Райметодкабінет



Скачати 124.39 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір124.39 Kb.

ВІДДІЛ ОСВІТИ ПЕРШОТРАВНЕВОЇ РДА

РАЙМЕТОДКАБІНЕТ

„Використання комп’ютерних технологій навчання, їх роль в розвитку здібностей і природних обдарувань учнів”

(повідомлення з досвіду роботи)

Підготувала вчитель

початкових класів

Комишуватської ЗОШ

І-ІІІ ступенів

Терентьєва Ж.М.




-2011-

Сьогодні інформатика розглядається як важливий компонент загальної освіти, що відіграє велику роль у розв’язанні пріоритетних завдань навчання та виховання – у формуванні цілісного світогляду, картини світу, навчальних та комунікативних навичок, основних психічних якостей учнів.

Широке застосування комп’ютерних технологій в освіті поступово але досить впевнено стає найважливішою деталлю навчально-виховного процесу школи.

Актуальність нашої роботи полягає в необхідності пропедевтики використання комп’ютера в старшій школі, щоб учень, який прийшов до 5, 6 чи 7 класу був вже на певному (досить початковому рівні) ознайомлений із комп’ютерною технікою та завданнями, які вона виконує.

Така пропедевтика може відбуватись вже в початкових класах, на уроках, виховних заходах, в гуртках тощо. Робота вчителя тут полягає у первинній інтеграції комп’ютера в навчально-виховний процес.

Об’єктом роботи є освітній процес початкової школи з використанням нових інформаційних технологій (НІТ).

Предмет – використання комп’ютера в початковій школі.

Мета роботи – встановити шляхи використання комп’ютера в роботі вчителя молодших класів.

Модернізація шкільної освітньої системи передбачає використання засобів і форм пізнавальної діяльності учнів, відводячи велику роль інформатизації освіти, в тому числі використанню комп’ютерних та комунікаційних технологій.

Головні фактори, які можуть сприяти більш активному і ефективному використанню нових інформаційних технологій (НІТ) в початковій школі:


  • великі дидактичні можливості комп’ютера;

  • введення в навчальні плани шкіл курсу інформатики у початковій школі;

  • реалізація різних програм, які стимулюють формування інформаційної культури школярів і учителів;

  • наявність у багатьох сім’ях комп’ютерів, що сприяє формуванню у дітей готовності (і психологічної, і мотиваційної, і практичної) до використання комп’ютера при вивченні різних навчальних предметів.

Але в даний час склалась досить суперечлива ситуація: незважаючи на ці позитивні фактори, комп’ютер в навчально-виховному процесі початкової школи, на жаль, використовується рідко, безсистемно.

Використання комп’ютера як засобу навчання в навчально-виховному процесі початкової школи тягне за собою зміну і інших елементів педагогічної технології (процесу навчання, організації навчання, засобів навчання).

1. Загальнодидактичні проблеми:

- визначення ролі (місця) комп’ютера в методичній (дидактичній, педагогічній) системі серед інших використовуваних засобів навчання;

- визначення умов, в яких може бути здійснений педагогічний процес з використанням комп’ютера.

2. Професійна проблема: забезпечення достатнього для підготовки проведення комп’ютерних уроків рівня інформаційної компетентності вчителів. Достатній рівень компетентності вчителя дозволяє йому вирішити необхідні організаційно-методичні проблеми.

3. Використання комп’ютерної техніки має носити сюжетний, а не постійний характер

4. Інтегруючи комп’ютер в роботу класу, необхідно звертати увагу на здоров’я учнів, користуватись наявними правилами роботи з комп’ютером, слідкувати за технікою безпеки.

Використання комп’ютера в початковій школі припускає в основному орієнтування на ігрові форми, на роботу з програмним забезпеченням ігрового й навчально-тренувального характеру. Зрозуміло, що ігрова навчальна діяльність є дуже привабливою для молодших школярів. Але комп'ютерне орієнтовані ігрова і навчальна діяльності мають деяку специфіку.

Як показує світовий досвід, інформатизація все більш активно впливає на формування психічних процесів. Заняття на комп'ютерах безумовно мають і позитивний ефект: підвищують когнітивні здібності, кмітливість і уяву. У дітей, захоплених комп'ютерами, більш високі показники мотивації досягнень і саморозвитку. У таких дітей у той же час, як правило, більш низькі показники інтересів у гуманітарній області (музика, мистецтво, література), діти також менше читають і майструють.

Поряд з позитивними аспектами використання комп'ютерів у навчанні молодших школярів є й негативні фактори.

З'являється велика кількість повідомлень про небезпечний вплив комп'ютера в цілому і комп'ютерних ігор, зокрема, на психіку дитини. Деякі автори вважають, що заняття з комп'ютером — це свого роду залежність, що виражається в таких психопатологічних симптомах, як нездатність переключатися на інші розваги, почуття уявної переваги над навколишніми, збідніння емоційної сфери, агресивне поводження, звуження кола інтересів, прагнення до створення власного світу, відхід від реальності і т.д. Негативну картину доповнюють соматичні порушення — зниження гостроти зору, швидка стомлюваність та ін. Наведені вище думки знаходять підтримку й у науковому співтоваристві.

Сьогодні існують гігієнічні норми з експлуатації комп'ютерів, причому для дітей, молодших 12 років, цими нормами передбачено не більше 10 хвилин безперервної роботи на комп'ютері. На жаль, далеко не завжди ці норми строго дотримуються в навчальному процесі.

В умовах роботи нашої школи ми не перевантажуємо дітей роботою на комп’ютері, оскільки ця робота носить епізодичний характер, адже вчителі початкової ланки тільки почали роботу по використанню комп’ютерних технологій в навчально-виховному процесі. Ряд комп’ютерних програм ми використовуємо під час занять: на уроках музики – слухання музичних творів з використанням музичних файлів, на уроках англійської мови – навчаючі ігри, фільми, на уроках малювання – використання графічного редактора, на уроках природознавства - використання слайдів, презентацій.

Жоден з учнів мого 3 класу не має вдома комп’ютера. Це дуже впливає на швидкість опанування учнями навичок роботи на комп’ютері, не завжди комп’ютерний клас у школі вільний для учнів молодших класів і активно впроваджувати комп’ютерні технології не має можливостей. На тих коротеньких заняттях, які ми можемо собі дозволити, враховуючи санітарно-гігієнічні норми, діти оволодівають навичками роботи з мишкою, клавіатурою, умінням відкривати та закривати файли, знаходити графічний редактор та користуватись ним, дотримуватись норм безпеки при роботі з комп’ютером, поводити себе у комп’ютерному класі.

Ця робота сприяє розвитку моторики рук, уваги, наполегливості, старанності, комп’ютерні ігри формують і розвивають в учнів мовленнєві компоненти, просторові уявлення.

Найпростіші види роботи учнів на комп’ютері ми використали при підготовці та проведенні виховного заходу – Свята Осені, розробку якого пропонуємо для вашого ознайомлення.


Розробка виховного заходу із використанням комп’ютера

Свято осені для молодших школярів (3 клас)
Мета виховного заходу: вчити дітей бачити красу природи восени; розвивати уяву, фантазію; виховувати любов до природи, незалежно від пір року;

вчити учнів оволодівати навичками роботи на комп’ютері.


1-ий Хлопчик, 1-а Дівчинка.


От і жовтень стоїть на порозі.

Розфарбовує гарно ліси.

Щедра осінь давно у дорозі –

І добра принесла і краси...


І красою нам очі милує,

Тішать серце рясні кольори...

І врожаєм хорошим дивує,

Усміхається сонцем згори.




Ведучий

Господарює жовтень по всій землі, одягає в казкове вбрання усе довкола: і сади, і ліси, і луки, і гори. То щедрим сонечком засвітить, а то сірими хмарами вкриється, й ну кропити рясним дощем, холодним і нудним, а вітер зірветься і почне трясти з дерев золоту красу осені. А вранці глянеш у вікно, а на траві і квітках – сива паморозь ночувала і приморозила чарівні пишні жоржини. У затінку холод сховався і сидить, чекає, доки сонечко зайде за хмаринку, тоді він одразу розіллється повсюди, щоб дошкулити всім.

Сьогодні, любі друзі, ми зібралися тут, щоб більше дізнатися про осінь, проспівати їй славу.

(Чується стук...)

Ведучий

Хто там? Хтось запізнився?!



(З’являється дівчина в костюмі осені, на голові віночок з осіннього листя. В руках кошик з яблуками і грушами, гілочки горобини та пучок жовтого листя. Починає танцювати вальс, розкидаючи навколо листя.).
Осінь.

Добрий день, в добрий час!

Рада, дітки бачить вас!


Я – красуня-Осінь,

В лісі походила.

Для дітей старалась

Кольори змінила.

Осінь я. Осоння

Листом засипаю.

Осінь... трави сонні

Додолу згинаю.

Ранками – імлиста,

Вдень – як позолота.

Обриваю листя –

Це моя робота.




(Осінь кидає пожовклі листочки. Ведучий нахиляється, бере листочок і показує всім).

Це осінній листочок, він вже пожовклий, а де-не-де і червонявий. Скажіть, а ви вмієте розмальовувати листочки. Давайте проведемо конкурс на кращого художника, який розфарбує кленовий листочок на комп’ютері.



Конкурс на розфарбовування листка (використовуємо Paint).
2-га Дівчинка.

Ось листячко упало.

Нахилюсь до листка –

А він живий, трипалий,

Мов лапки гусочка
Ведучий.

Подивіться всі! Які гарні кленові листочки.


Діти виконують пісню „Жовте листя”.

(Використовуємо музичний редактор для створення акомпанементу).

Осінь.

Не сама до вас прийшла, я синочків привела.



(Робить знак рукою. Заходять три хлопчики в костюмах Вересня, Жовтня і Листопада.).

Осінь.

Але спочатку відгадайте, як звуть моїх синів.



(Загадує загадки, які зроблені у вигляді презентації у POWERPOINT на кленових листочках.).

Вересень.

Добридень, дорогі друзі!


У серпанку павутини

Білі ниточки снуються,

Вже тумани по долині

У ранкову пору в’ються.
В лісі верес розкриває

Свої келишки бузкові,

І багрянець покриває

Пишні грона калинові



.

Діти, а які ви знаєте вірші про мене?



(Діти виходять по одному на край сцени і розповідають вірші.)

Звучить легка музика.
Осінь.

Прийшла пора збирання урожаю,

Тому й погоду я тримаю,

Аби устигли хлібороби славні

Із щедрих нив у цей погожий час

Позвозити весь урожай в комори –

Нехай собі лежить там про запас



.

Ведучий. А тепер ми перевіримо, які ж ви, діти, кмітливі та спостережливі. Відгадайте, які ж овочі збирають на полях, а фрукти у садах у вересні.
(Група дітей читає загадки про овочі. Коли звучить правильна відгадка, дитина, яка читала загадку, одягає на голову корону із зображенням цього овоча.)
Ведучий.

В день святковий любо гратись.

Веселитись і співать,

Пострибати, посміятись,

В диво-казочку пограть.
(Інсценізація „Ходить гарбуз по городу”)

(Конкурс „Звари борщ”. Різні овочі намальовані і збережені у WORD розкладаються в одному куті сторінки. Учасники конкурсу вибирають з них тільки ті, з яких варять борщ і перетягують в інший кінець сторінки.)
Вересень.

Молодці! І це завдання виконали.


Жовтень.

Ми вересневі вдячні за старанність.

Врожай добротний зібрано без втрат!

І ось прийшов сьогодні на світанні

У гості Жовтень – Вересня я брат.

В садах те листя, що було зелене,

Зробилося одразу золоте.

Принишкли і дерева, і кущі.

Уже осінні перші йдуть дощі



.

Ведучий.

А які ж про Жовтень ви знаєте вірші, любі друзі?



(Виходять діти і по-черзі розповідають вірші.)
Жовтень.

А тепер, дітки, виконайте моє завдання.



(Конкурс „Вгадай слово”. Необхідно із букв скласти слова – назви дерев.). Завдання виконується аналогічно до конкурсу “Звари борщ”.
р, е, з, е, б, а

у, б, д

б, е, в, р, а

н, л, к, е

н, с, а, с, о
Осінь (до Листопада).

Похмурий, сину, ти та сірий,

Пташки полинули у вирій,

Мовчить діброва, мов німа,

Вже близько Зимонька-зима!
Листопад.


Зникли біленькі хмаринки,

Небо не синє, свинцеве,

Зрідка снуються сніжинки

В це переддення грудневе.

Хмарна не радує днина,

Вітер висвистує в кронах,

Лиш молода горобина

Світиться в гронах червоних.


А чи знаєте, діти, і про мене вірші?



(Діти розповідають вірші.)
Листопад.

Відгадайте тепер і про мене загадки.



(Загадує загадки).
(Танок з парасольками).

Осінь.

Молодці, дітки. Ви справді знаєте багато цікавого про осінь. Я побачила, що ви дійсно дуже любите мене. Але нажаль потрібно йти. До побачення, любі друзі!



(Виходить).
Ведучий.

Осінь пішла. Вона мандруватиме полями, садами, гаями та лісами. Та й ми будемо прощатися із чудовою казкою, в якій сьогодні нам пощастило побувати.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка