Роботи бібліотеки на 2015-2016н р. Проблема школи



Скачати 284.74 Kb.
Дата конвертації06.03.2016
Розмір284.74 Kb.
Погоджено Затверджено

«____»________ 2015р. «_____»________2015 р.

Заступник директора з НВР Директор школи

__________ Саєнко С.О. _______Козловська О.А.

.
П л а н

роботи бібліотеки

на 2015-2016н.р.


готуємось до міжнародного місячника шкільних бібліотек

Проблема школи: "Від інноваційних технологій освіти через педагогічну майстерність вчителів до формування особистості учня та підготовку його до життя в сучасних умовах"

Читання—це найважливіший інструмент

навчання і джерело багатого духовного

життя.


В.Сухомлинський

Шкільна бібліотека сьогодні має вирішувати одне з найважливіших завдань, поставлених державою перед сучасною освітою: створення єдиного інформаційного освітньо-наукового простору, умови для максимального забезпечення потреб особистості в інформації для власного інтелектуального розвитку й професійного самоствердження. Адже сучасна освіта прагне виховати відповідальну особистість, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, вміє критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати набуті знання і вміння для творчого розв’язання проблем, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни.

Основними завданнями шкільної бібліотеки є:

- виховувати у школярів інформаційну культуру, культуру читання; формувати вміння користуватися бібліотекою, її довідковим апаратом; розвивати творчу думку, пізнавальні здібності та інтереси школярів, сприяти успішному засвоєнню ними навчальних програм;

- забезпечувати зростання професійної компетентності педагогічних кадрів;

- сприяти різним формам і методам бібліотечної роботи, самоосвіти учнів і педагогів, забезпечувати літературою їхні соціальні та культурні потреби;

- виховувати у школярів культуру, національну свідомість, шанобливе ставлення до книги як джерела знань.

Упродовж 2014-2015 навчального року шкільна бібліотека працювала над такою проблемою: «Взаємодія шкільного бібліотекаря з вчителями-предметниками, класними керівниками щодо формування активного читача української книги».

Розуміючи актуальність даної проблеми, шкільна бібліотека працює над створенням системи формування інформаційної культури читачів у школі.

Вся робота бібліотеки побудована на популяризації української книги.

Успішно досягти поставленої мети можна лише при умові, коли перед бібліотекою, вчителями, вихователями буде поставлено спільне завдання—навчити учнів уміло використовувати найрізноманітніші джерела інформації для задоволення їхніх потреб.

Вивчення читацьких запитів—одна з умов результативності довідково-бібліографічної роботи бібліотеки. Вивчення та аналіз читацьких інтересів та читацьких формулярів спонукає бібліотекаря до більш відповідального, уважного та системного підходу в обслуговуванні читачів, а також до пошуку формування духовного спілкування юних читачів та їхніх наставників—педагогів і вихователів.

У зв’язку з цим постійно проводимо аналіз читацьких формулярів—індивідуальний, тематичний, груповий тощо, наприклад:

- що і як читають учні, схильні до правопорушень;

- як учні 5-6 класів читають програмову літературу;

- як учні 2-4 класів читають періодичну літературу.

У рамках тижня дитячої книги та наприкінці навчального року проводимо захист читацьких формулярів у межах читацьких груп, а також конкурс на кращий читацький формуляр. Переможці нагороджуються книжками.

Упродовж року були проведені наступні масові заходи: читацькі конференції та години спілкування приурочені 120-річниці від дня народження О.П.Довженка, 175-річчю від дня народження Івана Семеновича Нечуя-Левицького та 150 річниці від дня народження Бориса Дмитровича Грінченка. Цікаво пройшли свята: «Учитель—слово святе», новорічні та різдвяні свята, День 8 березня, День Перемоги, День матері.

Вагому допомогу шкільному бібліотекарю надає актив бібліотеки, до складу якого входять учні школи.

Традиційно, в березні кожного року, бібліотека організовує Тиждень дитячої і юнацької книги. У цей період у школі проходять зустрічі з самодіяльними поетами, літературні ранки, бібліотечні уроки, зустрічі в клубі веселих та начитаних, турніри кмітливих, конкурси дитячих малюнків, ігри, книжкова лотерея та інші.

Велику увагу приділяє шкільна бібліотека популяризації творчої спадщини Василя Олександровича Сухомлинського.

Бібліотека впроваджує в роботу активні форми—як групові, так й індивідуальні, масові заходи, що сприяють розвитку читацьких інтересів, популяризації української книги:

- літературно-музичне свято «Калина—символ України, калина—дерево святе»;

- виставка одного вірша «Листок»-до Дня боротьби зі СНІДом;

- бенефіс читача;

- виставка-діалог «Політ журавлів над не толоченими травами Чорнобиля».

Таким чином, зміст роботи бібліотеки школи—спрямовані на те, щоб формувати духовний світ дитини і сприяти гармонійному розвитку особистості, яка здатна бути спадкоємцем і продовжувачем прогресивних національних традицій.

У 2015-2016 н.р. шкільна бібліотека починає роботу над новою проблемою «Роль шкільної бібліотеки у впроваджені інноваційних процесів»



Завдання на 2015-2016 н.р.

  • впровадження новітніх форм і методів роботи, виховання в учнів інформаційної культури, любові до книги, розвиток пізнавальних інтересів і здібностей;

  • сприяння всебічному підвищенню педагогічної майстерності вчителів шляхом популяризації педагогічної літератури і надання інформації про неї;

  • виховання шанобливого ставлення до бібліотеки, книги як скарбниці людських знань.




з/п

Назва заходу та технологій

Дата виконання

Відповідальний

Хід виконання

І.Організація інформаційно-матеріальної діяльності

1.

Підготувати інформацію про забезпечення учнів підручниками на 2015-2016н.р.

До 25.08.15

Бібліотекар




2

Поповнювати картотеку газетно-журнальних статей, необхідних для здійснення навчально-виховногопроцесу

Упродовж року

Бібліотекар




3

З метою виявлення читацьких інтересів проводити бесіди:

-рекомендаційні;

-про прочитане;

-про роль української книги.



Упродовж року

Бібліотекар




4

Провести анкетування:

-анкети з формування читацьких інтересів для учнів 5-6 класів; 9-11 класів; 7-8 класів.

-анкета «Сучасний читач, який він?»


Жовтень

Бібліотекар




5

Здійснювати аналіз читацьких формулярів. Результати читання обговорювати з вчителями-предметниками, класними керівниками, батьками.

Серпень

Грудень

2015

Травень 2016



Бібліотекар




ІІ. Інформаційно-бібліографічна робота з обслуговування учнів-читачів

1

Організовувати та вести довідково-бібліографічний апарат (ДБА)

Упродовж року

Бібліотекар




2

Формувати довідково-інформаційний фонд (ДІФ)

Вересень

Бібліотекар




3

Поповнювати ДІФ сучасними довідковими сучасними довідковими виданнями

Упродовж року

Бібліотекар




4

Редагувати каталоги й картотеки

Упродовж року

Бібліотекар




5

Проводити:

-дні інформації;

-бібліографічні огляди книг і періодики

Щомісячно

За потреб.


Бібліотекар




6

Готувати

-інформаційні листи;

-рекомендаційні бібліографічні списки


Упродовж року

Бібліотекар




ІІІ. Популяризація бібліотечно-бібліографічних знань,

формування інформаційної культури учнів

ВЕРЕСЕНЬ

1

Методична допомога по написанню сценарію підготовки та проведення свята “Першого дзвінка”


До 1 вересня

Бібліотекар




2

Взяти участь у проведенні Дня знань

1 вересня

Бібліотекар




3

Розробити заходи до святкування 150-річниці від Дня народження Андрея Шептицького.

До 10 вересня

Бібліотекар




4

Взяти участь у проведенні Всеукраїнського Олімпійського Тижня.

Протягом

7-11


вересня

Бібліотекар




5

Взяти участь у проведенні Тижня знань Правил дорожнього руху.

Протягом

14-18 вересня



Бібліотекар




6

Скласти план заходів до святкування Дня бібліотек

До 20 вересня

Бібліотекар




7

Розробити заходи присвячені 97 річниці з дня народження В.О.Сухомлинського.

До 28 вересня

Бібліотекар




8

Розробити заходи з 170 річниці з дня народження І.Карпенка-Карого (Тобілевича).










9

Оформити літературні виставки:

-до 150-річниці від Дня народження Андрея Шептицького;

-до 24 річниці Незалежності України;

-до 635 річниці Куликовської битви;

-виставка нових надходжень;

-до Всеукраїнського Олімпійського Тижня;

-до 97 річниці з дня народження В.О.Сухомлинського;

-до 150 річниці І.Карпенка-Карого;

-до Всеукраїнського дня бібліотек;

- до фізичної культури та спорту.



Вересень

Бібліотекар




10

Підготувати виставку до тижня знань Правил дорожнього руху «Коли вирушаєш в путь—завжди обережним будь!»

До 9 вересня

Бібліотекар




ЖОВТЕНЬ

1

Взяти участь у святкуванні Дня працівників освіти

До 4 жовтня

Бібліотекар




2

Підготувати тематичну виставку до тижня «Молодь обирає здоров’я»

До 9 жовтня

Бібліотекар




3

Підготувати літературну виставку до Тижня присвяченого до Дня Українського козацтва та Захисники Вітчизни.

Протягом 14.10-16.10

Бібліотекар




4

Підготувати літературну виставку до 80 річниці з дня народження Бориса Ілліча Олійника (1935 р.), відомого українського поета

До 22

Жовтня


Бібліотекар




5

Провести години цікавих повідомлень:

-міжнародний День музики;

-міжнародний День людей похилого віку;

-міжнародний День ООН


До 1 жовтня

До 1 жовтня

До 24 жовтня



Бібліотекар






6

Взяти участь у святі врожаю

На 2 тижні

Бібліотекар




ЛИСТОПАД

1

Взяти участь у яр марці «Забуті українські страви»

До 4 листопада

Бібліотекар




2

Підготувати літературну виставку до 160 річниці від дня народження Д.І.Яворницького

До 2 листопада

Бібліотекар




3

Провести бібліотечні уроки до Дня писемності

До 8 листопада

Бібліотекар

Єлісєєва О.М.






4

Підготувати літературну виставку «Українська мова—мова моя солов’їна».

9 листопада

Бібліотекар




5

Провести годину цікавих повідомлень про життєвий і творчий шлях Нестора Літописця Київського.

До 2 листопада

Бібліотекар




6

Підготувати до Тижня пожежної безпеки книжкову виставку «Про пожежну безпеку» та тематичну виставку «Азбука пожежної безпеки»

Протягом 9.11-13.11

Бібліотекар




7

Провести з учнями засідання круглого столу до дня пам’яті жертв голодомору та політичних репресій

До 24 листопада

Бібліотекар




6

Посвята в читачі

28 листопада

Класовод 2 класу, б-кар




ГРУДЕНЬ

1

Взяти участь у підготовці новорічних свят

До 29.12

Бібліотекар




2

Підготувати літературну виставку:

-ВІЛ/СНІД – це і твої проблема;

-«Конституція—основний Закон держави»;

-«Закон і Я»;

-175річчя від дня народження М.П.Старицького (1840-1904), українського драматурга.

1.12


10.12

11.12


14.12


Бібліотекар




3

Взяти участь у Тижні по вшануванні учасників ліквідації аварій на Чорнобильській ЧАЕС

Протягом 14.12-18-12

Бібліотекар




ІV. Обслуговування учнів

(на допомогу навчально-виховному процесу)

1

Провести:

-День відкритих дверей для батьків, учнів, учителів, громадськості села;

-Екскурсія першокласників до бібліотеки.

Вересень


Березень

Бібліотекар






2

Інформування дітей і вчителів про нові надходження

Систематично

Бібліотекар




3

Проведення навчальних занять із бібліотечним активом школи

За планом активу

Бібліотекар




4

Створювати презентації:

  • «кращі книги року»;

  • «Єдина книга в бібліотеці»;

  • «Сьогодні ви вивчаєте»;

  • «Книжку пропонує телевізор»;

  • «Читаємо в журналах»;

  • «Почитай сам, зацікав товариша»;

  • «Знайомтесь: нові книжки»

1 раз на чверть

Бібліотекар




5

Підготувати й провести свято «День шкільної бібліотеки»

Вересень

Бібліотекар




6

Оформити інформаційні і книжкові викладки

Систематично

Бібліотекар




7

Зробити інформаційний куточок для вчителя

Вересень

Бібліотекар




8

Провести тиждень дитячої книги

Березень-квітень

Бібліотекар




V. Популяризація літератури

1

Здійснювати презентації нових науково-популярних книжок, необхідних для навчального процесу

Після надходження книжок

Бібліотекар




2

Здійснювати координаційну роботу з учителями-предметниками, рекламні перерви, години цікавих повідомлень, дні бібліографії до проведення предметних тижнів, олімпіад із метою популяризації літератури на потрібні теми

Систематично

Учителі-предметники




3

Проводити консультаційні години для класоводів і класних керівників: популяризація науково-методичної літератури, періодичних видань із виховної роботи, літератури для батьків

1 раз на півріччя

Бібліотекар




4

Проводити інформаційно-консультативні години для батьків: популяризація науково-методичної літератури, газетно-журнальних статей із питань виховання та навчання дітей у школі

Під час батьківських зборів

Бібліотекар, класоводи




5

Організовувати роботу читального залу в позашкільний час

Упродовж року

Директор, бібліотекар




6

Організовувати роботу бібліотеки в канікулярний період

Канікули

Бібліотекар




VІ. Робота з активом читачів

1

Бібліотека. Бібліотечний фонд. Довідково-інформаційний фонд. Абонемент. Читальний зал. Формуляр. Правила заповнення формуляра. Робота бібліотекаря на абонементі.

Систематично

Бібліотекар




2

  • Розташовування книг у бібліотеці:

-за віковими категоріями;

-за розділами ББК.



  • розділи ББК

Систематично

Бібліотекар






3

  • Помічники в роботі з книгами:

-помічні розділювачі;

-паспорт стелажа.



  • Вибір книг у бібліотеці (довільний).

  • Пошук потрібної книги.

Систематично

Бібліотекар






4

Система каталогів і картотек у бібліотеці, їх цільове призначення

Систематично

Бібліотекар




5

Алфавітний каталог. Призначення, структура

Систематично

Бібліотекар




6

Систематичний каталог. Принцип побудови. Розділи. Карткова робота

Систематично

Бібліотекар




7

Каталожна картка. Шифр книги

Постійно

Бібліотекар




8

Картотека газетно-журнальних статей. Відмінність від каталогів




Бібліотекар




9

Фонд періодичних видань. Робота з картотеками

Постійно

Бібліотекар




10

Види довідкових видань. Робота з довідковою літературою

Постійно

Бібліотекар




11

Книжкові виставки, викладки в бібліотеці. Їх призначення, оформлення

Постійно

Бібліотекар




12

Бібліотечна обробка книг

Постійно

Бібліотекар




13

Практичне заняття «Робота на абонементі»

Постійно

Бібліотекар




14

Практичне заняття «Обробка партії книг у бібліотеці»:

  • Написання каталожних карток;

  • Поповнення каталогів;

  • Рознесення книг до стелажів, правильне їх розміщення

Постійно

Бібліотекар






15

Фонд підручників. Відокремлення від основного фонду. Призначення

Систематично

Бібліотекар




16

Практичне заняття «Обробка партії підручників. Визначення їх відмінностей від художньої літератури»

Постійно

Бібліотекар




17

Підсумкове заняття. Теоретичні та практичні навички, набуті за рік

Травень

Бібліотекар




VІІ. Співпраця та координація роботи з іншими бібліотеками

1

Вивчати фонд підручників сільської бібліотеки для рекомендації читачам за умови відсутності літератури в школі.

Жовтень

Бібліотекар






2

Співпрацювати з сільським бібліотекарем з питань обміну досвідом

Постійно

Бібліотекар




VІІІ. Обслуговування вчителів

1

Провести вересневі зустрічі у бібліотеці:

- знайомство з фондом методичної літератури, періодичною пресою, картотеками і каталогами



Вересень

Бібліотекар,

вчителі





2

Підготувати методичні рекомендації щодо проведення першого уроку

Серпень

Бібліотекар




3

Готувати огляд новинок методичної літератури, газетно-журнальних статей

Постійно

Бібліотекар




4

Поповнювати тематичні папки новинками. Ознайомлювати вчителів зі змістом тематичних папок

Постійно

Бібліотекар




5

Надавати методичну допомогу керівникам гуртків при підготовці та проведенні занять

За

необхідністю



Бібліотекар




ІХ. Робота з батьками

1

Брати участь у батьківських зборах з метою реклами бібліотеки та проведення бесід з батьками з питань виховання в учнів бережливого ставлення до підручників

За необхідністю

Бібліотекар






2

Оформити куточки для батьків, інформаційні стенди, «вертушки», пам’ятки для батьків з рекомендаціями та порадами про організацію домашнього читання учнів, сімейних читань тощо.

На початку навчального року

Бібліотекар




3

Залучати батьків до проведення сімейних свят, Дня матері тощо.

За необхідністю

Бібліотекар




Х. Організація книжкових фондів і каталогів

1

Поповнювати бібліотечний фонд за рахунок державного бюджету та спонсорської допомоги

Систематич

но


Директор, бібліотекар




2

Вилучати з фондів:

  • Застарілі видання;

  • Загублені читачами книги;

  • З інших причин (складання актів, вивіз макулатури, здача актів до бухгалтерії, вилучення










  • каталожних карток із каталогів; робота із сумарними та інвентарними книгами)

Систематич

но


Бібліотекар




ХІ. Робота з підручниками

1

Вивести кількісний склад фонду підручників. Подавати інформацію до бухгалтерії.

Вересень

Бібліотекар




2

Комплектувати фонд підручників. Тримати зв'язок із кабінетами школи

Протягом року

Бібліотекар




3

Вести всі операції з обліку бібліотечного фонду підручників

Протягом року

Бібліотекар




4

Замовляти необхідні підручники на поточний навчальний рік

Листопад

Директор, бібліотекар




ХІІ. Робота з періодичними виданнями

1

Передплатити періодичні видання для дітей та вчителів

Жовтень-листопад

Директор, бухгалтер, бібліотекар




2

Переглядати постійно, створювати картотеки із рубриками, які відображають теми навчально-виховних програм

1 раз на тиждень

Бібліотекар




3

Проводити бібліографічні огляди періодичних видань:

  • оглядові;

  • тематичні

1 раз на тиждень

Бібліотекар




4

Створювати та систематично поповнювати тематичні папки

1 раз на тиждень

Бібліотекар




5

Проводити консультативні години. Роботу з картотеками періодичних видань

За необхідністю

Бібліотекар




ХІІІ. Складання каталогів для читачів різних вікових груп та робота з ними. Ведення ДБА

1

Здійснювати роботу з каталогами (алфавітними, систематичні):

  • уведення карток нових видань;

  • вилучення карток списання літератури;

  • систематичне редагування рубрик каталогу, слідкування за змінами розділів;

  • уроки ББЗ і консультативні години «Робота з каталогами»

У міру надходження та при списуванні (1 раз на чверть, за необхідністю)

Бібліотекар




2

Вести картотеки на актуальні теми, необхідні для засвоєння навчального матеріалу

Систематич

но


Бібліотекар




3

Проводити робота з тематичними папками. Проводити рекламування й використання їх в навчально-виховному процесі

За необхідністю

Бібліотекар




4

Проводити заняття ББЗ «Робота з довідковими виданнями»

За необхідністю

Бібліотекар




ХІV. Підвищення кваліфікації

1

Взяти активну участь у районних методоб’єднаннях

За планом МК

Методист







База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка