Рекомендації вчителям щодо профілактики дезадаптації учнів 5-х класів та покращення клімату у класних колективах пам’ятка вчителям, що викладають у 5-х класах



Скачати 28.79 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір28.79 Kb.
РЕКОМЕНДАЦІЇ ВЧИТЕЛЯМ ЩОДО ПРОФІЛАКТИКИ ДЕЗАДАПТАЦІЇ УЧНІВ 5-Х КЛАСІВ ТА ПОКРАЩЕННЯ КЛІМАТУ У КЛАСНИХ КОЛЕКТИВАХ

Пам’ятка вчителям, що викладають у 5-х класах

  1. Опрацюйте спеціальну психолого–педагогічну та методичну літературу.

  2. Пам’ятайте: легше з першого уроку викликати до себе довір’я, любов дитини, ніж потім подолати недовір’я.

  3. Не змінюйте різко методи роботи, використовуйте ігровий матеріал, інструктажі, пам’ятки, алгоритми, картки – опори, зразки виконання.

  4. Протягом уроку і додому давайте конкретні доступні завдання і домагайтесь чіткого виконання.

  5. Ретельно продумайте заходи і прийоми розвитку мислення, усного та писемного мовлення учнів. Розробіть відповідний роздатковий матеріал.

  6. Забезпечуйте систематичне повторення.

  7. Уникайте перевантажень у дітей.

  8. Відвідуйте уроки свої колег, що читають у п’ятих класах.

  9. Категорично забороняється затримувати дітей після дзвоника на перерву.

  10. Варто виробити єдині вимоги до уроків з різних предметів:

  • Щодо дисципліни:

  • Вітаємося стоячи;

  • При відповіді вставати необов’язково (або обов’язково);

  • Не перебиваємо вчителя і товаришів;

  • Піднята рука – сигнал про запитання чи відповідь;

  • Приходимо на урок вчасно.

  • Щодо етики стосунків дітей:

  1. Домовитися, що щоденник потрібен для того, щоб записувати домашнє завдання (учні) і виставляти оцінки (класний керівник або вчитель-предметник).

  2. У перший місяць навчання дітей намагайтеся не писати зауваження у щоденники.

  3. Проводьте оцінювання на користь учня.

Отже, центральний напрям роботи в п’ятих класах – це орієнтація на розв’язання завдань періоду дитинства з урахуванням попередніх рівнів розвитку учня.

В учня молодшої школи сформовані:



    • теоретичне мислення;

    • уміння вчитися, самостійно здобувати нові знання;

    • адекватна самооцінка.

На основі цього у 5-му класі слід розвивати:

У п’ятикласників є сильна потреба у спілкуванні з однолітками, тому вони охоче доєднуються до групових форм роботи з активними та інтерактивними методами навчання, де можна суперничати, вигравати.





Пам’ятка класному керівнику 5 класу

  1. Працюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи.

  2. Розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу (зовнішній вигляд кімнати, успіхи у навчанні, максимальна участь у святах, естафетах конкурсах).

  3. Пріоритет надавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування, доручення).

  4. Уникайте гострих кутів, проявляйте стриманість, терпеливість.

  5. Пам’ятайте: діти потребують ласки, ніжності, співучасті, турботи.

  6. Вчасно і мудро підтримуйте дитячу активність.

  7. Не забувайте: формування класного батьківського та учнівського колективів не менш важливе, ніж дитячого. Ретельно готуйтесь до батьківських зборів; проводьте сімейні вечори, активно залучайте батьків та вчителів – предметників до життя класу.




База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка