Рішення щодо поведінки та вчинків, що сприяють зміцненню й збереженню здоров’я. Виховувати інтерес до занять спортом, старанність у виконанні основних правил збереження здоров’я



Скачати 249.63 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір249.63 Kb.
Коцюренко Г.І.

вчитель вищої кваліфікаційної категорії

Білоцерківської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів № 3 ім. Т. Г. Шевченка

Білоцерківської міської ради Київської області,

учитель-методист
Перший урок

4 клас
Тема. Здорова нація – багата Україна
Мета. Поглибити знання дітей про здоров’я; дати поняття про те, що від здоров’я кожного залежить майбутнє нації, всієї України. Розвивати уявлення про здоровий спосіб життя, уміння приймати усвідомлені рішення щодо поведінки та вчинків, що сприяють зміцненню й збереженню здоров’я. Виховувати інтерес до занять спортом, старанність у виконанні основних правил збереження здоров’я.
Обладнання: диск із записом О.Пономарьова «Заспіваймо пісню за Україну», ка­р­тки-розсипанки «Склади прислів’я», ілюстрації краєвидів України, фотографії ук­ра­їн­ських спортсменів на Олімпіаді–2012, папір для створення плакатів, флома­с­те­ри.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Вступне слово вчителя
І знову вересень прийшов,

Запахло кавунами…

Дзвенить дзвінок у школі знов,

Вже скучив він за нами!

Іще земля у всій красі,

Іще пташки співають.

Вони школяриків усіх

Зі святом Знань вітають!
Я також вітаю вас, дорогі діти, зі святом Знань і запрошую на наш з вами пер­ший урок.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Послухайте, будь ласка, пісню, яку виконує Олександр Пономарьов «Заспіваймо пісню за Україну» і подумайте, яка головна думка тексту цього твору.

(Звучить пісня)



Бесіда

– Яка ж головна думка тексту пісні?

(Прославлення нашої Батьківщини, її величності, могутності, краси)


  • Як же називається наша Батьківщина?

(Наша Батьківщина – це рідна ненька Україна)
Гра «Незакінчені речення»

  • Наша держава буде багатою, коли всі… (будуть працювати )

  • Країна буде квітучою, коли … (кожен берегтиме природу, дбатиме про її при­мно­ження, садитиме зелені насадження)

  • Україна буде могутньою, непереможною, коли … ( її буде кому захищати)

  • Держава буде щасливою … (коли всі люди будуть щасливими)

  • При якій умові все це можливо? Коли людина почуває себе радісною, щас­ли­вою, хоче працювати, захищати, творити? (коли людина здорова)


Учитель. Так, тільки здорова фізично й духовно людина може багато чого досягти, вико­нати, створити, зробити свою Батьківщину багатою. Отже, сьогодні ми пого­во­ри­мо з вами про людину, Батьківщину і здоров’я..
Гра «Лабіринт»

Тему нашого уроку дізнаєтеся, пройшовши лабіринт.

У → к → р

б → а ↑ ↓

З а * → н ↑ ↓ * а

↓ ↑ ↓ * г а ↓

д → о в а я ↓ ↑ ї → н → а

↓ ↑ ↓ ↑ а → т

р → о ц → і
( Здорова нація – багата Україна )
ІІІ. Основна частина уроку


  1. Слово вчителя

Коли кожна людина буде здоровою, то і вся нація, усе суспільство буде здоровим і житимемо ми набагато краще тому, що люди творчо працюватимуть, діти значно краще вчитимуться, успішно пізнаватимуть світ. Сьогодні діти вчаться у школах, а згодом прийдуть на зміну своїм батькам, щоб зробити свою землю багатою, родючою і красивою. Якщо ти здоровий, то будеш і багатий, і щасливий, і зможеш досягти всього, про що мрієш.

А що ж таке здоров’я?




  1. Гра «Естафета з м’ячем».

Перекидаючи один одному м’ячик, діти називають ознаки здоров’я.

(Це висока працездатність,

гарний настрій,

упевненість у собі,

добре самопочуття,

бадьорість, сила,

спокій,

чудовий гумор,

рожеві щічки,

гарний апетит,

доброта, веселість,

бажання працювати,

хороші знання,

бажання бігати, стрибати)


  1. Поетична хвилинка

Учитель. Так, здоров’я – це найбільше багатство. Як же почувається здорова людина?

Учениця (читає вірш)

Хто здоровий, той сміється,

Все йому в житті вдається,

Це ж чудово для людини!

Хто здоровий, той не плаче,

Жде його в житті удача.

Він уміє працювати,

Вчитись і відпочивати.

Хто здоровий – не сумує,

над загадками мудрує,

Він сміливо в світ іде

Й за собою всіх веде.

Бо здоров’я – це прекрасно,

Здорово, чудово, ясно!

І доступні для людини

Всі дороги і стежини!


  1. Хвилинка відпочинку

Учитель. Діти, чи вважаєте ви себе здоровими? (Так) Отже, ви любите гратись і граючись відпочивати, так?
Гра «Упізнай ознаки здоров’я»

- Якщо те, що я назву, є ознакою здоров’я, дружно плещете в долоні, якщо ні – не рухаєтесь.

Відсутність болю – (так)

Гарний настрій - (так)

Біль у горлі – ( ні)

Вільні рухи - (так)

Дратівливість – (ні )

Доброзичливість – (так)

Кашель – (ні)

Гарна постава - (так)

Дзвінкий голос - (так)

Температура – (ні)

Бажання працювати - (так)

Молодці!



  1. Розповідь вчителя

З давніх-давен в Україні у народних піснях, легендах, прислів’ях, казках народ оспівував і возвеличував фізично дужу, здорову й сильну людину. Згадаймо хоча б казку «Котигорошко». Молодий хлопець був сильним і зміг побороти змія. Культ фізичної досконалості людини існував у Запорізькій Січі. Там були спеціальні козацькі школи, в яких хлопчиків навчали бою, розвідці, володінню шаблями, списами, умінню стрибати, метати, правильно і впевнено поводитися в різних ситуаціях. І вам відомо, що козаки були фізично здоровими і сильними людьми, вмілими вершниками.

Наприклад, Іван Підкова був сильним, міг зігнути підкову. Петро Сагайдачний змалку навчився натягати лук, коня з рук не випускав, умів боротися з негодою, у небезпеці проявляв відвагу і мужність.

Фізична досконалість, сила, мужність, відвага й розум були чоловічими озна­ками й у богатирів Київської Русі.

Правила здорового способу життя, складені народом віками, дійшли до нас у вигляді прислів’їв, приказок, порад.




  1. Творча робота в групах

  • Зараз перевіримо, чи знаєте ви прислів’я та приказки про здоров’я.

Кожна група одержує конверт із листівок-розсипанок.

Завдання: скласти прислів’я і пояснити його зміст.


(* Здоров’я побажаєш – щастя зустрінеш.

* Здоров’я за гроші не купиш.

* Праця - здоров’я, лінь – хвороба.

* Сонце, повітря і вода – найкращі друзі.

* Хвороба людину не прикрашає.

* Борщ усьому голова.)
Здорові, сильні та витривалі люди – наші спортсмени, гордість нації.

Цього року наша країна була активним учасником Євро-2012. І мабуть, не було в нас байдужої людини, яка б не цікавилася, як проходять змагання з футболу.

Ось зовсім недавно завершились ХХХ Літні олімпійські ігри-2012 в Лондоні. Українські спортсмени вибороли 20 медалей, а Україна зайняла 14 загаль­ноко­ман­д­не місце (із 204).

(Група дітей демонструє фотографії спортсменів-переможців, називаючи їх імена).

Ми гордимося цими людьми, які досягли успіхів завдяки тому, що займаються спортом, своїм здоров’ям.



  1. Інсценізація вірша Г. Бойка «Шкідливі поради пані Шапокляк»

(Чути стук у двері. Дитина відчиняє. Входять Шапокляк і Мальвіна).

Шапокляк: Ми дізналися, що у вас іде серйозна розмова про те, як бути здоровим, тому прийшли зі своїми порадами.

Мальвіна: А ви слухайте й робіть висновки, які поради виконувати, а які ні.
Шапокляк
Від світанку й до зорі

Радять дітям лікарі

Алкоголю не вживати,

Цигарок до рук не брати.


Я ж вам, пані Шапокляк,

Раджу все робить не так!


Дам поради залюбки –

Все робити навпаки.

Це ж і весело, й цікаво,

І для діток є забава.


Нащо вам здоровим бути?

Треба зразу все забути!

І поради лікарів,

Й застереження батьків.


Та й не тільки вчителі

Вчать дітей на цій Землі!

Я умію теж навчити.

Нащо вам здоровим жити?


Йдете в школу – закуріть

І диміть, диміть, диміть!

Замість чаю пийте пиво

І хворійте всі щасливо!


Як дитина занедужа,

Це чудово дуже-дуже!

Бо не треба в школу йти,

Можна в ліжечко лягти.


Коли можна закурити,

Вік свій трохи вкоротити!

Бути кволим, так приємно,

Всі тоді говорять чемно.


На твою велику втіху,

Твоїм рідним не до сміху.

А тебе ніхто не вчить,

Як на білім світі жить.


І не треба з дітьми гратись,

Ні гулять, ні розважатись,

Ані в той футбол ганяти,

М’яч в ворота забивати.


І усім наперекір

Покурити йдіть у двір!

Там на вас давно чекають

І дурман в руках тримають.


Ви спитайтеся у мами

Чи і я роблю так само?

Ні! Звичайно не роблю!

Я себе завжди люблю!


Мальвіна

Знайте, пані Шапокляк

Робить все завжди не так,

Як говорить вам робити,

Бо вона ще хоче жити!
Гарно жити й процвітати

Та міцне здоров’я мати!

Діти, це ви прочитайте,

Добре все запам‘ятайте.


І зробіть усе не так,

Як вам радить Шапокляк.

Раджу дітям залюбки

Все робити навпаки.


І послухати батьків,

Лікарів і вчителів.

Правильно у світі жити

І себе завжди любити.


Бо добро найбільше в світі -

Це здоров’я ваше, діти!

Щастячка шукать дарма,

Як здоров’ячка нема.


Доки діточки малі

Їх навчають вчителі,

Лікар дасть пораду й татко,

Добрих є людей багато.


Але є і Шапокляк,

Що підкаже щось не так.

Хтось таки з шляху зіб’ється,

А вона над ним сміється.


Та щоб вам спокійно жити,

Треба все, як слід робити.

Щоб здоров’я вберегти

І щасливими рости!


Учитель. Чи можна виконувати поради Шапокляк? (Ні, бо вони руйнують здоров’я.)
ІV. Підсумок уроку
1. Робота в парах. Створення плакатів-сонечок «Коли я кажу «Так», Коли я кажу «Ні»

Діти парами підходять до дошки. Радяться. Створюють промінчики сонечка із

назв «Так» або «Ні».







Заключне слово вчителя


Яке життя довкіл прекрасне!

Росинка на траві бринить,

Яке чарівне сонце ясне,

І неповторна кожна мить.


Й життя у кожного єдине;

І неповторне, лиш одне.

А ти у світі цім – людина,

І хай біда тебе мине.


Любіть себе і інших поважайте,

Своє життя й здоров’я бережіть.

І правильну дорогу вибирайте,

Якщо сто літ бажаєте прожить.




Дякую всім за роботу!


ПЕРШИЙ УРОК

2-3 клас

Козаченко Наталія Петрівна,


учитель вищої кваліфікаційної категорії

Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 7

Білоцерківської міської ради Київської області,

учитель-методист
Тема. Здорова родина – успішна країна
Мета. Поглибити знання дітей про здоров’я. Ознайомити зі ст. 27 Основного Зако­ну України Конституції, що гарантує право на життя всіх громадян. Фор­мувати в дітей навички безпечної поведінка та свідоме ставлення до здоров’я. Виховувати ціннісне ставлення до власного здоров’я та здоров’я своїх рідних. Прищеплювати корисні звички, що допоможуть зміцнити здоров'я, виховувати бажання займатися спортом, вести здоровий спосіб життя.
Обладнання: ілюстративний демонстраційний і роздатковий матеріал, сигнальні картки, мікрофон, у конвертах завдання для груп, карта України.
Хід уроку

І. Організаційний момент.

 

Усміхнися всім навколо:
     небу, сонцю, квітам, людям..
     І тоді обов'язково
     Наш урок цікавим буде!
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Відгадати загадки.

«На базарі не знайдеш, на вагах не зважиш».

«Не золото, а найдорожче».

-Діти, зберіть із розсипаних букв відгадку. (З,Я,О,’,Д,О,В,Р)

- Сьогодні на уроці ми будемо вчитися берегти своє здоров'я та здоров'я своїх рідних.
2. Правила роботи:

- працювати дружно;

- говорити по черзі;

- бути доброзичливим;

- усміхатись.

  • Чи приймаєте ці правила?


3. Очікування

-Що є складовою здоров'я?

Те, що ми чекаємо від сьогоднішнього уроку, напишіть на «сонячних промінчиках».
ІІІ. Основна частина
1. Бесіда вчителя:

Україна моя починається 
Там, де доля моя усміхається, 
І, як небо, як даль солов'їна, 
Не кінчається Україна.

Україна багата неосяжними полями і високими горами, глибокими річками й морями, але найбільше багатство – це наш народ!

Ви, діти, часточка великого народу і цим по-справжньому маєте пишатися. Держава дбає про здовов’я кожної людини, але й кожна людина теж має дбати про своє здоров’я. «Без повсякденної й умілої турботи про здоров'я не може бути мови про гармонію фізичного й духовного, гармонію почуттів і світогляду, естетичних сма­ків і поглядів», - писав В. О. Сухомлинський.

15 травня на Київщині під патронатом голови облдержадміністрації Анатолія Присяжнюка стартувала акція «ЗДОРОВА РОДИНА – УСПІШНА КРАЇНА». Цей захід присвячений Міжнародному дню сім’ї. Панує думка, що саме здорова родина є за­по­рукою успішної та процвітаючої України.

2012 – Рік спорту та здорового способу життя. Це необхідна умова само­роз­витку та самовдосконалення особистості.

У Конституції України записано: «Кожна людина має природне невід'ємне й непорушне право на охорону здоров'я. Суспільство й держава відповідальні перед сучасним і майбутніми поколіннями за рівень здоров'я і збереження життя народу України».

Сьогодні нас чекає незвичайна подорож у «Країну здорового способу життя».

Давайте пригадаємо, коли людина вважає себе здоровою?


2. Діти декламують вірш:

Хто здоровий, – той сміється,

Все йому в житті вдається.

Він долає всі вершини,

Це ж чудово для людини!

Хто здоровий, той не плаче,

Жде його в житті удача.

Він уміє працювати,

Вчитись і відпочивати.

Хто здоровий – не сумує,

Над загадками мудрує,

Він сміливо в світ іде

Й за собою всіх веде!



3. Гра «Мікрофон»

«Я вважаю себе здоровим, тому що ... »

(Очікувані відповіді: у мене нічого не болить, хороший апетит, я посміхаюся, я ра­дий бачити своїх друзів, я скучив за рідною школою, у мене гарний настрій, я щас­ли­вий, що живу, упевнений у собі, у мене веселі думки...)



  • Молодці! Коли людина здорова, то вона щаслива, весела, доброзичлива, сильна, може добре працювати, із задоволенням навчатися. Щоб потрапити в казкову краї­ну, ми пригадаємо правила здорового способу життя, харчування, поводження.


4. Килим ідей.

− Устелимо стежечку осіннім листям.

(Діти по черзі кладуть листочок на підлогу і називають правила здорового способу життя. Очікуванні відповіді: загартовуватися, обтиратися, вживати корисну їжу, робити зарядку, бувати на свіжому повітрі, займатися посильною працею, дотримуватись чистоти, ходити в походи, виробляти корисні звички.)
−Наш мудрий народ склав багато прислів’їв про здоров’я:

«Здоров’я маємо – не дбаємо, а втрачаємо – плачемо.»

«Бережи одяг поки новий, а здоров’я поки молодий.»

«Хто тілом здоровий, той душею молодий.»


Життя чарівне, мов казка,

І дається людині раз!

Не марнуй його, будь ласка,

А люби й бережи повсякчас.
5. Робота в групах.

У вас на партах лежать аркуші, а на них половинки прислів’їв, які треба з’єднати стрілочками.




Здоров’я не купиш немає щастя.

Здоров’я дитини - який він багатий.

Здоров’я в чистоті для хвороби біда.

Без здоров’я міцніє.

Най більше щастя у житті - здоров’я.

Чиста вода - багатство країни.

Здоровий не знає, в жодній крамниці.


6. Весела фізкультхвилинка

Щоб здоровими нам бути –

Треба усім встати.

На зарядку шикуватись

І не лінуватись.

Руки вгору, ноги ширше,

До підлоги нахилились.

Раз! Два! Присіли, встали,

Як найшвидше пострибали.

Біг на місці, починай

Веселіш, не відставай!

Вийшла пауза мала –

До роботи нам пора.
7. Робота з загадками

Безцінний скарб, що ми здоров’ям звемо,

Із юних літ нам треба берегти.

Адже нічого більше нам не треба,

Щоб тільки ми здоровими були

Харчування - неодмінна умова життя. З їжею ми отримуємо поживні речовини, не­обхідні для роботи мозку, внутрішніх органів. Щоб збагатити свій організм віта­мі­нами, вживаємо різні овочі й фрукти.



(Учитель загадує загадки, а діти відгадують і вкладають в «кошик», намальо­ва­ний на аркуші ватману, малюнки овочів і фруктів.)


Що то за голова,
Що лиш зуби й борода? 
(Часник)
Печуть мене, смажать і варять,
Їдять мене і дуже хвалять.
(Картопля)
Сидить Марушка в семи кожушках.
Хто її роздягає, той сльози проливає. 
(Цибуля)
Довгий, зелений, 
Добрий і солоний, 
Добрий і сирий.
Хто він такий? 

(Огірок)
В полі хороше мені 
Зеленіти навесні.
Чим же я — не молодець?                         .
Маю диво-корінець, 
Все про нього дбаю, 
Цукор відкладаю. 
(Буряк)
Некрасива, шишкувата, 
Як прийде на стіл вона, 
Скажуть весело хлоп'ята:
— Ну й розсипчаста, смачна! 
(Картопля)
Хто хустиночку свою 
Влітку покриває?
І по двадцять хустин
На голівці має? 
(Капуста)

Народжується з квітки, 
Його всі люблять дітки, 
Заліза в нім багато, 
Рум'яне і хрустке.
А ну, скажіть, малята,
То що ж воно таке? 
(Яблуко)
Лампочка вгорі висіла, 
Стала смачна, пожовтіла. 
Діти лампочку зірвали,
З апетитом скуштували. 
(Груша)
Зелені сережки 
На гіллі висіли,
На сонечці підсмажились
І почервоніли! 
(Вишня, черешня)
Чи то жовта, 
Чи то синя 
Соковита господиня. 
Чи то сонце,
Чи то злива —
Пригостить нас влітку... 
(Слива)
Мовби на одній нозі. 
Він зростає на лозі. 
Подивись скоріш в віконце — 
Грона сповнені всі сонця!  
Кожен скуштувати рад 
Соковитий... 
(Виноград)




  1. Гра «Чарівний мішечок».

У мене в руках скринька, а в них лежать предмети. Я предмети буду показувати, а ви скажіть як можна їх назвати. (Учитель по черзі показує предмети особистої гігієни: мило, зубна щітка, зубна паста, носовичок, гребінець...)

  • Так, це предмети особистої гігієни не тільки кожного з вас, а й кожного в родині.


9. Гра «Так» або «Ні»

Як прокинувся – вставай,

Ліні волі не давай. (ТАК)

Якщо життя своє цінуєш,

У зазродощах і сварці дні марнуєш. (НІ)
Вранці снідать не люблю,


Краще довше я посплю. (НІ)

Якщо дитина бігає і грається,

То їй здоров’я усміхається. (ТАК)

Їж солодкого багато -

Це ж корисно споживати. (НІ)

Задравши носа висого вгору,

Ходи без шапки в холодну пору. (НІ)

Перед їжеє руки мий,

Воду кип'ячену пий. (ТАК)

Корисна їжа - це вітаміни,

Білки, вуглеводи, мінеральні речовини. (ТАК)
Потурбуємось про татуся і неньку,

І бабусеньку рідненьку,

Про сивого дідуся –

Тут родинонька уся.
10. Гра «Позбався поганої звички»

(Діти кидають у кошик м'ячик, називаючи погані звички свої, друзів, членів своєї родини. Очікуванні відповіді: лінь, злість, неслухняність, паління, егоїзм, пере­їда­н­ня, наркоманія, грубість, алкоголізм...)
11. Бесіда.

  • Які види спорту ви знаєте?

  • Де відбулася остання олімпіада? (У Лондоні)

  • Скільки медалей отримали наші спортсмени? (20 медалей)

  • На я кому місці була Україна у загальному заліку? (14 місце з 204)

(Володарі золотих медалей: боксери – Олександр Усик, Василь Ломаченко; байдарки й каное – Юрій Чебан; шпажистка – Яна Шемякіна; важка атлетика – Олексій Торохтій).

  • Який робимо висновок?

(Щоб бути здоровим, спритним, міцним, треба займатися спортом).
ІV. Закріплення вивченого.
1. Робота в парах. «Склади картинку з пазлів».

Діти мають якнайшвидше скласти картинку на тему «Тато, мама, я – спортивна сім'я». Перемагає та пара, яка швидше складе й розповість про те, що зображено.
2. Індивідуальна робота

Діти дістають з конвертів голубів, пишуть на них побажання жителям України, своїм батькам та близьким. Читають написане й прикріплюють цих голубів навколо карти України.

Здоров’я бережіть, доки малі.

І мудрими йдіть по цій землі.

Хай кожен з вас запам’ятає:

Без здоров'я щастя не буває.
Заповіді Матері Терези:

Життя – це можливість.Скористайся нею.

Життя – це багатство. Не розтринькай його.

Життя таке чудове – не змарнуй його.

Це твоє життя. Виборюй його.
V. Підсумок уроку

Що важливого було на уроці?

Що повторив кожен з вас?

Що вперше почув?

Стікерами покажіть, який цей урок був для вас?



Хто абетку здоров'я знає,

Той чарівний компас має.

По життю веде він нас.

А цей урок був просто («КЛАС»)


Антонюк Ольга Степанівна,


вчитель вищої кваліфікаційної категорії

спеціалізованої загальноосвітньої школи

І-ІІІ ступенів № 9 з поглибленим

вивченням іноземних мов

м. Білої Церкви,

вчитель-методист



ПЕРШИЙ УРОК

1 клас

Тема. Здорова родина – успішна країна
Мета. Визначити поняття «здоров’я». Формувати уявлення про здоров’я, як най­го­ловнішу цінність людського життя, про те, що від здоров’я дітей і членів їх ро­дини залежить здоров’я нації, а значить, благополуччя і добробут всієї України, її май­бутнє. Стимулювати бажання дотримуватися режиму дня, бути чистим і охай­ним, займатися спортом, споживати здорову їжу, не вживати грубих, лайливих слів. Роз­вивати усне мовлення, мислення, увагу. Виховувати любов і повагу до рідних і бли­зьких, турботу про них.
Обладнання: вирізане з паперу сонечко з промінцями, скринька з речами (руш­ник, мило, зубна паста, зубна щітка, шампунь, гребінець тощо), надувні кульки, во­ло­гі серветки, магнітофонний запис, картки з зображенням продуктів харчування.
Хід уроку

І. Привітання. Знайомство.
ІІ. Створення емоційного мікроклімату в класі.

Спочатку краса й ніжність, (сідають дівчатка)

А потім сила й мужність. (сідають хлопчики)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
1. Вступна бесіда.

Зрозуміло, всім відомо,

Що приємно буть здоровим.

Тільки треба знати,

Як здоровим стати.

  • Найдорожчий скарб, що має людина – це здоров’я. Без нього не може бути пов­но­цінного, радісного, щасливого життя.

Як ви розумієте, що таке здоров’я? (Відповіді дітей)

  • Так, здоров’я – це не тільки відсутність хвороб, а й здорові думки, вчинки, гарний настрій.

Зазирнуло сонечко в віконце,

Посміхнулось весело всім нам.

«Я бажаю вам добра й здоров’я», –

Шепотіли промені-вуста.

(Учитель кріпить на дошку вирізане з паперу сонечко з малою кількістю промінців.)



  • Скажіть, будь ласка, чого сонечку не вистачає? (Промінців)

  • Якщо ми будемо працювати активно, то допоможемо сонечку «знайти» про­мінці. Адже вони не прості, а чарівні. Кожен промінчик дасть нам багато корисної інформації, навчить, що треба робити, щоб бути здоровим. Допоможемо сонечку? (Так!)


1 промінчик «Режим дня»

- Як ви думаєте, що таке «режим дня»? (Відповіді дітей)

- У чиїй сім’ї дотримуються режиму дня? (Розповіді дітей)

Режим дня – це правильний розподіл часу на всі види діяльності й відпочинку. Якщо ви й ваші рідні будете дотримуватися режиму дня, то все виконуватимете вчасно, встигатимете багато зробити, почуватиметеся бадьорими і веселими, а, отже, здоровими.

(Промінчик кріпиться біля сонечка)


2 промінчик «Чистота й охайність» («Гігієна»)

Хто здоровим хоче буть,

Умиватись не забудь.

Ти ранесенько вставай,

Личко милом умивай.

  • Щоб бути здоровим, необхідно дотримуватися правил чистоти (особистої гігієни). Яких? (Відповіді дітей)

  • У кого з вас чисті руки? Покажіть. Зараз перевіримо, чи справді це так.

(Учитель роздає всім дітям вологі серветки)

- Серветки чисті? Витріть ними свої руки. (Діти витирають руки.) Чи такими ж вони чистими залишилися? Чому руки потрібно часто мити? (Відповіді дітей)


Гра «Чарівна скринька»

−Зараз зазирнемо до чарівної скриньки й дізнаємось, що ж допоможе нам бути чис­тим і охайним.



(Діти по черзі виходять до столу вчителя, дістають зі скриньки предмет і роз­по­відають, для чого він потрібен.)

Висновок: потрібно щоранку вмиватися, чистити зуби, мити вуха та шию, зав­ж­ди мити руки перед їжею та після відвідування туалету, коли прийшов з вулиці, ко­ро­тко стригти нігті, користуватися носовичком.

(Промінчик кріпиться на дошку)
3 промінчик «Ранкова зарядка та спорт»

Кожен день по розпорядку

Маємо робить зарядку.

Для здоров’я вона – плюс,

Намотай собі на вус.

  • Фізичні вправи зранку – це заряд бадьорості на весь день.

  • Чия родина заряджається бадьорістю на весь день, роблячи щодня ранкову гімнастику? (Діти розповідають, як та з ким вони роблять ранкову зарядку)

  • Для того, щоб людина розвивалася, ставала сильною, потрібно рухатися. Тому після занять у школі найкращим відпочинком для вас будуть рухливі ігри на свіжо­му повітрі, … (варіанти відповідей дітей: катання на велосипеді, на скейті, про­гу­ля­н­ка в парку, допомога батькам по господарству, заняття спортом тощо)

  • Хто з вас займається спортом?

  • Чиї батьки займаються спортом? Яким? Що дає вам і вашим батькам заняття спортом?

  • Доведіть, що ви сильні і витривалі


Гра «Повітряна кулька».

(Бажаючі одержують кульки. Хто надме її, той вважається сильним. Клас оплесками підтримує учасників гри.)

Висновок: виконання вправ ранкової гімнастики та заняття спортом зміцнюють здоров’я.

(Промінчик кріпиться до сонечка)
4 промінчик «Корисна їжа».

Хто до ста років збирається жити,

Той правильно їсти повинен уміти. (Народна мудрість)

  • Як ви розумієте цю народну мудрість? (Відповіді дітей)

  • Для чого людина їсть?

  • Що таке вітаміни?

  • - У яких продуктах вони містять?

(Інформація для вчителя. Вітаміни - це органічні речовини, що характеризуються високим рівнем біологічної активності. Іншими словами, потрапляючи в організм у дуже незначних концентраціях, вітаміни активно включаються в обмін речовин, у деякому сенсі навіть керуючи ним. Вітаміни підвищують імунітет. На сьогоднішній день учені виділили 30 видів вітамінів.)



Гра «Смачно – несмачно».

(Учитель показує картки з малюнками продуктів харчування, а діти відповідають «смачно» (корисна їжа), або «несмачно» (шкідлива їжа).



Висновок: щоб мати міцне здоров’я, потрібно споживати тільки корисну їжу.

(Промінчик кріпиться до сонечка)
5 промінчик «Гарний настрій»

- Для здоров’я дуже важливо, щоб кожен ранок починався з гарного настрою. Ко­ли прокинетеся, обов’язково усміхніться й привітайтеся до рідних, побажайте їм доб­рого ранку. Це є знаком любові й поваги до них.

Сьогодні урок ми розпочали привітанням і посмішкою.

Вам приємно бачити усміхнене обличчя, чути лагідні слова? Чому?

Усмішка покращує настрій, сприяє зміцненню здоров’я. Коли людина посміха­єть­ся, значить їй добре, приємно, вона щаслива.

«Посмішка – це маленьке сонечко, яке проганяє зиму з нашого обличчя», - сказав один мудрець. Як ви розумієте ці слова?

А чи завжди всі люди перебувають у хорошому настрої? Що може його зіпсу­ва­ти? (Варіанти відповідей: образа, фізична втома, невдача, сварка, грубе слово тощо)


  • Не все залежить від нас, але дещо ми можемо зробити, щоб покращити настрій собі, своїм рідним, друзям. Як ви думаєте, що я маю на увазі? Так, говорити приємні слова, не ображати, допомагати в різних ситуаціях, підтримувати.

Велику шкоду здоров’ю завдають лайливі слова, які вживають дорослі. Вони шкодять не тільки тим, хто їх говорить, а й тим, хто їх чує. Це стосується й тих слів, які звучать з телеекранів.

Чиї батьки говорять погані слова? Скажіть їм, що ці слова шкодять усім, хто їх чує, а ви хочете, щоб ваші рідні були здорові і попросіть більше не вживати таких слів.



  • Що може покращити настрій? (Посмішка, весела музика, танець, приємні слова)

(Звучить пісня В. Шаїнського «Усмішка». Діти виконують танцювальні рухи, посміхаючись один одному.)

  • Настрій покращився? Давайте наповнимо класну кімнату посмішками, приєм­ни­ми словами, а потім відкриємо вікна й випустимо їх, нехай линуть вулицями міста й дарують гарний настрій всім людям.

(Діти посміхаються, говорять один одному приємні слова. Коли вчитель відкриє вікна, посилають у них повітряні поцілунки.)

Висновок: посмішка, приємні слова покращують здоров’я.

(До сонечка кріпиться останній промінчик)
ІV. Підсумок уроку

- На закінчення пропоную пограти у веселу гру «Це все я…».


Хто з вас чистий і охайний,

Вранці миється у ванній?

5
В кого бруд на шиї в вухах?

Мами хто порад не слуха?
Хто із вас, скажіть лишень,

На зарядці день у день?
Хто з вас хоче буть здоровим,

Сильним, мужнім і бадьорим?
Хто завжди ходить похмурий,

Спорт не любить й фізкультуру?
За комп’ютером до ночі

Хто псує свідомо очі?
Вітаміни хто вживає,

Про своє здоров’я дбає?
Слів брутальних не вживає,

Бо здоровим буть бажає?
Хто в (№ ) школі вчиться,

Ким ми можемо гордиться,

Хто є прикладом для всіх:

І дорослих, і малих?


  • Молодці!



Здорові діти – нація здорова,

Багата Україна і чудова!

То ж, діти, ви здоровими ростіть,

В майбутнє впевнено ідіть!

- Щоб ви й ваші рідні мали міцне здоров’я, потрібно (читаємо на промінцях) до­три­муватися режиму дня, бути чистим і охайним, робити ранкову зарядку, зай­ма­тися спортом, уживати тільки корисну їжу, говорити приємні слова, частіше по­смі­ха­тися, як посміхається нам сонечко, щоб мати гарний настрій. Адже від цього за­ле­жить здоров’я всіх людей, а значить благополуччя й добробут усієї України, її щас­ливе, успішне майбутнє. Здорові люди добре працюють, приносять користь країні, роб­лять її багатою, міцною.


Усі разом (вчимо)

Здоров’я – це сила!

Здоров’я – це клас!

Хай буде здоров’я

У вас і у нас!

- Сподобався вам урок? Що нового дізналися? Про що розкажете вдома батькам, коли вони запитають, який був урок?



(Діти діляться враженнями від уроку)

  • Наш урок закінчено. Будьте всі здорові! До побачення!





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка