Рішення другої сесії від 29 грудня 2010 року №7-2/2010 м. Хмельницький Про Програму реформування І розвитку житлово-комунального господарства Хмельницької області на 2011-2014 роки



Сторінка1/4
Дата конвертації26.02.2016
Розмір0.67 Mb.
  1   2   3   4
ПРОЕКТ

УКРАЇНА




ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА РАДА

ШОСТЕ СКЛИКАННЯ



РІШЕННЯ

другої сесії


від 29 грудня 2010 року № 7-2/2010
м. Хмельницький
Про Програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства Хмельницької області

на 2011-2014 роки


Розглянувши подання голови Хмельницької обласної державної адміністрації, відповідно до Закону України «Про Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2009-2014 роки», керуючись пунктом 16 частини першої статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», обласна рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства Хмельницької області на 2011-2014 роки (далі - Програма, додається).

2. Рекомендувати районним державним адміністраціям, районним та міським (міст обласного значення) радам розробити, затвердити та забезпечити виконання відповідних місцевих програм.

3. Рекомендувати Головному фінансовому управлінню облдержадміністрації щорічно передбачати в обласному бюджеті кошти на фінансування заходів Програми.

4. Хмельницькій обласній державній адміністрації щорічно інформувати обласну раду про хід виконання Програми.

5. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника голови обласної ради Осадчого В.П. і постійну комісію обласної ради з питань будівництва, житлово-комунального господарства, природокористування та екології.

Голова ради М.Дерикот

Начало формы

проект




Програма

реформування і розвитку житлово-комунального господарства Хмельницької області

на 2011 – 2014 роки

м. Хмельницький

2010


ЗАТВЕРДЖЕНО



Рішення другої сесії обласної ради

від 29 грудня 2010 року

№ 7-2/2010

ПРОГРАМА

реформування і розвитку житлово-комунального господарства

Хмельницької області на 2011-2014 роки


ЗМІСТ
Вступ
Розділ І. Сучасний стан житлово-комунального господарства Хмельницької області.

Розділ ІІ. Мета Програми та шляхи реформування житлово-комунального господарства.

Розділ Ш. Основні завдання Програми та засоби, необхідні для їх виконання.

Розділ ІV. Інституціональне забезпечення виконання завдань Програми.

Розділ V. Нормативно – правове та науково-технічне забезпечення виконання завдань Програми.

Розділ VI. Організаційне забезпечення та проведення моніторингу виконання завдань Програми.

Розділ VII. Фінансове забезпечення виконання завдань Програми.

Розділ VIII. Контроль за виконанням Програми.

Розділ IX. Очікувані результати.
Додаток 1

до Програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства Хмельницької області на 2011-2014 роки



«Заходи щодо інституціонального та організаційного забезпечення виконання завдань програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства Хмельницької області на 2011-2014 роки»

Додаток 2
до Програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства Хмельницької області на 2011-2014 роки

«Заходи щодо нормативно-правового та науково-технічного забезпечення виконання завдань програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства Хмельницької області 2011-2014 роки»

Додаток 3
до Програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства Хмельницької області на 2011-2014 роки

«Прогнозний обсяг фінансового забезпечення виконання завдань програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства Хмельницької області на 2011-2014 роки»

Додаток 4
до Програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства Хмельницької області на 2011-2014 роки

«Основні очікувані результати виконання програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства Хмельницької області на 2011-2014 роки»

Вступ
Програма реформування і розвитку житлово-комунального господарства Хмельницької області на 2011-2014 роки (далі- Програма) розроблена відповідно до основних завдань та вимог Загальнодержавної програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2009-2014 роки.

Програма розроблена з метою реалізації державної політики у сфері житлово-комунального господарства Хмельницької області та досягнення позитивних соціально-економічних результатів.

Програма розроблена з врахуванням реальної ситуації стану житлово-комунального господарства області, рекомендацій енергетичного аудиту, проведеного на підприємствах тепло- та водопостачання, висновків і результатів розроблених у 2003-2010 роках схем теплопостачання населених пунктів області, численних пропозицій від споживачів та підприємств, які надають житлово-комунальні послуги, результатів опитування населення, передового досвіду вітчизняних та зарубіжних підприємств галузі, наукових розробок та рекомендацій з реформування житлово-комунального господарства Міністерства з питань житлово-комунального господарства.

При розробці Програми взяті до уваги особливості Хмельницької області, зокрема наявність на її території Хмельницької АЕС, добудови в наступні роки ІІІ та IV атомних енергоблоків, виділення у зв’язку з цим значних коштів на соціально-економічний розвиток прилеглої тридцяти-кілометрової території, встановлення в її межах пільгового споживання енергоносіїв.




Розділ І. Сучасний стан житлово-комунального господарства

Хмельницької області
Житлово-комунальне господарство Хмельницької області - це розгалужена сфера господарського комплексу, підприємства якого надають понад 40 видів послуг, чисельність працюючих у галузі 9,6 тис. чоловік Також у галузі налічується 20 виробничих управлінь житлово-комунального господарства та комбінатів комунальних підприємств, 22 житлово-експлуатаційні контори, 15 водопровідно-каналізаційних господарств, 17 підприємств комунальної теплоенергетики .

В області 4388 житлових будинків, 1765 ліфтів, 560 котелень, 579,3 км теплових, 2607 км водопровідних, 1017 км каналізаційних мереж.

Завдяки наявності на території області Хмельницької АЕС, все більшого поширення в теплоенергетиці набуває електроопалення використання перспективних теплоелектоакамуляційних систем.

У сфері утримання житлового фонду діє 4 приватних підприємств, які обслуговують 175 житлових будинків комунальної форми власності загальною площею 998 млн. кв. м, що становить 4 % від загальної кількості будинків, у 361 будинку функціонують об’єднання співвласників багатоквартирних будинків.

Станом на 1 січня 2010 року встановлено лічильників з будинкового обліку:

холодної води - 180 од. (або 4,1 % від загальної кількості);

гарячої води - 45 од. (або 52 % від загальної кількості);

теплової енергії - 768 од. (або17,5 % від загальної кількості). Кількість ветхих житлових будинків становить 83 , аварійних житлових будинків - 20.

471 ліфт відпрацював свій нормативний термін (25 і більше років), що становить 26,7 %.

У сфері надання послуг з теплопостачання діє 17 суб’єктів господарювання комунальної форми власності.

Загальна кількість житлових будинків, підключених до систем централізованого теплопостачання, становить 2516 од., або 57,3 % від загальної кількості.

Із загальної кількості котелень 99,6 % використовують в якості палива природний газ.

Із 1,4 млн. жителів області централізованим водопостачанням охоплено понад 74 % мешканців, а саме: 13 міст області, 23 селища, 1010 сіл.

Установлена проектна потужність всього водопровідного комплексу області становить понад 76,5 млн. куб.м. в рік.

Фактичний обсяг виробництва питної води становить 45 млн. куб. м в рік.

Зношеність водопровідно-каналізаційних об’єктів у цілому по області сягає 33 %.

Міський електротранспорт функціонує лише в обласному центрі (м.Хмельницький) і налічує 123 одиниці тролейбусів.

Міськелектротранспортом щороку перевозиться близько 45,4 млн. чоловіків.

Загальна протяжність дорожньої мережі в населених пунктах області становить 14107,9 км , з них протяжність доріг з твердим покриттям - 6311,6 км або 44,7 % від загальної протяжності.

Загальна протяжність мереж зовнішнього освітлення в населених пунктах області становить 1673,521 км, з них: вулиць і доріг з штучним освітленням - 1208 км або 46,9 % від загальної протяжності дорожньої мережі.

Загальна кількість світлоточок становить 37,400 тис. одиниць, з них: енергозберігаючих - 19,7 тис. одиниць.

Загальна площа зелених насаджень в населених пунктах області складає 9231 га, з них: загальна площа зелених насаджень загального користування становить 2584,75 га, або 28 %.

У населених пунктах області налічується 36 полігонів та сміттєзвалищ загальною площею 133,75 гектарів.

У сфері поводження з твердими побутовими відходами в містах та населених пунктах області працює 46 підприємств різних форм власності, експлуатується 78 сміттєвозів.

Зазначеними підприємствами щорічно вивозиться на сміттєзвалища понад 1,7 млн. куб. м твердих побутових відходів.

У населених пунктах області ритуальні послуги населенню надають ритуальні служби та 45 підприємств різних форм власності, з яких: комунальних - 13, приватних - 14.

На території області налічується 1755 кладовищ, з них: діючих – 1489, закритих - 266.

Мінімальний перелік ритуальних послуг населенню надають також сільськогосподарські підприємства, фермерські господарства відповідно до договорів оренди земельних паїв.

Проте, сьогодні в житлово-комунальному господарстві області є багато проблем, що потребують негайного вирішення. Динаміка основних показників, що характеризують діяльність галузі та стан обслуговування населення, погіршується. Так, за останніх три роки протяжність аварійних водопровідних мереж збільшилась на 20 км і становить 12% їх загальної протяжності, середній рівень втрат води у мережах збільшився з 20% до 33%, рівень втрат теплової енергії в мережах становить близько 16%, термін експлуатації 14% котлів перевищує 20 років, у ветхому та аварійному житлі проживає близько 18 тис.осіб. Кожен третій будинок потребує капітального ремонту.

Потребує заміни понад 70% рухомого складу міського електричного транспорту, дві третини автотранспорту, який використовується у сфері благоустрою. Не відповідає санітарним нормам майже половина полігонів для твердих побутових відходів. Щорічно утворюється значна кількість несанкціонованих сміттєзвалищ.

Поглиблюють кризові явища в галузі недостатній професійний рівень персоналу, відсутність мотивації до економного використання паливно-енергетичних ресурсів, впровадження прогресивних технологій і засобів виробництва, які б призвели до зменшення собівартості наданих житлово-комунальних послуг.

Відсутність ефективної цінової політики привели до значного зростання заборгованості. Наслідком цього є критичний фінансовий стан підприємств житлово-комунального господарства.

Загальна сума дебіторської заборгованості підприємств галузі станом на 1.01.2010 р. становила 162,1 млн.грн., і не зменшується у порівнянні з відповідним періодом минулого року. Кредиторська заборгованість становить 111,3 млн. грн., у тому числі заборгованість за спожитий природній газ - 36,5 млн.грн., за електроенергію - 4,8 млн. гривень.

Розділ ІІ. Мета Програми та шляхи реформування житлово-комунального господарства

2.1. Мета Програми відповідає меті Загальнодержавної програми реформування та розвитку житлово-комунального господарства, враховує місцеві програми і спрямована на розв’язання проблем житлово-комунального господарства регіону, припинення збиткової роботи підприємств галузі, забезпечення споживачів послугами необхідного рівня та якості відповідно до встановлених нормативів і національних стандартів.

Для досягнення мети реформування галузі необхідно вирішити питання щодо:

створення умов для надійного і безпечного надання житлово-комунальних послуг;

покриття тарифами економічно обґрунтованих витрат, що включають інвестиційну складову;

відшкодування в повному обсязі різниці між встановленими цінами на житлово-комунальні послуги і вартістю їх виробництва;

забезпечення стовідсоткового рівня оплати послуг всіма категоріями споживачів;

ліквідації дебіторської та кредиторської заборгованості підприємств, що надають житлово-комунальні послуги;

запровадження стовідсоткового обліку наданих комунальних послуг;

реалізації проектів спільного впровадження відповідно до Кіотського протоколу, як додаткового інвестиційного ресурсу на технічне переоснащення підприємств тепло-, водопостачання та водовідведення;

покращення матеріально-технічної бази житлово-комунального господарства з урахуванням новітніх досягнень науково-технічного прогресу;

підвищення ефективності використання енергоносіїв та інших ресурсів, радикального зниження енергоємності виробництва, підвищення енергоефективності будинків, створення стимулів та умов для переходу економіки на раціональне використання та економне витрачання енергоресурсів;

створення умов для підвищення конкурентоспроможності міського електротранспорту в сфері пасажирських перевезень серед інших видів громадського транспорту;

стимулювання приватної підприємницької ініціативи у виконанні завдань розвитку житлового фонду та комунальної інфраструктури;

впровадження більш ефективних форм управління житлом та комунальною інфраструктурою;

мінімізації техногенного впливу галузі на навколишнє природне середовище та людину в цілому.

2.2. Передбачається здійснення заходів Програми в таких сферах:

реалізація принципів державної житлової політики;

утримання будинків, споруд і прибудинкових територій, у тому числі проведення реконструкції застарілого житлового фонду;

надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення;

виробництва, транспортування, постачання теплової енергії, надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води, у тому числі з використанням альтернативних джерел енергії та видів палива;

ремонту приміщень, будинків, споруд;

благоустрою населених пунктів;

міського електротранспорту.


2.3. Регіональна політика реформування житлово-комунального господарства базується на таких основних принципах:

забезпечення населення житлово-комунальними послугами відповідно до державних соціальних стандартів;

доступність для всіх верств населення житлово-комунальних послуг, що відповідають вимогам державних стандартів;

надання бюджетної підтримки на забезпечення соціальним житлом визначених законом категорій громадян;

створення умов для прозорого та незалежного регулювання у сфері житлово-комунальних послуг, захисту прав споживачів і налагодження зворотного зв'язку із суспільством;

забезпечення ефективного використання людських, грошових та матеріальних ресурсів у сфері житлово-комунального господарства;

спільної відповідальності органів виконавчої влади (щодо управління, регулювання, стимулювання і технічної підтримки) та органів місцевого самоврядування (щодо планування розвитку житлового фонду та комунальної інфраструктури, ефективного використання майна територіальних громад) за ефективність функціонування житлово-комунального господарства;

перехід до економічно обґрунтованих цін і тарифів за користування житлом та комунальні послуги, запровадження надання адресних субсидій окремим категоріям громадян для компенсації витрат, пов'язаних з оплатою житла та комунальних послуг;

створення рівних умов для всіх суб'єктів господарювання і споживачів на ринку житла та житлово-комунальних послуг;

забезпечення збалансованого розвитку енерго-, тепло-, водо-, газопостачання та водовідведення під час виконання програм житлового та промислового будівництва;

забезпечення населення високоякісною питною водою;

гласність, громадський контроль, прозорість та участь громадян у прийнятті рішень з питань реформування та розвитку житлово-комунального господарства, інформування населення органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень щодо основних принципів та завдань державної політики у сфері житлово-комунального господарства;

створення рівних умов для всіх суб'єктів підприємницької діяльності у сфері житлово-комунального господарства, забезпечення рівних умов для всіх інвесторів.


Розділ Ш. Основні завдання Програми та засоби, необхідні

для їх виконання
Основними завданнями Програми є:

розвиток державного регулювання діяльності природних монополій на ринку комунальних послуг;

формування регіональної житлової політики, створення розвинутого конкурентного середовища на ринку обслуговування житла, у тому числі впровадження комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду із залученням інвесторів-забудовників на конкурсних засадах;

забезпечення беззбиткового функціонування підприємств житлово-комунального господарства;

технічне переоснащення житлово-комунального господарства, скорочення питомих показників використання енергетичних і матеріальних ресурсів, необхідних для виробництва (надання) житлово-комунальних послуг, у тому числі створення дієвого і прозорого механізму стимулювання використання альтернативних джерел енергії та видів палива;

залучення інвестицій та донорської допомоги;

залучення громадськості до процесів формування житлової політики та реформування житлово-комунального господарства.
Програма передбачає:

подальше обладнання наявного житлового фонду засобами обліку холодної води та теплової енергії;

сприяння залученню приватних підприємств до роботи з утримання та обслуговування житла;

створення сприятливих умов для формування об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, запровадження нових форм власності з розмежуванням управлінських і виробничих функцій та залучення до управління і обслуговування житлового фонду суб’єктів підприємницької діяльності як фізичних, так і юридичних осіб;

реалізацію інвестиційних проектів з технічного переоснащення та капітального ремонту житлових будинків, в яких утворюються нові або вже функціонують об’єднання співвласників багатоквартирних будинків;

відновлення ліфтового господарства житлових будинків;

завершення до кінця 2011 року розробки схем теплопостачання міст на основі оптимального поєднання централізованого та автономного опалення;

проведення модернізації комунальної теплоенергетики шляхом реалізації, визначених регіональною програмою модернізації систем теплопостачання Хмельницької області заходів, у тому числі: з комплексної реконструкції котелень з використанням сучасних методів обробки води, систем автоматизації, диспетчеризації та контролю; заміни малоефективних котлів потужністю до 1 МВт; модернізації котлів потужністю більше 3 МВт із використанням сучасних пальникових пристроїв; встановлення індивідуальних теплових пунктів та блочно-модульних котелень; заміни тепломереж з використанням попередньо ізольованих труб; впровадження теплових насосів та використання альтернативних місцевих джерел енергії;

оптимізацію енергоспоживання підприємств водопровідно-каналізаційного господарства, управління виробничим процесом, у тому числі приладів частотного регулювання роботи насосного обладнання, що дозволяє досягти економію електроенергії в обсязі 20–30% на кожному технологічному етапі виробництва;

впровадження колективних установок доочищення питної води, зокрема на об’єктах соціальної сфери;

впровадження альтернативних методів очищення стоків на об'єктах каналізаційного господарства області;

оновлення рухомого складу міськелектротранспорту та оптимізація схем руху громадського транспорту на основі оптимального поєднання всіх видів пасажирських перевезень;

реконструкцію вулиць райцентрів та малих міст з переоснащення мереж зовнішнього освітлення;

обладнання дитячих майданчиків у райцентрах та містах обласного значення;

придбання нових прибиральних машин, сміттєвозів та оновлення контейнерного господарства для вивезення сміття.


Розділ ІV. Інституціональне забезпечення виконання завдань Програми

Основні завдання інституціонального забезпечення виконання завдань Програми включають заходи:


4.1 Визначення функцій та підвищення відповідальності місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування щодо виконання програм забезпечення населення житлом, модернізації житлово-комунальної інфраструктури, забезпечення надійності ефективності, високої якості та економічно обґрунтованої вартості житлово-комунальних послуг.
4.2. Посилення відповідальності суб'єктів, які провадять діяльність у зазначеній сфері шляхом запровадження більш ефективного контролю за дотриманням ліцензійних умов у сфері тепло-, водопостачання та водовідведення.
4.3. Впровадження ефективних методів управління організації роботи житлово-комунальними підприємствами системи енергетичного менеджменту, проведення енергоаудитів, запровадження систем моніторингу постачання якісної питної води, теплової енергії, стану об'єктів житла житлово-комунального господарства, енергетичного планування, створення сучасної геоінформаційної системи житлового фонду та комунальної інфраструктури, системи управління якістю у сфері житлово-комунальних послуг.
4.4. Технічне переоснащення житлово-комунального господарства, скорочення питомих показників використання енергетичних і матеріальних ресурсів на виробництво житлово-комунальних послуг, у тому числі створення дієвого і прозорого механізму стимулювання використання альтернативних джерел енергії та видів палива.

Впровадження пілотних проектів з переведення підприємств житлово-комунального господарства на альтернативні джерела енергії та види палива.


4.5. Розмежування монопольного і конкурентного ринків у сфері житлово-комунальних послуг.


    1. Залучення громадськості до процесів реформування житлово-комунального господарства, формування житлової політики. Посилення впливу мешканців на умови свого проживання та якість обслуговування житла шляхом створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, сприяння створенню системи управителів на ринку житлових послуг.

Інституційне та організаційне забезпечення виконання завдань Програми наведено у додатку 1 до Програми.
Розділ V. Нормативно-правове та науково-технічне забезпечення

виконання завдань Програми
5.1 Нормативно-правове забезпечення здійснюється на основі чиних законів України :

«Про житлово-комунальні послуги»;

«Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку»;

«Про забезпечення реалізації прав мешканців гуртожитків»;

«Про комплексну реконструкцію кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду»;

«Про приватизацію житлового фонду»;

«Про теплопостачання»;

«Про електроенергетику»;

«Про енергозбереження»;

«Про комбіноване виробництво теплової та електричної енергії (когенерацію) та використання скидного енергопотенціалу»;

«Про питну воду та питне водопостачання»;

«Про поховання та похоронну справу»;

«Про благоустрій населених пунктів» та інші.
5.2. Нормативно-правове та науково-технічне забезпечення виконання завдань Програми передбачає:
участь у розробленні проектів нормативно-правових актів з питань регулювання відносин у сфері житлово-комунального господарства, впровадження нового альтернативного механізму фінансування розвитку галузі;
проведення науково-технічних досліджень з питань тарифної політики, визначення економічно обґрунтованих витрат, пов'язаних з виробництвом (наданням) житлово-комунальних послуг, фінансово-економічної діяльності житлово-комунальних підприємств, експлуатації та технічного обслуговування об'єктів житлово-комунального господарства, міського електротранспорту, благоустрою населених пунктів, захисту територій від шкідливої дії вод;
проведення соціологічних досліджень серед населення щодо реформування житлово-комунального господарства, вивчення громадської думки стосовно пріоритетів такого реформування;
залучення і ефективне використання науково-технічного потенціалу Хмельницького національного університету, Подільського державного аграрно-технічного університету, тимчасових творчих груп з числа науковців, професіональних фахівців, кваліфікованих працівників, виробничників для вирішення проблемних питань житлово-комунального господарства області, впровадження новітніх технологій для переоснащення підприємств, галузі, проведення соціологічних досліджень, вивчення громадської думки, удосконалення методологічних засад моніторингу стану галузі та забезпечення державної підтримки виробництва нових зразків техніки та обладнання для потреб житлово-комунального господарства на промислових підприємствах області;
розроблення та забезпечення виконання Програми та заходів стимулювання економного використання споживачами енергоносіїв, питної води та теплової енергії, використання альтернативних місцевих джерел енергії та видів палива;
підготовка пропозицій про внесення змін до чинного законодавства щодо відновлення застарілого житлового фонду і забезпечення населення якісним житлом;
внесення пропозицій щодо розроблення законодавчої бази для стимулювання використання альтернативних джерел енергії та видів палива;
розроблення оптимізованих схем теплопостачання, водопостачання.

Заходи щодо нормативно-правового та науково-технічного забезпечення використання Програми додаються (додаток 2).

  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка