Рослини живі організми



Скачати 84.43 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір84.43 Kb.


Пробіжнянська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Конспект відкритого уроку

з природознавства

на тему:

3 клас
Підготувала :

вчитель початкових класів
Ковпак О.Є.


Дата: 29.11.2012 року

Клас: 3

Урок: Я і Україна (Природознавство)

Тема: Рослини — живі організми.

Мета: систематизувати знання учнів про рослини, як частину живої природи, поглибити знання про істотні ознаки рослин, формувати поняття «дерева», «кущі», «трав’янисті рослини»; вчити розрізняти органи рослин; розвивати вміння класифікувати, порівнювати предмети, знаходити істотні ознаки та робити певні висновки, розширити та збагатити знання учнів про рослини своєї місцевості, спонукати до дослідницької діяльності, пробуджувати пізнавальний інтерес; виховувати любов до природи та дбайливе ставлення до рослин, естетичне сприймання рослин, моральну відповідальність за збереження рослинного світу.
Обладнання: дві гілочки заздалегідь поставлені в чисту і зафарбовану синькою воду, завдання для домашнього опитування, завдання головоломки, презентація «Рослини – живі організми», гра «Де чий листочок?» «Де чий плід?»
ХІД УРОКУ


  1. Організація класу до уроку

Знов лунає шкільний наш дзвінок,

кличе усіх на цікавий урок.

У класі сьогодні гостей є багато,

і всі ми зібрались неначе на свято.



  • Здавна в українців існує чудовий звичай: шановних гостей зустрічати з радістю і миром, а також вітатися з ними. Тож давайте і ми привітаємося з нашими гостями. 3-4 :

(Діти промовляють хором)

Ми вам раді, люди добрі,

і вітаєм щиро вас.

Всіх запрошуєм ласкаво

на урок у третій клас.


  • А тепер зручніше сідайте, починаємо наш урок із повідомлення синоптика. Синоптиком сьогодні буде Юля.

Надворі останні дні пізньої осені. Сьогодні четвер – 29 листопада. Прошу всіх занотувати. День хмурний, температура повітря +5 градусів. Вітру немає - надворі тихо, проте є туман. З вами була Снігур Юля.
1

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  • Що було на домашнє завдання?

(Вивчити будову рослин, опрацювати текст «Як розрізняють рослини?»,

читати статтю «Зелене диво Землі»)



Перевірку домашнього завдання ми проведемо письмову

Завдання 1

Підписати органи рослин.



Завдання 3

Скласти розповідь на тему: «Що мені дають рослини?»


ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

1.Вправа «Асоціативний кущ»

  • Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слово рослини?




Рослини




2. Оголошення теми і мети уроку

  • Будь ласка пересядьте до комп’ютерів, зараз ми переглянемо презентацію. Отож, як ви вже зрозуміли, тема сьогоднішнього уроку: «Рослини – живі організми». (слайд 1)

  • Сьогодні на уроці ми дізнаємось, що спільного між усіма рослинами, переконаємося в тому, що рослини є дійсно живими організмами, а також поговоримо про їх значення для життя на Землі, ознайомимося із трьома групами рослин.


ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Перегляд презентації «Рослини – живі організми»


2
Давайте подивимось другий слайд і згадаємо.

  • Які 5 царств ми відносимо до живої природи? (слайд 2)

  • Що ж потрібно рослинам для життя? Давайте подивимося. (слайд 3)

  • Вам відомо з попереднього уроку, що кожна рослина має будову, тобто певні органи, які виконують якусь функцію. (слайд 4)

  • Отож, за допомогою органів відбувається живлення рослин. Як саме це відбувається, давайте ми глянемо на наступний слайд (слайд 5)

За допомогою коренів рослини міцно закріплюються в ґрунті. Корінь всмоктує з ґрунту воду з розчиненими поживними речовинами. Від кореня вода з поживними

речовинами надходить до інших органів. Як це відбувається? Вода рухається по

стеблу. Давайте згадаємо, який дослід з гілочками ми робили вчора.


  1. Дослід. Виступ Владислава

Вчора ми взяли дві гілочки однієї рослини. Одну гілочку ми поклали у підфарбовану синькою воду, а другу – у звичайну.

Пояснення вчителя

Розрізаємо наші гілочки. Та гілочка, що стояла у підфарбованій воді стала такого самого кольору, як вода.



Висновок. Рослина вбирає не тільки воду, а й поживні речовини.

Рослини живляться не тільки тими речовинами, що є у ґрунті, вони і самі утворюють поживні речовини.

Де і як це відбувається? Вода до листків надходить від кореня, а вуглекислий газ – з повітря. Під дією сонячної енергії утворюється цукор і крохмаль.

Частину цукру і крохмалю рослини використовують для росту, а невикористану частину поживних речовин накопичують у коренях, стеблах, листках і плодах.

Учені розгадали ще одну загадку: вдень на світлі в листках рослин утворюється кисень, який виділяється в повітря. А вночі самі рослини вбирають із повітря кисень, а виділяють вуглекислий газ.

Відомо, що рослина, яка з’явилася, росте і розвивається. Погляньте на наступний слайд. (слайд 6)

Хоча і рослини прикріплені корінням до ґрунту, проте вони рухаються. Це ви могли побачити на прикладі винограду, який в’ється. Давайте подивимося наступний слайд, на якому видно, як листки кімнатної рослини повертають свої листки до сонця. (слайд 7)

3

Рухаємося далі. Усі рослини розмножуються. Плоди утворюються на місці квіток. У плодах знаходиться насіння.(слайд 8)

Усі рослини відрізняться тривалістю життя. Одні живуть сотні, а то й тисячі років, інші декілька місяців. Усі вони відмирають. (слайд 9)

3. Музична фізкультхвилинка (слайд 10)

1.Раз, два,три, чотири, п’ять,

час прийшов нам спочивать.

Тож, піднімем руки вгору,

дружно глянемо на зорі.

Приспів

Дружать сонце і земля ля-ля-ля-ля.

Дружать луки і поля ля-ля-ля-ля.

Всі рослини на землі

і великі і малі.

2.Парк чудовий біля школи

нахилив гілки додолу.

А берізка чепурна

всім показує па-па.

Приспів

Повертаємося до комп’ютерів.



  • Усі рослини можна порівняти із трьохповерховим будинком. Найвищий третій поверх – це дерева, другий поверх це - кущі, перший поверх – це трав’янисті рослини. Подивіться наступний слайд (слайд 11)

  • Наступний слайд про те, що у трав’янистих рослин стебла м’які і соковиті.

(слайд 12)

  • У дерев і кущів тверді і здерев’янілі. (слайд 13)

  • Підійшла наша презентація до кінця. І ведмедик нам підказує, що ми дуже запрацювалися за комп’ютерами. (слайд 14)

Отож, сідаємо за парти.


  1. Робота в зошиті.

Виконати завдання на ст. 39


  1. Головоломка «Склади слова»

З’єднати за кольором склади і утворити слова.

Кожне слово починається з великої літери.



Утворені слова

(Росте, Розвивається, Дихає, Живиться, Рухається, Відмирає)



4

7. Робота з підручником.

1) Прочитати текст «Дерева, кущі, трав’янисті рослини» (с.111-112) .

2) ст. 112. Знайти в підручнику відповідь на запитання і прочитати їх.

- Які істотні ознаки дерева?

- Які істотні ознаки куща?

- Які істотні ознаки трав’янистої рослини?

Отож, я задала вам 3 запитання по трьох групах рослин.

Я поділила вас на три групи:

- група дерев;

- група кущів;

- група трав’янистих рослин.

У кожної групи було завдання: підготувати щось цікаве про відомі вам дерева, кущі, трав’янисті рослини. Отож, будь ласка, поділіться цікавою інформацією з нами. Для початку сформуйте групи: ліворуч – група дерев, посередині – група кущів, справа – група трав’янистих рослин. Вам, любі діти слово, розкажіть нам, про які рослини ви готували.



  • Я готував про дуба.

  • Я почастую вас смачними яблуками.

  • Я багато дізнався про каштан.

  • Я розповім вам про кущ калини.

  • А я пригощу вас плодами ліщини.

  • Я доведу вам, що в смородині є багато вітамінів.

  • Я розповім про пекучу кропиву.

  • Я зачарую вас білим лататтям.

  • А я знаю багато цікавого про чорнобривці.

8. Релаксаційна хвилинка

Всім відомо, що рослини прикрашають наше життя. Своєю красою нас чарують різноманітні квіти. Зараз ми на хвилинку затамуємо подих і переглянемо відео – розцвітання квітів.


V. Закріплення та осмислення знань

  • Що нового на уроці ви дізналися?

  • Яке значення рослин на планеті Земля?

  • Як на вашу думку, чи змогли б тварини жити без рослин?


VІІІ. Підсумок уроку.

5
1. Вправа «Акваріум»

- Уявіть собі, що до нас прилетіли інопланетяни, де немає рослин. Що ви їм розповіли б про рослини.


2. Оцінювання учнів

ІX. Домашнє завдання

  • Опрацювати (С. 108 —112).

  • Виконати завдання у зошиті (С.39)

  • Гра «Де чий листочок?», «Де чий плід?»


6

Використана література:

  1. Я і Україна. 3 клас. Уроки з використанням інноваційних технологій / Упорядники: А.Е. Присич, Т.І.Савчук, С.П. Пастушенко, В.В. Сороколіт. - Х. : Вид. група «Основа», 2006. - 144 с. - (Б-ка журн. «Початкове навчання і виховання»; Вип.12 (36)

  2. Будна Н.О., Гемзюк О.Р., Майхрук М.І., Тітченко О.М. Я і Україна. Уроки природознавства. 3 клас. - Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2003. - 112 с.

  3. Байбара Т.М., Бібік Н.М. Я і Україна : Підручник для 3 класу - Форум, 2003

  4. Журнали «Початкове навчання та виховання»


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка