Рішення по ньому. В тексті повинні впадати в очі ваші ключові здібності, досягнення, досвід. Резюме повинно бути правильно оформлене



Скачати 296.93 Kb.
Дата конвертації21.03.2016
Розмір296.93 Kb.

15 правил оформлення резюме


1. Резюме повинно мати яскраво виражену структуру і просту мову викладу. Працедавець повинен витратити мінімум часу на перегляд резюме і ухвалення рішення по ньому. В тексті повинні впадати в очі ваші ключові здібності, досягнення, досвід.

2. Резюме повинно бути правильно оформлене. Читаючи його, не повинна розсіюватися увага. Необхідно поєднувати акуратні пробіли, рівні поля і не нехтувати абзацами. Друкувати резюме краще на лазерному принтері – так ваш текст виглядатиме більш презентабельно.

3. Резюме повинно бути коротким. Оптимальний об´єм  – 1 сторінка. Зупиняйтеся детально на вашому досвіді за останні 5-7 років. Обов´язково висловлюйте думки грамотно, уникайте другорядних деталей.

4. Резюме повинно бути продуманим. Його зміст повинен повністю відповідати напряму роботи, на яку ви претендуєте. Якщо ви можете і хочете претендувати на різні посади, відправляйте декілька резюме, кожне з яких повинне відповідати окремій посаді.

5. Резюме повинно бути доказовим. Покажіть результати вашої останньої роботи, використовуючи числа і відсотки; покажіть реальний результат вашої діяльності.

6. Резюме повинно бути точним. Остерігайтеся загальних фраз і зайвих визначень.

7. Резюме повинно бути акуратним. Вказуючи на свій позитивний досвід, не перебільшуйте і не вихваляйтеся.

8. Резюме повинно бути зовнішньо привабливим. Використовуйте якісний папір, бажано білого або кремового кольору. Шрифт повинен легко читатися, зазвичай, в діапазоні від 12 до 14 розміру.

9. Резюме повинно бути простим. Не захоплюйтеся графічними малюнками, химерними рамками, віньєтками та іншою нісенітницею. В жодному випадку не ускладнюйте текст абревіатурами, які, до речі, можуть бути невідомі працедавцю. Повністю пишіть назви шкіл, інститутів і міст.

10. Резюме повинно бути живим. Використовуйте дієслова дії, характеризуючи свій досвід: "влаштував", "організував", "налагодив" і т. ін.

11. Резюме повинно бути коректним. Використовуйте короткі фрази і не захоплюйтеся довгими словосполученнями. Використовуючи за необхідністю специфічні технічні терміни, попіклуйтеся, щоб вони були зрозумілі неспеціалістам.

12. Резюме повинно бути бездоганним. Не довіряйте комп´ютерному редактору. Обов´язково перечитайте його текст вголос після написання, щоб переконатися у відсутності помилок і двозначностей.

13. Резюме повинно бути читабельним. Пам´ятайте, що нерозбірливе резюме найчастіше залишається непрочитаним.

14. Резюме повинно бути офіційним. Не перенавантажуйте його даними особистого характеру, а саме: відомостями про родичів, вашу вагу, ріст, здоров´я. В жодному випадку не прикладайте до резюме свою фотографію (окрім тих випадків, коли цього вимагає працедавець).

15. Резюме повинно бути закінченим. Працедавці чудово розуміють, що якщо вони захочуть рекомендацій, то ви їх надасте. Тому не пишіть в кінці резюме: «Рекомендації додаються».

Як і куди відправити резюме?

Маючи на руках професійно складене резюме, ви задаєтеся питанням: як відправити своє CV, щоб зробити віддачу максимальною? Для цього необхідно більш детально дізнатися про структуру кадрового ринку.

На сьогоднішній день цей ринок представляють компанії-працедавці, які займаються безпосереднім пошуком працівників без залучення допомоги зі сторони; а також кадрові служби, які, у свою чергу, підрозділяються на агенції з працевлаштування і агенції з підбору персоналу. Якщо ви зацікавлені в тому, щоб отримати посаду в тій або іншій компанії, і вважаєте, що ваш професійний рівень відповідає рівню цієї компанії, то необхідно відправити своє резюме по факсу (таку інформацію можна знайти у довідниках). У випадку, якщо на сьогоднішній день є необхідність у такому фахівці як ви, то дуже імовірно, що ваша кандидатура буде розглянута. Якщо ж такої необхідності немає, то швидкої відповіді чекати не варто.

Але, на наш погляд, було б більш ефективно з´ясувати, які фахівці потрібні на даний момент (така інформація повинна бути в Інтернет-рекламі на спеціалізованих сайтах, які розміщують оголошення про найм на роботу; в засобах масової інформації, які спеціалізуються в цій області; можливо, на телебаченні). Якщо в цьому списку ви побачили щось для себе, то варто заздалегідь передзвонити по вказаних телефонах для уточнення деталей.

Якщо ви вирішили скористатися послугами кадрових служб, то необхідно запам’ятати, що існують дві категорії, про які йшла мова вище, а саме: агенції з підбору персоналу і агенції з працевлаштування.

Їх основна відмінність в тому, ХТО оплачує їх послуги.

Зазвичай: агенції з працевлаштування займаються саме працевлаштуванням населення (форма роботи відображена в самій назві), а, отже, всі витрати несуть кандидати.

Ці агенції ШУКАЮТЬ РОБОТУ для вас, виходячи з вашого досвіду, професійного рівня і особистих побажань (оплати, бажаної посади і профілю компанії, місце розташування роботи і т.д.). Тут працює той принцип, що саме ви диктуєте свої умови, а значить, і оплачуєте ту роботу, яка здійснюється для вашого працевлаштування.

Ви є замовником, ви платите гроші і, отже, має право розраховувати на кінцевий результат.

Агенції з підбору персоналу, або просто кадрові агенції займаються підбором кадрів для компаній, з чого випливає, що цю послугу оплачують фірми.

Робота цих агенцій спрямована на ПОШУК ПЕРСОНАЛУ, тобто замовником в цьому випадку є працедавець, який висуває певні вимоги до кандидатів, які його цікавлять, тому і несе всі фінансові витрати.

От чому і результат, в даному випадку, направлений не на найшвидше надання робочого місця кандидату, а на закриття вільної вакансії.

Після кризи відбулося свого роду "змішення жанрів". Багато компаній, звертаючись до кадрових агентств з питання підбору персоналу, відмовляються оплачувати виконання цих послуг. Відповідно, з свого боку, кадрові Агенції вимушені брати гроші з кандидатів. Тому, в світлі цих змін, вам варто зробити наступне: набравши номер Агенції, в першу чергу, необхідно з´ясувати, які саме послуги вони надають — платні, чи безкоштовні. Якщо платні, потрібно відразу з´ясувати розцінки: яка вартість реєстрації резюме, занесення в електронну базу даних, якщо така є; який відсоток від першої зарплати необхідно буде виплатити у разі працевлаштування і т.п.?

Можливо, існують ще якісь послуги, тому не варто кидати слухавку зразу ж після ствердної відповіді, потрібно з´ясувати, які ці послуги, яка їх вартість, чи є абонементне обслуговування. Можливо, пропозиції вас чимось зацікавлять, і в цьому випадку ваші подальші дії повинні бути продиктовані рекомендаціями представника агенції. Це може бути або відправлення резюме факсом, або особиста зустріч з менеджером агенції. І не забудьте з´ясувати про те, чи є на даний момент вакансії, оскільки ця інформація може допомогти і вам, і працівнику агенції сконцентрувати свої сили на досягненні вже конкретного результату.

Тепер перейдемо до питання про те, як повинне відбуватися ваше перше знайомство з кадровою агенцією, послуги якого для кандидатів безкоштовні.

Багато хто розсилає своє резюме факсом або по E-mail, до того ж, по всьому списком кадрових агенцій. Цей варіант, звичайно, не виключається, але ми знову ж таки рекомендуємо почати вашу першу розмову саме по телефону. Якщо агентство відповідає вашим вимогам, то другий крок – це з´ясування вакансій на сьогоднішній день. Але було б краще не розпитуватися про весь список, а запитати лише про те, що цікавить вас. Якщо є вакансія, на яку ви можете претендувати, то необхідно познайомитися з менеджером з персоналу, який керує цим напрямом, і, переговоривши з ним особисто, діяти згідно його вказівкам (схема та ж: або відправка резюме, або ваш виїзд в агенцію).

Якщо, на жаль, на сьогодні потрібні фахівці, в число яких ви не входите, то ви можете просто відправити своє резюме факсом або електронною поштою. Ваші дані будуть занесені в базу даних агенції, а значить, періодично опрацьовуватимуться, залежно від надходження вакансій, на які ви можете потенційно претендувати. Якщо у вас немає можливості скористатися факсом або e-mail, то необхідно уточнити, чи можете ви під´їхати самі, щоб залишити дані про себе. Навіть враховуючи великий наплив кандидатів у важкий для пошуку роботи час, вам навряд чи відмовлять в цій послузі.

Про вакансії кадрових агенцій ви також можете довідатись з реклами в ЗМІ або Інтернеті (на сайтах, що працюють над проблемами працевлаштування або з особистих сторінок агенцій). Ця інформація оновлюється кожного тижня, а іноді навіть і частіше, тому, перегортуючи свіжі журнали і газети, а також проглядаючи новини в Інтернеті, ви можете дізнатися про те, посаду, що вас цікавить і вийти на телефони, факси або e-mail кадрової агенції. Але і в цьому випадку найбільш ефективно заздалегідь поговорити по телефону, щоб отримати рекомендації менеджера з підбору персоналу.



Відповідно, для того, щоб витрати окупилися максимальним успіхом, роботу з кадровими агенціями необхідно будувати таким чином:

1. З´ясувати інформацію про свіжі вакансії агенції (можна знайти у рекламі в ЗМІ або Інтернеті).

2. Перетелефонувати для попередньої розмови з менеджером з підбору персоналу (якщо ви просто телефонуєте кадровій агенції, дані якої знайшли у довіднику, журналі або газеті, то ця розмова і повинна бути джерелом з´ясування вакансій, відкритих на даний момент).

3. Строго слідувати рекомендаціям представника агенції (якщо є вакансія, то, можливо, виникне необхідність приїхати або вислати резюме (вам обов´язково підкажуть, що саме вартує зробити); якщо ні, значить, ви просто відправляєте резюме для бази агенції).


Культ особи в резюме, або що думають рекрутери про ваші переваги


Графа резюме «Особисті характеристики» для більшості кандидатів не виглядає проблемною: похвалити себе завжди всі раді. Тим більше, всім зрозуміло, що подобається працедавцю — вміння гідно справлятися з стресовими ситуаціями, акуратність, відповідальність, здатність навчатися, комунікабельність… Список можна продовжити — він добре відомий, як кандидатам, так і працедавцям. В цьому і є найбільша проблема — всі епітети про себе коханого більш ніж очікувані, і не сприймаються належним чином. Так чи варто переводити папір, намагаючись навішати локшину на вуха рекрутерам? Давайте довідаємося, що ж вони самі про це думають.
Кандидати на білому коні

Описуючи особисті якості, є великий ризик себе перехвалити, недохвалити, або ж розхвалити когось зовсім іншого. Особливо, якщо не вдаватися у значення слів. Багато хто, наприклад, пише підряд — акуратний, відповідальний, пунктуальний. Таким чином, резюме перенавантажене підсиленням, по суті, одної якості — хороша внутрішня організація. Виходить не людина, а кіберпрацівник. Але суперлюдей не так вже й багато, і наголос на такі дані в резюме викликає у спеціалістів сумніви. В результаті такої недбалості, людина складає враження наглого брехуна або неуважного автора помилки.

«Захоплений перелічуванням своїх позитивних якостей, кандидат деколи не помічає, що малює картинку такого собі супергероя, універсального солдата. А це, вкупі з віком 22-25 років часто викликає дуже великі підозри у рекрутерів, – вважає Олег Іванов, спеціаліст кадрового центру. — Ну, самі подумайте: акуратний, схильний до аналітичного мислення, мобільний, швидко реагує на проблеми та стреси, самодисциплінований і здатний працювати в команді, пунктуальний, креативний. І все це в одній людині. Але це не більше, ніж просто вінегрет зі знайдених десь, швидше за все, в Інтернеті, рядків з резюме.»
Звідки ноги ростуть

«Виникає питання, – на якій підставі кандидати вважають, що ці або інші характеристики їм притаманні і якими критеріями користуються, щоб це визначити? — розмірковує керівник відділу «Фінанси і банки» Єлена Губанова. — Одна з причин може бути те, що в оголошеннях про вакансії часто можна побачити той же набір особистих якостей, які рекрутери хочуть бачити в претендентах. Таким чином, частково можу на беззмістовне перелічення абстрактних рис створюють самі кадровики. Друга причина, на мій погляд, може бути пов’язана з тим, що в масовій свідомості існує певний образ успішної в особистому і соціальному плані людини. А хто ж не хоче бути успішним? Спокуса приписати собі, нехай і на папері, кращі якості, доволі великий. В результаті, часто кандидати не усвідомлюють, що значить та або інша якість. Тому, якщо питаєш на співбесіді: «Що ви маєте на увазі, коли пишете про те, що у вас активна життєва позиція?», шанс почути якусь адекватну відповідь доволі мала».


Виключення з правил

По іншому все працює з технічними спеціалістами — від цих кандидатів не очікують багатослівності. Особисті характеристики набувають зовсім іншого значення. Яскравий приклад — ІТ-спеціалісти.

«Загалом, у рекрутерів нашої агенції заповнений розділ в резюме викликає повагу. Нам важливо, щоб людина охарактеризувала себе так, як відчуває. Основне правило — відчуття міри і об’єктивність. Адже на співбесіді в агенції або у працедавця картинка може не співпасти, – ділиться своїми спостереженнями генеральний директор кадрової агенції з підбору ІТ-спеціалістів «Коннект Персонал» Єлена Познякова. — Звичайно, переважна більшість кандидатів у своїх резюме вказує стандартний набір особистих характеристик. Рекрутери нейтрально ставляться до подібного переліку. А особлива увага надається тим спеціалістам, які описують себе нетривіально, наприклад, з гумором. Скажімо, коли в розділі «хобі» вказують «імітація полювання». Що характерно, висококваліфіковані спеціалісти і кандидати топ-рівня характеризують себе адекватно, і опис в резюме відповідає дійсності. А т починаючі технічні спеціалісти частіше намагаються уникати цю тему. Можливо, не вміють або не люблять себе хвалити.»
Навколо сміху

Особисті якості нерідко слугують приводом для жартів. Хочете посмішити рекрутера? Тоді напишіть про свої переваги, не соромлячись цікавих виразів і використовуючи власні формулювання.

«Поняття розділу «Особисті характеристики» настільки розмите, що туди потрапляє абсолютно різнопланова інформація. Буквально — все, що прийде в голову кандидату, – розповідає Єлена Губанова.  — Мене, наприклад, насторожують і змушують замислитися такі фрази в резюме, як: «…не п’ю, не курю, ніколи не приймав галюциногенні речовини» або «…маю адекватне сприйняття дійсності, можу в команді замінити будь-кого». А ось ще одна фраза в резюме секретарки, яка може бути розтлумачена доволі двозначно: «…витривала, готова до будь-якої роботи в позаурочний час за додаткову оплату, мовчазна, вмію зберігати таємниці».
Як бути?

Особисті якості в одних випадках не сприймаються серйозно, а в інших, навпаки, мають значення. Шаблони — це погано, просто молоти що-небудь також не вартує. То ж що робити з цією графою?

«Порада в цьому випадку може бути одна — намагатися складати короткі резюме, а з особистими характеристиками не ризикувати. Краще не вказувати їх взагалі. Тим більше, рекрутери, зазвичай, не звертають на них увагу, – такі рекомендації дає Олег Іванов».

«Я частіше дивлюся на структуру, логіку резюме, деталі опису професійної діяльності. А також на наявність або відсутність розділу «Ціль пошуку роботи», оскільки інформація в ній допомагає оцінити рівень мислення кандидата та його прагнення, – ділиться досвідом Олеся Батурко.»

І ще одна рекомендація. Складіть список якостей, що найчастіше використовуються в оголошеннях про вакансії. Попросіть близьких вам людей відзначити те, що притаманне вам. З цього списку залишіть 3-5 характеристик, не більше, і вкажіть їх у своєму резюме. Нехай портрет буде не надто яскравим, але натуральним, адже натуральність завжди в ціні.
Для чого потрібне резюме?
Резюме — один з найефективніших інструментів пошуку роботи. Це короткий виклад найважливіших для працедавця фактів вашої біографії, зазвичай пов’язаних з вашою роботою, навичками та знаннями. Як правило, на перегляд резюме витрачається не більш однієї хвилини, тому дуже важливо одразу ж привернути увагу працедавця, зацікавити його і спонукати призначити з вами інтерв’ю. Під час написання резюме важливо пам’ятати про те, що воно стане вашою візитною карткою і повинно виділяти вас зі всього потоку людей, що шукають роботу.
Структура резюме
Резюме повинно складатися з 1-2 сторінок і може бути у кількох стандартних форматах (хронологічне, функціональне і змішане резюме). Незалежно від обраного формату, будь-яке резюме складається з таких блоків:
Контактна інформація

- Ім´я та прізвище (по-батькові можна й не писати);

- Адреса (повністю, включно з індексом);

- Номер телефону (домашній, контактний, робочий, включаючи код міста, але робочий лише у випадку, якщо у вас є достатньо часу і можливості говорити під час роботи);

- Адреса електронної пошти (якщо у вас досі немає своєї електронної скриньки, перед відсиланням резюме обов’язково її створіть).
Мета

В формулюванні мети повинен бути короткий опис того, на одержання якої посади ви претендуєте і з яких причин, рамки професійних інтересів. Якщо у вас кілька різних цілей, то можна скласти два-три варіанти резюме. Краще зробити кілька варіантів резюме, сфокусованих на різних аспектах, ніж одне загальне.


Кваліфікація

Коротко вказана найважливіша для потенційного працедавця інформація про ваші професійні навики, сильні сторони і досягнення.


Досвід роботи

Це найважливіший блок резюме, в якому описується досвід роботи приблизно з аостанні 10 років за такою схемою:

-назва компанії;

-напрям роботи компанії;

-термін роботи;

-посада (або декілька, якщо кар’єра розвивалася успішно);

-посадові обов’язки;

-професійні навики та досягнення.


Освіта

Чим більше часу сплило після закінчення навчального закладу, тим менше місця повинен займати цей пункт в резюме; а от випускникам та студентам варто поміщати його перед трудовим стажем, тому що досвід роботи якщо і є, то не такий значний. Можна повідомити про нагороди, підкреслити навчальні дисципліни, що можуть особливо придатись на новій роботі. Вартує зазначити додаткові курси, семінари, тренінги, стажування і тд.


Додаткова інформація

Тут необхідно вказати рівень володіння іноземними мовами та комп´ютером, наявність прав водія, членство в професійних організаціях і т.ін. (захоплення варто згадувати лише у випадку, якщо вони тісно пов´язані з майбутньою роботою);


Про що не слід писати в резюме?
Не потрібно включати в резюме:

- заголовок: «Резюме», «CV» і т.д. ( з вигляду документу і так зрозуміло, про що він);

-усю трудову біографію (насправді потенційного роботодавця цікавлять лише останні 3-5 місць роботи та період не більш 10 років);

-ваші фізичні дані та опис стану здоров’я;

-фотографію;
-ваші слабкі сторони;

-причини, з яких ви йшли з роботи;

-вимоги до зарплати;

- рекомендаційні листи або імена людей, котрі можуть вас поркомендувати (підготуйте цей список окремо — він може знадобитися на співбесіді).


Яким повинно бути резюме?
Основні вимоги до стилю написання резюме:

-стислість;

-конкретність;

- активність (ніколи не пишіть «брав участь», «надавав допомогу» і т.д.; такі формулювання наводять на думку, що це були разові роботи);

-чесність.
Уникайте використання займенника «я».
Необхідно бути гранично конкретним у виборі формулювань.
Не слід писати:

-займався навчанням;

-сприяв зменшенню помилок;

-швидко засвоюю нові знання.


Варто писати:

-навчив двох нових службовців;

-скоротив помилки на 15%, заощадивши фірмі $40 тис.;

-освоїв нові процедури в рекордно короткий термін — за два тижні.


Не будьте багатослівні й уникайте пасивних форм.
Не слід писати:

-відповідав за виконання...

-знаходив застосування наступним можливостям...

-ніс відповідальність за...


Варто писати:

-виконав...

-ефективно використовував...

-відповідав за...


Віддавайте перевагу позитивній інформації.
Не слід писати:

-залагоджував скарги;

-перешкоджав зниженню частки продажів;

-перейшов з посади...


Варто писати:

-допомагав клієнтам в...;

-підвищив потенціал продукту на ринку;

-просунувся на посаду...


Зосереджуйте увагу на досягненнях.
Не слід писати:

-проробив там три роки;

-виконував додаткову роботу.
Варто писати:

-отримав підвищення та двічі — збільшення платні;

-завжди виконував роботу в строк.
Коли резюме вже написане
-попросіть когось, хто добре володіє мовою, якою складене резюме, перевірити текст;

-в описі теперішньої роботи використовуйте дієслова теперішнього часу, наприклад «працюю», «проектую» — відповідно, при описі попередніх місць роботи використовуйте дієслова минулого часу;

- будьте послідовні: якщо використали скорочення один раз, використовуйте його й далі (проте краще всі найменування приводити повністю);

-уникайте довгих фраз і мудрованих слів;

-чітко виділяйте заголовки;

-простежте, щоб резюме було оформлено в єдиному стилі;

- вибирайте стиль, який буде легко читатись (великі поля, не дрібний шрифт, достатня відстань між рядками і т.ін.);

-використовуйте якісний папір білого кольору;

-бажано умістити резюме на одній, максимум двох сторінках;

-переконайтесь, що зможете підтвердити всю інформацію, включену до резюме.


Типи резюме: оберіть ваш
Залежно від того, як складалася ваша кар’єра, можна вибрати один з двох найбільш поширених типів резюме — хронологічний або функціональний.
Хронологічне резюме

Хронологічне резюме — список місць роботи з переліком професійних обов’язків, який представлений у зворотньому хронологічному порядку — від теперішнього до минулого. Такий тип резюме найбільше підходить для демонстрації професійного просування в певній області, кар’єрного зростання в одній компанії. Найбільша відмінність структури цього резюме в тому, що організації, в яких ви отримували досвід роботи — у послідовному порядку (першим вказують останнє місце праці), і кожен пункт супроводжується коротким описом основних обов’язків, що ви виконували.

Хронологічний тип резюме вартує використовувати, якщо ви вже назбирали суттєвий досвід роботи, якщо можна прослідкувати кар’єрний ріст в певній професійній області, якщо напрям вашої діяльності не змінювався або змінювався рідко, якщо зміна робочих місць відбувалася не часто, якщо ви не плануєте зміну області професійної діяльності.
Найбільша перевага хронологічного резюме — у його простоті та зручності для читання і сприйняття. Недолік — в тому, що з таким хронологічним порядком викладення, сильно кидаються в очі всі стрибки або перерви у вашій кар’єрі (якщо такі були). Крім цього, такий тип резюме на вас буде слабо працювати, якщо ви змінюєте область професійних інтересів, оскільки не дозволяє підкреслити ті навики і знання, які ви можете використати в новій сфері.
Функціональне резюме

В функціональному резюме увага приділяється професійним навикам і досягненням. Такий формат дозволяє сфокусувати увагу працедавця не на тому, де ви працювали або які позиції займали, а на тому, що саме ви робили. Інформація про компанії і посади викладається доволі коротко. Структура функціонального резюме така: обов’язки, досягнення і професійні якості викладаються по категоріям — продаж, управління персоналом, планування і тд. Кожна категорія супроводжується описом обов’язків, що виконувалися і ваших досягнень. В кінці надається хронологічний список місць праці.

Функціональний тип резюме рекомендують використовувати, якщо ви прийняли рішення про зміну професійної діяльності; шукаєте роботу після довгої перерви; часто змінювали місце праці або напрям діяльності; не маєте досвіду роботи або він незначний. Основна перевага резюме такого типу в тому, що воно дозволяє акцентувати увагу а найцікавіших і найважливіших моментах вашої кар’єри, на ваших навиках, а не на місці і часі їх набуття. Для того, що скласти резюме функціонального типу, важливо переосмислити свій професійний досвід і структуровано його викласти. Оскільки в такому резюме наголос робить на навиках і здібностях кандидата, важливо чітко уявляти собі позицію, на яку ви хочете претендувати і обрати зі свого досвіду лише те, що буде важливим для виконання ваших майбутніх обов’язків.

Звичайно, такий поділ резюме на типи — умовний, і ви за бажанням можете розробити свій власний формат або використати змішаний тип, який суміщає елементи і хронологічного, і функціонального резюме.


Як «зачепити» своїм резюме?
Скласти привабливе резюме — лише пів справи. Щоб сподобатися працедавцю, цього мало. Потрібно ще й грамотно і коректно його відправити. Виконати всі побажання, відмічені в оголошенні, не забути про супровідний лист… Отож, що потрібно врахувати, відправляючи резюме?
Перший дзвінок

В оголошеннях, які з’являються в друкованих виданнях, обов’язково вказані контактні телефони працедавців. А це означає, що перш ніж відправляти резюме на вакансію, що припала вам до душі, необхідно подзвонити. Ось тут в багатьох і починаються проблеми.

Здавалося б, що тут може бути такого складного? І все ж, кандидати далеко не завжди вміють добре розпочати розмову. «Тут… оце… оголошення у вас…» – не гідний початок. Коли кандидат, нарешті, озвучить ціль свого звернення, кадровик, звичайно, уточнить, наскільки його знання і вміння відповідають вимогам вакансії, і попросить вислати резюме. Але цілком можливо, що представник служби персоналу одразу занесе такого незібраного кандидата, який навіть не може чітко сформулювати думку, в свій «чорний список». Для багатьох професій це ознака профнепридатності.

З іншого боку, якщо кандидат впевнено розпочинає розмову, не забуває себе представити і пояснити, навіщо він, власне, телефонує — кадровик однозначно запам’ятає таку людину. І буде з нетерпінням чекати резюме цього спеціаліста, щоб ознайомитися з ним детальніше і запросити кандидата на співбесіду.


Електронний Лист

Найчастіше тепер резюме просять відправити по електронній пошті. І тут існує багато деталей, про які нерідко забувають кандидати. А от кадровики з такої «забудькуватості» роблять власні висновки.

По-перше, має значення ваша електронна адреса. Потрібно, щоб вона була серйозна, і щоб її було легко впізнати. Навіть якщо ви зазвичай в мережі користуєтесь жартівливою адресою, для працевлаштування вам доведеться завести нову. Працедавцям буде дуже весело і трохи незрозуміло, якщо яка-небудь kishechka@ukr.net претендує на посаду, наприклад, адміністратора або маркетолога. Ваші хороші знайомі можуть вас сприймати таким, яким ви є. А от пошук роботи, навіть творчої, вимагає офіціозу. Краще, якщо в адресі будуть складовими прізвище та ім’я.

По-друге, графа «Тема листа» повинна обов’язково бути заповненою. Особливо якщо працедавець виказав побажання, щоб ви в темі вказали, наприклад, код або номер вакансії, ПІБ менеджера або ще щось, зробіть саме так. Інакше, вас будуть вважати неуважним, безвідповідальним і подумають, що ви несерйозно ставитеся до майбутнього працедавця. Якщо ніяких вимог з оформлення електронного листа з резюме не вказано, в темі таки потрібно написати «резюме» і/або назву вакансії.

Найчастіше менеджери з персоналу хочуть, щоб резюме було в самому листі, а не прикріплялося окремим файлом. Якщо це прохання не виконане, то, швидше за все, кадровик не стане відкривати ваше резюме — як ви до нього поставилися, так і він до вас.

Звичайно, можна скопіювати в листі своє резюме і заспокоїтися. Але якщо є бажання виділитися з маси інших кандидатів, вартує додати до послання невеликий супровідний лист (правила та приклад написання супровідного листа дивіться у інших статтях цього розділу).

І звичайно ж, не забудьте заключну фразу, наприклад «сподіваюся на подальшу співпрацю», після якої і повинно йти ваше резюме.
Не перевантажуй!

До резюме не потрібно прикріплювати ніяких додаткових файлів, фотографій (якщо про це не просить сам працедавець), а особливо смайликів і картинок. Працевлаштування — серйозна річ, і кандидат у всіх своїх проявах повинен виглядати солідно. Якщо ваша професія вимагає наявність портфоліо, є зміст оформити власну сторінку в Інтернеті, і зробити на неї посилання в резюме. Якщо працедавець вирішить з нею ознайомитись, він легко це зможе зробити.


Помилки при відправці резюме:

-в темі листа не вказано вакансії;

-немає контактної інформації;

- не виконані вимоги працедавця з відправки документів.


Правила та приклад написання супровідного листа
Попередня заявка на посаду/вакансію, зазвичай, складається з двох документів: супровідного листа і резюме. Супровідний лист покаже вашому майбутньому працедавцю, наскільки ви здібний і професійний спеціаліст. Це ваш шанс скласти хороше враження, показати, що ви серйозно і відповідально готуєтеся до нової роботи. В той час, як резюме надає загальну інформацію про вас (дата народження, опис роботи, освіта), супровідний лист виділяє вас серед багатьох інших кандидатів.

В процесі написання супровідного листа необхідно врахувати кілька факторів:

-ціль


-аудиторія

-зміст


-формат.
Ціль

Супровідний лист і резюме містять інформацію, яку майбутній працедавець використає для прийняття рішення про те, запрошувати вас на співбесіду чи ні. Ціль супровідного листа — звернути увагу працедавця на ваше резюме.


Аудиторія

Супровідний лист надає майбутньому працедавцю можливість вас почути. Він характеризує вас як особистість, показує вміння звертати увагу на деталі, навики комунікації, ентузіазм, інтелект, і певний інтерес до компанії, в яку ви відсилаєте листа.

Таким чином, супровідний лист повинен бути орієнтований на кожну окрему компанію, вакансія якої вас цікавить. Ви повинні провести невелике дослідження для того, щоб вивчити потреби і цілі компанії, а потім використати отримані знання у своєму листі.
Зміст

Супровідний лист повинен бути адресований визначеній компанії і визначеній особі, яка буде розглядати вашу заявку. Зазвичай, такого роду інформацію ви зможете або знайти самостійно, або просто довідатися в компанії, хто адресат.

В листі ви повинні вказати посаду, на яку претендуєте. Підкресліть свій інтерес і знання в тій сфері, в якій працює компанія в даний час, а також вашу кваліфікацію в цій області. Необхідно, щоб майбутній працедавець знав:

-чому ви хочете працювати саме в цій компанії

-відповідність вашого досвіду вимогам компанії

-вашу кваліфікацію.

Зазначте в супровідному листі найважливіші і доречні досягнення, навики і досвід, перелічені в резюме. В супровідному листі ви повинні посилатися на резюме (наприклад: «більше детально розглянуто в резюме»).
Формат

Супровідний лист повинен мати невимушено-формальний тон і складатися з параграфів.

Перший параграф повинен бути коротким, можливо, два або три речення: інформація про бажану посаду, про те, як ви про неї довідалися, ваша загальна кваліфікація.

Тіло вашого листа повинно складатися з 1-3 довших параграфів, в яких ви деталізуєте вашу кваліфікацію відносно саме цієї вакансії. Оберіть найбільш доречну інформацію зі свого резюме, і опишіть її детально, демонструючи таким чином, як ваше професійне досьє вас характеризує. Будьте якомога лаконічніші, і звертайте увагу майбутнього працедавця на деталі, описані в резюме.

Заключна частина вашого листа повинна містити побажання запрошення на інтерв’ю. Інформацію про те, як можна з вами зв’язатися і готовність бути на інтерв’ю або надати додаткову інформацію. На завершення, подякуйте своєму адресату за увагу і затрачений на розгляд вашої кандидатури час.
Нижче ви можете ознайомитися з одним із зразків супровідного листа молодого спеціаліста або студента.
10943,Київ —43,

вул.Дегтярівська,33,кв.15

20серпня2006р.

Пану Іванову Петру Васильовичу

Менеджеру з персоналу

КомпаніїААА,

10946,Львів –46,

вул.Коломийська,23


Шановний Петре Васильовичу!
Як досвідчений програміст, що закінчує магістратуру в Національному Університеті Львівська Політехніка, хочу зробити запит інформації про можливі вакансії на літо в «ААА». Я зацікавлений в роботі, яка дала б мені можливість поєднати знання програміста і спеціаліста в сфері електротехніки. В резюме у додатку вказано, що в мене обширний досвід роботи і я завжди радий новим можливостям себе проявити.

Для мене важливий практичний досвід в поєднанні з отриманими академічними знаннями. Я пишаюся тим фактом, що самостійно оплачую свою освіту, працюючи по спеціальності. Отриманий професійний досвід позитивно відобразився на якості навчального процесу і допоміг легко засвоїти матеріал по спеціальності.

Розумію, що пріоритетом під час розгляду претендента є не потенційний досвід та отримана освіта, а професійні навики та досягнення, якими він володіє. Сподіваюся, що інформація, вказана в моєму резюме, дасть вам уявлення про мій потенціал і дозволить зробити правильне рішення.

Я був би радий можливості стати частиною вашої команди і внести свій вклад в реалізацію корпоративних цілей компанії. Буду готовий розпочати роботу з 14 травня 2006 року. Ви можете зв’язатися зі мною за вказаною адресою або по телефону (032) 2471458.
Дякую за Ваш час та увагу,

Микола Кайдашевський
Складаємо творче резюме
На хороші вакансії приходять сотні резюме, і детально опрацювати всіх їх – неможливо просто фізично. В кожного кадровика, що має справу з великим об’ємом резюме, є свій принцип фільтрації, але на один вид листів звертають увагу всі — на нестандартно складене резюме. Реакція на нього може бути різною — хтось посміється, хтось розповість колегам про смішного кандидата, а хтось задумається і запросить «нестандарта» на співбесіду. Отож, як виділитися з маси претендентів і заявити про себе?
Від форми до змісту

Перш ніж скласти незвичайне резюме, необхідно знати дві речі. По-перше, зовсім не всюди воно буде доречним. Наприклад, в серйозному банку резюме у вигляді веселих коміксів швидше за все викличе несхвальну реакцію. Водночас, цілком доречно відправити подібний витвір мистецтва в молодіжний журнал.

Щоб довідатися, куди можна відсилати таке резюме, а куди ні, зайдіть на сайт фірми, де хочете працювати, вивчіть стилістику, відчуйте тональність — деякі солідні компанії обирають доволі грайливий розповідний тон, і зробити ставку на їх широкі погляди і почуття гумору цілком прийнятно.

Друге, що потрібно розуміти: виділятися необхідно талановито. Заявка на неординарність, що супроводжується помилками або дурницями — пряма дорога в смітник. Одна людина написала резюме в велику туристичну фірму — три сторінки віршами про міста і краї світу. Директору дуже сподобалося, він довго носився зі смішним листом і цитував друзям вибрані місця, але покликати цю людину на співбесіду так і не наважився. А все тому, що кандидат трохи позмінював слова, намагаючись римувати, і це поставило під сумнів його володіння мовою.


Творчий підхід

Вміння подати себе — серйозний проект, і вимагає деякого попереднього аналізу. Покличте на допомогу відчуття такту, порадьтеся з друзями — послання не повинно виглядати вульгарно або дурнувато. Це може бути всього лишень одне речення, але і воно повинно бути ретельно обдуманим.

Одна дуже талановита дівчина, що хотіла працювати флористом в провідній компанії, але не мала ніякої освіти, створила і відправила керівництву з кур’єром дуже гарний букет. Зверху була біла роза, на зовнішніх пелюстках якої дівчина і виклала своє бажання стати працівницею цієї фірми. Роботу вона отримала.

А в іншому випадку такого ж предметного підходу, кандидат отримав поразку. Можливо тому, що образив почуття працівників: в компанію, що випускає спортивний одяг, він прислав фотографію, де на ньому був спортивний костюм фірми, тільки от штани були надягнуті на руки, а куртка — на ноги. Хлопчина претендував на місце в рекламному відділі. Представникам компанії такий жарт зовсім не сподобався, кандидату відмовили.


Ну візьміть мене

Крім творчого резюме, є й інші нестандартні підходи до працевлаштування. Якщо мова йде про компанію вашої мрії, можна, звичайно, зіграти фаната — повідомити про свою готовність працювати місяць безкоштовно або погодитись на посаду наймолодшого підмайстра. Звичайно, для цього потрібно підходити хоча б по деяким параметрам — нетямущий фанат, навіть на посаді неоплачуваного двірника, нікому не потрібен. Інший спосіб — дзвінок найвищому керівнику. Якщо ви «відкопали» прямий телефон начальника або вмовили секретаря вас з ним з’єднати, – можете розраховувати на якусь пряму мову. Щоправда, гарантувати її тривалість більше ніж у кілька секунд складно, але, з іншого боку, це залежить від здатності переконувати і здаватися цікавим. Відомому депутату і лідеру партії подзвонив рядовий журналіст, і протягом двох хвилин розмови, він зміг представити себе так, що отримав роботу прес-секретаря.

Обрати звичайний чи неординарний вид резюме — особиста справа кожного, основне не впадати в крайнощі. Важливо зрозуміти, що в житті є місце жартам і творчості, але водночас тверезо оцінити, наскільки ви здатні донести цю думку до працедавця.
Як писати супровідний лист?

Доволі часто працедавець вимагає від кандидата на роботу не лише резюме, але й рекомендаційні листи, копії дипломів, результати тестів і т.д. До такого пакету документів зазвичай додається супровідний лист. Навіть якщо ви висилаєте тільки резюме, до нього теж необхідно докласти супровідний лист.



Ціль супровідного листа — змусити потенційного працедавця звернути увагу на ваше резюме. Перш ніж складати такий лист, необхідно зібрати якомога більше інформації про компанію, в яку ви збираєтеся відправити резюме. Лист повинен відображати вашу зацікавленість в отриманні роботи саме цієї компанії і, відповідно, ви повинні продемонструвати знання сфери діяльності потенційного працедавця.
Структура супровідного листа
Звернення. Якщо є така можливість, адресуйте лист конкретній людині. Персоналізоване звернення, наприклад «Шановна пані Світлицька!», зверне на себе більшу увагу, ніж лист, відправлений «Менеджеру з персоналу», «Начальнику відділу кадрів». Ім’я людини, що відповідає з підбір персоналу, можна довідатися на сайті компанії або подзвонивши секретарю.

Перший параграф повинен складатися з трьох частин.

Перша частина містить інформацію про те, як ви довідалися про вакансію. Бажано згадати про попередню зустріч або телефонну розмову, дати посилання на людину, знайому адресату, або на якусь інформацію про компанію, що спонукала вас до нього звернутися.

У другій частині листа необхідно представити себе і пояснити читачу ціль свого звернення. Саме тут потрібно розмістити інформацію, яка може викликати у працедавця найбільшу зацікавленість у вас.

В третій частині відобразіть інформацію, що показує про ваше знання компанії або сектора, в якій вона працює. Тут важливо не переборщити з пустими похвалами, інакше адресат одразу відчує вашу нещирість. Пам’ятайте, що людина, якій ви відправляєте листа, добре знає компанію. Єдине, чого вона не знає — це чим саме ви можете бути компанії корисні, а також, наскільки ви зацікавлені отримати цю роботу.

У другому параграфі ви розповідаєте про свої навики. Напишіть, як ваш досвід, навички, освіта, описані у резюме, можуть бути корисні в компанії потенційного працедавця.

У останньому, третьому параграфі, спробуйте ініціювати контакт. Вкажіть де, коли і яким чином можна з вами зв’язатися.



Підпис. Використовуйте нейтральні вирази, наприклад: «З повагою» або «З найкращими побажаннями».

Додаток повинен містити перелік документів, що додаються до листа.
Пам’ятайте:

- Той, кому адресований ваш лист, людина дуже зайнята, тому пишіть якомога лаконічніше.

- Супровідний лист ніколи не повинен по об’єму перевищувати одну сторінку.

- Підхід до складення супровідних листів, як і до складання резюме, дуже індивідуальний. Наші поради мають загальний характер.


Резюме - проблеми і рішення
Практично в кожного, хто шукає роботу, в трудовій біографії є моменти, які можуть негативно вплинути на рішення працедавця. Згадка в резюме таких особливостей послужного списку цілком може зруйнувати кар’єру, яка навіть ще не розпочиналася. З іншого боку, брехати працедавцю ніби й не вартує, адже всі факти можна перевірити.

Так що ж робити? Нівелювати проблемні моменти біографії потрібно вміло, не вихваляючись ними надто очевидно, а з іншого боку, не ховаючи голову у пісок.


Велика перерва у стажі

Від тимчасового безробіття сьогодні не застрахований ніхто.

Працедавці зараз лояльно ставляться до вимушених перерв у стажі, і три-чотири місяці без роботи не будуть доказом вашої профнепридатності. В будь-якому випадку, в резюме можна вказувати тільки роки, а не місяці роботи на одному місці.

Якщо періоди безробіття виходять за рамки одного року, або якщо вони повторювалися надто часто, скористуйтеся резюме функціонального типу. В такому випадку, можна перелічити професійні навики, досвід і досягнення, а не давати конкретний перелік фірм і організацій, де доводилося працювати. Дати в резюме такого типу зазвичай не фігурують.

І все ж таки, вагомі аргументи, що пояснюють ваше безробіття, для особистої зустрічі, вам підготувати доведеться.
Відсутність кваліфікації

Колись, давно або зовсім нещодавно, у зв’язку з різними обставинами, вам довелося полишити навчання у ВНЗ або аспірантурі. Правильно буде чесно написати в резюме «незакінчена вища» (незакінчена аспірантура). Можливий і інший варіант: ви провчилися повний курс, але не змогли захистити диплом або кандидатську. В такому випадку, згадайте лише назву навчальної установи. Звичайно, не присвоюючи собі кваліфікації, якої вам ніхто не давав.


Відсутність потрібного досвіду

Більшості людей за останні десять років довелося як мінімум раз змінити професію (середньостатистичний американець робить це двічі-тричі за життя). Розпочати кар’єру з нуля завжди важко, навіть якщо ви своєчасно підійшли до вирішення цього питання і отримали нову освіту. Основна претензія, яку пред’являють працедавці новоспеченим спеціалістам — це відсутність досвіду роботи.

Найлегше відвести удар, надіславши резюме з описом отриманих навичок та знань, а не сфер колишньої діяльності. Можна підкреслити і ті особливості характеру, стилю вашої роботи, які, звичайно ж, допоможуть вам швидко адаптуватися і будуть гарантувати успіх на новій посаді.
Випадкові зв’язки

Нерідко трапляється, що в послужному списку шукача роботи повний бардак. Важко пояснити майбутньому босу, що з фірми АА, яка виробляє насоси, ви перейшли в компанію ВВ, яка спеціалізується на опитуваннях суспільної думки, тому що вас туди запросив друг дитинства. Та й не вартує цього пояснювати.

В такому випадку, в резюме вартує особливо підкреслити свою кваліфікацію і різноманітний досвід. До того ж, в такому описі можна зробити наголос на тому, як цей досвід може бути використаний на новому місці праці.
Однобокий досвід

Можливий і протилежний варіант: у вашій трудовій книжці лише один запис про прийом на роботу. П’ятнадцять років тому така постійність винагороджувалася 13ою зарплатою, пільговими путівками і гордим званням «кадровий працівник». Сьогодні працедавці з підозрою ставляться до такої категорії, небезпідставно вважаючи, що протягом довгих років на одному місці, залишаються лише ліниві, безініціативні або недостатньо кваліфіковані працівники.

Щоб запевнити їх в протилежному, спробуйте свою єдину і неповторну роботу розділити функціонально. Опишіть кожну функцію як самостійний вид діяльності і підкресліть свої досягнення саме в цій області.

Наприклад, якщо у вас посада інженера в хімічній лабораторії великого підприємства, можна її представити у чотирьох напрямках: контроль виробництва, наукові дослідження, ведення патентів, підготовка кадрів.


Про особисте

Звичайно, у кожного, хто шукає роботу, свої біографічні проблеми. Неможливо дати універсальну пораду всім і на всі випадки життя.

Складаючи своє резюме, кожен повинен орієнтуватися перш за все на потреби працедавців, а не захоплено описувати всі свої чудові характеристики. Забудьте про свої особисті інтереси. Пишіть про те, що ви можете зробити корисного для компанії.

Основне завдання — зацікавити працедавця або рекрутера. Можете вважати, що воно виконане, якщо отримаєте запрошення на співбесіду.



Коли готуєтесь до вирішального поєдинку, обов’язково продумайте відповіді на всі неприємні питання, які вам так майстерно вдалося обійти в резюме. Вони повинні бути достойними і аргументованими.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка