, інформатики.

ІІ. Методична підготовка:

  • Уміння вивчати учнів.

  • Уміння здійснювати цілепокладання.

  • Уміння відбирати матеріал для конкретного уроку.

  • Уміння працювати з теоретичним матеріалом з математики, фізики, інформатики.

  • Уміння працювати з задачею з математики, фізики, інформатики.

  • Уміння використовувати додаткову літературу.

  • Уміння стимулювати та мотивувати діяльність учнів.

  • Уміння коректувати діяльність учнів.

  • Уміння використовувати традиційної дошку та мультимедійних засобів навчання.

  • Уміння аналізувати урок товариша.

  • Уміння проводити самоаналіз уроку.

ІІІ. Відношення до справи:

  • Дисциплінованість.

  • Ініціатива в підготовці до уроку.

  • Відвідування уроків товаришів.

  • Культура спілкування.


Звітність:
  1. Характеристика студента-практиканта з оцінкою школи.

  2. Щоденник педагогічних спостережень.

  3. Індивідуальний план роботи з підписами методистів з практики.

  4. Конспекти проведених залікових уроків з математики, фізики, інформатики з протоколами їх обговорення (протокол обговорення обов’язково містить самоналіз уроку).


  5. Розробка позакласних заходів з математики, фізики, інформатики (основної спеціальності) з протоколом обговорення його проведення.

  6. Розробка виховного заходу з протоколом обговорення його проведення.

  7. Розробка уроків з математики, фізики, інформатики з використання різноманітних педагогічно-програмних засобів навчального призначення (Інтернет-ресурси, комп’ютерні лабораторії, середовища для організації дослідницької діяльності з предмету, тестові оболонки, мультимедійні енциклопедії тощо)

  8. Психолого-педагогічна характеристика учня класу.

  9. Розробка бесіди з батьками на батьківських зборах.

  10. Виконання завдань дослідницького характеру (аналізи відвіданих уроків, у тому числі уроки студентів-практикантів, самоаналіз власних уроків, результати вивчення досвіду учителя-предметника занотувати у щоденнику психолого-педагогічних спостережень).

  11. Звіт про проходження практики.
  1. ОЦІНКА ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ


Оцінка виставляється на основі оцінювання різних видів роботи кафедрами педагогіки і психології, а також спеціальними кафедрами.

Оцінюються на ІV курсі:



  • Уроки, проведені студентом, та їх аналіз.

  • Позакласна робота з предмета.

  • Аналіз уроку (свого та іншого студента).

  • Психолого-педагогічна характеристика учня.

  • Методичні розробки виховних заходів та їх аналіз.

  • Робота з батьками, розробка виступу на батьківських зборах

  • Враховується характеристика, видана навчально-виховним закладом.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка