Рекомендації обласної серпневої наради керівників районних (міських) методичних об’єднань вихователів груп продовженого дня



Скачати 31.26 Kb.
Дата конвертації08.03.2016
Розмір31.26 Kb.
РЕКОМЕНДАЦІЇ

обласної серпневої наради керівників

районних (міських) методичних об’єднань

вихователів груп продовженого дня
Положення про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу, «затверджене Постановою Кабінету Міністрів України від 5 жовтня 2002 р. № 1121, серед основних завдань групи визначає необхідність «створення сприятливих умов для формування учнівського колективу, надання кваліфікованої допомоги учням у підготовці до уроків і виконанні домашніх завдань.., організацію дозвілля учнів.., формування їхніх ціннісних орієнтацій».

Сутнісний зміст управлінських, організаційних та науково-методичних засад діяльності груп продовженого дня реалізується у створенні спеціально організованого виховного простору, в якому дитина має розвивати свої сили, почуватись захищеною фізично і психологічно; їй тут має бути цікаво й радісно. За висловом Макаренка А. С. «протягом усього робочого дня вихованець має бути розумно зайнятий або роботою, або навчанням, або грою, або читанням, або потрібною для нього якою-небудь бесідою. Лише в організованій діяльності у нього буде вихована розумна, корисна активність, звичка і любов до корисного руху». Створення такого виховного простору можливе за умови об’єднання зусиль адміністрації школи, учителів, педагогів позашкілля, батьків молодших школярів і першочергового, - самого вихователя групи продовженого дня.

Виходячи з аналізу сучасної виховної практики, положень педагогічної науки і результативних творчих здобутків педагогів-вихователів області, рекомендуємо:


  1. Проаналізувати організаційно-педагогічні та науково-методичні засади діяльності груп продовженого дня в районі (місті).




  1. Сприяти активному розширенню мережі шкіл і груп продовженого дня в системі середньої освіти Дніпропетровщини.




  1. Постійно працювати над вирішенням ефективного функціонування груп продовженого дня, розвитку творчого потенціалу особливості дитини та перспектив її саморозвитку в колективі.




  1. З метою створення цілісної системи методичної роботи з проблем підвищення професійної майстерності педагогів-вихователів та належного інформаційного супроводу діяльності груп продовженого дня впроваджувати інтерактивні форми спілкування учасників навчально-виховного процесу: презентації досвіду, творчі лабораторії, експрес-діагностування, інформаційно-аналітичні повідомлення, методичне консультування, дискусії, екскурсії і т.ін.




  1. На засіданнях районних (міських) шкільних методичних об’єднань вихователів груп продовженого дня у 2011-2012 н.р доцільно розглянути питання:




  • взаємодії вихователя і вчителя щодо реалізації принципу наступності у навчанні й вихованні учнів початкової школи;

  • врахування вікових та індивідуально-психологічних особливостей школярів у формуванні стійкого інтересу до знань, колективної творчої діяльності;

  • єдиних вимог до планування роботи вихователя групи продовженого дня;

  • організації самопідготовки учнів у групі продовженого дня;

  • використання здоров’язберігаючих технологій у дотриманні гігієнічного режиму, режиму харчування й відпочинку, у здійсненні індивідуального підходу до дітей з послабленим здоров’ям;

  • конструктивної взаємодії вихователя, вчителя, шкільного психолога з батьками учнів 1-4 класів у вирішенні начально-виховних завдань;

  • організації змістового дозвілля, корисної діяльності, розвитку у дітей позитивного ставлення до читання як засобу самоосвітньої діяльності й активного відпочинку та ін.

6. Вивчати, узагальнювати кращий досвід роботи вихователів груп продовженого дня, популяризувати його в обласних, всеукраїнських фахових періодичних виданнях.



Рекомендована література


  1. Основні орієнтири виховання учнв 1-11 клсів ЗНЗ України (програма). Наказ МОН України від 17.12.2007 № 1133

  2. Орагнізація навчально-виховного процесу в ГПД (автор. Упоряд. О. Є. Гордійчук. – К. : Шкільний світ, 2010. – (Бібліотека «Шкільного світу»)

  3. Забашта Н. О., Шматько Н. О. Шестирічні першокласники у групі продовженого дня. – Х.: «Ранок», 2010 – (Практикум вихователя ГПД)

  4. Кизим О. Г. Організація роботи групи продовженого дня в 1-4 класах. – Х.: «Ранок», 2010. – (Практикум вихователя ГПД).

  5. Метод проектів у початковій школі /Упоряд.: О. Онопрієнко, О. Кондратюк. – К.: Шк. Світ, 2007. – (Бібліотека «Шкільного світу»).

  6. Москаленко Л. Інноваційні підходи до планування роботи вихователя групи продовженого дня // Класний керівник, - 2010, № 17. – С. 6-16


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка