Робочі зошити «Зарубіжна література 2 клас»



Скачати 261.79 Kb.
Дата конвертації23.02.2016
Розмір261.79 Kb.
Робочі зошити

«Зарубіжна література - 2 клас»,

«Зарубіжна література - 3 клас»,

«Зарубіжна література - 4 клас»

Анотація

Робочі зошити «Зарубіжна література - 2 клас», «Зарубіжна література - 3 клас», «Зарубіжна література - 4 клас» створені на допомогу вчителю й учню під час вивчення курсу «Зарубіжна література» за підручником Мовчун А.І. (К.: АВДІ, 2006).

Зошит сприяє досягненню головної мети вивчення предмета «Зарубіжна література» - залученню учнів до скарбниці світової літератури, формуванню загальнолюдських і національних духовних цінностей та розширенню культурно-пізнавальних інтересів дітей.

Актуальність. Поява робочого зошита з зарубіжної літератури є вимогою часу, оскільки вивчення курсів за вибором передбачає наявність підручника і зошита. Використання робочого зошита робить урок більш насиченим, цікавим і змістовним. З допомогою зошита вчитель має змогу урізноманітнювати види діяльності на уроці, що запобігає перевтомі молодших школярів.

Новизна. В зошиті вміщено багато завдань, які є новими для учнів і вчителя, з якими не зустрічалися на інших уроках (вираження емоційного стану або власного відношення до героїв художніх творів з допомогою кольорової гами, кодування і розшифровування слів, робота з порівняльними таблицями тощо).

Практичне значення. Весь матеріал, вміщений у зошиті, відповідає віковим особливостям молодших школярів, він близький і зрозумілий сучасному учневі. Зошит побудовано за принципом «Сторінка – урок». Зі сторінкою зошита вчитель має змогу працювати на різних етапах уроку. Багато завдань спрямовані на засвоєння учнями літературознавчих понять і термінів. Вміщено короткі відомості про авторів художніх творів. Для стимулювання творчих здібностей дітей підібрані такі завдання, як «Продовж речення», «Склади загадку» тощо. З метою підготовки учнів до державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання в зошиті вміщено тестування та завдання типу «Закодуй назву казки». Для розширення кола дитячого читання на сторінках зошита учні згадують інші прочитані твори, що дає змогу вчителю застосувати на уроці елементи порівняльного аналізу. Майже на кожному уроці діти вчаться визначати головну думку твору, своє ставлення до вчинків героїв. Завдання «Попрацюй разом з батьками» покликане сприяти більш тісному спілкуванню учнів зі своїми батьками, передачі читацького досвіду від старшого покоління до молодшого. Для розвитку логічного мислення в зошиті вміщено багато головоломок та кросвордів, які повинні активізувати пізнавальну діяльність учнів, зацікавити їх, розширювати культурно-пізнавальні інтереси школярів.




Прислів’я, приказки, загадки

документы


1.Запам’ятай!

Усна література – це фольклор.




Короткі крилаті вислови повчального змісту – це

_____________________.

Короткі крилаті народні вислови, що не містять висновків – це____________.






2. З’єднай частини прислів’їв.
Добре слово що дає крила.
Знання – це сила, щоб до тебе біда не прийшла.
Не роби людям зла, залізні двері відчиняє.




3. Напиши біля малюнка букву – початок назви народу, що склав загадку про цей предмет.

1424[1]документы 001




4. Попрацюй разом з батьками.
Складіть разом з батьками загадку про один з предметів: яблуко, лимон, горіх, огірок, слива.

____________________________________

____________________________________

____________________________________

____________________________________

____________________________________


Намалюй відгадку


Колискові пісні та забавлянки




1.Запам’ятай!

Пісня, яку співають перед сном –

це __________________.




2. Допиши.

Котику сіренький,

Котику ___________.

Котку волохатий,

Не ходи по __________.




Який народ склав цю колискову? Чи відома вона тобі?




3.Запам’ятай!

Веселі дитячі примовки – це______________________________. _






4. Напиши біля малюнка букву – початок назви народу, що склав забавлянку про цей предмет.

20071026155651_irisb[1]1216454654_12[1]kozel[1]ruka[1]

4. Попрацюй разом з батьками.

Запиши забавлянку, якою тебе бавили в дитинстві.


____________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________


Дитячі пісеньки


  1. Знайди відмінності.




Розфарбуй.


Гімпичок Пімпичок






2. Знайди зашифровані слова з латиської пісеньки «Спи, хазяйко».


Х

А

З

Я

Й

К

А

А

Б

В

Г

О

Р

П

Д

К

О

Т

О

К

Е

Л

К

Б

Р

А

Е

С

К

О

Г

У

Т

О

К

М

О

Л

К

У

Р

И

Г

У

С

И

Б

У

З

Хто порвав буряки?

Хто поправ сорочки?

Хто дрівцяток нарубав?

Хто обід зварив?

Хто подоїв корів?

Хто все проспав?






Кого з героїв пісеньки не назвали? Запиши.



























Ігровий дитячий фольклор. Лічилки. Ігри дітей народів світу




1. Запам’ятай!

Невеликі за розміром римовані віршики – це _______________.






2. Які українські народні лічилки ви знаєте? Розкажіть їх у класі.




3. Запишіть назви українських народних ігор, у які ви граєте.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.






4. Перевір знання по темі.

Що належить до фольклору? Заповни чарівну схему.

фольклор




Чабанський пес. Молдавська народна казка




1. Запам’ятай!


Захоплююча розповідь про вигадані події – це_______________.


g4[1]1[1]v1[1]




2. Добери слова-ознаки.
Старий собака (який?) __________________________________________________.

Цуценя (яке?) __________________________________________________.

Вовк (який?) __________________________________________________.




3. Дай відповідь на запитання.

На яку українську народну казку схожа казка «Чабанський пес»?

а) «Пан Коцький»;

б) «Сірко»;

в) «Котик і Півник».






4. Перевір свою увагу.

Постав позначки «так» чи «ні».
У Молдові розводять овець. _________

У Молдові завжди зима. _________

У Молдові є ліси і луки. _________
Малюк брауні. Англійська народна казка

http://myfhology.narod.ru/monsters/brauni2.jpg


1. Запам’ятай!

Брауні – це ________________________.






2. Пронумеруй події у правильній послідовності.
Дівчата побачили брауні.
Брауні бувають різні.
Поведінка брауні з Хілтон-холу.
Рішення добрих служниць.
Брауні залишає будинок.
Подарунок для брауні.




3. Подумай. Хто з героїв «Гаррі Поттера» нагадує вам малюка брауні?
а) Гаррі Поттер;

б) Хагрід;

в) Добі.
Неважко здогадатися, що авторка книг про Гаррі Поттера мешкає в
.
МОЛОДЕЦЬ!!!

Загублений гаманець. Португальська народна казка




1. Закресли всі літери «і» та «л» і дізнаєшся, скільки грошей лежало в загубленому гаманці. 20080817_aussie_pouch_c[1]
ЛІЧІОТЛИРІЛИСІЛТА лесікілулдіол



2. З’єднай слова.
Справедливий купець добра

Жадібний жінка великий

Чесна герцог брехливий



3. Встав пропущені слова.
Дарує не той, хто _______________, а той, хто _________________.



4. Знайди дві однакові монети.

36_6[1]332[1]36_6[1]


moneta%20georgii(1)[1]1208210278_84df9c966554[1]coins[1]


Шарль Перро. Химерні бажання




1. Запам’ятай!

Літературна казка має автора.



http://www.angelique.nm.ru/perrault.jpg

Шарль Перро – відомий французький письменник. Першим почав писати літературні казки.0[1]







2. Розфарбуй вислови різними кольорами:
сумне – коричневим, а смішне - червоним

Лісоруб багато і тяжко працював.



З кутка хижки вилізла ковбаса.




Ковбаса прилипла жінці до носа.



Королева сидить на троні зі смаженим ковбасним носом.


Бажання лісоруба виявилися химерними.





3. Запиши. Яке б ти бажання загадав феї? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Якоб та Вільгельм Грімм. Маленькі помічники

http://www.audiosprache.ru/img/gbrgrimm.jpg

1. Якоб та Вільгельм Грімм – відомі німецькі казкарі.





2. Продовж речення.

Шевчик шив (що?) ___________________.

Скінчилось бідне життя (у кого?) у_________________.

Гномики шили чоботи дуже (як?)__________________.

Шевчик і його дружина (що зробили?)__________________ гномикам одежу і черевички.

Гномики пішли допомагати іншим (яким?)_______________ людям.



1233475874_prevju-gnomy[1]





3. Згадай, у яких казках написано про гномів.


  • «Володар перснів»;

  • «Попелюшка»;

  • «Білосніжка»;

  • «Івасик-Телесик».




4. Попрацюй з батьками. Запиши, які ще казки братів Грімм ви знаєте

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



Ганс Крістіан Андерсен. Нове вбрання короля

andersen[1]
1. Ганс Крістіан Андерсен - відомий датський казкар.




2. Познач за допомогою знаків + та – своє відношення до наступних фраз.


Король дбав тільки про своє вбрання.


Король довірився шахраям.
Міністр похвалив невидиму тканину.
Король та всі люди обманювали самі себе.
Мала дитина викрила голого короля.
Городяни сміялися з короля.



3. Попрацюй з батьками. Які ще казки Ганса Крістіана Андерсена ви знаєте?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



Захаріас Топеліус. Сонячний промінь у листопаді

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/67/zachris_topelius_from_familj-journalen1866.png/200px-zachris_topelius_from_familj-journalen1866.png

1. Захаріас Топеліус – фінський письменник та казкар.





2. Розгадай кросворд. http://festival.1september.ru/articles/102794/img1.jpg
1

2

3



4

5

6



7

  1. Насунули темні снігові … .

  2. … сидів на високій сосні і співав басом.

  3. … навесні зазеленіє і стане ще кращою.

  4. Зовсім зів’яв миртовий … .

  5. До зими готувалися мурахи, павуки, кузьки та … .

  6. … тріскотів ціле літо.

  7. … - жваві сини повітря.

Хто був не радий Сонячному Промінчику? Обведи це слово




3. Намалюй, кому міг ще допомогти казковий Сонячний Промінь.




4. Роз’єднай слова і прочитай прислів’я.

КРАСУБАЧАТЬМУДРІСТЬЧУЮТЬДОБРОТУВІДЧУВАЮТЬ



Божена Немцова. Володар часу

http://bvi.rusf.ru/fanta/foto/nemcova1.jpg

1. Божена Немцова – видатна чеська письменниця.





2. З’єднай склади й дізнаєшся, на яку російську народну казку схожа казка «Володар часу».

на мі ців.
Два дцять ся




3. Охарактеризуй головних героїв.
Старший брат (який?)_________________________________

____________________________________________________.

Молодший брат (який?)_______________________________

____________________________________________________.

Чоловіки біля багаття (які?)____________________________

____________________________________________________.






4. Познач вірні та невірні твердження знаками + і –.

Незгасний вогонь горів на Скляній горі.http://www.renema.ru/info/img/2shalash.gif


Біля багаття сиділи 12 чоловіків.
Старший брат приніс додому багато грошей.
Молодший брат приніс додому чарівні шишки.
Володар часу – це сивий дід з вогню.

Енід Блайтон. Знамените каченя Тім

http://www.rusf.ru/fc/img/big/enidblyt.jpg


1. Енід Блайтон – популярна англійська письменниця.


З

Н

А

М

Е

Н

И

Т

Е

К

А

Ч

Е

Н

Я

Т

І

М

а

а

а

а

а

а

а

а

а

а

а

а

а

а

а

а

а

а

Б

Б



Б

Б

Б



Б

Б

Б



Б

Б

Б



Б

Б

Б



Б

Б

Б



Б

В

В



В

В

В



В

В

В



В

В

В



В

В

В



В

В

В



В

Г

Г



Г

Г

Г



Г

Г

Г



Г

Г

Г



Г

Г

Г



Г

Г

Г



Г

Ґ

Ґ



Ґ

Ґ

Ґ



Ґ

Ґ

Ґ



Ґ

Ґ

Ґ



Ґ

Ґ

Ґ



Ґ

Ґ

Ґ



Ґ

Д

Д



Д

Д

Д



Д

Д

Д



Д

Д

Д



Д

Д

Д



Д

Д

Д



Д

Е

Е



Е

Е

Е



Е

Е

Е



Е

Е

Е



Е

Е

Е



Е

Е

Е



Е

Є

Є



Є

Є

Є



Є

Є

Є



Є

Є

Є



Є

Є

Є



Є

Є

Є



Є

Ж

Ж



Ж

Ж

Ж



Ж

Ж

Ж



Ж

Ж

Ж



Ж

Ж

Ж



Ж

Ж

Ж



Ж

З

З



З

З

З



З

З

З



З

З

З



З

З

З



З

З

З



З

И

И



И

И

И



И

И

И



И

И

И



И

И

И



И

И

И



И

І

І



І

І

І



І

І

І



І

І

І



І

І

І



І

І

І



І

Й

Й



Й

Й

Й



Й

Й

Й



Й

Й

Й



Й

Й

Й



Й

Й

Й



Й

К

К



К

К

К



К

К

К



К

К

К



К

К

К



К

К

К



К

Л

Л



Л

Л

Л



Л

Л

Л



Л

Л

Л



Л

Л

Л



Л

Л

Л



Л

М

М



М

М

М



М

М

М



М

М

М



М

М

М



М

М

М



М

Н

Н



Н

Н

Н



Н

Н

Н



Н

Н

Н



Н

Н

Н



Н

Н

Н



Н

О

О



О

О

О



О

О

О



О

О

О



О

О

О



О

О

О



О

П

П



П

П

П



П

П

П



П

П

П



П

П

П



П

П

П



П

Р

Р



Р

Р

Р



Р

Р

Р



Р

Р

Р



Р

Р

Р



Р

Р

Р



Р

С

С



С

С

С



С

С

С



С

С

С



С

С

С



С

С

С



С

Т

Т



Т

Т

Т



Т

Т

Т



Т

Т

Т



Т

Т

Т



Т

Т

Т



Т

У

У



У

У

У



У

У

У



У

У

У



У

У

У



У

У

У



У

Ф

Ф



Ф

Ф

Ф



Ф

Ф

Ф



Ф

Ф

Ф



Ф

Ф

Ф



Ф

Ф

Ф



Ф

Х

Х



Х

Х

Х



Х

Х

Х



Х

Х

Х



Х

Х

Х



Х

Х

Х



Х

Ц

Ц



Ц

Ц

Ц



Ц

Ц

Ц



Ц

Ц

Ц



Ц

Ц

Ц



Ц

Ц

Ц



Ц

Ч

Ч



Ч

Ч

Ч



Ч

Ч

Ч



Ч

Ч

Ч



Ч

Ч

Ч



Ч

Ч

Ч



Ч

Ш

Ш



Ш

Ш

Ш



Ш

Ш

Ш



Ш

Ш

Ш



Ш

Ш

Ш



Ш

Ш

Ш



Ш

Щ

Щ



Щ

Щ

Щ



Щ

Щ

Щ



Щ

Щ

Щ



Щ

Щ

Щ



Щ

Щ

Щ



Щ

Ь

Ь



Ь

Ь

Ь



Ь

Ь

Ь



Ь

Ь

Ь



Ь

Ь

Ь



Ь

Ь

Ь



Ь

Ю

Ю



Ю

Ю

Ю



Ю

Ю

Ю



Ю

Ю

Ю



Ю

Ю

Ю



Ю

Ю

Ю



Ю

Я

Я



Я

Я

Я



Я

Я

Я



Я

Я

Я



Я

Я

Я



Я

Я

Я



Я

2. Закодуй назву казки, яку прочитав



3. Познач смайликами, які емоції викликають у тебе рядки з казки.

Козла звати Буль.


Жаба заскочила на Тіма.
Тім злякався жаби.
Каченята тікають від чорної потвори.
Тім хвастається, що прогнав чорну потвору.
Ангел Каралійчев. Сорок братів та їхня сестричка

http://i.dir.bg/calendar/upictures/features/f_79949842.jpg


1. Ангел Каралійчев – відомий болгарський казкар.





2. Закресли всі букви «у» та «д» і дізнайся, як називалася перша збірка літературних казок Ангела Каралійчева.

КУДАДЗУКДОВДИЙ ДУСДВУІТ






3. Розстав у відповідному порядку події казки.
Дружна велика сім’я.
Поділ ниви.
Хвороба батька.
Зустріч з ящіркою.
Радісне перетворення.
У підземному царстві.




4. Вибери, яке прислів’я виражає головну думку казки.
А) У лінивого – кожен день свято.

Б) Рідна країна найкраща.

В) Найкращий клад, коли в сім’ї лад.
5. Попрацюй з батьками.

Згадайте, які ви знаєте казки, де члени сім’ї рятували одне одного.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Спиридон Вангелі. Нові пригоди хлопчика Гугуце. Проліски
1. Запам’ятай.

Твір, у якому розповідається про якийсь один випадок з життя персонажів – це ___________________________.





2. Виконай тестове завдання.

1. Як звати головного героя творів С. Вангелі?

а) Спиридон;

б) Гугуце.

2. У якій країні він живе?

а) Молдова;

б) Грузія.

3. Що Гугуце хотів подарувати мамі?

а) Машину.

б) Вертоліт.

4. Кому Гугуце подарував проліски?

а) Сестричці і мамі;

б) Всім, хто був у крамниці.

5. Про які риси характеру Гугуце ви прочитали в оповіданні?

а) Кмітливість;

б) Чесність.

6. До якого жанру належить прочитаний твір?

а) Літературна казка;

б) Оповідання.




3. Напишіть, якими дарунками ви вітаєте своїх мам.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



Аурел Скобіале. Оповідання




1. Заповни таблицю.






Аурел Скобіале

Спиридон Вангелі

1. У якій країні живе письменник?







2. Як звати головного героя його творів?







3. Твори яких жанрів ви прочитали?










2. Встав пропущені слова в прислів’ях з оповідань про хлопчика Стана.

Коли за багато справ берешся, все ____________.


Гарний півень _______________ вже в шкарлупі.
________________ в мішку не приховаєш, ______________ завжди на світло вийде.
Добро зробиш – добро ______________.http://www.raskraska.ru/toys/bag1-bw.gif



3. Розкажи про випадок з твого життя, коли ти допоміг людям.


http://www.raskraska.ru/animals/animal5bw.gif

Михайло Зощенко. Найголовніше
http://www.vokrugsveta.ru/encyclopedia/images/thumb/3/36/zoshchenko.jpg/250px-zoshchenko.jpg


1. Михайло Зощенко - відомий російський письменник.


2. Яка з цих рис людини є найголовнішою? Обведи.
ХОРОБРІСТЬ

СИЛА


КМІТЛИВІСТЬ

ЗНАННЯ





3. Склади план та перекажи оповідання.

1.___________________________________.


2.______________________________________.
3.______________________________________,
4.______________________________________.

4. Розкажи про випадок з твого життя, коли тобі допомогли знання.


Анні Шмідт. Оповідання

1. Постав знаки + чи -:

Йіп і Янеке були дорослими.

У паркані застряг Йіп.

Йіпа витягла з паркана мама.

Поппіянс – це подружка Янеке.

Лікарем був Йіп.

Діти посварилися, коли лікували ляльку.

Дітей помирила мама.





2. З’єднай імена героїв оповідань з назвою країни, у якій вони живуть.
Гугуце Росія
Андрій

Молдова


Стан

Янеке Норвегія





3. Підкресли риси, яким вчать прочитані оповідання про дітей.
Злість, грубість, чемність, доброта, хоробрість,
мудрість, акуратність, повага до старших, кмітливість,
недбальство, ледачість, дружба.

Висновки. Виконуючи завдання в зошитах у учнів формується уявлення про художню культуру як важливу складову духовної культури окремих народів світу; формуються розуміння образного художнього мовлення, багатство словникового запасу; учні засвоюють певний обсяг літературознавчих понять і термінів, необхідних для аналізу та інтерпретації художніх текстів; у молодших школярів формується вміння осмислювати та сприймати художній твір як явище мистецтва слова, ключові компетентності; розвиваються творчі здібності та вміння застосовувати набуті знання в реальному житті; розвивається увага, уява, фантазія та логічне мислення.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка