Рекомендації до проведення Першого уроку в початкових класах



Скачати 346.92 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір346.92 Kb.

Рекомендації до проведення Першого уроку в початкових класах


Український патріотизм повинен стати провідною виховною ідеєю сучасної школи. У молодшому шкільному віці важливо формувати здатність дитини пізнавати себе як члена сім’ї; родини, дитячого угрупування; як учня, жителя міста чи села; виховувати у неї любов до рідного дому, краю, вулиці, своєї країни, її природи, рідного слова, побуту, традицій. Національно-патріотичне виховання учнів початкових класів реалізується в урочній та позаурочній діяльності.

Цьогорічний навчальний рік треба розпочати Першим уроком, конкретну тему якого визначає навчальний заклад, але вона має відповідати принципам Концепції національно - патріотичного виховання. Під час уроку варто ознайомити учнів з історичним минулим України, історією рідного краю, становленням незалежності країни, формувати в учнів почуття любові до свого народу і країни, готовності відстоювати її незалежність, поваги до державного суверенітету та територіальної цілісності.

Важливо забарвити перший день навчального року святковістю, урочистістю, добрим настроєм, емоційністю, оптимізмом.

Враховуючи вікові особливості учнів початкової школи, темами уроків можуть бути «Діти України – квіти України», «Чим може пишатися українець?», «Родина, школа, Україна об’єднають усіх нас», «Я люблю свою країну», «В нас одна Батьківщина - наша рідна Вкраїна» та ін. (див. Додаток «Розробки перших уроків у початкових класах»).

На Перший урок варто запросити учасників Революції Гідності, ветеранів і учасників російсько-української війни, волонтерів. Корисною стане «Абетка моєї країни», підготовлена вчителями початкових класів ЗОШ І-ІІ ступеня с. Кобилля Збаразького р-ну (див. https://drive.google.com/file/d/0B_KNMAFriRthcjFzazF5R2tFa0k/view?usp=sharing ).
Морська Я.Ф., методист ОКІППО



Додаток

Розробки перших уроків у початкових класах


Тема: Родина, школа, Україна об’єднають усіх нас

Перший урок у першому класі.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:and9gctxwn2zguxpacxmcmeglfvicp2umqpk_2roopr6v1s389btyhceda

Мета. Формувати в першокласників адекватне уявлення про шкільне життя, відчуття себе повноправним членом великої шкільної сім’ї, викликати позитивні емоції від знайомства з учителем та однокласниками. Ознайомити в доступній формі з поняттями «Україна», «державні символи». Розвивати уяву, мислення, пам’ять, увагу, мовлення. Сприяти підвищенню шкільної мотивації, усвідомленню специфіки позиції школяра. Виховувати почуття гордості за свою школу, любов до Батьківщини.

Обладання: карта України, державна символіка України, плакат із зображенням школи, плакат із малюнковим записом рядків вірша, ідивідуальні картки, вирізані квіточки для запису імен, фломастери, кольорові олівці, іграшковий Зайчик, звукозаписи дитячих мелодій.

Хід уроку

  1. Організація класу.

Добрий день, мої любі діти!

Я щаслива зустріти вас!

Хай вам радісно сонечко світить

Й будемо вчитися, в добрий час!

- Привітайтеся один з одним. Для цього поверніться до свого товариша по парті, посміхніться й потисніть руку.

2. Знайомство.

- Сьогодні я з нетерпінням чекала початку уроку, бо дуже хочеться мені з вами познайомитись. Мене звати Галина Ігорівна. А як звуть кожного з вас? Прошу голосно промовити своє ім’я.

- Ой, знайомства не вийшло, лише страшенний шум. Мабуть, всім разом говорити не варто, бо ніхто нікого не почує. Що ви запропонуєте, як нам познайомитись?

-Я з вами погоджуюсь, говорити треба по черзі. Зробимо так: у кожного на парті лежить квіточка. Візміть фломастер улюбленого кольору і напишіть великими буквами своє ім’я ( хто не вміє, тому я допоможу). Пишемо, поки лунає мелодія.

- На дошці ви бачите куточок рідного краю. На блакитному небі сяє золоте сонечко. Посередині красивий будинок, а навколо - клумби. Та чого не вистачає на клумбах? Ці квіти у вас в руках. ,,Посадимо” свої квіти , нехай оживе чудова галявина нашого класу, нашої шкільної родини. Спершу до дошки прошу вийти дівчаток. Називайте по черзі свої імена (квіточки прикріплюю на плакат). А тепер черга хлопчиків.

- Гляньте, наш будинок наче у віночку. Віночок об’єднав нас у дружнє коло. Тепер ви не просто діти, а учні 1-… класу ( посередині галявини пишу 1-…). Аплодисменти для 1-… !!! З Днем народження!!!

3. Школа.

- А будинок у нас не звичайний, а особливий. Яку назву він носить нам допоможе розгадати той, хто знає букви. Чи є такі у класі? Підніміть руку.

- У слові є буква, що схожа на бублик. ( О ) – відкриваю букву.

- У нашому слові ця буква остання, а в алфавіті перша. ( А )

- Візьміть першу букву з назви цього предмета (показую книгу).(К)

- А тепер візьмемо останню букву від назви цього предмета (стіл).(Л)

- Залишилась перша буква. Здогадались? (Ш)

- У нас вийшло слово ШКОЛА. Від сьогодні ви навчатиметеся тут, здобуваючи знання.

Наша школа має назву …………………….. , вона знаходиться на вулиці ……………

Школа працює уже …. років, випустилось ….учнів. На сьогодні нашу школу відвідує ….дітей.

- Хто зауважив, скільки поверхів у нашій школі? Якого кольору стіни в коридорі? Чиї братики та сестрички вчаться у нашій школі? Чия мама чи тато вчилися у нашій школі?

- Більше про нашу школу, її традиції, досягнення ви дізнаватиметеся щодня навчаючись тут протягом … років.

4. Фізкультхвилинка (руханка під музику)

5. Шкільне приладдя.

- Сьогодні в школу перший раз ішов також і Зайчик наш. На плечах ледве ніс портфелик. Чому у нього він такий важкий?

Зайчик : Сьогодні зранку перший раз

Я прийшов у перший клас.

Але я іще ніколи не складав портфель до школи.

Що ж покласти у цю сумку?

Я поклав пенал і гумку,

Ведмежатко і лопатку,

Гелікоптер і екскаватор,

М’яч, улюблену подушку,

На обід – смачну ватрушку,

Зубну пасту, щітку, мило.

Працював, аж звечоріло.

Хто б тепер мені сказав:

Чи я все в портфель поклав?


  • Допоможемо Зайчикові розібратися, що слід складати у портфель. Адже сьогодні ввечері ви повинні скласти свій портфель. На аркушах, що перед вами, зображено портфель і різноманітні речі. Кольоровими олівцями розмалюйте ті предмети, що ви візьмете завтра до школи. ( Звучить музика, діти розмальовують)

  • Перевіримо, чи все необхідне опинилося у ваших портфеликах. ,,Загадкова” перевірка :

Коли хочеш ти читати,

То мене повинен знати.

Всіх я розуму учу,

А сама завжди мовчу. (Книжка)

Для письма, сказати прошу,

Що потрібно взяти? (Зошит)

Виводить букви і слова оця цікава штучка.

В руці виблискує здаля нова, гарненька… (Ручка)

Всяк школяр його шанує, бо він пише і малює.

Хто ж цей славний молодець?

Це, звичайно … (Олівець)

Я негарно написала,

А вона все те злизала.

Олівців моїх сусідка

Ця вертлява буквоїдка. (Гумка)

В мене є чудовий дім !

Все, що треба, є у нім.

І живуть в будинку тому

Книги, ручки та альбоми. (Портфель)

6. Фізкультхвилинка (віршована з рухами).

7. Україна.

- Сьогодні вперше прийшли до школи не лише ви, а тисячі першокласників сіли за парти. В нашій школі … першачків. І так у кожній школі Тернополя, інших міст і сіл. Які ви знаєте інші міста, села нашої країни?

- Міста і села, поля, ліси, гори, ріки, озера утворюють єдину країну, що зветься Україна. Вона дуже велика, Якби ми захотіли пройти пішки з заходу на схід, ми б мандрували 90 днів (ціле літо).

- Уявіть, що ми пташки й можемо літати (розмахуємо руками, як крильцями). Летимо високо вгору. Тепер ми можемо бачити Україну, як її зображують на карті (демонструємо фізичну карту України). Вона схожа на птаха з розкритими крилами.

- Кожна країна має свої символи – прапор, герб, гімн (демонструємо).

- Якого кольору прапор України? Що означає верхня смуга синього кольору? А нижня смуга жовтого кольору?

- Як називається герб України? Якого він кольору? В гербі зашифроване слово ВОЛЯ. Тризуб зображають на синьому тлі.

- Гімн (урочиста пісня) ,,Ще не вмерла України ні слава, ні воля” сьогодні звучав на лінійці. Ми навчимося співати гімн на інших уроках.

- Зараз давайте всі разом вивчимо напам’ять кілька рядків з вірша В.Сосюри ,,Любіть Україну”. Вірш записаний на плакаті за допомогою малюнків (Див.додаток).

Любіть Україну, як сонце любіть,

Як вітер, і трави, і води …

В годину щасливу і в радості мить,

Любіть у годину негоди.

8. Підсумок уроку.

Вчитель піднімає дітей, формує коло, взявши один одного за руки.

,, Іскра любові від серця до серця”



  • Передайте один одному іскру любові від серця до серця легко потиснувши руку сусіда.

У нас немає ти.

У нас немає я.

Ми – єдиний клас.

Ми – одна сім’я.

9. Сюрприз від батьків.

Батьки стукають в двері, вносять святковий пиріг, співають ,,З Днем народження тебе, 1 - … “ !!!!! , вітають і пригощають дітей.



https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcsuj6bqgptuf9xpouygujiykrgabj6ib0_ee_dgzknpuuzitloqtq

Червонецька Г.І., вчитель-методист Тернопільської спеціалізованої загальноосвітньої школи І ступеня повного дня з поглибленим вивченням іноземних мов.
Тема: Ми - єдина сім’я вільної України

Перший урок у першому класі.

Мета: Дати першокласникам уявлення про школу, формувати інтерес до знань, прагнення їх здобувати, бажання дружити, творити добро на благо рідної України.

Розвивати пам'ять, мислення, бажання працювати творчо, вчитися.

Сприяти вихованню любові до школи, як до рідної домівки, як до маленької частинки України.

Обладнання: Плакат до свята першого дзвоника, ілюстрація про школу, модель сонечка, сумного та усміхненого, модель промінців та квіточок по кількості учнів класу, український віночок з різнокольорових квітів. Карта України, Державний Герб, Прапор України, фігурки українця та україночки, медалі, пам’ятки першокласнику.

ХІД УРОКУ

І. Повідомлення теми і мети уроку.

Звучить пісня про школу.

Бесіда.

Дорогі діти! Сьогодні пролунав для вас перший дзвоник, розпочалося ваше шкільне життя. Я вітаю вас із першим навчальним днем, із першим шкільним святом, із першим уроком. Говорити ми сьогодні будемо про нашу школу і про країну, в якій живемо.



ІІ. Робота над темою уроку.

На дверях нашого класу великими літерами написано 1-А клас. Так, сьогодні народився наш 1-А клас. З днем народження всіх вас!

До нас в гості на день народження завітало Сонечко. Подивіться – ось воно! (Модель сумного сонечка). Але чомусь сумне?


  • Як ви думаєте, чому? ( Бо воно без промінців)

  • А де ж його промінці? (В нас на партах)

  • Сонечко хоче познайомитись з нами. Мене звати Антоніна Григорівна. А ви теж скажіть кожен своє ім’я. ( Перевертаю сонечко усміхнене)

Ось і познайомились. Сонечко усміхається і радіє за вас, радіє, що ви стали школяриками. Тепер - ви маленькі школярики, учні нашої школи.

  • А від якого слова походить слово «школяр»?

  • А для чого потрібна школа? ( відповіді дітей).

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Я зараз перевірю, чи ви можете бути справжніми школярами?

У школі навчимось читати, рахувать, писати

Бо в житті складному треба розум мати.

Вчення – світло ясне, а невчення – тьма

І життя нещасне там, де знань нема.

Треба завжди, діти, школу всім любить,

Бо вона навчає, як у світі жить.




  1. Школярики добре вчаться.

Тож, слухайте веселий рахунок. Відповідайте швидко.

  • Скільки сонечок на небі?

  • Скільки очей у сови?

  • Скільки голів у казкового дракона?

  • Скільки лап у ведмедя?

  • Скільки пальців на руці?

  • Скільки лап у комах?

  • Скільки кольорів у веселки?

  • Скільки лап у павука?

Молодці. З першою сходинкою справилися. В школі учні вчаться не тільки читати, писати і рахувати, а й ввічливості і культури поведінки.

  1. Школярики- ввічливі діти.

Давайте пограєм у гру «Будь ласка, не помились!»

Я буду давати команду, а ви її будете виконувати тільки тоді, коли я скажу ввічливе слово. Які ви знаєте ввічливі слова?

То ж, почали. Будьте уважні.


  • Встаньте, будь ласка.

  • Підніміть руки.

  • Потопайте.

  • Поаплодуйте, будь ласка.

  • Тихенько сядьте.

  • Тихенько сядьте, будь ласка.

Дякую. Школярики мають бути завжди ввічливі та уважні.

  1. Школярики дружать між собою.

У школі ви знайдете багато друзів. Якими повинні бути друзі на вашу думку? (Відповіді дітей)

Вірш М.Мітарової «ДРУЖБА»

Якщо в мене є цукерка –

Півцукерки другу дам.

Якщо груша є у мене –

Значить грушу пополам.

Я признаюсь вам відверто,

Що боюся злющих псів.

Тільки раз на мого друга

Пес кудлатий налетів.

Він мав зуби, як у вовка,

Знай, підстрибує, гаса.

Та, не думаючи довго,

Кинувсь я на того пса.

Його вдарив раз і вдруге -

Не боявся я тоді, -

Бо хіба покинеш друга,

Якщо друг твій у біді?


  • Чи справжні друзі ці хлопчики?

Отже, школярики мають:

  • Добре вчитися

  • Бути ввічливими, не битися

  • Вірно дружити, не ображати інших

Отже, ви довели, що маєте право носи ти звання «школяр». Тепер – ви справжні школярі ( вчитель вручає першокласникам медальки і пам’ятки).

ІV. Фізкультхвилинка

Може, в нас вже хтось втомився?

Мов вербичка похилився?

Треба дружно всім нам встати

Фізкультпаузу почати.

Ручки вгору, ручки вниз

Ти сусідові всміхнись

Руки вгору, руки вбоки.

Пострибай на місці трохи.

Руки ззаду покладемо,

Головою поведемо,

Дружно всі присядемо

І за парти сядемо.

V. Продовження актуалізації знань.

В нас сьогодні день народження – день народження нашого класу. Але нещодавно, тиждень назад, був ще один день народження. А чий? Ми зараз відгадаємо, послухавши казку.

Давним-давно жила одна жінка. У неї було три сини. Росли вони чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були віддати за неї своє життя. Підросли вони і вирішили піти в люди.

Першим пішов старший син. Мати, щоб він пам’ятав про неї, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками, ніби зубчиками. Пішов син, і за корону, яка зігрівала людей і вела в перед, показувала дорогу до кращого життя, люди дали першому сину ім’я – Тризуб.

Середньому сину мати подарувала в дорогу жовто-блакитний одяг. Своїми хорошими справами він прославив свою матір. Люди дали йому ім’я – Прапор.

А там, де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, бо мати подарувала молодшому сину голос солов’я. І дали люди йому ім’я – Гімн, що означає - звеличення.

З того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матір.


  • То хто ж ця матір?(Україна)

  • То чий день народження був тиждень тому?

Так, це було 24 серпня - день народження рідної України.

  • Хто така Україна ? ( Відповіді дітей)

  • Правильно. А її національні символи ось такі…..

  • А чи хочете ви, діти, порозмовляти з Україною? (Виходить дівчинка – Україна в українському костюмі і двоє дітей)

РОЗМОВА З УКРАЇНОЮ



Україна: Чи знаєш ти, в якім краю живеш, моя дитино?

І дитина: У вільнім краю я живу, прекрасна Україно.

Україна: Чи знаєш, скільки полягло за волю і свободу?

ІІ дитина: Їх не лічив тоді ніхто – то гинув цвіт народу.

Україна: Чи знаєш ти, яких дітей хотіла би я мати?

І дитина: Таких, котрі б свій рідний край уміли шанувати.

ІІ дитина: Відважних, відданих Тобі, о люба Україно,

Щоб з них ніхто Тебе в біді ніколи не покинув.



І дитина: Щоб роботящими були і старшим помагали,

Батьків любили і завжди їм шану віддавали.



ІІ дитина: Котрі б за віру і народ боролись до загину

Таких дітей хотіла б Ти, о вільна Україно!



Україна: Чи знаєш ти, коли журба є в серці України?

І дитина: Коли зрікаються сини і мови, й Батьківщини.

ІІ дитина: Коли Тебе в неволю син знов хоче запродати,

Тоді Ти плачеш із туги, Вкраїно, РІДНА МАТИ.




  • Давайте і ми вивчимо вірш про Україну.

Батьківщина – це рідний край!

Батьківщина – це ліс і гай!

Батьківщина – це рідна земля!

Батьківщина – це школа моя!

(Діти запам’ятовують і читають вірш напам'ять)


  • Для того, щоб наша Україна процвітала, вам потрібно добре вчитися, бути слухняними, поважати старших. Тоді ви свою Україну прикрасите добрими вчинками і знаннями, і вона буде могутньою державою.


VI. Підсумок уроку.

- В знак любові до нашої України і єдності нашого класу давайте сплетемо наш сімейний класний віночок. У кожного на парті квіточка. Скажемо своє побажання для України і прикріпимо квіточку на її карту навколо, по кордону.

Ось і народився, ожив віночок нашої сім’ї, нашого класу, нашої неповторної України.

Відеокліп «Я люблю Україну свою»

( 1-й урок. Вчитель вчителю, учням та батькам)


Пам’ятка першокласника

  1. Вставати треба кожен раз, коли учитель входить в клас;

  2. Спитає вчитель - треба встать

Дозволить сісти – тихо сядь.

  1. Сказати хочеш – не кричи, а тільки руку підніми;

  2. В школі парту бережи і на парті не лежи;

  3. Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно, гарно.

  1. Не базікай на уроках, як папуга чи сорока;

  2. Слухай вчителя уважно, на уроках не зівай -

ЗНАННЯ ДЛЯ СЕБЕ ЗДОБУВАЙ!
Дорош А.Г., вчитель-методист В.Гаївської ЗОШ І-ІІІст.

Тернопільського району

ТЕМА: Я люблю свою країну.

Перший урок для учнів 2 класу


МЕТА : поглиблювати знання учнів про нашу державу – Україну;

виховувати почуття любові до рідного краю; розвивати мовлення і

мислення дітей; збагачувати словниковий запас учнів.
Наочне оформлення: карта України, ілюстрації державних і народних символів.

Музичне оформлення: банси для фізкультхвилинки , презентація «Моя країна – Україна»
ХІД УРОКУ

І. Організаційний .момент.


Вступне слово вчителя.
- Вітаю вас, діти, з початком нового навчального року!

Школа радісно зустріла вас чистенькими й затишними приміщеннями, світлими віконцями,спортивними залами і готова турбуватися про вас, відкрити секрети наук,
збагатити міцними знаннями, які необхідні в житті кожної людини.
- Сьогодні в нашій країні свято науки і знань. Свято чудове і довгождане ,бо ми живемо у вільній і незалежній державі –Україні, де всі діти й дорослі мають право на навчання, на одержання потрібних знань. У цей вересневий день не всі діти нашої країни сядуть за парти, адже далеко на Сході йде війна. Ми щасливі тому, що не чуємо вибухів гармат і не бачимо руйнувань наших будинків, з нами поруч наші батьки.
- Наш урок сьогодні буде незвичайним. Ми більше дізнаємось про свою Батьківщину, навчимося ще більше її любити і приносити користь своєму народові, маючи хороші знання.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
1 учень

Я люблю
Більше, ніж саму себе,
Я люблю свою хатину,
Рідне небо голубе,
Рідну землю – Україну.
2 учень

Бо мене в цій кращій з хат


Колисала рідна мати,
Вчила перший крок ступать,
Перше слово вимовляти.
- Прослухавши вірші, ви зрозуміли, що тема нашого уроку :

« Я люблю свою країну»


  • Сьогодні ми будемо працювати в групах.

На столі лежать пелюстки з буквами, кожен підійдіть до столу і виберіть собі пелюсточку з буквою. Об’єднайтеся у групи з однаковими буквами.

Отже кожна група має свою назву:

1 група – « Успішні »

2 група – « Кмітливі »

3 група – « Розумні »

4 група – « Актуальні »

5 група – « Ініціативні »

6 група – « Неперевершені »

7 група – « Артистичні »

- Кожна група має своє завдання, написане на кленовому листочку, з яким ви ознайомитеся і виконаєте. Після виконання всіх завдань ви повинні всі відповіді презентувати для всього класу. Ну а ми всі за результатами роботи наших груп повторимо те, що знаємо про Україну, а ще дізнаємося і щось нове.



ІІІ. Основна частина уроку.
УСПІШНІ

Завдання:

«Твої асоціації»

Підібрати слова, які спадають тобі на думку (асоціюються), коли ти чуєш слово Батьківщина.

Відповіді: земля, мама, рідна, Україна, єдина, сонце, мир, ……………

сонце рідний дім країна домівка
рідна мова мир слово культура родина

БАТЬКІВЩИНА
символ лелека барвінок калина
Вітчизна жито рушник сім’я воля

КМІТЛИВІ

Завдання:

«Символи моєї України»

Підписати картинки і пояснити, до яких символів вони відносяться

(державні чи народні)



Відповіді: Карпати, калина, Київ, небо, пшениця. Дніпро, Гімн, Тризуб, писанка……..

http://www.anypics.ru/pic/201210/1024x768/anypics.ru-18081.jpg 5558 94949

http://i039.radikal.ru/0908/f6/e0ebd6ccf698.jpg http://im6-tub-ua.yandex.net/i?id=152506188-03-72&n=21 http://im7-tub-ua.yandex.net/i?id=207368968-69-72&n=21
5556 884 9494

1117 33336 25555

РОЗУМНІ

Завдання:

Скласти вірш про Україну.

(Якщо група сильна – можна методом «Сенкан», якщо група слабша – можна переставити місцями стрічки вірша)

Відповіді: Україно – рідна сторона,

Мила, добра і чарівна.

Квітнеш садами,

Колосишся житами,

Пишаєшся хорошими людьми,

У мирі й злагоді живи.

АБО

Україна – це наш дім,



Добрий, затишний усім.

Тут живемо і вчимося,

Граємось і дружимо,

Свою рідну Батьківщину

Ніколи не забудемо.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Банси «Україна – єдина»


АКТУАЛЬНІ

Завдання:

«Прислів’я мого краю»

Скласти ілюстрацію з пазлів і прочитати прислів’я.

Відповіді: Батьківщина – мати, умій за неї постояти!
111000
ІНІЦІАТИВНІ

Завдання:

«Зроби свій край кращим»

Написати на паперових квіточках: Що б ти зробив для того, щоб світ навколо тебе став кращим. З одержаних квітів утворити букет.( чим більше квітів, тим краще!)

Відповіді: прибрав подвір’я, розчистив джерело, посадив дерево, зробив

годівничку, усміхнувся мамі,……………………



3338
НЕПЕРЕВЕРШЕНІ

Завдання:

«Що подарувала тобі Вітчизна?»

На плодах написати, що подарувала тобі Вітчизна і прикріпити на символічне деревце. Утвориться дерево любові . ( чим більше плодів, тим краще)

Відповіді: маму, дім, друзів, школу, життя, сонце, Батьківщину…………

0005559
АРТИСТИЧНІ

Завдання:

«Згадай українську пісню»

На стрічечках написати назви українських народних пісень, які починаються на ОЙ

( не менше 5-ти пісень)



Відповіді: Ой чий - то кінь стоїть…..

Ой у лузі червона калина……

Ой ти дівчино…..

Ой сивая тая зозуленька…….

Ой у вишневому садку…..

8361
Котра група швидше виконає завдання, та і презентує свої відповіді.
ІV. Рефлексія.


  • Діти, ви всі справились із поставленими завданнями. А тепер з кожної групи прикріпіть свої пелюсточки до відповідних квіточок на дошці і подивимось, що у нас вийде. (діти прикріплюють пелюстки по-колу, і з них виходять квіти з буквами, з яких складають слово Україна)

  • Отже, у якій державі ми живемо? Чи любите ви свою Україну?


- Продовжіть речення.

- Сьогодні на уроці ми вивчали …

- Тепер я знаю, що …

- Я хочу, щоб …


  • А зараз, як підсумок всіх наших вражень від уроку, пропоную вам

подивитись презентацію про нашу Україну.
ПЕРЕГЛЯД ВІДЕО «Я люблю Україну свою»

Анатолій Матвійчук " Я люблю Україну свою" https://www.youtube.com/watch?v=HgXFLyXre68&list=RDHgXFLyXre68#t=6

Гайтана " Я люблю мою країну Україну

https://www.youtube.com/watch?v=oBn2qJLk68E


V. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

  • Сьогодні на уроці не було лінивих і байдужих. Ви всі старалися і приклали максимум зусиль для виконання своїх завдань. Я бачу,що ви справжні діти своєї держави, любите і поважаєте її традиції, хочете бачити Україну мирною і високорозвиненою державою. Тому на домашнє завдання вам потрібно буде скласти твір-мініатюру на тему «Майбутнє моєї країни» (усно)

  • А за вашу плідну роботу ви всі одержуєте символічні подарунки на пам’ять.

Вчитель закінчує урок поетичними словами.


Одягну в неділю рано вишиту сорочку,

Вийду з хати, закружляю весело в таночку.

Засміється, заспіває сонце над ланами,

Прийми землю калинову срібними піснями.

В кожнім серці синьоока мрія,

Що для тебе розквітає знов.

Україно, ми твоя надія,

Україно, ми твоя любов.

Кохман Людмила Вікторівна

вчитель-методист

Великогаївської ЗОШ І-ІІІ ст.

Тернопільського району

Тема: Чим може пишатися українець?

( Перший урок для учнів 3-4 класів )
Мета: поглибити знання про Україну як незалежну державу;

активізувати знання учнів про державні символи України;

вчити висловлювати своє ставлення до рідної землі;

формувати громадянські уявлення та патріотичні почуття

приналежності до української нації; виховувати любов і

повагу до своєї Батьківщини, її символів, традицій, обрядів.


Обладнання: картки із завданням, відео та аудіо матеріали, символи України, конверти із завданням.

Хід уроку

На дошці вислів:

Нехай ніхто не половинить твоїх земель, не розпина,

Бо ти – єдина, Україно, бо ти на всіх у нас одна.

Стасів О. Ю.

1. Організаційний момент.

Під супровід пісні ,,Люблю цей світ” ( Додаток 1)

Вчитель: На землі великій є одна країна

Гарна, неповторна, красна, як калина.

І живуть тут люди добрі, працьовиті,

І скажу, до речі, ще й талановиті.

Землю засівають і пісень співають,

На бандурі грають і вірші складають

Про ліси і гори, і про синє море,

Про людей і квіти…

То скажіть же, діти,

Що це за країна?

Діти: Україна.

2. Повідомлення теми і мети уроку

Вчитель: Є слова, які народжуються для того, щоб торкнути

найніжніші струни душі людської. До таких слів

належить найрідніше для кожного з нас слово –

Україна.

3. ,, Що для мене означає слово Україна ” (асоціативний кущ)


Україна
80845_html_6533c39e



  • Що для вас означає слово ,, Україна” ? Які асоціації і уявлення викликають у вас із цим словом? (Домівка, родина, вулиця, бабуся, стежка, дідусь, поле, річка, тато, мама, синій гай, ліси, небо, сонце, дощ )

  • Щасливі ми, що народилися на чудовій, багатій, мальовничій землі - на Україні. Тут жили наші діди і прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь роду українського.

Ми, українці, повинні пишатися тим, що наша Україна ніколи не поневолювала інші народи, не вела загарбницькі війни, а лише захищала себе від ласих на чуже добро близьких і далеких сусідів. Ми повинні пишатися тим, що ми – українці.
Учениця: Я – українка!

Горджуся й радію,

Що рідною мовою я володію.

Шевченковим словом умію писати,


Слова мелодійні у вірші складати…

Учень: Я – українець! – цього не відняти,

В моїй душі співають солов’ї,

Були такими мої мама й тато,

Й такими будуть правнуки мої!

4. Робота в парах. Інтерактивна гра ,, Моє слово про Україну ”

На парті аркуш із зображенням сонечка, всередині написане

слово Україна).

- На променях сонечка напишіть найкращі слова про Україну.

( Рідна, люба, мила, вільна, свята, неосяжна, незалежна, багата, співуча, красива, могутня, миролюбна, працьовита, весела, завзята, молода, чарівна, мальовнича, велика, прекрасна, талановита, найдорожча, сильна, горда…)



Україна
солнце
Вчитель: Ви підібрали чудові слова для нашої України, адже й

справді вона славиться мальовничою природою,

задушевною піснею, співучою українською мовою, щирою

та відвертою душею народу. Україна – це країна, де ви

народилися і живете. Україна – це перемоги та втрати,

радощі та горе, осінь, весна, мама, тато, школа,

домівка…Усього не перерахувати, краще побачити.
Відео ,, Є на світі одна країна ” ( Додаток 2 )

https://drive.google.com/file/d/0BxEqv4LurqZFNVo0UlBuWEx5S28/view?usp=sharing


5. Літературна хвилинка.

Вчитель: Кожна країна світу обов’язково має свої символи. А що означає слово ,,символ”? Символ – це предмет, який характеризує державу, відображає її побут, традиції, господарювання, історичне минуле, прагнення народу. Україна також має свої символи. Назвіть їх.

Учень 1. Прапор

Прапор — це державний символ,

він є в кожної держави;

це для всіх ознака сили,

це для всіх — ознака слави.

Синьо-жовтий прапор маєм:

синє небо, жовте жито;

прапор свій оберігаєм,

він святиня, знають діти.

Учень 2. Тризуб

Наш герб – тризуб. У ньому сила

Отця Небесного і сина.

Уважно придивись до нього –

На Духа схожий він святого,

Що голубом злетів з небес

І у людських серцях воскрес.

Тризуб – немов сім’я єдина,

Де тато, мама і дитина

Живуть у мирі і любові

На Україні вольній, новій.

Учень 3. Державний Гімн

Слова палкі, мелодія врочиста,-

Державний Гімн ми знаємо усі.

Це наша клятва, заповідь священна,

Хай чують друзі й вороги,

Що Україна вічна, незнищенна,

Від неї лине світло навкруги.
6. Народ скаже - як зав’яже. Робота з конвертами.

На парті два конверти: синій і жовтий, в яких окремі слова.

Завдання: скласти прислів’я і пояснити їх зміст.

Без верби і калини / нема України

До свого роду / хоч через воду

Рідна земля / і в жмені гріє

Без вільної волі / нема щастя – долі

За рідний край / життя відай

Жити / Вітчизні служити

Людина без Вітчизни, / що соловей без пісні


7. Поетична хвилинка. Робота з віршем.

Історія нашої країни сягає глибини віків. Це держава із цікавим минулим, багатою культурною спадщиною, давніми народними традиціями. Тут живуть працьовиті волелюбні люди. А ще наша земля багата різними талантами.



  • Давайте спробуємо себе у ролі поетів і підберемо риму до вірша про Україну. ( Вчитель зачитує вірш з незакінченими рядками, а учні римуючи його доповнюють).

ВІРШ ПРО УКРАЇНУ



Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Україна найкраща у …. (світі!)

Моя Україна – це ліс і озерця,

Безмежні степи і чарівні … (джерельця.)

Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочки і річки… (глибокі.)

Сади чарівні, мальовничії села,

Моя Україна – це пісня … (весела.)

Це щира, багата, як світ її мова,

Крилата така, мелодійна … (чудова.)

Її обереги верба і калина,

Найкраща у світі – …( моя Україна.)

Бо нам найрідніші Вітчизна і мати.

То як же нам, дітям, її не кохати!

Моя Україна – козацькая слава!

Така волелюбна й мирна … (держава.)

Вона дорога нам, і рідна, і мила,

Бо світ перед нами, як мати, … (відкрила.)

Вітчизна свята, дорога Україна,

Для кожного з нас ти у світі – … (єдина.)

Цікаві факти про Україну



- Найглибша станція метро знаходиться в столиці України, це станція метро «Арсенальна», її глибина 105 метрів.

- В Україні, в містечку Рахові, в оточенні мальовничих Карпат, знаходиться географічний центр Європи.

- Простiр землi, яку заселяють українцi, є таким великим, що аби перетнути його пiшки iз заходу на схiд, треба йти 90 днiв, долаючи щодня 30 км.

-Територiя України простягається iз заходу на схiд на 1316 км, а з пiвночi на пiвдень — на 893 км.

- За площею територiї (603,7 тис. кв. км) серед європейських держав вона поступається лише Росiї.

- Протяжнiсть державного кордону України становить 7 590 км, iз них на морськi кордони припадає 1 959 км.

-Нашими найближчими сусiдами є росiяни, бiлоруси, поляки, чехи, словаки, угорцi, румуни, молдавани, болгари.
- Людина, яка вшанована найбільшою кількістю пам’ятників у світі, Тарас Шевченко, геніальний український поет, мислитель і художник.

8. Бесіда ,, Ми – українці”



- Якими рисами можуть пишатися українці?

( Працьовиті, дбайливі, мудрі, винахідливі, співучі, творчі, талановиті, добрі…)

- Людина-творець добра. У характері нашого народу доброта і чуйність, щирість та уміння розділити чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину. З давніх – давен гарні стосунки між людьми, взаємопідтримка, милосердя були основними у житті.
Учень: Врятує світ краса –

Завжди так говорили.

Тепер врятує лиш доброта,

Бо однієї вже краси занадто мало,

Бо стільки всюди зла – людина вже не та.

Тож, люди, на землі

Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла,

Щоб кожен міг серед краси прожити

У царстві справедливості й добра.

Вчитель: - Тільки людина з добрим і чуйним серцем, працьовита і вольова може бути справжнім патріотом і громадянином своєї держави, по-справжньому любити, захищати, відстоювати її інтереси і приносити велику користь. Що більше буде зроблено для цього сьогодні, то краще житимемо завтра, і будемо гідними називати себе українцями.
9. Підсумок. Складання « вінка доброти ».

- Діти, добро народжується в серці, а виявляється у вчинках. Поміркуйте, що доброго ми можемо зробити для України, свої думки озвучте, і прикріпіть свою квіточку у великий вінок. (На партах квіти з паперу). Людина насправді може бути доброю, сердечною, милосердною тільки тоді, коли вона любить свою Батьківщину.

Вчитель: Ми – єдина країна! Незважаючи на усі негаразди, що відбуваються зараз, всі ми прагнемо одного – миру, спокою, міцної та квітучої держави і чистого неба над головою. Щоб зберегти Україну, треба бути патріотами своєї Батьківщини. Ми, українці, - народ єдиний, свідомий, боголюбивий. Кожний із нас не може бути осторонь тих подій, які сьогодні переживає наша рідна земля. Ми – ВЕЛИКИЙ НАРОД, який просто зобов’язаний триматися і підтримувати один одного і не забувати, що в нас у житті єдина Батьківщина – Україна.

Учень: Молюсь за тебе, Україно,

Молюсь за тебе кожен час,

Бо ти у нас одна – єдина,

Писав в своїх віршах Тарас.

Молюсь, - казав він, щоб у тебе

Не було між людьми війни,

Щоб завжди було чисте небо

На нашій стомленій землі.

Щоб завше у садку смерека

Весняним квітом під вікном цвіла

І прилітали з вирію лелеки,

Щоб гомін хвиль послухати Дніпра!

Вчитель: Ви – майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею,здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову.



Корінь Л.М., вчитель-методист

ТНВК ШЛ №6 ім.Н.Яремчука


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка