Реалізація пріоритетних напрямків розвитку системи освіти



Скачати 343.63 Kb.
Дата конвертації08.03.2016
Розмір343.63 Kb.
Реалізація пріоритетних напрямків розвитку системи освіти

міста Фастова та готовність до впровадження нових стандартів початкової освіти
Вступ
2011/2012 навчальний рік – визначний рік у реформуванні освітньої галузі та здійсненні освітніх ініціатив.

28 жовтня 2011 року проведено ІІІ Всеукраїнський з’їзд працівників освіти, обговорено та схвалено важливий документ — Національну стратегію розвитку освіти в Україні на 2012−2021 роки.

Урядом розроблено державні цільові програми, спрямовані на розвиток дошкільної та професійно-технічної освіти, впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій, поліпшення роботи з обдарованою молоддю, підвищення якості природничо-математичної освіти, забезпечення навчальних закладів сучасними технічними засобами навчання, підтримку входження провідних університетів України до числа вищих навчальних закладів, визнаних у світі.

Відповідно до Указу Президента України «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні» 2011 рік визначено Роком освіти та інформаційного суспільства.

В 2011 році сесією Фастівської міської ради затверджена Програма розвитку системи освіти міста на 2011-2014 роки, якою визначено пріоритетні напрямки розбудови освітньої галузі Фастова.

2012 рік є особливим для початкової школи. Саме з 1 вересня у початковій школі розпочнеться поступове впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти та нових навчальних програм для початкової школи. Для забезпечення високого рівня знань іноземних мов, їх вивчення учні початкових класів розпочнуть з 1 вересня 2012 року. Передбачається посилення використання здоров'язбережувальних технологій. Значна увага приділятиметься екологічній та інформаційно-комунікаційній освіті.

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 25.05.2012 № 627 у серпні 2012 року оголошено Всеукраїнську акцію «Нові стандарти – нова школа», мета якої – вивчення стану готовності навчальних закладів до впровадження нових стандартів початкової освіти.

Наше місто спільно з Фастівським районом 17 серпня приймали колег із Смілянського району Черкаської області. Гості ознайомилися з нашим досвідом підготовки до реалізації нового Державного стандарту початкової освіти та відвідали ЗОШ І ст. №11 та НВК «Ліцей інформаційних технологій – спеціалізована ЗОШ І-ІІІ ст. №9».


Дошкільна освіта
Дошкільні заклади міста в 2011-2012 навчальному році працювали над реалізацією Державної цільової соціальної програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року та проекту «Дошкілля» міської програми розвитку освіти міста на 2011-2014 роки.

Мережа дошкільних закладів міста не зазнала суттєвих змін порівняно з минулими роками – функціонує 12 дитячих садків, в яких виховуються 1876 дошкільнят. Це складає 41,6% від загальної кількості дітей дошкільного віку. Це дещо нижче середньообласного показника – 46,3%. Діти 5-ти річного віку охоплені різними формами дошкільної освіти на 100 %.

7 санаторних та 12 спеціальних груп в цілому задовольняють потреби дітей, яким необхідна корекція фізичного або розумового розвитку. Для соціально неспроможних сімей в ДНЗ №5, та ДНЗ №10 функціонують групи з цілодобовим перебуванням (21 дитина). В кожному дошкільному закладі функціонують групи з 12- ти годинним перебуванням дітей.

Однією з невирішених проблем залишається значна черга до дитячих садків (біля 600 дітей) Особливо це стосується дитячих закладів в в центрі міста Середня наповнюваність дітей в групах для дітей раннього віку становить 28 дітей (при нормі 15). В дошкільних групах – 30-32 дітей (при нормі – 20).

В минулому навчальному році зроблено перші кроки для вирішення цієї проблеми - виділено 300 тис. грн. з міського бюджету на виготовлення проектно-кошторисної документації для будівництва нового дошкільного закладу на 220 місць по вул 12 Грудня.
Навчально – виховний процес в ДНЗ міста забезпечують 198 педагогів, серед яких 59 мають вищу спеціальну освіту, 138 – середню спеціальну освіту. В минулому навчальному році покращився якісний склад педагогів- дошкільників - 6 педагогів отримали вищу освіту, 5 – вступили до вузів. Всього вищу освіту здобувають 17 педагогів дошкільних закладів.

В 2011-2012 н.р. році пройшли державну атестацію ДНЗ № 7 „Журавлик”, ДНЗ № 8„Джерельце”, ДНЗ № 11 „Дзвіночок” (всі - достатній рівень). Однак ми не вважаємо це високим досягненням. Враховуючи потенціал закладів (кадровий, територіальний, матеріально-технічний) сподіваємось, що час до наступної державної атестація буде присвячений подальшому розвитку закладів та досягненню високого рівня.

Слід відмітити, що протягом цього навчального року всі дошкільні заклади працювали над наповненням розвивального середовища, що забезпечує можливість кожному малюку мати особисту територію відповідно до віку, здібностей, нахилів та прагнень, створено умови для всебічного розвитку дошкільника, де кожній дитині надано право вибору в організації самостійної діяльності.

Матеріально – технічна база дошкільних закладів поступово оновлюється, як правило за рахунок позабюджетних коштів та благодійної допомоги.

Всі дошкільні заклади забезпечені комп’ютерами (для управлінської діяльності). До мережі Інтернет в 2012 році підключено ДНЗ № 1 „Теремок”, ДНЗ №6 „Казка” та ДНЗ № 9 „Берізка”.

В 2012 році в дошкільних закладах міста проведені поточні ремонти приміщень, в дошкільних закладах № 4, 6, 9, 11 проведена часткова заміна вікон. Забезпечено гарячим водопостачанням харчоблоки садочків та буфетні у вікових групах практично всіх ДНЗ.

Вирішується питання забезпечення гарячою проточною водою в ДНЗ №1, 3, 5.

Не забезпечено виконання наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту від 04.11.2011 р. №1055 „Про затвердження Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів”

На жаль, за відсутності фінансування та вільних приміщень, в місті відсутня багатофункціональна система дошкільної освіти, яка б враховувала усі проблеми сучасної сім’ї. Тому не створено дошкільні заклади з сезонним перебуванням дітей, прогулянкові групи, групи короткотривалого перебування та центри розвитку дитини.
Загальна середня освіта
Фастівська освіта живе повноцінним життям. Вона реформується відповідно до нових запитів сучасної епохи. Тому наші кроки у новому навчальному році спрямовані на головне в освіті – підвищення її якості.

Необхідність підвищення якості освіти зумовлює удосконалення системи управління освітою шляхом оптимізації мережі навчальних закладів з урахуванням демографічних і економічних реалій нашого міста.

На даний час в місті функціонує 11 загальноосвітніх шкіл, в яких в 2011-2012 навчальному році здобували освіту 5 066 учнів, що на 75 осіб більше минулорічного показника.

Гострою залишається проблема двозмінності навчання – 32,7 % учнів вчаться в другій половині дня, що є найвищим показником в області.

Частково проблема буде вирішена із закінченням будівництва нового приміщення ЗОШ І-ІІ ступенів №12 та завершенням реконструкції та розширення приміщення ЗОШ І-ІІІ ступенів №5. В 2011 році з міського бюджету було виділено на ці потреби 1 млн. 63 тис. 350 грн. та 6 млн. 319 тис. 253 грн. відповідно.

Важливим напрямом реформування освіти є створення закладів нового типу. В 2011 року створено Фастівський ліцей інформаційних технологій на базі спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №9, проводяться організаційні заходи по реорганізації ЗОШ І-ІІІ ст. №4 в спеціалізовану з поглибленим вивченням іноземної мови. Цьому сприяє кадрове забезпечення, рівень навчальних досягнень учнів, матеріально – технічна база школи.


Початкова школа

«Найкращий спосіб зробити дітей хорошими – це зробити їх щасливими» - Оскар Уальльд

З 1 вересня 2012 року в початковій школі розпочинається поступове впровадження нового державного стандарту початкової загальної освіти та нових навчальних програм. Суттєві зміни передбачаються в організації навчально-виховного процесу. Зокрема, викладання іноземної мови буде здійснюватися з 1 класу, за рахунок годин інваріантної складової навчального плану з 2-го класу вводиться новий предмет – «Сходинки до інформатики», реалізацію завдань інтегрованої освітньої галузі «Людина і світ» забезпечуватимуть окремі освітні галузі «Природознавство» та «Суспільствознавство».

У 2011/2012 навчальному році за ініціативи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України проведено Всеукраїнську акцію "Дай руку, першокласнику!".

У ході проведення Всеукраїнської акції "Дай руку, першокласнику!" основна увага приділялася створенню сприятливих умов для навчання шестирічок під час адаптаційного періоду.

Діяльність початкової школи у 2011/2012 навчальному році була спрямована на підготовку до реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти на засадах впровадження інноваційних моделей навчально-виховного процесу.

З метою якісної реалізації нового Державного стандарту був проведений міський огляд навчально-виховного середовища в 1 класах загальноосвітніх шкіл міста, який засвідчив про позитивні зміни, що відбулися в умовах навчання молодших школярів. Особливо це стало помітним в ЗОШ № 2, № 4, № 7, № 10. Проте ігрові кімнати існують на сьогоднішній день лише в ЗОШ № 2, № 7, № 11, НВК "Ліцей – СЗОШ № 9", а спальна – тільки в ЗОШ № 7. Все це вимагає подальшої наполегливої роботи по створенню відповідних умов навчання першокласників з використанням позабюджетних коштів.

Наші вчителі зуміли передбачити інноваційні зміни в освіті. Інноваційні програми та проекти впроваджуються в початкових класах всіх шкіл міста. Це ви можете бачити на екрані.


Забезпечення наступності з інноваційної та дослідно-експериментальної діяльності між школою І і ІІ ступеня було розглянуто на колегії управління освіти. Але інноваційний проект «Інтелект України» вже 2 роки все ще залишається на рівні побажань.

За останній навчальний рік була налагоджена співпраця з Міжнародним науково-методичним центром передового педагогічного досвіду, його директором Рогозянським О. П. та методистом Беляєвою В. І., які разом з вчителями київських шкіл стали гостями круглого столу в ЗОШ № 11.

Учасником семінару-практикуму за технологією Ш. О. Амонашвілі в ЗОШ № 1 був член Координаційної ради Міжнародної асоціації суспільних об'єднань "Міжнародний Центр Гуманної Педагогіки", віце-президент Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки Ерметов Ігор Олегович.

День відкритих дверей в ЗОШ № 2 пройшов разом з методистом КОІПОПК Ткаченко Любов’ю Петрівною, яка зацікавилась досвідом вчителів з дослідно-експериментальної діяльності за науково-педагогічним проектом "Росток" і запропонувала надрукувати методичний посібник.

Успішно працювала протягом минулого навчального року міська школа передового педагогічного досвіду "Ефективне використання інформаційно-комунікаційних технологій в початковій школі" під керівництвом учителя-методиста НВК "Ліцей інформаційних технологій – СЗОШ № 9" Степанюк Неоліни Анатоліївни Навчання слухачів школи було спрямоване на підготовку до викладання нового предмету "Сходинки до інформатики". Проте аналіз готовності учителів і учнів початкових класів до участі у міському фестивалі телекомунікаційних проектів засвідчив необхідність подальшої підготовки за програмою "Intel. Навчання для майбутнього".
Профільне навчання
Профільне навчання в старшій школі – один із найважливіших компонентів модернізації загальної середньої освіти. Профілізація потрібна для забезпечення індивідуальних потреб школярів, які виявляють підвищений інтерес до вивчення окремих предметів, для професійного самовизначення, успішної соціалізації, полегшення адаптації до самостійного життя, виховання відповідальності за прийняття рішень.

Аналіз стану впровадження профільного навчання засвідчує певну негативну динаміку його темпу. В 2011-2012 н.р. профільне навчання організовано для 376 учнів (53,2 % від загальної кількості учнів 10-11 класів), що на 3,6 % менше, ніж у 2010-2011 н.р.

Слід зазначити недостатню роботу з впровадження профільності старшої школи. В 2011-2012 навчальному році взагалі не було організовано профільного навчання (лише універсальний профіль) в ЗОШ І-ІІІ ст. № 3, 5, 7, 10, а це 50% від кількості загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів міста. Частково це пояснюється особливістю організації навчального процесу в цих закладах – кількість старших класів на паралелі - 1-2, що унеможливлює організацію їх роботи за профілями навчання. Втім в ЗОШ №10 уже з першого вересня учні одного з 10-х класів будуть навчатися в класі правового профілю.

Невід’ємним аспектом успішного впровадження профільного та допрофільного навчання є психолого-педагогічний супровід, який забезпечують практичні психологи навчальних закладів. Педагоги, практичні психологи вивчають запити школярів, їх батьків, проводять психолого-педагогічну діагностику (бесіди, анкетування, психологічне й дидактичне тестування).


Невирішеними в більшості залишаються проблеми, пов’язані з навчально-методичним та матеріально-технічним забезпеченням закладів освіти. Це і недостатнє лабораторне обладнання предметних кабінетів, і відсутність демонстраційних матеріалів, і слабка інформаційно-технічна база.

Результати дослідження стану раціонального розподілу годин варіативної складової навчального плану свідчать про неефективність впровадження факультативів, спецкурсів, курсів за вибором для підсилення та мотивації профільного навчання в ЗОШ І-ІІІ ст.№1, 3, НВК «ЛІТ-СЗОШ №9». Незважаючи на наявність в навчальних закладах підготовлених педагогів не виділяються години варіативної складової для впровадження міжнародних, всеукраїнських, регіональних проектів та програм.




Обдаровані діти
Якісна організація профільного навчання сприяє поглибленому та індивідуальному підходу до навчання обдарованих дітей.

На виконання проекту «Обдарована дитина» міської Програми розвитку системи освіти на 2011-2014 роки створені сприятливі умови для становлення особистості та організована робота з обдарованими і здібними школярами.

З 5 по 21 жовтня 2011 року у місті пройшов I (шкільний) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін, у якому взяли участь 3720 учнів фастівських шкіл і ліцею, в ІІ етапі – 993 учня. Переможцями ІІ етапу стали 263 учні.

Результати ІІ етапу учнівських олімпіад свідчать про стабільність функціонування в школах міста системи пошуку, навчання, виховання й самовдосконалення обдарованих учнів.

Найкращих результатів в 2011-2012 н. р. досягнув (як і в попередні роки) Фастівський НВК (76 призових місць). Значно збільшилась кількість переможців та призерів ЗОШ І-ІІІ ст. №2 (31 проти 20 у минулому році). Стабільними залишаються показники ЗОШ І-ІІІ ст.№1, ЗОШ І-ІІІ ст.№3, ЗОШ І-ІІІ ст. № 4. Інші школи дещо знизили свої показники.

У ІІІ етапі олімпіад взяли участь 61 учень. Переможцями та призерами ІІІ (обласного) етапу стали 40 учнів, що на 2 учні більше ніж минулого року.

І місце в обласному етапі олімпіад здобули учні НВК


  • Дяченко Владислав, Чубук Сергій, Срібний Вадим (фізика),

  • Ганін Єгор (географія)

  • Звоннікова Ганна (світова література)

  • Приходько Ірина та Сосновська Вікторія (образотворче мистецтво)

та учениця ЗОШ №1 Пасічна Аліна (правознавство)

Давайте привітаємо педагогів, які підготували славну когорту учнів-переможців.

Срібного Олександра Миколайовича, Андрієнка Сергія Вікторовича, Баришполь Марину Валеріївну, Власову Валерію Гаврилівну, Бец Олену Володимирівну (НВК), Мельниченка Віталія Григоровича (ЗОШ №1)

Ми пишаємось, що учень НВК Дяченко Владислав посів ІІ місце на Міжнародній олімпіаді з фізики. Вітаємо школу і вчителя фізики Срібного Олександра Миколайовича.



На І етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України було представлено 27 робіт учнів загальноосвітніх шкіл та вихованців позашкільних навчальних закладів. Жодної роботи не було представлено від ЗОШ І-ІІІ ст.№5.

Аналіз результатів І етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН показав, що в закладах освіти міста склалася і стабільно функціонує система роботи по залученню обдарованих дітей до написання науково-дослідницьких робіт.

На участь у ІІ (обласному) етапі було визначено 17 робіт:

Призерами ІІ етапу стали 6 учнів: 3 учні Фастівського НВК, 1 учениця ЗОШ І-ІІІ ст. №7, по 1 вихованцю СЮТ та ФШНМ.

Їх підготували вчителі – Шевченко Тетяна Віталіївна, Володарська Світлана Олегівна – Фастівський НВК

Тимофіїв Іван Михайлович (ЗОШ №7),

Коровякіна Людмила Степанівна (Станція юних техніків),

Білик Тетяна Андріївна (Школа народної майстерності)

З метою сприяння утвердженню державного статусу української мови, піднесенню її престижу серед учнівської молоді, виховання шани до культури і традицій українського народу в місті було проведено І та ІІ етапи ХІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика.

У І (шкільному) етапі конкурсу взяли участь 1088 учнів 3-11 класів міста, у ІІ (міському) етапі - 31 учень

Учасниками ІІІ (обласного) етапу стали учні ЗОШ І-ІІІ ст. №1, ЗОШ І-ІІІ ст. №7 та Фастівського НВК.

З метою підвищення загальної мовної культури і підготовки до відзначення у 2014 році 200-річчя від дня народження Тараса Шевченка в місті було проведено І та ІІ етапи ІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка.

Учасниками І етапу стали 805 учнів, ІІ етапу – 113 учнів. До складу команди на ІІІ (обласний) етап увійшла учениця 11 класу Фастівського НВК Федорова Анастасія, яка здобула ІІІ місце. Вчитель – Нагорна Зоя Євгенівна.

З метою популяризації творчої спадщини Т.Г. Шевченка, активізації виховної та патріотичної роботи серед учнівської молоді,  збереження і розвитку інтелектуального потенціалу України,  підтримки талановитої молоді та творчої праці вчителів в місті було проведено І та ІІ етапи Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості, присвяченого Шевченківським дням.

На ІІ етап конкурсу в номінації “Література" було подано 7 робіт

З п’яти робіт, поданих на ІІІ (бласний) етап призерами стали 2 – ЗОШ І-ІІІ ст. №7, ЗОШ І-ІІІ ст.№10.

Продовжувалась робота по залученню учнів до участі в Міжнародному математичному конкурсі "Кенгуру":

Відмінний результат отримали 118 учні, добрий – 422. Середній бал по місту близький до середнього балу по конкурсу, а на рівнях "Малюк", "Кадет" та "Юніор" – перевищує.

Учні міста стали активними учасниками обласного поетичного конкурсу "Зерна доброти". На ІІІ (обласний) етап конкурсу було представлено 3 роботи

Призером стала Бабська Дарія, учениця 4 класу ЗОШ І-ІІІ ст. №2.

З метою підтримки обдарованих і талановитих дітей 27 квітня 2012 року за організаційної та фінансової підтримки міського голови Пенькового Олександра Миколайовича відбулося традиційне свято "Талант, освіта, творчість!", на якому привітали грамотами, грошовими винагородами та стипендіями переможців всіх учнівських змагань. Меценатами свята також стали – депутати міської ради Довгопол Валерій Миколайович, Ющенко Ольга Петрівна, Скурська Людмила Миколаївна та фонд «Фастівчани» (керівник - депутат обласної ради Кудряшов Володимир Михайлович).

Водночас, із позитивними моментами в роботі з обдарованими дітьми, слід відмітити певні проблеми: з метою покращення підготовки учнів до олімпіад, необхідно вжити заходи щодо розширення мережі гуртків, секцій та міжшкільних факультативів для обдарованих дітей.

Практично відсутня система матеріального заохочення педагогічних працівників, які працюють з обдарованими учнями.

Проблемним у поточному році було питання довезення дітей на ІІІ (обласний) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад та ІІ (обласний) етап конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України.

Основною метою загальної середньої освіти є всебічний розвиток та виховання особистості через формування в учнів бажання і вміння вчитися. Вдосконалення загальної середньої освіти спрямоване на переорієнтацію процесу навчання на розвиток особистості учня, на навчання його самостійно оволодівати новими знаннями.

Результативність навчання - основна складова освітнього процесу. З метою вивчення рівня засвоєння учнями загальноосвітніх шкіл навчального матеріалу, передбаченого Державним стандартом базової загальної середньої освіти спеціалістами управління освіти проаналізовано результати державної підсумкової атестації в 2011-2012 навчальному році.

Усього проходили державну підсумкову атестацію 552 із 556 випускників 9-х класів. Свідоцтво з відзнакою отримали 34 випускники основної школи, що становить 6,1 % від загальної кількості.

Випускники, які складали державну атестацію, продемонстрували відповідний рівень засвоєння програмового матеріалу. Так, з української мови якість знань становить 65 % , алгебри - 56 %, географії – 66,1 %, біології – 70,8 %, іноземної мови – 77,8 %.

Порівняльний аналіз підсумків державної підсумкової атестації в 11-му класі за два останніх роки свідчить про покращення навчальних досягнень учнів. Переважна більшість випускників правильно відтворюють навчальний матеріал, знають основоположні теорії і факти, вміють наводити окремі власні приклади на підтвердження певних думок, мають міцні знання, здатні використовувати їх у практичній діяльності, робити висновки, узагальнення, аргументувати їх. Як результат державну підсумкову атестацію за курс середньої школи з української мови склали на достатньому та високому рівні 74,5 % учнів, з математики - 72 %.




У 2011-2012 навчальному році з 369 випускників 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів рішеннями педагогічних рад 39 учнів нагороджені медалями (27 - золотими, 12 – срібними).
Психологічний супровід

Психологічна служба системи освіти міста налічує 19 осіб: 18 практичних психологів та 1 соціального педагога, що працює у ФДБ. Відсоток забезпечення закладів освіти практичними психологами – 51%, соціальними педагогами – 11,8%.

Всі працівники психологічної служби мають закінчену вищу освіту за фахом практичного психолога. Серед них один з вищою кваліфікаційною категорією, три мають І кваліфікаційну категорію, чотири – ІІ кваліфікаційну категорію, одинадцять - кваліфікаційну категорію «спеціаліст».

Не сприяє підвищенню рівня професіоналізму працівників служби висока плинність кадрів психологічної служби. Це зумовлено тим, що із 17 закладів, де працюють психологи тільки в 5 з них є ставка. Інші психологи змушені працювати на півставки або суміщати посади.

Дуже повільно вирішується питання забезпеченості кабінетами працівників служби.

Забезпечення кабінетами працівників психологічної служби:


Повністю забезпечено


Частково забезпечено


Пристосоване приміщення


Суміщене приміщення


5

4

6

4

При всіх проблемах і негараздах психологічна служба міста залишається однією з найсильніших в області. Раціонально продумана, спланована і реалізується система методичної та організаційної підтримки практичних психологів.

З метою підвищення професійного рівня для практичних психологів протягом навчального року постійно проводилися семінари, засідання інтервізійних груп. Створена і ефективно працює творча група практичних психологів і методистів ДНЗ, творча група практичних психологів і вчителів початкових класів "Психологічний супровід експериментально-дослідної роботи у початковій школі". Продовжив діяльність консалтинговий центр із організаційно-методичного забезпечення спеціальної освіти.

Проведено навчальний тренінг для голів районних (міських) асоціацій батьківської громади Київської області «Визначальна роль сім’ї у формуванні соціальної зрілості дитини», навчальний тренінг для керівників загальноосвітніх шкіл, позашкільних навчальних закладів міста за проектом «Лідери освітніх ініціатив». Для тих закладів, які не мають психологів працює консультативний пункт




Освіта дітей з особливими потребами

Проект «Дитина з особливими освітніми потребами» Програми розвитку системи освіти міста на 2011-2014 роки передбачає створення різнорівневої системи соціального захисту цієї категорії дітей. Завдання школи – пристосувати освітній простір до індивідуальних особливостей таких дітей з метою надання їм якісних освітніх послуг. В місті налічується біля 200 дітей-інвалідів. 29 з них виховуються в ДНЗ, 88 – учні шкіл. Аналіз даних дітей свідчить, що з кожним роком зростає кількість дітей з тяжкими порушеннями мовлення, затримкою психічного розвитку та дітей з аутизмом. Ефективній соціальній адаптації та інтеграції дітей, які потребують корекції фізичного або розумового розвитку сприяє діяльність міської психолого-медико-педагогічної консультації (завідуюча – Бурченко Олена Ігорівна). За рекомендаціями ПМПК для 52 дітей-інвалідів шкільного віку організовано індивідуальне навчання, четверо дітей направлено в спеціальні школи, більше 30 дітей інтегровано в навчально-виховний процес загальноосвітніх шкіл.

Невід’ємною частиною роботи ПМПК є тісна співпраця з психологічною та логопедичною службами міста. Проводяться спільні семінари, засідання, логопеди та психологи є консультантами ПМПК. Протягом навчального року покращились умови роботи ПМПК та логопедичної служби, які знаходяться в одному кабінеті: за благодійні кошти зроблено ремонт, замінено вікна, а від головного управління освіти Київської обласної державної адміністрації отримано набір меблів та дошку.

У місті хронічно складною залишається ситуація з наданням логопедичної допомоги учням початкових класів (наявні 2 ставки за потреби 4,5).

Одним із важливих питань, що потребують вирішення є організація інклюзивної освіти дітей з порушеннями психофізичного розвитку (архітектурна доступність у загальноосвітніх навчальних закладах, відкриття ставок помічника та асистента вчителя). Визначено базовий заклад для впровадження інклюзивного навчання – ЗОШ І-ІІІ ступенів №5, яка має серйозний досвід роботи з такими дітьми, але в зв'язку з проблемами фінансування освітньої галузі дане питання залишається відкритим.

Клуб «Надія»

Невідємною складовою системи освіти міста є створений при Фастівському будинку творчості дітей та юнацтва, клуб для дітей з особливими потребами „Надія” (керівник Бобовнікова Л.П.) Він практично охоплює всіх дітей з вадами здоров’я. З року в рік на свій рахунок він примножує добрі справи. Керівництво клубу, діти та їх батьки щиро вдячні благодійній підтримці фонду «Фастівчани» та його керівникам - голові правління – депутату Київської обласної ради Кудряшову Володимиру Михайловичу і засновнику фонду – Клаусу Ріффарту. А обсяг їх підтримки дійсно вражає. Лише за минулий навчальний рік 16 дітей проліковано в Міжнародному центрі професора Козявкіна (Трускавець) – 95 тис. грн. 130 тисяч витрачено на операцію для однієї з вихованок клубу. Щомісяця фондом виділяється тисяча грн. на медикаменти для дітей з особливими потребами. Вихованці клубу «Надія» мали змогу проходити реабілітацію в київському дельфінарії «Немо» (96 тис. грн.) та на конефермі в с. Лубське Макарівського району (10 тисяч). 5 тисяч грн. витрачено на екскурсійні поїздки, подорожі тощо.

За рахунок коштів чорнобильського фонду влітку цього року 15 вихованців клубу перебували на оздоровленні в санаторії «Березівські мінеральні води» (Харківська обл.).

Вже декілька років діти мають змогу безпосередньо в клубі безкоштовно користуватися послугами психолога, логопеда, навчатися комп’ютерної грамотності, відвідувати спортивно-оздоровчі заняття. Тобто за обсягом роботи, функціонування сьогодні клуб „Надія” по суті - реабілітаційний центр. Для його фактичного оформлення, так би мовити формально, - треба підготувати необхідні документи і прийняти рішення про надання клубу відповідного статусу.

І за всім цим – невичерпна енергія, невтомна працездатність, високий педагогічний професіоналізм і самовідданість людини з великим життєвим досвідом та любов’ю до дітей – керівника клубу Бобовнікової Л.П. З приємністю хочу вам повідомити, що Людмила Петрівна стала в цьому році лауреатом обласної премії «Гордість позашкілля» та прийнято рішення про присвоєння їй звання «Почесний громадянин міста Фастова». Давайте її привітаємо.
Особливу увагу управління освіти приділяло питанням охорони дитинства та соціально-правового захисту неповнолітнітніх. В закладах освіти міста навчаються 25 дітей-сиріт, 42 дитини, позбавлені батьківського піклування та 202 дитини-напівсироти.

В місті проводиться послідовна робота по реалізації державної політики щодо збільшення охоплення дітей передусім сімейними формами виховання. В 2011-2012 навчальному році продовжувала зменшуватися кількість дітей в Фастівському дитячому будинку – їх залишилось 16, відбулося скорочення молодшої групи. Для забезпечення гідних умов проживання та виховання залучались значні спонсорські кошти, проведено ремонтні роботи, закуплено меблі та побутова техніка. Систематично благодійну допомогу дітям дитячого будинку надавали фонд «Фастівчани» (керівник – Кудряшов В.М.), депутати міської ради від партії регіонів.


Збереження здоров’я дітей

Стан здоров’я дорослої людини багато в чому залежить від якості харчування саме в дитячому віці, коли відбувається інтенсивний ріст організму. Якісне харчування і в школі, і в вдома - це найважливіший чинник зміцнення здоров’я дитини, відтак і запорука його нормального фізичного й інтелектуального розвитку.

Всі діти, які мають статус постраждалих від наслідків Чорнобильської аварії забезпечені гарячим харчуванням за рахунок державних коштів. А 386 учнів 1 – 4-х класів, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей-інвалідів, дітей з малозабезпечених родин, які не мають такого статусу харчувались за рахунок міського бюджету. На це було виділено в 2011 році – 1 млн. 819 тис. грн., в 2012 р. – 2 млн. 571 тис. грн.

Всього гарячим харчуванням охоплено 4781 учень шкіл, що складає 94,3%. Учні 1-4 класів охоплені гарячим харчуванням стовідсотково.

Аналіз стану забезпеченості продуктами харчування в загальноосвітніх школах міста свідчить про те, що забезпечення м”ясом, м”ясопродуктами та маслом вершковим становить 95-100 % від потреби.

Учні в достатній кількості отримують такі найважливіші продукти харчування, як риба, молочнокислі продукти, овочі, фрукти та соки.

Середня вартість обіду складає - 13 грн. 7 коп. для дітей-чорнобильців та 6 грн. 55 коп. виділяється з міського бюджету на кожну дитину, яка не має такого статусу.

Залишається невирішеним питання харчування 720 учнів початкових класів, які відвідують групи продовженого дня.

В Фастівському дитячому будинку організовано чотириразове харчування. Середній показник виконання натуральних норм харчування за рік становить 65%.

Дещо гірша ситуація з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах . У раціоні харчування дошкільних навчальних закладів недостатньо життєво необхідних продуктів: у тому числі м”яса, риби та рибопродуктів, сиру кисломолочного, сметани, молока, яєць, овочів. В меню майже не включалися: яловичина, мед, сухофрукти, соки, сир твердий та фрукти.

На харчування дітей цієї категорії з місцевого бюджету виділено 2 млн. грн., ця сума унеможливлює стовідсоткове виконання натуральних норм харчування. Як результат, у І півріччі 2012 року середня вартість харчування на одну дитину на один день становила 6 грн. 55 коп., це 39,7 % необхідного набору продуктів і є одним з найнижчих показників по області.

Важливою складовою системи забезпечення якості та безпечності харчування учнів є стан їдалень та харчоблоків. Постійно проводяться поточні ремонти їдалень, здійснюється заміна технологічного обладнання. У 2012 році з міського бюджету виділено 30 тис. грн. та придбана електроплита в ДНЗ №7 «Журавлик». Для введення в експлуатацію нового харчоблоку ДНЗ №2 «Ромашка» виготовлено акт на право володіння земельною ділянкою (4,5 тис. грн. з міського бюджету) та виділено 20 тис. грн. для ремонту жировловлювача.

Державна і міська політика з безпеки життєдіяльності в галузі освіти базується на принципі пріоритету життя і здоров’я учасників навчально-виховного процесу, повної відповідальності керівника навчального закладу за створення належних безпечних і здорових умов навчання та праці.

У порівнянні з 2010 роком в 2011 році кількість нещасних випадків з учасниками навчально-виховного процесу збільшилася.

Всього за 2011 рік зафіксовано 20 випадків травматизму: із них 16 випадків побутового травматизму серед учнів, 2 випадки серед працівників, 2 випадки зі смертельним наслідком з ученицями ЗОШ І-ІІІ ст. №2, ЗОШ І-ІІІ ст. №4.

В 2010 році таких випадків було дев’ять

Управлінням освіти розроблені дієві заходи щодо профілактики травматизму, в закладах освіти проводяться бесіди, класні години, ведеться роз’яснювальна робота серед батьків.

Важливим чинником розвитку здоров’язбережувального освітнього середовища є впровадження в навчальних закладах міста освітніх превентивних програм, як то «Майбутнє прочинається сьогодні», «Школа проти СНІДу», «Рівний – рівному», «Піснезнайка», «Діалог». На виконання наказу головного управління освіти і науки Київської обласної державної адміністрації до Національної мережі шкіл сприяння здоров’ю активно включилась ЗОШ №7.

Особливе занепокоєння сьогодні викликають суттєві відхилення у фізичному стані здоров’я дітей. У них прогресують хронічні захворювання серця, гіпертонія, неврози, сколіози, ожиріння тощо. Ситуація загострюється через популярність у дитячому та підлітковому середовищі привабливих видів нефізичної діяльності, наприклад, комп’ютерних ігор.

У 2011-2012 навчальному році управлінням освіти при підтримці органів міської виконавчої влади здійснювалися практичні заходи в напрямку покращення фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи серед дітей та учнів. Систематично відвідували уроки з фізичної культури 90 % учнів, з них три уроки на тиждень – 52 %. Також в школах працювали фізкультурно-оздоровчі гуртки - 33 групи з 7 видів спорту, якими було охоплено 10 % дітей.

За навчальний рік, що минув, міським управлінням освіти спільно з відділом фізичної культури та спорту міськвиконкому було проведено такі значимі міські спортивно-масові заходи як - 13 Спортивні ігри учнівської молоді, міські змагання серед дошкільнят, Олімпійський день бігу, змагання з кульової стрільби, Спартакіада допризовної молоді, «Олімпійське лелеченя», змагання серед учнів 1-4 класів «Футбольні надії Київщини», крос пам’яті Героїв Чорнобиля, міський етап Національного Кубку шкільного футболу ЄВРО- 2012 та інші. Загалом за навчальний рік проведено 18 загальноміських спортивних заходів, в яких взяли участь близько 3000 учнів.

За підсумками ХІІІ спортивних ігор учнівської молоді міста стали кращими такі колективи: 1 місце –ЗОШ №1, 2 місце – ЗОШ №4 і 3 місце – НВК. За підсумками міської спартакіади допризовної молоді місця розподілились таким чином ЗОШ№3, НВК та ЗОШ№4.

Хочеться відзначити кращих вчителів – ентузіастів фізкультурного руху в навчальних закладах: Кривенка Миколу Володимировича (ЗОШ№1), Сингаєвського Анатолія Степановича (ЗОШ№4), Самолюка Василя Івановича (ЗОШ№7), Моравського Валентина Мар’яновича (НВК) та Хребтієвського Юрія Анатолійовича (ЗОШ№10). Серед вчителів предмету «Захист Вітчизни» - Кравченка Сергія Миколайовича (ЗОШ № 3, ЗОШ № 4), Гаврилова Юрія Вікторовича(ЗОШ №7, 2, НВК).

Маємо вагомі здобутки на рівні області. В обласних змаганнях на призи клубу «Шкіряний м’яч» команди ЗОШ №1 та ЗОШ №10 вибороли треті місця. Переможець міського етапу Національного Кубку шкільного футболу ЄВРО- 2012 команда ЗОШ №7 посіла 6 місце, бронзовими призерами обласних змагань «Старти надій» стали учні ЗОШ №4.

Найкращі спортивні якості в багатьох видах програми продемонстрували учні загальноосвітніх шкіл та учні ДЮСШ управління освіти - учасники ІV Спортивних ігор школярів Київщини. Вони вибороли треті місця в в змаганнях з баскетболу (юнаки), з легкої атлетики і шахів та посіли ІІІ загальнокомандне місце.

Традиційно залишаються невирішеними проблеми - невідповідність до вимог сьогодення стану сучасної матеріально-спортивної бази закладів, відсутність обладнання та інвентарю для навчального процесу з фізичного виховання та позаурочної спортивно-масової роботи, незадовільне фінансування проведення міських спортивно-масових заходів та змагань. Не введено посади інструкторів з фізичного виховання в дошкільних навчальних закладах, не фінансується робота спеціальних медичних груп в загальноосвітніх школах.

З метою розвитку фізичної культури і спорту в навчальних закладах м. Фастова міським управлінням освіти розроблено та надано відповідні пропозиції до міської Програми розвитку фізичної культури і спорту на 2012-2016 р.р.

Позашкільна освіта

Орієнтиром у розвитку сфери позашкільної освіти міста став проект «Позашкілля», який є інтегрованою складовою Програми розвитку системи освіти міста Фастова на 2011-2014 роки.

У 2011/2012 навчальному році в системі освіти міста діяли 4 позашкільних навчальні закладів і ДЮСШ

За останні три роки спостерігається позитивна тенденція щодо збільшення відсотку охоплення дітей позашкільними навчальними закладами.

Проте міський показник 31,9% є дещо нижчим, ніж обласний - 36,3 % та значно нижчим, ніж відсоток охоплення в таким містах як Васильків (67,9 %), Бровари (49,9 %), Бориспіль (41,9%)

За даними головного управління освіти і науки Київської обласної державної адміністрації всього в місті Фастові гуртковою роботою за рахунок управління освіти та відділу культури охоплено 4603 дитини

До 2012 року протягом декількох років залишалась стабільною кількість ставок керівників гуртків ПНЗ – 45,2. З 1 червня 2012 року відбулося скорочення 5 ставок керівників гуртків ПНЗ.

З метою реалізації прав дітей соціально незахищених категорій на отримання рівного доступу до якісної освіти протягом року в системі позашкільної освіти залучалось 278 дітей таких категорій, що становить 17% від загальної кількості вихованців позашкільних навчальних закладів міста.

В порівнянні з минулим роком спостерігається збільшення кількості дітей соціально незахищених категорій у гуртках та творчих об’єднаннях позашкільних навчальних закладів на 3,3 %

Протягом 2011/2012 навчального року вихованці позашкільних навчальних закладів мали змогу продемонструвати свій талант та вміння, беручи участь у 33 (із 35 можливих) обласних масових заходах – конкурсах, оглядах, фестивалях тощо . В результаті маємо 13 перших місць, 5 других та 7 третіх, а також 9 заохочувальних грамот і грамот за участь

Порівняння з минулим роком ви можете бачити на екрані.

Не так щастило нашим позашкільникам в цьому році на Всеукраїнських етапах – незважаючи на те, що кількість робіт зросла з 7 до 18 маємо лише одне перше місце та одне третє порівняно з чотирма минулорічними.


(Треба додати результативність в розрізі кожного ПНЗ – ще немає даних)

Слід відзначити, що позашкільні навчальні заклади міста стали активними координаторами міських конкурсів, в яких брали участь та ставали переможцями не лише їх вихованці, а й учні загальноосвітніх шкіл, а позашкільні навчальні заклади поступово трансформуються в центри координації позакласної роботи.

Так традиційними стали міські конкурси «Юний художник» та вистаки-конкурси «Великодня» та «Тарасовими стежками» на базі Школи народної майстерності. Станція юних натуралістів є організатором та координатором природоохоронних та екологічних конкурсів і заходів, вперше на базі БТДЮ проведено міський конкурс до Дня Соборності, фестиваль «Синьо-жовта Україна!», а Станція юних техніків організувала міські етапи Всеукраїнських конкурсів юних фотоаматорів «Моя Україна» та «Неосяжна моя Україна»

Вітаємо зі здобуттям ІІІ місця в обласному конкурсі юних інспекторів руху команду ЗОШ №1 (керівники Завальна І.В. та Мазуренко В.В.). В номінації «За вдалий дебют» була відзначена на обласному конкурсі колективів екологічної просвіти ЗОШ №10 (керівник Феофанова С.П.).

Продовжувався розвиток лідерського руху та організації діяльності органів учнівського самоврядування міста.

Відповідно до доручення голови КОДА А.Й. Присяжнюка було підписано угоди про співпрацю з відповідними структурними підрозділами Фастівського міськвиконкому ї та розпочато їх реалізацію.

Наші учні є активними учасниками всіх обласних зборів лідерів учнівського самоврядування та організаторами досить резонансних міських проектів та акцій, таких як «Синьо-жовта Україна», що проведено спільно з районним органом учнівського самоврядування, чи «Учнівський прожектор». Вже не можна уявити лідерський рух міста без щорічного конкурсу «Лідер року». Переможцем його в цьому навчальному році стала Турупалова Настя (ЗОШ №4)

Слід зазначити певні здобутки фастівського позашкілля в покращенні матеріально-технічної бази: новим приміщенням для Станції юних техніків стало старе приміщення ЗОШ №2 (Куйбишева, 10). Влітку колектив СЮТ почав переїзд на нове місце, ще є дуже багато проблем, але новий навчальний рік для юних техніків міста розпочнеться вчасно 15 вересня.

Були також надії на переїзд і Школи народної майстерності в новобудову, але процес дещо затягнувся і юні народні майстри поки що залишаються в старому приміщенні.
Робота з кадрами

Сучасний розвиток освіти міста характеризується не лише кількісними, але і якісними показниками. Саме тому важливо, щоб цю роботу здійснювали високопрофесійні фахівці. Тому що, як зазначав ще Ян Амос Коменський «Школу можна вдосконалювати тільки удосконалюючи кваліфікацію вчителя, який вчитель, така школа»

Реалії сьогодення вимагають нових підходів до роботи з педагогічними кадрами в міжкурсовий період. Цьому сприяє визначена структура методичної роботи в місті.

Структурою методичної роботи передбачено 23 міські методичні об'єднання, 7 творчих груп, 12 постійно діючих семінарів, 3 проблемні групи, з динамічні групи, 7 консультпунктів, 1 експериментально-дослідна група з початкової освіти та психології, 1 школа перспективного педагогічного досвіду "Ефективне використання ІКТ в початковій школі", другий рік працює обласна школа передового педагогічного досвіду вчителя світової літератури НВК "Ліцей – СЗОШ № 9" Гривачової А. Б.

Система методичної роботи в місті в міжкурсовий період у 2011/2012 навчальному році була спрямована на розвиток творчої індивідуальності педагогічних і керівних працівників, які протягом навчального року мали змогу відвідати 36 семінарів, 5 тренінгів, 5 засідань творчих і проблемних груп, 3 круглих столи, 2 місячника педагогічної майстерності, день відкритих дверей за підсумками дослідно-експериментальної діяльності (науково-педагогічний проект "Росток"), міський фестиваль екологічних ігор "Пізнаємо природу у грі".

Одним із пріоритетних напрямів методичної роботи з педагогічними кадрами є становлення молодого вчителя. В методичному кабінеті склалася оптимальна, ефективна система роботи з молодими вчителями, яка має глибокий зміст, творчий характер, сприяє професійному становленню початківців і закріпленню їх у навчальних закладах. З молодим вчителям проводяться місячники педагогічної майстерності, семінари, тренінги.

Методичні кабінет ініціював їх участь у ряді форумів для молодих учителів закладів освіти Київської області, організованих за сприяння голови Київської ОДА Присяжнюка А. В.

Щорічно методичним кабінетом оновлюється банк перспективного педагогічного досвіду закладів освіти. У 2011-2012 н.р. році він поповнився 64 досвідами. 18 вчителів друкувалися у фахових періодичних виданнях.

Вагомим стимулом зростання фахової майстерності учителів є участь у конкурсі "Учитель року". В минулому навчальному році кількість учасників конкурсу збільшилася утричі порівняно з попередніми роками.

Цей конкурс став у місті фестивалем молодості, краси і сміливості, а хотілося б, щоб це був фестиваль досвіду, професіоналізму і мудрості.

Декілька цифр на екрані: серед учасників І туру конкурсу були такі фахівці: 3 педагоги вищої категорії, 3 педагоги І категорії, троє другої і навіть 1 спеціаліст. Жодного учителя-методиста або старшого вчителя серед учасників конкурсу не було.

В обласному турі конкурсу "Учитель року – 2012" взяли участь 3 педагоги: Усенко Світлана Станіславівна, вчитель української мови та літератури ЗОШ № 5; Абрамцева Наталія Миколаївна, вчитель англійської мови ЗОШ № 4; Кудрявцева Ольга Володимирівна, вчитель фізичної культури ЗОШ № 4. Найкращі результати отримала Абрамцева Н. М., яка посіла 6 місце. Давайте привітатаємо наших колег!

Показовими є відповіді вчителів та учнів нашого міста-учасників Всеукраїнського моніторингового дослідження щодо статуту та ролі вчителя в українському суспільстві. Вчителі найголовнішим фактором у виборі своєї професії назвали бажання "віддати серце дітям", а на питання, "які якості мають бути притаманні справжньому вчителю" – відповіли – професійна компетентність та загальне ерудованість.

На запитання анкети "Чи є серед вчителів ті, на кого Вам би хотілося бути схожим?" більшість учнів-респондентів дали відповідь "так". Проте, на питання "Чи хотіли б Ви обрати професію вчителя?" більшість відповіла "ні". І причиною назвали незахищеність вчителя. Мріємо про час, коли професія вчителя стане шалено популярною.


Інноваційна та дослідно-експериментальна діяльність

Джордж Бернард Шоу говорив: «У цьому світі успіху досягає лише той, хто шукає потрібних йому умов і, якщо не знаходить, створює їх сам». Про постійний пошук педагогів нашого міста свідчить той факт, що ними здійснюється дослідно-експериментальна та інноваційна робота за 20 напрямками, що на 4 більше в порівнянні з минулим роком. Також зростає кількість педагогічних працівників, які залучені до такої діяльності. Наразі їх 302, що становить 47,5%.

Клькісні характеристики участі шкіл в дослідно-експериментальній роботі ви бачите на екрані.

Впровадження інноваційних технологій позитивно позначилося на формуванні професійної майстерності педагогів, створило сприятливі умови для розвитку їх творчого потенціалу, саморозвитку та самовдосконалення.

А своїм досвідом педагоги міста щедро діляться, беручи участь в міських та обласних виставках педагогічної майстерності. Так, у 2010/2011 навчальному році на обласну виставку методичним кабінетом було представлено 32 методичні розробки та 4 електронних засобів навчання. У 2011/2012 навчальному році на виставку представлено 37 робіт.
Інформаційно-навчальне середовище системи освіти
В навчальних закладах міста функціонують 18 навчальних комп’ютерних комплексів. Частина з них потребують оновлення, оскільки термін їх використання перевищив 7 років. В минулому навчальному році від головного управління освіти і науки Київської облдержадміністрації нові комп’ютерні класи отримали ЗОШ №4 та НВК. Днями нові комп’ютерні класи надійшли в ЗОШ №1, 5, 11 та вечірню ЗОШ.

Більшість шкіл мають доступ до швидкісного Інтернету. За проектом голови КОДА Присяжнюка А.Й. «Інтернет у кожну школу» відбулося підключення до мережі Інтернет з використанням супутникової технології в ЗОШ №1, 2, НВК. Залишається проблемою забезпечення високошвидкісним Інтернет-зв’язком ЗОШ №11, 12.

Важливою вимогою сьогодення є оприлюднення власної діяльності у всесвітній мережі. До цього часу створення веб-сайтів розпочали лише ЗОШ №3 та 4. За останні місяці відбулися суттєві зрушення: почали працювати веб-сайти управління освіти, методичного кабінету, Станції юних техніків, ЗОШ № 5, ЗОШ №11.

Важливою складовою інформаційно-навчального середовища міста є бібліотеки закладів освіти. З метою реалізації проекту «Шкільна бібліотека» міської програми розвитку освіти комп’ютерною технікою оснащено бібліотеки всіх шкіл, поступово відбувається їх підключення до мережі Інтернет. Таким чином створюється єдиний освітньо-інформаційний простір міста.




Фінансування освітньої галузі міста
За 2011 рік і перше півріччя 2012 року відбулися певні зміни у бюджетному фінансуванні освітньої галузі міста, зокрема її соціальної складової.

Поетапне підвищення розмірів мінімальної заробітної плати галузей бюджетної сфери в 2011 році сприяло тому, що реальна зарплата педагогічних працівників зросла майже на 9%.

У 2011 році фактичні видатки на освіту склали 50 млн. 83 тис. грн., що на 6 млн.370 тис. грн. більше ніж у попередньому, в т.ч. на заробітну плату – 40 млн.228 тис. грн. (80 % від загальних видатків), на енергоносії – 7 млн.954 тис.грн. (16 %).

Бюджетом на 2012 рік на освіту передбачено 49 млн. 730 тис. грн., з них на заробітну плату –39 млн. 852 тис. грн. (80% від загальних видатків).

Варто відмітити, що видатки на освіту, затверджені сесією міської ради не забезпечують потреби галузі у фінансуванні, навіть по захищеним статтям.

Закладами освіти проводиться робота щодо залучення додаткових спонсорських коштів

В 20111 році в повному обсязі педагогічним працівникам виплачена грошова винагорода та кошти на оздоровлення.

В 2012 році вчасно та однією сумою виплачено відпускні працівникам освіти, педагоги отримали і оздоровчі.

На жаль, залишається другий рік поспіль невирішеною проблема з виплатою оздоровчих техперсоналу і бібліотекарям.

Джордж Бернард Шоу говорив: «У цьому світі успіху досягає лише той, хто шукає потрібних йому умов і, якщо не знаходить, створює їх сам ».

21 серпня працювала комісія по вивченню стану готовності навчальних закладів до нового навчального року. Всі заклади міста готові прийняти дітей в своїх стінах. В цьому році із міського бюджету було виділено 300 тисяч гривень на капітальний ремонт дворового фасаду та заміну вікон у місцях загального користування ЗОШ №10, 150 тисяч гривень на ремонт вимощення у Фастівському НВК, 70 тисяч на ремонт даху в ДНЗ №10 та 20 тисяч гривень на ремонт жировловлювачів у ДНЗ №2 «Ромашка». Наразі розпочалися роботи по освоєнню цих коштів. Аналіз матеріально – технічного стану закладів свідчить, що залишаються найбільш гострими питання ремонту дахів, вимощення, електропроводки, потребують заміни вікна, меблі. До речі, залучивши спонсорів, благодійників, батьків поступово здійснили повну заміну вікон четверта та п’ята школи, Станція юних натуралістів, будинок творчості дітей та юнацтва. Розпочали заміну вікон в ЗОШ № 1,2, 3, 7,9,10; ДЮСШ, всі дитячі садочки міста.

В 2011 році із сервісно – ресурсного центру головного управління освіти та науки КОДА надійшло 9 комплектів меблів, 2 комп’ютерні класи, 15 зразків оргтехніки на загальну суму 225 тисяч 230 гривень. В цьому році заклади освіти міста поповнилися меблями, комп’ютерною та оргтехнікою на загальну суму майже 165 тисяч гривень.


Шановні педагоги!

Щиро вітаю вас з початком нового навчального року та Днем знань!

Це свято – ваш успіх, радість, натхнення, талант, розум, краса і сила!

Як говорив Шалва Амонашвілі «Нехай учитель поспішає до дітей, радіє кожній зустрічі з ними. Тоді й діти поспішатимуть у школу і щиро радітимуть кожній зустрічі зі своїм учителем»



З нагоди свята бажаю вам незабутніх миттєвостей шкільного життя, справжніх відкриттів, оптимізму у реалізації нового Державного стандарту загальної початкової освіти!



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка