Програма початкової школи 1-клас навчання грамоти (читання) Опішнянська спеціалізована школа І ііі ступенів Зіньківської районної ради Полтавської області



Скачати 55.67 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір55.67 Kb.
Нова програма початкової школи

1-клас

навчання грамоти (читання)

Опішнянська спеціалізована школа І – ІІІ ступенів

Зіньківської районної ради

Полтавської області

Вчитель - методист

Гурин Н.М.

УРОК - ПОДОРОЖ

Тема. Закріплення вміння вимовляти звуки [д] , [д‘] , вивчення букви Д , д.

Розвиток мовлення на тему “Природа. овочі.” Глухі та дзвінкі приголосні

звуки.

Мета. Закріпити вміння вимовляти та впізнавати звуки [д] , [д‘] в словах та позначати

їх буквою д (“де”); розвивати фонематичний слух , мовлення , мислення ;

спостерігати за вимовою звуків [д] - [т] ; активізувати словниковий запас учнів.

Обладнання : картки з буквами , каса букв , предметні та сюжетні малюнки , фішки ,

запис “Голоси птахів” , пісня “Ходить гарбуз”.



Хід уроку

І.Організація класу

У нас сьогодні ніби свято ,

Гостей зібралося багато.

Ану ж на мене подивіться ,

І веселенько усміхніться.

Пролунав дзвінок –

Починається урок.

Працювати слід старанно ,

Щоб почули у кінці ,

Що у нашім 1-ім класі –

Діти – просто молодці !

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку . Мотивація навчальної діяльності.


  • Сьогодні ми закріпимо знання про вивчені букви і звуки , ознайомимося з новою буквою , пограємо в мовні ігри , почитаємо тексти з букварика.



  • Діти , а як ви думаєте, що ми повинні знати, щоб виконати всі завдання ? (Знати вивчені букви і звуки , які вони позначають).

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Отже, вирушаємо у подорож до королівства Абетки , де живуть у злагоді і дружбі букви , які утворюють слова.

Ми продовжимо мандрівку , а здійснимо подорож на потязі. Паравозик вже зачекався нас. А щоб він домчав нас на потрібну станцію , необхідно виконати завдання , які мерехтять в його віконцях.

Успіхів вам.



  1. Повторення вивчення букв (з каси – галявини).

  • Які звуки вони позначають ?

  • Чому одні букви червоного кольору , а інші синього ?

  • Які звуки називають голосними ? Чому ?

ІV. Ознайомлення з новою буквою.

  1. Виділення звука з вірша , віднесення до приголосних звуків

Дятел дітям збудував

дім в дуплі у дубі. /О.Катрич/



  1. Ознайомлення з написанням друкованих літер Д д

Подивись - маленький дім

Буква “де” - як дах на нім.



  1. Вітерець дмухнув , і літера “зникла” із слів

...уб , …иван , велосипе… , верблю… , го…инник .

  • Яка літера “зникла” ?

  • Де вона може стояти в слові ? (напочатку, всередині і вкінці).

  1. Звуковий аналіз слів відгадок ?

  • Влітку одягається ,

а на зиму одежі цурається. (Дерево)

[ - o – o – o ]



  • Відгадайте , діти , хто

Має носик долото ?

Ним комах з кори виймає ,

Про здоров’я лісу дбає. (Дятел)

[ = o - o - ]



  • Отже, буква д може позначати два звуки : твердий [д] і м’який [д’].

Фізкультхвилинка

Щось втомились ми сидіти

Мабуть , треба відпочити

Кожен ранок на галяві

Спритні діти роблять вправи

Руки вгору , вбік , униз –

Раз , два , три – не полінись

Ми ручками – “хлоп - хлоп” ,

А ніжками – “топ - топ”

Як годинники –

Отак – “тік - так” , ”тік - так”.

V. Робота за Букварем (автори М.Д. Захарійчук , В.О. Науменко) с.98 – 99.

1. Читання вчителем казки М. Козоріса.

Розгляд малюнків пташок:

жовтобрюшки , зяблика , синички.

Аналіз слова дідуган [ = o – o – o - ]

(Звучить мелодія “Голоси птахів”).



  1. Читання учнями “промінців - складів” , ”слів - стрілочок”.

  2. Ознайомлення з глухими та дзвінкими парними приголосними звуками [д]- [т].

Коли я з “де” – росту на гілці ,

Коли ж із “те” – пливу по річці.

(Плід і пліт)


  • Звукові моделі однакові , і вимовляються майже одинаково. А значення слів різні.

Плід – соковита їстівна частина деяких рослин (фрукт , ягода …).

Пліт скріплені в один , або декілька рядів колоди для переправи на них по воді.

Тому кінцеві приголосні слід вимовляти чітко.

[д] – складається з голосу ,

[т] – з голосу і шуму.



4. Розгляд малюнків.

- Що для них спільне ?

(У назвах всіх є звуки [д] , [д‘])


  1. Читання учнями слів.

  2. Робота над текстом Марії Солтис

а) Читання окремими учнями “ланцюжком” по 1 реченню.

б) Бесіда по змісту

- Про які дари городу читали ?

(помідори , огірки , морква , буряк , капуста , картопля)

- Кого вирішили обрати після довгих сперечань головним ?

(картоплю)

- А як одним словом назвати їх ?

(овочі)


- Які страви можна готувати з картоплі ?

(борщ , суп , пюре , деруни , картоплю-фрі , картоплю в “мундирі” , рагу , …)

в) А в якій жартівливій українській народній пісні згадуються багато овочів ?

(“Ходить гарбуз по городу”)



VІ. Слухання української народної пісні “Ходить гарбуз по городу” в запису.

Складання в парах (на парті) слів – назв овочів з букв , знаходження відповідних

малюнків на дошці : морква хрін

огірок баклажан

патісон буряк

перець кабачок

помідор капуста

редиска картопля

редька часник

цибуля


Фізкультхвилинка

VІІ. Цікаві вправи

  1. Хоч з кінця , хоч з початку”

Дід , Мім , кок , око , Пилип , потоп , Кіт утік.

  1. Вправа “Чарівні квадрати”

О

Д

У

Д

Д


А

Л

И

У

Л

О

В

Д

И

В

О



  1. Гра Утвори нові слова зі слова ЛИСТОПАД (лист , сто , стоп , стопа , падолист , столи , дати, липа , сито …).



  1. Скоромовка

Зі сметаною в обід

Дерунів наївся дід.



  1. Чистомовка

Да – да –да – швидка хода.

Ад – ад – ад – випав сильний град

Де – де – де – Оксанка знайде

Ед – ед – ед – кольоровий плед

До – до – до – велике гніздо

Од – од – од – зеленіє город

Ду – ду – ду – крикливий какаду.

VІІІ. Підсумок уроку.

Ось і закінчилась наша подорож. Наш потяг домчав до казкової галявини. До королівства Абетки він привіз вивчену нами нову літеру.



  • Яку ? (“Де”)

  • Які звуки вона позначає ?

  • Діти , чи задоволені ви своєю роботою на уроці ?

Ось і дзвоник пролунав ,

На перерву нас позвав.

Будемо відпочивати

Й нових зустрічей чекати

Із гостями , вчителями ,

З літерами та складами.

Разом будем їх вивчати ,

Щоб навчитися читати.



Ну а зараз – прощавайте !

До побачення ! Бувайте !


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка