Рослини і людина. Лікарські рослини



Дата конвертації26.02.2016
Розмір39.8 Kb.
Інтегрований урок

ТЕМА: Рослини і людина. Лікарські рослини.
Мета: розвивати уявлення про різноманітність рослин, зокрема лікарські

рослини;


розкривати значення рослин для людини;

формувати вміння спостерігати за рослинами;

розвивати спостережливість, увагу;

виховувати бажання доглядати за рослинами та оберігати їх.



Обладнання: малюнки різних лікарських рослин, уявний мікрофон.
Хід уроку.

І Організація учнів до уроку.

ІІ Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Вчитель читає вірш П. Ситниченка

«Вмійте природу любити»
Вам у походи ходити.

І мандрувать, любі діти,

Вмійте ж природу любити,

Кожній стеблині радіти.

В полі, у лісі, над яром –

Квіти, дерева і трави…

Цвіту не вирви задаром.

Гілки не втни для забави.

Оберігайте ж повсюди

Шлях і стежиночку в гаї.

Все те окрасою буде

Нашого рідного краю.

- Чи всі ви оберігаєте рідну природу?

2. Гра «Мікрофон».

- Пограємо у вже знайому вам гру «Мікрофон».

- Що би ви хотіли дізнатися про лікарські рослини? Свої запитання починайте словами «Я хочу знати ….»

(Учні передають «мікрофон» один одному і формулюють запитання, вчитель записує їх на дошці під словом «Лікарські рослини»)

- У вас виникло дуже багато запитань. Якщо ви будете уважними, активними, старанними, то знайдете на них відповіді.



ІІІ Робота над темою уроку.

  1. Розповідь учителя.

З перших днів свого існування на землі людина терпить від тяжких хвороб,

тому вона шукає полегшення своїх страждань. І знаходить його в навколишній природі. Минали віки, тисячоліття, а людина не розлучалася з рослинами, спостерігала за ними, нерідко вирощувала їх і старанно вивчала їх цілющі властивості.

Кожний народ, залежно від тих географічних умов, в яких він живе, має свої лікарські рослини. І у всіх народів загальне число рослин, які користувалися славою лікувальних, доходило приблизно до 3 тисяч. Але в міру зростання інтелекту людства, ерудиції і прогресу, однією з перших наук виникла медицина. Наукова медицина багато чого відкинула (некорисне для лікування, піддала сумнівові) і виявилося, що тепер загальне число лікарських рослин не перевищує 500.


  1. Дидактична гра «Впізнай лікарську рослину»

- А зараз пограємо в гру. Я читатиму загадки. Вам треба відгадати їх і назвати слова, які допомогли вам упізнати лікарську рослину.

Після того як учні відгадали загадку, вчитель показує малюнок з рослиною – відгадкою, прикріплює його на дошці. Учні характеризують лікарську рослину, відповідаючи на поставлені вчителем запитання.



ЗАГАДКИ

Стоїть дівка серед поля,

В чорні цятки біла льоля.

Довгі коси розпустила,

Їх заплести їй не сила.

(Береза)
За хатиною в садочку

У зеленому віночку,

У червоному намисті

Дівчинонька чепуриться.

І збігаються всі діти,

Щоб на неї поглядіти.

За намисто кожен – смик,

Та й укине на язик.

(Калина)
Заблукала в верболозі,

Дні і ночі ронить сльози.

(Верба)


Стоїть при дорозі

На одній нозі.

Хто її зрушить,

Плакати мусить.

(Кропива)
Викупана в сонечку,

Стоїть собі донечка,

Бджоли сонячний медок

Дістають з її квіток.

(Липа)
У зеленому лісочку

Під мережаним листочком

Червоніє невеличка

Спіла ягідка ….

(Суничка)
Шкір має сім,

А сльози випускає всім.

(Цибуля)
У земляній сиджу коморі,

А коса моя надворі.

(Морква)
Низький та колючий, солодкий та пахучий.

Ягідку зірвеш – руку всю подряпаєш.

(Аґрус)


  1. Фізкультхвилинка.

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться.

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться,

Вліво, вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

4. Групування лікарських рослин.

- Лікарські рослини на городі.

- Лікарські рослини в саду.

- Дикоростучі лікарські рослини.

- Лікарські рослини лісу.

5. Розповіді учнів. Догляд за кімнатними рослинами.

- У нашому класі є квітникарі. Вони нам розкажуть, як потрібно доглядати за рослинами.

- Коли треба поливати і чи у всі пори року однаково?

(Влітку щодня ввечері, взимку зранку і меншою кількістю води)


  • Коли їх краще пересаджувати?

(Навесні або після цвітіння)

  • Чому рослини не слід поливати, коли на них падають сонячні промені?

(Коли світить сонце, краплини води, які залишилися після поливу на стеблах і листях рослин, збирають його промені, як маленькі збільшувальні скельця, і рослина може при цьому дістати опіки)

ІV Робота в зошиті. Намалюй малюнок «Лікарські рослини»

V Підсумок уроку.

- То що потрібно робити щоб рослини не зникли?



- Що вам найбільше сподобалося?
Висновок: в народі міцно зберігаються, переходячи з покоління в покоління, відомості про способи лікування різних хвороб, так само як і про рослини, які здобули славу лікувальних.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка