Рішенням колегії відділу освіти Томаківської райдержадміністрації



Сторінка1/12
Дата конвертації11.03.2016
Розмір2.54 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   12
ЗАТВЕРДЖЕНО

Перший заступник голови

Томаківської районної

державної адміністрації

__________ С. О. Шевченко

«_____» __________ 2012 рік



ПЛАН

роботи відділу освіти

Томаківської районної державної адміністрації

на 2012 рік

СХВАЛЕНО


рішенням колегії

відділу освіти Томаківської

райдержадміністрації

___________________

Проблема району: « Розвиток креативності – запорука формування інноваційної особистості» (2010 – 2015 рр. )

2012 рік



Зміст


  1. Вступ. Аналіз роботи відділу освіти - 3

  2. Нормативно-правова база діяльності відділу освіти - 16

  3. Організація роботи відділу освіти Томаківської РДА - 27

  4. Циклограма діяльності відділу освіти - 29

  5. Питання , що виносяться на колегію ТРДА та сесії районної ради - 32

  6. План засідань колегій відділу освіти - 33

  7. Наради:

  1. Директорів закладів освіти - 36

  2. Заступників директорів закладів освіти з НВР - 38

  3. Заступників директорів з виховної роботи - 40

  4. Завідуючих дошкільними навчальними закладами - 41

  1. Накази - 43

  2. Науково-методична діяльність відділу освіти

  1. Засідання методичної ради відділу освіти - 50

  2. Робота з кадрами - 51

  3. Школа управлінського досвіду:

  • Секція директорів шкіл - 52

  • Секція заступників директорів з НВР - 53

  • Секція заступників директорів з ВР - 53

  1. Школа резерву керівних кадрів - 54

  1. Фахові конкурси, виставки - 54

  2. Здійснення управлінського контролю - 61

  3. Робота з забезпечення умов життєдіяльності та техніки безпеки - 84

  4. Заходи з охорони праці - 85

  5. Інформації звіти - 85

  6. Статистична звітність - 89

  7. Організаційно-масові заходи - 94

  8. Особистий прийом начальника відділу освіти - 95

  9. Додатки:

  1. Оперативні наради (додаток 1) - 97

  2. Апаратне навчання (додаток 2) -107

  3. План роботи інженерно-господарської служби (додаток 3) - 110

  4. Річний план вчителя-логопеда логопедичного пункту (додаток 4) - 113

  5. Перспективний план проведення комплексних перевірок закладів

освіти Томаківського району (додаток 5) - 116

  1. Перспективний план проведення атестації навчальних закладів освіти Томаківського району (додаток 6) - 117

  2. Вивчення стану викладання навчальних предметів у навчальних

закладах (додаток 7) - 118

  1. Вивчення стану виконання Базового компоненту дошкільної освіти у

сферах життєдіяльності дитини (додаток 8) - 119

Аналіз роботи відділу освіти за 2011 рік
Система освіти району функціонує в правовому полі та керується основними нормативно-правовими, законодавчими документами про освіту, що ґрунтується на Конституції України, законах України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про оздоровлення та відпочинок дітей», «Про охорону дитинства». Національній доктрині розвитку освіти, указах Президента «Про додаткові невідкладні заходи щодо створення сприятливих умов для життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями», «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні»,Указу Президента України від 16.12.2011 №1163/2011 «Про питання щодо забезпечення реалізації прав дітей в Україні», Концепції профільного навчання, Державної цільової програми «Сто відсотків» на період до 2015 року, Концепції Державної цільової соціальної програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року, Концепції Державної цільової програми розвитку дошкільної освіти на період до 2017 року, рішеннях III Всеукраїнського з’їзду учителів, Посланням Президента до українського народу , Програмою економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка , ефективна держава», Комплексною програмою розвитку освіти Томаківського району ; Комплексною цільовою програмою розвитку дошкільної освіти на 2012 - 2017 роки, новим Положенням про районний (міський) методичний кабінет (центр), іншими документами та урядовими рішеннями в галузі освіти, наказами і розпорядженнями Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, головного управління освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації, Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, а також річними планами головного управління освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрації, Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, новим регіональним проектом «Новій Дніпропетровщині – новий стандарт освіти». Діяльність відділу освіти спрямувалась на виконання державної політики в галузі освіти, забезпечення потреби педагогічних працівників району щодо підвищення їх професійної компетентності, підвищення майстерності.

Організаційні заходи

Питання державної політики в сфері освіти у 2011 році було розглянуто:



  • на засіданні колегій ТРДА – зокрема, щодо підготовки закладів освіти до нового навчального року та осінньо-зимового періоду; організації літнього оздоровлення та відпочинку дітей; про профілактику соціально небезпечних захворювань у закладах освіти району

  • видано розпорядження голови ТРДА про затвердження плану заходів щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Томаківському районі, щодо затвердження штатного розпису та мережі закладів освіти; введення додаткових штатних одиниць посад інженерів з інформаційно-комунікаційних технологій в закладах освіти району; про оздоровлення дітей та підлітків улітку 2011 року, про підготовку закладів освіти району до нового 2011-2012 навчального року; про початок опалювального сезону; про проведення Новорічних свят та Дня захисту дітей; про відзначення в районі Дня працівників освіти.

  • на засіданнях сесії районної ради – уточнення показників районного бюджету галузі; затвердження Комплексної цільової програми розвитку дошкільної освіти на 2011- 2017 роки ; реорганізацію загальноосвітніх навчальних закладів у навчально-виховні комплекси та затвердження їх статутів.

  • на 5 засіданнях колегії відділу освіти розглянуто 12 питань; на 18 засіданнях нарад керівників закладів освіти розглянуто 47 питань; проведено атестацію 3-х закладів освіти (Добронадіївського НВК, Зеленогайського НВК, Китайгородської ЗОШ І-ІІІ ст.) складено акти про перевірку та відправлено до регіональної експертної ради та комплексну перевірку 2-х закладів освіти (Володимирівської ЗОШ І-ІІІ ст., Глухівського НВК); проведено 5 виїздів відділу освіти ;

  • здійснено управлінський контроль з 69 питань(узагальнено довідками, наказами);

  • проведено 4 засідання методичної ради.

Для внутрішнього оперативного керівництва за 2011 рік по відділу освіти підготовлено: 391 наказ по основній діяльності, 226 наказів з кадрових питань, 183 - з питань відряджень, фінансово-господарчих наказів – 163, підготовлено та відправлено 1605 різноманітних розпоряджень та інформацій. Постійно здійснюється контроль за виконанням Закону України «Про звернення громадян».

Дошкільна освіта. Протягом останніх років у районі збережена мережа дошкільних навчальних закладів. Для забезпечення рівного доступу дітей до якісної дошкільної освіти в районі функціонувало 8 дошкільних закладів, 3 НВК. Дошкільною освітою у 2011 році було охоплено 570дітей (43,7%), 72 % дітей дошкільного віку від загальної кількості, а в 2010 році – 74%, у тому числі дітей 5-річного віку - 95 %. З метою надання передшкільної освіти дітям 5-ти річного віку, у дошкільних навчальних закладах району проводилася планомірна, цілеспрямована робота: створені прогулянкові групи, групи короткотривалого перебування дітей, діти відвідують дошкільні навчальні заклади за графіком, працюють консультаційні пункти, організовано різні форми роботи з батьками в цьому напряму. Педагогічні колективи дошкільних навчальних закладів розпочали роботу над вивченням і поступового впровадження в роботу Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі». Усі дошкільні заклади забезпечені програмами, методичними посібниками та рекомендаціями, зошитами з друкованою основою до програми. Охоплення дошкільною освітою дітей від 0 до 6 років:

2011 рік – 43,7%

2010 рік – 41,7%

2009 рік – 43%

2008 рік – 46%

Отже, охоплення дітей дошкільною освітою за рік зменшилось на 2%. На території Томаківського району проживає 1537 дітей (станом на 01.01.2011) дошкільного віку.

У 2011 році створено 2 НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. –ДНЗ» (Зеленогайський, Добронадіївський НВК), планується відновлення роботи Настасівського ДНЗ та відкриття ще одного ДНЗ у смт. Томаківка (2012-2013 роках).

Дошкільними закладами та відділом освіти здійснено моніторинг показників охоплення дошкільною освітою дітей цього віку в нашому районі, який становить 56% (234 дитини). Решта дітей будуть відвідувати групи короткотривалого перебування при загальноосвітніх навчальних закладах, де отримуватиметься консультативна, методична допомога у вихованні та навчанні, що становить загалом 97,3%.

Розроблено й ухвалено урядом державну програму розвитку дошкільної освіти до 2017 року, така ж програма розробляється і на рівні району. Змінено штатні розписи для дитячих садочків.Розрахункова вартість одного дня для дитини становить 9.3 грн.
Загальна середня освіта

На сучасному етапі розвитку суспільства особливе значення має загальна середня освіта. ЇЇ модернізація є найбільш системною і масштабною. На сьогоднішній день у районі працює 17 ЗНЗ, в тому числі школа-інтернат для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, обласного підпорядкування. Учнівський контингент у 2011-2012 році складає 2675 учнів, 191 клас, що на 55 школярів менше ніж у минулому році. На виконання ст. 35 Закону України «Про освіту», ст. 6 Закону України «Про загальну середню освіту», постанови Кабінету Міністрів України від 14.04.2000 року №646 відділом освіти, загальноосвітніми навчальними закладами району проведена певна робота щодо уточнення території обслуговування загальноосвітніх навчальних закладів, затвердження первинних списків дітей шкільного віку. Здійснено перевірку явки дітей на навчання у загальноосвітні навчальні заклади. Загальною середньою освітою станом на 01.09.2011 року охоплено 100% дітей шкільного віку. Для залучення дітей та підлітків шкільного віку до навчання , попередження випадків бродяжництва закладами освіти та відділом освіти вжито дієвих заходів щодо своєчасного виявлення і влаштування дітей, які за певних причин залишилися поза школою. Для розв’язання цієї проблеми відділом освіти проводиться постійний контроль за місцем знаходження кожного школяра. У 2011-2012 н. р. до навчання приступило 2675 учнів(191 клас), що на 55 школярів менше ніж у минулому році. На кінець року досягнуто певних результатів з питань рівного доступу до якісної освіти , а саме:



  • підготовлено педагогічних кадрів до використання інформаційних технологій на уроках та в позаурочний час; учителі та працівники відділу освіти пройшли курси WEB-2;

  • забезпечено 100% підвозом учнів до місця навчання

  • згідно зі статтею 5 Закону України «Про охорону дитинства», учні 1-4 класів забезпечувалися гарячим харчуванням. Охоплення учнів 1-4 класів гарячим харчуванням становило 100%, діти пільгових категорій (сироти та діти позбавлені батьківського піклування, дітей з малозабезпечених родин) харчувалися безкоштовно

  • учні 1 – 9-х класів у 2011 році забезпечені 100% підручниками, які відповідають вимогам нових програм, 10-х класів на 95% і далі надходять нові підручники, а для 11-их класів використовуються підручники, які входять до переліку допущених Міністерством освіти і науки України;

  • усі заклади освіти мають власні сайти (у жовтні проведено конкурс «Кращий шкільний сайт»);

  • усі заклади є учасниками програми «Курс: Школа» (створили сайти «Мої знання», «Класний журнал» та розмістили звіти ЗНЗ-1,форми РВ-77,РВ-83, розклади уроків).


Профільне навчання – шлях до диференціації навчального процесу в старшій школі

Упровадження профільного навчання в старшій школі – це один із шляхів поліпшення якості національної освіти,забезпечення диференціації навчання.

Профільна школа – це масова школа, яка забезпечує збереження єдиного освітнього простору, гарантований рівень підготовки випускників і водночас передбачає навчання кожної дитини у відповідності до її індивідуальних особливостей, здібностей та інтересів.Запровадження профільного навчання сприяє створенню кращих умов для диференціації навчально-виховного процесу, розвитку індивідуальних здібностей учнів, самоорганізації, самореалізації особистості, розширенню життєвої та соціальної компетентності старшокласників, зміни мотивів навчання, що мають бути зорієнтовані, перш за все, на подальший професійний вибір. Всі загальноосвітнінавчальні заклади - профільні, але в 5-ти школах, обрали універсальний профіль Зеленогайська, Зорянська, Кисличуватська, Настасівська, Преображенська загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів. Проте, завдяки вибору предметів з варіативної частини навчальних планів, в 3-х школах – зорієнтувались на філологічний напрямок, в одній – екологічний, в іншій – технологічний.Нові навчальні плани для старшої школи розшили спектр вибору профілів. В 2010 – 2011 навчальному році крім традиційних в школах з’явились: правовий (Томаківська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1), екологічний ( Вищетарасівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Чумаківська ЗОШ І-ІІІ ступенів ), географічний (Вищетарасівська ЗОШ І-ІІІ ступенів) і навіть філософський (Китайгородська ЗОШ І-ІІІ ступенів) профілі.В 2010 – 2011 навчальному році в навчальних закладах І-ІІІ ступенів, в 29 класах здобували профільну освіту 387 учнів.

За вибором напрямків маємо таку картину:



  • природничо – математичний - 123 учнів (31,8%);

  • суспільно – гуманітарний - 135 учнів ( 34,9%);

  • філологічний напрям - 56 учнів (14,5%0;

  • технологічний - 42 учні (10,8%);

  • спортивний - 31 учень (8%).

Є зміни до кращого і у виборі школамифакультативів, курсів за вибором для профільної школи. Задовольняючи потреби та бажання учнів в школах. Читались курси, факультативи, навіть назви яких викликають зацікавленість:

  • Екодемія : уроки стійкого розвитку (Томаківська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1);

  • Технологія досягнення професійного успіху Томаківська ЗОШ І-ІІІ ступенів №2);

  • Основи науки про мови (Виводівська ЗОШ І-ІІІ ступенів);

  • Основи археології (Вищетарасівська ЗОШ І-ІІІ ступенів);

  • Хімія в побуті (Володимирівська ЗОШ І-ІІІ ступенів);

  • Основи створення презентації (Зеленогайська ЗОШ І-ІІІ ступенів);

  • Журналістика (Зорянська ЗОШ І-ІІІ ступенів);

  • Друга іноземна (Китайгородська ЗОШ І-ІІІ ступенів);

До цього часу в школах району немає поглибленого вивчення предметів, а до профільна освіта потребує удосконалення. Без цих двох складових ми не можемо говорити про якісну профільну освіту в школах. Адже, за одним із визначень, профільне навчання – профільно-диференційована, систематична, поступова, цілеспрямована, організована спільна двостороння діяльність учителів і учнів. А такої системи, на жаль, в багатьох школах просто не існує.

Позашкільний навчальний заклад Центр творчості молоді здійснює допрофесійну і професійну підготовку учнів, надає освітні послуги

Але, не дивлячись на позитиви, є ряд проблем в організації профільного навчання: недостатнє матеріально-технічне та фінансове забезпечення, в тому числі фінансування варіативної частини (73%), неналежне кадрове забезпечення викладання спеціальних дисциплін, задоволення інтересів і потреб кожного учня.

Оптимізація мережі шкіл у районі вимагає організації підвезення учнів до місць навчання і додому, до місць проведення олімпіад, конкурсів, екскурсій, спортивних змагань і є складовою частиною забезпечення реалізації прав громадян на здобуття рівного доступу до якісної загальної середньої освіти. У районі за межею пішохідної доступності проживає 935 учнів. Підвозиться 933 (93,8%) учня і 43 вчителя. Підвіз здійснюється із 43 населених пунктів 14-ма автобусами відділу освіти та 2-ма автобусами орендованими за угодами



Забезпечення рівного доступу до якісної освіти

Аналізуючи дані шкіл щодо забезпечення надання повної загальної середньої освіти дітям району, необхідно зазначити, що для дітей, які не можуть відвідувати навчальний заклад організовано індивідуальне навчання, в 2010-2011 н.р. 43 учня перебували на індивідуальному навчанні, з них - 36 учнів у зв’язку з демографічною ситуацією, 2 - за рішенням ЛКК, 5 – за рішенням обласної ПМПК, трьом особам надано право отримати річне оцінювання шляхом екстернату.

За останні роки спостерігається позитивна тенденція до збільшення кількості учнів, які володіють навчальним матеріалом на достатньому та високому рівнях за результатами державної підсумкової атестації. Разом з тим, є і учні, які володіють змістом навчальних предметів на початковому рівні. За результатами моніторингу рівня навчальних досягнень учнів шкіл району бачимо, що початковий рівень навчальних досягнень збільшився на 0,6%, але збільшився і високий рівень навчальних досягнень на 1,3%


бали

2009-2010 нр.

2010-2011 н.р.

1-3

3,2%

3,8%

4-6

57,2%

51,4%

7-9

32%

34,9%

10-12

8,6%

9,9%

У 2011 році випущено із навчальних закладів випускників:

9 класів – 322, з них отримали свідоцтва з відзнакою 12 чоловік (7%);

11 класів – 135, з них отримали медалі 16 чоловік (11,9%) (11 – золоті, 5 – срібні).

Томаківська ЗОШ I-III ст. №2 - 4 учня отримали медалі (4 – золотих);

Томаківська ЗОШ I-III ст. №1 – 7 учнів (3 – золотих, 4 - срібних);

Добронадіївська ЗОШ I-III ст. – 1 учень (1 – золота);

Чумаківська ЗОШ I-III ст. – 4 учня (3 – золотих, 1 - срібна).

50% випускників 11-х класів вступили до ВНЗ ІІІ-ІV рівня акредитації, 37% до ВНЗ І-ІІ рівня акредитації

Оцінювання результатів навчальної діяльності - ефективний засіб поліпшення якості освіти

Проведення ЗНО в районі передувала системна робота багатьох працівників та інстанцій, проводилась інформаційно-роз’яснювальна робота з учасниками тестування, педагогічною та батьківською громадськістю. Для забезпечення організованого проведення тестування у районі працював 1 пункт, який було створено на базі відділу освіти. У 2011 році у зовнішньому незалежному тестуванні брали участь 141 випускник. Згідно вимог кожен учасник зовнішнього тестування міг обрати обов’язково два предмети, а інші три - за вибором. Зовнішнє незалежне оцінювання проводилося після проведення державної підсумкової атестації та вручення атестатів, що є позитивним в організації ЗНО.

Основним показником результативності роботи є результативність навчально-виховного процесу в загальноосвітніх навчальних закладах, яку можна простежити через результати зовнішнього незалежного оцінювання:

Результати зовнішнього незалежного оцінювання 2011 року(учасники, які отримали найвищий бал з предмета)

Кількість учасників

Німецька мова

Англійська мова

хімія

біологія

Російська мова

Українська мова

Географія

історія

математика

фізика




136 - 150

150 -162

162 - 172

162 -172

162 -172

173 - 183

173 - 183

173 - 183

190 - 195

190 - 195

79

2

6

3

7

1

5

1

3

2

1

Результати зовнішнього незалежного оцінювання2011 року

(учасники, які отримали менше 124 балів з предметів)



Кількість

учасників



Українськамова

історія

Математика

Фізика

хімія

Географія

Біологія

Англ. мова

німецька мова

Російська мова

Брали участь

92

67

50

12

8

21

44

18

3

4


З них отримали

11

5

3







3

6

2

1

1

За підсумками зовнішнього незалежного оцінювання 2011 року випущено інформаційно-аналітичні матеріали, які містять вичерпну інформацію щодо даної кампанії.

Інформатизація освітнього процесу – важливий резерв підвищення якості освіти

Першим кроком на шляху до реалізації цієї мети, є забезпечення навчальних закладів комп’ютерною технікою. На даний момент загальна кількість комп’ютерів у закладах району складає 239 комп’ютерів, 28 НКК. Протягом року за кошти місцевого бюджету були придбані 12 комп’ютерів для Кисличуватської, Настасівської ЗОШ І-ІІІ ступенів. Кількість учнів на 1 комп’ютер складає 12,7 учнів. Томаківський район є першим в області з впровадження проекту «КУРС: школа», мета якого – формування ЄОІП району, області і подальше інтегрування в ЄОІП України. Томаківська ЗОШ І-ІІІ ст.. №2 визначена пілотною із впровадження ІКТ. У зв’язку з недосконалістю проведеного раніше Інтернету в ряді шкіл району керівниками закладів у 2011 році була проведена робота щодо підключення вдруге за рахунок коштів районного бюджету та спонсорської допомоги до мережі Інтернет Добронадіївської,Зеленогайської, Кисличуватської, Настасівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Проблемним залишається доступ до мережі тільки для Михайлівської та Володимирівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, але ця проблема вирішується, тому що в рамках пілотного проекту кожен заклад отримав від компанії«UMCSystems» безкоштовні флеш-модеми із використанням (на вибір) зв’язку одного із п’яти операторів.



Створення здоров’язбережного освітнього середовища – пріоритетне завдання школи

Фінансування сфери фізичної культури і спорту по відділу освіти складає 236,9 тис. грн. Непоганих результатів досягли вихованці Томаківської дитячо-юнацької спортивної школи в обласних змаганнях і турнірах. В загальному заліку школа посідає 7 місце серед дитячо-юнацьких спортивних шкіл області

У Всеукраїнському турнірі, присвяченому Дню Перемоги (м. Кривий Ріг), дівчата посіли І місце в змаганнях з волейболу.

Команда з кікбоксінгу (версія WPKA) Томаківської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 брали участь у Всеукраїнських змаганнях в містах Черкаси, Дніпропетровська та в фіналі Кубку України, що відбувся в листопаді в м. Харків. В окремих видах змагань вихованці тренера Клименка В.В. завоювали спортивні медалі.Спортивно масовими заходами у звітному періоді було охоплено понад 2500 учнів.

Але поряд з цим, в усіх закладах освіти району є проблеми, які необхідно вирішувати. Це, в першу чергу, недостатнє фінансування на проведення спортивних змагань районного, обласного, та Всеукраїнського рівнів, відсутність коштів на придбання спортивного інвентарю, а також проблеми з автотранспортом для підвезення учасників до місця проведення змагань

Харчування

У 2010 – 2011 навчальному році із загальної кількості 2644 учні охоплено харчуванням 2581 (97.2%).Гарячим харчуванням охоплено 2122 учні (79,9%), буфетною продукцією 459 (17,3%), а також 77 дітей – сиріт та дітей, які позбавлені батьківського піклування, 26 учнів із малозабезпечених сімей (згідно поданих довідок).

У 20 групах продовженого дня харчується 664 дитини . 630 учнів початкових класів, малозабезпечених сімей, дітей – сиріт харчуються двічі (сніданок, обід). Середня вартість гарячого харчування по району для дітей цієї категорії із батьківською доплатою складає 9 грн. 04 коп., буфетної продукції 3 грн. 47 коп.

Дітей – сиріт та дітей, які позбавлені батьківського піклування вартість гарячого харчування складає 5 грн. (дітей – сиріт, які відвідують ГПД – 9 грн.).



Позашкільною освітою в районі охоплено:

  • у 2010 – 2011 н.р - 1362 учнів (50%),

  • у 2009 - 2010 н.р. - 1247 учнів (45%),

  • у 2008 – 2009 н.р. - 1118 учнів (30,9%)

  • у 2007 – 2008 н.р. - 1674 учнів (43,2%)

Працюють Будинок школяра (604 учня), Центр творчості молоді (467), Дитячо-юнацька спортивна школа (272), які проводять постійну, ціленаправлену роботу по виявленню і підтримці обдарованої учнівської молоді.

На виконання регіональної комплексної програми профілактики злочинності, з метою формування правової культури відділом освіти спільно зі службами, управлінням юстиції та відділом ГУ МВС України проведено методичні наради і День відкритих дверей, а також заплановано заходи співпраці спрямовані на попередження злочинності серед неповнолітніх. За ІІ квартал 2011 року на облік у кримінальній міліції не поставлено жодного учня, проте станом на 15.06.2011 знаходиться 6 школярів (2- Зорянська ЗОШ І-ІІІ ступенів, 1 – Володимирівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, 1 – Вищетарасівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, - Вищетарасівська школа – інтернат для дітей – сиріт та дітей позбавлених батьківської опіки). Ці діти залучені до гурткової та позашкільної діяльності, подальшого вдосконалення потребує співпраця (батьки – навчальні заклади – служби – відділ освіти).



Робота з обдарованими дітьми

Дванадцятий рік поспіль вручається премія голови районної державної адміністрації «Творча обдарованість» найталановитішим учням шкіл району. Цього року премію було присуджено 10 учням шкіл.

Найпоширенішими інтелектуальними змаганнями в країні є Всеукраїнські олімпіади,

турніри, конкурси, які для багатьох учнів є першим кроком у науку.Всього у районних олімпіадах взяли участь 508 учнів, рішенням журі визначено 162 переможця.

В обласних олімпіадах брали участь 40 учасників, три з яких вибороли 6 призових місць. Це учениці Китайгородської ЗОШ І-ІІІ ст. : ( два з правознавства, одне з історії, одне з біології та географії та одне з української мови та літератури).

Але цих перемог недостатньо. Є недоліки над якими необхідно працювати:



  • Відсутність системи виявлення і розвитку обдарованої молоді, низький рівень відбору учнів на олімпіади;

  • Недостатня підготовка вчителів до роботи з обдарованими дітьми;

  • Перевага репродуктивних методів навчання;

  • Відсутні переможці районних олімпіад

В районі тільки в 3-х навчальних закладах діють наукові товариства (Китайгородська ЗОШ I-III ст., Томаківська ЗОШ I-III ст. №1, Добронадіївська ЗОШ I-III ст.).Плідноюбула участь учнів навчальних закладів району в роботі Дніпропетровського відділення МАН України.В роботі осінньої установчої сесії слухачів МАН брали участь учні 2 закладів: Чумаківської, Зорянської ЗОШ І-ІІІ ст..( всього 5 учнів).Кількість слухачів збільшилась, але цього недостатньо. Виходити з цієї проблеми треба спільними зусиллями загальноосвітніх навчальних закладів, Будинку школяра і ЦТМ. Працюючи над реалізацією Концепції виховної роботи району, педагогічні колективи забезпечують умови для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів. Основні положення програми « Освіта для сталого розвитку» є базою для формування напрямків виховної роботи відділу освіти району. Робота з обдарованою молоддю – один з пріоритетів виховної діяльності відділу освіти. За результатами моніторингу 252 дитини стали переможцями конкурсів дитячої творчості художньо-естетичного, туристично-краєзнавчого та еколого-натуралістичного напрямків районного рівня і 43 – обласного.

Модернізація навчально-методичного забезпечення загальної середньої освіти

Організація науково-методичної роботи в освітніх установах району здійснюється відповідно Закону України «Про загальну середню освіту», «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та «Про позашкільну освіту, Положень «Про загальноосвітній навчальний заклад», «Про районний (міський) методичний кабінет», «Про методичне об’єднання вчителів», «Про експериментальний освітній заклад», «Про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності», «Рекомендацій щодо організації і проведення методичної роботи з педагогічними кадрами в системі післядипломної педагогічної освіти (лист Міністерства освіти і науки України від 03.07.2002 р. № 1/9-318), Типовими навчальними планами, програми «Творча обдарованість», керуючись основними документами про інноваційну, експериментальну роботу, наказом від 03.02.2001 р. МОН №522 «Про затвердження Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності», наказом від 20.02.2002 р. №114 «Про затвердження Положення про експериментальний загальноосвітній навчальний заклад», наказів про експериментальну роботу Томаківської ЗОШ I-III ст.№1 та №2, наказу відділу освіти №256-нв від 03.09.2010 «Про організацію, зміст і завдання науково-методичної роботи з педагогічними кадрами шкіл району на 2010-2011 навчальний рік». Діяльність методичної служби району була спрямована на реалізацію проблеми: «Розвиток креативності запорука формування інноваційної особистості». Науково – методична робота проводилась відповідно до структурної моделі науково – методичної роботи та згідно розподілу функціональних обов’язків між методистами відділу освіти.

У 2010 – 2011 н.р. у системі працювала школа управлінського досвіду (секції керівників навчальних закладів, їх заступників, молодих керівників, голів шкільних методичних об’єднань класних керівників, завідуючих дошкільних навчальних закладів та школа технологічного досвіду, яка включала роботу:

20 районних методичних об’єднань;

1 школи передового педагогічного досвіду;

1 опорного дошкільного навчального закладу з визначеної проблеми;

5 опорних шкіл з певних питань;

1 опорний позашкільний навчальний заклад;

- 4 районні творчі групи по роботі над : «Реалізацією науково-методичної проблеми «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості», «Випереджаюча освіта для сталого розвитку», «Інноваційні освітні програми в початковій школі», районна творча група по впровадженню Базової програми «Я у світі».

Районний відділ освіти спрямував роботу педагогічних колективів району на виконання завдань І етапу обласної науково – методичної проблеми «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості».

У системі працювали опорні школи та ДНЗ:


  • Томаківська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1;

  • Томаківська ЗОШ І-ІІІ ступенів №2;

  • Чумаківська ЗОШ І-ІІІ ступенів;

  • Добронадіївська ЗОШ І-ІІІ ступенів;

  • Вищетарасівська ЗОШ І-ІІІ ступенів;

  • Томаківський ДНЗ «Казка»,

які на основі застосування сучасних досягнень психолого-педагогічної науки , сприяли популяризації передового та перспективного педагогічного досвіду.

На базі опорних шкіл та дошкільних навчальних закладів проведено :

- 11 засідань школи управлінського досвіду ( директори шкіл , їх заступники , завідуючі ДНЗ);

- 6 засідань психологів ;

- 3 семінари – практикуми для педагогів – організаторів , старших піонервожатих ;

- 3 методичних наради громадських інспекторів по захисту прав дитинства ;

- по 3 засідання районних творчих груп.

За 2010–2011 навчальний рік у школі технологічного досвіду проведено :

- 35 засідань РМО ;

- 15 засідань шкіл педагогічної майстерності

- 2 інтегрованих семінари;

- 3 тренінга.

Протягом навчального року проводилось узагальнення передового досвіду вчителів району (вчителя Преображенської ЗОШ І-ІІІ ступенів Залюбовського М. В., вчительки Томаківської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Калашник Г. Д., вчительки Китайгородської ЗОШ І-ІІІ ступенів Похиленко О. М.). Видано районний каталог «Сходинки педагогічної майстерності 2011». Відділ освіти та 4 заклади освіти району Томаківська ЗОШ I-IIIст. №1 (директор Філь Т.П.), Томаківська ЗОШ I-III ст. №2 (директор Шевченко Т.Ю.), Китайгородська ЗОШ I-III ст. (директор Похиленко О.М.), Зорянська ЗОШ I-III ст. (директор Слюсар І.В.), Чумаківської ЗОШ І-ІІІ ст.. (директор Сергійчук О. С.) стали учасниками виставки-презентації «Інноватика в освіті України» ( 2010), Другої Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти 2011» та нагороджені дипломами Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук України. 16 закладів освіти стали учасниками обласної виставки «Педагогічні здобутки освітян Дніпропетровщини», 5 педагогів району отримали нагороди за перемогу в номінаціях виставки, 20 педагогів отримали дипломи головного управління освіти. Досвід роботи заступників директорів з навчально-виховної роботи Ігнатченко Н. В. ( Чумаківська ЗОШ І-ІІІ ст.) та Корнієнко О. Р. (Китайгородська ЗОШ І-ІІІ ст.) презентовано у книзі «100 кращих», яким притаманно постійне вивчення методичних проблем кожного вчителя, особлива увага і турбота про молодих вчителів, координація інноваційних процесів у школі.

Продовжено експериментальну діяльність педагогічними колективами Томаківської ЗОШ I-IIIст.№1 та №2. Згідно наказу МОН України від 19.06.2009 №537 школи визначено базами для проведення дослідно-експериментальної роботи на всеукраїнському рівні за темою «Формування механізмів регіональної системи освіти на основі принципів випереджаючої освіти для сталого розвитку». В школах розроблено програми розвитку освіти та засадах сталості в рамках обласної Комплексної програми «Освіта для сталого розвитку».

Проте, детальний аналіз науково-методичної роботи з педагогічними кадрами свідчать про певні проблеми і недоліки, а саме:


  • не розширюється мережа закладів, які здійснюють експериментальну та науково-дослідну діяльність різних рівнів;

  • видавнича діяльність установ освіти епізодична;

  • потребують оновлення форми науково-методичної роботи, яка здійснюється в школах району;

  • зв'язок в вищими навчальними закладами різних рівнів акредитації епізодичний і недійовий, або відсутній;

  • потребує доопрацювання індивідуальна робота з молодими вчителями з питань запровадження інноваційних технологій.

Якісна підготовка вчителя – запорука якості школи

З метою виконання предметно-методичної, моніторингової, маркетингової, експертної та консалтингової функцій відділом освіти впроваджуються нові технології у підготовці педагогів: особистісно-орієнтовані, проектні, інформаційні, інтерактивні, комп’ютерно-телекомунікаційні; модульне та дистанційне навчання. Відповідно до ст. 55 Закону України «Про освіту» педагогічні працівники систематично проходять курсову перепідготовку при Дніпропетровському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти. В 2010 році цільові направлення для вступу до вузів на педагогічні спеціальності отримали 31 випускник шкіл. В 2010/2011 н.р. до роботи приступили 10 молодих спеціалістів, з яких 5 навчалися за цільовими направленнями.В 2011 році випускники навчальних закладів району отримали 21 цільове направлення для навчання у вищих навчальних закладах. В 2011-2012 н. р. до роботи приступили в закладах освіти району 8 молодих спеціалістів, з яких 8 вчилися за цільовими направленнями.

В навчальних закладах району на кінець 2010-2011 н. р. працювало 404 педагогічних працівника, в тому числі:


  • в ЗОШ I-III ст. – 310;

  • в ЗОШ I-II ст. – 32;

  • в позашкільних навчальних закладах – 17;

  • в дошкільних навчальних закладах – 45.

Кваліфікаційний рівень:

  • вища категорія – 158 (39%)

  • перша категорія – 87 (22%)

  • друга категорія – 49 (12%)

Мають педагогічні звання:

  • вчитель-методист – 51 (13%)

  • вихователь-методист – 5 (1%)

  • старший вчитель – 82 (20%)


Економіка освіти

Освітня галузь не може функціонувати без належної фінансової підтримки. Законом України «Про державний бюджет України» передбачено забезпечити належні умови для подальшого розвитку освітньої галузі. Бюджет освітньої галузі району складає 26912,3 тисяч грн.. ( в тому числі 15 шкіл +2НВК – 21198, 9 тисяч грн., ПНЗ – 1222,8 тисяч грн., ДНЗ – 3216,9 тисяч грн..

На утримання одного школяра у 2011 році витрачено 8,0 тис. грн., у 2010 році витрачено 7,4 тис. грн.., що на 0,6 тис грн.. більше ніж у минулому році.

Фінансування поточних та капітальних видатків, в т.ч. ремонтних робіт

Не дивлячись на дефіцит коштів, завдяки зусиллям районної влади 902,2 тис.грн. з районного, обласного та державного бюджетів спрямовано на поточні та капітальні видатки. А саме:




  • У 2011 році закінчуються роботи з реконструкції даху Зорянської ЗОШ на суму299,999 тис.. грн.. з державного бюджету та 74,2 тис. грн.. із районного бюджету. Здійснюється поточний ремонт приміщень цієї школи за рахунок державного бюджету на суму 298 тис. грн..

  • Проводиться поточний ремонт Добронадіївського НВК на суму 92,1 тис. грн.. за рахунок державного бюджету.

Виплачена кредиторська заборгованість у сумі 58 тис. грн. за виготовлення ПКД по об’єкту «Реконструкція Томаківської ЗОШ І-ІІІст. № 1». ПКД по об’єкту « Будівництво котельні Виводівської ЗОШ» проходить експертизу у Дніпропетровській філії ДП «Укрдержбудекспертиза».

На ремонтні роботи у ДНЗ передбачено:



  • 187 тис. грн.. з державного та місцевого бюджетів на капітальний ремонт опалення та заміну вікон Томаківського ДНЗ (завідуюча Крепська Р.П.)

  • 148 тис.грн.. на поточний ремонт котельні та теплотраси Мирівського ДНЗ (завідуюча Самофалова Н.Л.)

  • Настасівський ДНЗ. Планується відновлення роботидошкільного закладу: реконструкція котельні, системи опалення, електрообладнаннядля харчоблоку . Всього 434,6 тис. грн.. з державного бюджету.

  • Крім того, 11,3 тис. грн. спонсорських та благодійних коштів використано .

Соціальний захист. Оздоровлення

Відділом освіти та навчальними закладами здійснювалися заходи щодо оздоровлення, соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Оздоровлено в 25 ДОТ 2545 дітей, щостановить 79 %, у 2010 році - 1393 дітей, 50 % дітей. Утаборах організовано дворазове гаряче харчування. Для організації харчування дітей з місцевого бюджету виділено 273 тис.грн., що на 63 тис. грн. більше ніж влітку 2010 року. Харчування 1 дитини в день складає 10 грн.

30 дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування оздоровлено у ДОТ « Ювілейний » м. Приморська.

30 дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування оздоровлено у ДОТ « Голуба затока » м. Керч. Вартість путівки складала 3329 гривень, що на 390 гривень більше ніж у 2010 році. Всього профінансовано 199740 грн.

100 %дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування забезпечені проїздними єдиними квитками.

Але, разом з тим, є ряд суттєвих питань, які мають резерви для покращення. Зокрема, одним з пріоритетних напрямків роботи закладів освіти району повинні залишатися питання збереження життя та здоров`я дітей і підлітків, підвищення персональної відповідальності педагогів за цю ділянку роботи, що однозначно приведе до зменшення випадків дитячого травматизму.Потребує невідкладного вирішення питання оновлення матеріально-технічної бази дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів, забезпечення необхідної матеріально-технічної бази кабінетів інформатики, трудового навчання, біології, географії, фізики, хімії; спортивних зал, бібліотек тощо.Необхідно удосконалювати роботу закладів освіти в питаннях організації діловодства, ведення кадрових питань. Посилену увагу слід приділити підвищенню якості післядипломної освіти педагогічних працівників.



Основні завдання розвитку дошкільної і загальної середньої освіти

на 2012 навчальний рік

Пріоритетними залишаються завдання:



  • підвищення якості освіти;

  • забезпечення рівного доступу до неї; запровадження інноваційних технологій навчання;

  • підтримка розвитку мережі дошкільних навчальних закладів,розширення мережі дошкільних навчальних закладів за рахунок відновлення діяльності закладів, які не працювали; введення альтернативних форм здобуття дошкільної освіти ( дітей п’ятирічного віку);

  • підтримка розвитку мережі навчальних закладів створення та розгалуження мережі освітніх округів; забезпечення підготовки переходу на профільне навчання;

  • створення здоров’язбережного середовища у кожному навчальному закладі;

  • покращення виховної роботи;

  • поліпшення якості освіти, запровадження інформаційно-комунікаційних технологій у загальноосвітніх навчальних закладах. Довести частку вчителів, які володіють навичками з інформаційно-комунікаційних технологій, до 100%, впровадження інноваційних технологій у навчальній діяльності з використанням Інтернету;

  • створення умов для інклюзивного та інтегрованого навчання дітей з особливими потребами;

  • розбудова системи моніторингових досліджень якості освіти;

  • підвищення соціального статусу вчителя у суспільстві;

  • реалізація державних цільових програм: розвитку професійно-технічної освіти, упровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес у школах, поліпшення шкільної природничо-математичної освіти.


  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   12


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка