Р. Урок №22 розділ 5: статути Збройних Сил України. Тема 1: військовослужбовці та відносини між ними. М е т а



Скачати 155.9 Kb.
Дата конвертації12.03.2016
Розмір155.9 Kb.
М

ІНІ – ПІДРУЧНИК

із ″Захисту Вітчизни″


Прізвище та ім’я учня _________________________ Клас: 10 Дата: 30.03.2011 р. Урок № 22

Р О З Д І Л 5: статути Збройних Сил України.

Т Е М А 1: військовослужбовці та відносини між ними.

М е т а:


  • ознайомити учнів з поняттям про військові статути Збройних Сил України, формою одягу військовослужбовців Збройних Сил України;

  • вивчити загальні обов’язки військовослужбовців, військові звання та знаки розрізнення;

  • формувати в юнаків повагу до статутів як закону, який потрібно виконувати;

  • досягти свідомого виконання вимог військових статутів Збройних Сил України;

  • прищилити інтерес до служби у Збройних Силах України;

  • продовжити формування розгорнутої навчальної діяльності (вміння самостійно здобувати знання);

  • удосконалювати загально пізнавальні навички: вміння аналізувати, систематизувати, виділяти головне та інші;

  • удосконалювати вміння та навички учнів працювати з комп’ютерною технікою;

  • виховувати в учнів повагу до Збройних Сил України, її воїнів, дисциплінованість, наполегливість, працьовитість.

Навчальні питання:



  1. Поняття про військові статути.

  2. Військові звання військовослужбовців Збройних Сил України;

  3. Знаки розрізнення військовослужбовців Збройних Сил України;

  4. Форма одягу;

  5. Загальні обов’язки солдата (матроса) у повсякденній діяльності.











1

Актуалізація опорних знань з теми ″Міжнародне військове співробітництво″

Алгоритм дій:

* вчитель роздає назви 7 країн (на пустих аркушах паперу), у яких підрозділи Збройних Сил України сьогодні здійснюють миротворчу діяльність;

* доки 1-й учень розповідатиме про ООН, а 2-й про НАТО, інші повинні:


  • підійти до столу вчителя та відібрати герб, прапор, національну валюту й фото президента цієї країни і приклеїти це все під відповідними написами на аркуші паперу;

  • надписати назву національної валюти, столицю, дату отримання незалежності та прізвище і ім’я президента країни;

  • написати на зворотній стороні паперу таку інформацію: повну назву Місії, з якого терміну організована, скільки українських вояків її виконують, у якому місті та основні завдання;

  • надалі Вам необхідно показати усім учням класу аркуш паперу із прикріпленими картинками, показати цю країну та її столицю на політичний карті світу.




2

Мотивація навчальної діяльності

Дай відповіді на запитання "так" чи "ні" та постав позначку + у відповідній клітинці

п/п


Запитання

Відповідь

"так"

"ні"

1

Чи знаєш ти, що таке військовий статут?







2

Чи знаєш ти скільки видів загальновійськових статутів існує у Збройних Силах України?







3

Чи знаєш ти, про що їде мова у стройовому статуті Збройних Сил України?







4

Чи знаєш ти які офіцерські військові звання існують у Збройних Силах України?







5

Чи знаєш ти, що таке шеврон?







6

Чи чув ти що-небудь про загальні обов’язки військовослужбовців Збройних Сил України?







7

Чи знаєш ти чим військова форма одягу солдата відрізняється від офіцерської?







РАЗОМ










Вивчення нового матеріалу

3

Військові статути Збройних Сил України.

* інтерактивна методика "доміно": користуючись матеріалом слайда № 4-8 презентації та матеріалом підручника (стор. 58-59) підберіть правильні закінчення до запропонованих фраз;

* запишіть правильний зв'язок між фразою та її закінченням (наприклад, 1:6, 2:8 і т.д.).



1

Статути ЗС України

1

визначає повсякденне життя і діяльність в/с у в/ч, загальні права та обов’язки в/с і взаємовідносини між ними, правила внутрішнього розпорядку у в/ч і її підрозділах, обов’язки основних посадових осіб в/ч та її солдатів (матросів)

2

Загальновійськові статути ЗС України

2

перший російський статут ″Сторожової та станічної служби″ воєводи М.І. Воротинського: визначав порядок несення служби і дотримання дисципліни (самовільне залишення поста – смертна кара)

3

Бойові статути ЗС України

3

визначає дії підрозділів і частин у пішому строю і на машинах, у розгорнутих, похідних строях і передбойових порядках, місце Бойового Прапора в/ч в строю, порядок його внесення і винесення, а також обов’язки в/с перед шикуванням і в строю

4

Статут внутрішньої служби ЗС України

4

Петр І видав ″Статут військовий та Артикул військовий″: даби всякий чин знал свою должность и своїм поведеним не оговаривался.

5

Статут гарнізонної та вартової служб ЗС України

5

визначають основи ведення сучасних бойових дій в різних умовах і сприяють формуванню у в/с високих морально-психологічних і бойових якостей.


6

Стройовий статут ЗС України

6

визначає організацію і порядок несення гарнізонної і вартової служб, права й обов’язки посадових осіб гарнізону та в/с, які залучаються до їх несення

7

Дисциплінарний статут ЗС України

7

указом Президента були затверджені і набули чинності Тимчасові статути ЗС України

8

Взвод, відділення, танк

8

встановити у військах ″твердий″ порядок, дати єдині вказівки у навчанні, вихованні і бойовій підготовці військовослужбовців Збройних Сил України, чітко визначити коло обов’язків воїнів, їх командирів та порядок їх виконання.

9

1716 рік

9

визначає сутність військової дисципліни, обов’язки в/с щодо її додержання, встановлені в армії види заохочень і стягнень, дисциплінарні права командирів (начальників), а також порядок подання в/с заяв, пропозицій і скарг

10

7 жовтня 1993 року

10

їх вимог дотримуються усі в/с, незалежно від військового звання та посади

11

Всі вимоги статутів спрямовані на досягнення однієї мети

11

зведення законів військової служби, де визначені права і обов’язки військовослужбовців, характер стосунків між ними та які суворо і точно регламентують всі сторони побуту, повсякденної діяльності, виховання, навчання і бойової підготовки воїнів, дають вичерпні вказівки з питань підтримки дисципліни, організованості і порядку у військах.

12

1571 рік

12

бойовий статут для найнищої тактичної ланки Збройних Сил України


Зв'язок між фразою та закінченням:






4

Військові звання військовослужбовців Збройних Сил України

(випереджаюче завдання).



* уважно подивіться презентацію (прослухайте повідомлення), яку підготували ваші товариші та заповніть таблицю:

Військові звання (армійські)

Категорії

Назва

Дата виникнення

Погони

1

Рядовий склад

Рядовий
















2

Сержантський та старшинський склад



















Старший сержант


































3































Капітан







4

Старший офіцерський склад

Майор

























5






















Генерал - полковник




















5

Знаки розрізнення військовослужбовців Збройних Сил України.

Алгоритм дій:

  • розподіліться на групи по 2 чол.;

  • інтерактивна методика "криптограма": уважно подивіться матеріал презентації вчителя стосовно знаків розрізнення військовослужбовців Збройних Сил України;

  • по ходу презентації робіть надписи до малюнків;

  • після її закінчення отримайте у вчителя криптограму, на якій закодована назва знака військового розрізнення;

  • уважно перегляньте правила її заповнення та напишіть ваші прізвище та ім’я ;

  • поміркуйте та запишіть літери у відповідному порядку, щоб отримати назву знаку розрізнення;

  • коли справитись із завданням, підніміть руку та за командою вчителя підійдіть до його столу (із листком криптограми), візьміть закодований на вашому аркуші знак військового розрізнення та віддайте це все вчителю.











































6

Форма одягу військовослужбовців Збройних Сил України.

* уважно подивіться слайди презентації № 9-18 та заповніть схеми й таблиці міні-підручника;

* дайте відповідь на додаткове запитання.










Робоча (спеціальна)









п/п


Назва

Одне з правил носіння

1




під час прийняття військової присяги

2




у дні свят на урочистих засіданнях.

3




на класних заняттях в аудиторіях.

4




під час несення добових нарядів.

5




під час обслуговування техніки та озброєння.




Чи дозволяється в/с Збройних Сил України носити спортивний одяг та взуття?















Вид військ:








7

Загальні обов’язки солдата (матроса).

Самостійна робота з підручником

(5 хв.)


  • робота з текстом "залатай латку": уважно прочитайте матеріал підручника (стор. 64-65);

  • впишіть у запропоновану частину тексту пропущені ключові слова ("латки"), визначені нижче;

  • для зручності закреслюйте вписані слова;

  • запишіть у листок самооцінювання кількість правильно написаних "латок" за 5 хв. роботи із текстом (всього 12).

Обов’язки солдата (матроса).


Рядовий (матрос) у мирний і воєнний час _______________ за точне і вчасне виконання покладених на нього обов'яз­ків і поставлених перед ним завдань, а також за _____________ у справному стані своєї зброї, за збереження техніки і виданого йому майна. Він ____________________ командирові відділення.
Рядовий (матрос) зобов'язаний:

  • _______________ повагу до командирів (начальників) і старших;

  • _______________ честь і гідність товаришів по службі, до­тримуватися правил військової ввічливості, поведінки і привітання;

  • зразково виконувати службові обов'язки, _____________ вивчати військову справу;

  • засвоювати все, чого навчають _______________ (начальники);

  • бути готовим до виконання _______________, пов'язаних із захистом народу України;

  • зберігати державну _______________ ;

  • точно, ініціативно і сумлінно _______________ накази командирів (начальників);

  • _______________ загартовувати себе, вдосконалювати свою фізичну підготовку;

  • __________________ володіти зброєю і технікою, тримати її завжди справною, вичищеною, готовою до бою;

Повсякденно, виявляти, відповідає, досконало, сумлінно, підпорядкований, шанувати, виконувати, командири, таємницю, утриман­ня, завдань.




8

Закріплення та корекція знань з вивченої теми

(тестова вправа).



  • відкрийте відповідний файл на робочому столі;

  • впишіть своє прізвище та їм’я;

  • за 2 хв. виконайте 12 завдань тесту та впишіть вашу оцінку у картку самооцінювання;

  • картку самооцінювання здайте вчителю.

9

Рефлексія

(самооцінка, самоконтроль знань)



10

Домашнє завдання

(диференційоване).



  • оберіть один із запропонованих варіантів домашнього завдання та позначте його:

1

опрацювати тему за підручником: т.. 58 – 60, 64-65 та додатки в кінці підручника;




2

підготувати повідомлення до наступної теми (внутрішній порядок у військовій частині та її підрозділах);




3

скласти кросворд з даної теми (не менше 10 слів).




4

підготувати реферат до будь-якого питання вивченої теми.






База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка