Рідне слово, світи в нашім домі! Звучить пісня про Україну. 1 ведучий



Скачати 60.03 Kb.
Дата конвертації06.03.2016
Розмір60.03 Kb.
РІДНЕ СЛОВО, СВІТИ В НАШІМ ДОМІ!

Звучить пісня про Україну.



1 ведучий:

Україно, ти не тільки там, де княжий Київ,

Де горять тисячоліть хрести.

Україно, ти неначе мрія,

Що її чужим – не досягти!

Ти у всіх країнах, Україно,

В образі нестримного крила, -

Бо усюди є така людина,

Що тобі на вірність присягла!

2 ведучий:

Нероздільна людська родина,

Наша мова і наша кров,

І єдиній моїй Україні –

Нероздільна моя любов.

Ген від Сяну до річки Дону

Устає вона в сяйві дня,

Украхна – моя ікона,

До якої молюсь щодня.

1 ведучий:

Україно, ти для мене диво,

І нехай пливе за роком рік,

Буду, мамо горда і вродлива,

З тебе дивуватися повік!

2 ведучий:

Україно, ти моя молитва,

Ти моя розлука вікова,

Гримотить над світом люта битва

За твоє життя, твої права.

Звучить пісня

Вірш О.Кониського «Молитва» читають учні 6 класу Синчук А. та Лук’яненко М.

3 ведучий:

Шановні друзі! Сьогодні у цій залі звучатиме рідне слово, лунатиме українська пісня, ми складатимемо шану і любов нашій материнській мові і народу, що її створив.

Запрошуємо всіх на свято. З’єднаймо свої голоси і серця у єдиній мелодії, єдиному ритмі.

4 ведучий:

Першим до нас приходить слово: з колисковою материнською піснею, тихою казкою, доброю ласкою. Які дивні ці перші слова:мама, тато, киця, баба.

Дитина спинається на ноги, пізнає десятки, сотні нових, звучних і красивих слів:сонечко, зірочка, Батьківщина, кохання.

Нема просто слова. Воно або вітання, або прокляття, або краса, або біль, або бруд, або квітка, або брехня, або правда. Або світло, або пітьма.



1 ведучий: Звучить вірш О.Олеся «Є слова…..»

Є слова, що білі-білі, як конвалії квітки,

Лагідні, як усміх ранку, ніжно сяйні, як зірки.

Є слова, як жар, пекучі і отруйні, наче чад…

В чарівне якесь намисто ти нанизуєш їх в ряд.

2 ведучий:

Мудре і добре слово дає радість, нерозумне і зле, необдумане і нетактовне – приносить біду. Словом можна вбити і оживити, поранити і вилікувати, посіяти тривогу і одухотворити, викликати посмішку і сльозу, породити віру в свої сили і скувати сили душі.



3 ведучий:

Мова – це великий дар природи. І у кожного народу вона своя. Наш народ створював свою мову віками. І витворив одну з найбагатших і найпрекрасніших слов’янських мов.

У світі налічується близько трьох тисяч мов. І серед них, ніби запашна квітка в чудовому букеті – українська мова. Її багатство, її краса, витонченість і мелодійність визнані усім світом.

4 ведучий:

В оповіданні Петра Столярчука «Чия мова найбагатша?» розповідається про суперечку англійця, німця, італійця та українця щодо мов: чия краща, чия багатша і котрій з них належить світове майбутнє.

Англієць говорив, щ їхня мова – мова Шекспіра і Байрона, Діккенса та інших великих літераторів і вчених.

Німець переконував у тому, що німецька мова – це мова філософії, техніки, армії, медицини, мова Шіллера, Гегеля, Канта і Вагнера, Гейне, і тому вона має світове значення.

Італієць заперечив відразу двом опонентам, бо лише італійська мова - це мова музики і кохання, тільки італійською мовою написані безсмертні твори Данте і Бокаччо, знамениті опери Верді, Пучіні, Россіні та інших великих італійців.

Українець уважно всіх вислухав, навів переконливі аргументи на користь рідної української мови і відмітив, що не було сказано ні слова про багатство і можливості мов. І лише тоді запитав, чи могли б вони на своїх мовах написати невелике оповідання, у якому б усі слова починалися з однакової літери?

Усі разом відповіли, що це неможливо!

Та українець і не думав відступати – він почав говорити:



  • Назвіть якусь букву, з якої могли б починатися всі слова в оповіданні.

  • Нехай це буде буква «П»

Українець погодився і почав читати оповідання, що мало назву

ПЕРШИЙ ПОЦІЛУНОК

Популярному поету Павлу Петровичу Подільчаку прийшло поштою приємне повідомлення: «Приїздіть, Павле Петровичу, - писав поважний правитель Підгорецького повіту Полікарп Пантелеймонович Паскевич, - погостюйте, повеселитесь». Павло Петрович поспішив, прибувши першим поїздом. Підгорецький палац Паскевичів привітно прийняв приїжджого поета. Потім під’їхали поважні персони – приятелі Паскевичів. .. посадили Павла Петровича поруч панночки – премилої Поліни Полікарпівни.

Поговорили про політику, погоду. Павло Петрович прочитав підібрані пречудові поезії, Поліна Полікарпівна пограла прекрасні полонези Понятовського, прелюдії Пучіні. Поспівали пісень, потанцювали польку, прийшла пора – попросили пообідати.

Поставили повні підноси пляшок та принесли печені поросята, приправлені перцем півники, пахучі паляниці, печінковий паштет, пухкі пампушки під підливою, пироги, підсмажені пляцики. Потім подали пресолодкі пряники, персикове повидло, помаранчі, повні полумиски полуниць, порічок…..

Німець запитав, а що, якби була названа інша буква? Ну, наприклад, буква «С»?

Винахідливий українець, а це був львівський юрист Богдан Костів, відповів, що рідною мовою він може створити навіть вірш:

САМОТНІЙ САД

Сипле, стелить сад самотній сірий смуток, срібний сніг.

Сумно стогне сонний струмінь, серце слуха скорбний сміх.

Серед саду страх сіріє, сам солодкий спокій спить.

Сонно сиплються сніжинки, струмінь стомлено сичить.

Стихли струни, стихли співи, срібні співи серенад, -

Срібно стеляться сніжинки – спить самотній старий сад.

Англієць і німець були вражені такими видами творчості українця.

ВЕДУЧИЙ:

Дуже часто ми потрапляємо у ситуації, коли треба проявити свою спритність, кмітливість, винахідливість і розумові здібності.

Такі риси вам і знадобляться зараз при виконанні завдань МОВНОЇ ІГРОТЕКИ.

МОВНА ІГРОТЕКА:


  1. ЗАКІНЧИ ПРИСЛІВ’Я:

Слово до слова …………………………..зложиться мова

Де багато слів ……………………………………там мало мудрості.

Лагідне слово - ………………………………….ключ до серця

Язик кісток не має, …………………………….але кістки ламає

Слово – не горобець, ………………………..вилетить – не впіймаєш.

Слухай сто разів, ……………………………….а говори раз.

Хто хоче більше знати, ……………………..треба менше спати.

Говори мало, слухай багато, …………….а думай ще більше.

Від гарних слів……………………………………язик не облізе.

Умієш говорити………………………………….умій і слухати.

Краще мовчати, ………………………………….аніж брехати.


  1. ФРАЗЕОЛОГІЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП:(добери синонім – пояснення)

ШВИДКИЙ НА ЯЗИК – БАГАТО ГОВОРИТЬ І ШВИДКО

ЧУЖИМИ РУКАМИ ЖАР ЗАГРІБАТИ – КОРИСТУВАТИСЬ ЧУЖОЮ ПРАЦЕЮ

ЯК РИБА БЕЗ ВОДИ – ДУЖЕ ПОГАНО

З ГОРЕМ ПОПОЛАМ – ЛЕДВЕ-ЛЕДВЕ, ВАЖКО.

НЕ ЗНАХОДИТИ СОБІ МІСЦЯ - ДУЖЕ ПЕРЕЖИВАТИ ЗА ЩОСЬ

ЗАСМІЯТИСЯ НА КУТНІ – ПЛАКАТИ

ПЕРЕДАТИ КУТІ МЕДУ – ПЕРЕСТАРАТИСЯ

ЗАЙТИ У ГЛУХИЙ КУТ – ПОТРАПИТИ У БЕЗВИХІДЬ

РОЗПЛУТАТИ КЛУБОК – ВИРІШИТИ ЗАПЛУТАНУ СПРАВУ

ДУША У П’ЯТИ ТІКАЄ – ДУЖЕ ЗЛЯКАТИСЯ.

БИТИ СЕБЕ В ГРУДИ - ГАРЯЧЕ ПЕРЕКОНУВАТИ КОГОСЬ.

1ведучий:

Мово рідна, світи в ріднім домі,

Крізь духовні руїни і зболений час.

Вертайсь, рідна мово, у серце народу,

У душу Вкраїни.

2 ведучий:

Якого ж ми будемо племені-роду,

Якщо буде в устах наша мова згасать?

Чи будемо з вами тоді ми народом,

Як стихне вона в голосах?

3 ведучий:

Звучи, рідна мово, лийся по вінця на рідній землі.

Мово моя українська!

Мово моя материнська!



4 ведучий:

Мово рідна, квітуй і шануйся,

Любов’ю воздай всім народам і мовам!

З тобою я плачу, з тобою сміюся, о ріднеє слово!



Звучить пісня про Україну.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка