Різноманітність живих організмів. Значення рослин у природі та житті людей. Види рослин



Скачати 50.69 Kb.
Дата конвертації23.02.2016
Розмір50.69 Kb.
Я і Україна. Природознавство.
Тема: Різноманітність живих організмів. Значення рослин у природі та житті людей. Види рослин.

Мета: продовжити формувати поняття природа нежива і жива, сформувати уявлення про царства живої природи, значення рослин, різноманітність рослин на Землі, про види рослин; продовжити формувати навички дослідницької роботи та спостереження; розвивати логічне мислення, виховувати естетичні почуття.

Обладнання: гербарії рослин, малюнки рослин, зразки тканин: полотна, льону, бавовнику; підручник «Я і Україна», 3 клас; зошит «Я і Україна. Природознавство», 3 клас.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

Вже дзвінок нам дав сигнал

Працювати час настав!

То ж і ти часу не гай!

Працювати починай!
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

- Ми з вами закінчили вивчати велику тему, яка називалась Нежива природа. Сьогодні ми розпочинаємо нову, велику тему, назва якої Жива природа.


ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Бесіда.

- Що таке природа? (все, що оточує нас, крім того, що виготовлено людиною).

- Якою буває природа? (нежива, жива).

- Які предмети неживої природи ми вивчали? (Сонце, грунт, повітря, корисні копалини).

- А що належить до живої природи? (дерева, кущі, тварини).

- Чим живі організми відрізняються від неживих предметів? (Живі організми народжуються (розмножуються), ростуть, живляться, дихають, дають потомство і помирають).


ІV. Мотивація навчальної діяльності.

1. Бесіда.

- А чи знаєте, ви, діти, що серед рослин і тварин є рекордсмени?

- А чи знаєте ви, що в дивовижному світі рослин є і рослини-синоптики, і рослини-орієнтири, і рослини-охоронці та інші незвичайні рослини?
2. Повідомлення про рослину-синоптика.

О 7-8 годині ранку з води піднімається і розкривається водяна лілія – буде ясно, коли не розкривається – вдень буде дощ, взагалі не піднімається – затяжна негода, похолодання. Навесні листя лілій густо вкриває поверхню води – заморозків уже не буде.



3. Повідомлення про рослину-охоронця.

Календула (або в народі нагідки) охороняють клумби від шкідників квітів.



4. Повідомлення про найменше дерево.

Найменше дерево з тих, що ростуть в Україні, -- верба туполиста. Висота її – 12-15 см. Зустрічається на вологих вапнякових скелях в альпійському поясі Карпат, зокрема на горі Близниця.



5. Повідомлення про найменшу квітку.

Найменшу квітку серед рослин України (діаметром 0,5 мм) має водо плаваюча рослина-ряска мала, котра водиться у стоячих водах по всій країні. Але й серед звичайних рослин теж багато загадкового, цікавого.



6. Повідомлення про троянду.

З пелюсток троянди готують варення, одержують дуже цінну трояндову олію. П’ють вітамінний чай з плодів цієї рослини. Троянда потрібна в парфумерній промисловості для виготовлення духів і кремів.


V. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.

1. - Назвіть живі організми, які оточують вас дома, на вулиці, у природі.

- То на які групи можна поділити усю природу?

Вчені поділили усі живі організми на 5 царств: рослини, тварини, гриби, дробянки, віруси.

На дошці:

Рослини Жива природа Віруси




Тварини Дроб’янки

Гриби

- Перше царство живої природи, яке ми будемо вивчати, -- це рослини. Рослини називають зеленим дивом Землі!



2. – Пригадайте, чим дихають усі живі істоти? (повітрям: азот 78%, кисень – 21%, інші – 1%)

- Звідки береться кисень у повітрі? (його утворюють рослини)

- Чи можливе було б життя на Землі без рослин? (ні)

- А тепер давайте пригадаємо, навіщо рослини насаджують у містах, біля доріг, біля заводів і фабрик?
3. А що ще дають рослини для людей?

1) Рослини дають їжу людям, ліки, корми свійським тваринам.

2) З рослин виготовляють різні речі (книги, зошити, меблі, вікна, двері, одяг).

Демонстрація гербаріїв таких рослин: коноплі, льону, бавовнику та тканин виготовлених із цих рослин.

3) Рослини прикрашають наше життя (кімнатні рослини, культурні рослини на клумбах; дикі рослини – чарують своєю красою).

4. Робота з підручником (с. 106-107)

1) Розгляд рослин на малюнку, с. 107.

2) Читання тексту підручника (с. 106-107)
VІ. Закріплення та осмислення знань.

- Як люди розрізняють рослини? (вони їм дали назви)



- Скільки видів рослин на Землі?

- Скільки видів рослин на Україні?

- Чим подібні між собою рослини одного виду?
VІІ. Узагальнення та систематизація знань.


  1. Розгадування кросворду (робота в парах).







1.



















2.



















3.




























4.



















5.





















  1. Круглий пан, зелений жупан, на сонці нагрівся і розчервонівся. (Помідор)

  2. В земляній сиджу коморі, а коса моя надворі. (морква)

  3. І печуть мене, і варять, і їдять мене, і хвалять, -- бо я добра. (картопля)

  4. Що то за біда, що лиш зуби та борода? (часник)

  5. Без вікон, без дверей, повна хата людей. (огірок)

  1. Робота в зошиті (с. 25)


VІІІ. Підсумки уроку.
ІХ. Домашнє завдання.

Опрацювати статті на с. 105-107





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка