Річний план роботи шкільної бібліотеки Комунального закладу



Сторінка1/4
Дата конвертації28.03.2016
Розмір0.5 Mb.
  1   2   3   4
Затверджую:

Директор школи Л.А.Бугай


Річний план

роботи

шкільної бібліотеки

Комунального закладу



«Привовчанська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів»

Районного відділу освіти

Павлоградської райдержадміністрації

Дніпропетровської області





Річний план роботи
Шкільної бібліотеки

Бібліотекар Чорноморець З.О.


Обласний науково-методичний проект за темою:
«Освітні стратегії соціалізації – особливості громадянського суспільства».
Районний науково-методичний проект за темою:

« Забезпечення індивідуальної освітньої траєкторії особистості на основі сучасних педагогічних технологій в умовах розбудови громадянського суспільства»
Шкільний науково-методичний проект за темою:

«Формування соціально активної особистості у ефективній взаємодії школи та громади для становлення середовища сталого розвитку».



Науково-методичний проект районного методоб*єднання шкільних бібліотекарів

«Впровадження інновацій в роботі шкільної бібліотеки для успішної соціалізації особистості».


Науково-методичний проект шкільної бібліотеки за темою:
«Вдосконалення традиційних та засвоєння нових бібліотечних технологій для успішної соціалізації особистості».

Аналіз роботи бібліотеки

школи за 2014-2015 навчальний рік
Головна мета роботи бібліотеки Привовчанської ЗШ І-ІІІ ст.. – навчити дітей раціональним методам роботи з книгою, пошук і аналіз матеріалу. Навчити швидко реагувати на зміни, критично мислити, знаходити і переробляти необхідну інформацію. В зв’язку з цим я ставила перед собою такі завдання:

  • розвивати уміння і навички роботи з книгою через бібліотечні уроки;

  • удосконалювати форми індивідуальної і масової роботи, надання послуг на основі втілення нових інформаційних технологій;

  • підтримувати робочий стан та комплектування книжкового фонду.

Робота шкільної бібліотеки ґрунтується на таких нормативно-правових документах:


  • Конституція України;

  • Закон України «Про бібліотеку і бібліотечну справу»;

  • Закон України «Про мови в Україні»;

  • Закон України «Про загальну середню освіту»;

  • Положенні «Про шкільну бібліотеку».


Бібліотека школи в 2014-2015 продовжувала працювати над науково-методичним проектом за темою: «Роль і місце інформаційного центру – бібліотеки у навчально-виховному процесі». Виходячи з цього бібліотека намагалася забезпечувати потреби навчально-виховного процесу в усіх його ланках, надаючи систематичну, цілеспрямовану допомогу учням в опануванні знаннями зі шкільних предметів, вивчення яких передбачає шкільна програма

Я, як бібліотекар, будую свою роботу і складаю план роботи бібліотеки на основі річного плану роботи школи.

Бібліотечний фонд шкільної бібліотеки формується в відповідності з освітніми програмами і складається з книг, періодичних видань, електронних носіїв, системи каталогів та картотек. За змістом фонд бібліотеки є універсальним і представлений різногалузевою літературою: художньою, природничо-науковою, суспільно-політичною, фізичною культурою та спортом, мовознавством та літературознавством, а також значною кількістю довідкової (словники, довідники, енциклопедії та бібліографічні покажчики.

Кількісні та якісні показники ресурсу бібліотеки на 01.06.2014 року


  • підручників – 2455 шт.

  • художньої літератури – 3179 шт.

  • нетрадиційні носії інформації – 47 шт.

  • періодичні видання – 8 назв.



Основними показниками роботи бібліотеки є кількість читачів і кількість книговидачі (з урахуванням підручників)

Кількість читачів

Кількість відвідувань

Книговидача

Всього по бібліотеці 140

1383

2642


Відвідування бібліотеки читачами за 2014-2015 н.р.



Книговидача бібліотеки за 2014-15 н.р.

В шкільній бібліотеці є:

  • абонемент;

  • читальний зал;

  • книгосховище для підручників.

Бібліотека проводить різнопланову виховну, масову та інформаційну роботу. Одним із важливих напрямків роботи якої є формування інформаційної культури читачів. На початку навчального року було складено графік та здійснено видачу підручників по класах. Про забезпеченість учнів школи навчальною книгою було інформовано на педагогічній раді та батьківських зборах.

За звітний період була проведена робота по відзначенню ювілейних дат, згідно яких були підготовлені і переглянуті читачами різних класів комп’ютерні презентації на теми:



  • «Війні немає забуття, згадаймо подвиг партизанів»;

  • «Славетні імена України. Козаччина»;

  • «Добро і милосердя єднають серця»;

  • «Ми овіяні духом єднання»;

  • «Наші земляки – воїни інтернаціоналісти»;

Для пропаганди читання проводилося групове та індивідуальне інформування читачів за різними темами, бібліотечні уроки згідно плану. До них створені презентації «Історія виникнення книги та письма», «Бібліотека – книжчин дім», «Найперші букварі», «Кирило та Мефодій», «Розвиток друкарства», «Берестяні грамоти», «Структура книги» та ін

З метою вдосконалення інформаційно-бібліографічного обслуговування користувачів та популяризації літератури в бібліотеці було створено сайт «Бібліотека Привовчанської ЗШ». Сайт почав діяти з грудня 2013 року.

Важливою ланкою в діяльності бібліотеки з використання фондів була інформація у вигляді бібліографічних списків рекомендованої літератури. Як приклад можна назвати декілька списків: «Природа і людина» - рекомендаційний покажчик літератури для дітей; «Що треба прочитати у твоєму віці»; «Книги про Велику Вітчизняну війну» та ін.

Оптимальною формою популяризації літератури була організація наочних форм: книжкові виставки , розкладки, полички, демонстрації (тематичні, ілюстровані, інформаційні, постійно діючі ). Перевага полягала в тому, що користувач міг безпосередньо переглянути літературу із запропонованої теми, або нову.

У бібліотеці організовано 7 тематичних поличок, постійнодіючих:


  • « Україна соборна держава – сонценосна колиска моя»,

  • «Краю мій, раю мій, земле моя»,

  • «Книжкова веселка»,

  • Народ мій є, народ мій завжди буде!» - голодомор на Україні;

  • «Здоров*я це нічого, але все без здоров*я ніщо»;

  • Куточок читача

  • Письменники - ювіляри

За 2014-2015 н.р. було продемонстровано 37 розширених і ілюстрованих книжкових виставок. Виставки організовувалися регулярно, до пам’ятних і знаменних дат, з актуальних проблем сучасності. У читальному залі демонструвалися книги з історії, політики, про відомих українських письменників і діячів, з історії України, а також інформаційні матеріали для вчителів та учнів як з друкованих джерел, так і з Інтернету.

Важливу роль у житті бібліотеки відіграє актив, що складається із читачів, які частіше від інших відвідують бібліотеку, цікавляться не тільки книгами, а й справами бібліотекаря, завжди готові прийти на допомогу. Спочатку робота з активом вимагає конкретних зусиль, ускладнює роботу бібліотекаря, але - якщо початковий етап - створення та ознайомлення з роботою бібліотечного активу пройдено, то бібліотекар матиме чималу допомогу. Активісти допомагають мені у вирішенні важливих завдань, на які йде багато робочого часу, зокрема:




  • допомагають в організації та проведенні заходів бібліотеки;

  • організовують та проводять рейди-перевірки стану підручників;

  • допомагають робити аналіз читання книг учнями;

  • виписують прізвища боржників і розносять нагадування у класи;

  • допомагають обробляти нові книги: поставити штамп, ціну тощо;

  • чергують на перервах у бібліотеці і тим допомагають мені швидше обслуговувати читачів;

  • займаються упорядкування преси: розкладають газети, журнали.

Значне місце в роботі бібліотеки відводилось проведенню масових заходів, причому використовувались нетрадиційні форми масової роботи. Значення їх полягає в тому, що вони сприяють неформальному спілкуванню дітей у вільний від навчання час, дозволяють оперативно враховувати їх пізнавальні і читацькі інтереси, формують стосунки співробітництва бібліотекаря і читача. Були проведені такі заходи:

Всеукраїнський місячник шкільної бібліотеки:



  • Загальношкільна лінійка «Скарби книжкової полиці» - 2-11 кл.;

  • «Прочитай мені про Батьківщину», «Відкриваю книгу про героя» - голосні читання 2-4 кл, 5-7 кл ;

  • «Книжки, що здатні змінити світогляд» - круглий стіл, 9-11 кл.;




  • Літературна подорож «В гостях у Снігової королеви» - 1 – 4 кл.;

  • Історична мандрівка «Пам*ять про Крути» - 6-8 кл.;

  • Віртуальна подорож у світ картин «Казка на кінчику пензля» - 5-6 кл.;

  • «Мої земляки – воїни інтернаціоналісти» - 8-11 кл.

  • Презентація книг воєнної тематики « І гриміли бої в Придніпров*ї» - 2-7 кл.;

Робота шкільної бібліотеки знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Керівництво з великим розумінням ставиться до нагальних потреб бібліотеки. Завдяки цьому у школі створені належні умови для функціонування бібліотеки.

Основні функції, завдання і напрями діяльності бібліотеки на 2015-2016 навчальний рік

Побудова нової української національної школи у наш час відбувається непросто, оскільки доводиться постійно відмовлятися від застарілих стереотипів, виробляти нові підходи до створення державного освітнього простору. Важливим фактором у цій ситуації є розуміння і сприйняття педагогічними працівниками сутності трансформаційних процесів, що відбуваються в суспільстві взагалі, і зокрема в освіті.

Наша сучасність надає нам право вибору шляхів досягнення єдино правильної мети: формування особистості.

Важливе місце в цьому посідає шкільна бібліотека. Вона традиційно бере на себе важливу функцію: допомогти педагогам, учням і батькам у формуванні творчої, соціально активної особистості. Як це можна здійснити в умовах загальноосвітньої школи?

Головне завдання бібліотеки у 2015-2016 навчальному році - формування особистості дитини, розвиток її духовних, пізнавальних і творчих можливостей, завдяки творчому пошуку нових нетрадиційних форм пропаганди літератури серед читачів-дітей, підвищення професійного рівня бібліотекаря. Навчити читача правильно шукати і відбирати потрібну інформацію з різних джерел.

Завдання моє, як бібліотекаря, створити такі умови в бібліотеці , за яких учні, вчителі, батьки мали б змогу навчатися самостійно, здобувати необхідну інформацію, використовувати її для власного розвитку та самореалізації особистості.



Цілі:

*створення необхідних умов функціонування шкільного бібліотечно – інформаційного центру, що забезпечить доступність та ефективність освіти;

* підготовка молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві;

* модернізація діяльності ШБ в умовах реформування освіти.



Основні завдання:

* формування єдиного фонду бібліотечно –іфнформаційнихресурсів, який об’єднає спеціалізовані фонди (друкованої продукції, аудіо,- відео- та електронних матеріалів);



Напрямки діяльності шкільного бібліотечно – інформаційного центру.
* громадянсько-патріотичне виховання;

* створити банки даних педагогічної інформації як основи єдиного шкільного інформаційного простору;

*надавати методичну, консультативну, допомогу педагогам, учням, батькам в отриманні інформації;

* створювати інформаційні продукції для різних категорій користувачів: (бібліотечні посібники, огляди, списки, бази даних);

* створити умови для читання книг, періодики, роботи з комп’ютером, перегляд фільмів;

* готувати інформації для проведення культурно – виховної, просвітницької роботи з користувачами різних вікових категорій;

* формувати актив бібліотечно – інформаційного центру та роботу з ним.
Функції шкільної бібліотеки, як інформаційного центру :
*удосконалення діяльності із залучення дітей до читання;

*інформаційна підтримка навчального процесу, виховного процесу, наукових робіт;

*виявлення інформаційних потреб користувачів і задоволення їх потреб;

* проведення заходів задля розвитку інформаційної грамотності користувачів;

* комплектування фондів, пошук, обробка та систематизація інформації з урахуванням інформаційних потреб усіх категорій користувачів;

* ведення та збереження облікової та планово – звітної документації .


При складанні плану враховані такі документи:

*Закон України «Про освіту»

*Закон України «Про бібліотеку і бібліотечну справу»

* Концепція Державної цільової національно – культурної програми створення єдиної інформаційно – бібліотечної системи «Бібліотека – ХХІ століття»

*Указ президента України «Про невідкладні заходи щодо розвитку бібліотек України»

* Указ Президента України «Про Національну доктрину розвитку освіти»

* Указ президента України «Концепції національної програми й інформатизації України»

* Указ Президента України «Концепції інформантизації мережі бібліотек загальноосвітніх закладів України»




I. Основні показники роботи бібліотеки


№ п/п

Показники роботи

2010-2011 н. р.


2011-2012

н.р.


2012-2013

н.р.


2013- 2014н.р.

2014 – 2015 н.р.

1.

Читачів усього, з них:

  • учнів;

  • учителів та інших працівників.

138

113


25

133

111


24

139

119


20

136

116


20

141

117


24

2.

Книговидача:

  • підручників;

  • художньої та галузевої літератури.

1171


2000

875


1499

1112


1444

1298


1015

1371


1271

3.

Відвідування:

середнє денне відвідування.



1782

9


1407

9


997

7


1137

8


1383

9


4.

  • Кількість масових заходів

  • книжкових виставок.

4
61

8
53

12
72

10
93

7
75

5.

Фонд:


  • підручників;

  • художньої та галузевої літератури.

2112


28715

2095


3149

2260


3111

2455


3179

2273


3191


6.

Надходження фонду:


  • підручників;

  • художньої та галузевої літератури.

113


122

278


44

433


60

301


52

4

12




7.

Списання:


  • підручників;

  • художньої та галузевої літератури.

0

1500



324


2

85

89



0

0



360


0


ВЕРЕСЕНЬ

Вид роботи

Назва заходу

Термін виконання

Відповідальні

1.Організація інформаційно-маркетингової діяльності

1.Визначення наявності навчальної літератури в фонді, яка потрібна для навчального процесу

1 тиждень

Бібліотекар

Завуч


2.Масові заходи

1.Місячник фізкультури та спорту:

* Виставка книг ««Зі спортом по життю». 2-9кл

* Інформаційна хвилинка «Цікаві факти з спорту»5-6кл.


08.09-14.09


12.09


Вч. фізкультури

Бібліотекар





2.Оформлення куточка «Події та літературні ювілеї вересня

31.08-04.09

Бібліотекар, актив

3. Вересневі зустрічі в бібліотеці. Знайомство з бібліотекою учнів 1 кл.

Протягом місяця



Бібліотекар

Кл.кер.




5. «Маленькі бійці партизанського краю» огляд-роздум (6-8 кл)

22.09

Бібліотекар, кл.кер.

6. Бесіда-діалог "Не дамо згаснути ні пам'яті, ні славі" (до дня визвол. села)

17.09

Бібліотекар

уч. поч.. класів



3.Обслуговування учнів та популяризація літератури на допомогу навчально-виховному процесу

1. Видача підручників учням, вчителям. Оформити відомості на видачу підручників.

2. Переєрестрація читачів, ліквідація заборгованості

3. Надання консультацій щодо користування пошуковою системою баз даних в Інтернеті, сайтом бібліотеки.


01-05

Прот. міс.




Бібліотекар кл.кер.


2. Цикл літературних викладок:

* "Неперевершений майстер драми" (до 170-річчя від дня народження І.Карпенка-Карого)

* 125 років від дня народження Казки Аркадія Васильовича (1890-1929), українського поета



30.09


Бібліотекар вчит.предм.

4. Обслуговування учителів

1.Ознайомлення на педраді про забезпеченість учнів школи підручниками

Згідно графіка педрад школи

Бібліотекар

Завуч


5. Організація книжкових виставок, фонді і каталогів.

Оформлення літератури придбаної за кошти від здачі макулатури

Протягом місяця



Бібліотекар бібл..актив.



2. Книжкові виставки

* «Україна – це ти і я!» (матеріал до першого уроку)

* Книжкова виставка-презентація «Бібліотека день за днем».



Протягом місяця

Бібліотекар

6. Робота з батьками

1.Бесіда на батьківських зборах «Підручник, подарунок держави – бережіть його!

Згідно графіка зборів по школі

Класні керівники

7.Робота з бібліотечним активом

1. Обговорення плану роботи на новий навчальний рік, розподіл доручень

2. Рейд – перевірка підручників

«Який я гарненький, коли я новенький» бесіда поч.кл.


10.09-14.09

Бібліотекар

8. Бібліотечні уроки

Згідно плану

Протягом місяця

Бібліотекар, кл.кер., учит.предм.

9. Підвищення кваліфікації

Участь в районних семінарах, самоосвіта

Протягом місяця

Керівник методоб*єднання

  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка