Рішення щодо поведінки та вчинків, що сприяють зміцненню й збереженню здоров’я. Виховувати інтерес до занять спортом, старанність у виконанні основних правил збереження здоров’я



Скачати 100.85 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір100.85 Kb.
Коцюренко Г.І.

вчитель вищої кваліфікаційної категорії

Білоцерківської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів № 3 ім. Т. Г. Шевченка

Білоцерківської міської ради Київської області,

учитель-методист
Перший урок

4 клас
Тема. Здорова нація – багата Україна
Мета. Поглибити знання дітей про здоров’я; дати поняття про те, що від здоров’я кожного залежить майбутнє нації, всієї України. Розвивати уявлення про здоровий спосіб життя, уміння приймати усвідомлені рішення щодо поведінки та вчинків, що сприяють зміцненню й збереженню здоров’я. Виховувати інтерес до занять спортом, старанність у виконанні основних правил збереження здоров’я.
Обладнання: диск із записом О.Пономарьова «Заспіваймо пісню за Україну», картки-розсипанки «Склади прислів’я», ілюстрації краєвидів України, фотографії українських спортсменів на Олімпіаді–2012, папір для створення плакатів, фломастери.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Вступне слово вчителя
І знову вересень прийшов,

Запахло кавунами…

Дзвенить дзвінок у школі знов,

Вже скучив він за нами!

Іще земля у всій красі,

Іще пташки співають.

Вони школяриків усіх

Зі святом Знань вітають!
Я також вітаю вас, дорогі діти, зі святом Знань і запрошую на наш з вами перший урок.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Послухайте, будь ласка, пісню, яку виконує Олександр Пономарьов «Заспіваймо пісню за Україну» і подумайте, яка головна думка тексту цього твору.

(Звучить пісня)



Бесіда

– Яка ж головна думка тексту пісні?

(Прославлення нашої Батьківщини, її величності, могутності, краси)


  • Як же називається наша Батьківщина?

(Наша Батьківщина – це рідна ненька Україна)
Гра «Незакінчені речення»

  • Наша держава буде багатою, коли всі… (будуть працювати )

  • Країна буде квітучою, коли … (кожен берегтиме природу, дбатиме про її примноження, садитиме зелені насадження)

  • Україна буде могутньою, непереможною, коли … ( її буде кому захищати)

  • Держава буде щасливою … (коли всі люди будуть щасливими)

  • При якій умові все це можливо? Коли людина почуває себе радісною, щасливою, хоче працювати, захищати, творити? (коли людина здорова)


Учитель. Так, тільки здорова фізично й духовно людина може багато чого досягти, виконати, створити, зробити свою Батьківщину багатою. Отже, сьогодні ми поговоримо з вами про людину, Батьківщину і здоров’я..
Гра «Лабіринт»

Тему нашого уроку дізнаєтеся, пройшовши лабіринт.

У → к → р

б → а ↑ ↓

З а * → н ↑ ↓ * а

↓ ↑ ↓ * г а ↓

д → о в а я ↓ ↑ ї → н → а

↓ ↑ ↓ ↑ а → т

р → о ц → і
( Здорова нація – багата Україна )
ІІІ. Основна частина уроку


  1. Слово вчителя

Коли кожна людина буде здоровою, то і вся нація, усе суспільство буде здоровим і житимемо ми набагато краще тому, що люди творчо працюватимуть, діти значно краще вчитимуться, успішно пізнаватимуть світ. Сьогодні діти вчаться у школах, а згодом прийдуть на зміну своїм батькам, щоб зробити свою землю багатою, родючою і красивою. Якщо ти здоровий, то будеш і багатий, і щасливий, і зможеш досягти всього, про що мрієш.

А що ж таке здоров’я?




  1. Гра «Естафета з м’ячем».

Перекидаючи один одному м’ячик, діти називають ознаки здоров’я.

(Це висока працездатність,

гарний настрій,

упевненість у собі,

добре самопочуття,

бадьорість, сила,

спокій,

чудовий гумор,

рожеві щічки,

гарний апетит,

доброта, веселість,

бажання працювати,

хороші знання,

бажання бігати, стрибати)


  1. Поетична хвилинка

Учитель. Так, здоров’я – це найбільше багатство. Як же почувається здорова людина?

Учениця (читає вірш)

Хто здоровий, той сміється,

Все йому в житті вдається,

Це ж чудово для людини!

Хто здоровий, той не плаче,

Жде його в житті удача.

Він уміє працювати,

Вчитись і відпочивати.

Хто здоровий – не сумує,

над загадками мудрує,

Він сміливо в світ іде

Й за собою всіх веде.

Бо здоров’я – це прекрасно,

Здорово, чудово, ясно!

І доступні для людини

Всі дороги і стежини!


  1. Хвилинка відпочинку

Учитель. Діти, чи вважаєте ви себе здоровими? (Так) Отже, ви любите гратись і граючись відпочивати, так?
Гра «Упізнай ознаки здоров’я»

- Якщо те, що я назву, є ознакою здоров’я, дружно плещете в долоні, якщо ні – не рухаєтесь.

Відсутність болю – (так)

Гарний настрій - (так)

Біль у горлі – ( ні)

Вільні рухи - (так)

Дратівливість – (ні )

Доброзичливість – (так)

Кашель – (ні)

Гарна постава - (так)

Дзвінкий голос - (так)

Температура – (ні)

Бажання працювати - (так)

Молодці!



  1. Розповідь вчителя

З давніх-давен в Україні у народних піснях, легендах, прислів’ях, казках народ оспівував і возвеличував фізично дужу, здорову й сильну людину. Згадаймо хоча б казку «Котигорошко». Молодий хлопець був сильним і зміг побороти змія. Культ фізичної досконалості людини існував у Запорізькій Січі. Там були спеціальні козацькі школи, в яких хлопчиків навчали бою, розвідці, володінню шаблями, списами, умінню стрибати, метати, правильно і впевнено поводитися в різних ситуаціях. І вам відомо, що козаки були фізично здоровими і сильними людьми, вмілими вершниками.

Наприклад, Іван Підкова був сильним, міг зігнути підкову. Петро Сагайдачний змалку навчився натягати лук, коня з рук не випускав, умів боротися з негодою, у небезпеці проявляв відвагу і мужність.

Фізична досконалість, сила, мужність, відвага й розум були чоловічими ознаками й у богатирів Київської Русі.

Правила здорового способу життя, складені народом віками, дійшли до нас у вигляді прислів’їв, приказок, порад.




  1. Творча робота в групах

  • Зараз перевіримо, чи знаєте ви прислів’я та приказки про здоров’я.

Кожна група одержує конверт із листівок-розсипанок.

Завдання: скласти прислів’я і пояснити його зміст.


(* Здоров’я побажаєш – щастя зустрінеш.

* Здоров’я за гроші не купиш.

* Праця - здоров’я, лінь – хвороба.

* Сонце, повітря і вода – найкращі друзі.

* Хвороба людину не прикрашає.

* Борщ усьому голова.)
Здорові, сильні та витривалі люди – наші спортсмени, гордість нації.

Цього року наша країна була активним учасником Євро-2012. І мабуть, не було в нас байдужої людини, яка б не цікавилася, як проходять змагання з футболу.

Ось зовсім недавно завершились ХХХ Літні олімпійські ігри-2012 в Лондоні. Українські спортсмени вибороли 20 медалей, а Україна зайняла 14 загальнокомандне місце (із 204).

(Група дітей демонструє фотографії спортсменів-переможців, називаючи їх імена).

Ми гордимося цими людьми, які досягли успіхів завдяки тому, що займаються спортом, своїм здоров’ям.



  1. Інсценізація вірша Г. Бойка «Шкідливі поради пані Шапокляк»

(Чути стук у двері. Дитина відчиняє. Входять Шапокляк і Мальвіна).

Шапокляк: Ми дізналися, що у вас іде серйозна розмова про те, як бути здоровим, тому прийшли зі своїми порадами.

Мальвіна: А ви слухайте й робіть висновки, які поради виконувати, а які ні.
Шапокляк
Від світанку й до зорі

Радять дітям лікарі

Алкоголю не вживати,

Цигарок до рук не брати.


Я ж вам, пані Шапокляк,

Раджу все робить не так!


Дам поради залюбки –

Все робити навпаки.

Це ж і весело, й цікаво,

І для діток є забава.


Нащо вам здоровим бути?

Треба зразу все забути!

І поради лікарів,

Й застереження батьків.


Та й не тільки вчителі

Вчать дітей на цій Землі!

Я умію теж навчити.

Нащо вам здоровим жити?


Йдете в школу – закуріть

І диміть, диміть, диміть!

Замість чаю пийте пиво

І хворійте всі щасливо!


Як дитина занедужа,

Це чудово дуже-дуже!

Бо не треба в школу йти,

Можна в ліжечко лягти.


Коли можна закурити,

Вік свій трохи вкоротити!

Бути кволим, так приємно,

Всі тоді говорять чемно.


На твою велику втіху,

Твоїм рідним не до сміху.

А тебе ніхто не вчить,

Як на білім світі жить.


І не треба з дітьми гратись,

Ні гулять, ні розважатись,

Ані в той футбол ганяти,

М’яч в ворота забивати.


І усім наперекір

Покурити йдіть у двір!

Там на вас давно чекають

І дурман в руках тримають.


Ви спитайтеся у мами

Чи і я роблю так само?

Ні! Звичайно не роблю!

Я себе завжди люблю!


Мальвіна

Знайте, пані Шапокляк

Робить все завжди не так,

Як говорить вам робити,

Бо вона ще хоче жити!
Гарно жити й процвітати

Та міцне здоров’я мати!

Діти, це ви прочитайте,

Добре все запам‘ятайте.


І зробіть усе не так,

Як вам радить Шапокляк.

Раджу дітям залюбки

Все робити навпаки.


І послухати батьків,

Лікарів і вчителів.

Правильно у світі жити

І себе завжди любити.


Бо добро найбільше в світі -

Це здоров’я ваше, діти!

Щастячка шукать дарма,

Як здоров’ячка нема.


Доки діточки малі

Їх навчають вчителі,

Лікар дасть пораду й татко,

Добрих є людей багато.


Але є і Шапокляк,

Що підкаже щось не так.

Хтось таки з шляху зіб’ється,

А вона над ним сміється.


Та щоб вам спокійно жити,

Треба все, як слід робити.

Щоб здоров’я вберегти

І щасливими рости!


Учитель. Чи можна виконувати поради Шапокляк? (Ні, бо вони руйнують здоров’я.)
ІV. Підсумок уроку
1. Робота в парах. Створення плакатів-сонечок «Коли я кажу «Так», Коли я кажу «Ні»

Діти парами підходять до дошки. Радяться. Створюють промінчики сонечка із

назв «Так» або «Ні».

Робити зарядку
Дотримуватись

режиму дня

Слухати добру музику

Гарно вчитись

Працювати

Посміхатись
Вживати корисну їжу

Грати в спортивні

ігри
ТАК

Гратись сірниками
Надмірно їсти солодощі

Пити спиртні напої

Обманювати

Байдикувати

Курити
Нюхати шкідливі речовини

Вживати наркотики
НІ

Заключне слово вчителя



Яке життя довкіл прекрасне!

Росинка на траві бринить,

Яке чарівне сонце ясне,

І неповторна кожна мить.


Й життя у кожного єдине;

І неповторне, лиш одне.

А ти у світі цім – людина,

І хай біда тебе мине.


Любіть себе і інших поважайте,

Своє життя й здоров’я бережіть.

І правильну дорогу вибирайте,

Якщо сто літ бажаєте прожить.


Дякую всім за роботу!




База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка