Робота з пластиліном. Виготовлення виробів з пластиліну на площині. Створеннякомпозиціі



Скачати 57.66 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір57.66 Kb.
Тема: Робота з пластиліном.Виготовлення виробів з пластиліну на площині.Створеннякомпозиціі «Комахи».

Мета:


Розширити уявлення учнів про використання пластиліну як матеріалу для ліплення;удосконалити вміння та навички ліплення виробів із пластиліну;навчити виготовляти композиціі; розвивати уяву,фантазію,мислення ;виховувати культуру праці,творчість,інтерес до роботи,любов до природи.

Хід уроку:



  1. Організація класу

Діти входять до класу під пісеньку про бджілку.

  • Для того щоб упоратися із завданням цього уроку ,вам слід слухати уважно,працювати старанно.

В школу всі прийшли ви вчитись.

Постарайтесь не лінитись.

Здолайте труднощі усі!

І мерщій до праці всі!

c:\users\1\desktop\короленко праця\p3120193.jpg

2. Актуалізація опорних знань учнів.

- Назвіть прийоми підготовки пластиліну до роботи.

(Розрізають-стекою,скочування кульки виконують між долонями рук,розкочування циліндричної форми роблять прямолінійними рухами долонь,для отримання плоскої деталі пластилін розкочують,надаючи йому потрібної форми(кулі,ціліндру),сплющують.

-Назвіть інструменти і пристосування ,які використовують під час роботи з пластиліном.

3 . Повідомлення теми і завдань уроку


  • Сьогодні ми продовжимо працювати з пластиліном,удосконалимо вміння і навички з виготовлення виробів ,навчимося виготовляти композиціі з пластиліну.

4 . Виклад нового матеріалу

  • Діти,відгадайте загадку.

Наче птиця ,крила має,

Все літає та співає:

- Я медочок вам ношу,

Не чіпайте,бо вкушу!

(Бджілка)

  • Що ви знаєте про бджіл?



  • Послухате казку В.Бурлака «Пригоди маленької бджілки»

«На краю села ,у садку стояла пасіка.Тут на невисоких ніжках рівненькими рядами вишикувались невеликі дерев*янібудиночки.Це вулики,у них мешкають бджолині сім*і,роботящі,тямущі.Мешканці спорудили свої оселі на свій лад і смак : перегородили восковими перегородками і утворили комірчики –чарунки.В одних чарунках краплинки меду яскряться,в інших-лічинки майбутніх бджілок.

Раптом із чарунки долинуло:Тук-тук…Наче молоточком хтось стукає.Це після сну прокинулася лялечка.Тільки тепер то вже була не лялечка,а справжня молоденька бджола.Наша Маленька Бджілка виповзла зі свого ліжечка й зупинилася ,здивована:

- Куди ж це я потрапила?

- А-а,прокинулася?Доброго ранку!-почула поряд ласкаве дзижчання.Це була няня.Обдивилась вона Маленьку бджілку,провела ніжно хоботком по крильцях,голівці.-то вона так умила й причесала,а потім підвела до чарунки ,наповненої медом,і сказала:

- Скуштуй медку.Тобі треба сили підкріпити…

Опустила Бджілка хоботок у мед і скрикнула:

- Ой,як смачно!

Їла вона ,їла,та ніяк не могла наїстися.А коли нарешті наїлася,то відчула ,як їй влилися сили.

-А тепер на часинку вийдемо свіжого повітря дихнути ,-запропонувала няня і повела Бджілку з вулика.

Сонце вже височенько підбилося над пасікою.Воно було таке ласкаве ,що Маленька Бджілка від незвички аж замружилася.Якусь мить вона нічогісінько не бачила,та потім,коли її очі призвичаїлися,перед нею відкрився чарівний світ.Усе те вона бачила вперше в житті:і дерева,і квіти,і блакитне небо.Вперше почула шелест вітру і десь високо в небі –пісню жайворонка .Від задоволення Бджілка розморено задзижчала.

Унизу раз у раз пролітали бджоли .І тут до неї долинуло дзижчання бджоли-збирачки нектару:

- Ти що тут робиш?

- Гуляю, -відповіла Маленька Бджілка.

- Гуляєш?!-обурилась бджола. І не соромно тобі!Ми із сил вибиваємось,працюємо,а вона,бач,вигулюється.Полетіли нектар збирати.

І вони полетіли .Нова знайома летіла дуже швидко ,і Маленька Бджілка ледве встигала за нею.Нарешті обидві бджоли опинились на луках.Тут росло багато квітів :бузкових,червоних,жовтих ,білих- яких тільки бажаєш!

- Прилетіли!-продзижчала бджола ,опускаючись на квітку.-Заповзай у віночок за мною.Бачиш ,тут,на денці чашечки ,нектар?Дивись,як треба його збирати …

Бджола захопила крапельку нектару хоботком ,а далі передніми лапками пропхнула її собі в рот.Маленька Бджілка зробила й собі так само.

- Молодець!-похвалилабджола.А тепер трохи пилку прихопимо.Він для нас ,бджіл,як хліб для людей.

Набрала Маленька бджілка і пилку,і полетіли вони разом до вулика.Летіти було важко-вантаж так і тягнув до землі.Але Маленька Бджілка все ж долетіла додому.Залетіла вона до вулика ,вилила у спорожнілі чарунки перероблений з нектару мед і обтрусила із себе пилок.Та й знову полетіла Маленька Бджілка за нектаром,хоч і була ця робота не з легких.Що ж ,кожен повинен обирати собі роботу до смаку.Тоді ,найважча,вона не здаватиметься легкою».

і -У народі кажуть: «Бджола мала,а й та працює».Як ви розумієте це прислів*я?(Відповіді учнів)

У природі існуюють й інші комахи,подібні до бджіл.Хто вони,ви дізнаєтесь ,відгадавши загадку.

Ця комаха ,мов дзвінок,

Підлітає до квіток.

Волохате брюшко

Жовте в чорну смужку.

Не займай,бо буде біль,

Гостре жало має …(джміль).

-Яких ще комах ви знаєте?

-Що ви знаєте про метеликів?Які вони? Розкажіть.

Щоб зробити з пластиліну

Чи то пташку,чи тварину.

Його слід підготувати:

В першу чергу розім*яти,

Між долонями скачати

І ліпити розпочати

5. Аналіз зразка виробу

-Уважно роздивіться композицію.(Демонстрація зразка виробу)

-Що на ній зображено?

-Який матеріал використано для її виготовлення?

-Яких кольорів пластилін узяли для зображення комах?

На композиціі зображено бджілку,джмелика та метелика,які летять до квіток.Для їх зображення використано різнобарвний пластилін.Для зображення комах-пластилін жовтого,чорного,червоного,блакитного кольорів,квіточки виліплені з пластиліну червоного ,оранжевого кольорів,а трава-із зеленого.Основою композиції є картон.

6.Інструктаж

Послідовність виготовлення композиції з пластиліну «Комахи»

1.Підготуйте основу композиціі.

2.Простим олівцем намалюйте положення деталей композиціі.

3.Підготуйте різнобарвний пластилін.Відріжте від нього невеликі шматочки.

4.Розігрійте і розімніть пластилін .Розкачайте кульки різного розміру.

5.Розкачайте довгі і короткі пластилінові валики різної товщини.

6 .Утворіть із пластилінових кульок і валиків зображення бджілки,джмелика й метелика.Для вирізування з пластиліну кругів і овалів скористайтеся предметами на парті.Додайте до зображення квіти,траву за власним задумом.

c:\users\1\desktop\короленко праця\p3120198.jpg

7.Фізкультхвилинка

8.Практична робота(виконується під запис звуків природи)

c:\users\1\desktop\короленко праця\p3120195.jpg

Практичну роботу учні виконують за технологічною картою та ілюстраціями у підручнику.Перед початком роботи нагадую правила роботи з пластиліном.Спостерігаю за роботою учнів,слідкую за правильністю виконання прийомів ліплення,нагадую правила організації робочих місць та культури праці,звертаю увагу на технологічну карту.

9.Підбиття підсумків уроку

« Мікрофон»

-Який матеріал використовували сьогодні для виготовлення композиції?

-Що ви дізналися про життя бджіл?

-Яких ще комах ви знаєте?



- Я навчився...

- Мені сподобалося….

(разом з учнями організовую виставку робіт,визначаю кращі вироби.Оцінюю досягнення учнів і звертаю увагу на недоліки Мен виготовленні композиції.)



Хвилинка поезіі

Сонечко встане раненько,

Стрічаємо його раденько!

Нумо,бджілки,вилітайте

І роботу починайте.

-Ми вже встали ,як годиться ,

Бджілки-гарні трудівниці!

Облітаєм весь садок-

Там у квіточках медок.

Нам ,старанним трудівницям,

Довго спати не годитья!

Встали з Сонечком разом

І працюємо гуртом.

Ми на квіточки сідаєм,

Мед відерочкомзбираєм

І для себе,й для людей-

Для господарів,гостей.
Поки Сонце в небі сяє,

Відпочинку ми не маєм,

А як меду нанесем,

Спочивати всі підем.

10.Прибирання робочих місць.

c:\users\1\desktop\короленко праця\p3120199.jpg


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка